Metadon

Keskustelua opiaateista, opioideista, bentsodiatsepiineista ja muista sedatiiveista, sekä niiden turvallisesta käytöstä.
Musta8
Lepakko

Re: Metadon

Post by Musta8 » Tue 15 Apr 2014, 11:35

Mulle tää lääkitys toimii helvetin hyvin. Vie kaikki oppari-himot veke ja annos on suhteellisen pieni (11ml/55mg, nostetaan 12ml/60mg)
Sanoo jopa hyvin ainakin vielä toistaseksi. 2 kuukautta napannu metistä. Olot on mitä kauheimmat aamulla. Saa vessassa juosta kun vatsa niin sekaisin, vesiripulia paskannan ja kylmäkuumakylmäkuuma. Mitän särkyjä ei ole.

Hyvin tämä toimii!! Saa nähdä tarviiko edes enään millääö buustailla!
Hi..!

Hupu
Psykonautti

Post by Hupu » Sat 06 Sep 2014, 20:22

Olen metadon kh:ssa ja päivä-annos on 50ml(100mg). Nyt olisi kuitenkin kertynyt ylimääräiset 45ml litkua jemmaan ja pohdin, että saisiko mitään oloja irti, jos ottaisi vähän extraa..?

Sellaisen käsityksen olen saanut, että olisi melko turhaa. Onko näin ja paljonko uskaltaa/kannattaa ottaa extraa jos 45ml extraa olisi suurin mahdollinen määrä?

Petri6
OD

Post by Petri6 » Sat 06 Sep 2014, 23:23

Täysin turhaa ja pahimmassa tapauksessa nostaa vielä toleranssia niin, ettei nykyinen annos enää kanna.
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun

Personaes
OD

Post by Personaes » Fri 12 Sep 2014, 14:57

Hupu wrote:Olen metadon kh:ssa ja päivä-annos on 50ml(100mg). Nyt olisi kuitenkin kertynyt ylimääräiset 45ml litkua jemmaan ja pohdin, että saisiko mitään oloja irti, jos ottaisi vähän extraa..?

Sellaisen käsityksen olen saanut, että olisi melko turhaa. Onko näin ja paljonko uskaltaa/kannattaa ottaa extraa jos 45ml extraa olisi suurin mahdollinen määrä?
Ei kannata. Vaikka ottaisit kaksin verroin metistä annokseesi nähden, niin ei mitään oloja tule, vaan väsyttää enemmän.
All that we see or seem, Is but a dream within a dream.
-Edgar Allan Poe

Zoidberg
Psykonautti

Post by Zoidberg » Tue 12 May 2015, 08:03

Tässä todella pitkä tarina metadonihoidosta, siitä miten pahasti sen voi kusta yms. Pahoitteluni kirjoituksen rakenteesta ja virheistä, olen valvonut ja kirjoitustaito ruostunut.

Meitsi ollu nyt k-hoidossa metadonilla noin kaksi ja puolivuotta. Tässä vaiheessa opi-tolet kyllä aika hurjat, mut on monilla kyllä rutkasti isommat. Mun kunnassa saatiin viel viime viikol puhdasta 5mg/ml liuosta missä ei ollut mitään mehua. Eli jos tykitti täyden 2,5ml ruutan nii sai ihan ok vedot.

Mulla on päivä annos 70mg/vrk mutta kun sai lomalääkkeet kotiin niin tuli oli päiväannokset yleensä 160mg-250mg IV:nä + 70mg juotuna. Ja se joka sanoo ettei toimi nii ihme, mulla päirsi niin saatanasti kun naulasin kolme/neljä ruiskullista (eli 12,5mg/ruisku) ja plus vielä nousi ne kliniikalla juotu 70mg. Siis ihan sairaan hyvä olo oli kun tuli just se 300mg ryittyy, ja kun ollu hoidossa niin kauan niin ei enää toimi jarruna, vaan pikemminkin stimuna, päirisee yleensä paljon paremmin kuin hyvä piri.

Lääkehakupäivinä olin kyllä varsinainen duracellpupu. Oli pakko välillä syödä kourallinen bentsoja että rauhottuis kun meni ihan liian kovaa, eli silloin oli alla yli 160mg IVn ainakin, niin ei perkele meinaa pysyä paikoillaan kun se stimuloi niin helkutisti. Mut vaik oli perkelen stimuis oli silti älyttömän euforinen olo ja todella hyvällä tuulella. Ja ne nousut mitkä tulee kun tykittää yli viisi kertaa peräkkäin kolmen minuutin sisään (Eli yhteensä joku 60-70mg IV), ne nousut oli kyllä hurjat, tuntu että käveli pilvillä kun tuli vessast ulos.

Eli en oikein usko noita "Ei toimi, Subu on parempaa, IV käyttö ei kannata yms puheita" sillä tykittäessä toimii todellakin paljon hurjemmin, ja nousutkin on todella hyvät vaikka jengi täälä puhuu ettei muka tule. Ja IV on myös taloudellisempaa, mutta piikittäessä toki vaikutusaika paljon lyhyempi. Ei yhtää nuokuta jos ei ota bentsoja päälle mitä kyllä on määrätty siihen metiksen päälle. Mutta bentsot ja metis kombo on parasta mitä tiedän.

Normaalisiti tuli kerran viikossa otettua se jokunen 250mg-300mg metistä tykitettyä ja siihen päälle syötyä 14x30mg Opamoxit, sillä tuli meinaan kyllä sellaset olot että oksat pois, mut jos sen kombon vetää voi olla varma että muuttu kiveä tyhmemmäksi. Kannattaa varoa metukan kanssa bentsoja jos on epävarma toleistaan, nimittäin riskit ovat suuret. Sama koskee lyrcoita. Hatsi on myös hyvä kombo, mutta kannattaa ottaa vasta ennen nukkumaan menoa ettei pilaa metukka oloja.

Suonista sen verran että ne kyllä kärsii sekä puhtaan liuoksen että mehuliuksen iv-käytössä. Olen nyt 2vuotta tykittäny joka päivä metadonia ja alkaa olla kyllä paikat lopussa mihin pistää. Että jos on hakemassa elämäänsä parannusta korvaushoidosta ei kannata alkaa tykittämään metkua, koska se ei kyllä ole kuntouttavaa toimintaa. Lyhyesti sanottuna, piikitettynä todella voimakas huume, oikein juotuna erittäin hyvä lääke.

Oikeasti metukka on lempihuume kautta aikojen. Mut huonopuoli se että toleranssi kasvaa nopeasti, ja en oo koskaa tullu nii kipeeks ku metkust. Vaikka olis vetäny joku 20-30mg IV oli silti heti aamupäiväl kipeen. Eli tosi paha koukku! Kun subuu veti nii en ees tienny mitä oikee kipeenä oleminen on. Ja subulla ei todellakaan saavuta lähellekkään metkun kaltaisia oloja.

Metikses on se ikäväpuoli pakko myöntää että jos ei ole tottunut lääkkeeseen tai ei ole päässyt kunnon annoksilla kokeileen (ainakin yli 100mg IV) niin se tahtoo jäädä ehkä vähän sellaseks ettei oikeen tiedä miten se toimii. Eli suosittelen että 12,5mg IVnä nolla tolelle, tai 20/30mg oraalist. Se on kokeiltu ja toimii ihan hyvin että nuokutkin saavutettu.

Subumiehille suosittelen vähän isompaa eli noin 20-30mg IV. Eli harkitkaa tarkkaan ennen k-hoidon alkua että mikä on parempi vaihtoehto (Metis tai xone). Kyllä toi metukka on paljon stydimpää tavaraa jo mini annoksillakin, ja sit pitää muistaa se että metiksest vierottautuminen on kyllä huomattavasti hankalampaa. Kipeysaste siis ihan eri luokkaa. Kaksi kertaa viikossa sain yli kaksi vuotta puhdasta liuosta kotiin, hetken aikaa jopa 7vrk lääkkeet, eli kerran viikossa haku (Eli voitte kuvitella minkälainen määrä puhdasta 5mg/ml metadoniliuosta tuli kotiin :D

Se oli jo liian rankkaa mulle, meni ihan lapasesta, tuli tykitettyä siihen malliin että tolet nous sellasiin korkeuksiin. Nyt subulaiset kusi homman ja joutuu käydä kaks kertaa viikos. Vähän aikaa sitten tuli tieto että vaihdetaan puhdas liuos mehuun. Tänää kävin hakee ekan mehuliuospaskan, joka mua vituttaa aika paljonkin, oli mömmöistä mut kyllä se toimii kun tarpeeks huitoo hihaan. Mutta kun se piikittäminen menee nyt niin hankalaks niin mä pyrin nostamaan annosta johonkin 90mg-100mg niin pitäis pärjätä huikalla ja voi sanoa hyvästit piikille. Sehän se on k-hoidon tarkotus, ei ainkaan ole tarkoitus piikittää järkyttäviä määriä metadonia päivittäin ja elää entistä hurjempaa opi-elämää.

Eli joo kusin hoidon mutta nyt on uus tilaisuus yrittää uudelleen jättää piikki ja siirtyä juomaan. Joo, että sellasta. Aijuu ja tärkein juttu, ÄLKÄÄ MISSÄÄN NIMESSÄ OTTAKAA BUPREA edes seuraavana päivänä. Nimittäin tuli se virhe hoidon alussa tehtyä! En oo koskaa voinut niin pahoin! Siis hullun sairaaks tulee oikeesti! Ei mikään leikin asia, ois nimittäin voinu jopa henki lähtee! Eli bupree voi turvallisesti ottaa vasta kolmen päivän jälkeen metadonin jälkeen jos sekin ehkä liian lyhyt aika isommilla annoksilla.

Tämä oli nyt aika pitkä selostus mun metkuhoidosta, mutta toivottavasti siitä on apua jollekkin joka harkitsee metkuhoitoa tai jotain muuta vastaavaa.
Last edited by Huiko on Tue 12 May 2015, 15:34, edited 6 times in total.
Reason: Kappalejaon lisäsin.
Minulle annetaan valtaa mutta minä käytän valtaani tullakseni alistetuksi.

Zoidberg
Psykonautti

Post by Zoidberg » Tue 12 May 2015, 08:14

Anteeksi toi sekoilu en ole käyttänyt vaulttia noin kolmeen vuoteen niin unhotui miten editataan teksti, ja valvonu koko yön, tuli otettua parasti piriä mitä tähän asti suomessa ostanut. Eli voi poistaa noi kaikki paitsi edelliset!

Zoidberg
Psykonautti

Post by Zoidberg » Tue 12 May 2015, 09:48

Aijuu unohtu kysyä aikaisemmin. Tietääkö kukaan miten tota metadoni mehuliuosta keitetään? Nimittäin aika paksua ja sisältää 11g saccariinia eli ei hyvä lätkiä räpylään sokeria. Eli jos jostain löytyis ohjeet niin olisin kiitollinen!

renttuni
Apteekki

Post by renttuni » Wed 23 Mar 2016, 13:23

Voiko Dolmedia ottaa iv? Siis miten kyhätään..

Kauanko pitäis metadonin käytön jälkeen odottaa ennen kuin viittii ottaa buprea?

bilehile
Apteekki

Post by bilehile » Wed 23 Mar 2016, 19:47

^Pilleri murskaks ja huoneenlämpöseen veteen (ei kuuma). Ite oottasin pitkän putken jälkeen vähintään viikon, jos tyyliin kertaluontone juttu ni ei niin hätää.

Edit. toimii muuten tosi kivasti iv ;) Suun kautta vaan nuokuttaa mua, mut iv:stä saan ihan euforiaa. Nauti maltilla ja, noh... NAUTI :D
Takana loistava tulevaisuus.

renttuni
Apteekki

Post by renttuni » Thu 24 Mar 2016, 14:51

Kiitos "ohjeesta" ;)

Oonko ymmärtänyt oikein, että bupren päälle voi ottaa metadonia, mutta metadonin oton jälkeen ei buprea? Eli jos ota subua, voin ottaa vaikka samana päivänä metistä? Mutta metadonin oton jälkeen pitää odottaa ennen kuin ottaa subua? Fentanyylin kanssa oli näin. Kerran tein sen virheen että otin fentanyylitööttien perään melkein heti buprea ja sitä oloa en halua enää kokea :/

Mikähän olis iv semmonen sopiva annos? Metadonia en oo koskaan ottanut, mutta bupreen on tolet nyt aika korkealla. Mulla on nyt noita Dolmedeja tossa mutta en oo vielä ottanut.

bilehile
Apteekki

Post by bilehile » Thu 24 Mar 2016, 18:28

Joo oot ymmärtäny oikein mut ite oottasin 72h et toimii kunnolla. Alkuun voisit ottaa 20-30mg ja nostaa sit jos haluut, mut pitäs kyl sanoo jotain. Varovasti alkuun aina ja sit lisää (eli LISÄÄ!!!!!!!) :)

Petri6
OD

Post by Petri6 » Fri 25 Mar 2016, 06:04

bilehile wrote:Joo oot ymmärtäny oikein mut ite oottasin 72h et toimii kunnolla. Alkuun voisit ottaa 20-30mg ja nostaa sit jos haluut, mut pitäs kyl sanoo jotain. Varovasti alkuun aina ja sit lisää (eli LISÄÄ!!!!!!!) :)
Korkeatoleranssiselle ihmiselle näin, mutta koska subun käyttömääriä ole mainittu niin haluaisin huomauttaa, että 30mg voi helposti tappaa varsinkin IV:nä kerralla otettuna pienitoleranssisen henkilön. Hyvänä lähtökohtana voi pitää, että oraalisesti nautittu metadoni on vähintään kolme kertaa vahvempaa kuin oraalisesti nautittu oksikodoni (mutta vaikutus on täysin erilainenm ei yhtä euforinen mutta vahvasti nuokuttava). Lisäksi metadonilla voi kestää helposti parikin tuntia, ennen kuin vaikutus on lähelläkään sitä, mille tasolle se otetulla annoksella vakiintuu. Olkaa siis erittäin varovaisia tämän aineen kanssa, mielestäni kevyesti vaarallisin "yleinen" opioidi fentanyylin ja sen analogien jälkeen.

Itse olen ottanut metistä parhaimmillaan 12h päästä 2mg subunokista (tosin en muista olinko saman vuorokauden tai edes parin edellisen vuorokauden aikana ottanut subua, metis oli silloin pääasiallinen opioidini) ja toimi mielestäni niin hyvin kuin kuuluukin. Tietysti kannattaa odottaa niin pitkään kuin pystyy ja mielellään ainakin 24h. Ei siis siksi, että aiheuttaisi mitään negatiivista vaan siksi, että teho heikkee (tosin tämäkin voi olla vaarallista, jos ottaa lisää metistä ja öyskää, kun bupren blokkaava vaikutus lakkaa).
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun

bilehile
Apteekki

Post by bilehile » Fri 25 Mar 2016, 16:56

Juuh oletin tosiaan että se tole on korkea, tuo aika korkea jättää tulkinnanvaraa kyllä. Aina varovasti vahvojen opioidien kanssa! Ite ottanu tolen olessa korkeimmillaan 50mg vetoja, tosi vittumaista vaan väsätä sellanen määrä pillereitä, joutuu käyttään isompaa pumppua ja osa varmasti jääny sinne puuron sekaan mut ei hätää ku huljauttaa kupin jollain ja heittää suuhun ni tietää että saa kaiken! Toisaalta ihan hörhötouhua mut toisaalta tää tuntuu musta paremmalta iv ku syötynä.

Petri6
OD

Post by Petri6 » Fri 25 Mar 2016, 18:22

bilehile wrote:Juuh oletin tosiaan että se tole on korkea, tuo aika korkea jättää tulkinnanvaraa kyllä. Aina varovasti vahvojen opioidien kanssa! Ite ottanu tolen olessa korkeimmillaan 50mg vetoja, tosi vittumaista vaan väsätä sellanen määrä pillereitä, joutuu käyttään isompaa pumppua ja osa varmasti jääny sinne puuron sekaan mut ei hätää ku huljauttaa kupin jollain ja heittää suuhun ni tietää että saa kaiken! Toisaalta ihan hörhötouhua mut toisaalta tää tuntuu musta paremmalta iv ku syötynä.
50mg vedot kuulostaa kyllä tosi suurilta, itse otin oraalisesti (onhan senkin hyötysuhde n. 80 %) suurimmillaan vajaa 200mg vuorokauden sisään ja olin siitä kaksi vuorokautta hyvissä, mutta sitä edelsi tosiaan n. vuoden viikottainen käyttö ja aluksi jo 30mg-35mg oraalisesti riitti pistämään nuokkuihin, vaikka opioideista oli useamman vuoden kokemus ja subua oli mennyt lähes päivittäin vuoden verran. Eli mielestäni ihmiset eivät osaa odottaa metadonin olevan niin vahvaa, koska se ei ole niin euforista. Lisäksi pitää pitää mielessä myös 24h puoliintumisaika, jos ottaa useampana päivänä (eli puolet alkuperäisesta annoksesta on vielä vuorokauden päästä veressä).

bilehile
Apteekki

Post by bilehile » Fri 25 Mar 2016, 18:45

Tole oli suuri, pyörin ympäri eurooppaa tovin ja vedin konia kuureina vaikka stimuhörhö olenkin. Vierottauduin opioideista joku 2 vuotta sitten, sain vaa tarpeekseni. Olin kuolla koniövereihin (siinä vaiheessa kuolema olis tuntunu jopa helpotukselta) enkä enää vaan jaksais sitä et herää aamulla purjoomaan jos on ees nukkunu ylipäätänsä. Ei enää koskaan vahvoja opioideja mulle kiitos! Buprea pikkusen korkeintaan välillä mut muuten nää on mennyttä aikaa. Heti kun saavuin helsinkiin nii päivystään korvaushoitopaikan lähelle jos jollain ois metistä myydä. Huhhuh noita aikoja, selvisin ja hengitän vielä! Pahoittelen et meni ohi aiheesta :doh:

Mut renttu ota iisisti sen dolmedin kanssa :) Kerro vaikka kuin paljon oot ottanu bupree ni voi arvioida doussin paremmin :up:

SadPanda
LD50

Post by SadPanda » Fri 22 Apr 2016, 10:30

Mulla suunitellaan juuri nyt korvaushoidon vaihtoa metadonille subusta ...Täytyy sanoa että tätä topiccia lukiessa tuli sellainen fiilis että ehkä on iha hyvä että vaihdetaan se.. Ehkä mä todellakin tarvitsen sen henkisen rauhan että nyt on lääke mikä on ainakin vahva ja antaa edes jotain tuntemusta aina lääkkeen oton jälkeen? Kyllä mä uskon et mulle se on tärkeää että siitä jonkinlaiset kiksit saa.. Siis suboxonella olen ollut nyt 2. Kertaa jo ja samanlaisin tuloksin. Eli nyt varmaan ennen kesäkuuta vaihdetaan metikselle..

Miten tuo vaihto ja metadonin aloitus? Nostetaanko se metadoni annos miten ylös? Ja millä tahdilla? Miten ku on ollu buprenorfiini kh:ssa nii eikö luulis että ne metiksen tuomat euforiat jää pois kun sitä bupre vArmaan on vielä veressä kauan johtuen pitkästä kh.sta.. Emt. Jännittää toivon todella että metadonille pääsen tavoitteeseen eli täysin raittiiseen elämää lääkettä lukuunottamatta ..
[17:14] <bong_aqua> oot kyllä kohtuukäytön ruumiillistuma

Personaes
OD

Post by Personaes » Fri 22 Apr 2016, 15:15

SadPanda wrote:Mulla suunitellaan juuri nyt korvaushoidon vaihtoa metadonille subusta ...Täytyy sanoa että tätä topiccia lukiessa tuli sellainen fiilis että ehkä on iha hyvä että vaihdetaan se.. Ehkä mä todellakin tarvitsen sen henkisen rauhan että nyt on lääke mikä on ainakin vahva ja antaa edes jotain tuntemusta aina lääkkeen oton jälkeen? Kyllä mä uskon et mulle se on tärkeää että siitä jonkinlaiset kiksit saa.. Siis suboxonella olen ollut nyt 2. Kertaa jo ja samanlaisin tuloksin. Eli nyt varmaan ennen kesäkuuta vaihdetaan metikselle..

Miten tuo vaihto ja metadonin aloitus? Nostetaanko se metadoni annos miten ylös? Ja millä tahdilla? Miten ku on ollu buprenorfiini kh:ssa nii eikö luulis että ne metiksen tuomat euforiat jää pois kun sitä bupre vArmaan on vielä veressä kauan johtuen pitkästä kh.sta.. Emt. Jännittää toivon todella että metadonille pääsen tavoitteeseen eli täysin raittiiseen elämää lääkettä lukuunottamatta ..
En osaa sanoa vaihdosta, kun oon vaihtanut vaan metikseltä buprelle. Luulisin, että menee niin, että meet osastolle, oot pari päivää ilman buprea. Sit sulle aletaan pikkuhiljaa nostaan metis annosta.

Ei kannata odottaa liikoja metikseltä. Alussa siitä ehkä saa vielä sen lämpimän olon sillon aamulla kun on lääkkeen ottanut niin pariksi tunniksi, mutta todella miedot "mielihyvät" siitä irtoaa. Tuo lämmin olo ja mielihyvä laimenee mitä pidempään oot hoidossa. Parin vuoden jälkeen en ite huomannut enää mitään vaikutusta kun otin lääkkeen.
All that we see or seem, Is but a dream within a dream.
-Edgar Allan Poe

Whirl
Psykonautti

Post by Whirl » Wed 25 May 2016, 16:38

Oli tarjon niin pitäähän tätäkin huvikseen testata hupikäytös, eli olisi 5mg nappeja.. kantsisko noita nokittaa vai ihan syödä? bupree menny muutama vuos käytännös päivittäis käytöl ny tosi saanu hilattua annoksen siinä 1-2mg päivä. mil dosel kannattais metistä alkaa naukkaa? myöski jäi vähä hämärää toi tauko bupren jälkeen. Osa sanonu että ei tarvi taukoa yhtään ja osa sanoo että vuorokausi olisi hyvä pitää ainaki taukoa ku metistä ottaa bupren jälkeen. ja vissii sit metiksen jälkee vuorokausi kaks ennenku rupee taas buprea ottaa jos haluaa välttää huonot olot? :foil:

Huiko
LD50

Post by Huiko » Wed 25 May 2016, 17:19

Käytä 5. min. siihen että wikipediasta vaikka luet miten bupre vaikuttaa. Pidä taukoa bupresta useampi päivä, jos meinaat kokeilla metistä.

korvaushoito-topikista löydät tietoa esim. siitä kuinka lääkkeenvaihto tehdään. (Saat siis jotain käsitystä siitä kuinka kauan menee bupren poistumiseen reseptoreista.)

Paljonko sulla niitä metis-nappeja on? :left: Meinaan sitä, että jos opiaattitoleranssia on, niin ei se 5mg sano yhtään mitään.
Tää tie vie tuskan, valitusten loukkoon.
Tän kautta käyt iänikuiseen vaivaan.
Tää tie vie kadotuksen väen joukkoon.

Oikeudenmukaisuus sai minut aikaan,
Jumalan Voima, Viisauden summa
ja Alkurakkaus, joka synnit peittää.

Vain ikuiset on ennen mua luotu,
myös mun on ikuisesti kestää suotu.
Kun tästä käyt, saat kaiken toivon heittää.

-Dante (n. armonvuonna 1321 jkr.

Whirl
Psykonautti

Post by Whirl » Wed 25 May 2016, 21:45

Huiko wrote:Käytä 5. min. siihen että wikipediasta vaikka luet miten bupre vaikuttaa. Pidä taukoa bupresta useampi päivä, jos meinaat kokeilla metistä.

korvaushoito-topikista löydät tietoa esim. siitä kuinka lääkkeenvaihto tehdään. (Saat siis jotain käsitystä siitä kuinka kauan menee bupren poistumiseen reseptoreista.)

Paljonko sulla niitä metis-nappeja on? :left: Meinaan sitä, että jos opiaattitoleranssia on, niin ei se 5mg sano yhtään mitään.
Oiskoha 80mg tuos kasas, siksi kyselinki täältä dosee. Ja onko ero nokittamisen ja syömisen välil juurikaa iso. Kerra tääl osa sano että ei oo huomannu eroa onko päivä pari taukoa vai 12h ku ottaa metistä bupren päälle niin ajattelin kysellä varmistusta. melko nihkutukseksi menee jo pari päivää ilma oppareita, nii mieluiten vähimmäl erol menis. Kyllä sen lueskelles huomasin että bupree ei kantsi sit metiksen jälkee ottaa 2-3 päivää jos meinaa olot välttää.

Mielummi täält aina käyttäjien kokemuksia kyselee eikä lueskele googlea ja wikipediaa :/

Petri6
OD

Post by Petri6 » Wed 25 May 2016, 22:53

Whirl wrote:
Huiko wrote:Käytä 5. min. siihen että wikipediasta vaikka luet miten bupre vaikuttaa. Pidä taukoa bupresta useampi päivä, jos meinaat kokeilla metistä.

Oiskoha 80mg tuos kasas, siksi kyselinki täältä dosee. Ja onko ero nokittamisen ja syömisen välil juurikaa iso. Kerra tääl osa sano että ei oo huomannu eroa onko päivä pari taukoa vai 12h ku ottaa metistä bupren päälle niin ajattelin kysellä varmistusta. melko nihkutukseksi menee jo pari päivää ilma oppareita, nii mieluiten vähimmäl erol menis. Kyllä sen lueskelles huomasin että bupree ei kantsi sit metiksen jälkee ottaa 2-3 päivää jos meinaa olot välttää.

Mielummi täält aina käyttäjien kokemuksia kyselee eikä lueskele googlea ja wikipediaa :/
Toi 12h bupren jälkeen metistä tais olla mun heitto, mut sillon käyttörytmi oli viikonloppusin vitusti metistä ja viikolla mahdollisimman pieni määtä subua (käytännös aina alle 8mg nokkaan viidessä vuorokaudessa, useimmiten 2-4mg). Pointti tossa on, että bupre blokkaa metistä samalla tavalla kuin mitä tahansa muutakin opioidia ja sitä enemmän mitä enemmän ja pitkään buprea on ottanut. Vaarallista metiksen ottaminen bupren jälkeen ei siis ole muuten kuin voi antaa väärän kuvan omasta toleranssista tai sitten vetää liikaa "kun ei toimi". Yksi vaihtoehto olisi titrata metistä ylöspäin samalla kun laskee buprea (eli sitten kun on jo oikein nihkeä olo, niin ottaakin vaikka 5mg metistä oloa helpottamaan). Sun tapauksessa en sitä kuitenkaan suosittele, kun toi metismäärä ei kuitenkaan tule riittämään kuin maksimissaan kolmeksi päiväksi. Itse tekisin siis sun tapauksessa niin, että odottaisin ilman buprea niin kauan kuin pystyt, mielellään kuitenkin vähintään se yks vuorokausi. Tämän jälkeen ottaisin sitten jo heti sen viihteellisen annoksen.

Annoksen koosta, metadoni on yksi vahvimpia oraalisesti käytettyjä opioideja ja letaalit yliannostukset ovat kokemattomilla yleisiä. Tämä siis kannattaa tiedostaa jo heti aluksi. Omasta mielestäni metadoni vastaa noin kolminkertaista määrää oraalista oksikodonia. Sun toleransseilla (ei siis yleisesti vaan näillä taustatiedoilla) 20mg oraalisesti on varmasti hyvä aloitusannos, jos haluaa pelata hieman varman päälle. Todennäköinen miellyttävä starttiannos on kuitenkin luultavasti 25-30mg, mutta metadonilla on erittäin pitkä vaikutus- ja puoliintumisaika, joten mitään et menetä vaikka alottaisit alempaakin ja pikkuhiljaa nostaisit annosta, mitään varsinaisia nousuja kun ei aineella ainakaan oraalisesti saa (tai no ehkä sellaiset omat metadoninousut, huomaat kyllä kun kokeilet). Metadoni siis alkaa vaikuttaa todella hitaasti, joten vähintään pari tuntia kannattaa odottaa, ennen kuin edes harkitsee ottavansa lisää. Oraalisesti hyötyosuus on erittäin hyvä (yksi parhaimmista opioideissa), joten nokittamisessa ei ole mitään järkeä mielestäni (ei kyllä ole siitä kokemusta). Itse tein siis aina niin, että otin ison starttiannoksen ja sitten 4-5 kertaa pienempiä buustiannoksia silloin kun siltä tuntui (jotain 4-6h välein) siihen asti kunnes metis loppui. Tässä kannattaa siis tosiaan pitää mielessä, että vaikutus- ja puoliintumisaika on todella pitkä ja useimmat yliannostukset johtuvat siitä, että seuraavana tai jopa sitä seuraavana päivänä otetaan sama annos kuin ekana päivänä havaittiin hyväksi. Eli jos toteaisit, että vaikka 20mg olis sulle sopiva annos ja ottaisit seuraavana päivänä saman verran, olisi veressäsi 30mg eikä 20mg. Tämä oli siis yksi syy, miksi tykkäsin itse ottaa ison starttiannoksen ja sitten harvoin siihen päälle pieniä "ylläpitoannoksia".

Eli sun tilanteessasi etsisin sopivan aloitusannoksen, joka luultavasti on jotain 20-35mg väliltä. Tekisin tämän niin, että ottaisin 20-25mg ja odottaisin 2-3h ja ottaisin 5mg lisää ja toistaisin niin kauan kunnes olo on hyvä (Muista sitten, että samanlaista euforiaa kuin oksikodonilla, morfiinilla jne. et tule saamaan ja jos sitä yrität, voi käydä hullusti. Mukavaa nuokkumista kylläkin on odotettavissa.) ja sitten ottaisin aina 5-10mg (riippuen siitä, minkä tason havaitsit sopivaksi) lisää kun tuntuu, että vaikutus alkaa hiipua (kuitenkin max 4-6h välein, huomaat kyllä, ettei tee edes mieli ottaa siinä välissä lisää). Näin käyttäen metadonisi loppuu 2-3 vuorokaudessa, koska tämä on sen verran lyhyt käyttöjakso, ei bupren pitäisi laukaista niitä pelättyjä precipitated viekkareita. Kannattaa kuitenkin pelata varman päälle ja odottaa kunnes olo on kurja, ennen kuin palaa bupreen. Yleensä tämä ei ole edes ongelma, koska metadoni tuppaa valvottamaan, joten ensimmäinen vuorokausi käytön jälkeen tulee melkein nukutta ja herätessä jo melkein uskaltaa taas ottaa buprea.

Whirl
Psykonautti

Post by Whirl » Thu 26 May 2016, 06:57

Petri6 wrote:
Whirl wrote:

Toi 12h bupren jälkeen metistä tais olla mun heitto, mut sillon käyttörytmi oli viikonloppusin vitusti metistä ja viikolla mahdollisimman pieni määtä subua (käytännös aina alle 8mg nokkaan viidessä vuorokaudessa, useimmiten 2-4mg). Pointti tossa on, että bupre blokkaa metistä samalla tavalla kuin mitä tahansa muutakin opioidia ja sitä enemmän mitä enemmän ja pitkään buprea on ottanut. Vaarallista metiksen ottaminen bupren jälkeen ei siis ole muuten kuin voi antaa väärän kuvan omasta toleranssista tai sitten vetää liikaa "kun ei toimi". Yksi vaihtoehto olisi titrata metistä ylöspäin samalla kun laskee buprea (eli sitten kun on jo oikein nihkeä olo, niin ottaakin vaikka 5mg metistä oloa helpottamaan). Sun tapauksessa en sitä kuitenkaan suosittele, kun toi metismäärä ei kuitenkaan tule riittämään kuin maksimissaan kolmeksi päiväksi. Itse tekisin siis sun tapauksessa niin, että odottaisin ilman buprea niin kauan kuin pystyt, mielellään kuitenkin vähintään se yks vuorokausi. Tämän jälkeen ottaisin sitten jo heti sen viihteellisen annoksen.

Annoksen koosta, metadoni on yksi vahvimpia oraalisesti käytettyjä opioideja ja letaalit yliannostukset ovat kokemattomilla yleisiä. Tämä siis kannattaa tiedostaa jo heti aluksi. Omasta mielestäni metadoni vastaa noin kolminkertaista määrää oraalista oksikodonia. Sun toleransseilla (ei siis yleisesti vaan näillä taustatiedoilla) 20mg oraalisesti on varmasti hyvä aloitusannos, jos haluaa pelata hieman varman päälle. Todennäköinen miellyttävä starttiannos on kuitenkin luultavasti 25-30mg, mutta metadonilla on erittäin pitkä vaikutus- ja puoliintumisaika, joten mitään et menetä vaikka alottaisit alempaakin ja pikkuhiljaa nostaisit annosta, mitään varsinaisia nousuja kun ei aineella ainakaan oraalisesti saa (tai no ehkä sellaiset omat metadoninousut, huomaat kyllä kun kokeilet). Metadoni siis alkaa vaikuttaa todella hitaasti, joten vähintään pari tuntia kannattaa odottaa, ennen kuin edes harkitsee ottavansa lisää. Oraalisesti hyötyosuus on erittäin hyvä (yksi parhaimmista opioideissa), joten nokittamisessa ei ole mitään järkeä mielestäni (ei kyllä ole siitä kokemusta). Itse tein siis aina niin, että otin ison starttiannoksen ja sitten 4-5 kertaa pienempiä buustiannoksia silloin kun siltä tuntui (jotain 4-6h välein) siihen asti kunnes metis loppui. Tässä kannattaa siis tosiaan pitää mielessä, että vaikutus- ja puoliintumisaika on todella pitkä ja useimmat yliannostukset johtuvat siitä, että seuraavana tai jopa sitä seuraavana päivänä otetaan sama annos kuin ekana päivänä havaittiin hyväksi. Eli jos toteaisit, että vaikka 20mg olis sulle sopiva annos ja ottaisit seuraavana päivänä saman verran, olisi veressäsi 30mg eikä 20mg. Tämä oli siis yksi syy, miksi tykkäsin itse ottaa ison starttiannoksen ja sitten harvoin siihen päälle pieniä "ylläpitoannoksia".

Eli sun tilanteessasi etsisin sopivan aloitusannoksen, joka luultavasti on jotain 20-35mg väliltä. Tekisin tämän niin, että ottaisin 20-25mg ja odottaisin 2-3h ja ottaisin 5mg lisää ja toistaisin niin kauan kunnes olo on hyvä (Muista sitten, että samanlaista euforiaa kuin oksikodonilla, morfiinilla jne. et tule saamaan ja jos sitä yrität, voi käydä hullusti. Mukavaa nuokkumista kylläkin on odotettavissa.) ja sitten ottaisin aina 5-10mg (riippuen siitä, minkä tason havaitsit sopivaksi) lisää kun tuntuu, että vaikutus alkaa hiipua (kuitenkin max 4-6h välein, huomaat kyllä, ettei tee edes mieli ottaa siinä välissä lisää). Näin käyttäen metadonisi loppuu 2-3 vuorokaudessa, koska tämä on sen verran lyhyt käyttöjakso, ei bupren pitäisi laukaista niitä pelättyjä precipitated viekkareita. Kannattaa kuitenkin pelata varman päälle ja odottaa kunnes olo on kurja, ennen kuin palaa bupreen. Yleensä tämä ei ole edes ongelma, koska metadoni tuppaa valvottamaan, joten ensimmäinen vuorokausi käytön jälkeen tulee melkein nukutta ja herätessä jo melkein uskaltaa taas ottaa buprea.
Kutakuinki tällästä "ohjetta" kaipailinki! Jees, eiköhä tuota vuorokauden kestä olla vetämättä buprea ainaki. ku justii sitä hain että ei mielellää sitä about 3 vuorokautta ois ilma ku pitää asioita hoitaa helkatisti.
Eiköhä täl ohjeel päästä testii tuos kuha bupre vähä hellittää "toimimasta". Kiitos petri!

Whirl
Psykonautti

Post by Whirl » Sun 29 May 2016, 10:17

Jäiki 10mg enää ku aamul aikaste alko nappailee. eipä kovin kummonen oppari ainakakaa omasta mielestä ellei sit bupre blockannu viel liikoi. Emt tuli ainaki nukuttua vitusti pitki päivää ja illasta jo aikaste sänkyy :D ja kerranki ku heräsi niin ei tarvinu hytistä peito alla että tarkeneeko nousta ylös ja särkeekö paikkoja ennenku saa buprea. ET sillee parempi ku bupre jos tarkottus kunnos pitää ittensä, kantaa viel yön yli että on herätes toiminta kykynen eikä tarvi se 1-2h aamusta täristä ennenku saa bupree ja se rupee toimii. Mut mitää viihdekäytöllistä en sinänsä löytäny tästä ja ei varmaa pahemmi pitänytkää. No tulipa testattua tämäki.

Petri6
OD

Post by Petri6 » Mon 30 May 2016, 22:16

Tää saattaa olla jossain mielessä vähän acquired taste ja toisaalta parhaat olot saa ehkä sillä ekalla isolla latausannoksella (mut kun toisten toleransseista täysin tietämättömän ei missään nimessä voi suositella samanlaisia annoksia kun itse ottaa). Osa viehätyksestä tulee varmasti myös siitä, kun mikään muu opioidi (omalla kohdalla lähinnä oksy) ei enää sano mitään, niin tästä saa edes sen omanlaisensa hyvän olon. Toinen loistava asia tässä on (ainakin itselläni), että vuosikausia opioidireseptoreita raiskanneena tällä saa jo ennen kuin annos kunnolla vaikuttaa sen "normaalin olon" (siis sen olon, että kaikki on kohdallaan, että maailma näyttää juuri sellaiselta kuin sen kuuluukin), mitä esim. buprella on mahdotonta saada. Eli lääkkeenä käytettynä varmasti paras, mutta jos ei jatkuvasti sellaisena käytä, niin myös mielestäni omalla tavalla viihteellinen.

Whirl
Psykonautti

Post by Whirl » Tue 31 May 2016, 21:27

Petri6 wrote:Tää saattaa olla jossain mielessä vähän acquired taste ja toisaalta parhaat olot saa ehkä sillä ekalla isolla latausannoksella (mut kun toisten toleransseista täysin tietämättömän ei missään nimessä voi suositella samanlaisia annoksia kun itse ottaa). Osa viehätyksestä tulee varmasti myös siitä, kun mikään muu opioidi (omalla kohdalla lähinnä oksy) ei enää sano mitään, niin tästä saa edes sen omanlaisensa hyvän olon. Toinen loistava asia tässä on (ainakin itselläni), että vuosikausia opioidireseptoreita raiskanneena tällä saa jo ennen kuin annos kunnolla vaikuttaa sen "normaalin olon" (siis sen olon, että kaikki on kohdallaan, että maailma näyttää juuri sellaiselta kuin sen kuuluukin), mitä esim. buprella on mahdotonta saada. Eli lääkkeenä käytettynä varmasti paras, mutta jos ei jatkuvasti sellaisena käytä, niin myös mielestäni omalla tavalla viihteellinen.
Joono pitäs varmaa useampi kerta koklata. emt menikö tuo overiksi itellä sitte ku tipahteli tuollee? en ottanu ees päivä jälkee mtn mut illasta rupes tipahtelee yhtäkkiä ja heräs kuola poskel 30-60 min päästä. rupesko subun blockkaus häviää viel lisää ja rupes metis toimii sit täydel teho. Harmiku metiksellä on huonompi saatavuus, muute menis kyl bupre heti vaihtoon. ku oloja ei saa niin tää on ittensä kunnossa pitoa ja metis tuntu kantavan paremmi aamuun. Ei ollu herätes niin hiton nihkee olo niinku bupreis on siihe asti että uudet setit alkaa toimii.

Petri6
OD

Post by Petri6 » Wed 01 Jun 2016, 20:32

Whirl wrote:
Petri6 wrote:Tää saattaa olla jossain mielessä vähän acquired taste ja toisaalta parhaat olot saa ehkä sillä ekalla isolla latausannoksella (mut kun toisten toleransseista täysin tietämättömän ei missään nimessä voi suositella samanlaisia annoksia kun itse ottaa). Osa viehätyksestä tulee varmasti myös siitä, kun mikään muu opioidi (omalla kohdalla lähinnä oksy) ei enää sano mitään, niin tästä saa edes sen omanlaisensa hyvän olon. Toinen loistava asia tässä on (ainakin itselläni), että vuosikausia opioidireseptoreita raiskanneena tällä saa jo ennen kuin annos kunnolla vaikuttaa sen "normaalin olon" (siis sen olon, että kaikki on kohdallaan, että maailma näyttää juuri sellaiselta kuin sen kuuluukin), mitä esim. buprella on mahdotonta saada. Eli lääkkeenä käytettynä varmasti paras, mutta jos ei jatkuvasti sellaisena käytä, niin myös mielestäni omalla tavalla viihteellinen.
Joono pitäs varmaa useampi kerta koklata. emt menikö tuo overiksi itellä sitte ku tipahteli tuollee? en ottanu ees päivä jälkee mtn mut illasta rupes tipahtelee yhtäkkiä ja heräs kuola poskel 30-60 min päästä. rupesko subun blockkaus häviää viel lisää ja rupes metis toimii sit täydel teho. Harmiku metiksellä on huonompi saatavuus, muute menis kyl bupre heti vaihtoon. ku oloja ei saa niin tää on ittensä kunnossa pitoa ja metis tuntu kantavan paremmi aamuun. Ei ollu herätes niin hiton nihkee olo niinku bupreis on siihe asti että uudet setit alkaa toimii.
Voin kertoa, että korvaushoidon ulkopuolella tuon metadonin käyttö on taivas ja helvetti yhdessä paketissa, annokset kasvaa alle puolessa vuodessa kaksinkertaisiksi, ts. sellaisiksi, ettei niitä ole kellään varaa maksaa kuin parilta päivältä viikossa ja lopun aikaa joutuu kärvistelemään subulla. Sillon kun itse tuota harrastin niin kaksi päivää viikosta oli mahtava olo, kolmas meni nukkuessa ja loput neljä sängyssä peiton alla ellei ollut täysin välttämätöntä lähteä jonnekin. Eli viikkoon mahtui aina kaksi erittäin hyvää päivää ja neljä erittäin kurjaa. Tämä on ihan hyvä trade off, jos ei ole minkäänlaisia velvollisuuksia (tosin silloin rahoitus muodostuu nopeasti ongelmaksi). Sen sijaan mistään työn tekemisestä oli aivan turha haaveilla tuona ajanjaksona. Sen sijaan nyt buprella + Lyricalla arki on tasaisen harmaata, mutta siitä selviää ja pystyy töissäkin käymään. Ainut keino miten tuo toimisi, olisi ottaa vaan se aivan välttämätön annos ja jakaa se kahden päivän setti koko viikolle. Tämä vaatisi ensinnäkin sellaista itsekuria, mitä harvalta addiktilta löytyy (ei ainakaan itseltäni olisi löytynyt) ja tällöin ne huippukohdat jäävät pois ja arki on vain marginaalisesti parempaa kuin tällä subulla. Lisäksi hintaa tulisi touhulle melkein kaksi kertaa enemmän. Puhumattakaan sitten refloista, jos metistä ei saakaan. Jos subua menee se pari milliä päivässä, eikä sitä saakaan, on se kuitenkin helppo korvata jollain 400-800mg annoksella tramadolia tai lätkällä Panacodia/mikä se ibuprofeiini vastine olikaan. Sen sijaan jotain 25mg päivittäistä metisannosta ei niin vaan korvatakaan eikä subuakaan voi ottaa ennen kuin on todella kipeä.

Toisin sanoen en voi kyllä metiksen jatkuvaa käyttöä suositella kenellekään, sen satunnaista käyttöäkin vain harvoille ja korvaushoitokäyttöä niille, joilla on rankka täysagonistitausta.

Tuo tipahteleminen pitkänkin ajan päästä ottamisesta ja vaikutuksen tuon tyyppinen aaltoilu on myös metikselle "viihdekäytössä" hyvin tyypillistä.

edit: Mulla ei muuten koskaan ole ollut ongelmana se, ettei bupreannos kantaisi sitä täyttä vuorokautta ja ylikin. Tämä tosin vaatii, että sen noin 2mg (tai joskus harvoin enemmänkin) ottaa sitten kanssa säännöllisesti joka päivä (hidas metabolia ja ylipainokin voivat toki vaikuttaa asiaan). Käyttötapakin varmasti vaikuttaa, siitä ei kokemusta, mutta ainakin yleinen mielipide tuntuu olevan, että vaikka IV-käytössä hyötyosuus on aivan ylivertainen nokittamiseen ja varsinkin kielenalta liottamiseen, niin lyhyempi vaikutusaika hieman syö tätä etua.

Musta8
Lepakko

Post by Musta8 » Mon 06 Jun 2016, 12:18

Zoidberg wrote:Aijuu unohtu kysyä aikaisemmin. Tietääkö kukaan miten tota metadoni mehuliuosta keitetään? Nimittäin aika paksua ja sisältää 11g saccariinia eli ei hyvä lätkiä räpylään sokeria. Eli jos jostain löytyis ohjeet niin olisin kiitollinen!
Tuli tosta viestistä mieleen iha uteliaisuudesta että pystyykö tota vetämään räpylään ilman vakavempia seuraamuksia..?
Hi..!

SadPanda
LD50

Post by SadPanda » Sun 12 Jun 2016, 13:54

EMT! JOTENKI NIIN TIEDÄN ETTÄ TÄMÄ ON MULLE SE OIKIA LÄÄKE! Annos oli tänää ekakertaa 50mg ja viimeisestä subudosesta (sublingualisesti 16mg) 5vrk.. EI mitään nuokkuja tule. Semmone iha kiva tunne ja euforia. Huomenna menee 50 ja ylihuomenna 60 ja 60. En taida nostaa ylemmäs . Paitsi jos ei riitä tosissaan. Ajattelin kokeilla mennä sillä 60mg ainakin 5vrk. ja antaa aikaa ja kattoa sit kantaako seuraavaan aamuun.
Vie kaman veto himot, ja oikeastaan mulla vie ihan jopa stimuhimotkin. Mut olisiko alun huumaa.. SAa nähä sit. JA aamusin on vielä ollut tähä asti melko karmee olo. Jatkan myöhemmin nyt kahville

EDIT: Miten muuten alkoholi metiksen kanssa onko se ihan pienilläkin annoksilla hengenvaarallinen? Esim kärsiikö jonku sixpäkin juoda? 3-6olutta illalla ottaa jos käy lääkkeellä esim aamulla 9:00 ? Ei ole tarkoitus lähteä boostailemaan metadonia alkoholilla mutta joskus on esim kiva ottaa muutama vaikka jos grillaa yms istuu iltaa? Onko se vaan sit niin vaarallinen että täytyy ottaa limsaa? ... Mä kyllä tykkään tästä tälläkin hetkellä vaikka ei ole mitää kuosia. Semmonen ehkä pieni euforia vielä (sain 50mg 7:50) sitten huomaa että jos ottaa nikotiini purkkaa tai polttaa röökiä niin boostaa hetkellisesti tuota tunnetta. ja ei ole tullu kuivanarkattua tai unelmoitua päihteistä. Mä otan nyt sen linjan taas ettei AINUTTAKAAN oheiskäyttöä eli en ota sitä ensimäistä virhettä! koska sitten tiedän et alan lipsumaan. Ja nyt ei ole varaa kikkailla. hihi :)

Jännä miten olen yhtäkkiä tässä hoidossa vaikka vasta se tuntu vastustavan niin isosti se tähän vaihto ja suunittelu yms kaikki hommat. Mutta juu nytten ei muutaku etiäppäin :)

EditII;
Hei miten tuota kun huomenna menee 60mg ja ylihuomenna 60 jne jne 60 mennään nii voiko olla että jos parin ekan vrk jälkeen kun on mennyt tuo 60mg niin tuntuu vielä aamusta että on kipeenä niin voiko se olla että se tasaantuu ? Siis meinaan että voiko siinä mennä aikaa että tuo 60mg alkaa kantamaan seuraavaan annoksen haku aikaan asti?

SadPanda
LD50

Post by SadPanda » Sat 10 Sep 2016, 10:18

Nyt tulee väkisinkin tuplapostaus kun ei antanu edittaa enää :)

Tänään kokeilin metadonin boostaamisen "saloja" mitä oppeja internetin ihmeelisestä maailmasta löytyykään. annos on 70mg mikä nostetaan 80mg lähiaikoina koska metadoni pitoisuudet olivat reilusti alhaalla., Kuitenki asiaan otin 2tl ruokasoodaa 1l white grapefruite juicen 100% greippimehua siis +3x marzinea eli sykliziiniä niin kyllä mä sanon että ihan kiva buzz. Ei mikään nuokku mutta selkeästi tunnen euforiaa ja semmone opiaattimainen pöhinä päällä. Ehkä söin yhen marzinen liikaa ku 2 ki riittää iha varmasti. mutta eikait siinä.. Tää metadon korvaushoito ei nyt ihan niin lähteny käyntii miten piti ku löysin bentsot & sen tunteen miltä tuntuu ottaa boosteria esim xanoria lääkkeen jälkeen ja notkua euforioissaa / valveunissan. Noh nyt ei mulla muute heippa :D

Blackened
Apteekki

Post by Blackened » Wed 14 Sep 2016, 08:08

Otin tuossa klo 7 aikaan 20mg Dolmedia IV. Kuinka kauan tämä nousee, olen ymmärtänyt että tunteja? Mietin vain että koska kannattaa/uskaltaa ottaa lisää jos ei aivan toimi odotetulla tavalla. Vielä on 30mg jäljellä.
Cogito, ergo sum