Triptyl / Klotriptyl (amitriptyliini)

Keskustelua opiaateista, opioideista, bentsodiatsepiineista ja muista sedatiiveista, sekä niiden turvallisesta käytöstä.
proPhet
Karvakuono

Triptyl / Klotriptyl (amitriptyliini)

Post by proPhet » Fri 30 Sep 2005, 12:54

Onko kyseisellä lääkkellä minkäänlaista viihdearvoo
esim. ganjan tai alkoholin kanssa ?
vaikuttava aine on amitriptyliini

subu
Tuppisuu

Post by subu » Sat 15 Oct 2005, 16:42

Triptyl on niin moneen vaivaan käytettävä lääke jolla ei ole minkäänlaista viihdearvoa :!: Sitä käytetään kipukynnyksen nostamiseen, masennukseen (joskus käytetty) ja monia muita käyttötarkoituksia.
Subutex 24mg

proPhet
Karvakuono

Post by proPhet » Tue 18 Oct 2005, 16:17

selvä

holetsekki
Karvakuono

Re: Triptyl

Post by holetsekki » Sat 07 Feb 2009, 22:20

Huhun mukaan amitriptyliini boostais bentsoja ??
Onko kellään mitään varmaa tietoa asiasta? 8)

dredi
LD50

Post by dredi » Sun 08 Feb 2009, 03:54

Unilääkkeenä hyvä.
PELASTAKAA PIISKUJÄNIKSET!

mauseri
LD50

Post by mauseri » Sun 08 Feb 2009, 08:08

dredi wrote:Unilääkkeenä hyvä.
onks noi niitä linnassa saatavia ruskeita pieniä nappeja? jos on niin ne ainaki nukutti. vittukun mun muisti on ku reikäjuusto ilman juustoa..
"Hampaita ei tarvita, metaa ja baariin"

holetsekki
Karvakuono

Post by holetsekki » Sun 08 Feb 2009, 13:15

mauser1911 wrote:
onks noi niitä linnassa saatavia ruskeita pieniä nappeja? jos on niin ne ainaki nukutti. vittukun mun muisti on ku reikäjuusto ilman juustoa..

Mun näkemät Triptylit on ollu pieniä valkosia. Klotriptylit on vihreitä.
Oisko linnan ruskeet ollu Truxaleja?? :D

mauseri
LD50

Post by mauseri » Sun 08 Feb 2009, 14:55

holetsekki wrote:
mauser1911 wrote:

Mun näkemät Triptylit on ollu pieniä valkosia. Klotriptylit on vihreitä.
Oisko linnan ruskeet ollu Truxaleja?? :D
joo, niitähän ne olikin.

Jeshu
OD

Post by Jeshu » Sun 08 Feb 2009, 17:39

Mä oon nähny keltasia Triptylejä. Ja usein kuullu myös, että buustaisivat bentsoja.
Tunnetta ei voi ostaa: sanotaan.
Vaan ei sanoillakaan saavuttaa.
Ei kukaan pakoon itseään pääse.
On minulla turvallinen olla.

dredi
LD50

Post by dredi » Sun 08 Feb 2009, 22:47

Triptylit on keltaisia.

Jeshu
OD

Post by Jeshu » Sun 08 Feb 2009, 23:56

Miedompi versio on valkoinen.
Tunnetta ei voi ostaa: sanotaan.
Vaan ei sanoillakaan saavuttaa.
Ei kukaan pakoon itseään pääse.
On minulla turvallinen olla.

lyijypatsas
Karvakuono

Post by lyijypatsas » Mon 09 Feb 2009, 23:24

Punaisen värisiäkin näitä on. Vekkuleita kun vähän aikaa pitää kielellä, niin eiköhän puudu kielestä pillerin kokoinen läntti.

PCD
Psykonautti

Post by PCD » Tue 10 Feb 2009, 13:16

10mg on valkoinen, 25mg on keltainen ja ne punertavat taitaa olla 50mg ellen ole ihan väärässä... ja kyllä itse ainakin olen niiden kuullut boostaavan bentsoja, kannattaa ottaan n.2-3 tuntia ennen bentsojen nappaamista niin silloin vaikutus on parhaimmillaan.

Toiselta sivustolta lainattua: triptyl buustaa oikeastaan kaikkia pkv-lääkkeitä. jos haluaa samanaikaiset huiput niin triptyl kannattaa ottaa 3h aiemmin. huippupitoisuus on yleensä noin neljän tunnin kohdalla.
fataali annos on n.1g. 50mg purkilla saa siis kaksi aikuista ja lapsen toisaalle.
triptylissä menee masennuksen hoidossa ja kipuvähennyksessä noin 2-3 viikkoa että se alkaa jylläämään, tosin uneen ja sekavuuteen se yleensä auttaa kertaotolla.
Panic Chaos Disaster!

chibbo

Post by chibbo » Thu 11 Jun 2009, 17:19

Tulee muuten vähintäänkin mielenkiintoisia unia joka yö kun näitä syö.

dredi
LD50

Post by dredi » Fri 12 Jun 2009, 01:20

No jaa. Melatoniinista tulee vielä siistimpiiä.

zan
Apteekki

Post by zan » Fri 12 Jun 2009, 20:16

Eix triptyl blokkaa cyp2d6? Itse koittanut amitriptyliä l.noritren 50mg,niin code ei vaikuttanu,saati ramali. Amitrip. O johdettu triptylistä. Lyricaa suosittelen bnz vahvistamiseen. Struxal hyi hitto,en sairaalassa syöny niitä,heitin ikkunasta ulos.lamaava shit kuten remeron

chibbo

Post by chibbo » Fri 12 Jun 2009, 21:15

zan wrote:Eix triptyl blokkaa cyp2d6? Itse koittanut amitriptyliä l.noritren 50mg,niin code ei vaikuttanu,saati ramali. Amitrip. O johdettu triptylistä. Lyricaa suosittelen bnz vahvistamiseen. Struxal hyi hitto,en sairaalassa syöny niitä,heitin ikkunasta ulos.lamaava shit kuten remeron
Hui. Kertokaa toki jos on varmaa tietoa ettei tramadoli toimi näiden kanssa niin ei mene hyvät naput hukkaan.

dredi
LD50

Post by dredi » Fri 12 Jun 2009, 22:10

Triptyl = Amitriptyliini. Ei sitä ole johdettu mitenkään.

mauseri
LD50

Post by mauseri » Sat 13 Jun 2009, 01:44

zan wrote:Struxal hyi hitto,en sairaalassa syöny niitä,heitin ikkunasta ulos.lamaava shit kuten remeron
mää löin hihaan semmosen kerran :shock: olin tipahtanu.. kuulemma

zan
Apteekki

Post by zan » Tue 16 Jun 2009, 17:09

Anteeksi erehdykseni,noritrenin vaik.aine oli nortriptylin mitä koitin ja code ja tramal ei pärissy ollenkaan, eli EI kannata syödä!! Nortriptylin oli muist. Johdettu triptylistä. Meni lääkkeet kännissä sekasin :) mihin se hävis se mun topic "vietkö lääkärillesi lahjoja" valvoja? -z

PORBOT
Apteekki

Re: Triptyl/Klotriptyl (amitriptyliini)

Post by PORBOT » Wed 21 Sep 2011, 16:54

Puolikas Triptyl ja 10mg Imovanea. Mukavasti buustaili tuo Triptyl.
En ole nisti, satun vain tykkäämään lääkkeistä.

trollol
Kameleontti

Post by trollol » Wed 22 Feb 2012, 23:42

Jollain tietoa, kuinka ei-ennen-ottanut n. 45 kiloinen likka uskaltaa ottaa kyseistä lääkettä?
Käytettävissä 25mg tabut. Ja ei, en hae viihteellistä arvoa. Kysyn, ettei käy kämmi
Pillereitä jos otan monta on elämä kuin unta

Touchet
Moderator

Post by Touchet » Thu 23 Feb 2012, 00:17

trollol wrote:Jollain tietoa, kuinka ei-ennen-ottanut n. 45 kiloinen likka uskaltaa ottaa kyseistä lääkettä?
Käytettävissä 25mg tabut. Ja ei, en hae viihteellistä arvoa. Kysyn, ettei käy kämmi
Lääkärin ohjeen mukaan. Tolla on rinnakkaisvaikutusta niin monien aineiden ja kontraindikaatioita niin monien terveydentilojen kanssa, että ei missään nimessä pidä alkaa kuurittamaan omin päin.

Farmakologisesti valistunut näkemykseni on, että amitriptyliini on paskaa tavaraa. Käsittämätöntä, että joidenkin puoskareiden mielestä tälle vielä löytyy käyttöä.
"Jos ihmismieli on ihmeellisin asia mitä maa päällään kantaa, pyrkimys tutkia narkoottisten ja stimuloivien aineiden psykofysiologisen vaikutuksen syvyyksiä saa tämän ihmeen vaikuttamaan vieläkin suuremmalta."
— Professori Louis Lewin, 1924

tRip
Me Gusta

Post by tRip » Thu 23 Feb 2012, 04:37

Touchet wrote:Farmakologisesti valistunut näkemykseni on, että amitriptyliini on paskaa tavaraa. Käsittämätöntä, että joidenkin puoskareiden mielestä tälle vielä löytyy käyttöä.
Farmakologisesti ainoita lääkkeitä, jotka mulla jeesannut masennukseen ja ammotivaatioon.
Ainoita lääkkeitä jotka eivät ole niin helvetin spesifisiä, että munkin aivot jopa tajuu, et tää toimii.
Muttei mitään iloa, jos ei oo mitään hätiä.

Sehän tästä lääkkeen just tekeekin.

Yhteisvaikutuksia on monia.
mm. antikolinerginen vaikutus on yksi näistä.

Vaikuttaa serotoniiniin ja noradrenaliiniin.

Vaikuttaa moneen..

Trisyklisten lääkkeiden kanssa kandee tosiaankin tietää mitä ottaa.

Itse aloitin ihan ~10-20mg annostuksella.. 30mg on mulla se optimi, mutta vaatii jo tottumista.
Klotriptyl tosin kyseessä.. en nyt muista amitriptyliinin ja klooridiatsepoksidin suhteita.
Keep it unreal.

Touchet
Moderator

Post by Touchet » Thu 23 Feb 2012, 04:57

tRip wrote:Farmakologisesti ainoita lääkkeitä, jotka mulla jeesannut masennukseen ja ammotivaatioon.
Ainoita lääkkeitä jotka eivät ole niin helvetin spesifisiä, että munkin aivot jopa tajuu, et tää toimii.
[...]
Klotriptyl tosin kyseessä.. en nyt muista amitriptyliinin ja klooridiatsepoksidin suhteita.
Siis ootsä syönyt amitriptyliiniä sisältävää valmistetta vai pelkkää klooridiatsepoksidia?

Klotriptyl on lääkevalmiste, joka sisältää sekä amitriptyliiniä että klooridiatsepoksidia (joka on vanhanaikainen bentsodiatsepiini).

Kyllähän toi periaatteessa on ihan toimiva masennuslääke, koska sillä on neurogeneesiä promotoivia vaikutuksia. Mutta se on tarpeettoman ns. likainen lääke. Kirjoitin lyhyesti aiheesta tänne.
"Jos ihmismieli on ihmeellisin asia mitä maa päällään kantaa, pyrkimys tutkia narkoottisten ja stimuloivien aineiden psykofysiologisen vaikutuksen syvyyksiä saa tämän ihmeen vaikuttamaan vieläkin suuremmalta."
— Professori Louis Lewin, 1924

Sharydee
Karvakuono

Re: Triptyl / Klotriptyl (amitriptyliini)

Post by Sharydee » Sun 08 Apr 2012, 14:57

lääkäri määräsi triptylin unettomuuteen annoksella 1-2 10mg. yks ei oikein sanonu mitään ja tuon 2 ku ottaa niin uni tulee ehkä 4h lääkkeen ottamisesta. oon nukkunu tosi levottomasti ja huonosti. heränny siihen ku minä ja lakanat on ihan hiestä märkänä. seuraavana päivänä on huono-olo, kauhee pöhnä, päätä särkee ja ei oikein tajua mistään mitään. oon nyt syöny noita semmoset 4 päivää. mietityttää vaan töihin meno, jos jatkuu nuo seuraavan päivän paskat olot ja zombeilu...

mirtsa, ketipinor, tolvon, atarax, melatoniini on kokeiltu ja mikään ei oikein enää auta nukkumaan. ja nuo lääkärit ko ei oikein ala mulle päihdetaustan takia määräämään mitään kunnon lääkettä nukahtamiseen.

alkoholin kanssa oon joskus vuosia sitten ottanu tota triptyliä ja eipä siitä kyllä muuta iloa ollu ku et muisti katos ihan kokonaan. joten aika turhaa.

nyt tuli kyl vähä sitä sun tätä mut kai meni oikeeseen paikkaan. :D t: triptylzombi
"One pill makes you larger and one pill makes you small"

CAxx
Tuppisuu

Post by CAxx » Sun 14 Oct 2012, 13:40

Mulla oli hermovamman aikaan Tramaleiden kylkiäisinä Triptyl. Ja hyvin toimi. Otin sen iltalääkeannoksen kanssa ja nukuin yön hyvin. Buustas nätisti kipulääkettä, että sai nukuttua. Sivuvaikutuksena tuli mielialan kohoaminen ja ahdistus väheni melkein olemattomiin. Viihdekäytössä en ole koskaan kokeillut, enkä usko, että se moiseen soveltuukaan. Hyvä lääke, huono päihde. Mulla tosiaan ei oo ikinä mitkään masennuslääkkeet auttanu mihinkään, tätä lukuunottamatta. Ahdistukseen ja paniikkikohtauksiin oli joskus pameja, ei ne tehtäväänsä suorittanu millään tavalla, mutta arkikäytössä toimi mukavan turruttavasti. Luisuin nyt sivuraiteille, mutta pointti varmaan selvisi kaikille. Eikö vain?
"Mun aina uskotaan selviivän. 'Selviithän?' - Nää, en selvinpäin"

Opiaate
Apteekki

Post by Opiaate » Tue 29 Jul 2014, 02:44

Unensaantiin itellä jeesannu, mitä nyt pari kertaa oon ottanut. Ehkä hieman buustas oidien sedatiivisia vaikutuksia omasta mielestä, tiiä sitten oliko placeboa.. mut ei noilla yksikseen ainakaan oo mitään viihdearvoa. :roll:

Darw
Psykonautti

Post by Darw » Thu 20 Aug 2015, 21:52

Pakko ääneen ihmetellä vanhaan topicciin, lekuri nimittäin määräs mulle näitä pitkäänjatkuneeseen selkäkipuun. On se kätevä miten julkinen puoli voi päättää että työterveyden erikoislääkärin magneettikuvalähete vaihdetaan triptylreseptiin... En oo apteekista hakenu enkä tule kyllä hakemaankaan. En halua sekottaa aivokemioitani millään.. kemiallisella..

Va jeesiiks nää muka oikeasti kipuun?
Askel viimeinen pudottaa

zerk
Moderator

Post by zerk » Thu 20 Aug 2015, 22:43

Darw wrote:Pakko ääneen ihmetellä vanhaan topicciin, lekuri nimittäin määräs mulle näitä pitkäänjatkuneeseen selkäkipuun. On se kätevä miten julkinen puoli voi päättää että työterveyden erikoislääkärin magneettikuvalähete vaihdetaan triptylreseptiin... En oo apteekista hakenu enkä tule kyllä hakemaankaan. En halua sekottaa aivokemioitani millään.. kemiallisella..

Va jeesiiks nää muka oikeasti kipuun?
Näitä vanhoja trisyklisiä masennuslääkkeitä käytetään kipukynnyksen nostamiseen.

Oma kokemus on, että nää on kaikki ihan järkyttävää paskaa. Mitään pienintäkään hyötyä en kokenut, mutta aivan järkyttäviä sivuvaikutuksia kyllä.
^^@_