Opiaattien käytön lopettaminen
Opiaattien käytön lopettaminen
Täällä on varmaan monia opiaattiriippuvaisia jotka haluaisivat lopettaa käytön, niin ajattelin pistää ketjun pystyyn jossa opiaatien käytön onnistuneesti lopettaneet, tai kohtuu käyttöön siirtyneet ja muutkin joilla on aiheesta tietoa voisivat kertoa vinkkejä miten näistä aineista pääsee irti.
Itseäni kiinnostaa aiheet kuten:
kannattaako lopettaa kylmä kalkkuna metodilla vai annosta pikkuhiljaa tiputtaen nolliin?
Mitkä opiaatit ovat parhaita annoksen pikkuhiljaa tiputtamiseen?
Onko esim ssri-lääkkeistä apua käytön lopettamisen jälkeiseen masennukseen?
Minkätyyppistä apua A-klinikalta saa käytön lopettamiseen?
Kaikille tietenkään sovi samat keinot, mutta yleisistä neuvoista olisi varmaan monelle suurta apua.
kannattaako lopettaa kylmä kalkkuna metodilla vai annosta pikkuhiljaa tiputtaen nolliin?
Kaikille tietenkään sovi samat keinot, mutta yleisistä neuvoista olisi varmaan monelle suurta apua.
-
- Moderator
Re: Opiaattien käytön lopettaminen
On olemassa jonkin verran näyttöä siitä, että NMDA-antagonistit (eli dissosiatiivit) sekä kannabinoidit voivat laskea opioidien kipua lieventävälle vaikutukselle syntynyttä toleranssia ja vähentää vieroitusoireiden voimakkuutta.
Neuropharmacology: Attenuation of morphine antinociceptive tolerance by a CB1 receptor agonist and an NMDA receptor antagonist: interactive effects (Fischer et al., 2009)
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/article ... ool=pubmed
Neuropharmacology: Attenuation of morphine antinociceptive tolerance by a CB1 receptor agonist and an NMDA receptor antagonist: interactive effects (Fischer et al., 2009)
Tarkkaa tietoa käytännön menettelyistä mulla ei tosin ole, mutta Opiophile-foorumilta ainakin löytyy threadeja aiheesta.CB1 cannabinoid (CB1) receptor agonists and N-Methyl-d-Aspartate (NMDA) receptor antagonists attenuate the development of morphine antinociceptive tolerance. The present study used dose-addition analysis to evaluate CB1/NMDA receptor interactions on this endpoint. Chronic morphine administration (5 days, 100 mg/kg, twice daily) resulted in a 2.8-fold rightward shift in the morphine dose-effect curve. Co-administration of either the CB1 receptor agonist CP-55940 (5-(1,1-Dimethylheptyl)-2-[5-hydroxy-2-(3-hydroxypropyl)cyclohexyl]phenol; 0.32-1.0 mg/kg) or the NMDA receptor antagonist (−)-6-phosphonomethyl-deca-hydroisoquinoline-3-carboxylic acid (LY235959; 1.0-3.2 mg/kg) with morphine dose-dependently attenuated morphine tolerance. The relative potency of each drug alone was quantified using a defined level of effect (one-quarter log shift in the morphine dose-effect curve), resulting in equieffective doses of 0.42 mg/kg and 1.1 mg/kg for CP-55940 and LY235959, respectively. Subsequent experiments assessed CP-55940/LY235959 interactions using a fixed-proportion design. Co-administration of CP-55940/LY235959 mixtures (1:1, 1:3.2, or 1:10 CP-55940/LY235959) with morphine dose-dependently attenuated morphine tolerance. Isobolographic and dose-addition analysis were used to statistically compare the experimentally determined potency for each mixture (zmix) with predicted additive potency (zadd). Mixtures of 1:1 and 1:3.2 CP-55940/LY235959 produced additive effects (zadd = zmix), while the mixture of 1:10 CP-55940/LY235959 produced a supra-additive effect (zadd > zmix). These results suggest that CP-55940 and LY235959 produce additive or supra-additive attenuation of morphine antinociceptive tolerance after repeated morphine administration, depending on their relative concentrations.
"Jos ihmismieli on ihmeellisin asia mitä maa päällään kantaa, pyrkimys tutkia narkoottisten ja stimuloivien aineiden psykofysiologisen vaikutuksen syvyyksiä saa tämän ihmeen vaikuttamaan vieläkin suuremmalta."
— Professori Louis Lewin, 1924
-
- OD
Riippuu hyvin paljon kuinka säännöllistä ja pitkäkestoista käyttö on ollut. Monille varmasti sopii nopea Cold Turkey vieroitus ja muutaman kuukauden päästä on jo aika hyvä olla.
Itse lopetin aikoinaan kylmällä kalkkunalla pari vuotta kestäneen Bupren ja muiden opioidien päivittäiskäytön. Olin käyttänyt yhteensä ainakin 4 vuotta säännöllisesti, joista tuo 2 oli ollut päivittäistä säätämistä. Samalla loppui myös suhteellisen tiheäksi käynyt bentsojen syöminen. Rankka kokemushan tuo kieltämättä oli. Akuuttien vieroitusoireiden jälkeen iski PAWS (post acute withdrawal syndrome). Olin ainakin puoli vuotta kohtalaisen masentunut ja väsynyt. Kärsin myös anhedoniasta monta kuukautta. Vuoden jälkeen alkoi olemaan takaisin aloituspisteessä. Oli pitkästä aikaa Ihmismäinen olo ja arjesta alkoi irtoamaan mielihyvää. Aika kyllä parantaa vaikka tuntuisi aluksi ikuisuudelta. Uskon, että myös bentsojen lopetuksella oli merkittävästi vaikutusta tuohon kokemukseni rankkuuteen.
Jos vaan suinkin mahdollista, niin suosittelen annoksen hiljalleen vähentämistä ja NMDA-antagonistien käyttöä toleranssin laskuun. Akuuttiin vieroitusoirevaiheeseen sitten lisäksi bentsoja ja verenpainelääkettä. Myös kannabista kannattaa käyttää varsinkin akuuttien reflojen jälkeen. NMDA-antagonistit ja kannabis varmasti molemmat auttavat aivoja toipumaan nopeammin ja rakentamaan uusia hermoyhteyksiä. Ketamiini olisi ilmeisesti paras NMDA-salpaaja, mutta MXE varmasti ajaa hyvin saman asian. DXM varmasti myös toimii jotenkin, jos muuta ei ole saatavilla. Bentsojen syömistä yhtään pidempään, kun pakko, kannattaa yrittää välttää. Taivaan lahja vieroitusoireisiin, mutta helposti vain vaihtuu riippuvuus toiseen. Mielestäni bentsot ovat paljon vittumaisempi aine olla koukussa, kuin opioidit. Ainakin tuhoisampaa sosiaalisille suhteille ja omille kognitiivisille kyvyille.
Itse lopetin aikoinaan kylmällä kalkkunalla pari vuotta kestäneen Bupren ja muiden opioidien päivittäiskäytön. Olin käyttänyt yhteensä ainakin 4 vuotta säännöllisesti, joista tuo 2 oli ollut päivittäistä säätämistä. Samalla loppui myös suhteellisen tiheäksi käynyt bentsojen syöminen. Rankka kokemushan tuo kieltämättä oli. Akuuttien vieroitusoireiden jälkeen iski PAWS (post acute withdrawal syndrome). Olin ainakin puoli vuotta kohtalaisen masentunut ja väsynyt. Kärsin myös anhedoniasta monta kuukautta. Vuoden jälkeen alkoi olemaan takaisin aloituspisteessä. Oli pitkästä aikaa Ihmismäinen olo ja arjesta alkoi irtoamaan mielihyvää. Aika kyllä parantaa vaikka tuntuisi aluksi ikuisuudelta. Uskon, että myös bentsojen lopetuksella oli merkittävästi vaikutusta tuohon kokemukseni rankkuuteen.
Jos vaan suinkin mahdollista, niin suosittelen annoksen hiljalleen vähentämistä ja NMDA-antagonistien käyttöä toleranssin laskuun. Akuuttiin vieroitusoirevaiheeseen sitten lisäksi bentsoja ja verenpainelääkettä. Myös kannabista kannattaa käyttää varsinkin akuuttien reflojen jälkeen. NMDA-antagonistit ja kannabis varmasti molemmat auttavat aivoja toipumaan nopeammin ja rakentamaan uusia hermoyhteyksiä. Ketamiini olisi ilmeisesti paras NMDA-salpaaja, mutta MXE varmasti ajaa hyvin saman asian. DXM varmasti myös toimii jotenkin, jos muuta ei ole saatavilla. Bentsojen syömistä yhtään pidempään, kun pakko, kannattaa yrittää välttää. Taivaan lahja vieroitusoireisiin, mutta helposti vain vaihtuu riippuvuus toiseen. Mielestäni bentsot ovat paljon vittumaisempi aine olla koukussa, kuin opioidit. Ainakin tuhoisampaa sosiaalisille suhteille ja omille kognitiivisille kyvyille.
-
- Apteekki
^Jos jotain posiitivista haluaa ruveta etsimään, niin bentsodiatsepiiniriippuvuus tulee pääsääntöisesti halvemmaksi kuin opiaattiriippuvuus. 

Kunpa auringon päivät päällämme ei päättyisi koskaan.
-
- Moderator
Mikä tekee ihmisen ajatuksistakin melko halpoja - opiaateissa sentään on sitä tiettyä finessiä.OnnenVarjot wrote:^Jos jotain posiitivista haluaa ruveta etsimään, niin bentsodiatsepiiniriippuvuus tulee pääsääntöisesti halvemmaksi kuin opiaattiriippuvuus. :P
Ihan sivuhuomautuksena: Monista lähteistä koostamieni tietojen mukaan Afghanistanissa ja sen naapurimaissa (joissa raakaoopiumi jalostuu heroiiniksi) yksi annos heroiinia maksaa käyttäjälle 2-6 euroa. Ja aineen puhtaus on +90%. Sodan runtelemilla alueilla se päivän palkka tosin saattaa olla sekin alle viisi euroa ja silloinkin se juoksee epäsäännöllisesti.
"Jos ihmismieli on ihmeellisin asia mitä maa päällään kantaa, pyrkimys tutkia narkoottisten ja stimuloivien aineiden psykofysiologisen vaikutuksen syvyyksiä saa tämän ihmeen vaikuttamaan vieläkin suuremmalta."
-
- Tuppisuu
Ite lopetin vuoden kestäneen päivittäisen Bupren käytön sillä, että tiputin laineja viikon/parin aikana aina vaan pienemmäksi ja sitte 14vrk kokonaan ilman -> 0.2mg lainin repsahdus ja sitä rataa. Tramaleita, 40mg OC jaoteltuna, bentsoja, lyricaa niin koukusta pääseminen oli yllättävän kivutonta. Eka kk on ihan jees etenki ku fyysiset loppuu, mutta tokan kuun henkinen lamantuneisuus on todella perseestä. Norspan-laastari on myös aika perkeleen kova keksintö tohon lopettelutouhuun! Vaikka sen päivittäisen nokittelun oon jättäny, tulee silti edelleen toisinaan sorruttua opiaatteihin/opioideihin. Sitä vaan ei tunnu mistään saavan niin hyvää ja huoletonta oloa, mutta ajan kanssa ja LYRICAA suosittelen. Hommatkaa lopettavaiset reseptit, helpottaa niin maan perkeleesti. 

-
- OD
Päihderiippuvaiselle "hommaa resepti" ei ehkä ole paras mahdollinen neuvo.
Annoksen laskeminen, piireistä vieroittautuminen, vuoden masennus, hämmennys siitä miten voi olla hyvä olo ilman opioideja. Näin meikällä.
Annoksen laskeminen, piireistä vieroittautuminen, vuoden masennus, hämmennys siitä miten voi olla hyvä olo ilman opioideja. Näin meikällä.
negatiivisesti sekaisin
<Dexma> Okei okei.
<Dexma> MÄ OLEN IHAN PERUSPANO
<Dexma> Okei okei.
-
- OD
Joo, tuo piireistä vierouttautuminen on myös aika must. Ei sitä nistimeininkiä jaksa selvänä katsoa.
Kannattaa yrittää olla ainakin vuosi totaalisesti ilman opiaatteja, niin huomaa kuinka hyvä on olla selvinpäin. Saattaa säkällä pystyä palaamaan satunnaiskäyttäjäksi, tosin ei välttämättä edes kannata yrittää. Ite vedän 1-3 päivän sessioita kerran-pari kuukaudessa. Hyvin on pysynyt itsekuri jo monta vuotta, mutta oon varmaan poikkeus. Rankat kokemukset on kasvattanu sen verran, että en halua nistahtaa enää ikinä, mutta silti opiodit on se mun juttu.
Kannattaa yrittää olla ainakin vuosi totaalisesti ilman opiaatteja, niin huomaa kuinka hyvä on olla selvinpäin. Saattaa säkällä pystyä palaamaan satunnaiskäyttäjäksi, tosin ei välttämättä edes kannata yrittää. Ite vedän 1-3 päivän sessioita kerran-pari kuukaudessa. Hyvin on pysynyt itsekuri jo monta vuotta, mutta oon varmaan poikkeus. Rankat kokemukset on kasvattanu sen verran, että en halua nistahtaa enää ikinä, mutta silti opiodit on se mun juttu.
-
- OD
Siinä on toleranssit kohdillaan. 70 kg henkilölle tuo tarkottaisi kevyttä 14 g päivittäistä morfiiniannosta.Touchet wrote: Neuropharmacology: Attenuation of morphine antinociceptive tolerance by a CB1 receptor agonist and an NMDA receptor antagonist: interactive effects (Fischer et al., 2009)
Chronic morphine administration (5 days, 100 mg/kg, twice daily) resulted in a 2.8-fold rightward shift in the morphine dose-effect curve.

"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
-
- OD
Rotat onki astetta kovempii narkkaa.
negatiivisesti sekaisin
<Dexma> Okei okei.
<Dexma> Okei okei.
Jos mä pääsisin nyt sellaseen tilanteeseen, että pystyisin kipujen puolesta olemaan täysin ilman opiaatteja, niin hankkisin kolmeksi viikoksi mexeä, lyricaa ja bentsoja. Teestä vieroittautuminen ilman apuja on senverran rankkaa, etten sitä lähtis näillä kokemuksilla enää kokeilemaan ellei olisi pakko.
-
- Tuppisuu
Imo lyrica-resepti on hyvä hommata, jos oikeasti haluaa pelistä eroon. Lyrica-koukku ei oo kuitenkaa nii paha, ja kaikkia ei koukuta ollenkaa. Helpompi lopettaa jos alla miedompaa, koska ainaki itellä seinään lopettaminen loppuu siihen, että nykäsen parin viikon jälkeen himolainit ja muistan miks "rakastan" sitä ainetta. Hieman hankalasti selitetty ku alla lyrsyä ja kaljaa... Mutta tuo narkkipiireistä irrottautuminen on helkkarin tärkeetä, ja voi tehä kipeetä ku on kuitenki kiintyny niihin ihmisiin. Onneks on myös niitä frendejä jotka ei vedä roinaa ja niiden kaa on helppo hengailla tuppisuuna.sxoxyvg wrote:Päihderiippuvaiselle "hommaa resepti" ei ehkä ole paras mahdollinen neuvo.

-
- Apteekki
"Narkkipiireistä irrottautuminen" -> pysyä kaukana lähiapteekin farmaseutista?
No eij, huumoria.
Pregabaliini varmaan ihan jees, mutta turhan kallista - vielä.

No eij, huumoria.
Pregabaliini varmaan ihan jees, mutta turhan kallista - vielä.
Kunpa auringon päivät päällämme ei päättyisi koskaan.
-
- Apteekki
DXM (ja ilmeisesti muutkin dissot), kannabis ja bentsot ainakin helpottavat refloja. Lyrica tekee sen kuitenkin parhaiten.
Omalla kohdallani onnistuin vaihtamaan jarrukoukun Lyrica-koukkuun, ja siitä oli sitten helpompi (tai siis vähemmän vaikeaa) vieroittautua kuin suoraan jarruista. Lyrican lopetin lopulta seinään, koska annoksen vähentäminen pikkuhiljaa ei vain minulta onnistu.
Omalla kohdallani onnistuin vaihtamaan jarrukoukun Lyrica-koukkuun, ja siitä oli sitten helpompi (tai siis vähemmän vaikeaa) vieroittautua kuin suoraan jarruista. Lyrican lopetin lopulta seinään, koska annoksen vähentäminen pikkuhiljaa ei vain minulta onnistu.
Looking for planet Gong...
-
- OD
Itse tein niin että vähensin annosta pikkuhiljaa. Sitten vähensin vielä siitäkin niin että otin vain sen verran että pysyi terveenä ja pystyi syömään ettei ollu epämukava olo. Sit heitin kylmän kalkkunan päälle.. jaa kestihän sitä jonku aikaa mut oli se sen arvosta.. kandee siihe varata vaikka panacodeja taikka tramaleita taikka jotain että pystyy välillä syömää ja juomaa ku siinä kuivaa elimistö ja niinpäin pois.. Mut ku aattelet nii että ite sä oot siihe tilaan ittes ajanu nii sitä on sit kärsittävä seuraukset nii seki auttaa vähän... ainaki mulla autto...FlyingH wrote:Täällä on varmaan monia opiaattiriippuvaisia jotka haluaisivat lopettaa käytön, niin ajattelin pistää ketjun pystyyn jossa opiaatien käytön onnistuneesti lopettaneet, tai kohtuu käyttöön siirtyneet ja muutkin joilla on aiheesta tietoa voisivat kertoa vinkkejä miten näistä aineista pääsee irti.
Joo ja lopetin about 10 vuoden opiaattiputken tolla kaavalla. ilman katkoja ja ilman korvaushoitoja.. iha omalla menetelmälläni lopetin... tolla edellämainitulla.
En kadu mitään mitä olen tehnyt. Kadun vain sitä mitä en ole vielä kerennyt tekemään.
onlydeadfishgo with the flow..
"The water bong is so smooth that you dont realize how high youre getting, until its too late..." -Bubbles
Music is a saint.
"The water bong is so smooth that you dont realize how high youre getting, until its too late..." -Bubbles
Music is a saint.
-
- OD
Ja tähä shaibaan sit jää nii helposti koukkuu että se on jo toukokuu?
Ei jestas sentään.
Ja taas koukussa.
Väliäkö sillä enää. Pystyin olemaan kokonaisen vuoden ilman. Toisen vuoden pelkästään pari kertaa kuussa.
Nyt menny hyvin pitkälti uudestavuodesta asti joka viikko puprea. Tramaleita. Kaks viikkoo olin selvänä tossa.
Ei jestas sentään.
Ja taas koukussa.
Väliäkö sillä enää. Pystyin olemaan kokonaisen vuoden ilman. Toisen vuoden pelkästään pari kertaa kuussa.
Nyt menny hyvin pitkälti uudestavuodesta asti joka viikko puprea. Tramaleita. Kaks viikkoo olin selvänä tossa.
En kadu mitään mitä olen tehnyt. Kadun vain sitä mitä en ole vielä kerennyt tekemään.
Music is a saint.
Music is a saint.
-
- Psykonautti
Testeri, suosittelen katkasemaa putken NYT. Olit kuitenki jo noin kauan ilman et menee muute hukkaa koko taukos.
Käytin itse subua iv-tyyliin noin vuoden, 1-2 milliä päivässä, kolme-viisi päivää viikossa.
Itselläni vierotus meni lähinnä niin että kahden viikon ajan kärsin mitä kärsin, apteekista saatavan loperamidin sekä satunnaisten savujen voimin. Pahinta oli ne jatkuvat jalkasätkyt ja kylmyys sekä ruokahaluttomuus. Olin jo valmiiksi alipainoinen ja varpusparvet lensivät pönttöön vieden mukanaan sen seitsemän kiloa, joten heikossa kunnossa tuli oltua. Kaiken lisäksi piti käydä tuohon aikaan töissä ja näyttää normaalia naamaa vaikka oikeasti ei olisi edes jaksanut seistä, lautojen kantamisesta puhumattakaan.
Noh, siperia opettaa tai jotain sinne päin.
Tuo loperamidi on oikeasti kokeilemisen arvoinen lääke, sitä saa halvimmillaan 3.5e 10x2mg tabletteja, ilman mitään täyte/jatkeaineita. Poisti ainakin itsellä pahimmat jalkasätkyt,selkäkivut, kylmyydet ja tietysti ripulin. Annos oli 10-20 mg per päivä. Paskominenkin onnistui ihan hyvin kun piti yhden välipäivän.
Muuten lopettamisessa auttoi:
-5-htp
-l-tyrosiini
-vitamiinit ja omega-3
-LIIKUNTA (vaikka se on niin saaaaaaaaaatanan vaikeata aloittaa niin koskaan ei katunut jälkeenpäin)
- muut päihteet (budi saattaa pahentaa henkisiä oloja mutta auttaa fyysisesti, alko jeesaa hetkellisesti, amfetamiini pienissä määrin antamaan puhtia töihin)
- sen faktan tajuaminen että miun täytyy tuntea oloni terveeksi ja hyväksi ilman opiaattia veressä, ei keho sitä oikeasti tarvitse (käyttöni oli pitkään ns. lääkinnällistä käyttöä)
Käytin itse subua iv-tyyliin noin vuoden, 1-2 milliä päivässä, kolme-viisi päivää viikossa.
Itselläni vierotus meni lähinnä niin että kahden viikon ajan kärsin mitä kärsin, apteekista saatavan loperamidin sekä satunnaisten savujen voimin. Pahinta oli ne jatkuvat jalkasätkyt ja kylmyys sekä ruokahaluttomuus. Olin jo valmiiksi alipainoinen ja varpusparvet lensivät pönttöön vieden mukanaan sen seitsemän kiloa, joten heikossa kunnossa tuli oltua. Kaiken lisäksi piti käydä tuohon aikaan töissä ja näyttää normaalia naamaa vaikka oikeasti ei olisi edes jaksanut seistä, lautojen kantamisesta puhumattakaan.
Noh, siperia opettaa tai jotain sinne päin.
Tuo loperamidi on oikeasti kokeilemisen arvoinen lääke, sitä saa halvimmillaan 3.5e 10x2mg tabletteja, ilman mitään täyte/jatkeaineita. Poisti ainakin itsellä pahimmat jalkasätkyt,selkäkivut, kylmyydet ja tietysti ripulin. Annos oli 10-20 mg per päivä. Paskominenkin onnistui ihan hyvin kun piti yhden välipäivän.
Muuten lopettamisessa auttoi:
-5-htp
-l-tyrosiini
-vitamiinit ja omega-3
-LIIKUNTA (vaikka se on niin saaaaaaaaaatanan vaikeata aloittaa niin koskaan ei katunut jälkeenpäin)
- muut päihteet (budi saattaa pahentaa henkisiä oloja mutta auttaa fyysisesti, alko jeesaa hetkellisesti, amfetamiini pienissä määrin antamaan puhtia töihin)
- sen faktan tajuaminen että miun täytyy tuntea oloni terveeksi ja hyväksi ilman opiaattia veressä, ei keho sitä oikeasti tarvitse (käyttöni oli pitkään ns. lääkinnällistä käyttöä)
Säästä se huomiseksi.
-
- OD
Joo ei mulla mitää ongelmaa oo mutta ongelma on se että.
Sitä vaa jaksaa opiaateissa tehä paremmin kaikki. Eihä siitä vuosii mitää oloja varsinaisesti oo tullu.
Mut koitetaan. Nyt ollu vajaa viiko ilman pupree.
Tramaleitte voimalla... Mut niistä ei tuu viekkareita nii pahoja. Ja ne ei kestäkkää samallailla ku morfiini/pupre reflat.
Nää tramaliviekkarit o yhtä juhlaa jos vertaa johki morfiinikitkuihin.
Linnunmaitoo niiku sanotaa, selviää iha pelkillä pentsoilla. Varmaa väsyttää iha eniten.
Sit toi ruokapuoli, nii.. Ja varpusparven kiesit... Mahakipu o varmaa pahinta ja jalkoje särky,
mut oikeesti näistä tramaleista toi viekkaripuoli o hemmetin paljo pienempi.
Johtuu kait siitä että nää o vähä erillaisii opiaatteja vai onksnää opiaattei ollenkaa periaattees.
Vaikuttaa samoihi paikkoihi aivoissa ku mielipidelääkkeet. Ssnri? ssri? no kuitenki.
Sitä vaa jaksaa opiaateissa tehä paremmin kaikki. Eihä siitä vuosii mitää oloja varsinaisesti oo tullu.
Mut koitetaan. Nyt ollu vajaa viiko ilman pupree.
Tramaleitte voimalla... Mut niistä ei tuu viekkareita nii pahoja. Ja ne ei kestäkkää samallailla ku morfiini/pupre reflat.
Nää tramaliviekkarit o yhtä juhlaa jos vertaa johki morfiinikitkuihin.
Linnunmaitoo niiku sanotaa, selviää iha pelkillä pentsoilla. Varmaa väsyttää iha eniten.
Sit toi ruokapuoli, nii.. Ja varpusparven kiesit... Mahakipu o varmaa pahinta ja jalkoje särky,
mut oikeesti näistä tramaleista toi viekkaripuoli o hemmetin paljo pienempi.
Johtuu kait siitä että nää o vähä erillaisii opiaatteja vai onksnää opiaattei ollenkaa periaattees.
Vaikuttaa samoihi paikkoihi aivoissa ku mielipidelääkkeet. Ssnri? ssri? no kuitenki.
Music is a saint.
Music is a saint.
-
- Psykonautti
Bisse on aika jees tohon vaivaan. Helposti saatavillakin. Tissuttelee illan mittaan joku 6kpl ni ei se olo ees oo mikää hirvee jonku kuukauden jälkee, tai kahden. Pitää vaan ottaa rauhallisesti, olla himassa paljon ni ei nouse dosetus. Tietenki samankaltanen vaara piilee alkoholilla kuin bentsoillakin, se on syytä muistaa. Eihän toi paljoa mitään oloja tuo mutta varmaan säästää hermoja jonkin verran.
DXM:llä jos jeesailee ni doset varmaan kantsii pitää aika pieninä. Lähinnä sellast pienen lämpimän dissopöhnän hakemista. Sitku kiskoo vähä enemmän ni toki ne jumalalliset egoboostit(vaikka minuus saattaa hajota atomeiksi niin kyl tää musta on myös aika egosentristä tavaraa) saattaa jeesiä refloissa kärsinyttä itsetuntoa kivasti, mut saattaa mennä aivot solmuun entistä pahemmin. Onhan sitä ollu iha kivoi parin viikon afterglowei(jopa hieman opparimaisia) kovien trippien jälkee mut on siin se toinenki puoli. Ehkä kunnon trippei vast sit ku lopettamisest on kulunu pidempi aika.
Sit viel toi liikunta. Ite en oo ehtiny kauaa harrastaa mut on seki jeesannu ehkä jonku verran, ainaki antaa uskoa ja tekemistä. Eikös toi oppareiden lopetus oo vähän niinku et aivot sopeutuu taas luonnonmukasii keinoihin tuottaa mielihyvää endorfiinijärjestelmissä. Ja liikunnallahan on niihin kaikkiin reseptoreihin yhteys. Jos ei ajattelekkaan kuntoilevansa vaan että treenaa reseptoreitaan?
E: Niin ku tuli mainittua kalja ja dxm samas viestis ni pitää viel kyl sanoo et dissosiatiiveissa on kyl ihanan paljon sekakäyttöpotentiaalia, varsinkin kaikenlaisten jarruttavien aineiden kanssa. Pari kaljaa dexmi/mxe päälle musaa kuunnellessa on kyl aika mukava tapa viettää iltaa. Silti jonkun verran valppautta olis hyvä olla ettei vaihda oppareita mihinkää sekakäyttökierteeseen.
DXM:llä jos jeesailee ni doset varmaan kantsii pitää aika pieninä. Lähinnä sellast pienen lämpimän dissopöhnän hakemista. Sitku kiskoo vähä enemmän ni toki ne jumalalliset egoboostit(vaikka minuus saattaa hajota atomeiksi niin kyl tää musta on myös aika egosentristä tavaraa) saattaa jeesiä refloissa kärsinyttä itsetuntoa kivasti, mut saattaa mennä aivot solmuun entistä pahemmin. Onhan sitä ollu iha kivoi parin viikon afterglowei(jopa hieman opparimaisia) kovien trippien jälkee mut on siin se toinenki puoli. Ehkä kunnon trippei vast sit ku lopettamisest on kulunu pidempi aika.
Sit viel toi liikunta. Ite en oo ehtiny kauaa harrastaa mut on seki jeesannu ehkä jonku verran, ainaki antaa uskoa ja tekemistä. Eikös toi oppareiden lopetus oo vähän niinku et aivot sopeutuu taas luonnonmukasii keinoihin tuottaa mielihyvää endorfiinijärjestelmissä. Ja liikunnallahan on niihin kaikkiin reseptoreihin yhteys. Jos ei ajattelekkaan kuntoilevansa vaan että treenaa reseptoreitaan?

E: Niin ku tuli mainittua kalja ja dxm samas viestis ni pitää viel kyl sanoo et dissosiatiiveissa on kyl ihanan paljon sekakäyttöpotentiaalia, varsinkin kaikenlaisten jarruttavien aineiden kanssa. Pari kaljaa dexmi/mxe päälle musaa kuunnellessa on kyl aika mukava tapa viettää iltaa. Silti jonkun verran valppautta olis hyvä olla ettei vaihda oppareita mihinkää sekakäyttökierteeseen.
Mua ei tuu sekottaa heikkikseen. Vaihdan nikin heti kun jaksan selvittää miten se tehdään.
-
- OD
En juo. En käytä alkoholia enkä polta röökiäkään. En oikee osaa enää.
Viimene sätkä palo puoleen väliin ku alko maistua tuhkakuppi suussa.
Vappuna koitin kaljaa juua nii toisen päivänä vasta uppos ja sillonkaa ku korkeintaan sen 4-5 tölkkiä.
Mu mielestä tää o just parasta ku o tällänen olo kun nyt.
Ei oo nii kipee kuitenkaa että pitäis sängyssä peito alla täristä onneks.
Ainut mikä oli nii kädet täris iha sikana aamulla.
Tässä samalla kaks päivää ollu ilman pentsojakin.
Tässä nyt iha tosissaan koitetaa vaa vähän niiku rauhottua. Ois se jo aikakin ja syytäki olis.
En oo enää mikää parikymppine että jaksaa heilua.
Ite ollaa ittemme tähä tilaa hoidettu nii vähemmillä kitinöillä tästä etiäpäin.
Vähä tuntuu pahalta varmaa muista jos tässä alkais muille vielä kiristelemää jos itellä on paha olo vaa sen takii että on tahallaa tän tilan ittellee tehny?
On sitä kait joskus tehny.
Mut on siitä seki hyvä puoli ku kerran kärsitte kunnon reflat nii tällästä ku niihi vertaa nii voi vaa nauraa paskasta ja sanoo et pääsinpä vähällä.
Puol päivää meni peiton alla täristessä ja tunnin vatkas kädet siitä ku heräs mut pöh.
Oikeestaa iha loistava olo ku pysyy kahvitki sisässä ja sillei ei säre jalkojakaa ärsyttävästi.
Ei mitää mahakramppeja taikka mitään.
Jos tässä huomenna taikka ylihuomenna hakis apteekista pentsot ulos vaikka tänää oisin saanu.
Koittaa nyt ilman niitäki olla vaan.
Kyllähä nuita hetke helpotuksii on siinä vaiheessa tarvis ku jonku 5 vuoden notkuputken meinaa katkasta. Sen kyllä myönnän joo.
Ei sitä voi ku vähentää ja sit koittaa olla ilman.
Edit.
Vapusta asti ilman puprea. Muistelen ainaki?
Mut en mee vannomaan ku en muista.
Viimene sätkä palo puoleen väliin ku alko maistua tuhkakuppi suussa.
Vappuna koitin kaljaa juua nii toisen päivänä vasta uppos ja sillonkaa ku korkeintaan sen 4-5 tölkkiä.
Mu mielestä tää o just parasta ku o tällänen olo kun nyt.
Ei oo nii kipee kuitenkaa että pitäis sängyssä peito alla täristä onneks.
Ainut mikä oli nii kädet täris iha sikana aamulla.
Tässä samalla kaks päivää ollu ilman pentsojakin.
Tässä nyt iha tosissaan koitetaa vaa vähän niiku rauhottua. Ois se jo aikakin ja syytäki olis.
En oo enää mikää parikymppine että jaksaa heilua.
Ite ollaa ittemme tähä tilaa hoidettu nii vähemmillä kitinöillä tästä etiäpäin.
Vähä tuntuu pahalta varmaa muista jos tässä alkais muille vielä kiristelemää jos itellä on paha olo vaa sen takii että on tahallaa tän tilan ittellee tehny?
On sitä kait joskus tehny.
Mut on siitä seki hyvä puoli ku kerran kärsitte kunnon reflat nii tällästä ku niihi vertaa nii voi vaa nauraa paskasta ja sanoo et pääsinpä vähällä.
Puol päivää meni peiton alla täristessä ja tunnin vatkas kädet siitä ku heräs mut pöh.
Oikeestaa iha loistava olo ku pysyy kahvitki sisässä ja sillei ei säre jalkojakaa ärsyttävästi.
Ei mitää mahakramppeja taikka mitään.
Jos tässä huomenna taikka ylihuomenna hakis apteekista pentsot ulos vaikka tänää oisin saanu.
Koittaa nyt ilman niitäki olla vaan.
Kyllähä nuita hetke helpotuksii on siinä vaiheessa tarvis ku jonku 5 vuoden notkuputken meinaa katkasta. Sen kyllä myönnän joo.
Ei sitä voi ku vähentää ja sit koittaa olla ilman.
Edit.
Vapusta asti ilman puprea. Muistelen ainaki?
Mut en mee vannomaan ku en muista.
Music is a saint.
Music is a saint.
-
- Psykonautti
Takana on nyt 3kk ilman buprea. Alotin lopettamisen sillä et pari kuukautta rauhassa käytin ihan minimejä, eli jotain puoltaa milliä kahden-kolmen päivän välein ja siitä sitten jätin subun kokonaan ja menin katkolle reiluks pariks viikoks. Pakko sanoo et toi vähentäminen oli kyl kurko temppu, pääsin loivalla mutta jatkuvalla jalkasäryllä ja vatsan epäkuntosuudella fyysisestä puolesta. Pään kanssa joutu sit vähä enempi taistelee, joutuu vieläkin. Paniikkihäiriö nosti päätään alkuvaihees ja nykysellään tulee semmosii unettomuuskohtauksia joissa jää kelaamaan kaikkee paskaa mitä sitä "uransa" aikana on ehtiny tehä.
Mun lopettamista helpotti myös merkittävästi se että oon tehny tän kerran aiemminkin, sillon lopetin ilman vähentämistä kovista annoksista ihan seinään ja kärsin sen mukasesti. Lähinnä tieto siitä et kyl ne viekkarit loppuu, on nyt auttanu jaksamaan. Jopa tuota henkistä puolta on helpottanu se tieto et ei täs tartte enää kärsii ku ehkä 9kk ni alkaa asiat maistuu sille mille pitää!
Mun lopettamista helpotti myös merkittävästi se että oon tehny tän kerran aiemminkin, sillon lopetin ilman vähentämistä kovista annoksista ihan seinään ja kärsin sen mukasesti. Lähinnä tieto siitä et kyl ne viekkarit loppuu, on nyt auttanu jaksamaan. Jopa tuota henkistä puolta on helpottanu se tieto et ei täs tartte enää kärsii ku ehkä 9kk ni alkaa asiat maistuu sille mille pitää!
-
- LD50
ite koittanu ja onnistunut osittain subutexin käytön (päivittäisen käytön siis) ja oksikodonin ja tramaleiden vetämisen tuli aivan kamala olo lopetuksen yhteydessä tosin korvasin opioidit amfetamiinilla ja mdmalla ja mdpvllä+lyricoilla,xanoreilla,diapameilla,tenoxeilla,loratsepameilla. Kauheet vierotus oireeet saa näillä kun bentsojen päivittäisen käytön lopetin myös
I ain't happy but, I'm feeling glad. I got sunshine, in a bag
-
- Karvakuono
Reilu viikko ilman buprea takana ~1,5v säännöllisen, ja bout puolen vuoden päivittäisen käytön jälkeen. Loppua kohden alkoi menemään vähintään neljä milliä per päivä, vaikka vuoden onnistuin selviämään napilla aina melkein viikon. Ardinexit, Tramalit ja lepo auttanut helvetisti fyysisiin viekkareihin. Hampaita vaan kiristelee kovasti ja ruokahalu on tiessään. Benjot tai savut korjaa asian, ei oo vaan oikein tullut vastaan.
Tänään sitten hommattiin nappi emännän kanssa puokkiin. Päätin napata koko puolikkaan kerralla ettei jää kummittelemaan, tai siis etten vedä sitä montaa päivää peräkkäin. Ihan leppoinen krapulapäivä, mut ei tota kyl oikeesti tee enää mieli jokapäivä kiskoa. Toivon mukaan ei oo vaan joku ohimenevä mielentila, mutta jotenkin tuli kyllästyttyä. Oikeesti kivoja fiiliksiä ollut välillä kun alkaa pää kirkastumaan, vaikka välillä kyllä tuntunut että se hajoaa.
Tänään sitten hommattiin nappi emännän kanssa puokkiin. Päätin napata koko puolikkaan kerralla ettei jää kummittelemaan, tai siis etten vedä sitä montaa päivää peräkkäin. Ihan leppoinen krapulapäivä, mut ei tota kyl oikeesti tee enää mieli jokapäivä kiskoa. Toivon mukaan ei oo vaan joku ohimenevä mielentila, mutta jotenkin tuli kyllästyttyä. Oikeesti kivoja fiiliksiä ollut välillä kun alkaa pää kirkastumaan, vaikka välillä kyllä tuntunut että se hajoaa.

"ku hommat lähti hanskasta nii näpit jääty"
Vähennys menossa, kesäkuun loppuun olis tarkoitus saada annos n. 0,5mg päivä joka nytten on n.2mg päivä. Tästä olis tarkoitus lopettaa imodiumien ja muiden apulääkkeiden kanssa...
-
- Psykonautti
Ite lähdin tammikuussa kuukaudeksi bupre tiputukseen, siitä suoraan 3,5kk keskellä metsää päihdekuntoutuksessa. Voin sanoa että reflat kesti n. 2kk. Tietenkin helpotti jo 2viikon kohdalla mut kylmyys, ahdistus ja hikoilu keskti kauan. Sit vettä tuli perseestä n. 2,5kk kunnes alko helpottaa. Takana oli n. 3 vuoden subu putki. Nyt kuivilla opioideista ja hieno herätä aamulla kun ei oo refloja.
Tosin piti alottaa bentsot uudestaan kun psyyke alko järkkyy kun olin ollu siviilis viikon. Kun tulin sieltä 3,5kk kuntoutuksesta niin kaupunki ahdisti ihan vitusti sen metsässä olon jälkeen ja kun bentsotkin oli nollattu alko taas toi ahdistuneisuushäiriö ottaa otetta ja kaikki asiat ahdisti ja huolestutti, lisäks derealisaatiota ja depersonalisaatio kohtauksia, vakavaa unettomuutta ja levottomuutta ym, eli se on pitkä tie päästä irti.
Pahin opioidi vierotus oli kun olin vetäny 3vkoa oksikodonia ja uinikkoteetä. Kontteja meni lopus 320-400mg iv:nä. Sit 2kk tutkarina vankilas ni ei oo ikinä ollu niin huono olo. Subu ei auttanu kun vasta viikon päästä ku tolet laski.
Noista on vaikee päästä irti mut sit kun tekee mieli vetää ni muistelee sitä säätämistä, rahanhommaamista, velkakierrettä ja refloja, mitä kelläkin on ollu. Itel meni kaikki palan takia vituiks. Ei voi kyl sanoo et ei tekis mieli vetoja mut parempi olla ilman, koska kun retkahdin kerran hoidon jälkeen kaheks päiväks ni sain jo reflat aikaseks. Ne reseptorit on niin herkillä tai jotain kovan käytön takia...
Tosin piti alottaa bentsot uudestaan kun psyyke alko järkkyy kun olin ollu siviilis viikon. Kun tulin sieltä 3,5kk kuntoutuksesta niin kaupunki ahdisti ihan vitusti sen metsässä olon jälkeen ja kun bentsotkin oli nollattu alko taas toi ahdistuneisuushäiriö ottaa otetta ja kaikki asiat ahdisti ja huolestutti, lisäks derealisaatiota ja depersonalisaatio kohtauksia, vakavaa unettomuutta ja levottomuutta ym, eli se on pitkä tie päästä irti.
Pahin opioidi vierotus oli kun olin vetäny 3vkoa oksikodonia ja uinikkoteetä. Kontteja meni lopus 320-400mg iv:nä. Sit 2kk tutkarina vankilas ni ei oo ikinä ollu niin huono olo. Subu ei auttanu kun vasta viikon päästä ku tolet laski.
Noista on vaikee päästä irti mut sit kun tekee mieli vetää ni muistelee sitä säätämistä, rahanhommaamista, velkakierrettä ja refloja, mitä kelläkin on ollu. Itel meni kaikki palan takia vituiks. Ei voi kyl sanoo et ei tekis mieli vetoja mut parempi olla ilman, koska kun retkahdin kerran hoidon jälkeen kaheks päiväks ni sain jo reflat aikaseks. Ne reseptorit on niin herkillä tai jotain kovan käytön takia...
-
- Psykonautti
Tässä parin kuukauden puhtaana olon jälkeen on pakko todeta kuinka upeasti tunteet/tunteminen palaavat. Hyvä budi ja aurinko, sitä on vissiin taas elossa
. Lieko reseptorit ruveneet pikkuhiljaa toipumaan, on se niin kumma tuntea mielihyvää taas näin intensiivisesti ja aidosti.

Säästä se huomiseksi.
-
- Psykonautti
Älä sit pelästy jos viel vaik kuukauden päästä tulee kausi jolloin mikään ei tunnukkaan yhtäkkiä miltään. Sinnittelee sen ohi ni on jo oikeesti voiton puolel!Bukhos wrote:Tässä parin kuukauden puhtaana olon jälkeen on pakko todeta kuinka upeasti tunteet/tunteminen palaavat. Hyvä budi ja aurinko, sitä on vissiin taas elossa. Lieko reseptorit ruveneet pikkuhiljaa toipumaan, on se niin kumma tuntea mielihyvää taas näin intensiivisesti ja aidosti.
-
- Lepakko
Liian monesti olen opiaattiviekkarit kärsinyt ja lähtenyt asenteella: "voi sitä vähä ottaa nyt ku ei oo koukussa" ja jäänyt uudestaaan kiikkiin... Nyt kesän jäljiltä hyvin heikossa hapessa kirjottelen tätä ja olen päättänyt lopettaa opiaattien / opioidien vetämisen kokonaan. Ei näitä refloja kestä jos ei oo lyrtsejä...
Kaikille jotka kamppailee viekkaraittensa kanssa LYRICA HOITAA!!! (ehkä muutaman benjon kera)
pregabaliinikoukku onkin sitte toine asia...
Kaikille jotka kamppailee viekkaraittensa kanssa LYRICA HOITAA!!! (ehkä muutaman benjon kera)
pregabaliinikoukku onkin sitte toine asia...
miks otit kun piti antaa ei ollut selkärankaa/
sisäl vatikaanis kenkää antaa jeesus ku näkee paavis/
sisäl vatikaanis kenkää antaa jeesus ku näkee paavis/
-
- Moderator
Pätee kyl niin kaikkeen lopettamiseen.yondalar wrote:Bukhos wrote:Tässä parin kuukauden puhtaana olon jälkeen..
Älä sit pelästy jos viel vaik kuukauden päästä tulee kausi jolloin mikään ei tunnukkaan yhtäkkiä miltään. Sinnittelee sen ohi ni on jo oikeesti voiton puolel!
Tyhjyys on se mikä lopulta vaan on kohdattava.
Opiaattien käytön lopettamisen olen nähnyt pelkästään positiivisena, kun ei tarvitse enää vain pitää itseään terveenä - ja et tunteet on.!.
Toleranssi kohentunut huomattavasti kohdata hyvinkin paskoja fiiliksiä.
Mielen turhautuminen on se mikä on ehkä pahinta myrkkyä, ei ne tunnekuohut sinällään.
Muistan vaan opiaatteja käyttäessäni, etten sietänyt oikeestaan yhtään mitään. (ilman sitä pakkopaitaa)
Silti tulee aika-ajoin yhä otettua opiaatteja, ja totean aina yhä saman..
en saa niistä enää oikeestaan mitään muutakuin tyhjyyden tilan, pumpulin jossa hetken on ehkä hyvä olla, tai sit sekin vaan vituttaa kun tunteet ei mussa virtaa.
Silti mun addiktioluonteellani saisin hyvinkin äkkiä näihin uudelleen koukun aikaiseksi.. Mitään ne ei anna, silti niihin tahtoo jäädä kiinni.
Jep.. pätee tääkin niin kaikkeen lopettamiseen.smokywestern wrote:Liian monesti olen opiaattiviekkarit kärsinyt ja lähtenyt asenteella: "voi sitä vähä ottaa nyt ku ei oo koukussa" ja jäänyt uudestaaan kiikkiin...
Addiktioon taipuvainen luonne vaan on sellanen.
Keep it unreal.
Vaultti.net - coming soon..
Vaultti.net - coming soon..
Ensi viikolla olisi tarkoitus lähteä ensimmäiselle huumekatkolle elämäni aikana
! Tarkoitus lopettaa buprenorphin koukku... 2viikkoa kestävä katko tosiaan edessä, tän vuoden aikana kun oon käyttänyt rajulla kädellä tramalia ja buprea niin pisin aika ilman varmaankin se 5-6päivää.. Nytten 14päivää tulossa, katsotaan josko sen jälkeen ees ne kylmänhikiset päivät helpottuis.. ns pahimman ylipääsy.
Katkon jälkeen oireiden sattuessa aijon käyttää miedompia aineita, lyricaa ja panacodeja pahimpiin.. Mut not more subutex!!!!! en sano ettenkö sortuis enään ,tavote on tietysti etten enään päivittäiskäyttöön palais.
Tilanne kun alkoi oleen se että 18-24h viimeisestä bupre annoksesta niin alko oleen jo huono olo ilmassa jne.. Ettei päivääkää kehtaa olla ilman.. Miettikää sitä rahan menoa mitä on menny
yleensä ostan 4-16mg kerralla texiä/xonea ja 4mg riittää mulla 3-4päiväks max, nyt 6mg riitti 4päiväks viimeks.. Nyt ostin 8mg suboxonen vielä joka riittää siks aikaa et pääsen hoitoon.. ! Pitäkää mulle peukkuja pystys
Haluan vaan kontrollin takasin ja mitä tärkeintä niin tunnemaailman !!

Katkon jälkeen oireiden sattuessa aijon käyttää miedompia aineita, lyricaa ja panacodeja pahimpiin.. Mut not more subutex!!!!! en sano ettenkö sortuis enään ,tavote on tietysti etten enään päivittäiskäyttöön palais.
Tilanne kun alkoi oleen se että 18-24h viimeisestä bupre annoksesta niin alko oleen jo huono olo ilmassa jne.. Ettei päivääkää kehtaa olla ilman.. Miettikää sitä rahan menoa mitä on menny