Korvaushoito

Keskustelua opiaateista, opioideista, bentsodiatsepiineista ja muista sedatiiveista, sekä niiden turvallisesta käytöstä.
SadPanda
LD50

Re: Korvaushoito

Post by SadPanda » Sun 14 Jul 2013, 12:24

Juu, oon huomannut että hampaille ei tule tekemään hyvää tämä... Vaikka kuinka pesee niin valmiiksi huonossa kunnossa olevat hampaat (kävin kyllä ennen kh operoimassa tai poistettiin täysin rikkinäiset hampaat pois..

Tosiaan tuntuu nyt siltä että alkaa tasottumaan tämä liottelu... Mutta kumma että niissä arvoissa tai niiden tuloksissa kestää niin kauan...

Mutta joo kyllä ku tähän lähtee niin täytyy olla tosissaan ja haluta eroon päihdehelvetistä :) mutta en Hehkuta liikaa ku oon ollu niin vähäaikaa ettei tiedä millon alkaa se vaihe että tylsistyy siihen ravaamiseen ja koko hommaan koska aika monella tutullakin on käynyt juuri niin ja se on sit menny kokoajan huonompaan suuntaan mutta yritän ainakin...

Ketipinorit jätin pois 6mg melatoniinia on hyvä nukkumiseen, ja ketiapiini aiheutti mulle kiukkuisuutta ja mielialavaihteluita...
[17:14] <bong_aqua> oot kyllä kohtuukäytön ruumiillistuma

Velho
OD

Post by Velho » Sun 28 Jul 2013, 17:44

Itsehän olen siis metadoni-hoidossa annoksella 14mL=70mg metadonia aamulla. Jotenkin tuntuu että ei kyllä tarvitse kieänä hillua mutta jotenkin tuo kun annetaan yhdessä osassa koko määrä aamuisin niin jo illansuussa alkaa tulemaan joitain vieroitus oireita ja ne aamut ennen lääkkeen hakua on yhtä helvettiä liekö sitten psyykkisellä toiminnalla vaikutusta asiaan. Yhden ainoankerran jäänyt lääke saamatta kun olin bentso pöhnässä lääkkeen haussa niin päihtymys tilan vuoksi en saanut mutta ei ehtinyt sinäänsä tulla edes kovin kipeäksi varmaan sen takia että puoliintumisaika metadonilla on suhteellisen pitkä :up: kunhan tässä alkaa lomalääkkeet saamaan niin tulen varmaankin jakamaan annokseni 2-3 kertaa päivässä :up: toisaalta 2kk jaksoin olla pelkästään metadonin avulla mutta sitemmin boostaillut lääkettäni bentsoilla,spicellä,kannabiksella ja lyricoilla ja muutamalla alkoholi annoksella päivittäin tälläistä pientä kuositusta kaipaan vielläkin mutta välipäiviä tulee pidettyä kyllä kaikesta muusta paitsi metadonista.
Pahoittelen suhteellisen sekavaa tekstiäni. selkistän kunhan ehdin :cheers:
I ain't happy but, I'm feeling glad. I got sunshine, in a bag

SadPanda
LD50

Post by SadPanda » Mon 29 Jul 2013, 07:25

nouseeko metadonii pian tole siten että ei tunne ottaneensa mitään et on vaan tyylii terve? vai onko sitä nuokuissa kokoajan :D ihan mielenkiinolla kysyn ku ittellä xonehoidossa (16mg) ei kyllä tunnu enää missään muuta kuin että tulee terve fiilis ja mielials kohoaa ja katoaamuiden aineiden himo.

tossa oiskohan ollu kolmas vaiko jopa 4. kerta kun kieltäydyn myrkyistä. naaman edes oli jo kamaa mitä ois voinu heti vetästä mut pitkän pohtimisen ja kelailun lopputuloksena päätinett en todellakaan ala riskeeraamaan :))

hyvä fiilis tuli tosta, varmasti parempi mitä jos oisin menny vetäseen, ja nytnoli kysymys lempparistani eli empatogeenistä, huhhuh kyl näi oli parempi. mulla menee 2x 25mg risolidia mut lasketaan kokoajan pois. noh parempi niin. tuosta o kaiketinhelppo päästä irti :)

Personaes
OD

Post by Personaes » Tue 30 Jul 2013, 23:37

Metadonilla on sama kuin buprella. Ei saa mitään nuokkuja tai oloja, kun on hoidon aloittanut. Mutta jos ottaa esim. lääkkeen päälle bentsoja&polttaa pilveä, niin voi notkuttaa. Mutta ei mitään opiaatti euforiaa tule kuitenkaan.

Hyvä kun olet jättänyt ottamatta ohi. En suosittele. Mitä olen sivusta seurannut, niin lähes poikkeuksetta homma lähtee käsistä. Oot kuitenkin huumeriippuvainen, vaikka hoidossa ootkin ja pilaat vaan hoidon todella helposti ohikäytöllä. Joko lennät ulos tai sitten et saa siitä hoidosta sitä, mitä siihen on menty hakemaan, eli kuntoutumista.

Ite sallin itselleni satunnaiset viihteilyt. Mutta ei mitään nistaamista. Vaan tyyliin kerran/kaksi vuoteen jotain psykedeeliä. Kerran/pari ekstaasia, vauhtia tai kolaa. Mutta todella harvoin. Ehkä kerran kahteen kuukauteen. Välillä harvemminkin ja vain yksi ilta, sit tauko. Ei mitään putkia. Mutta suosittelisin jättämään kaiken ohikäytön pois. Negatiivisesti vaikuttaa kuntoutumiseen.
All that we see or seem, Is but a dream within a dream.
-Edgar Allan Poe

SadPanda
LD50

Post by SadPanda » Wed 31 Jul 2013, 05:58

Juu, en mä ole retkahtamassa, mutta hoitajien pitäisi kannustaa ei lannistaa! tääläpäin yksi haukka, joka oli nyt viikon tuuraamassa hoitajaa joka jäi lomalle, niin jumalauta kun ensvkollantulee uus hoitaja hänen tilalle niin miten tänä briiffasi tätä = "pandalla on mennyt "ihan ok" tämä hoito ja hän on sitoutunut asioihin jamsai juuri asunnon jnejne, mutta hänellä on vielä päälä , eh miten sen nyt sanoisi sellainen 'alkuhuuma' VOI VITTUJEN VITTU 2KK PLUS 2VKO LAITOKSES!!!!!!!!! Ja tuo ihan ok oli ainut kehu mitä hän jätti tälle uudelle hoitajalle joka tulee ensivkolla, vittu ja sitten ho
oetaan että se tulee se aineen himo jossainvaiheessa ja sitten oletkin pulassa muwhahahahah, Voi jumalauta, minä olen sanonut hänelle niin lonet kerrat että en aijo retkahtaa ja että tämäei ole mitään alkuhuumaa, niin ei! kun tällälaila sitä meilläpäin "kannusyetaan" nei varmaan halua etes tai tuo kyseinen kotka että hoito jatkuisi tai koskaan saisin esim kotiöääkkeitä, miten tuossa luottamus mikä on osa niitä iin voi kasvaa iun hoitaja alentaa ja en tosiaan ih,ettele miksi tuo siirtyy eri tehtäviin, vai pitäisikö se perkele sitten retkahtaa ihan sen kotkan mieliksi! toivottavasti lukisi tätä topicia ja menisi vähän itseensä ja miettisi monenko korvaushoitopotilaan hoidon hän on tuolla epäammattimaisella alentamizellaan aiheuttanut!

frapathea

Post by frapathea » Wed 31 Jul 2013, 06:16

Älä turhaan anna kyynisten kusipäiden lannistaa ittees. Hyvin se menee ja kyllä musta saa alkuhuumaakin kokea ihan vapaasti. Sitä paitsi +2kk on jo hyvän matkaa paremman elämäntyylin puolella!

Personaes
OD

Post by Personaes » Wed 31 Jul 2013, 08:12

SadPanda wrote:Juu, en mä ole retkahtamassa, mutta hoitajien pitäisi kannustaa ei lannistaa! tääläpäin yksi haukka, joka oli nyt viikon tuuraamassa hoitajaa joka jäi lomalle, niin jumalauta kun ensvkollantulee uus hoitaja hänen tilalle niin miten tänä briiffasi tätä = "pandalla on mennyt "ihan ok" tämä hoito ja hän on sitoutunut asioihin jamsai juuri asunnon jnejne, mutta hänellä on vielä päälä , eh miten sen nyt sanoisi sellainen 'alkuhuuma' VOI VITTUJEN VITTU 2KK PLUS 2VKO LAITOKSES!!!!!!!!! Ja tuo ihan ok oli ainut kehu mitä hän jätti tälle uudelle hoitajalle joka tulee ensivkolla, vittu ja sitten ho
oetaan että se tulee se aineen himo jossainvaiheessa ja sitten oletkin pulassa muwhahahahah, Voi jumalauta, minä olen sanonut hänelle niin lonet kerrat että en aijo retkahtaa ja että tämäei ole mitään alkuhuumaa, niin ei! kun tällälaila sitä meilläpäin "kannusyetaan" nei varmaan halua etes tai tuo kyseinen kotka että hoito jatkuisi tai koskaan saisin esim kotiöääkkeitä, miten tuossa luottamus mikä on osa niitä iin voi kasvaa iun hoitaja alentaa ja en tosiaan ih,ettele miksi tuo siirtyy eri tehtäviin, vai pitäisikö se perkele sitten retkahtaa ihan sen kotkan mieliksi! toivottavasti lukisi tätä topicia ja menisi vähän itseensä ja miettisi monenko korvaushoitopotilaan hoidon hän on tuolla epäammattimaisella alentamizellaan aiheuttanut!
Luottamus on tuossa hoidossa kaikki kaikessa(niinkuin muuallakin elämässä). Kyllä se luottamus vielä sieltä tulee. Täälläkin ollaan oltu vähän skeptisiä uusia potilaita kohtaan, mutta ei sitä olla koskaan suoraan sanottu. Vaan kannustettu. Muista että paitsi että ohikäytöllä voi lähteä käsistä hommat ja mennä hoito pilalle. Niin jos jäät kiinni, niin joudut lähtöruutuun ja se on kohtuuttoman kova rangaistus ja voi tuhota hoidon kerrasta.

Kyllä ne täälläkin jankuttaa uusille potilaille "että ennenpitkää tulet retkahtamaan", mutta sanovat sen sellaiseen tyyliin, että se kuuluu kuntoutukseen, eikä mitenkään erityisen negatiiviseen sävyyn. Mutta en ymmärrä, että jos toisaalta sanovat että retkahdukset kuuluu kuntoutukseen, niin miksi sitten siitä rangaistaan niin kovasti.

Jos joskus tulee jotain ohikäyttöä, niin siitä itse kertomalla voit saada alennetun rangaistuksen tai miedoissa tapauksissa(pilveä maistanut viikonloppuna, koulussa esitelmää pitäessä ottanut bentson) ei välttämättä mitään. Mutta jos seula on positiivinen, etkä ole kertonut, niin heippa hei kaikille kotilääkkeille.
-Edgar Allan Poe

Velho
OD

Post by Velho » Wed 31 Jul 2013, 12:20

Joo kyllä! Metadonilla tulee lähinnä terveeksi vain ja tietysti bentsoilla,pilellä tai spicella tai jollain muulla voi buustailla mutta kuten sanottu se lähtee herkästi lapasesta. n.2h lääkkeen otosta nukuttaa kyllä ihan törkeänä. itselle lekurit laittoivat ataraxit,duactit ja anksilonit lähinnä buustaamaan metadonin vaikutusta ja kyllä ne siihen sopii jos haluaa enemmä sedatiivista vaikutusta :up:

Personaes
OD

Post by Personaes » Fri 02 Aug 2013, 08:41

Mihin tuo anksilonit on?

Ootko kuullut jostain lääkeaineesta, joka kuulema auttaisi metadonilla iltapäivisin tulemaan "tuska hikeen"? Kesällä etenkin vituttaa, kun puskee hikeä. Tai ei se taida edes olla hikeä, vaan jotain vettä/nestettä. Oon kuullut joskus ulkomaisilta foorumeilta, että tuohon olisi joku lääke joka auttaa.

Metadonissa on kyllä puolensa, vie todella tehokkasti cravingit ja kantaa hyvin. Mutta sivuvaikutuksetkin voi olla vittumaisia. Itellä on joka öisiä helvetillisiä painajaisia, joihin oon kyllä jo tottunut, ihme kyllä. Sit tuo iltapäivällä tuleva nihkeä olo ei ole kiva. Lisäksi välillä tulee tuskainen olo, metadoni vaikuttaa täysin poikkeuksellisesti verrattuna muihin jarruihin. Etenkin korvaushoidossa(verraten yksittäis/viihdekäyttö), tuo itelle sellaisen rasittavan ja ärsyttävän yleisfiiliksen välillä, kuvailin sitä kaverille joka on metiksellä kanssa että: "Vähänkuin olis aivot sellaisessa vihreässä, tahmeassa ja ärsyttävässä limassa" ja kaveri sano että joo hyvin sanottu, sillä sama juttu.

Oon monelta kuullut jotka on ollut pitkään metiksellä, että on ollut pakko lähteä hoidosta, kun on oma mielenterveys ruennut huolestuttamaan. Ja voisin kyllä kuvitella, että 10v hoidossa ei tee välttämättä kovin hyvää psyykkeelle. Itellä onneksi psyyke suhteellisen vahvassa kuosissa, mutta silti välillä tulee sellaista tuskaista oloa. Oon varma että tuohon auttais todella merkittävästi, että jos saisi ottaa lääkkeen kahdessa, tai jopa kolmessa osassa. Onkin mielestäni täysin käsittämätöntä, miksi ne ei voi tuollaiseen suostua. Koska en näe tuossa mitään negatiivisia seikkoja, vain positiivisia ja hoitoa edistäviä puolia. Tuolla pääsisi takuulla näistä iltapäivän tuskaisista oloista pois, luultavasti painajaisista(kun jos joskus oon päivällä ottanut päiväunet niin en nää painajaisia) ja muutenkin yleisfiilis voisi olla tasaisempi ja virkeempi.

Oonkin päättänyt että oon hoidossa enää korkeintaan vuoden. Luultavasti nyt syksyllä lähden pudotteleen pois. Korvaushoidosta voi olla suunnaton apu, käytännössä ainut toimiva hoito pitkään/kunnolla koukussa olleille. Mutta mielestäni mitä nopeammin pääsee hoidosta pois sitä parempi. En vois ikinä kuvitella olevani ylläpidossa, tai muuten vuosikausia. Omasta mielestäni korkeintaan 5v voi olla, mieluiten 2-3v. Ite oon ollut nyt mitä, 3.5v? Varmaan ennenkuin 4v tulee täyteen niin lähden meneen hoidosta.

Hivenen jänskättää hoidon jälkeinen aika. Mutta tiedän kyllä porukkaa jotka on ollut mua puolet pidempään hoidossa puolet isommalla annoksella(mulla on ~55mg/pv, suurimman osan ajasta ollut 50mg/pv) ja nekin pärjännyt / sanonut että ekat viikot vaan perseestä. Niin uskon että ite pärjään vielä paremmin.
Last edited by Personaes on Fri 02 Aug 2013, 09:15, edited 1 time in total.
-Edgar Allan Poe

Personaes
OD

Post by Personaes » Fri 02 Aug 2013, 09:11

Niille sanoisin jotka harkitsee korvaushoitoa.

Että jos oot ollut useita vuosia koukussa ja yrittänyt eroon eikä onnaa(retkahdat aina uudestaan ja uudestaan) niin hoitoon vaan! Mutta siihen pitää suhtautua vakavasti, hoito vaatii paljon työtä. Turha kuvitella että hoidossa voi vain rentoilla ja nauttia opiaatti-oloista. Noin moni kuvittelee ja sitten ensimmäisinä viikkoina/kuukausia lähtee tai tippuu hoidosta kun huomaavat että ei se ole sellaista(vieden jonkun paikan, jota hoito olisi auttanut).

Mutta jos olet valmis tekemään töitä kuntoutumisen eteen, niin hoidosta voi olla suunnaton apu. Ei kannata missään nimessä jäädä paikoilleen, se on pahinta mitä voi tehdä. Sillä lääke passivoi, jos sen antaa passivoida. Pitää pysyä aktiivisena, joko menee töihin tai sitten kouluun(kurssien kautta, jos ei muuten). Omasta mielestäni tärkein ja hyödyllisin yksittäinen seikka/aktiviteetti hoidon suhteen on liikunnan harrastaminen. En voi tarpeeksi hehkuttaa tuon hyödyllisyyttä. Paitsi että nostaa energiatasoja ja tekee virkeämmän olon, nostaa mielialoja ja korjaa mahdollisesti huonoa itsetuntoa. Liikuntahan vapauttaa kehon "omia opiaatteja", endorfiinejä, opiaatti-kuntoutujalle tämä tuo paitsi hyvän olon liikunnasta, myös nostattaa yleistä hyvää oloa.

Jos ei pysy aktiivisena ja tee kehittäviä asioita(esim. koulua/työtä). Hoito menee täysin hukkaan! Todella moni ylläpitohoito potilas ei tee muuta kuin norkoilevat kämpillä päivät pitkät nukkuen(ovat väsyneitä jatkuvasti kun eivät tee mitään)/juoden kaljaa lääkeiden päälle. Tuo on ehkä pahin mahdollinen kohtalo, mitä voin nistille kuvitella. Itse olisin mielummin kodittomana katunarkkarina, kuin menisin tuohon limboon. Mielestäni ei pitäisi edes olla pitkäkestoisia ylläpitohoitoja, vaan kaikkien hoitojen pitäisi tähdätä kuntoutumiseen ja nämä ylläpidonkin porukka pystyisi parempaan(siirtymään lopulta kuntouttavaan hoitoon), jos heille ei annettaisi mahdollisuutta tuohon limboon.

Eli hoitoon vaan, mutta ehdottomasti kuntouttavaan(siinä saat lisäksi kotiannoksia, viikon lääkkeet kerralla ekan puolenvuoden jälkeen jos oot kiltisti). Jos on työpaikka, loistavaa! Jos ei, niin kouluun. Jos et pääse, niin kurssien kautta! Harrastuksia rinnalle, liikuntaa suosittelen kaikille! Mitä enempi sitä parempi. Ei kannata liikkua käyttäjien kanssa, jos vain on vielä omat vanhat kaveripiirit kunnossa, niin niitä lämmittelemään. Ei missään nimessä ohikäyttöä! Ja tärkein seikka koko hoidossa, ota EHDOTTOMASTI, pienin mahdollinen annos, jolla vain pysyt terveenä! Mitä pienemmällä annoksella pärjäät, niin sitä parempi yleisfiilis sulla on.
Lääkkeestä kun ei mitään oloja saa, vaikka olisi annos kuinka suuri, mutta suurilla annoksilla vittumaiset sivuvaikutukset lisääntyy ja lääke passivoi enemmän. Lisäksi pienempi annos on lopulta helpompi laskea pois.

Suosittelisin ennen hoitoon menoa, yrittää laskea toleransseja mahdollisimman alas, jotta pärjäät pienemmällä annoksella. Esim, jos pärjäisit tyyliin 25-35mg metadonia/pv, niin voin luvata että hoito menee paremmin ja sulla on parempi yleisfiilis, kuin jos annos olisi vaikka 50-60mg. En suosittelisi kenellekkään yli 60mg annosta. Suomessa käytännössä kaikki nistit pärjäisivät 50-60mg annoksella, jos laskevat tolejaan vähän ennen hoitoon menoa. Lähes poikkeuksetta ne joilla on isot annokset(tyyliin 80-100mg) on juuri niitä passivoituneita zombeja. Subu-nistit pärjää helposti tuolla ~30mg annoksella.
-Edgar Allan Poe

SadPanda
LD50

Post by SadPanda » Fri 02 Aug 2013, 10:41

asiallista tekstiä! itellä on 16mg tuo xone annos, ja todellakin riittää, en ymmärä ihmisiä jotka sanovat et illasta tulee reflane olo psyykkistä paskaa ku mieli tekee temput ja himoitsee isomman annokseks jotta saisi niitä "oloja" takas, ne ei kyllä tule! itteen kolahti kyllä tuo ku tälläkin hetkellä on jääkaapissa luutama siideri, joita tissuttelen (en humalan hakuisesti mutta ehkä vähän pilke silmäkulmassa, että jospa tuo boostais vähän, ja sen ole huomannut että ku juo kunnon kännit, niin alkoholi menee täysin erillailla päähä, ei tule sitä "nousuhumalaa" vaan monin vertoin turtuneempi olo.. mietin että sen sijaan ostaisin vaikka jäätelöä, hyvää ruokaa, vaikka sit jottainhesburgermättöä, ku suvussani on paljon alkoholiongelmia niin en halua alkoholisoitua siinä sivussa!

Mutta tosiaan Ju, käyttöhistoriani oli ihan saatanasta, mdpv,tä sit kolusin kaikki methylonet butylonet yms katinonit läpi, amfetamiini,mja kaikki sen fluoroversiot, sitten mdpv, analogit, kaikki vitun 2c-sarjalaiset, phenetyliniamiinit , ,ethylonet,butylonet,mephedrone, bubbhedrone, brephedrone, bubhedronet, öööh 2,3,4-amfetamiinit, benzofuryt=6-apb 5-apb , 5-mapb ja 5-it... ja noitakaikkia monesti samaan klikkiin ja epileptisiäkohtauksia on ollut jottain 7x yksi lievä sydäninfrakti epilepsian aikana, ja posti kun toi aina kotiovelle nii siinähän oli hyvä meneen jokatoinen päivä olla iha vitun kujalla ja ei mitään todellisuude tajua, ei tunteita ja tietty subua siihe ahistukseen oli pakko saada turruuttamaan ittensä, sori typotuksesta kirjotan tabletilla ja ei jaksa lukasta ku migreenin poikanen on,,

Joten ainakin itte voin sanoa, korvaushoito pelasti mun elämän! tuota rallia kesti sen 4v että ihme et tässä ollaan hengissä, voi kiittää ylempiä voimia, yhet lakka ja phenazepam yhistelmät, heräsin lanssista 3h tajuttomuuden jälkeen! hoitajat olivat olleet varmoja että tuo poeka ei tuosta enäänherää! hhuhhuhhu, itku tulee melkeen ku tätä kirjottaa...

pysykää vahvoina ja huumeet, ne lähtee nii vitun helposti käsistä ku lähtee. ja jos tämmöstä elämää mitä mä elin on havaittavissa niin parempi se kh on joko metiksel tai buprel (xone kaiketi hieman haitattomampi?)

Olen urheilut, huomanku että kunto on yllättävän hyvä, eikä elimistö kaiketi ole ihan täysin romuna mitä vois kuvitella tuommosen rellestyksen jälkeen..

Ja niille vielä:jotka sanoo että korvaushoito turruuttaa ja vie elämän, PAH, KYLLÄ TÄSSÄ ENEMMIKSEEN TUNTEE ELÄVÄNSÄ, =)

Personaes
OD

Post by Personaes » Fri 02 Aug 2013, 13:01

Pikaseen sen verran.

Että joo, olisin buprella mieluummin, jos olisi mahdollista. Mutta sillä tavalla, että ottaisin n. 30% bupre annoksesta alkuillasta(vaikka salaa, sitkun on kotiannokset).

Metiskin on hyvä pienellä annoksella, mutta isolla annoksella ne sivuoireet alkaa oleen aika paskamaiset. Itsellä siis 55mg, joka ei ole varsinaisesti iso, mutta ei pienikään. Jälkeenpäin ajatellen, olisin vaikka väkisin kitkutellut 30-40mg annoksella(tottuu siihen, vaikka aluksi tekisi tiukkaa), jos olisin tiennyt sivuoireista enempi. Mutta suhteessa mulla on pieni annos, kun tiedän jengiä jotka käytti pari vuotta mua lyhyempiä aikoja ennenkuin meni hoitoon, pienempiä määriä/miedompia jarruja ja silti niillä on annokset 20-30mg isommat kun mulla. Todella idioottimaista. Typerin mahdollinen teko hoitoon mennessä(etenkin metiksellä) on hamuta ylisuurta annosta.

Taidan rueta koittamaan metikselläkin nyt niin, että otan osan annoksesta alkuillasta, en ole aijemmin viitsinyt, kun kuitenkin pitää käydä toisinaan klinikalla ottaan kippoa ja se pitää ottaa kerrallaan. Niin ei ole ainetta sitten tasaisesti elimistössä, jos toisinaan ottaa 2krt/pv ja toisinaan 1krt. Mutta kohta ei tarvi taaskaan mennä kuin kerran viikossa hakemaan, niin voisi koittaa sit.

Ja vielä, tosiaan on uskomattoman ironista, että monet umpi opiaatti-narkkarit valittelee, että ei viitsi mennä korvaushoitoon ja selittelee sitä sillä että elämä pyörii sit hoidon ympärillä(mikä on hassua, kun narkin elämä pyörii 100% narkkaamisen ympärillä). Oikeasti kyse taitaa olla siitä, että näissä tyypeissä ei ole vain miestä/potentiaalia koskaan pääsemään eroon/parantaan elämäänsä ja tietävät sen. Niin on kiva tehdä tekosyitä ja samalla syyllistää niitä, jotka muuttaa elämäänsä.

On muuten uskomatonta, tiettyjen nistien suhtautuminen niihin jotka lopettaa narkkaamisen. Suurinosa kyllä noista narkkipiireistä on täyttä saastaa, täysiä luusereita, joilla monella on kuitenkin samalla ego kuin jollain filmitähdellä. Omat lähipiirit onneksi ollut parempaa(ihan tavallisia reiluja tyypejä, ei mitään kieroilijoita) porukkaa, kun en koskaan noihin HC-nistien piireihin ole mennyt(omat nisti kaverit suurinosa käynyt töissä ja sillä rahoittanut käytön).
-Edgar Allan Poe

Velho
OD

Post by Velho » Fri 02 Aug 2013, 13:06

narcocorrido wrote:Mihin tuo anksilonit on?

Ootko kuullut jostain lääkeaineesta, joka kuulema auttaisi metadonilla iltapäivisin tulemaan "tuska hikeen"? Kesällä etenkin vituttaa, kun puskee hikeä. Tai ei se taida edes olla hikeä, vaan jotain vettä/nestettä. Oon kuullut joskus ulkomaisilta foorumeilta, että tuohon olisi joku lääke joka auttaa.

Metadonissa on kyllä puolensa, vie todella tehokkasti cravingit ja kantaa hyvin. Mutta sivuvaikutuksetkin voi olla vittumaisia. Itellä on joka öisiä helvetillisiä painajaisia, joihin oon kyllä jo tottunut, ihme kyllä. Sit tuo iltapäivällä tuleva nihkeä olo ei ole kiva. Lisäksi välillä tulee tuskainen olo, metadoni vaikuttaa täysin poikkeuksellisesti verrattuna muihin jarruihin. Etenkin korvaushoidossa(verraten yksittäis/viihdekäyttö), tuo itelle sellaisen rasittavan ja ärsyttävän yleisfiiliksen välillä, kuvailin sitä kaverille joka on metiksellä kanssa että: "Vähänkuin olis aivot sellaisessa vihreässä, tahmeassa ja ärsyttävässä limassa" ja kaveri sano että joo hyvin sanottu, sillä sama juttu.

Oon monelta kuullut jotka on ollut pitkään metiksellä, että on ollut pakko lähteä hoidosta, kun on oma mielenterveys ruennut huolestuttamaan. Ja voisin kyllä kuvitella, että 10v hoidossa ei tee välttämättä kovin hyvää psyykkeelle. Itellä onneksi psyyke suhteellisen vahvassa kuosissa, mutta silti välillä tulee sellaista tuskaista oloa. Oon varma että tuohon auttais todella merkittävästi, että jos saisi ottaa lääkkeen kahdessa, tai jopa kolmessa osassa. Onkin mielestäni täysin käsittämätöntä, miksi ne ei voi tuollaiseen suostua. Koska en näe tuossa mitään negatiivisia seikkoja, vain positiivisia ja hoitoa edistäviä puolia. Tuolla pääsisi takuulla näistä iltapäivän tuskaisista oloista pois, luultavasti painajaisista(kun jos joskus oon päivällä ottanut päiväunet niin en nää painajaisia) ja muutenkin yleisfiilis voisi olla tasaisempi ja virkeempi.

Oonkin päättänyt että oon hoidossa enää korkeintaan vuoden. Luultavasti nyt syksyllä lähden pudotteleen pois. Korvaushoidosta voi olla suunnaton apu, käytännössä ainut toimiva hoito pitkään/kunnolla koukussa olleille. Mutta mielestäni mitä nopeammin pääsee hoidosta pois sitä parempi. En vois ikinä kuvitella olevani ylläpidossa, tai muuten vuosikausia. Omasta mielestäni korkeintaan 5v voi olla, mieluiten 2-3v. Ite oon ollut nyt mitä, 3.5v? Varmaan ennenkuin 4v tulee täyteen niin lähden meneen hoidosta.

Hivenen jänskättää hoidon jälkeinen aika. Mutta tiedän kyllä porukkaa jotka on ollut mua puolet pidempään hoidossa puolet isommalla annoksella(mulla on ~55mg/pv, suurimman osan ajasta ollut 50mg/pv) ja nekin pärjännyt / sanonut että ekat viikot vaan perseestä. Niin uskon että ite pärjään vielä paremmin.

Anksilon- valmiste sisältää buspironia ja en sinäänsä tiedä siitä muuta kuin etta alotin kyllä aiheesta topiikin mutten ole sitä seurannut :F Itsellä anksilonit ovat ahdistuneisuushäiriön hoitoon kun homma meni vituiksi diapameilla ja niitä ei saa metadonin kanssa popsia sääntöjen mjkaisesti. Useimmat tunnistaa lääkkeen paremmin nimellä buspar! Itseä metadoni notkuttaa 2-4h lääkkeen oton jälkeen ja ottaessani 50mg ataraxia joka boostaa metadonin sedatiivista vaikutusta :) vaikka olen ollut jo muutamia kuukausia hoidossa :up: Ja jotekin toimii välillä paremmin jos pitää välipäivän lääkkeen otosta. Muuten tämä metadoni on sinäänsä hyvä lääkitys vaikka mielummin olisin xone hoidossa mutta täälläpäin ylilääkäri päättänyt että metadoni on se lääke koska se vastaa 3 metadoni potilasta 1 suboxone potilaaseen tietääkseni :down:

SadPanda
LD50

Post by SadPanda » Sat 03 Aug 2013, 08:03

tietävätköhän lekurit että tuo atarax boostaa ilmeisesti myös subua? mul on tos lähiaikoina lekuri nii ,iten mä saisin ne nyt helpoiten :( kuulemma pätevä unilääke myös, ei samanlai e paska mitä ketipinor.. vosinko kysyä su7raan että onnistuisko vaihtaa atarax ketiapiinin tilalle kun siitä tulee mielialavaihteluita..?

Velho
OD

Post by Velho » Sat 03 Aug 2013, 09:54

SadPanda wrote:tietävätköhän lekurit että tuo atarax boostaa ilmeisesti myös subua? mul on tos lähiaikoina lekuri nii ,iten mä saisin ne nyt helpoiten :( kuulemma pätevä unilääke myös, ei samanlai e paska mitä ketipinor.. vosinko kysyä su7raan että onnistuisko vaihtaa atarax ketiapiinin tilalle kun siitä tulee mielialavaihteluita..?
Käsittääkseni boostaa vähän kaikkia opioideja :up: Ja kyllä sanoisin että mielellään varmaan vaihtavat kyseiseen lääkitykseen tai tiedä sitten täällä päin ainakin mun kohalla olevat lekurit ylistävät suorastaan ataraxia, paitsi yksi joka on jo perhana 3 kertaa ottanut sen pois respaltani :down: mutta tämä yksi uhmaa tuota auktoriteettiä :)
Itselle laitettiin ihan ekan kerran ataraxit sillä verukkeella että sanoin että kutittaa ja PAM! oli kyseinen respa kädessä.

MUTU:
Ja katoin tossa ylempänä että puhuttiin tuosta tuskan hiestä metadonilla ja sen lievityksestä kyllä tämä on todella ärsyttävä piirre kesällä itsellä n.1-2h metadonin ottamisen jälkee on iha hiestä märkänä ja vitutuksesta kalpeana jostain syystä aina bussilla menossa himaan tai alkoon :cheers: ja itse ainakin henkilökohtaisesti sanottuna anksilonit poistavat tai lieventävät tätä piirrettä :foil:

Velho
OD

Post by Velho » Sat 03 Aug 2013, 11:56

Perkeleeen vittu saatana jäi taas lääke ihan vaan sen takii pois ku piri mukama näky seulassa :down: vittujen vittu tässähä joutuu ryyppäämää koko saatanan viikonlopun näköjää. Noh toimiipaha huomenna paremmin, keksi muutakaan vitun positiivista tästä perkele sentään :x

Petri6
OD

Post by Petri6 » Sun 04 Aug 2013, 01:10

Velho wrote:
SadPanda wrote:tietävätköhän lekurit että tuo atarax boostaa ilmeisesti myös subua? mul on tos lähiaikoina lekuri nii ,iten mä saisin ne nyt helpoiten :( kuulemma pätevä unilääke myös, ei samanlai e paska mitä ketipinor.. vosinko kysyä su7raan että onnistuisko vaihtaa atarax ketiapiinin tilalle kun siitä tulee mielialavaihteluita..?
Käsittääkseni boostaa vähän kaikkia opioideja
Muuten kyllä, mutta inhibitoi CYP2D6 -entsyymiä, joten itse ottaisin kodeiinin, etyylimorfiinin ja tramadolin kanssa tuon sijasta syklitsiiniä (Marzine).
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun

SadPanda
LD50

Post by SadPanda » Sun 04 Aug 2013, 08:26

mut jos haken martzine paketin niin jos nappaan 1 - 2 nii sekö pitäsi boostata? en ky usko :-D siit liten noi kodeiinit yms liitty tähä..
Last edited by SadPanda on Sun 04 Aug 2013, 10:24, edited 1 time in total.

Velho
OD

Post by Velho » Sun 04 Aug 2013, 09:55

SadPanda wrote:no siitä nyt tulee heövetillinen matka , mut jos haken martzine paketin niin jos nappaan 1 - 2 nii sekö pitäsi boostata?

Tietääkseni kyllä.

Petri6
OD

Post by Petri6 » Sun 04 Aug 2013, 11:07

SadPanda wrote:mut jos haken martzine paketin niin jos nappaan 1 - 2 nii sekö pitäsi boostata? en ky usko :-D siit liten noi kodeiinit yms liitty tähä..
Kyllä, ihan samalla tavalla kuin Ataraxinkin. Kodeiini liittyi asiaan siten, että hydroksitsiini ei ole kaikkien opioidien kanssa ideaalivaihtoehto boosteriksi.
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun

Personaes
OD

Post by Personaes » Sun 04 Aug 2013, 11:15

En tiedä onko moinen boostailu hoidon kannalta mikään paras homma.

Jos se tosiaan toimii ja saa jotain oloja irti sitten lääkkeestä. Niin jää helposti tavaksi ja se ei ole yhtään hyvä juttu.

Mutta ihan informatiivisessa mielessä. Mites DXM vaikutukset opiaattien/oidien kanssa.

Oon kuullut, että dexmi nollaa toleranssin jarruihin(väliaikaisesti). Eli jos oot hoidossa ja otat pleateua 2 annoksen dexmiä niin toimii lääke samalla tavalla kuin ihan hoidon alussa(+dexmi olot)?

Joskus voisi koittaa ihan mielenkiinnosta, tuo kun voisi olla ihan hyödyllinen tapa vierotuksessa(pärjää pienemmällä annoksella) tai nisteille, notku-iltoja varten(ei tarvi kiskoo kaksin käsin että saa olot).
-Edgar Allan Poe

SadPanda
LD50

Post by SadPanda » Sun 04 Aug 2013, 12:04

monta niit matkapahoinvointilääkkeitä pitää syödä?

lieta
Psykonautti

Post by lieta » Sun 04 Aug 2013, 14:15

BlisSeeker wrote:Korvaushoito on musta kyl vähän tyhmä hoitomuoto..niinku siis subunisteille. Heskailijoille varmasti hyvä, mutta että samaa ainetta "korvaushoidossa", mihin on koukussa :down:[/size])
Juu tätä on tullu mietittyä ja vaikka kuinka olen yrittänyt ajatella monesta eri näkökulmasta asiaa ja edelleen koitan, niin joku silti mielestäni tässä mättää. Itselleni tulee fiilis että hei, onko tuo asia ajateltu taas ihan loppuunsaakka, että subunkäyttäjätkö hakevat nyt sitten ylläpitohoidon nimissä subunsa itselleen a-klinikoilta...Nimittäin ainakin omanpaikkakuntani a-klinikka sekä naapurikaupungin a-klinikka tursuaa jo yli heistä jotka "korvaavat subun subulla". Ymmärrän että tällä halutaan mm.ehkäistä tartuntatautien leviämistä sekä muita terveyshaittoja ja tärkeitä asioitahan nuo tottakai ovatkin, mutten vaan meinaa nähdä siltikään tuossa tarpeeksi plussapuolia. Enkä nyt tahdo loukata tässä ketään (vaikka silti joku varmasti loukkaantuu :| ) sillä tämä on hyvä aihe keskusteluun. Jakaa varmasti mielipiteitä.
BlisSeeker wrote:Kyllä ne reflatirallaatki siit sit lähtee, ehkä...[/size])
Tämä menee jo off-topicin puolelle, mutta jäin miettimään että tuntemistani henkilöistä jotka buprekoukun kanssa ovat kamppailleet, heistä suurinosa on päässyt joko kokonaan irti tai ovat ainakin olleet pisimmät jaksonsa ilman buprea silloin kun ovat lopettaneet ihan "Cold turkey". Tämä nyt siis vain omia mietiskelyjäni, en tarkoita että kaikkien tulisi tuolla tyylillä lopettaa, ei tuo tosiaan jokaisen juttu ole.
"Don't curse when it rains,
if you don't ever even smile
when the sun shines "

Personaes
OD

Post by Personaes » Sun 04 Aug 2013, 16:03

lieta wrote:
BlisSeeker wrote:Korvaushoito on musta kyl vähän tyhmä hoitomuoto..niinku siis subunisteille. Heskailijoille varmasti hyvä, mutta että samaa ainetta "korvaushoidossa", mihin on koukussa :down:[/size])
Juu tätä on tullu mietittyä ja vaikka kuinka olen yrittänyt ajatella monesta eri näkökulmasta asiaa ja edelleen koitan, niin joku silti mielestäni tässä mättää. Itselleni tulee fiilis että hei, onko tuo asia ajateltu taas ihan loppuunsaakka, että subunkäyttäjätkö hakevat nyt sitten ylläpitohoidon nimissä subunsa itselleen a-klinikoilta...Nimittäin ainakin omanpaikkakuntani a-klinikka sekä naapurikaupungin a-klinikka tursuaa jo yli heistä jotka "korvaavat subun subulla". Ymmärrän että tällä halutaan mm.ehkäistä tartuntatautien leviämistä sekä muita terveyshaittoja ja tärkeitä asioitahan nuo tottakai ovatkin, mutten vaan meinaa nähdä siltikään tuossa tarpeeksi plussapuolia. Enkä nyt tahdo loukata tässä ketään (vaikka silti joku varmasti loukkaantuu :| ) sillä tämä on hyvä aihe keskusteluun. Jakaa varmasti mielipiteitä.
BlisSeeker wrote:Kyllä ne reflatirallaatki siit sit lähtee, ehkä...[/size])
Tämä menee jo off-topicin puolelle, mutta jäin miettimään että tuntemistani henkilöistä jotka buprekoukun kanssa ovat kamppailleet, heistä suurinosa on päässyt joko kokonaan irti tai ovat ainakin olleet pisimmät jaksonsa ilman buprea silloin kun ovat lopettaneet ihan "Cold turkey". Tämä nyt siis vain omia mietiskelyjäni, en tarkoita että kaikkien tulisi tuolla tyylillä lopettaa, ei tuo tosiaan jokaisen juttu ole.
Puuh.

En jaksais millään rueta avaamaan tätä hoitoa ja sen tarkoitusta uudelleen, kun tässäkin topicissa siitä on ollut paljon juttua. Mutta käydään vielä kerran, kun jotkut eivät ole selvästikkään asiaa sisäistänyt.

Kumpi on mielestäsi parempi;

Vaihtoehto a)
Opiaatti-riippuvainen hankkii jarrunsa kadulta, maksaa niistä valtavat määrät rahaa(jotka menee rikollisille) ja joutuu tämän eteen tekemään mahdollisesti rikoksia. Piikittää aineensa. Koko elämä pyörii 100% tuon noidankehän ympärillä, rahan tekoa---> opiaatteja ----> rahantekoa ---> opiaatteja. Ei jää aikaa mihinkään muuhun. Saa/levittää mahdollisesti tartunta-tauteja. Kuormittaa poliisia, oikeuslaitosta ja terveydenhuoltoa.

Vaihtoehto b)
Opiaatti-riippuvainen saa lääkkeen klinikalta, ottaa sen niinkuin se pitääkin ottaa(oraalisesti /kielenalta), annokset ovat jatkuvasti samat, eli niistä ei saa mitään oloja tai euforiaa. Kun aamulla se lääke on otettu, koko loppupäivänä ei tarvitse miettiä rahaa tai huumeita, voi mennä töihin tai opiskelemaan. Harrastelemaan uusia asioita, korjaamaan ihmisuhteita. Kuntoutumaan niin että pärjää lopulta ilmankin.

En vaan voi ymmärtää ihmisiä, jotka ajattelee että korvaushoito on jotenkin huono vaihtoehto.

Ja tuo sun "paras tapa on vaan lopettaa seinää", kuulostaa vastaukselta, jota odottaisi lukevan jostain suomi24 sivulta, ei päihdefoorumilta. En itse tunne ainoatakaan opiaatti-nistiä, joka olisi vuosien opiaatti-koukun jälkeen vaan vetänyt cold turkeyt, ei koskaan enää käyttänyt ja elänyt onnellisena elämänsä loppuun. Ne jotka Cold turkeylla onnistuu käytön lopettamaan ja pysymään erossa. Ei ole koskaan kunnon koukussa olleetkaan. Riippuvuus on ollut joko kokonaan psykologista tai sitten fyysinen riippuvuus on ollut niin lyhyt kestoista, että reseptorit ovat palanneet ennalleen lopettaessa.

Eihän ongelma siis ole ne fyysiset vieroitusoireet vaan rikkinäisten/vahingoittuneiden reseptoreiden korjaaminen ja ns. "Post-acute-withdrawal syndrome", joka voi kestää lopettamisen jälkeen vuosista jopa vuosikymmeniin(tai jopa hautaan asti).

Pahoittelen, jos viestissä on havaittavissa ärsyyntyneisyyttä. Mutta samat jutut tässäkin topikissa ollut monta kertaa, enkä vaan voi ymmärtää ihmisiä joiden mielestä nisti-kadulla olis jotenkin parempi vaihtoehto kuin nisti-hoidossa. Korvaushoito on ziljoona kertaa parempi vaihtoehto, katsoo sitä miltä suunnalta tahansa(taloudellisesti, potilaan kannalta, kansanterveydellisesti). Eikä tämä ole "oma lehmä ojassa puhetta", suomenkin päihdelääkärit, jotka on maailman tiukinta ja takapajuisinta porukkaa(mitä tulee esim. juuri korvaushoitoon) sanoo että korvaushoito on ainut toimiva hoito niille jotka on ollut pitkään koukussa. Eikä muualla maailmassa, ole mitään toimivaa vaihtoehtoa korvaushoidon tilalle. Juuri tuollainen ajattelu saa monen nistin jatkamaan vuosikausia, jopa vuosikymmeniä sitä noidankehää, vaikka korvaushoidossa saisi elämänsä järjestykseen ja pidemmällä aikavälillä jopa kokonaan eroon.

Ja ne jotka ns. "lopettaa seinään" eikä käytä enää koskaan, niin niitä varten hoitoa ei ole tarkoitettukaan. Meillä korvaushoitoon päästäkseen pitää olla useita epäonnistuneita katkaisuyrityksiä/vuosien käyttö ja kaikenkaikkiaan meillä on hoitoon pääsy läntisen maailman tiukinta.
-Edgar Allan Poe

lieta
Psykonautti

Post by lieta » Sun 04 Aug 2013, 16:27

narcocorrido wrote:Vaihtoehto b)
Opiaatti-riippuvainen saa lääkkeen klinikalta, ottaa sen niinkuin se pitääkin ottaa(oraalisesti /kielenalta), annokset ovat jatkuvasti samat, eli niistä ei saa mitään oloja tai euforiaa. Kun aamulla se lääke on otettu, koko loppupäivänä ei tarvitse miettiä rahaa tai huumeita, voi mennä töihin tai opiskelemaan. Harrastelemaan uusia asioita, korjaamaan ihmisuhteita. Kuntoutumaan niin että pärjää lopulta ilmankin.

Niin siis pointtinani oli että jos tuo oikeasti menisikin noin kuten pitäisi, mutta kun jengi hakee enimmäkseen klinikalta subua myyntitarkoitukseen. Tätä tapahtuu naurettavan paljon.
narcocorrido wrote:ja tuo sun "paras tapa on vaan lopettaa seinää", kuulostaa vastaukselta, jota odottaisi lukevan jostain suomi24 sivulta, ei päihdefoorumilta. En itse tunne ainoatakaan opiaatti-nistiä, joka olisi vuosien opiaatti-koukun jälkeen vaan vetänyt cold turkeyt, ei koskaan enää käyttänyt ja elänyt onnellisena elämänsä loppuun.
Enhän sanonutkaan että se olisi parastapa, vaan mietiskelin että tutuistani nyt sattuu olemaan tuollatavoin lopettaneita.
"Don't curse when it rains,
if you don't ever even smile
when the sun shines "

Personaes
OD

Post by Personaes » Sun 04 Aug 2013, 20:43

Niin siis pointtinani oli että jos tuo oikeasti menisikin noin kuten pitäisi, mutta kun jengi hakee enimmäkseen klinikalta subua myyntitarkoitukseen. Tätä tapahtuu naurettavan paljon.
No ei todellakaan mene noin. Aivan uskomatonta paskaa jauhat nyt kyllä. Suomessa ei edes saa subutexiä kuin poikkeustapauksissa ja 99% kaikesta buprenorfiinista(katu kamasta) on subutex muodossa. Kyllä ne katu-subut ihan muualta tänne tulee.

Jos et tosiaankaan tätä tiedä, niin subutex tulee suomeen muualta euroopasta. Ranskasta ja Saksasta. Suomessa saa subutexiä korvaushoidossa vaan tyyliin raskaana olevat naiset, eli pieni murto osa ja vain väliaikaisesti. Ja mitä tulee suboxoneen. Niin sitä ei yksikään nisti vedä, ohi subutexin. Suboxonea kovien jarrujen myynnistä on hyvin olematon osa, ite en ole käyttänyt elämäni aikana kuin ihan muutamia xoneja.

Oon ite nyt metadonilla, jolla on paljon isompi viihdekäyttö potentiaali kuin subulla, ja josta voi saada helposti 1e/mg viihdekäyttäjältä, eli 50-100e päiväannoksesta ja siltikin metadonin myynti kadulle on aivan helvetin harvinaista. Tämän oon nähnyt "molemmalta puolelta pöytää", eli yhtenä nistinä ja yhtenä korvaushoitopotilaana. K-hoitolaiset ei vaan yksinkertaisesti halu olla kipeenä, että saisivat rahaa, varsinkaan kun sitä rahaa ei tarvi mihinkään käyttöön enää. Kun lääkkeellä pysyy terveenä.
-Edgar Allan Poe

Dexma
Moderator

Post by Dexma » Tue 06 Aug 2013, 10:16

narcocorrido wrote:
No ei todellakaan mene noin. Aivan uskomatonta paskaa jauhat nyt kyllä. Suomessa ei edes saa subutexiä kuin poikkeustapauksissa ja 99% kaikesta buprenorfiinista(katu kamasta) on subutex muodossa. Kyllä ne katu-subut ihan muualta tänne tulee.
Kyl siis yleensä ne ylímääräiset kotisubut jengi myy. Ei sinne klinikalle mennä, että saadaa myytyä. Ihan hyvä vain sitäpaitsi mäkin saan sit jotain. Texiä näkee tosi harvoin ainakaan omissa piireissä, kyl mä kääntyisin vähän tohon suuntaan, että se on toi kh potilaat jotka levittää bupree, tai sit mä en tiiä mistään mitään. (se on mahollista)

Mut kyl toi korvaushoito/ylläpitohoito on hyvä. Se vetää pois just siitä noidankehästä. En tiiä ehkä jotkut ihmiset vois nopeammin pudotella noita annoksia, ja mun mielestä korvaushoidossa voitas käyttää muita lääkkeitä tehostaakseen sitä annoksen pudottamista. Ibogaini hoitoo SAATANA.

Toisaalta, pitkä opiaatti elämäntapanisti ja vuosia mennyt siinä kierteessä, niin kyllä se varmaan ottaa muutaman vuoden siitä pois päästä. Ihan hyvä, että jostain saa päivittäis annoksen helposti. Nyt opiaatti päänä joka yrittää vähän on off menolla (nähtävästi) päästä eroon bupresta niin jos ei elämän tilanne olis niin hyvä, kuin nyt. Eli on koulut ja kaikki kunnossa niin kyl mä mielelläni lähtisin tota korvaushoitoo pohtiin, se säätämisen noidankehä estää elämässä etenemistä joskus.
tRip wrote:
Muistakaa et jokainen haskattu elämä on vähän sääli, koska potentiaalia meissä on ihan widusti,!

Personaes
OD

Post by Personaes » Tue 06 Aug 2013, 11:17

Dexma wrote:
narcocorrido wrote:
Kyl siis yleensä ne ylímääräiset kotisubut jengi myy. Ei sinne klinikalle mennä, että saadaa myytyä. Ihan hyvä vain sitäpaitsi mäkin saan sit jotain. Texiä näkee tosi harvoin ainakaan omissa piireissä, kyl mä kääntyisin vähän tohon suuntaan, että se on toi kh potilaat jotka levittää bupree, tai sit mä en tiiä mistään mitään. (se on mahollista)
Siis mää en ymmärrä yhtään. Onko tosiaan meno muuttunut niin paljon vai vaihteleeko alueittain.

Siis perus korvaushoito potilaathan saa suboxonea, eikö? Ja mitä muistan omilta nisti ajoilta, niin subua liikkui niin helvetisti enemmän kuin xonea. Saattoi olla tyyliin vuosi-parikin että en nähnyt ainoatakaan xonea. Aina vaan perus B8;a. Xone ei edes kelvannut porukalle, se oli kama, jota vedettiin vain, jos ei mitään muuta ollut saatavissa ja oli pakko päästä terveeksi.

En tiedä, onko tuo xonen veto sitten kasvanut? Eikö perus subutexiä liiku samalla tavalla kuin aijemmin?

Sillä oon tosiaan ollut hoidossa pari vuotta, enkä tänä aikana ole luonnollisesti jarrujen perässä juossut.

Kyllä jos ajattelee, että meillä ei 10v sitten ollut korvaushoitoa juuri ollenkaan, mutta silti oli tuhansia opiaatti-riippuvaisia, niin mistä ne opiaatti-riippuvaiset sitten saivat subunsa, kun ei vielä ketään suomessa juuri ollut hoidossa saamassa edes koko nappeja. Mun on tosi vaikea uskoa, että k-hoito potilailta peräisin oleva buprenorfiini, olisi mitään muuta, kuin pieni murto-osa kaikesta kadulla liikkuvasta buprenorfiinista.
-Edgar Allan Poe

Personaes
OD

Post by Personaes » Tue 06 Aug 2013, 11:31

Oma arvio on.

Että ylivoimaisesti suurinosa napeista, tulee perinteisellä salakuljetuksella. Tuhansia nappeja kerralla, esim. autoon piilotettuna. Siitä tulee ylivoimaisesti suurinosa.
Siihen päälle on sitten ns. "subu-turistit", joista osa käy ulkomaisilta klinikoilta hakemassa nappeja ja osa ostamassa keskieurooppalaisten kaupunkien katukaupasta. Näiltä tulee reilusti vähemmän,
mutta kuitenkin kohtuullisen iso prosentti suomen bupresta(oon ite ollut kanssa reissussa ja tiedän että näitä kavereita on satoja suomessa). En usko että korvaushoitopotilailta tulee suomen bupreista ollenkaan merkityksellisiä määriä.
-Edgar Allan Poe

SahkoinenVelho
Kameleontti

Post by SahkoinenVelho » Tue 06 Aug 2013, 14:05

Suurin osa tuntuu olevan ihan subua omallakin asuinalueella. Kyllähän porukka välillä xonesta puhuu, mut itse en ole edes koskaan ottanut, tosin subuakaan en hirveästi, temgesicejä kun on saatavilla ja ne tuntuu niin paljon paremmalta vaihtoehdolta aina.