Buprenorfiini (mm. Subutex)

Keskustelua opiaateista, opioideista, bentsodiatsepiineista ja muista sedatiiveista, sekä niiden turvallisesta käytöstä.
klikkikuppi
Psykonautti

Re: Buprenorfiini (mm. Subutex)

Post by klikkikuppi » Tue 31 Jan 2017, 04:45

Zeus76 wrote:^ Noinhan se yleensä menee, kun alussa alkaa bupren kans leikkii.
Tolla tyylillä se lähti itelläki käsistä joskus reilu 10 vuotta sit. Ensin viihteily mielessä vain viikonloppuisin, mut sit ku alkoi kokonaisia palloja ostaa, niin tokihan siitä jäi yli ihan reilusti, ja sit alkoi jo viikolla parina-kolmena päivänä ottaa, ja noh, lopputulos onki sit tässä.. :(

Ja se annoskoko kasvaa ihan älytöntä vauhtia siinä vaiheessa, kun käyttö on päivittäistä... Äkkiä huomaa et 4mg lainit ei tee muuta ku normaali olon, ja esim. nykyään koko pallo kerralla nokkaan ei saa edes kunnolla terveeksi...
Mut en mä siis nokittamalla kh-annostani (16mg/vrk) ota, vaan sulattelen. Joskus saattaa aina tulla otettua se 4mg nokkaan ja loput sulattamalla, niin saa vähän nopeammin olon normaaliksi.

Moro! Kuulostaa melko samanlaiselta tuo käyttöhistoriasi jollain tapaa pääpiirteittäin kuin itselläni, mitä nyt tuosta sain käsitystä. Eli ei mennyt kaikkien odotuksien mukaan se viikonloppuinen rentoutuminen. :D :D

Toivon, että tämän palstan lukijat ymmärtäisivät, että minkälainen myrkky on kyseessä. Kaikista pahimmalta tuntuu toivottomuus sen asian suhteen, että tästä ei tule henkisellä tasolla koskaan pääsemään 100% eroon. Tai, niin oletan. Oletko mitä mieltä tuosta?

Elämääni en kadu, mutta kun huomaa ja joutuu nöyrtymään valkoisen nappulan edessä vuodesta toiseen.. te ketkä tässä tilanteessa ette ole, niin kelatkaa näitä sanoja mitä luette edes kerran aivoissanne. Nyt oon ainakin toistaiseksi omalla päihdekuntouttajien suut loksauttavan "huonoa" eroon pääsemistä toteuttanu, ja käyttäny eri huumeita satunnaisesti ns. Taluttamalla sitä, ei päinvastoin. Lukekaa loppuun, nii täs o asiaaki ehkä joillekkin (?)

Kun 2-3 palloa menee päivässä, eikä kukaan edes huomaa, että olet ottanut mitään. Sellainen on sit arkee. Jees. I love drugs, mutta älkää ihastuko tiettyyn substanssiin liikaa. Siit tulee pidemmän päälle harmia, jokaiselle. Tai en tunne ketää subun "viihdekäyttäjää" niistä ketkä on yli 5v kiskonut. Ei yhdelläkään ole se, joillain jopa vuosia jatkunut perjantain odottelu ja vklp kuosailu jäänyt siihen, jos on aina sama, eli bupre kyseessä. Se ei kato mielenlujuutta eikä mielenheikkoutta että on jumissa samas rattaas, mut vaatii vitullisia ponnisteluja erityisesti henkisesti päästä eroon, vaikkei lopettaisi suoraan, vaan hitaasti asteittain, JA VIELÄ KÄYTTÄMÄLLÄ MUITA DOUPPEI SATUNNAISESTI! Eli tärkeimpänä oppia käsittelemään ns "normilaiffin" kitkeryydet kaikkine paskoineen, ja joskus jopa iloineen, ilman subua. Se on vaikeinta, ja en oo enää vuosiin nauttinu täst skeidast, mikä oli ekat vuodet aivan vitun kuningashommaa. Ei siin koukutukkaa välttämättä monee vuoteen.. siks sitä pentuna aatteli, et noh, pystyin olee kuukauden eros vaik pari vuotta vetäny säännöllisen epäsäännöllisesti. Mutta jos päivittäin... Sit tuliki yhtäkkiä yli vuoden putkia, joissa ei tuntiakaan selvinpäin. Kaikista hauskinta oli viel joskus, kun olin saatanan ylpeä, että mun annokset on 6x isompia ku niiden, joista ei oo edes työelämään. Aika terve asia, josta olla ylpeä. Olin 14kk ottanu joka päivä 8-24mg subua, 450-2100mg lyricaa ja sekalaiset bentsot päälle. Toi siis sellane abaut keskiarvo, välil aina loppu pregba tai bentsot, muttei yhtä aikaa :D Noh. Oon kyl helvetin isokokoinenkin, pointti siis se, että on aika yleistä tuolla radalla että porukka lesoo noil määrillä. Se on sillain sickiä ku siin vertaillaa, että kenelle oma henki merkkaa vähiten ja jos posse pitää hauskaa nii ne o amatöörei ku ei oo pumpus 8mg bupree tai jotkut on muka liian pienet viivat yms.

Suosittelen omatoimisille lopettajille ajottaisia dissosiatiivikäyttöjä, kun on ensin asteittain vähentänyt subun 0-2mg/vrk ilman huijaamista. Huijaamisel tarkotan sitä, että on hampaat irvessä erossa bupresta ja syö lyricoita, bentsoja ja tramaleita viikon tai kaks sillälailla, että tolet on laskenu ja on iisi jatkaa.. ennemmin kun että huijaa, laskee mielummin subudosea 60-80%/vrk, ei välttämättä 0mg/vrk kaikille..henkisestä hyvinvoinnista riippuen se, että mil aikavälillä laskee. Mut taas tietyt dissosiatiivit jeesannu mul ainaki naurettavan paljon.

Olen jo parissa postauksessa antanut niinsanottuja neuvoja. Olen lurkannut täällä foorumilla varmaan kymmenen vuotta, jos vuosiluvut paikkaansa pitävät :D anywayz, kauan kuitenkin, ja tajunnut, että tämä kyseinen foorumi on monille nuorille ja vanhoille joko jonkinlaisen päihdevalaistuksen, uhma-iän, äidin lääkekaapin sisällön tarkastuksen tai vaan yleisten kiinnostustenkohteiden vuoksi muodostunut melkeinpä top1 tietopankiksi/keskustelualueeksi. Koen siis, että tänne buprekeskusteluun vaaroista ja liiallisen käytön aiheuttamista ongelmista puhuminen voi olla ihan hyväkin juttu! Ajatellaan kuitenkin kuinka moni ajautuu joka vuosi väärille urille, vaikka huumeiden käyttötarkoitus ei minun maailmankatsomuksessani ole se, että jonkun lääkkeen tai vastaavan vaikutuksen alaisena tulisi olla joka päivä ja hetki

Subu on aineena aika skeidaa, verrattuna vaikka oksikodoniin, heroiiniin, oksimorfoniin, (Ei taida olla Suomes vieläkään) fentanyyliin ja tiettyihin tutkarifentoihin ja erinäisiin muihin tutkareihin. Opiaatteja, jotka ovat siis vitun hyviä. Tota listaa vois jatkaa pitkään varmaan jos en ois näin linkussa. :) Mutta subu on mun mielestä kohtuuhintaista perus viihdekäyttäjälle. Asut missä vaan nii etköhän sä siihe rahat löydä mistä vaan. Toleranssi nousee kyllä suht nopeasti, mutta näkisin täysagonistit pahempana tolennostattajana ainakin henkilökohtaisella tasolla. Ja se, että subua täällä Suomessa jostain syystä on tarjolla aivan vitusti. Vaikka sitä jää kiinni joka tulliin kokoajan kymmenien tuhansien lasteja, hinnat ovat melkolailla stabiilit. Nojoo, kyl se kalliiks tulis perus katuhinnoilla, jos käytät esim 8-12v ja maksaisit sen 45-65e kpl. Kyllä sä tos vaihees jo keinot keksit ja linkkis kehität tosin. #kokemustaon

Tässä tapauksessa porttiteoria toteutuu, kun paikallinen weedmänisi on useasti myös osa-aikainen buprejuhta. Ei tietenkään aina, mutta tunnen paljon porukkaa, jotka koukuttuvat erittäin salakavalasti nuorella iällä puolivahingossa subuun. Joka on siis paskaa huumetta joka levelil, blokkaa hyvät opparit, nostaa sellaisen tolen, jota ei voi verrata muihin. Koska vaik sul ois vitun kovat konttitolet, puhun nyt siis vitun kovista, nii kyl sul se 8x 80mg toimii jokatapaukses. Sit laitetaa samanlainen narkkihirmu, joka diggailee subusta.. sille laitetaa 36mg, ni siit tulee vaa normaali, vaik päiväannos ois 8-16mg. Ja tuo antagonismi vie ilon monesta asiasta myös tiettyjen aineiden kombotusmahdollisuuksien puuttuvuuden vuoksi.. senhä ny tietääki kaikki

Okei, noi loput tos oli puoliks huulta. Se foorumiaktiivi Petri(xx) joku numerosarja, vaikuttaa erittäin pätevältä kaverilta, joka osaisi sanoa varmasti mihin perustuu tuo buprenorfiinin ns. raja, jolloin se määrä ei vaikuta enään millään lailla.

Itse olen vähemmän tiedemies, mutta muistoissani on sellainen juttu, että kun määrä menee yli 4mg / vrk, vaikutus on sama, otatko 4 vai 16. Tässä vaiheessa kyse on henkisestä riippuvuudesta, jos asian tiedostaa, mutta vedot on tehtävä hinnasta sekä asian tiedostamisesta

Syy siihen, että vaikutan jonkun sortin moralistilta, on tällä kertaa A-PVP. Toivon, että tuo Petri6 (sehän se nro oli) vastaa tähän kysymykseeni. Todellinen ammattilainen alallaan, tai harrastajana. Hah hah. Propsit sulle siis.

LOPUKSI!!!!
Jos joku kaipaa apua Subutexin lopettamiseen, niin minusta saa vertaistukea. Se ei ole helppo juttu, varsinkaan olla tekemättä vaihtoa toisen TIETYN päihteen orjaksi. En usko, että oon yksin tän asian kans, eli mul on omakohtaisia ideoita ja kokemuksia tätä asiaa koskien, ja tehnyt niin paljon väärin matkalla eroon tästä paskasta, että osaan ainakin kertoa mitä EI kannata tehdä eroon pyrkiessään. Asteittain, asteittain.. päämäärä ja asteittainen, omaa tahtia henkisen hyvinvoinnin kautta eroon. Testatkaa joku ongelmainen joka ny lukee ja samaistuu johonkin :) Jos joskus käytte päihdekuntoutuksessa, niin ainaki itteäni vituttaa joka hoitopaikas se, että kuntouttajilla on harvoin päihdetaustaa. Alkoholistiparantoloissa usein on alkoholisteja ohjaajatkin, mutta huumekuntoutuksis ainoo tuki, mitä jääräpää niin kuin minä jaksaa kuunnella, on NA-ryhmä... ja siel pitäs olla KOKONAAN EROSSA kaikista päihteistä. NOT for me bro. Takaan, että on helppo hengittää kun ei tarvi miettiä subua 24/7 ja kaikki menot ja tulot perustuu bupreen. Mut tiiätte, tuol hoidos vaan toivoo et joku ymmärtää samat asiat ja osaisi olla tukena. Tää auttaa mua, tää pelkkä tekstinkirjoitus ja avautuminen, saatika se, jos joku ottaa koodii ja päästää purkaa vyyhtii puolintoisin

Ja pari subuun ratkennutta tyyppiä tälle samaiselle sivulle nr70, älkää olko liian ankaria vaikka pettyykin rankasti kun ottaa vedot tauon jälkeen. Kirjottakaa mulle jos jaksatte, en esitä mitään parempaa tai viisaampaa tai mitää. Käytän huumeita ja diggaan niistä, mutta jaetaan yhteinen ongelma, so we know dis shit..

Hei, poistakaa mun jorinat jos ei kuulu tänne nää tälläset. Edelleen, I'm new in town baby

-kuppi

klikkikuppi
Psykonautti

Post by klikkikuppi » Tue 31 Jan 2017, 05:01

Blackened wrote:Pakko se vaan on myöntää että en pärjää ilman buprea. Pari viikkoa meni ilman ja koko sen ajan kävin hidasta kuolemaa; kylmä/hiki/nuha/ripuli/vatsakouristukset/ahdistus/helvetin vaikea unettomuus.

Tänään otin 1mg IV ja olo kuin uudestisyntynyt. Täytyy pyrkiä ottamaan uudenlainen näkökulma käyttöön, koska varsinaisia olojahan en enää saa. Pitää ajatella että esim. diabeetikoilla saattaa olla insuliinilääkitys, minulla nyt vain sattuu olemaan toisenlaiset oireet ja toisenlainen lääkitys. Joo-o, joku saattaa pitää tätä itsekusetuksena, ja pitäköön, no worries.
Jep mäki käyttäny samaa selitystä! Ja sit viel et eihä subuun kuole yms.

Vittumaisinta vaa se asia, että se ärsyttää ku ei pysty olee eros :D Mä en snaijaa noit tyyppei ketkä lopettaa suoraan ja ei enää kaipaa mitää mömmöi. Se on outoa

Myönnetään pienenä lacklusterina, että 12 viikkoa kun on ilman, niin henkinen olo on sama kun 9 päivää erossa olleena, jos ei oo oikee motivaatio.. :mad: Arvaa tuleeko silloin mieleen tuo "no täähä on mun lääkitys", eli tuo sun diabetes self-lie. Tulee vitussa. Ja toteutuukin, kun oikein päässä pyörittää.

Kasiko
Apteekki

Post by Kasiko » Fri 03 Feb 2017, 20:26

Yllätti positiivisesti , kun tuli ostettua tätä täysagonistien oppareiden ollessa loppu hetkellisesti.
Korvaushoidon loputtua vannoin , että en tähän myrkkyyn enää koske , mutta miten kävikään. :doh:

Elikkäs varsinainen asia liittyy toleranssiin buprenorfiinin ja täysagonistien välillä.
Riitti tuommonen 2mg buprea jo tuomaan melko letkeen fiiliksen , vaikka esim. oksikodonia menis se 80-160mg illassa.
Hydromorfonia menis 8 - 16mg päivässä. Eli toleranssi on todella matala bupreen , vaikka muihin on noussut aika lailla.

Olisi mukava kuulla muidenkin kommentteja ja kokemuksia tästä , jos ootte tämmöstä hoksanneet osittais ja täys agonistien välillä?

Petri6
OD

Post by Petri6 » Fri 03 Feb 2017, 21:28

Kasiko wrote:Yllätti positiivisesti , kun tuli ostettua tätä täysagonistien oppareiden ollessa loppu hetkellisesti.
Korvaushoidon loputtua vannoin , että en tähän myrkkyyn enää koske , mutta miten kävikään. :doh:

Elikkäs varsinainen asia liittyy toleranssiin buprenorfiinin ja täysagonistien välillä.
Riitti tuommonen 2mg buprea jo tuomaan melko letkeen fiiliksen , vaikka esim. oksikodonia menis se 80-160mg illassa.
Hydromorfonia menis 8 - 16mg päivässä. Eli toleranssi on todella matala bupreen , vaikka muihin on noussut aika lailla.

Olisi mukava kuulla muidenkin kommentteja ja kokemuksia tästä , jos ootte tämmöstä hoksanneet osittais ja täys agonistien välillä?
No eipä tossa nyt mitään ihmeellistä ole, subu on aivan perkeleen potentti opioidi ja tuo 2mg vastaa jo aika hyvin ainakin tuota oksikodonin haarukkaa. Se vaan, että kun se subu ei tunnu juuri miltään niin ei tajuta kuinka paljon se annos on johonkin toiseen opioidiin konversioituna. Lisäksi se subun annosvastekäyrä on isommilla annoksilla jo lähes vaakasuora (ts. oksikodonilla annoksen tuplaaminen tuplaa melkein vaikutuksetkin, subulla taas muutaman milligramman jälkeen annoksen voi tuplata tai vaikka triplata ja vaikutukset tuntuvat aivan samoilta).
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun

Kasiko
Apteekki

Post by Kasiko » Sun 05 Feb 2017, 16:32

Tuohon ylempään viitaten , tarkoitin lähinnä siis sitä , että en ole vuosiin saanut mitään oloa bupresta (reflat tietty lähtee).
Mutta nyt sain jopa jonkinlaiset nuokut bupresta 2 - 3mg
Huomasin muuten äsken , että tulihan tuota yksi temgesic 0,4mg otettua piri laskuihin vuoden vaihteessa niin tipahdin. (No olihan sitä väsyny muutenkin jo tietty.)

Tuntuu siis siltä , että vaikka oksikodonissa , hydromorfonissa jne. on tolet noussu ihan tasaseen tahtiin.
Niin tuntuu oudosti siltä , että ne eivät ole nostaneet bupren toleranssia vaan se on tipunu tosi alas. :o
Täysagonisteihin selvä ero nousuissa ja euforia puuttuu buprella kokonaan.

Tuli nyt vielä mieleen se "less is more" teoria bupresta , että jos on liian iso annos niin buprenorfiinin aktiivinen metaboliitti norbuprenorfiini
ei pääse opiaatti reseptoreihin , koska ne on täynnä buprea. Jos annos taas on pienempi norbuprenorfiini pääsee reseptoreihin vaikuttamaan.
(Norbuprenorfiini on paljon buprenorfiinia vahvempaa.) (Omien kokemusten mukaan tässä saattaa olla tärkeintä se sweet spotin löytäminen.) :)

Don
Lepakko

Post by Don » Sat 11 Feb 2017, 14:42

Osaako kukaan sanoa kuinka kauan pupillit pysyvät laajentuneina lopettaessa subun käyttöä? Tai jotain kikkaa niiden pienentämiseen? Jotain muuta kuin opioideja siis.

Whirl
Psykonautti

Post by Whirl » Mon 13 Feb 2017, 16:40

Don wrote:Osaako kukaan sanoa kuinka kauan pupillit pysyvät laajentuneina lopettaessa subun käyttöä? Tai jotain kikkaa niiden pienentämiseen? Jotain muuta kuin opioideja siis.
Katse valoon ja taskulampulla silmille. Pupilliha pienenee valossa? Päivän puujalka sory :P

emt en ainakaa viime katkolla niin aatellu laajeniko pupillit erityisemmin. tai laajeniha ne ku vuosien oppari putki katkes, mut haittaako se jotaki jos ovat normaalia isommat hetken ajan? en oikee tajua pointtia miks niitä pitäs pienentää saada :D

Don
Lepakko

Post by Don » Mon 13 Feb 2017, 19:41

Nyt ne näyttää suht normaaleilta. Taisi johtua enemmänkin siitä, että kiskoin metaa kolme pv putkeen. Pointti oli siinä kun suurin osa ihmisistä ei tiedä mun buprekoukkua,
niin oishan se paras läppä koskaan kun kahteen vuoteen kukaan ole tajunnut tai ainakaa kysynyt multa käytänks jarruja niin sit just kun oon ollu pari pv ilman niin silmät lautasina.
"Hei Don, mitä sä oot oikeen vetänyt?" :D

Don
Lepakko

Post by Don » Wed 15 Feb 2017, 23:20

Huomenna olisi kuudes päivä ilman buprea. En ole kokenut minkäänlaisia refloja tähän asti, ainoastaan ruokahalu on kadonnut ja vatsa vähän kuralla.
Eikä tee edes mieli vetoja. Kuumottelin tästä tulevan tuskallinen prosessi henkisesti, mutta mulla on itseasiassa parempi fiilis jo nyt kuin subuissa.
Mutta todellinen taistelu alkaa vasta, kun akuutit reflat ja "lääkitys" ovat ohi.

Blackened
Apteekki

Post by Blackened » Fri 17 Feb 2017, 16:36

Don wrote:Huomenna olisi kuudes päivä ilman buprea. En ole kokenut minkäänlaisia refloja tähän asti, ainoastaan ruokahalu on kadonnut ja vatsa vähän kuralla.
Eikä tee edes mieli vetoja. Kuumottelin tästä tulevan tuskallinen prosessi henkisesti, mutta mulla on itseasiassa parempi fiilis jo nyt kuin subuissa.
Mutta todellinen taistelu alkaa vasta, kun akuutit reflat ja "lääkitys" ovat ohi.
Helvetin hieno homma, tsemii! En halua maalata piruja seinille tai pelotella, mutta bupren fyysiset reflat ovat aika iisit intnsiivisyydessään. Kestää toki vittumaisen pitkään, mutta kuitenkin aika lievää oiretta vrt. täysagonistit.

Pahinta on se edessä oleva tyhjyys, kun kroppa on puhdistunut kokonaan ja mieli alkaa kirkastua. Alkuun tulee helposti valheellinen "moment of clarity", mutta se johtuu yksinkertaisesti fyysisten reflojen loppumisesta. Bupre on äärimmäisen tunteita latistava substanssi, ja monella piilevä masennus saattaa puhjeta lopettamisen myötä; yhtäkkinen tunneryöppy, kaikki pitääkin tuntea ja kokea ilman mitään filtteriä. Toisaalta se on tietynlainen paradoksi; käytetäänkö sedatiiveja masennuksen itsehoitoon, vai johtaako sedatiivien väärinkäyttö masennukseen. Joka tapauksessa (käyttömääristä ja pituudesta riippuen) kestää todella pitkään, ennen kuin mielihyväkeskus oppii stimuloitumaan "normaaleista" asioista.

Minulla tuli todella paha romahdus viime vuoden alkutalvesta, kun lopetin bupren ja bentsot seinään kolmeksi viikoksi. Sairastuin masennukseen, tai ainakin vasta silloin hain ja sain apua. Oli pakko jatkaa buprea ja bentsoja. Päädyin kuitenkin puolen vuoden sairauslomalle keskivaikean masarin takia, ja sillä tiellä ollaan edelleen. Töihin olen jo pystynyt palaamaan viime vuoden lopulla, mutta tätä sairautta kannan hautaan asti. Kaksi masennusjaksoa takana, ja kuulemma jokaisen jälkeen kynnys madaltuu.

Halusin vain jakaa oman kokemukseni tämän lääkkeen vaikutuksesta elämääni. Toivon todella että sinulla on hyvä tukiverkosto, ja että pidät huolta myös henkisestä jaksamisesta ennen kuin on liian myöhäistä.
Cogito, ergo sum

Don
Lepakko

Post by Don » Sun 19 Feb 2017, 22:30

Joo, eihän nämä bupren fyysiset viekkarit ole mitään jos on oikea lääkitys alla. Ja mulla riittää 150mg lyrica kahdesti päivässä pitämään kaikki oireet poissa normalisoiden olon täysin.
Ja siihen päälle jokunen bentso ja savut niin siinähän ollaan jo mukavassa kuosissa. Ruoka maistuu normaalisti ja pystyy myös nukkumaan.

Noi mainitsemasi pawsit, eli akuuttien reflojen jälkeiset "vajarit" ovat henkilön ominaisuuksista riippuvaisia pituudeltaan ja intensiivisyydeltään. Mutta yleisesti lukemani perusteella mitä vähäisempi käyttöhistoria, käytön intensiivisyys ja
henkilön ikä lopettaessa, sitä helpommalla niistä toipuu noin yleisesti. Pitkällä ja intensiivisellä käytöllä voi varmasti kestää jopa vuosia tai ei toivu koskaan. Mulla on takana kaksi vuotta päivittäiskäyttöä ja oon valmis kestämään ne pawsit vaikka menisi vuosi ennenkuin toipuisi niistä kokonaan.

Jotkin tutkimukset ja entisten käyttäjien raportoinnit esim. psykedeelien, dissojen ja pilven käytöstä "paws" vaiheessa nopeuttaisi toipumisprosessia. Mutta em. substanssien käyttö tietenkin jokaisen omalla vastuulla.

Edit: Unohtui mainita yksi tärkeä juttu, eli liikunta. Varsinkin opioidien käytön jälkeen säännöllinen liikunta auttaa reseptorien toipumisprosessissa. Ja ylipäätään pysyminen aktiivisena.

Sidney
Lepakko

Post by Sidney » Mon 20 Feb 2017, 14:09

Don wrote:Joo, eihän nämä bupren fyysiset viekkarit ole mitään jos on oikea lääkitys alla. Ja mulla riittää 150mg lyrica kahdesti päivässä pitämään kaikki oireet poissa normalisoiden olon täysin.
Ja siihen päälle jokunen bentso ja savut niin siinähän ollaan jo mukavassa kuosissa. Ruoka maistuu normaalisti ja pystyy myös nukkumaan.

Noi mainitsemasi pawsit, eli akuuttien reflojen jälkeiset "vajarit" ovat henkilön ominaisuuksista riippuvaisia pituudeltaan ja intensiivisyydeltään. Mutta yleisesti lukemani perusteella mitä vähäisempi käyttöhistoria, käytön intensiivisyys ja
henkilön ikä lopettaessa, sitä helpommalla niistä toipuu noin yleisesti. Pitkällä ja intensiivisellä käytöllä voi varmasti kestää jopa vuosia tai ei toivu koskaan. Mulla on takana kaksi vuotta päivittäiskäyttöä ja oon valmis kestämään ne pawsit vaikka menisi vuosi ennenkuin toipuisi niistä kokonaan.

Jotkin tutkimukset ja entisten käyttäjien raportoinnit esim. psykedeelien, dissojen ja pilven käytöstä "paws" vaiheessa nopeuttaisi toipumisprosessia. Mutta em. substanssien käyttö tietenkin jokaisen omalla vastuulla.

Edit: Unohtui mainita yksi tärkeä juttu, eli liikunta. Varsinkin opioidien käytön jälkeen säännöllinen liikunta auttaa reseptorien toipumisprosessissa. Ja ylipäätään pysyminen aktiivisena.
Joo, PAWSeja vastaan taistellessa paras ase on todellakin pysyä aktiivisena. Jokaselle toimii eri jutut, itselle toimi liikunta, uudet ihmissuhteet ja uusi työpaikka. Luonto ja ulkoilu toimii kaikille. Opiaatittomana pysyminen on myös ensiarvoisen tärkeää, itse tein sen virheen, että aloin liian nopeasti lopettamisen jälkeen nappailla opiaatteja. En onneksi saanut uutta riippuvuutta aikaan, mutta ei sekään kaukana ollut. Koen silti, että opiaattien satunnainen viihdekäyttö pahensi oloani reilusti, pidensi PAWSeja ja kasvatti opiaattihimoja(yllätys, yllätys...)

Don
Lepakko

Post by Don » Fri 03 Mar 2017, 22:38

Tasan kolme viikkoa täynnä vikoista vedoista! Viime vkl aikoihin söin pari päivää tramadolia noin 200mg päivässä, jotta saisin hieman tankattua kehoa ruualla ja nesteillä. 10. päivästä eteenpäin olin viikon täysin selvinpäin, mikä kyllä kasvatti henkisesti enemmän kuin mikään deelitrippi ja ennen kaikkea se ei todellakaan tuntunut läheskään niin pahalta mitä kelasin etukäteen. Viikkoja kestävä unettomuus on mun mielestä pahin yksittäinen "vieroitusoire", varsinkin silloin kun joutuu käymään duunissa tai koulussa. Se kun vaikuttaa henkiseen ja fyysiseen jaksamiseen todella paljon.

Ei tässä vielä voittajia olla, mutta kohti voittoa ollaan menossa. Mulla ei ole ollut selvinpäin yhtään himoja vetää subua, mihin ovat kaksi aikaisempaa lopetusyritystä katkenneet. Siis silloin kun "lääkitys" loppui seinään, vedin samantien buprea seuraavana päivänä. Oma suositukseni muille suunnilleen saman käyttöhistorian omaaville; hankkikaa tarpeeksi lopetuslääkkeitä, mutta käyttäkää niitä ainoastaan reflojen helpottamiseen. Ei siis missään nimessä sillä meiningillä että "vedetäämpäs nyt kunnon kuosi", koska jossain vaiheessa ilman kamaa eläminen on lopulta kohdattava.

Silti kaikista tärkeintä on aito, omasta tahdosta lähtevä lopetuspäätös. Mulla oli se, kun huomasin lopulta etten saa subusta mitään oloja. Se ainostaan teki paskasta olosta "normaalin". Silloin kelasin ekaa kertaa, ettei tässä hommassa ole vitunkaan järkeä. Tuhlata nyt vähäiset fyrkat ainoastaan voidakseen olla "terveenä". Jo tässä vaiheessa on mukava herätä aamuisin virkeänä ilman tarvetta saada ensin vedot, jotta päivä "lähtisi käyntiin".

klikkikuppi
Psykonautti

Post by klikkikuppi » Sat 04 Mar 2017, 02:21

Don wrote:Tasan kolme viikkoa täynnä vikoista vedoista! Viime vkl aikoihin söin pari päivää tramadolia noin 200mg päivässä, jotta saisin hieman tankattua kehoa ruualla ja nesteillä. 10. päivästä eteenpäin olin viikon täysin selvinpäin, mikä kyllä kasvatti henkisesti enemmän kuin mikään deelitrippi ja ennen kaikkea se ei todellakaan tuntunut läheskään niin pahalta mitä kelasin etukäteen. Viikkoja kestävä unettomuus on mun mielestä pahin yksittäinen "vieroitusoire", varsinkin silloin kun joutuu käymään duunissa tai koulussa. Se kun vaikuttaa henkiseen ja fyysiseen jaksamiseen todella paljon.

Ei tässä vielä voittajia olla, mutta kohti voittoa ollaan menossa. Mulla ei ole ollut selvinpäin yhtään himoja vetää subua, mihin ovat kaksi aikaisempaa lopetusyritystä katkenneet. Siis silloin kun "lääkitys" loppui seinään, vedin samantien buprea seuraavana päivänä.
Oma suositukseni muille suunnilleen saman käyttöhistorian omaaville; hankkikaa tarpeeksi lopetuslääkkeitä, mutta käyttäkää niitä ainoastaan reflojen helpottamiseen. Ei siis missään nimessä sillä meiningillä että "vedetäämpäs nyt kunnon kuosi", koska jossain vaiheessa ilman kamaa eläminen on lopulta kohdattava.
Tähän monella kaatuu lopettamisyritys (nimim. eilen radalta palattu.) Tämä on toinen tärkeimmistä asioista lopettamisen suhteen omakohtaisten kokemusten perusteella.
Silti kaikista tärkeintä on aito, omasta tahdosta lähtevä lopetuspäätös. Mulla oli se, kun huomasin lopulta etten saa subusta mitään oloja. Se ainostaan teki paskasta olosta "normaalin". Silloin kelasin ekaa kertaa, ettei tässä hommassa ole vitunkaan järkeä. Tuhlata nyt vähäiset fyrkat ainoastaan voidakseen olla "terveenä". Jo tässä vaiheessa on mukava herätä aamuisin virkeänä ilman tarvetta saada ensin vedot, jotta päivä "lähtisi käyntiin".
Nämä kaksi asiaa ovat omasta mielestäni ne tärkeimmät jotka rakentavat pohjan buprettomalle elämälle! :D

EDIT: Nyt ollaan oltu jo kohta 30h ilman Subua. Se ei ole vielä edes alku, mutta yritetään tällä kertaa oikeasti tosissaan eikä leikisti lasketa toleja muilla opiaateilla, bentsoilla tai pregabaliinilla taka-ajatuksena 2mg vetojen toimiminen kuin teini-ikäisenä! :) :)
Last edited by klikkikuppi on Sat 04 Mar 2017, 02:26, edited 1 time in total.

zerk
Moderator

Post by zerk » Sat 04 Mar 2017, 02:25

Tosi hienoa Don! :) Se unettomuus tulee helpottamaan vähitellen seuraavien viikkojen aikana. Se voi tuntua pitkältä ajalta, mutta menet joka päivä parempaan suuntaan, ja kohta huomaat nukkuvasi jo kohtuullisen hyvin. Teit tosi hyvän päätöksen kun lopetit jo tässä vaiheessa; säästit itsesi tulevaisuudessa todella ikävältä ololta. Nyt olet jo voiton puolella, vaikka matkaa vielä riittää.

Buprenorfiini on päivittäisopioidina ehdottomasti paras jos meinaa samalla elää suhteellisen normaalia elämää, koska se pitää varsin pitkään terveenä, eikä päihdytä tai väsytä rajusti - varsinkaan kun käyttöä on jatkunut jo pidempään. Sitten herää toisaalta juuri se ajatus mikä sullekin tuli; miksi jatkaa jos sillä saa vain itsensä terveeksi? Jos sille ei ole jotain oikeaa tarvetta (kipu, jokin muu lääkinnällinen käyttö) niin eihän siinä mitään järkeä ole.

Toivottavasti jaksaminen riittää ja unettomuus helpottaa nopeasti. Mukava nähdä kun jengi menee elämässä eteenpäin.
^^@_

klikkikuppi
Psykonautti

Post by klikkikuppi » Sat 04 Mar 2017, 02:27

zerk wrote:Tosi hienoa Don! :) Se unettomuus tulee helpottamaan vähitellen seuraavien viikkojen aikana. Se voi tuntua pitkältä ajalta, mutta menet joka päivä parempaan suuntaan, ja kohta huomaat nukkuvasi jo kohtuullisen hyvin. Teit tosi hyvän päätöksen kun lopetit jo tässä vaiheessa; säästit itsesi tulevaisuudessa todella ikävältä ololta. Nyt olet jo voiton puolella, vaikka matkaa vielä riittää.

Buprenorfiini on päivittäisopioidina ehdottomasti paras jos meinaa samalla elää suhteellisen normaalia elämää, koska se pitää varsin pitkään terveenä, eikä päihdytä tai väsytä rajusti - varsinkaan kun käyttöä on jatkunut jo pidempään. Sitten herää toisaalta juuri se ajatus mikä sullekin tuli; miksi jatkaa jos sillä saa vain itsensä terveeksi? Jos sille ei ole jotain oikeaa tarvetta (kipu, jokin muu lääkinnällinen käyttö) niin eihän siinä mitään järkeä ole.

Toivottavasti jaksaminen riittää ja unettomuus helpottaa nopeasti. Mukava nähdä kun jengi menee elämässä eteenpäin.
Mäkin oon ilonen miten nään, että porukka pystyy oikeasti lopettamaan. Samalla kadehdin kun itse retkahtelen vähän väliä, mutta se samalla antaa voimaa yrittää rajummin. Jos hekin pystyvät, kai minäkin -periaatteella.

Whirl
Psykonautti

Post by Whirl » Sat 04 Mar 2017, 15:34

klikkikuppi wrote:
zerk wrote:Tosi hienoa Don! :) Se unettomuus tulee helpottamaan vähitellen seuraavien viikkojen aikana. Se voi tuntua pitkältä ajalta, mutta menet joka päivä parempaan suuntaan, ja kohta huomaat nukkuvasi jo kohtuullisen hyvin. Teit tosi hyvän päätöksen kun lopetit jo tässä vaiheessa; säästit itsesi tulevaisuudessa todella ikävältä ololta. Nyt olet jo voiton puolella, vaikka matkaa vielä riittää.

Mäkin oon ilonen miten nään, että porukka pystyy oikeasti lopettamaan. Samalla kadehdin kun itse retkahtelen vähän väliä, mutta se samalla antaa voimaa yrittää rajummin. Jos hekin pystyvät, kai minäkin -periaatteella.
Jospa jokin päivä :( täs vaihees ny työtä ja muuta niin paljo etten yksinkertasesti kestä henkisesti sitä että kävisin (taas) katkolla tai ite selvittäis fyysisiä. Ne on loppujelopuksi itelle iiseimmät. Mut sit pitäs pämähtää samal viival takas töihi ja muuhun niin oon sen verta itelleni rehellinen ja tunnen itteni että toi on mulle mahdottomuus. Tiedän tasan tarkkaa että oon hetkes takasi samas paskas ja sit vaan aina vaikeempi koittaa lopettaa ku alkaa menee luotto siihe että enää kykenee siihen millää tasol. Kaikkeen sitä rupeski aikoinaan varoituksista huolimatta.. Monellako pyöri pääs alottaes "minähä en samanlaiseksi narisevaksi subunistiksi ala" :3 vuosia eteenpäi niin mitään muuta täs ookkaa saanut vuosiin aikaseksi :doh:

Onnea kaikille yritykseen ja kuivilla pysymiseen. Unettomuus on se kaikista pahin paska kyl fyysisis.

taudis
Lepakko

Post by taudis » Sun 05 Mar 2017, 11:47

Äh, eipä oo jaksanu vaultissa pyöriä viimeaikoina. Oon sen sijaan kiskonu texiä ja piriä. Nyt n. 4 vuotta opioidien käyttöä takana, ja suurinpirtein puolet ajasta ollut koukussa. Nyt viimeiset 8kk bupren päivittäiskäyttöä takana ja nyt taas toista päivää ilman. Viimeksi olin joulukuussa nelisen päivää vetämättä, silloin ei ollut tarkoituksena lopettaa mutta nyt on. Saa nähdä mitä huomenna tapahtuu kun rahat rapsahtaa tilille. Nyt on kuitenkin pitkästä aikaa motivaatiota olla vetämättä. Huomenna kuitenkin pahimmat olot alkaa - vaikka nyt kuitenkin on jo henkisesti aika synkät fiilikset - niin kieltämättä ahdistaa ja kuumottaa valmiiksi. Vituttaa kun ei aikuinen mies voi mitään kitkuilleen. Eikä edes ole niin pahat reflat tiedossa verrattuna oxy- tai pollerefloihin mutta oon aina ollu täys ämmä kitkuissani. Enkä uskalla oikeen bentsoja tai lyricoitakaan ostaa kun sellainen aina johtaa itsellä viikon sisään oppareiden käytön jatkamiseen. Noh, nyt ei onneksi viikon sisään tarvitse poistua kotoota edes kauppaan. 7th time is the charm.

edit. Day 3 kokonaan ilman oppareita. Päätin sit kuitenkin ostaa rivatrilliä eilen, ja 6mg klonatsepaamia & 1200 mg ibuprofeenikombo toimi niinkin hyvin, että nukahdin yllättävän helposti, en herännyt yöllä kertaakaan, ja +8 h unien jälkeen en edes herännyt odottamaani paniikkikohtaukseen. Helvetin kylmähän tässä on, ja märät kakat oon töräyttänyt tässä kolme kertaa kolmen tunnin hereilläoloaikanani. Kuitenkin kun on tota bentsoa veressä niin olo on ällistyttävän optimistinen onnistumisen suhteen vaikka onhan niitä paskoja päiviä tulossa vielä enemmän kuin kahden käden sormilla jaksaa laskea. Onnistuin kuitenkin tiputtamaan toleranssit siitä 6-8 mg päivässä- meiningistä vain reilussa kuukaudessa siihen, että viimeiset 16 mg meni xone-filmeinä siten, että viimeiset 4 vrk meni n.0,25mg yhtenä äiväannoksena.

En haluaisi juhlia vielä tässä vaiheessa mitään, mutta kun tunti 80 on tässä kulman takana (jolloin yleensä itsellä pahimmat [akuutin vaiheen] vieroitusoireet ovat huipussaan) ja olo on äärimmäisen siedettävä, ei malta odottaa miten hyvä fiilis sitten on kun kalenteri näyttää huhtikuuta. Eipä kiintee ruoka tahdo upota, mutta onneksi on jääkaappi täynnä jogurtteja, ateriankorvikkeita, supertulista linssisoppaa ja limonaatia. Bisset tietty huoneenlämmössä ettei ruumiinlämpö tipu jäätymispisteen alapuolelle niitä hörppiessä. Nyt ois tarkotus lähteä täyttämään teevarastot, ostamaan tummaa suklaata, iso pullo kermalikööriä ja hyvänkokonen pussi pilveä niineiköhän tässä ole kaikki mitä tarvitsen seuraavan kolmen päivän vällyjen alla nyhjöttämis-- oh crap nyt tulee se neljäs ruskean ripottelun ilojuhla, gotta go, bye!
Come up with your own damn quotes.

OpportuNisti
Psykonautti

Post by OpportuNisti » Tue 25 Apr 2017, 17:40

Onko jengi huomannut eroja Subujen vahvuuksissa, siis että välillä olisi tehottomampia? Itse huomaan asian niinkin yksinkertaisesta asiasta kuin paskalla käymisen tiheys. Normaalisti ummetusta on, ja tarve käydä asioilla voi olla 3-5 vrk välein. Joskus sitten käyn jopa kerran päivässä. Kyllä ihminen kroppansa tuntee. Kun pöntölläkäynti on tiheää, on annoksetkin poikkeuksetta isompia. Toinen asia on se, että joskus kuorta avatessa alumiinipaperi repeää vaikka kuinka nätisti yrittäisi saada irti. Epäillyissä heikommissa alumiinipaperi lähtee irti ehjänä vaikka repäisisi kunnolla. Perustelu tähän seuraavassa kappaleessa.

Epäilen, että vanhaksi menneitä Subuja myydään uusien kuorissa. Alkuperäinen tuore Subu myydään ilman kuoria ja kuoret pidetään tallessa, tai sitten iso kiho pistää myyjänsä keräämään loppukäyttäjiensä kuoret/hankkii kuoret jollain muulla tavalla. Kuoret siis avataan todella varovasti, jotta ne voidaan uudelleenliimata kiinni autenttisen näköisesti. Kuoriin siis laitetaan vuosia vanhoja Subuja, mutta päiväykset näyttävät hyvältä. Kyseessä olisi laajamittainen skämmi, luultavasti Ranskassa, mistä pääosa Subuista tulee pohjoiseen.

Pitäisikö kiristää foliohattua? :shock:
Life is like a box of chocolates; most of the stuff in it sucks.

zerk
Moderator

Post by zerk » Tue 25 Apr 2017, 17:57

Kuulostaa mielestäni liian vaivalloiselta kun miettii sillä saavutettuja mahdollisia lisätuloja. Niitä subuja kun salakuljetetaan niin poskettomia määriä. En mä tuota ilman todisteita lähde tyrmäämään, mutta kuulostaa todella kaukaa haetulta.

Ihmiskeho toimii opioidien kanssa välillä todella kummallisesti - se on tullut huomattua vuosien aikana monesti. Yhtenä päivänä normaali ylläpito- tai kivunlievitysannos ei tunnu pitävän terveenä sitten millään, ja vaikutuksen kesto tuntuu todella lyhyeltä. Sama huomattu buprenorfiinin ja täysagonistien kanssa - niin apteekkivalmisteiden kuin esimerkiksi unikkovalmisteiden kohdalla.

Epäilen myös, että Subutex tai Suboxone menettää tehoaan varsin vähän vuosiakin päiväysten jälkeen jos se pysyy edes semisti fiksusti pakattuna, ts. auringonvalolta ja lämmöltä suojattuna.
^^@_

OpportuNisti
Psykonautti

Post by OpportuNisti » Tue 25 Apr 2017, 22:28

Tutkiskeltuani asiaa, salakuljetuksen aikainen säilytys mahdollisesti liian kuumissa/kosteissa olosuhteissa voi heikentää tehoa. Mitä pidempään ne pyörii maailmalla laukuissa/säilöissä/taskuissa, niin sitä suuremmalla todennäköisyydellä teho heikkenee.

Nuo uudelleenliimatut voisi olla lähinnä yhden miehen operaatio, näin jälkikäteen ajateltuna. Kukapa näistä tietää, huumeista kun on kyse niin kusetus kaikilla mahdollisilla tavoilla voittojen maksimoiseksi on sääntö eikä poikkeus.

OpportuNisti
Psykonautti

Post by OpportuNisti » Tue 25 Apr 2017, 22:34

Tämmöinen putkahti sattumalta aivan muuta asiaa googlatessa. Asia josta keskusteltiin aiemmin. http://www.kaleva.fi/uutiset/kotimaa/su ... an/453729/

"Poliisin mukaan aiemmin ei ole tullut ilmi tapausta, jossa Subutexin käyttö olisi johtanut kuolemaan."

Harmi että oikeuslääketieteellinen kuolinsyyselvitys jäi yleisölle mysteeriksi. Totuutta ei siis saada koskaan tietää.

zerk
Moderator

Post by zerk » Tue 25 Apr 2017, 23:47

OpportuNisti wrote:Tämmöinen putkahti sattumalta aivan muuta asiaa googlatessa. Asia josta keskusteltiin aiemmin. http://www.kaleva.fi/uutiset/kotimaa/su ... an/453729/

"Poliisin mukaan aiemmin ei ole tullut ilmi tapausta, jossa Subutexin käyttö olisi johtanut kuolemaan."

Harmi että oikeuslääketieteellinen kuolinsyyselvitys jäi yleisölle mysteeriksi. Totuutta ei siis saada koskaan tietää.
Äh, vitun nihkeetä. 15v skidi. Masentavaa lukea näitä. Mun kosketuskohta teini-iän päihdekäyttöön on tosi rajattu kun vedin ensimmäiset kännitkin vasta melkein 18-kesäisenä ja opioidit tulivat kuvioihin kipulääkkeinä parikymppisenä. Helvetin kurja ajatus 15v sälli rännäämässä yhtään mitään.

Löisin kyllä pallini silti vetoa, että kuolemansyy oli buprenorfiinin ja jonkin muun sedatiivin yhdistelmä, tai vaihtoehtoisesti taustalla oli jokin sairaus. Juttu on näköjään vuodelta 2002, jolloin bupre oli viranomaisillekin tavallaan aika uusi juttu, ja se alkoi tietyissä kaupungeissa löytää tiensä erityisesti nuorten keskuuteen ensimmäistä kertaa toden teolla. Aikaisemmin vedettiin bentsot tai panacodit lääkekaapeista ja vedettiin ryynikännejä. Kun siihen lisää bupren päälle niin en ihmettele, että nuoria ruumiita tuli aika monta.
OpportuNisti wrote:Tutkiskeltuani asiaa, salakuljetuksen aikainen säilytys mahdollisesti liian kuumissa/kosteissa olosuhteissa voi heikentää tehoa. Mitä pidempään ne pyörii maailmalla laukuissa/säilöissä/taskuissa, niin sitä suuremmalla todennäköisyydellä teho heikkenee.
Juuri näin. Olisi kyllä mielenkiintoista tietää miten monta nappia vuodessa tänne rahdataan laittomasti Ranskasta, ja että miten suuri osa niistä on amatöörimäisesti säilytetty.
^^@_

Petri6
OD

Post by Petri6 » Wed 26 Apr 2017, 00:23

Opioidit on sen verran stabiileja kemikaaleja, että säilyttävät kyllä tehonsa juuri heikkenemättä vuosikymmeniä (jostain sodanaikaisten morfiiniampullien rännäämisestäkin olen kuullut), joten mitään tarvetta kenelläkään ei ole mitään vanhoja subuja uudelleen pakata.
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun

OpportuNisti
Psykonautti

Post by OpportuNisti » Wed 26 Apr 2017, 23:12

Tänä päivänä nuorimmat IV-päivittäiskäyttäjät on 12 vuotiaita. Todella erittäin harvinaisia yksittäistapauksia, mutta todellisuutta. Tieto peräisin työn kautta tutuilta poliiseilta, enkä näe ettäheillä olisi mitään syytä valehdella asiasta, joten pidän tietoa varsin luotettavana.

Ei, en ole poliisi enkä mikään muukaan viranomainen. Työni puolesta vain satun olemaan satunnaisesti yhteistyössä poliisin kanssa. Ironista, eikö?

Kasiko
Apteekki

Post by Kasiko » Thu 27 Apr 2017, 03:45

Täällä menny nyt itelläki bupree kun ei oo parempia jaksanu hommata joka päivä.
Niin hyvä buusteri apteekista marzine ja väsää pari fixien sekaan.
Paransi oloa yllättävän paljon. :mrgreen:

OpportuNisti
Psykonautti

Post by OpportuNisti » Fri 28 Apr 2017, 23:04

Petri6 wrote:Opioidit on sen verran stabiileja kemikaaleja, että säilyttävät kyllä tehonsa juuri heikkenemättä vuosikymmeniä (jostain sodanaikaisten morfiiniampullien rännäämisestäkin olen kuullut), joten mitään tarvetta kenelläkään ei ole mitään vanhoja subuja uudelleen pakata.
Voisiko steriili ilmatiivis ampulli säilyä pidempään kuin heppoisesti paketoitu pilleri? Ja voisiko olla että morfiiniampulli on sieltä kestävimmästä päästä, vrt taskussa +40C lämpötilassa pyörivä Subutex -tabletti?

En tiedä, siksi heitin asiani kysymysmuodossa.

ferox
OD

Post by ferox » Sat 29 Apr 2017, 13:48

OpportuNisti wrote:Voisiko steriili ilmatiivis ampulli säilyä pidempään kuin heppoisesti paketoitu pilleri? Ja voisiko olla että morfiiniampulli on sieltä kestävimmästä päästä, vrt taskussa +40C lämpötilassa pyörivä Subutex -tabletti?

Voi, mutta kysymyksenasettelu lähti siitä, kun päättelit paskomisintervallistasi, että sinulla on huonolaatuista buprea. Tässä tilanteessa on luontevaa kääntyä ensiksi mahdollisen toleranssikehityksen puoleen. Jos et tunnista subua elimistöstäsi muusta kuin paskallakäynnin tiheydestä niin olettaisin että toleranssia on kertynyt ihan kohtuullisesti.
 “ ferox puhuu usein asiaa omas todellisuustunnelissaan ”  — frapa

OpportuNisti
Psykonautti

Post by OpportuNisti » Sat 29 Apr 2017, 22:51

ferox wrote:
OpportuNisti wrote:Voisiko steriili ilmatiivis ampulli säilyä pidempään kuin heppoisesti paketoitu pilleri? Ja voisiko olla että morfiiniampulli on sieltä kestävimmästä päästä, vrt taskussa +40C lämpötilassa pyörivä Subutex -tabletti?

Voi, mutta kysymyksenasettelu lähti siitä, kun päättelit paskomisintervallistasi, että sinulla on huonolaatuista buprea. Tässä tilanteessa on luontevaa kääntyä ensiksi mahdollisen toleranssikehityksen puoleen. Jos et tunnista subua elimistöstäsi muusta kuin paskallakäynnin tiheydestä niin olettaisin että toleranssia on kertynyt ihan kohtuullisesti.
No eipä sitä muuten ole huomannut, kuin tuon ummetuksen asteesta. Ja en usko että välillä toleranssi hyppäisi nelinkertaiseksi (jolloin kantava annos ei enää riittäisi lähellekään) viikonlopun ajaksi, ja sitten palaisi entiseen. Oli miten oli, mysteeristä.

Ja kyllä, toleranssit ovat niin korkealla ettei se enää edes naurata. :x

Petri6
OD

Post by Petri6 » Sun 30 Apr 2017, 01:01

OpportuNisti wrote:
Petri6 wrote:Opioidit on sen verran stabiileja kemikaaleja, että säilyttävät kyllä tehonsa juuri heikkenemättä vuosikymmeniä (jostain sodanaikaisten morfiiniampullien rännäämisestäkin olen kuullut), joten mitään tarvetta kenelläkään ei ole mitään vanhoja subuja uudelleen pakata.
Voisiko steriili ilmatiivis ampulli säilyä pidempään kuin heppoisesti paketoitu pilleri? Ja voisiko olla että morfiiniampulli on sieltä kestävimmästä päästä, vrt taskussa +40C lämpötilassa pyörivä Subutex -tabletti?

Eiköhän se ole juuri toisinpäin, eli nestemäisessä muodossa läpinäkyvässä muodossa oleva morfiini olisi paljon herkempää kuin kiinteässä muodossa oleva ja vielä pakkauksessa valolta suojattu buprenorfiini.

Se opioiditoleranssi on oikeasti välillä todella mystinen juttu. Siihen aikaan, kun oksikodonia 100mg PO oli minulle vasta starttiannos niin kerran ei ollut kuin 60mg, mutta toimi silti vähintäänkin yhtä hyvin kuin tuo puolitoistakertainen starttiannos. Tämä siis paljon todennäköisempi vaihtoehto kuin se, että subutabletti olisi menettänyt tehoaan.