Buprenorfiini (mm. Subutex)

Keskustelua opiaateista, opioideista, bentsodiatsepiineista ja muista sedatiiveista, sekä niiden turvallisesta käytöstä.
Whirl
Psykonautti

Re: Buprenorfiini (mm. Subutex)

Post by Whirl » Tue 18 Oct 2016, 05:41

Blackened wrote:Onko porukoilla kokemusta Sandozin bupresta? Olenkohan ainoa josta tuntuu että ei toimi lähimainkaan samalla tavalla kuin originelli Subutex... Ensinnäkin rakenne on aivan erilainen, Sandoz on suhteellisen kova ja rakeinen verrattuna texiin, ja se liukenee verrattain aika huonosti veteen.

Toki periaatteessa buprenorfiinin pitäisi liueta veteen hyvin, ja jäljelle jäävä sakka on fillereitä yms. mutta Sandozia ottamalla en tuntenut ottaneeni buprea, ja illalla alkoi monesti tulla reflanpoikasia (kylmä/kuuma/hiki, lihassärky, nenä vuotaa jne...). Vaihto texiin ja aamupäivän vedot kantavat hyvin pitkälle seuraavaan päivään. Kumma juttu... :/
Rakenne on kovempi ehkä hitusen mut kylläpä toi samallailla toimii ainaki itel :D nää taitaa taas niit juttui kuten xone ei toimi yms. itel kyl kaikki bupre valmisteet toiminu samalailla.. xone jopa toimi joskus parhaite koska placebo :D Jotenki tuntuu että xonea tosi paljo vähempi mitä vuosi pari sitte, teksiä jokases paikas vaa tarjol. Ikävä kyl sitä ihanan raikasta makua ku nokittaa jauheet alas mmm naminami :P

Blackened
Apteekki

Post by Blackened » Tue 18 Oct 2016, 16:56

Whirl wrote:
Blackened wrote:Onko porukoilla kokemusta Sandozin bupresta? Olenkohan ainoa josta tuntuu että ei toimi lähimainkaan samalla tavalla kuin originelli Subutex... Ensinnäkin rakenne on aivan erilainen, Sandoz on suhteellisen kova ja rakeinen verrattuna texiin, ja se liukenee verrattain aika huonosti veteen.

Toki periaatteessa buprenorfiinin pitäisi liueta veteen hyvin, ja jäljelle jäävä sakka on fillereitä yms. mutta Sandozia ottamalla en tuntenut ottaneeni buprea, ja illalla alkoi monesti tulla reflanpoikasia (kylmä/kuuma/hiki, lihassärky, nenä vuotaa jne...). Vaihto texiin ja aamupäivän vedot kantavat hyvin pitkälle seuraavaan päivään. Kumma juttu... :/
Rakenne on kovempi ehkä hitusen mut kylläpä toi samallailla toimii ainaki itel :D nää taitaa taas niit juttui kuten xone ei toimi yms. itel kyl kaikki bupre valmisteet toiminu samalailla.. xone jopa toimi joskus parhaite koska placebo :D Jotenki tuntuu että xonea tosi paljo vähempi mitä vuosi pari sitte, teksiä jokases paikas vaa tarjol. Ikävä kyl sitä ihanan raikasta makua ku nokittaa jauheet alas mmm naminami :P
Sitähän se hyvinkin on, placeboa. Mutta voimakas ilmiö silti tuo mieli ja alitajunta.
Cogito, ergo sum

Kisu
Psykonautti

Post by Kisu » Fri 04 Nov 2016, 12:23

Menee ehkä off-topicin rajoille, mutta akuutti tarve tiedolle. Elikkäs, täällä oli vissiin jokunen sivu sitten puhetta kotikutoisen buprenorfiini-nenäsuihkeen valmistamisesta. Nyt olis pakottava tarve tällaista alkaa väsäämään, mutta mistä helkkarista tämmöselle liuokselle löytäis suihkepullon? Kaapin perukoilta löytyy jos jonkinlaista nenäsuihketta, mutta eihän noista saa sitä suihkuosaa irti vaikka miten vääntelis ja kääntelis. Oliko joku tätä (tai fentanyylisuihketta tai ylipäätään mitä tahansa suihketta) ehtinyt väsäämään ja osais neuvoa nistiä hädässä? Periaatteessa kai ruiskun ja neulan avulla saattais onnistua kikkailemaan ton puteliin kiinni valetun suihkuosan ohitse, mutta eikö oikeasti ole jotain simppelimpää tapaa saada bupret puteliin?

Velho
OD

Post by Velho » Tue 08 Nov 2016, 15:51

Friidu wrote:turhaa kuumottelin, ei sitä seulaa ees otettu.. Harmittaa siks, koska oisin halunnu tietää näkyykö yks tommone iv veto.. Noh samapa tuo.
Itselläni yksittäiset vedot buprea näkynyt max 2vrk. Pitempiä(6-12kk) putkia kiskoneena 15vrk
I ain't happy but, I'm feeling glad. I got sunshine, in a bag

Blackened
Apteekki

Post by Blackened » Tue 08 Nov 2016, 19:26

Bupre pysyy elimistössä yllätävän kauan jos annokset on isoja ja käyttö säännöllistä. Minulla meni vikoista vedoista tasan viikko ennen kuin reflat edes alkoi. Tosin sitä ennen oli n. kuukauden mennyt 4-8mg IV päivässä, eli pitoisuus veriplasmassa lienee ollut melko korkea ja poistuminen hidasta.
Cogito, ergo sum

zerk
Moderator

Post by zerk » Wed 09 Nov 2016, 08:02

Blackened wrote:Bupre pysyy elimistössä yllätävän kauan jos annokset on isoja ja käyttö säännöllistä. Minulla meni vikoista vedoista tasan viikko ennen kuin reflat edes alkoi. Tosin sitä ennen oli n. kuukauden mennyt 4-8mg IV päivässä, eli pitoisuus veriplasmassa lienee ollut melko korkea ja poistuminen hidasta.
Tää on todella yksilöllistä. Päivittäiskäyttöllä meikäläinen huomaa ensimmäiset reflat 12-14h viimeisestä annoksesta vaikka buprea on nautittu isoja annoksia, ja viimeistään 24h kohdalla olo alkaa olla todella huono. Tämä pätee tosin omalla kohdalla jokaiseen opioidiin; reflat alkaa äärimmäisen nopeasti ja vaikutusaika on yleensä keskimääräistä lyhyempi.
^^@_

doof
Kameleontti

Post by doof » Fri 11 Nov 2016, 22:59

En oo kolmeen viikkoon käyttäny texiä ja nyt kun otin niin tuli sellane olo että hyi, ei ois pitäny ottaa.. ennen mä oon kyllä pitäny texistä eikä ole tullu pahaa oloa, mut nyt en pidä! On kiva huomata tämmöne asia, vaikkei ikinä ole mittää ongelmiakaan tän kans ollu:))

Blackened
Apteekki

Post by Blackened » Tue 15 Nov 2016, 21:28

Pakko se vaan on myöntää että en pärjää ilman buprea. Pari viikkoa meni ilman ja koko sen ajan kävin hidasta kuolemaa; kylmä/hiki/nuha/ripuli/vatsakouristukset/ahdistus/helvetin vaikea unettomuus.

Tänään otin 1mg IV ja olo kuin uudestisyntynyt. Täytyy pyrkiä ottamaan uudenlainen näkökulma käyttöön, koska varsinaisia olojahan en enää saa. Pitää ajatella että esim. diabeetikoilla saattaa olla insuliinilääkitys, minulla nyt vain sattuu olemaan toisenlaiset oireet ja toisenlainen lääkitys. Joo-o, joku saattaa pitää tätä itsekusetuksena, ja pitäköön, no worries.
Cogito, ergo sum

kirkas
Lepakko

Post by kirkas » Thu 17 Nov 2016, 18:42

Blackened wrote:Pakko se vaan on myöntää että en pärjää ilman buprea. Pari viikkoa meni ilman ja koko sen ajan kävin hidasta kuolemaa; kylmä/hiki/nuha/ripuli/vatsakouristukset/ahdistus/helvetin vaikea unettomuus.

Tänään otin 1mg IV ja olo kuin uudestisyntynyt. Täytyy pyrkiä ottamaan uudenlainen näkökulma käyttöön, koska varsinaisia olojahan en enää saa. Pitää ajatella että esim. diabeetikoilla saattaa olla insuliinilääkitys, minulla nyt vain sattuu olemaan toisenlaiset oireet ja toisenlainen lääkitys. Joo-o, joku saattaa pitää tätä itsekusetuksena, ja pitäköön, no worries.

Vähän samat fiilikset (paitsi etten oo ollut kun reippaita vuorokausia vaan ilman välillä), kh:n jonka lopetin jo reipas vuosi sitten, en ole saanut lopetettua kokonaan ja tällä hetkellä en edes yritä sen kummemin. Koitan vaan mahdollisimman vähällä tulla toimeen ja kerta annos per vuorokausi mielellään, eli olla mahdollisimman vähän miettimättä koko ainetta, muutakun et se on mulle yks lääke muiden joukossa ja thats it. Mutta kyl se lopettaminenkin takaraivossa kytee, mutta entiedä sit mitä siitä tulee kun vuodet vaan vierii ja kroppa on kokoajan enempi tottunut tuohon.

Tärkeämpänä pidän nyt reilun kuukauden päästä alkavia työkuntoutus yms aktivointia, että pääsis ihmisten pariin enempi joka arkipäivä ja "arjesta kiinni" kun tässä on 8vuotta ollut poissa duunista niin alkaa väkisinkin syrjäytyyn enempi tai vähempi. Toivottavasti aktivointi ja työelämään palaaminen onnistuu ja sitten voi miettiä taas kun on eri tilanteessa kun nyt, että olisiko mahdollista lopettaa..

Blackened
Apteekki

Post by Blackened » Sun 20 Nov 2016, 00:46

kirkas wrote:Vähän samat fiilikset (paitsi etten oo ollut kun reippaita vuorokausia vaan ilman välillä), kh:n jonka lopetin jo reipas vuosi sitten, en ole saanut lopetettua kokonaan ja tällä hetkellä en edes yritä sen kummemin. Koitan vaan mahdollisimman vähällä tulla toimeen ja kerta annos per vuorokausi mielellään, eli olla mahdollisimman vähän miettimättä koko ainetta, muutakun et se on mulle yks lääke muiden joukossa ja thats it. Mutta kyl se lopettaminenkin takaraivossa kytee, mutta entiedä sit mitä siitä tulee kun vuodet vaan vierii ja kroppa on kokoajan enempi tottunut tuohon.

Tärkeämpänä pidän nyt reilun kuukauden päästä alkavia työkuntoutus yms aktivointia, että pääsis ihmisten pariin enempi joka arkipäivä ja "arjesta kiinni" kun tässä on 8vuotta ollut poissa duunista niin alkaa väkisinkin syrjäytyyn enempi tai vähempi. Toivottavasti aktivointi ja työelämään palaaminen onnistuu ja sitten voi miettiä taas kun on eri tilanteessa kun nyt, että olisiko mahdollista lopettaa..
Tuo on hyvä ajatus että pyrkii olemaan ajattelematta enempiä tuota ainetta tai käyttöä. Itsekin pyrin siihen, mutta välillä se on helvetin hankalaa, kun yrittää yrittämällä saada jonkinlaista hyvänolon tunnetta aineesta. Ehkä aika auttaa tähän.

Onnittelut kh:n ainakin osittaisesta onnistumisesta. Vaikka käytätkin edelleen, niin olet kuitenkin saanut sen tärkeimmän avun eli pois kierteestä ja uusia tuulia elämään. Jo se että ajattelet tulevaa ja akitivoidut on helvetin hieno homma. Muista että pienestä se lähtee, ja jokainen harjoittelu/työkokeilu on mahdollisuus näyttää osaamisensa. Hyvät tyypit ja työntekijät napataan aina pois kuojeksimasta... Ja vaikkei heti natsaa, niin jokainen kokeilu tuo työhistoriaa ja kokemusta. Tsemppiä paljon tulevaan, mennyt on mennyttä ja sitä on turha murehtia! :up:
Cogito, ergo sum

kirkas
Lepakko

Post by kirkas » Wed 23 Nov 2016, 16:51

^
Kiitos vaan tsempeistä ja ensviikolla oon jo viisaampi sen suhteen mitenkä, vuosi 2017 alkaa kulkeen eli pääsenkö siihen arkeen kiinni ja työkokeiluihin yms, mestaan johon haen. Juu kyllähän kh sinänsä auttoi, että alottaessa sitä oli aivan pohjalla, sen aikana sai elämänhallinan takasin aikas hyvin ja laskettua annoksen lähes nolliin. No nyt se on niinkuin todettu kuitenkin jatkunut siitä lähtien, mutta pysyy kurissa sillain ettei hallitte mun elämää liikaa.

Vapaa kuitenkin kaikesta riippuvuudesta ois kiva olla. No kaikki ajallaan ja päivä kerrallaan.. :up:

Don
Lepakko

Post by Don » Thu 22 Dec 2016, 15:27

Kannattaako mun lopettaa mieluummin seinään millistä vai tiputtaa siitäkin vielä alas? Kelasin jotain 20% tiputus viikossa ja lopulta sitten 0,5mg joka toinen päivä ennen katkaisua.
Ja kyllä mä pärjään nytkin 0,5mg päivä, mutta millissä on vaa paljon tasasempi fiilis.

Suboxoneprinssi
Lepakko

Post by Suboxoneprinssi » Fri 23 Dec 2016, 22:53

Jos on tottunu vetää päiväs 2-4mg jonku ehk 75% kolmest viikost, riittääkö Norspan laastari iholta refloihin?

Petri6
OD

Post by Petri6 » Sat 24 Dec 2016, 14:21

Suboxoneprinssi wrote:Jos on tottunu vetää päiväs 2-4mg jonku ehk 75% kolmest viikost, riittääkö Norspan laastari iholta refloihin?
Mulla 2mg nasaalisesti/päivä niin 20 mcg/h Norspan-laastari ei pidä refloja poissa, toki se niitä helpottaa, mutta ei siis riittävä annos. Korkeammasta annoksesta (nykyään kuulemma 40mcg/h laastareitakin) ei ole kokemusta. Jos on 10 mcg/h laastari niin leikkaisin neljään osaan ja käyttäisin sublinguaalisesti yhden päivässä. 20 mcg/h laastarinkin voi neljään palaan leikata ja käyttää yhen päivässä kielen alta, useampaankin osaan voi koittaa leikata ja yrittää näin saada lisäpäiviä, mutta silloin välttämättä niissä palasissa ei enää oo tasasesti bupree. Jos ei neljän-viiden päivän kuluessa ole toivoita saada lisää buprea tai muuta helpotusta tai jos tarkoituksena on annosta pienentämällä lopettaa niin voisin yrittää kitkutella iholtakin käytettynä.
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun

LeFairylette
OD

Post by LeFairylette » Sat 24 Dec 2016, 17:46

Don wrote:Kannattaako mun lopettaa mieluummin seinään millistä vai tiputtaa siitäkin vielä alas? Kelasin jotain 20% tiputus viikossa ja lopulta sitten 0,5mg joka toinen päivä ennen katkaisua.
Ja kyllä mä pärjään nytkin 0,5mg päivä, mutta millissä on vaa paljon tasasempi fiilis.
Kyl millist lopettaa seinää. Mä olin tiputushoidos ni 6 millist nollaan kahdessa viikossa
"Sä oot likanen narkkari! Yhteiskunnan pohjasakkaa!!

Zeus76
Tuppisuu

Post by Zeus76 » Tue 27 Dec 2016, 18:58

^ Mä olin laitos-katkolla joskus yrittää "lopetusta", ja alasajo meni niinkin vauhdikkaasti, et kun maanantaina sain vielä 6mg niin saman viikon perjantai oli ensimmäinen nolla-päivä.... :shock: (lauantaina sit kirjasin itteni ulos ja lähdin sieltä helv......!)
No, sehän menikin miten meni ja lopputulos on sit tää "saatto-hoito" ;) eli ns. ylläpitohoito, joka jatkuu hamaan tulevaisuuteen.

Eikä mulla ollu edes mitään oikeaa yritystä sillä katkolla, et se meni vaan näitten byrokraattisten pykälien takia, ja piti käydä siellä "yrittämässä" lopetusta. (vaikka jo tiesin mennessäni ja lähtiessäni, et tää ei lopu)
-Raja se tulee raittiudellekkin-

sxoxyvg
Moderator

Post by sxoxyvg » Wed 28 Dec 2016, 11:33

Itse käyttäysin laastarit plugattuna, hyötysuhde huomattavasti parempi kuin kielen alta, eikä tarvi uusia reikiä tehdä ja liimaa tunkea suoniin.
negatiivisesti sekaisin

<Dexma> Okei okei.
<Dexma> MÄ OLEN IHAN PERUSPANO

Zeus76
Tuppisuu

Post by Zeus76 » Wed 28 Dec 2016, 16:27

sxoxyvg wrote:Itse käyttäysin laastarit plugattuna
Meinasitko et liuottamalla se bupre siitä irti, ja sit rectumiin, vai laastarin "sellaisenaan" sinne mihin ei aurinko paista.. ;)

Kielen alta oon aikoinaan itte noita käyttäny, kun ihan respalla olivat ja iholle liimaamalla ei huomannu mitään vaikutusta kivun hoidossa tai missään muussakaan..!
Joutuu vaan tosi kauan pitää sitä kielen alla, ja välillä "pureksia" varovasti et saa sen bupren siitä irti. Ja vähintään se tunti-puoltoista on pidettävä suussa.

Don
Lepakko

Post by Don » Mon 02 Jan 2017, 02:07

Miten toimisi vieroitus bupresta tramalin avulla? Reflat varmaan lyhyemmät ja kevyemmät luulisin. Entäs se psyykkinen puoli sitten? Mulla viimeksi kun tramalista vierottauduin puolen vuoden käytön jälkeen niin reflat kestivät viikon, eikä tullut mitään jälkioloja kuten ahdistusta tai unettomuutta. Niin jos vaihdan bupren tramaliin ja siitä lopetan niin tulevatko bupren mahdolliset psyykkiset vajarit silti myöhemmin jos ylipäätään tulis muutenkaan?

zerk
Moderator

Post by zerk » Mon 02 Jan 2017, 05:36

Don wrote:Miten toimisi vieroitus bupresta tramalin avulla? Reflat varmaan lyhyemmät ja kevyemmät luulisin. Entäs se psyykkinen puoli sitten? Mulla viimeksi kun tramalista vierottauduin puolen vuoden käytön jälkeen niin reflat kestivät viikon, eikä tullut mitään jälkioloja kuten ahdistusta tai unettomuutta. Niin jos vaihdan bupren tramaliin ja siitä lopetan niin tulevatko bupren mahdolliset psyykkiset vajarit silti myöhemmin jos ylipäätään tulis muutenkaan?
Ei ole vaivan arvoista. Hanki mieluummin tramalin sijaan lisää buprea ja pudota annosta. Sitten hyppäät pois kyydistä ja hoidat akuutit oireet kunnollisella lääkityksellä; catapresan, pregabaliini/gabapentiini, pitkävaikutteinen bentso, nopeavaikutteinen bentso, loperamidi normiannoksella - tuolla lääkearsenaalilla refloista ei ole tietoakaan. Buprenorfiinireflat on vielä niin iisit, että tuosta voi karsia monta lääkettä pois ja olo on silti mukava.

Tramadolin kanssa voi käydä paljon huonommin. Se on kaikin puolin niin kummallinen opioidi kun se sörkkii sitä serotoniinipuolta myös. Omakohtaista kokemusta on varsin paskamaisista tramadolirefloista, jotka olivat yhdistelmä opioidien ja SXRI-lääkkeiden vieroitusoireita. Se opioidipuoli refloista oli myös oudon voimakas kun ottaa huomioon käytetyt annokset ja vertailee esim. bupreen.

Kannattaa oikeasti olla onnellinen siitä, että on vedellyt juuri sitä buprea. En väitä niiden reflojen olevan mukavat, mutta kun tietää millaista helvettiä ne viekkarit voi oikeasti olla niin bupresta vieroittautuminen alkaa vaikuttaa ihan kivalta hommalta. Edellämainitun kaltaisella lääkityksellä akuuttivaihe on hemmetin helppoa hommaa ja loput on itsestäsi kiinni. Annatko itsellesi oikean mahdollisuuden onnistua pitkällä tähtäimellä? Lääkitys, motivaatio ja suunnitelmat kuntoon ja eteenpäin vain!
^^@_

Zeus76
Tuppisuu

Post by Zeus76 » Mon 02 Jan 2017, 16:18

Don wrote:Miten toimisi vieroitus bupresta tramalin avulla
Kuten Zerk tossa ^ kirjoitti, niin ei kannata vaik hyvältä idealta tuntuiskin.
Mä nimittäin joskus aikoinaan itekkin yritin tuota, ja kyllähän se tramppa ne bupren paskat olot hävitti, ei siinä mitään...
Mut sit parin viikon päästä aattelin et kokeilen jättää tramalinkin pois, niin guess what..? Sain kärsiä ihan samaa paskaa oloa ku ilman tramalia, ja varmaan vielä siihen päälle sain tramalin jättämisestä ne prkleen sähkö-jysärit, mitkä on tosi ärsyttäviä.!!! Saatat istuu esim. kahvimuki kourassa ja katot telkkaria, ja yks kaks hirveä sätky, ja kahvit syliin.!! :twisted:

Suboxoneprinssi
Lepakko

Post by Suboxoneprinssi » Wed 04 Jan 2017, 00:07

Komppaan. Tramadoli on kuitenkin pitkähkövaikutteinen täysagonisti, ja lisäksi SNRI, joka aiheuttaa paitsi ikävät opareflat myös masennuslääkereflat mihin kuuluu yllämainitut sähköiskun kaltaiset "brain zap" -jutut, jotka on kaikkien kokemieni reflaoireiden ehdotonta kärkikastia inhottavuuden ja tuskaisuuden suhteen.

Buprerefloihin klonidiinia jos saat, imodiumia, bentsoja, sirdaludeja, gabapentiiniä tai pregabaliinia... Ei oo paha.

outo-olio
Karvakuono

Post by outo-olio » Sat 07 Jan 2017, 14:58

Tuleeks muille ihan järjetön kusilukko jo 1mg nasaalisesta annostuksesta?
Estää omalla kohdalla tehokkaasti "ylimääräisen" käytön

Don
Lepakko

Post by Don » Sat 07 Jan 2017, 19:52

1mg on aika iso doussi tolettomalle nokkaan imo. Tai mulle ainakin. Aloitin jostain 0.5mg ja en koskaan vetänyt muutamia poikkeuksia lukuun ottamatta yli millin kärsiä. Ensinnäkin se talkin yms
sideaineiden määrä alkaa olemaan aika älytön jossain +2mg viivoissa ja toisekseen turha niitä toleja on nostaa ainakaan bupren kanssa kun ei tästä tule oloja jatkuvalla käytöllä kuitenkaan.

ExtraTerrestrial
Psykonautti

Post by ExtraTerrestrial » Sun 08 Jan 2017, 08:29

Tulin itse asiassa kokeilleeksi ensimmäistä kertaa buprea, enkä ole ennen opiaatteja käyttänyt isommilla annoksilla. Aloitin 0,5 mg:lla mutta otin pian toiset heti perään. Itseäni hieman hämmentää, kuinka täälläkin sanotaan että isommilla annoksilla pahoinvointi ja oksentelu on lähes väistämätöntä. Itselläni ei tullut tippaakaan pahoinvointia. Ei oksentelua, eikä edes huonoa oloa. Lähinnä oli tokkurainen olo enkä meinannut pysyä tasapainossa, mutta muuten tämä kyllä toimi enemmän kuin hyvin. :up:

Kaverikin ihmetteli tossa, että miten selvisin tolettomana moisista oloista kun hänellä itsellään puolikas milligramma ensimmäisellä kokeilukerralla vaikutti vielä vahvemmin.

Velho
OD

Post by Velho » Sun 08 Jan 2017, 14:31

^ Kaikille ei tule huonoaoloa. Itselleni edes heroiinista ei tulluy huono-olo ei bupresta ei mistään.
I ain't happy but, I'm feeling glad. I got sunshine, in a bag

Petri6
OD

Post by Petri6 » Sun 08 Jan 2017, 16:11

Don wrote:1mg on aika iso doussi tolettomalle nokkaan imo. Tai mulle ainakin. Aloitin jostain 0.5mg ja en koskaan vetänyt muutamia poikkeuksia lukuun ottamatta yli millin kärsiä. Ensinnäkin se talkin yms
sideaineiden määrä alkaa olemaan aika älytön jossain +2mg viivoissa ja toisekseen turha niitä toleja on nostaa ainakaan bupren kanssa kun ei tästä tule oloja jatkuvalla käytöllä kuitenkaan.
Subussa tai muissakaan yleisissä buprenorfiinivalmisteissa ei ole talkkia (mikä siis on keuhkoille erityisen vaarallista), mutta muita täyte- ja sidosaineita onkin sitten ihan riittäämiin eli noin 98 % koko pillerin massasta. Silloin kun oli suht pienet toleranssit niin huomasin, että noin 1,5 mg nokilla sai ne toivottavat vaikutukset. Tästä isommilla annoksilla vaikutukset eivät voimistuneet, mutta niiden kesto piteni.
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun

ExtraTerrestrial
Psykonautti

Post by ExtraTerrestrial » Mon 09 Jan 2017, 03:37

Kaikista substansseista mitä itse olen nokittanut, on Subu tuntunut miellyttävimmältä limakalvoilla. Ei mitään pientä kihelmöintiä ihmeellisempää. Ehkäpä sillä on jotain tekemistä, että kyseessä on lääkevalmiste jonka on tarkoitus imeytyä limakalvojen kautta, vaikkei sitä nokitettavaksi ole tarkoitetukaan.

Opioidit ovat kiinnostaneet ihan objektiivisessa mielessä pitkään ja siksi päädyinkin nyt kokeilemaan tätä pohjoisen kolkkamme "väärinkäytetyintä" opioidia. Objektiivinen suhtautuminen ja riman asettaminen korkealle olivatkin kaksi pääpointtia, mitkä saattoivat osaltaan muokata kokemusta. Vaikka bupren tuottama euforia ja muut fiilikset olivatkin miellyttäviä, eivät ne minusta olleet ihan niin ihmeellisiä mitä kuvittelin. Toisaalta eipä tämä taidakaan tuottaa opioideista kovin suurta euforiaa verrattuna esim. morfiiniin, heroiiniin tai oksikodoniin. Valveuneilu oli ihan mielenkiintoista tasapainottelua unen ja valveen rajamailla. Ja vaikka toisaalta tykkäsin siitä, se vei liikaa fokusta pois passiivisista asioista joita olisin halunnut tehdä. Fokus pysyi kuitenkin, jos esimerkiksi juttelin jollekulle.

Vaikka kokeilinkin tätä vain kerran, sain ainakin jonkinlaisen käsityksen miksi tähän jää helposti koukkuun. Itselleni bupren tuoma olo oli oikein miellyttävä, ja aineen suurimpien vaikutusten lakattua tuli vähän sellainen fiilis että olisipa tätä vielä lisää. Tässä vaiheessa tietoisen mieleni hälytyskellot alkoivat soida. Helpostihan se tuota myötä menee sen "pöhinän jahtaamiseen", mikä minulla on jo käynyt nikotiinin kanssa. Jos kahdesta addiktiosta valitsen, niin mieluummin valiten nikotiinin. Yhden katukauppakiekon hinnalla saan ostettua nuuskaa 1-2 kuukaudeksi.

En tiedä tulenko kokeilemaan enää toistamiseen. Loppujen lopuksi tästä saamani euforia on omalla kohdallani verrattavissa hyvään kukkaan. Joissain määrin koen hyvän kukan jopa paremmaksi vaihtoehdoksi, sillä itselleni päihteiden käytössä tärkeää on sosiaalinen aspekti. Sitä on vaikeaa olla sosiaalinen, jos suurimman osan ajasta nuokkuu valveunien ja todellisuuden välillä.

Masis
Psykonautti

Post by Masis » Fri 27 Jan 2017, 00:32

ExtraTerrestrial wrote: Vaikka kokeilinkin tätä vain kerran, sain ainakin jonkinlaisen käsityksen miksi tähän jää helposti koukkuun. Itselleni bupren tuoma olo oli oikein miellyttävä, ja aineen suurimpien vaikutusten lakattua tuli vähän sellainen fiilis että olisipa tätä vielä lisää
Aika moni jää tähän varmaan koukkuun siksi, että 8mg buprenorfiinia on aika iso määrä toleranssittomalle ja jos ei ole itsekuria olla käyttämättä joka päivä niin tuostahan riittää useammaksi päiväksi käytettävää. Aika äkkiä sitten sitä alkaa ottamaan joka päivä ja yhtäkkiä ei tavallinen elämä enää tunnu mukavalta ilman buprea kun on välittäjäainevajaukset aivoissa ja pakoillaan refloja. Itse en silleen koe, että tämä olisi hyvä opioidi viihdekäyttöön muuten kuin vaikutuksen pituuden ja hinnan suhteen, mutta se on vain oma mielipiteeni.

Zeus76
Tuppisuu

Post by Zeus76 » Sun 29 Jan 2017, 13:13

^ Noinhan se yleensä menee, kun alussa alkaa bupren kans leikkii.
Tolla tyylillä se lähti itelläki käsistä joskus reilu 10 vuotta sit. Ensin viihteily mielessä vain viikonloppuisin, mut sit ku alkoi kokonaisia palloja ostaa, niin tokihan siitä jäi yli ihan reilusti, ja sit alkoi jo viikolla parina-kolmena päivänä ottaa, ja noh, lopputulos onki sit tässä.. :(

Ja se annoskoko kasvaa ihan älytöntä vauhtia siinä vaiheessa, kun käyttö on päivittäistä... Äkkiä huomaa et 4mg lainit ei tee muuta ku normaali olon, ja esim. nykyään koko pallo kerralla nokkaan ei saa edes kunnolla terveeksi...
Mut en mä siis nokittamalla kh-annostani (16mg/vrk) ota, vaan sulattelen. Joskus saattaa aina tulla otettua se 4mg nokkaan ja loput sulattamalla, niin saa vähän nopeammin olon normaaliksi.