Venlafaxin

Keskustelua opiaateista, opioideista, bentsodiatsepiineista ja muista sedatiiveista, sekä niiden turvallisesta käytöstä.
SaBuDruG69
Karvakuono

Venlafaxin

Post by SaBuDruG69 »

En nyt tiedä mihin teen tästä topicin,ja että onko tästä jo topic,mutta jooo :D onko kellään kokemuksia,koska lääkkeen "haitta" vaikutus lista on PITKÄ! Puhun nyt 75mg masennus lääkkeestä. Lääke on liila kapseli jossa on kaksi raitaa kummassakin osassa :) Itsellä olisi paketillinen itse lääkettä,mutta ei mitään hajua mitä tapahtuu jos sitä kokeilee :'D
Venlafaxin on saatavana lääkärin määräyksestä.. itse hankin ne vähän eri kautta...(ei siitä sen enempää) Mutta odottelen innoissani vastauksia,että uskaltaisi noita kokeillakkin :D
Itsellä jäänyt traumat päälle kun kaveri kuoli masennuslääkkeisiin ja viinaan silmien edessä :s
Someday somewhere the rain will come and wash away all the shit from streets someday somewhere...

Ps:Live fast die pretty ♥
Image
peemies
Lepakko

Re: Venlafaxin

Post by peemies »

Jos pitää saada kuuppa sekasin niin jätä väliin. Näitä myrkkyjä saa lääkäristä pyytämällä.
It's 4:30 in the morning, it's always 4:30 in the morning. -Bukowski
Kongo
Karvakuono

Post by Kongo »

Miten jos sitä kokeilee? Normaaliannoksella 'itsehoitoon' vai ajattelitko kokeilla viihdekäytössä? Googleen heittämällä saa varmasti paljon informaatiota jos sitä ajattelit 'normaalisti' käyttää. Kato vain, että et ole allerginen tai että et omista mitään muitakaan esteitä esim. lääkeinfosta... Viihdekäytössä sanoisin, että hyödytön. Säästä rahasi. :roll:

Itse en kyllä käyttäisi missään nimessä jos kaverini olisi kuollut masennuslääkkeisiin ja viinaan.
"Us on hard drugs? That would be horrible. We'd probably end up sounding like Bryan Adams."
SaBuDruG69
Karvakuono

Post by SaBuDruG69 »

EIlen kokeiltiin.... 4 kofeiini tabletti ekaksi,sen jälkeen noin 12 kapslin sisältö fantaan ja sekoitettiin juotiin pillillä tabletit kaverin kanssa puoliksi... Sen jälkeen mentiinkin dokaamaan,hyvin meni alku pieniä liike muutoksia vaikeaa kävelyä kylmiä väreitä huimausta,Lopulta jouduin antamaan kaljatkin pois kun en pystynyt enään juoda,valvottu edellis yö rupes puskee päälle,aloin torkahtelemaan ja iski KOVA hedari,sain särkylääkkeeksi buranan. Toinen kaveri jotka nautti saman verran aineita kuin minä,mutta meni eri kämppään oli saanut paniikki kohtauksen joka oli saatu rauhottumaan,tärinää oksentelua (niinkuin itselläkin tuli nukkuumaan meno vaiheessa) Siitä selvittiin,hyvä kokemus sinänsä :D Nyt pupillit on melkein koko silmän kokoiset ei muutoksia valoa vaihdellessa,Tärinä on TODELLA kovaa,kaikki maistuu ihan hirveältä ja huimaa + oksettaa... Mutta ajattelin nyt kertoa :cheers:
Someday somewhere the rain will come and wash away all the shit from streets someday somewhere...

Image
peemies
Lepakko

Post by peemies »

:up:
It's 4:30 in the morning, it's always 4:30 in the morning. -Bukowski
Neste
OD

Post by Neste »

Ei näin :doh:

Millään masennuslääkkellä ei taida olla pahemmin viihdekäyttöarvoa? Ainakaan yleisessä käytössä olevilla
If the doors of perception were cleansed every thing would appear to man as it is, infinite -William Blake
Skeeblew
Psykonautti

Post by Skeeblew »

SaBuDruG69 wrote:pieniä liike muutoksia vaikeaa kävelyä kylmiä väreitä huimausta,Lopulta jouduin antamaan kaljatkin pois kun en pystynyt enään juoda, aloin torkahtelemaan ja iski KOVA hedari, Tärinä on TODELLA kovaa,kaikki maistuu ihan hirveältä ja huimaa + oksettaa...
SaBuDruG69 wrote:hyvä kokemus sinänsä :D
taidat olla masokisti?
King Ink
LD50

Post by King Ink »

Jos oot tyyppi joka nyt sattuu vetämään mitä vaan nappeja olojen perässä,
vaikka vastauksetkin oli mitä oli, niin onko sitä edes järkeä kysellä täällä asiasta?
SaBuDruG69
Karvakuono

Post by SaBuDruG69 »

King Ink wrote:Jos oot tyyppi joka nyt sattuu vetämään mitä vaan nappeja olojen perässä,
vaikka vastauksetkin oli mitä oli, niin onko sitä edes järkeä kysellä täällä asiasta?

en vedä mitä tahansa nappeja... Ja itselläni tämä aine kofeiinin kanssa on viihdekäyttössä ihan jees.. En halua negatiivisia kommentteja,en tarkoittanut pahalla ajattelin vain kysellä ja kertoa :)

Image
King Ink
LD50

Post by King Ink »

SaBuDruG69 wrote:
King Ink wrote:Jos oot tyyppi joka nyt sattuu vetämään mitä vaan nappeja olojen perässä,
en vedä mitä tahansa nappeja... Ja itselläni tämä aine kofeiinin kanssa on viihdekäyttössä ihan jees.. En halua negatiivisia kommentteja,en tarkoittanut pahalla ajattelin vain kysellä ja kertoa :)
SaBuDruG69 wrote:EIlen kokeiltiin.... 4 kofeiini tabletti ekaksi,sen jälkeen noin 12 kapslin sisältö fantaan ja sekoitettiin juotiin pillillä tabletit kaverin kanssa puoliksi... Sen jälkeen mentiinkin dokaamaan,hyvin meni alku pieniä liike muutoksia vaikeaa kävelyä kylmiä väreitä huimausta,Lopulta jouduin antamaan kaljatkin pois kun en pystynyt enään juoda,valvottu edellis yö rupes puskee päälle,aloin torkahtelemaan ja iski KOVA hedari,sain särkylääkkeeksi buranan. Toinen kaveri jotka nautti saman verran aineita kuin minä,mutta meni eri kämppään oli saanut paniikki kohtauksen joka oli saatu rauhottumaan,tärinää oksentelua (niinkuin itselläkin tuli nukkuumaan meno vaiheessa) Siitä selvittiin,hyvä kokemus sinänsä :D Nyt pupillit on melkein koko silmän kokoiset ei muutoksia valoa vaihdellessa,Tärinä on TODELLA kovaa,kaikki maistuu ihan hirveältä ja huimaa + oksettaa... Mutta ajattelin nyt kertoa :cheers:
Oliks tää nyt sit ihan jees vai? Must toi kuulostaa aika perseelt suoraan sanoen.

Emmäkään halua kirjoittaa negatiivisia kommentteja, mut joskus on vaan pakko.
SaBuDruG69
Karvakuono

Post by SaBuDruG69 »

King Ink wrote:
SaBuDruG69 wrote:
SaBuDruG69 wrote:EIlen kokeiltiin.... 4 kofeiini tabletti ekaksi,sen jälkeen noin 12 kapslin sisältö fantaan ja sekoitettiin juotiin pillillä tabletit kaverin kanssa puoliksi... Sen jälkeen mentiinkin dokaamaan,hyvin meni alku pieniä liike muutoksia vaikeaa kävelyä kylmiä väreitä huimausta,Lopulta jouduin antamaan kaljatkin pois kun en pystynyt enään juoda,valvottu edellis yö rupes puskee päälle,aloin torkahtelemaan ja iski KOVA hedari,sain särkylääkkeeksi buranan. Toinen kaveri jotka nautti saman verran aineita kuin minä,mutta meni eri kämppään oli saanut paniikki kohtauksen joka oli saatu rauhottumaan,tärinää oksentelua (niinkuin itselläkin tuli nukkuumaan meno vaiheessa) Siitä selvittiin,hyvä kokemus sinänsä :D Nyt pupillit on melkein koko silmän kokoiset ei muutoksia valoa vaihdellessa,Tärinä on TODELLA kovaa,kaikki maistuu ihan hirveältä ja huimaa + oksettaa... Mutta ajattelin nyt kertoa :cheers:
Oliks tää nyt sit ihan jees vai? Must toi kuulostaa aika perseelt suoraan sanoen.

Emmäkään halua kirjoittaa negatiivisia kommentteja, mut joskus on vaan pakko.

Juujuu olewn sitten masokisti mikä vaan rakastan kaikkia kokemuksia elämässäni,tänään juuri keskustelin täydellisen nistin kanssa jutut sopi hyvin yhteen(putkassa hienosti tavattiin) Puhuttiin aineista se kerto mikä on hyvää ja mikä pahaa mitä kokeile mitä älä,mutta muistutti älä anna muiden määrätä tiedät itse mikä olet mitä ajattelet! Tämän lauseen jälkeen tulikin vähän mietteliäs olo. Mutta jos kukaan teistä ymmärtäisi mitä mun elämässä on lyhyessä ajassa tapahtunut tuskin kukan jättäisi ymmärtämättä tilannettani,korvasin syömishäiriön masennuksen päihteillä onko siinä mitään järkeä No ei... Silti mitään en kadu niin monet kärsii minä pilaan pilaan elämäni tahallani,on silti mahtava nähdä maailma uusissa tiloissa uusilla tavoilla,en ymmärrä mitä vikaa siinä muiden mielestä on masokisti vai ei eikö asiaan vaikuta järkevä selitys kukaan ei nää maailmaa samoin...

Image
InvisiblePain
Karvakuono

Post by InvisiblePain »

Itselläni kyseinen aine on nyt ihan lääkintä tarkoitukseen käytössä, ja olen tässä mietiskellyt että onko sillä mitään isoa vaikutusta minkää muun päihteen kanssa, siis ihan määrättyinä annoksina otettuna.
nyt kaksi päivää vasta niitä ottanut ja ei ainakaan mitään huomattavaa tänään tullut amfetamiinin ja alkoholin kanssa. pieninä määrinä kyllä otin koska lueskellut että tämä lääke myös päihde käytössä monella esiin tulee..
eli asiasta tietäviä varmaan löytyy joten voisitteko valaista että vaikuttaako tämä lääke millään tapaa oloihin jos viikonloput tykkää mennä amfetamiinin, essojen, alkoholin ja/tai psykedeelien kanssa?

kokemuksia kiitos :)
"It is sleeping within all of you
A force seldom awakened
Undiscoverable by modern science

The intention of our minds is powerful
And a curse

Explore the power of the mind"
-Headhunterz
zerk

Post by zerk »

Ihan hirveetä paskaa. Aiheutti mulla pelkkiä ongelmia ja lopettaminen oli yhtä helvettiä. Lopetin aikasemmin bentsot 3v päivittäisen käytön jälkeen ja venlafaksiinin lopetus oli 10x vaikeampi.

AVOID.
zan
Apteekki

Post by zan »

zerk wrote:Ihan hirveetä paskaa. Aiheutti mulla pelkkiä ongelmia ja lopettaminen oli yhtä helvettiä. Lopetin aikasemmin bentsot 3v päivittäisen käytön jälkeen ja venlafaksiinin lopetus oli 10x vaikeampi.

AVOID.
Kaikki XXRI:t on paskaa... ei tuu ku kauhee olo. ei kantsi, ellei pakko.
zerk

Post by zerk »

zan wrote:
zerk wrote:Ihan hirveetä paskaa. Aiheutti mulla pelkkiä ongelmia ja lopettaminen oli yhtä helvettiä. Lopetin aikasemmin bentsot 3v päivittäisen käytön jälkeen ja venlafaksiinin lopetus oli 10x vaikeampi.

AVOID.
Kaikki XXRI:t on paskaa... ei tuu ku kauhee olo. ei kantsi, ellei pakko.
True that. Olisin selvinnyt paljon helpommalla jos olisin tiennyt näiden mömmöjen haitoista mut eipä kukaan viittinyt mainita.
InvisiblePain
Karvakuono

Post by InvisiblePain »

"ohititte" kyllä vähän hienosti kysymyksen joten esitän sen uudelleen, eli siis kun nyt kokeilen noita lääkärin määräyksestä niin onko niillä mitään sellaista vaikutusta ettei kannattaisi käytön aikana ottaa mitään "nopeita" tms? :P
A force seldom awakened

And a curse

-Headhunterz
Huiko
LD50

Post by Huiko »

En nyt äkkiseltään löytäny mitään, mikä ei kyllä tarkota etteikö niitä mahdollisesti sit ois... Kokeile varovasti, ole vastuullinen ja hoida hommat muutenki fiksusti. Sillä saat selville just sua koskevat haitat ja hyödyt.
Tää tie vie tuskan, valitusten loukkoon.
Tän kautta käyt iänikuiseen vaivaan.
Tää tie vie kadotuksen väen joukkoon.

Oikeudenmukaisuus sai minut aikaan,
Jumalan Voima, Viisauden summa
ja Alkurakkaus, joka synnit peittää.

Vain ikuiset on ennen mua luotu,
myös mun on ikuisesti kestää suotu.
Kun tästä käyt, saat kaiken toivon heittää.

-Dante (n. armonvuonna 1321 jkr.
CYKO
Kameleontti

Post by CYKO »

InvisiblePain wrote:"ohititte" kyllä vähän hienosti kysymyksen joten esitän sen uudelleen, eli siis kun nyt kokeilen noita lääkärin määräyksestä niin onko niillä mitään sellaista vaikutusta ettei kannattaisi käytön aikana ottaa mitään "nopeita" tms? :P
On niitä mitä pitää/kannattaa välttää jos henkikulta on kallisarvoinen. Aineet jotka toimivat MAO-estäjinä ovat hengenvaarallisia (serotoniinisyndrooma) venlafaksiinin kanssa otettuna. Esim. AMT, 2c-t-7 ja Aurorix/Moklobemidi. Kannattaa ottaa ainekohtaisesti selvää jos aiot kokeilla jotain uutta.

Mutta seuraavat yleistykset olen itse todennut paikkaansa pitäviksi kun käytin venlafaksiinia 225mg/vrk:
  • Nopeat toimii niinkuin ennenkin.

MDMA ei toimi ollenkaan. Heikentää psykedeelien tehoa huomattavasti (pystyy korreloimaan jonkun verran annosta nostamalla).

Kodeiini toimii heikommin. Tramalin (tramadoli) kanssa korkea serotoniinisyndrooman vaara. Ei vaikuta muihin opioideihin.

Bentsot toimivat kuten ennenkin.

Alkoholi vaikuttaa samalla tavalla kuin ennekin.

Kannabinoidit toimivat kuten ennenkin. Image
InvisiblePain
Karvakuono

Post by InvisiblePain »

CYKO wrote:
InvisiblePain wrote:"ohititte" kyllä vähän hienosti kysymyksen joten esitän sen uudelleen, eli siis kun nyt kokeilen noita lääkärin määräyksestä niin onko niillä mitään sellaista vaikutusta ettei kannattaisi käytön aikana ottaa mitään "nopeita" tms? :P
Nopeat toimii niinkuin ennenkin.

MDMA ei toimi ollenkaan. Heikentää psykedeelien tehoa huomattavasti (pystyy korreloimaan jonkun verran annosta nostamalla).

Kodeiini toimii heikommin.Tramalin (tramadoli) kanssa korkea sero ... oman vaara. Ei vaikuta muihin opioideihin.

Bentsot toimivat kuten ennenkin.

Alkoholi vaikuttaa samalla tavalla kuin ennekin.

Kannabinoidit toimivat kuten ennenkin. Image
Hmm voisko olla että neljän päivän noita syömisel tulis jo niin kovin vaikutus et MDMA ei toimis... tässä just timantteja rouskittu, muut on hyvissä nousuissa ja itse vaan kattelen vierestä eikä vaikuta missään.. eli jos nää madman toiminnan estää ni tais loppua tää kuuri tähän :P
kiitos vastauksesta, tuo oli sitä mitä pyysinkin :)
A force seldom awakened

And a curse

-Headhunterz
CYKO
Kameleontti

Post by CYKO »

InvisiblePain wrote: Hmm voisko olla että neljän päivän noita syömisel tulis jo niin kovin vaikutus et MDMA ei toimis... tässä just timantteja rouskittu, muut on hyvissä nousuissa ja itse vaan kattelen vierestä eikä vaikuta missään.. :)
Johtuu nimenomaan venlafaksiinista. Varmasti vituttaa kun meni rahat hukkaan, otan osaa. :|
Huiko
LD50

Post by Huiko »

Vittu, että mun psyko on pihalla kaikesta. Viime tapaamisella sanoin syöväni tramalia, ja tuota venlafaxinia ois ollu nyt sitten tyrkyttämässä, tosin kieltäydyin taas kun en halua tuon mallin lääkkeitä syödä. Taas näemmä olin oikeessa intiutiolla. Pitäs ampuu noin tyhmä ämmä... (<-toi sitten ei ollu vakavasti otettava "uhkaus" sen henki-kultaa kohtaan.) Ärsyttää toi niin paljo, että ens kerta tulee luultavasti olemaan viimenen kerta sen pakeilla. :mad:

InvisiblePain
Karvakuono

Post by InvisiblePain »

CYKO wrote:
InvisiblePain wrote: Hmm voisko olla että neljän päivän noita syömisel tulis jo niin kovin vaikutus et MDMA ei toimis... tässä just timantteja rouskittu, muut on hyvissä nousuissa ja itse vaan kattelen vierestä eikä vaikuta missään.. :)
Johtuu nimenomaan venlafaksiinista. Varmasti vituttaa kun meni rahat hukkaan, otan osaa. :|
Kyllä jätän tän lääkkeen syömiset tähän.....
tuohon rahan hukkaan laittamiseen sanon sen verra et onneks tulee otettua isompia settejä niin ei nuo pari hukkaan mennyttä haittaa.. ;P

Mutta kaikille muille kelle tätä Venlafaxin lääkettä määrätään, jos niitä otatte, parin päivän jälkeen madma pohjasista essoista on turha yrittää mitään irti saada..
taitaa mennä loput timsut varastoon ja vetää loppu illan kaljan voimalla...
A force seldom awakened

And a curse

-Headhunterz
Vape
Lepakko

Post by Vape »

Tuli näin ohimennen mieleen että kun on venlakuuri päällä, niin onko dexmiä vedellessä minkälainen serotoniinisyndrooman vaara ja minkälaiset oireet siitä tulee, jos siis tulee

Eilen testasin 50mg:llä että olenko dexmille allerginen ei ainakaan tuolla annoksella mitään huomannut..?
Kottonmouth

Post by Kottonmouth »

Huutonaurua.

Putkassa oleva nisti onkin varmasti se paras henkilö kertomaan päihteiden vastuullisesta käytöstä :)

Image
Huiko
LD50

Post by Huiko »

^Täh? Mihin viittasit tuolla? Jos mun kirjotukseen, niin ei hoitosuhteen katkasemisesta ennenkään oo putkaan joutunu, vaikka kovasanaisesti sen tekisikin... :shock:

Kottonmouth

Post by Kottonmouth »

Huiko wrote:^Täh? Mihin viittasit tuolla? Jos mun kirjotukseen, niin ei hoitosuhteen katkasemisesta ennenkään oo putkaan joutunu, vaikka kovasanaisesti sen tekisikin... :shock:
Eeei, vaan ketjun aloittaja tuossa yhdessä viestissään kertoi keskustelleensa jonkun nistin kanssa näistä huumejutuista.
"Älä kuuntele mitä muut sanoo...". Oikein fiksu neuvo tosiaan. Tosin jos tuon neuvon tosissaan joku ottaa niin mr. Darwinille on taas töitä :mrgreen:

Tästä oli siis kyse.
tänään juuri keskustelin täydellisen nistin kanssa jutut sopi hyvin yhteen(putkassa hienosti tavattiin) Puhuttiin aineista se kerto mikä on hyvää ja mikä pahaa mitä kokeile mitä älä,mutta muistutti älä anna muiden määrätä tiedät itse mikä olet mitä ajattelet! Tämän lauseen jälkeen tulikin vähän mietteliäs olo.
:D :D
Huiko
LD50

Post by Huiko »

:D Joo, sori. Tuli luettua alku vasta nyt. Oma vika ja kun ei lue koko topiikkia niin näitä sattuu. (yleensä luen, mut ei ollu sen vertaa kiinnostava ja on noita joulukiireitä. :mrgreen: )

InvisiblePain
Karvakuono

Post by InvisiblePain »

Tuossa lisätäkseni omiin sanoihini niin eilen ei millään lähtenyt timantti toimimaan, ja taisi olla univeloistakin kiinni.
tänään en ottanut tuota venlaa aamusta.. nyt vetäny 2.5 timanttia, ei normaaleja nousuja mutta hikoiluttaa ja hieman hyvä fiilis olo.. mutta kyllä huomaa että jo parin päivän syömisellä tuota lääkettä estää aika totaalisen hienosti timsujen vaikutuksen.. :(
A force seldom awakened

And a curse

-Headhunterz
CYKO
Kameleontti

Post by CYKO »

Huiko wrote:Vittu, että mun psyko on pihalla kaikesta. Viime tapaamisella sanoin syöväni tramalia, ja tuota venlafaxinia ois ollu nyt sitten tyrkyttämässä, tosin kieltäydyin taas kun en halua tuon mallin lääkkeitä syödä. Taas näemmä olin oikeessa intiutiolla. Pitäs ampuu noin tyhmä ämmä... (<-toi sitten ei ollu vakavasti otettava "uhkaus" sen henki-kultaa kohtaan.) Ärsyttää toi niin paljo, että ens kerta tulee luultavasti olemaan viimenen kerta sen pakeilla. :mad:
Itselleni on joskus määrätty tramaleita leikkauksen jälkeiseen kipuun kun olin Efexorilla. Sain niitä 50mg kapseleita 2 päivässä (1 aamuin, 1 illalla).

Kysyin lääkäriltä eikö hänen mielestä ole riskaabelia yhdistää kaksi eri SNRI-lääkettä (tramadoli on opioidi mu-agonistin lisäksi SNRI, eli käytännössä syöt jo venlafaxiinin tyylistä lääkettä :P ). Kuulemma ei ole, jos noudattaa määrättyä annosta.

Ilmeisesti viihteelliset annokset ovat no-no. Toki suosittelen että keskustelet asiasta lääkärisi kanssa mielummin kuin noudatat netti-sivustolla annettuja neuvoja, sillä serotoniinisyndrooman riskin on hyvin todellinen.
Huiko
LD50

Post by Huiko »

CYKO wrote:
Huiko wrote:Vittu, että mun psyko on pihalla kaikesta. Viime tapaamisella sanoin syöväni tramalia, ja tuota venlafaxinia ois ollu nyt sitten tyrkyttämässä, tosin kieltäydyin taas kun en halua tuon mallin lääkkeitä syödä. Taas näemmä olin oikeessa intiutiolla. Pitäs ampuu noin tyhmä ämmä... (<-toi sitten ei ollu vakavasti otettava "uhkaus" sen henki-kultaa kohtaan.) Ärsyttää toi niin paljo, että ens kerta tulee luultavasti olemaan viimenen kerta sen pakeilla. :mad:
Itselleni on joskus määrätty tramaleita leikkauksen jälkeiseen kipuun kun olin Efexorilla. Sain niitä 50mg kapseleita 2 päivässä (1 aamuin, 1 illalla).

Kysyin lääkäriltä eikö hänen mielestä ole riskaabelia yhdistää kaksi eri SNRI-lääkettä (tramadoli on opioidi mu-agonistin lisäksi SNRI, eli käytännössä syöt jo venlafaxiinin tyylistä lääkettä :P ). Kuulemma ei ole, jos noudattaa määrättyä annosta.

Ilmeisesti viihteelliset annokset ovat no-no. Toki suosittelen että keskustelet asiasta lääkärisi kanssa mielummin kuin noudatat netti-sivustolla annettuja neuvoja, sillä serotoniinisyndrooman riskin on hyvin todellinen.
Ma tiedän, rakkahin Cyko. :D Tämä syndrooman riski on tiedossa ilmeisesti tuolla lanttumaakarillakin, vaan tarjoilee silti joka käynnillä jotakin noista vaihtoehdoista. :roll: On jo kerran yhteisvaikutuksesta tullu hypomaaninen tila, ja muutenkin aivan kammoja olotiloja ku oon painostuksesta aiemmin kokeillu. Se ssri-vaikutus tossa Tramalissa menettelee, kun toimii siinä mulle ihan hyvin, ilman sivuoireita. Mä en saa tosta edes kovaa vattaa saati sitten kusilukkoja. :up: Mun päivittäis annokset on muuten ohjeen mukaan aika reippaasti yli tuon satasen. :right: Se ei kuuntele/ymmärrä hittojakaan mitä mä sille selitän muutenkaan, joten...