Metadon

Keskustelua opiaateista, opioideista, bentsodiatsepiineista ja muista sedatiiveista, sekä niiden turvallisesta käytöstä.
ferox
OD

Re: Metadon

Post by ferox » Sun 10 Oct 2010, 09:10

Velho wrote:Onko dolorin nimisessä lääkkeissä metadonii vai kodeiinia. käsittääkseni dolorin on kodukkaa ja dolorin forte metadonii. pitääkö paikkansa 8)
Tämän nimistä lääkettä ei ole aikoihin ollut myynnissä. Oletko saanut käsiisi hyvinkin vanhoja nappeja? Joku muistelee että Dolorineissa olisi barbituraattia ja Google vihjailee että se olisi fenobarbitaalia.
 “ ferox puhuu usein asiaa omas todellisuustunnelissaan ”  — frapa

Velho
OD

Post by Velho » Sun 10 Oct 2010, 22:03

ferox wrote:
Velho wrote:Onko dolorin nimisessä lääkkeissä metadonii vai kodeiinia. käsittääkseni dolorin on kodukkaa ja dolorin forte metadonii. pitääkö paikkansa 8)
Tämän nimistä lääkettä ei ole aikoihin ollut myynnissä. Oletko saanut käsiisi hyvinkin vanhoja nappeja? Joku muistelee että Dolorineissa olisi barbituraattia ja Google vihjailee että se olisi fenobarbitaalia.
En ole viellä mutta tässä kohta puoliin pitäisi saada. Pitäänee toivoa että ne on forteja. Toisaalta tuo barbituraatti honmma olis kans aika mielenkiintoinen jos ne on vanhoja nappeja niin onko tehot hävinny vai kannattaako edes nyt enään syödä jos ovat doloriinejä?
I ain't happy but, I'm feeling glad. I got sunshine, in a bag

Koke
Psykonautti

Post by Koke » Mon 11 Oct 2010, 20:21

IV:nä tuli kokeiltua ja olo oli kerrassaan MAHTAVA!!! Oksennus lensi kuin varpusparvi ja se ihana hiki joka puski päälle. Olin koko vaikutusajan litimärkä. Seuraavana päivänä tirpasin huiviini 12-packin bisseä ja pönttö jäähän kuin pingviinin pillu. Ehdottomasti uusiksi, kun tulee tarjolle, tosin ilman tuota seuraavan päivän känniä. :)
Itsenäisyytemme on ylpeytemme ja sen kemialliset kaavat ovat; C10H15N ja C21H23NO5 joita nykyään häpeämme ja pelkäämme.

ferox
OD

Post by ferox » Mon 11 Oct 2010, 22:06

Koke wrote:Oksennus lensi kuin varpusparvi ja se ihana hiki joka puski päälle. Olin koko vaikutusajan litimärkä. Seuraavana päivänä tirpasin huiviini 12-packin bisseä ja pönttö jäähän kuin pingviinin pillu.
Tämä nyt ei jotenkin ihan välitä mielikuvaa mahtavuudesta...
 “ ferox puhuu usein asiaa omas todellisuustunnelissaan ”  — frapa

Koke
Psykonautti

Post by Koke » Mon 11 Oct 2010, 22:49

ferox wrote:
Koke wrote:Oksennus lensi kuin varpusparvi ja se ihana hiki joka puski päälle. Olin koko vaikutusajan litimärkä. Seuraavana päivänä tirpasin huiviini 12-packin bisseä ja pönttö jäähän kuin pingviinin pillu.
Tämä nyt ei jotenkin ihan välitä mielikuvaa mahtavuudesta...
Oppareissa oksentaminen on mun mielestä ihan mahtavan tuntusta. Mulla on ilmeisesti joku fiksaatio.
Itsenäisyytemme on ylpeytemme ja sen kemialliset kaavat ovat; C10H15N ja C21H23NO5 joita nykyään häpeämme ja pelkäämme.

D.E.S
Kameleontti

Post by D.E.S » Wed 13 Oct 2010, 17:41

Olisi tässä mahis kokeilla metkua... Vähän ristiriitasin fiiliksin suhtaudun ite koko aineeseen, joten en tiiä, en tiiä.

Mut millasel annoksella tota kandeis kokeilla JOS kokeilen? Opiaattitolea ei ole OLLENKAAN, ja muutenki opparihistoria on tyyliin pari kertaa kodeiinia, pari kertaa oxyä, pari kertaa buprea, joten ei ihmeempää... Käsittääkseni helvetin vahva mömmö kyseessä kuitenki joka roimii vitun pitkään.
"Taste

mentalhell
Kameleontti

Post by mentalhell » Wed 13 Oct 2010, 19:48

D.E.S wrote:Olisi tässä mahis kokeilla metkua... Vähän ristiriitasin fiiliksin suhtaudun ite koko aineeseen, joten en tiiä, en tiiä.

Mut millasel annoksella tota kandeis kokeilla JOS kokeilen? Opiaattitolea ei ole OLLENKAAN, ja muutenki opparihistoria on tyyliin pari kertaa kodeiinia, pari kertaa oxyä, pari kertaa buprea, joten ei ihmeempää... Käsittääkseni helvetin vahva mömmö kyseessä kuitenki joka roimii vitun pitkään.
Wikipedia wrote:Some patients will be prescribed as much as 500 mg of methadone a day; though a dose as low as 10 mg can prove fatal in an opiate naive individual.
Eli varmaan joku 5 - 10 milligrammaa voisi olla ihan hyvä kokeiluannos opioidi tolettomalle. Ei oo tullu metadonin kanssa kikkailtua vaikka mahollisuuksia ois ollu, niin en kokemuksesta osaa annostusta sanoa. Mutta pikaisen netin selauksen avulla löysin ainakin suuntaa antavaa tietoa.

Ja muista että metadoni on aikalailla vahva opioidi, henki lähtee kyllä jos alkaa överikuosaamaan ja komboileen muiden lamaavien aineitten kanssa ilman tolea, ota varovasti ja nauti.

Puuhamies
Karvakuono

Post by Puuhamies » Thu 14 Oct 2010, 09:59

D.E.S wrote:Olisi tässä mahis kokeilla metkua... Vähän ristiriitasin fiiliksin suhtaudun ite koko aineeseen, joten en tiiä, en tiiä.

Oraalisesti 7,5-10mg, suoneen jos rätkäset niin 5mg ainakin itsellä pamahti jo todella hyvin. Mut alota rauhallisesti, tällä vetää tosi helposti överit :)

D.E.S
Kameleontti

Post by D.E.S » Sun 17 Oct 2010, 02:45

nojoo eipä ollu häävi. 5mg annoksella tesmasin, oraalisesti. Tosi väsyttävä ja vähän euforisoiva opioidi. Varmasti hyvä aine siihen mihin tarkoitettukin. Nousee ja nousee ja nousee.... Äärimmäisen tasanen vaikutus. Ei todellakaan aine mun makuun, mut tulipahan testattua. Isompia annoksia en aio kokeilla.
"Taste

Petri6
OD

Post by Petri6 » Sun 05 Dec 2010, 16:40

Tuli sitten tätäkin kokeiltua. Annostuksesta ei ole aivan tarkkaa tietoa, mutta se oli n. 8mg illan aikana nestemuodossa oraalisesti. Koska kyseessä oli eka kerta ja liuoksen vahvuudesta ei ollut tarkkaa tietoa, jakautui tuo n. 8mg:n ottaminen aika tasaisesti n. 5 h ajanjaksolle. Näistä oikeastaan vasta viimeinen n. 2mg heilahti kunnolla. Tosin vasta tuossa vaiheessa pääsikin sellaiseen paikkaan, jossa voi mennä vaan sohvalle makoilemaan ja keskittyä oloonsa.

Olosuhteet eivät siis olleet parhaimmat tuolle kokeilulle, joten tuloksetkin ovat vähän ristiriitaisia. Kuten muut ovat jo sanoneetkin, kyseessä on aine, joka ei hirveästi euforisoi (tuon viimeisen kahden millin jälkeen oli kyllä huomattavissa selkeää euforiaakin). Itse asiassa kuppilaan mentäessä (en siis juonut tai kombottanut muita aineita) olo oli hyvin samanlainen kuin lyricoissa, eli koordinaatio heitti, mutta ei juurikaan sosiaalinen olo. Tämän takia kuvittelisin, että metadonia olisi helppo ottaa liikaa, kun rupeaa jahtaamaan euforiaa, jota aineesta ei välttämättä saa.

Nuokkumiseen pystyin tosiaan keskittymään vasta illan lopuksi, mutta se onnistui kyllä. Aine on myös todella pitkäkestoista. Viimeisen n. 2mg otin n. 02.30 ja vielä yli 12 tuntia myöhemmin aineen vaikutus oli taustalla hyvin huomattavissa. Itse asiassa tuntui, että aina kun joi kupin kahvia, vaikutus alkoi uudestaan.

Aineella oli selkeästi potentiaalia, ja aion kyllä ottaa uudestaankin, mutta hieman paremmissa olosuhteissa.
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun

Death
Apteekki

Post by Death » Sun 05 Dec 2010, 18:39

Tarkotus olis huomenna alottaa n. viikon metadoni kuuri himas ku oon keräilly kavereilta tota ainetta kuukauden mittaa. On kyl helvetin vaikee hommaa ku kadulla ei juurikaan liiku. Teen tän viikon testin siksi, että olen luultavasti pian pääsemässä tähän metis hoitoon ja haluun nähdä miten se auttaa viekkreihin. Ennen oon vetäny max. 3päivää ja siinä ei oikein kerkee tutustuu tarpeeks aineeseen. Eli tarkotuksena olis kokeilla viikko samalla annoksella, mitä ne mulle klinikalla antais. Jos ei viekkareita ole havaittavissa ja aine tuntuu muutenkin siltä, että sitä voisi mahdollisesti tässä usemman vuoden putoavin annoksin vetää niin menen iloisin mielin hoitoon.

Mielummin menis tohon bupre hoitoon, mutta se ei vaan mulla kanna seuraavaan aamuun. Edes sillä maksimi dosella. Tietty varmaan metiksessäki jossain vaihees alkaa tekee mieli buustii jo iltapäiväl, varsinki annoksen pudotusten jälkeen. Näin on kaverit sanonu..
Oon saanu sellasen käsityksen, että metis toimii siinämäärin samoin ku bupre et sen päälle ei voi vetää muita opiaatteja? Koska jos olen väärässä ni aina tuolta joku oxycontini tai depolani löytyy jos tarvii buustaa.
You don´t need a Ph.D. to figure this out. I got high ´cause it was good to me...

Petri6
OD

Post by Petri6 » Sun 05 Dec 2010, 19:03

Death wrote:Mielummin menis tohon bupre hoitoon, mutta se ei vaan mulla kanna seuraavaan aamuun. Edes sillä maksimi dosella. Tietty varmaan metiksessäki jossain vaihees alkaa tekee mieli buustii jo iltapäiväl, varsinki annoksen pudotusten jälkeen. Näin on kaverit sanonu..
Oon saanu sellasen käsityksen, että metis toimii siinämäärin samoin ku bupre et sen päälle ei voi vetää muita opiaatteja? Koska jos olen väärässä ni aina tuolta joku oxycontini tai depolani löytyy jos tarvii buustaa.
Mä olen käsittänyt niin, että metadoni ei varsinaisesti bupren tavoin "blokkaa" muita opiaatteja, mutta toleranssi nousee hoidon myötä tasolle, jolla muut opiaatit eivät enää toimi mielekkäillä annoksilla.
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun

Death
Apteekki

Post by Death » Tue 07 Dec 2010, 00:46

Tänään alottelin 150mg annoksella taitaa olla mulle vähän liian suuri ku oon ihan vitun hyvissä tästä. Huomenna vois testaa tasan 100mg.
You don´t need a Ph.D. to figure this out. I got high ´cause it was good to me...

metman
Psykonautti

Post by metman » Tue 07 Dec 2010, 04:46

Death wrote:Tänään alottelin 150mg annoksella taitaa olla mulle vähän liian suuri ku oon ihan vitun hyvissä tästä. Huomenna vois testaa tasan 100mg.
Voi olla joo toi 150mg kylmiltään aika iso setti
I love you Mary Jane

xxx-men
Kameleontti

Post by xxx-men » Tue 07 Dec 2010, 12:40

Death wrote:Tänään alottelin 150mg annoksella taitaa olla mulle vähän liian suuri ku oon ihan vitun hyvissä tästä. Huomenna vois testaa tasan 100mg.
Kertoilehan kuulumisia miten etenee. Otitko ihan niinkuin metku kuuluukin ottaa?

Death
Apteekki

Post by Death » Tue 07 Dec 2010, 12:45

xxx-men wrote:
Kertoilehan kuulumisia miten etenee. Otitko ihan niinkuin metku kuuluukin ottaa?
Joo otin ihan juomalla, tänään herätessä otin 100mg ja nyt tuntuu olevan paremmin kohillaan tuo annos.. Jos huomisaamuun asti pärjää tällä ni vois vetää loppuviikon 100mg/vuorokausi.

Death
Apteekki

Post by Death » Tue 07 Dec 2010, 20:37

Hyvin on ainaki tähän asti kantanu toi 100mg. Mul on onneks aika tuju lääkitys taustalla (rivatril, opamox, lyrica) niin se buustaa hyvin. Ei tee oikeestaan ees mieli kauheesti lisää. Jotenki kuitenki sellanen olo, että aamulla on reflat ku herää. Mut ei se haittaa kunhan pääsee nukkuu normiolois. Aamul sit taas 100mg lissää. Onneksi kaikkii annoksiin tottuu, vaikka nyt olis aamulla hieman viekkarit niin ei varmaan enää viikon-parin päästä tällä dosel.

Täällä vaultissa taisi olla joku, joka on metishoidos? Olis kiva kuulla vähän mielipiteitä esim. minkälainen annos? Miten on riittäny vuookaudeksi? ym.
Aika perus taitaa olla sellanen 50-80mg/vrk. Tietty jos on helvetin pitkään käyttäny ni annos on varmasti isompi. Tiedän kyllä porukka, joiden annos on yli 200mg.

Mulle siis hyvä metadonihoitoannos näillänäkymin on n. 80-120mg/vrk

metman
Psykonautti

Post by metman » Tue 07 Dec 2010, 22:49

Death wrote:Täällä vaultissa taisi olla joku, joka on metishoidos? Olis kiva kuulla vähän mielipiteitä esim. minkälainen annos? Miten on riittäny vuookaudeksi? ym.
Mä oon muutaman kuukauden päästä ollu pari vuotta metkuhoidossa ja voin kyllä suositella lämpimästi.Kun annos on sopiva niin kantaa hienosti 24h.Ainakin mä koen että illalla on vielä yhtä ok olotila kun ottamisen jälkeen paitsi tietysti 2-3 tuntia ottamisen jälkeen tuppaa ilmeneen jopa euforiaa.Ittellä oli alussa vähän vaikeeta kun se annoksen hakeminen kesti varmaan puolivuotta niin meinas usko loppua mutta toisaalta mä pääsin hoitojonojen ohi koska lääkäri katsoi että mun terveys alko oleen pahasti vaarassa ja olinkin reilu viikon i.v antibioottihoidossa sairaalassa kun jalka tulehtu sen verran pahasti että oli amputaatio lähellä.Ittellä ainakin hoito toimii,ei oo tarvinnu piikitellä itteensa hoidon aikana mikä on helvrtin hyvä kun se touhu rupes meneen kaulavaltimo hommiks.Jos motivaatioo löytyy niin toimii!
E:Niin toi annos on mulla 185mg.
I love you Mary Jane

mentalhell
Kameleontti

Post by mentalhell » Fri 04 May 2012, 09:18

Meikä on nykyisin metadoni korvaushoidossa, tai ylläpidossa toistaiseksi.. kun on bentsotkin vielä. Saa nähdä miten niistä pystyn luopumaan.

Oon nyt reilut pari viikkoa ollu ja 50 mg annoksella päivät menee hyvin, mut aamusin tahtoo olla kipiä. Siks aion ens talveks hommata itelle jonkun 10 mg noston, 60 mg kuulostaisi paljon sopivammalta.

Ja kyllä tämä on euforinen opioidi, ei ehkä yhtä euforinen kuin muut kovat opparit mutta silti. Ongelmallista on että lääkkeenhaun jälkeen parin tunnin päästä on jopa notkuinen olo, etenkin ekan viikon ajan oli mutta iltaa kohden vaikutus hälvenee, refloja ei tule mutta kun yön nukkuu niin aamulla on selkeästi hieman reflainen olo. Jotenkin vielä menettelee kun on kevät ja kesä mutta talvella olisi hirveätä pakkaseen lähteä aamulla kipeänä ja pitemmän aikaa kun olen hoidossa niin annoskaan ei riitä enää samalla lailla.

Ennen täällä päin jaettiin jengil kuulemma ihan niin paljon metistä kun tahtoivat, ja sieltä peräisin on vieläkin näitä 100+mg potilaita. Nykyiseksi käytännöksi lääkäri sanoi 30 - 80 mg normaali annokseksi. Itsellä on vielä normaalistikkin korkea sietokyky opioideihin niin tarvisin jonkun verran 50 mg isomman annoksen, vaikka sekin kuulostaa isolta jos miettii että Dolmedit on 5 mg. Mutta ihan eri asia kipulääkitys ja jättitoleranssinarkkarin lääkitykset..

Kyllä tämä parempaa kamaa on kuin subu, olen melkeen sitä mieltä nykyisin. Oxycodoni vie voiton näistä kaikista tietty. Mutta subu > metis > oxyt ym.

IV:nä en metistä ole testannut mutta nähnyt vierestä ja näytti toimivan hyvin. Mut tosiaan, olkaa varovaisia. Kunnon myrkkyä tää aine! Itse oisin buprehoidon halunnut mutta täällä se ei ole mahdollista, nykyisin on vaan metadoni ja koskee kaikkia potilaita täällä tietääkseni. Tästä johtuen täällä kaupungissa ei liiku ollenkaan suboxone nappeja mikä tuli huomattua ennen hoitoa, ja jos liikkui niin oli eri kaupungeista tulleita. Metadonia kyllä välillä kadulle menee ja on ruumiitakin tullut täällä sen johdosta.

E: Kun alotin hoidon niin oli buprea veressä (24h viimeisestä sublinguaalisesta dosesta oli), tuli ihan hirveät olot jotka kesti pari päivää. En tästä hoidossa maininnut ettei nostoa hidastettaisi, kun muutenkin nostettiin hitaasti, johtuen tiettyjen lääkkeiden alasajosta ja sydänongelmistani.. tietääkseni. Voin vaan kuvitella miltä tuntuisi jos joutuisi buprevedot ottamaan tähän päälle kun annos on isona, olot voisi olla aivan järkyttävät kun nuo pienetkin vastareaktiot oli tosi nihkeätä.

mentalhell
Kameleontti

Post by mentalhell » Fri 04 May 2012, 09:54

Pakko nyt kysyä muuten yhtä asiaa.. Kuinka vaarallista tämän Methadone Martindale Pharma 2mg/ml oraaliliuoksen rännääminen olisi, jos sen fimaisi pumpulilla? Mielenkiinnosta asiaa kysyn. Oraaliliuostahan tuo on eikä injektioliuosta mutta kumminkin.. Oletetaan että jos joku rännäisi tuota niin mitä sille kantsisi tehdä? Fimaaminen?

Liuos on koostumukseltaan aivan kuin vesi, ei mitään tahmaa todellakaan.

Tässä on luettelo kaikesta mitä se sisältää: (Miten vaarallisia aineita nämä on jos kerran IV:nä vetäisi?)
1 ml liuosta sisältää 2 mg metadonihydrokloridia.
Muut aineet ovat natriumbentsoaatti (E211), natriumsyklamaatti, sakkariininatrium, povidoni, Sunset Yellow paraoranssi (E110), veriappelsiiniaromi (sisältää propyleeniglykolia), vetykloridihappo ja puhdistettu vesi.

http://www.laakeinfo.fi/Medicine.aspx?m ... ALE+PHARMA

Kysyn asiaa mielenkiinnosta, en ole rännäämässä sitä tässä nyt. Muutenkin yritän pysytellä piikistä erossa parhaani mukaan, voisin sallia pienen herkuttelun joskus itselleni näin teoriassa, kun tuota litkua on aina välillä myynnissä.
Huolettavinta omaan korvaan tuossa on tuo vetykloridihappo? Kuinkahan fataalia se on iv:nä?

Touchet
Moderator

Post by Touchet » Fri 04 May 2012, 14:39

mentalhell wrote:Huolettavinta omaan korvaan tuossa on tuo vetykloridihappo? Kuinkahan fataalia se on iv:nä?
Vetykloridi- eli suolahappoa kyllä käytetään aina toisinaan suonensisäisesti, mm. asidoosien hoidossa.

Hasardimpi elementti tuossa on tuo povidoni eli polyvinyylipyrrolidoni, joka tunnetusti aiheuttaa allergisia reaktioita ja joka on yhdistetty myös suonensisäisesti käytettyjen lääkeaineiden aiheuttamiin komplikaatioihin.

Nopeasti tsekkaamalla selviää, että metadonin jakaantumistilavuus on melko korkea, jotenka se humahtaa hattuun miltei yhtä nopeasti oraalisesti kuin suonensisäisesti annosteltuna.

Tiedän yhden tyypin, joka on kaikesta huolimatta rätkinyt tuota suoneen - ja saanut jonkinlaisen sydänkohtauksen.
"Jos ihmismieli on ihmeellisin asia mitä maa päällään kantaa, pyrkimys tutkia narkoottisten ja stimuloivien aineiden psykofysiologisen vaikutuksen syvyyksiä saa tämän ihmeen vaikuttamaan vieläkin suuremmalta."
— Professori Louis Lewin, 1924

mentalhell
Kameleontti

Post by mentalhell » Sat 05 May 2012, 10:50

Touchet wrote:
mentalhell wrote:Huolettavinta omaan korvaan tuossa on tuo vetykloridihappo? Kuinkahan fataalia se on iv:nä?
Vetykloridi- eli suolahappoa kyllä käytetään aina toisinaan suonensisäisesti, mm. asidoosien hoidossa.

Hasardimpi elementti tuossa on tuo povidoni eli polyvinyylipyrrolidoni, joka tunnetusti aiheuttaa allergisia reaktioita ja joka on yhdistetty myös suonensisäisesti käytettyjen lääkeaineiden aiheuttamiin komplikaatioihin.

Nopeasti tsekkaamalla selviää, että metadonin jakaantumistilavuus on melko korkea, jotenka se humahtaa hattuun miltei yhtä nopeasti oraalisesti kuin suonensisäisesti annosteltuna.

Tiedän yhden tyypin, joka on kaikesta huolimatta rätkinyt tuota suoneen - ja saanut jonkinlaisen sydänkohtauksen.
Ai saanut tästä kyseisestä valmisteesta ton kohtauksen? Sitä vanhaa 1ml/5mg metadonilitkua pysty rätkii hihaa suht. huoletta mut tästä nykysestä on varoteltu et elä missää nimes veä hanskaan sitä, ku oon kotiinki tota jo saanu kerran. Ihan oikein mä sen käytin, kävi tietty mieles.

Jotkut on hypettäny et metadoni ois IV:nä tosi hyvää kamaa, tiedä sit.

En taida testata kun juuri pari kuukautta sitten vietin yli kuukauden sairaalassa ja sain jonkinlaisen sydänvian kaiken sen seurauksena. (Aluks meinas pyörtyä ku käveli rappusiaki ylös.) Sen homman takia pääsinkin korvaushoitoon ja jos oisin uudelleen sairaalassa jonkun kotiannoksen rännäämisestä niin lentäisin varmaan pihalle.

Kunhan mietin..

Petri6
OD

Post by Petri6 » Sat 05 May 2012, 11:08

mentalhell wrote:

Itse olen taas kuullut täysin päinvastaisia tarinoita, ettei nousuja juurikaan olisi ja muutenkin oraalinen hyötyosuus on sen verran korkea, ettei tuota olisi mitään järkeä rätkiä.

mentalhell
Kameleontti

Post by mentalhell » Sat 05 May 2012, 14:02

Petri6 wrote:
mentalhell wrote:

Itse olen taas kuullut täysin päinvastaisia tarinoita, ettei nousuja juurikaan olisi ja muutenkin oraalinen hyötyosuus on sen verran korkea, ettei tuota olisi mitään järkeä rätkiä.
No, tuskin tästä yhtenevää mielipidettä kaikilta koskaan saadaan. Olisi kiva tietää itse kokeilemalla. Pitäisi vaan saada puhdasta metadoniliuosta. Tosin metadoni on parhaimmillaan korvaushoito- ja kipulääkkeenä. Paljo parempia opioideja löytyy päihdekäyttöön, mutta kaikkeahan olisi koitettava. Itse en oikein kyllä opioideja enää voi tuon korvaushoidon takia käyttää, mikä on hyvä. Ainoastaan se metadoni.

Petri6
OD

Post by Petri6 » Sat 05 May 2012, 14:59

mentalhell wrote:
Petri6 wrote:
mentalhell wrote:

No, tuskin tästä yhtenevää mielipidettä kaikilta koskaan saadaan. Olisi kiva tietää itse kokeilemalla. Pitäisi vaan saada puhdasta metadoniliuosta. Tosin metadoni on parhaimmillaan korvaushoito- ja kipulääkkeenä. Paljo parempia opioideja löytyy päihdekäyttöön, mutta kaikkeahan olisi koitettava.
Itse olen kokeillut kaikkia Suomessa myytäviä lääkeopioideja hydromorfonia lukuun ottamatta (pääasiassa olen kuitenkin käyttänyt tramadolia, buprenorfiinia ja vähemmässä määrin oksikodonia) ja itselleni kyllä tuo metadoni on päihdekäytössä morfiinin jälkeen kilpailee toisesta sijasta oksikodonin kanssa. Oksikodoni on euforisempaa, mutta toisaalta itse nautin juuri nuokuista, joten oksikodoni on siinä mielessä itselleni liian pirteä. Metadonin ongelmana taas on annostelu, koska jos olen oikein käsittänyt, myös tuohon 2mg/ml lisätään ylimääräistä vettä kunkin korvaushoitopotilaan annoksen mukaan, jolloin liuoksen todellinen konsentraatio ei olisi 2mg/ml vaan täysin sattumanvarainen. 5 mg Dolmed-tabletteja sen sijaan en ole koskaan saanut käsiini tai edes kuullut kenestäkään tuttavastani, joka olisi noihin törmännyt. Morfiiniakin on tosin omassa tuttavapiirissäni saatavana erittäin harvoin.

mentalhell
Kameleontti

Post by mentalhell » Sat 05 May 2012, 16:36

Petri6 wrote:
mentalhell wrote:
Petri6 wrote:
No, tuskin tästä yhtenevää mielipidettä kaikilta koskaan saadaan. Olisi kiva tietää itse kokeilemalla. Pitäisi vaan saada puhdasta metadoniliuosta. Tosin metadoni on parhaimmillaan korvaushoito- ja kipulääkkeenä. Paljo parempia opioideja löytyy päihdekäyttöön, mutta kaikkeahan olisi koitettava.
Itse olen kokeillut kaikkia Suomessa myytäviä lääkeopioideja hydromorfonia lukuun ottamatta (pääasiassa olen kuitenkin käyttänyt tramadolia, buprenorfiinia ja vähemmässä määrin oksikodonia) ja itselleni kyllä tuo metadoni on päihdekäytössä morfiinin jälkeen kilpailee toisesta sijasta oksikodonin kanssa. Oksikodoni on euforisempaa, mutta toisaalta itse nautin juuri nuokuista, joten oksikodoni on siinä mielessä itselleni liian pirteä. Metadonin ongelmana taas on annostelu, koska jos olen oikein käsittänyt, myös tuohon 2mg/ml lisätään ylimääräistä vettä kunkin korvaushoitopotilaan annoksen mukaan, jolloin liuoksen todellinen konsentraatio ei olisi 2mg/ml vaan täysin sattumanvarainen. 5 mg Dolmed-tabletteja sen sijaan en ole koskaan saanut käsiini tai edes kuullut kenestäkään tuttavastani, joka olisi noihin törmännyt. Morfiiniakin on tosin omassa tuttavapiirissäni saatavana erittäin harvoin.
Totta, oksikodonissa parasta on ne nousut IV:nä, ne on aivan mahtavat, mutta ei se ole yhtä notkuttavaa kamaa kuin metis.

Täällä ainakin nuo liuokset saadaan ihan puhtaana 2mg/ml liuoksena, ennen kun oli vanha metisliuos käytössä niin käytettiin vettä/mehua jatkeena.

Tämä nykyinen liuos on itsessäänkin jo niin laimeata etteivät ole sitä enää täällä ainakaan jatkaneet. Tiedä sitten muitten kaupunkien käytännöistä.

Metadoni tosiaan on erittäin väsyttävää/notkuttavaa ainetta, hyvin herkästi vieläkin välillä nuokahtelee ja nukahtelee jos menee pitkäkseen. Kuulemma samaa tapahtuu vuodenkin hoidossa olleella kaverilla. Vaikutuskin on lähes yhtä pitkä kuin buprella.

Petri6
OD

Post by Petri6 » Sat 05 May 2012, 17:16

mentalhell wrote:
Täällä ainakin nuo liuokset saadaan ihan puhtaana 2mg/ml liuoksena, ennen kun oli vanha metisliuos käytössä niin käytettiin vettä/mehua jatkeena.

Tämä nykyinen liuos on itsessäänkin jo niin laimeata etteivät ole sitä enää täällä ainakaan jatkaneet. Tiedä sitten muitten kaupunkien käytännöistä.

Metadoni tosiaan on erittäin väsyttävää/notkuttavaa ainetta, hyvin herkästi vieläkin välillä nuokahtelee ja nukahtelee jos menee pitkäkseen. Kuulemma samaa tapahtuu vuodenkin hoidossa olleella kaverilla. Vaikutuskin on lähes yhtä pitkä kuin buprella.
Jos tuo pätee yleisesti niin on kyllä aivan loistava uudistus. Itse koen vaikutuksen olevan pubrea pidempi. Puoliintumisaika kuitenkin näyttäisi metadonilla olevan hieman lyhyempi 15-60h, kun vastaavasti buprenorfiinilla 20-70h, keskiarvon ollessa 37h.

paarmasisti
Apteekki

Post by paarmasisti » Sat 05 May 2012, 17:18

Petri6 wrote:Morfiiniakin on tosin omassa tuttavapiirissäni saatavana erittäin harvoin.
Morfiini on harvinaista - ainakin jos katsoo Fimean lääkekulutustietoja, niin morfiinin DDD/ 1000 as./vrk on 0,27, kun taas oksikodonilla vastaava luku on 1,35. Kontrastia asiaan saa, kun katsoo vielä "Kodeiini, yhdistelmävalmisteet" vastaavaa lukua, niin se on 10,15 ja tramadolilla 2,87. Tästä löytyy kyseiset kulutustiedot - ihan mielenkiintoista tutkia. :P
Kunpa auringon päivät päällämme ei päättyisi koskaan.

HenkkA_
Psykonautti

Post by HenkkA_ » Sat 11 Aug 2012, 12:42

Tota 2mg/ml oraaliliuos metadonia saan välillä tutuilta ja iv:nä yleensä vedän eikä ole tullut kertaakaan haittavaikutuksia, tosin aika harvoin, n. kerran kuussa eli en usko että kuitenkaan päivittäin tota litkua kannattais rätkiä hihaan..
Ei siitä mitään ihmeellisiä nousuja lähe. tulee vaan sellanen raskas painava aalto päälle kun mäntä on pohjassa ja kutittaa sekä pistelee vähän, mut ei lähelläkään samanlaista histamiini reaktioo kun mopo vedoissa. Sit rupee euforian tunne nousee jonkun 15 sekunnin päästä vedoista. En oo ku pari kertaa kokeillu juomalla tota, mut sillon annos ollu hitusen isompi, mut alkaa toimii nopee juomallakin ja kestää vähintään yhtä kauan ku hihaan. Oman kokemuksen mukaan iv:nä joku 20mg antaa saman olon ekaks pariks tunniks vetojen jälkeen kun 40mg juomal mut just parin tunnin kohdalla vaikutus tasottuu ja vähäinen euforia hälvenee. Mut kyl hihaan heittämäl tosta jonkinlaiset opioidinousut saa.
Metadoni olo on vähän ku morfiini ilman kunnon euforiaa ja höystetty pitkällä vaikutusajalla.
Yleensä kun vedän kontteja ni otan metkua alle tai samoihin vetoihin pidentää vaikutusta.
Paras metadoni kombo mun mielestä on 10-20mg metadonia, 20-40mg oksikodonin kera iv:nä samaan aikaan. Oxystä saa nousut ja metku pitää notkut pitkään yllä ni ei tarvi kiskoa normi tai kontti vetoja parin tunnin välein. Vähän niinku köyhän miehen polle.

cook
Lepakko

Post by cook » Tue 04 Sep 2012, 20:31

Toimiiko metadoni (hcl) nokkaan jollain tapaa erilailla/paremmin kuin oraalisesti? Olis tätä tiedossa ja pitäs keksiä että kumpaa kautta kokeilee.