Hydromorfoni (Palladon)

Keskustelua opiaateista, opioideista, bentsodiatsepiineista ja muista sedatiiveista, sekä niiden turvallisesta käytöstä.
Friidu
Psykonautti

Re: Hydromorfoni (Palladon)

Post by Friidu » Tue 16 Aug 2016, 23:03

Mun kokemus tästä aineesta oli jonkin asteiset nuokut, odotin euforiaa ja rushia. Käyttötapa iv, annos jtn 1-2mg luokkaa..silmämääräinen annos ja toleja on muihin oppareihin aika hyvin. Kattelin täältä ohjeet fiksailuun. Hankalia ne rakeet ja siksipä ei varmaan liotus onnistunu kovin hyvin, kun en jaksanu kovin kauan värkätä.. Noh kuitenkin, aine toimi niin, että pieni morfiinimainen lämpö tuli alkuun (oliko tää nyt se odottamani rush), mut ei niin selkeä ku morfiinista.. pettymys. Sitten tulikin nuokut ilman sen kummempaa euforiaa. Morkusta en oikeastaan saa nuokkuja ja oksikodonista tarpeeksi isolla dosella saan, mut nää oli selvästi syvemmät kuin siitä. Ja ps. mä haen oppareista nimenomaan sitä rushia, hetkellistä wow euforiaa..

Hmm.. ei tullut wau fiilistä, eikä noussut mun opparilistalla top 3. Mulle 1. Oksikodoni 2. U 47700 3. Morfiini. Fentanyyli ei oo oikein mun mieleen,eikä siitä juuri kokemusta ookkaan.. Subuu en oo iv käyttänyt.. ja po vain pari kertaa, ei mieluista.. -->valveunii ja laattaus.. Herskaa en oo koittanu. Mutta joo, ei tää mulle oikein auennut ja ihmettelenkin noita kommentteja heroiininkin päihittämisestä, vaikka en sitä oo koittanutkaan.. :left:

Blackened
Apteekki

Post by Blackened » Wed 17 Aug 2016, 02:35

Sama homma, otin ekat vedot 4mg, odotin rushia muttae eipä tullut. Vähän ajan pästä opiaattimainen lämpöaalto ja sitten hieman nuokkumisista. Sityen uudet vedot.

Ihan ok fiilis ja kiva oppariolo, mutta ei ihan mun juttu. Ehkä pienemmällä tolella, tai jos ei ole pitkään aikaan ottanut oppareita niin voi tulla rush.

Edit. Tuosta U47700 saa kyllä kunnon rushin, kunnon nuokut ja kunnon valveunet. Kesto vain on todella lyhyt IV. Tämä kun kestäisi vaikka 4tuntia eikä 15 minsaa... :mad:
Cogito, ergo sum

Friidu
Psykonautti

Post by Friidu » Wed 17 Aug 2016, 22:28

joo se U on tosi lyhyt kestoinen ja tuhlasinkin kaiken viimeks aivan liian nopeaa. Oli vaan pakko ottaa aina uudet vedot, vaikka vasta oli ottanut.. '
yllätti positiviisesti koko aine, koska siitä todella sai rushit, kohtuu kovasta oppari tolesta huolimatta. Valveunia ei mulle kyllä tullut. Nyt onkin uus satsi tulossa ja toiv. hyvää laatua ois :) Toinen huono puoli ainakin näin iv-käyttäjälle oli se, että se kirvelee, vaikka on täydellisesti suonessa,,kenties liian pieneen määrään laimensin, Meni nyt vähä offtopic.

Blackened
Apteekki

Post by Blackened » Wed 17 Aug 2016, 23:44

Friidu wrote:joo se U on tosi lyhyt kestoinen ja tuhlasinkin kaiken viimeks aivan liian nopeaa. Oli vaan pakko ottaa aina uudet vedot, vaikka vasta oli ottanut.. '
yllätti positiviisesti koko aine, koska siitä todella sai rushit, kohtuu kovasta oppari tolesta huolimatta. Valveunia ei mulle kyllä tullut. Nyt onkin uus satsi tulossa ja toiv. hyvää laatua ois :) Toinen huono puoli ainakin näin iv-käyttäjälle oli se, että se kirvelee, vaikka on täydellisesti suonessa,,kenties liian pieneen määrään laimensin, Meni nyt vähä offtopic.
Joo e on kyllä sellaista kamaa että ottaa aina uudet bedot kunnes pissi on tyhjä. Minullakin meni 200mf yhdessä vuorokaudessa. On se vaan niin ihana rushi, parempi kuin oxy tai paska herska (kunnolliata en ole saanut).

Sori OT
Cogito, ergo sum

Blackened
Apteekki

Post by Blackened » Wed 07 Sep 2016, 13:45

Tuli taas todettua, että ylihintainen ja yliarvostettu opioidi. 8mg hinnalla saa melkein 80mg oksikodonia tai 8mg buprea.

Ainoa tapa saada tästä jotain irti on mikrodosetella (2mg IV) pitkin päivää (tunnn välein). Se on kallista ja tekee paljon reikiä ihoon. Tämä on vain minun mielipiteeni joka perustuu henkilökohtaiseen kokemukseen.
Cogito, ergo sum

Friidu
Psykonautti

Post by Friidu » Wed 07 Sep 2016, 21:13

Mä en oo ees ton ekan kerran jälkeen hankkinu, koska jos opiaatti ei anna mulle sitä rushia, mitä niiltä ylipäätänsä haen, niin se on mulle tarpeeton.. (paitsi viekkareita lievittämään :) ), Rahan tuhlausta tosiaan, ja parin tunnin välein pistely, ei mun suonilla ainakaan :/ !
Herska kokeilematta,vasta olisi ollut tyrkyllä..mutta peräännyin.. koska s´jos se onkin sitä mitä odotan sen olevan ja oonki kusessa sen kanssa sitten. Itsehillinta ja opiaatit ei oikein mahdu samaan lauseeseen mulla. Oxylla mennään..
Last edited by Friidu on Sat 10 Sep 2016, 00:02, edited 1 time in total.

rufftuff
Lepakko

Post by rufftuff » Fri 09 Sep 2016, 16:26

Samoilla linjoilla friidun ja blackenedin kanssa, on yliarvostettu kyllä tämä opiaatti, saa redosettaa 1-2h välein, nousut ei mitkään kovin erikoiset, jos jollain sanalla pitäs kuvailla niin raskas on se sana, eli raskaat nousut, jotka kestää lyhyen aikaan. Syviin valvareihin kyllä pääsee tällä.

Mutta ne jotka tätä herskaan vertaa niin ei oo kyllä herskaa vetäny :D ero on kuin yöllä ja päivällä. Herska pieksee joka alueella tän 6-0.
"LSD:tä koneistoon niin sä matkalle valmis oot,
niinhän lauloi aikoinaa jo beatlesi et lucy in the sky with diamondsi"

bol
Kameleontti

Post by bol » Mon 19 Sep 2016, 15:33

En pidä hirveästi opiaateista, mutta uusille kokemuksille on aina tilaa. Siitä huolimatta koen hydromorfonin todella mukavana opiaattina, joka muistuttaa hyvin paljon oksikodonia. Tässä ketjussa on paljon puhuttu hydromorfonin rännäämisestä, joten tuon omat kokemukseni taas nokittamisesta.

Annoksina on toiminut ~3-5mg, ja olen kokeillut kaksi kertaa. Toleranssia opioideihin ei ole.

Palladon on miltei yhtä vittumainen murskata kuin concerta. Ehkä vieläkin vittumaisempi, mutta kun löytää oikean tekniikan se ei vie kauan aikaa. Avaat tabletin, annostelet palleroita vässylle ja siitä kaadat haluamasi määrän kirjekuoren kulmaan, murskaat pallerot vasaran avulla, kaadat kokkareisen jauheen kirjekuoresta pankkikortille tai vastaavalle, laitat kiiltävää muovia/leivinpaperin jauheen päälle ja murskaat/painelet toisella kortilla sitä vielä enemmän jauhemaiseksi.

Nokitettuna vaikutukset alkavat nopeasti, jo noin viidessä minuutissa. Todella lämmittävä, ja puhtaan tuntuinen. Notkut varmasti saa aikaiseksi hieman isommilla (7-10mg) annoksilla. Kuvailen oloja puhtaaksi, koska tästä ei tule samanlaista häsellysoloa kuin tramadolista tai buprenorfiinista. Hydromorfoni pärinä tuntuu mielestäni kodeiinin ja oksikodonin sekoitukselta. Vaikutukset tuntuvat kestävän noin 4-6 tuntia, joka on mielestäni tärkeä ominaisuus jos seuraavana päivänä on velvollisuuksia. Varmasti toimii tehokkaasti ahdistuksen poistossa jos sellaisesta kärsii. Minulla tämä lisää yleistä hyvän olon tunnetta.
Kannabis sopii hyvin yhteen tämän kanssa.

Tämä kuivattaa todella paljon kehoa, joten kannattaa muistaa nauttia välillä nesteitä. Seuraavana päivänä voi myös väsyttää hieman normaalia enemmän.

Ystäväni myös testasi tätä eikä hänellä ollut aikaisempia kokemuksia opiaateista. Hänellä 3-5mg toimi paljon enemmän kuin minulla. Hänellä oli puheripuli, sekä hyvän olon tuntemukset olivat vielä selvemmin esillä kuin minulla.

Asystole
Lepakko

Post by Asystole » Thu 22 Sep 2016, 17:34

^ Kiva oli lukea kokemuksia kun käyttötapana nimenomaan nokittaminen.
I'd rather be hated for who I am, than loved for who I am not. - Kurt Cobain

Velho
OD

Post by Velho » Thu 06 Oct 2016, 16:56

Huhhuhhh kylläpä humahti n. 2mg iv palladonia vaikka oli aamulla suboxonea ottanut n. 1,2mg joskus 08:30 ja palladonia 14-14:30 :love:
On kyllä ehdottomasti opioidien top3
I ain't happy but, I'm feeling glad. I got sunshine, in a bag

Kasiko
Lepakko

Post by Kasiko » Wed 12 Oct 2016, 01:30

Minkalaisia hintoja ootte maksanu näistä kapseleista ja mihin hintaan noin yleisesti tiiätte liikkuvan?
Itse oon maksanu 8mg 40e suurinpiirtein , joskus kuullu että 50e jossain ollu 8mg.
Joskus saanu 8mg 30e , jos liuskan ottanu kerralla.
Hinta on noussut kyllä korkeaksi , joitakin vuosia takaperin ollu kuulemma 20-25e 8mg ihan perus hinta.
Eli melko kalliita kapseleita on kyllä , mutta silti tulee joskus ostettua kalliilla , saa niin hyvät olot. ;)
Se varmasti nostaa hintaa , kun näitä harvoin katukaupassa liikkuu.

Kannattaa muuten kokeilla speedball tätä ja hyvää vauhtia niin kyllä tulee hyvät vedot. :P

rufftuff
Lepakko

Post by rufftuff » Thu 13 Oct 2016, 20:03

On kyllä hintavia pillereitä, viime kerrasta ei montaa kuukautta ole kun käytin näitä ja pulittelin 16mg kapselista 40e kipaleelta. Noista 4mg joskus aikoinaan tainnut jotain 10-15e / kpl maksella. On kyllä tiedossa että näistä kovaakin hintaa pyydetään ja semi harvinainen katukaupassa. Itellä kipuraja menee kyllä tuossa 40-45e / 16mg.
"LSD:tä koneistoon niin sä matkalle valmis oot,
niinhän lauloi aikoinaa jo beatlesi et lucy in the sky with diamondsi"

Kasiko
Lepakko

Post by Kasiko » Wed 02 Nov 2016, 21:54

Tuli taas maistettua IV.nä reilu pari milliä (olin 16mg varannu.)
Toimi tosi hyvin kunnon rush ja kaikki. =)

Alla oli toki pari catapresania + muutama temesta aamulta.
Luulin , että joudun ottaan sen 8mg kerralla , kun fenta analogeja useempi viikko nyt takana , pari välipäivää temestan avulla ehti toki tulla.

Vaikka fentistä kalliimmaksi tuleekin niin on kyllä sen arvoistakin.
Harvakseltaan näitä viittii hakea , juuri siksi ettei tole nousis liian ylös.

Oli mukava yllättyä kerrankin näin päin pienikin annos toimi suht kovaa.
Fentanyylistähän se euforia tietty aika pieni osa koko vaikutusta.

Suboxoneprinssi
Lepakko

Post by Suboxoneprinssi » Sun 06 Nov 2016, 03:59

Mä olin pettynyt. 2mg IV ei sanonu paljoa. 4mg IV humahti vähän, mut "nousut" verrattavissa oksikodoniin ja sen jälkeen tosi kepeä, laimea, ei ollenkaan raskas morfiininomainen olo. Ei lähelläkään niitä nousuja mitä pollesta tulee.

Black7343
Psykonautti

Post by Black7343 » Wed 09 Nov 2016, 10:24

Tää onkin vielä testaamatta,pitänee joskus ottaa työn alle. Vaan ei tällä hetkellä taida monella olla myynnissä.

Sit vähä offia, kyl huomaa nyt,et tullu fentaa ja Uukkarii otettuu,kun texi ei oikeen virka mitään. Toki mieli piristyy vaan ei tästä ny mitään juhlan tunnetta revitä.
Helvetti kun ois vielä perinnönjakoo ja muuta tilaisuutta,ni pitää vähä säästellä,et jollain tavalla on kartalla. Kuiteskii siellä sit nuokkumas :oops: ja palautetta sataa

Pitää kyl toi fenta jättää suosiolla veks,kohta on siinä jumis.
Jotkut yrittävät,toiset suunnittelevat,minä teen.

Kasiko
Lepakko

Post by Kasiko » Mon 12 Dec 2016, 01:06

Siirty pollen testaus toiselle kertaa..
Sain onneksi palladoneja ja huomasin kuinka paljon niiden rakeiden murskaus vaikuttaa väsätessä.
Ekat tuli väsättättyä vähä kiireellä morttelin kans nii ei oikee irronnu olot.
Nakkasin pari raetta lisää ja hakkasin ihan tomuksi asti niii vaikutus 2-3 kertaa voimakkaampi. ;)

Velho
OD

Post by Velho » Sat 17 Dec 2016, 17:35

Kasiko wrote:Siirty pollen testaus toiselle kertaa..
Sain onneksi palladoneja ja huomasin kuinka paljon niiden rakeiden murskaus vaikuttaa väsätessä.
Nakkasin pari raetta lisää ja hakkasin ihan tomuksi asti niii vaikutus 2-3 kertaa voimakkaampi. ;)
Itsekkin huomannut saman tosin eri lääkkeellä ja eri kategoriassa. Mutta kun palladonia kyhäilin pidin erityistä huomiota/tarkkuutta siitä että menee mahd. hienoksi jauheeksi jonka jälkeen kyhäilin. IV nousut oli jotain aivan vitun mahtavaa mutta muuten melkoinen pettymys tää hydromorfooni näin jälkikäteen ajateltuna, miettinyt myös jos tekis jonkisortin sotkun parista kolmesta opioidista ja 1 olisi tietenkin palladon mutta onkohan siinä juurikaan järkeä yrittää buustailla palladonin vaikutusta sotkemalla siihen muita vai jääkö se sotkukin pettymykseksi :)

Kasiko
Lepakko

Post by Kasiko » Tue 20 Dec 2016, 12:23

Velho wrote:
Kasiko wrote:Siirty pollen testaus toiselle kertaa..
Itsekkin huomannut saman tosin eri lääkkeellä ja eri kategoriassa. Mutta kun palladonia kyhäilin pidin erityistä huomiota/tarkkuutta siitä että menee mahd. hienoksi jauheeksi jonka jälkeen kyhäilin. IV nousut oli jotain aivan vitun mahtavaa mutta muuten melkoinen pettymys tää hydromorfooni näin jälkikäteen ajateltuna, miettinyt myös jos tekis jonkisortin sotkun parista kolmesta opioidista ja 1 olisi tietenkin palladon mutta onkohan siinä juurikaan järkeä yrittää buustailla palladonin vaikutusta sotkemalla siihen muita vai jääkö se sotkukin pettymykseksi :)
Vois olla itseasiassa ihan hyvä idea tehä joku cocktail , missä Palladon tois rushit.
Mulla tuli mieleen tämmönen suht helposti saatava combo että sekottais Oxya ja Palladonia keskenenään.
Sitä vedot hihaan ja osa Oxysta oraalisesti niin vaikutuskin olisi näin pidempi. :up:

Kasiko
Lepakko

Post by Kasiko » Wed 08 Feb 2017, 01:17

Jos on buprea ottanut lähi aikoina , niin kannattaa tosiaan pitää reilu tauko , että bupre ei blokkaamassa.
Mulla tuli tänään otettua 8mg tätä 36h oli taukoa bupresta , niin sanoisin , että ainaki Kaks kertaa paremmin Ois kolissu tää palladon ilman tuota buprea blokkaamassa. Noin 2mg + 2mg + 4mg oli annostelu palladonista IV.

Onneksi jätin toisen myöhemmäksi ettei kaikki mee turhaan hukkaan.
Ei oikeastaan hoksannu muutosta olossa kun otti ton 4mg lopuksi nyt illalla.

Valosini
Psykonautti

Post by Valosini » Sun 26 Feb 2017, 20:17

Itselle hydromorfoni oli kyllä hienoinen pettymys. Annokseni oli jotain 14-18mg IV. Kyllä siitä ihan mukava rushi tuli, mutta edelleen rankkaan sen oksikodonin edelle. Oxysta tulee jotenkin sellainen pehmeä ja mukava pumpulieuforia. Tästä tuli jyrkät nousut, jonka jälkeen pientä euforiaa, mutta ei tosiaan mielestäni yhtä mukavaa kuin mitä oxysta tulee. Sitä voisin vielä tulevaisuudessa kokeilla, että laittaa pumppuun esimerkiksi 160-240mg oxya ja vielä sopivan määrän hydroa. Josko siitä saisi molempien opioidien hyvät puolet :).

(Pistetään nyt vielä varoitus, eli nuo yllä olevat määrät ovat _aivan_ liikaa tolettomalle ja vaikka olisikin vähän toleranssia. Ei siis oteta annosteluohjeita tästä viestistä :P )

Velho
OD

Post by Velho » Tue 18 Apr 2017, 17:24

Ooon viimeinkin tullut tulokseen tehdä sen sotkun oxystä ja tästä ja miettinyt tällästä 8mg hydroa + 80mg oxyä 1:1 eli vedot olisivat 1mg hydro+10mg oxy vai olisiko 20mg parempi siitä en ole viellä päässyt
yhteisymnmärykseen itseni kanssa :foil:

NÄMÄ SIIS MINUN TOLERANSSILLA ajateltuna jollet omaa yhtä korkeaa toleranssia kuin minä älä ota tästä ohjetta :doh:

Zerk en tietääkseni kehoittanut ottamaan kokomäärää yhdellä kertaa vaan että tekisin sotkun 8mg hydromorfoonia + 80mg oxycodonia ja siitä sellasia 1/8-2/8 vetosia ja tietenkään en samana pivänä kun olen metadonia ottanut vaan etten ole sinäpäivänä ottanut tai olen lopettanut hoidon!!! ja sitten otan tollasejn kombon jaettuna suht järkeviin annoksiin 1-2mg hydro + 10-20mg oxy nämä siiis minun toleransseilla

jollet ole kokeillut ainetta suosittelisin 0,5mg annoksia jos omaat opioiditoleranssia kuitenkin :doh:

edit. zerk on sit homo jos mä oon tyhmä
Last edited by Velho on Wed 19 Apr 2017, 18:47, edited 7 times in total.

zerk
Moderator

Post by zerk » Tue 18 Apr 2017, 18:26

Velho wrote:Ooon viimeinkin tullut tulokseen tehdä sen sotkun oxystä ja tästä ja miettinyt tällästä 8mg hydroa + 80mg oxyä 1:1 eli vedot olisivat 1mg hydro+10mg oxy vai olisiko 20mg parempi siitä en ole viellä päässyt yhteisymnmärykseen itseni kanssa :foil:
Ja tässä taas muistutetaan jengiä siitä, että Velho on korvaushoidossa metiksellä ja aika tyhmä jätkä. Mainitut annokset ovat erittäin vaarallisia ellei omaa varsin mittavaa toleranssia.

Pidetään tää nyt mielessä; moni vieras tulee tänne ja lukee laiskana topikin viimeisen sivun. Sitten on iltapaskassa juttu siitä, kun joku noviisi rännäsi 80mg kontin nollatoleilla ja pääsi hengestään, ja revitellään oikein isosti, että se iso paha psyvault tappaa kaikki nuoret ja niiden lemmikitkin vielä.
^^@_

Petri6
OD

Post by Petri6 » Tue 18 Apr 2017, 22:27

Valosini wrote:Itselle hydromorfoni oli kyllä hienoinen pettymys. Annokseni oli jotain 14-18mg IV. Kyllä siitä ihan mukava rushi tuli, mutta edelleen rankkaan sen oksikodonin edelle. Oxysta tulee jotenkin sellainen pehmeä ja mukava pumpulieuforia. Tästä tuli jyrkät nousut, jonka jälkeen pientä euforiaa, mutta ei tosiaan mielestäni yhtä mukavaa kuin mitä oxysta tulee. Sitä voisin vielä tulevaisuudessa kokeilla, että laittaa pumppuun esimerkiksi 160-240mg oxya ja vielä sopivan määrän hydroa. Josko siitä saisi molempien opioidien hyvät puolet :).

(Pistetään nyt vielä varoitus, eli nuo yllä olevat määrät ovat _aivan_ liikaa tolettomalle ja vaikka olisikin vähän toleranssia. Ei siis oteta annosteluohjeita tästä viestistä :P )
Nyt on kyllä pakko kysyä, että mitä opioideja yleensä käytät ja minkälaisilla päiväannoksilla?

Olen nimittäin pitänyt omaa toleranssiani suhteellisen kovana (oksikodonia yleensä 100mg PO startit ja päiväannokset n. 400mg, normaalisti kuitenkin subua ihan pienillä päiväannoksena pitämässä terveenä), mutta useamman sadan milligramman oksikodoniannokset IV kuulostavat jo omaankin korvaani aika äärimmäisiltä. Eivät nämä toleranssit tietenkään missään nimessä mikään ylpeyden aihe ole, mutta ihan mielenkiinnosta kysyn.
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun

SadPanda
LD50

Post by SadPanda » Wed 19 Apr 2017, 09:43

JA mä en kyllä nää mitää järkeä vetä ätommosia settejä vielä metadonin päälle. Mä oon joskus ihan ajatuksen tasolla miettinyt muiden opiaattien ottamista mtuta mitä lukenut niin jos metadoni annos on 90mg ni on turha haaveilla mistää opiaattinousuista tms. jolikoaha että jos alle 50mg ni saaattaa hyväälllä tuurilla saada jotai hyötyä.empää oo tarvinnu. vaikka tästä palladonista olenki haaveillut. tää on yks parhaimpia opiaatteja mutta tuskimpa se tuntuu miltään tai edse puolet siltä miltä itekseen. kuitenki kokoajan semmone määrä metadonia kehossa että tuskin tulee ku paha olo.
[17:14] <bong_aqua> oot kyllä kohtuukäytön ruumiillistuma

Whirl
Psykonautti

Post by Whirl » Wed 19 Apr 2017, 16:33

Petri6 wrote:
Valosini wrote:Itselle hydromorfoni oli kyllä hienoinen pettymys. Annokseni oli jotain 14-18mg IV. Kyllä siitä ihan mukava rushi tuli, mutta edelleen rankkaan sen oksikodonin edelle. Oxysta tulee jotenkin sellainen pehmeä ja mukava pumpulieuforia. Tästä tuli jyrkät nousut, jonka jälkeen pientä euforiaa, mutta ei tosiaan mielestäni yhtä mukavaa kuin mitä oxysta tulee. Sitä voisin vielä tulevaisuudessa kokeilla, että laittaa pumppuun esimerkiksi 160-240mg oxya ja vielä sopivan määrän hydroa. Josko siitä saisi molempien opioidien hyvät puolet :).

Nyt on kyllä pakko kysyä, että mitä opioideja yleensä käytät ja minkälaisilla päiväannoksilla?

Olen nimittäin pitänyt omaa toleranssiani suhteellisen kovana (oksikodonia yleensä 100mg PO startit ja päiväannokset n. 400mg, normaalisti kuitenkin subua ihan pienillä päiväannoksena pitämässä terveenä), mutta useamman sadan milligramman oksikodoniannokset IV kuulostavat jo omaankin korvaani aika äärimmäisiltä. Eivät nämä toleranssit tietenkään missään nimessä mikään ylpeyden aihe ole, mutta ihan mielenkiinnosta kysyn.
joo on kyl saatanalliset :D itel menee 4-5mg subua päiväs ja riitti palladonia 2mg iv niin jysähti jo oikee kivasti.. subusta viel 24h vaan taukoa eli seki blockkaili viel vitusti. tosi kai tuossaki tekee se että vetelee täysagonistei yleisesti? subu tole ny ei kuitenkaa iha täysin päde täysagonisteihi

OpportuNisti
Psykonautti

Post by OpportuNisti » Sun 23 Apr 2017, 15:52

^Aika uskomatonta, jos käytät päivittäin 4-5mg buprenorfiinia (mikä on vitun iso annos kun buprenorfiini on analgeettisesti aktiivinen jo 0.2mg SL annoksella, mikä vastaa käytännössä ~0.05mg IV), että hydromorfoni tuntuu edes missään. Ajattele että esimerkiksi oksikodonia saa 160mg tablettina. Ekvivalenssitaulukon mukaan 4mg buprea IV (100% hyötyosuus) vastaa 200mg oksikodonia PO (80-90% hyötyosuus). 4mg buprenorfiinia IV vastaa ekvivalenssitaulukon mukaan 15mg hydromorfonia IV.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Equianalgesic

Porukka monesti aliarvoi bupren potenssin, se on nimittäin lähellä fentanyyliä. Toki bupre ei ole täysagonisti niin se fyysinen kokemus tuntuu vahvemmalta jopa heikommissa täysagonisteissa. Ensikertalaiset tosin monesti laattaavat 0.2mg buprelaineista, ja menevät aivan mutkalle.

En tietysti voi kieltää kokemustasi, mutta se kyllä sotii kaikkea teoriaa ja kokemusta vastaan. Bupre sitoutuu niin voimakkaasti MO-reseptoreihin, että ei tuon pitäisi olla mahdollista. Kuinka kauan olet käyttänyt 24/7 buprea tuolla 4-5mg annoksella?

Itse käytän 2-4mg IV päivittäin, ja olen käyttänyt tällä annoksella about 18 kuukautta, sitä ennen kasuaalimmin puolisen vuotta. Viimeksi 72h tauon jälkeen vedin 2x 8mg hydromorfonia IV peräperää, nothing. Ainoa opioidi joka kokemukseni mukaan toimii (päivityäiskäyttäjällä isolla annoksella buprea) bupren päälle on puhdas U-47700.

PS. Ja bupre todellakin nostaa kaikkien opioidien toleranssia aivan helvetisti, kun puhutaan päivittäiskäytöstä isoilla annoksilla (4-8mg IV). Muista että analgeettinen potenssi on lähellä fentanyyliä.
Life is like a box of chocolates; most of the stuff in it sucks.

zerk
Moderator

Post by zerk » Sun 23 Apr 2017, 17:49

Buprenorfiinin vertaaminen täysagonisteihin ei ole kovin yksiselitteistä eikä myöskään kuulu tähän ketjuun. Noista ekvivalenssitaulukoista olisi myös reippaasti kritisoitavaa eikä niitä kannata tuijotella varsinkaan kun aletaan verrata esimerkiksi fentistä ja buprea. Muutenkin tuossa viestissä taitaa mennä puurot ja vellit aika reippaasti sekaisin. MO-reseptoreita en tunne.

Sen verran voin jakaa omakohtaista kokemusta, että siinä missä 6-8mg buprenorfiinia nokkaan /vrk ei pitänyt edes täysin terveenä, niin ~150mg morfiinia PO futasi kyllä lujaa. Sama toistui kaikkien täysagonistien kanssa.

Buprenorfiinin päihdyttävä ja analgeettinen teho on myös äärimmäisen yläkanttiin arvioitu jokaisessa näkemässäni taulukossa vaikka se onkin aliarvostettu kipulääkkeenä krooniseen nosiseptiseen kipuun.

Ja sitten sen pakollinen punakynä; Buprenorfiini on turvallista. Fentanyyli on helvetin vaarallista. Milligramma buprea ei tapa ketään. Milligramma fentistä tappaa kyllä.
OpportuNisti wrote: PS. Ja bupre todellakin nostaa kaikkien opioidien toleranssia aivan helvetisti, kun puhutaan päivittäiskäytöstä isoilla annoksilla (4-8mg IV). Muista että analgeettinen potenssi on lähellä fentanyyliä.
Tähän täytyy myös todeta, että oma kokemus on päinvastainen. Buprella lasketaan toleranssi takaisin ihmisten tasolle kun on vedelty oopiumia liikaa.

Opioidien käyttöhistoriaa on takana yli 10 vuotta lähes päivittäin. Kipulääkityksenä sekä ihan puhtaasti narkkauksena.
^^@_

OpportuNisti
Psykonautti

Post by OpportuNisti » Mon 24 Apr 2017, 01:46

zerk wrote:. MO-reseptoreita en tunne.
MOR, KOR ja DOR lienee tuttuja, ainakin osalle. Tuon kun väänsin fingelskaksi, niin ajattelin että olisi väärin kirjoittaa MOR-reseptori, sehän kääntyisi "Myy Opioidi Reseptori-reseptori". Eiksje? Kieltämättä hieman sekavaa välillä tuo fingelska, mutta oletin opioidiharrastajien ymmärtävän.

Selvennyksen vuoksi MOR (Mu Opioid Receptor), KOR (Kappa Opioid Receptor) ja DOR (Delta Opioid Receptor).

Enkä mielestäni antanut ymmärtää, että milligramma fentanyyliä olisi yhtä turvallista kuin milligramma buprenorfiinia. Käytin analgeettisen vaikutuksen ekvivalenssitaulukkoa ja mielestäni perustelin asiaa aika perusteellisesti. En voi ottaa vastuuta jokaisen lukijan väärinymmärryksestä, enkä voi mitään jos jonkun luetunymmärtäminen (tai sen puute) johtaa yliannostukseen tai muuhun ikävään.

Bupren otin puheeksi, koska on fakta, että buprenorfiini kiinnittyy varsin ärhäkästi opioidireseptoreihin, joten se blokkaa pienet annokset täysagonisteja koska täusagonistille ei yksinkertaisesti "ole tilaa" reseptoreissa. Naloksonilla tuodaan herskaövereistä takaisin elävien kirjoihin, mutta bupreen se ei oysty koskemaan samasta syysyä, vaikka onkin antagonisti. Ja kyllä, buprellakin voi vetää överit, ja jopa itsensä hengiltä suotuisissa olosuhteissa. Siitä syystä sitä käytetään lähinnä opioidikorvaushoidossa. Kipulääkkeenä bupre on suhteellisen heikko.

Edit: Tuo ekvivalenssitaulukko koskee vain analgeettista vaikutusta. Ajattelen sen itse niin, että sillä voidaan laskea millä annoksella mikäkin aine on aktiivinen opioidinaiivilla. Toki eihän nuo ole yksi totuus - koska ihmisten metaboliassa on suuria eroja - vaan kliinisten tutkimusten tulos (liekö arvot tutkimuksien tulosten mediaani?). Ei voi oikein määritellä ekvivalenssia että kuinka "hyviin" pääsee milläkin aineella suhteessa toiseen. Yksi pitää eniten oksikodonin, toinen morfiinin, kolmas heroiinin vaikutuksista jne. Siispä tuo ekvianalgeesi-taulukko lienee ainoa järkevä universaali systeemi. Bupre on kieltämättä se luonnonoikku jota on hieman hankala verrata, mutta täysagonisteilla se on tosiaan suoraviivaisempaa.

Disclaimer: Älä vitussa käytä koskaan mitään huumausainetta. Nyt vapautin itseni kaikesta vastuusta. Jos kerran haittoja vähentävällä linjalla ollaan, niin älä hemmetti vedä niitä huumeita, varsinkaan jos et tiedä mitä teet. Heitä opioidit roskin ja ota 400mg ibuprofeenia 3 kertaa vuorokaudessa ja ajattele positiivisesti. Elämä on parasta huumetta ja Jeesus on paras trippi, eikä maksa mitään.

zerk
Moderator

Post by zerk » Mon 24 Apr 2017, 03:15

Nyt menee kyllä helvetin sekavaksi. En ole varma ymmärrätkö mitä analgesia tarkoittaa, vai etkö vain lukenut kirjoittaamaasi läpi?

En ole tietoinen yhdestäkään kuolemantapauksesta, joka olisi johtunut pelkän buprenorfiinin yliannostuksesta. Linkitä toki lähde jos sellaisesta tiedät. Buprenorfiinin myy-agonismista ja kappa-antagonismista ja niiden merkityksestä bupren euforisoivaan ja analgeettiseen vaikutukseen voidaan jauhaa vaikka privassa lisää jos siltä tuntuu. Itse asiassa kaikki hydromorfoniin liittymätön jauhaminen jatkuu muissa topsuissa, tai vaihtoehtoisesti mun privassa. (Meillä Suomessa tämä MOR tunnetaan muuten μ (myy)-reseptoreina. :) )

Suosittelen muuten välttämään pään aukomista mitä tulee haittojen ja opioidikuolemien vähentämiseen täällä jos haluaa välttää varoituksia. Näitä topikkeja käy lukemassa helvetin moni jotka lukee sen viimeisimmän sivun ja tekee sen perusteella päätöksen käyttöannoksen suhteen. Fiksua? Ei. Mutta Suomalainen päihdevalistus on luonut tämän tilanteen, ja me joudutaan sitä korjaamaan täällä. Mulle on aivan vitun sama jos joku pitää mua foorumin natsimodena tai kukkahattutätinä - jos estän yhdenkin opioidikuoleman niin olen vitun tyytyväinen. Tätä saa odottaa jatkossakin.
^^@_

OpportuNisti
Psykonautti

Post by OpportuNisti » Mon 24 Apr 2017, 11:31

Edit: Poistin turhaa OT höpinää. Kummastelen silti tedelleen tuon herran metaboliaa, jos 4-5mg bupreannoksien päälle 2mg (kokeneelle opioidinarkomaanille verrattain mietoa) hydromorfonia kolahtaa kunnolla.

24 tunnissa buprenorfiinin määrä veriplasmassa ei ole välttämättä edes puolittunut (puoliintumisaika vaihtelee n. 20-70h välillä riippuen yksilöstä), ja lisäksi proteiinisitoutuminen on käsittämätön 96%. Eli saturoi opioidireseptorit lähes täydellisesti. Täysagonistien proteiineille ei jää paljoa "tilaa" kiinnittyä opioidireseptoreihin. Toki monet täysagonistit kiinnityvät myös muihin kuin myy-reseptoreihin.

Buprenorfiinilla voidaan jopa mahdollisesti pelastaa täysagonistiyliannostus, koska sen proteiinisitoutuminen on niin korkea, että se syrjäyttää täysagonistit opioidireseptoreista. Harvalla on kotona naloksonia, joten moni koittaessaan ensimmäisiä kertoja todella vahvoja täysagonisteja (esim. heroiinia jonka vahvuutta ei tunneta) pitää ruiskullisen buprea valmiina övereiden sattuessa. Kaveri voi sitten lykätä bupret jos öyskät iskee. Tästä seuraa kyllä sitten aivan vitulliset viekkarit, mutta eipähän kuole hengityslamaan. Niistä lisää muilla alueilla.

Vertailun vuoksi proteiinisitoutuminen eri täysagonisteilla:

Heroiini: 0% (metaboloituu pääasiassa morfiiniksi jonka arvo 35%, muiden metaboliittien arvoja en osaa sanoa)
Morfiini: 30-40%
Oksikodoni: 45%
Hydromorfoni: 20%
Fentanyyli: 80-85%

Ilman antagonisoivaa substanssia nämä täysagonistit - vaikka eivät kovin suurissa määrin sitoudu reseptoreihin - sitoutuvat nopeasti ja tehokkaasti. Lisäksi menevät aivo-veriesteen/veri-aivoesteen läpi nopeasti aiheuttaen IV-käytössä "rushin".

HUOM. Jos menee jossain kohti puuro ja vellit sekaisin, niin saa korjata. Pääpointti tässä oli ihmetellä tuota kaverin metaboliaa, ja yritin perustella sitä parhaani mukaan. Ja edelleen runsaasti OT, mutta mielestäni hyödyllistä ja perusteltua "tietoa", sillä varauksella että tieto on peräisin internetistä ja osittain omista kokemukista.