Buprenorfiini (mm. Subutex)

Keskustelua opiaateista, opioideista, bentsodiatsepiineista ja muista sedatiiveista, sekä niiden turvallisesta käytöstä.
Sielusiili
Karvakuono

Re: Buprenorfiini (mm. Subutex)

Post by Sielusiili » Sun 03 Jul 2016, 16:41

LeFairylette wrote:Mut mä olin siis ihan päihdepsykiatrisella tiputuksessa. 6mg tiputettiin nollaan reilus parissa viikossa. Perseestähän se oli, mutta ne reflat on kärsittävä jos haluaa lopettaa. Ikävä fakta.
Ja jos tietää ettei itekseen pysty olemaan ilman, niin kannattaa sitä kuntoutusta harkita.
aivan aivan. täälläpäin kesäloma alko juuri huumeklinikalla niin ei vielä pääse varaan aikaa.
mites muutes kun sain norflex 100mg kaverilta, buustiiko yhtään buprea? jotain lukenut joskus että
hengityslaman riski suuri mutta ois kiva kuulla joltain henk.koht kokemusta.

sxoxyvg
Moderator

Post by sxoxyvg » Mon 04 Jul 2016, 06:26

Ei se sitä varsinaisesti buusti euforian tms puolesta, verenpainetta laskee ja väsyttämään pistää.
negatiivisesti sekaisin

<Dexma> Okei okei.
<Dexma> MÄ OLEN IHAN PERUSPANO

Petri6
OD

Post by Petri6 » Mon 04 Jul 2016, 21:39

sxoxyvg wrote:Ei se sitä varsinaisesti buusti euforian tms puolesta, verenpainetta laskee ja väsyttämään pistää.
Olen vahvasti eri mieltä, mielestäni norflexit ovat Lyrican jälkeen parhaita aineita opioidien buustaamiseen. Euforiaa (subun kohdalla tosin voisi aiheellisesti kysyä, että mitä ihmeen euforiaa) eivät välttämättä suorastaan lisää, mutta eivät kyllä vähennäkään. Pääasiassa tosiaan kuitenkin lisäävät juuri sedatiivisuutta (nuokuttavuutta), joka itselleni on opioideissa the juttu, mutta toki jos pitää oksikodonin tyylisemmästä pirteämmästä opioidivaikutuksesta, niin silloin varmasti kannattaa jättää väliin.

Tosin jos on jo siinä pisteessä, että subusta ei mitään kiksejä irtoa millään annoksella, niin sen sijaan että kylkeen lisää puoli tusinaa muuta ainetta, kannattaa lopettaa pään seinään hakkaaminen ja yrittää alkaa suhtautua aineeseen pakollisena lääkkeenä, jolloin annosta on helppo tiputtaa järkevälle tasolle (n. 2mg päivässä) ja yrittää päästä kiinni "normaalielämästä".
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun

Illuusio
Tuppisuu

Post by Illuusio » Fri 08 Jul 2016, 03:12

Jos ei ole muita psykoaktiivisa aineita bupren kanssa, niin olen tullut siihen lopputulokseen että nukkumisen yrittäminen on euforisinta mitä voi tehdä.
Muutenkin päihtymys voimistuu yllättävän paljon kun yrittää koisia.
Ajantaju muuttuu tosi jännästi, että itelläki heitti vaan 10minaa arvioi kellonajasya versus-mitä 2tuntia aikaisemmin, vaikka samaan aikaan se tuntui puolelta tunnilta..
Mua on alkanu silmiäki kutittaa nykyään kun vedän pallon palasia naamaan.
Ja nenänpäätä.
Ärrsssyttävää.
Toisaalt ihanaa.
Kyl mä silti sanon et,
Atarax maistuis silti.

Toisaalta, ai että ku esim mun käsi taipuu koko selkää rapsuttamaan niin kurrrrr että tuntuu hyvälle rapsutella menemään! Rapsutiripraps! :P
Täällä tekevälle sattuu, oppia ikä kaikki ja tilanteet haltuun, kaikki meistä joutuu astuun joskus siihen skeidaan, eikä kukkaan opi kävelee ilman harha-askeleita!

Friidu
Psykonautti

Post by Friidu » Wed 24 Aug 2016, 21:14

Mitäs mieltä ootte, onko Norspan 5 mitään apua oxyn lopettamiseen? Oxycodonin annos nyt parissa päivässä tippunut aika kovasti, tosin vielä oon ottanut pienii määriä suun kautta..koska ainoo mitä jäljellä ollut siis tarqinig, jota en voi rännätä..toisin kuin contteja. Viekkareita on jo tullut, palelu,aivastelu ja tuo maha :/ Imodiumi kans käytössä. Mietin vaan, että onko tuosta laastarista apua iholle laittaessa, kun noin pieni ja missä vaiheessa sen voi laittaa, ettei käy nii, että viekkarit vaan pahenee? Vai leikkaanko siitä palasia? Ois mulla kaks fentis laastariaki..mut vain 12mcg.. ei niistäkään paljo apua siis. Ja joo, ei oo kovin järkevää tää aineilla aineesta eroon..mut mä en vaan kestä niitä viekkareita..joskus vetäny cold turkey ja ei kiitos..

zerk
Moderator

Post by zerk » Thu 25 Aug 2016, 11:39

En mä kyllä näe Friidu miten tollasesta määrästä buprea olisi mitenkään apua lopettamisen kanssa. Bupre on myös varsin voimakas opiaatti; kyllä se tietenkin auttaa viekkareihin, mutta ei se lopettamista edistä mitenkään tuolla määrällä. Kannattaa pitää mielessä, että kaikki opioidit kuitenkin kutittelee sitä samaa myy-reseptoria (tramadolin ja bupren vaikutuksesta muihin reseptoreihin ja järjestelmiin voidaan puhua toiste - you get the point).

Isommalla määrällä buprea voisit laskea annosta vähitellen alas, mutta mielestäni se vain pitkittää sitä kidutusta ja bupreviekkarit on kevyemmät mutta pidemmät. Joo, oxyviekkarit on perseestä - mutta niiden akuuttivaihe on lyhyt. Jos haluat lääkeapua lopettamiseen niin hanki lyricaa ja/tai gabapentiiniä ja sitten jotain bentsoja. Muutaman päivän ajan otat niitä vähän reilummallakin annoksella jos on tarvis, ja sitten heti pahimman vaiheen jälkeen lasket annosta ja lopetat sen parin-kolmen viikon kuluessa. Jotkut lihasrelaksantit voivat myös olla avuksi. Sitten alat diilaamaan sen kanssa, että pitäisi oppia myös ihan oikeasti olemaan ja elämään ilman opiaatteja.

Itse ottaisin jonkin täysagonistin rajut mutta lyhyet reflat pitkien bupreviekkareiden yli jos on tarjolla em. lääkeavut. Unikkotuotteiden viekkarit on sitten ihan oma lukunsa, se on täydellinen helvetti kun se kesto lähentelee kuukautta ja intensiteetti on sama kuin puhtaalla morfiinilla tai oksikodonilla - joka vitun päivä.
^^@_

Blackened
Apteekki

Post by Blackened » Fri 09 Sep 2016, 22:19

Onko porukka nähnyt miekattomia Subutexejä? Ihan normaali muuten, toisella puolella B8 mutta toinen puoli on tyhjä. Toimii ihan normaalisti.
Cogito, ergo sum

kirkas
Lepakko

Post by kirkas » Sat 10 Sep 2016, 12:07

Blackened wrote:Onko porukka nähnyt miekattomia Subutexejä? Ihan normaali muuten, toisella puolella B8 mutta toinen puoli on tyhjä. Toimii ihan normaalisti.
Muita ei ookkaan näkynyt viime kevään jälkeen ainakaan Tampereella, jokunen miekallinen näky vanhaa satsia vielä alkukesästä. Nykyään taitaa kaikki olla ilman miekkaa.

InvisibleKid
Karvakuono

Post by InvisibleKid » Sun 11 Sep 2016, 00:43

^ & ^^

Juurikin edellisellä sivulla asiaa tässä samassa topikissa kyselin ja vastaus taitaa olla se, ettei nykyerissä vaan enää ole sitä miekkaa. Miekattomia on ollu pelkästään jo pidempään ja ihan samaa tavaraa nuo on. Se on vaan jostain syystä päätetty jättää pois.

Suboxoneprinssi
Lepakko

Post by Suboxoneprinssi » Mon 12 Sep 2016, 17:05

Johtuuko buprenorfiinin vrrattain kalliista hinnasta vai mistä se, et jonkun lukemani raportin mukaan sitä säännöllisesti viihteellisesti käyttävistä yli 90% heittää k.o. aineen räpylään? Injektoimistani aineista ihan sieltä paskimmasta päästä kun ajattele rännäämisen etuja muihin annostelutapoihin. Hyötyosuus on korkeampi joo, mut olo ei eroa juuri mitenkään. Moni muu aine mitä pidän täysin turhana tuupata hihaan on silti paljon erilaisempi kokemus IV, kuin bupre verrattuna esim nokittamiseen.

Blackened
Apteekki

Post by Blackened » Fri 16 Sep 2016, 07:16

Hyötysuhde ja tapa, eipä siinä sen kummempaa. Rahaa säästyy kun 3-4mg nokittelun sijaan 1.5-2mg riittää IV:nä. Itseäni nokittaminen jostain syystä inhottaa, se on vaivalloista ja nieluun valuu väkisin osa = menee (lähes) hukkaan.

Edit. Äh, huomasin vasta että puhuit "viihteellisistä". No sama periaate siinäkin, säästyy rahaa.
Cogito, ergo sum

Sielusiili
Karvakuono

Post by Sielusiili » Tue 20 Sep 2016, 00:54

dodiih lauantaina tuli otettua vikat vedot subua ja päiväannos oli se 6-8mg IV.. nyt lopetin seinään. ja totaalinen lopetus kaikesta mielessä koska senverta sontaa lentäny niskaan viimesen kuukauden aikana että enään ei jaksa kikkailla ja maksaa hirveetä hintaa siitä että pysyy terveenä. a-klinikalla käyty juttelemassa ja laittavat varmaan laitosvierotukseen osittaisen itsetuhoisuuden takia ( kerroin rehdisti kaikki sekakuosit) ja elämän haluttomuuteni. ekaa kertaa apua hain tähän vaivaan ja tuntuu siltä että nyt ollaan kovilla menossa eteenpäin ja avaamassa uutta sivua elämässä. toivottavasti jaksan vaikkakin vasta 3pv menossa ilman..

kyllä se muistijälki varmaan kauan riivaa päässä vielä fyysisten loputtua mutta kuten kerroin koko päihteeseen mennyt niin paljon maku että jos joskus todellatodella spessuiltoina jotain otan niin sitten täysagonisteja ja maks puoleen vuoteen kerran. päivittelen tänne miten alkaa sujumaan subu/lyrica/rivari/alkoholiton elämä. toinen kerta kun koitan vierottautua ja nyt on halu paljon suurempi ja päättäväisempi!

terv. sielusiili :|
Last edited by Mushru on Tue 20 Sep 2016, 01:30, edited 1 time in total.
Reason: Muokkasin vähän pois monitulkintaisen kohdan.

Sielusiili
Karvakuono

Post by Sielusiili » Tue 20 Sep 2016, 20:18

Sielusiili wrote:dodiih lauantaina tuli otettua vikat vedot subua ja päiväannos oli se 6-8mg IV.. nyt lopetin seinään. ja totaalinen lopetus kaikesta mielessä koska senverta sontaa lentäny niskaan viimesen kuukauden aikana että enään ei jaksa kikkailla ja maksaa hirveetä hintaa siitä että pysyy terveenä. a-klinikalla käyty juttelemassa ja laittavat varmaan laitosvierotukseen osittaisen itsetuhoisuuden takia ( kerroin rehdisti kaikki sekakuosit) ja elämän haluttomuuteni. ekaa kertaa apua hain tähän vaivaan ja tuntuu siltä että nyt ollaan kovilla menossa eteenpäin ja avaamassa uutta sivua elämässä. toivottavasti jaksan vaikkakin vasta 3pv menossa ilman..

kyllä se muistijälki varmaan kauan riivaa päässä vielä fyysisten loputtua mutta kuten kerroin koko päihteeseen mennyt niin paljon maku että jos joskus todellatodella spessuiltoina jotain otan niin sitten täysagonisteja ja maks puoleen vuoteen kerran. päivittelen tänne miten alkaa sujumaan subu/lyrica/rivari/alkoholiton elämä. toinen kerta kun koitan vierottautua ja nyt on halu paljon suurempi ja päättäväisempi!

terv. sielusiili :|
avuks sain puolilaattaa 300mg lyricoita, näillä oli suurin apu viimekin kerralla kun koitin vierottautua.
kitkuttelemalla 150mg aamulla ja samat illalla ajattelin huomisesta lähtee veteleen. propralia myös löytyy kaapinperukoilta jos siitä apua on.

Suboxoneprinssi
Lepakko

Post by Suboxoneprinssi » Wed 21 Sep 2016, 18:48

Jos saat jostain käsiis esim. lihasrelaksanttei kuten Sirdalud(titsanidiini)/Norgesic(orfenadriini), vanhoja antihistamiineja kuten Atarax (hydroksytsiini), tai - jos uskallat - mahdollisimman mietoja bentsoja, esim. Risolid, Opamox, 2-5mg Diapam, niin noista voi olla paljon hyötyy.

Kaikkea hyvää, toivottavasti onnistuu. :up:

SadPanda
LD50

Post by SadPanda » Thu 22 Sep 2016, 09:57

Täytyy kyllä sanoa että mä en vaihtaisi buprelle en todellakaan missään tapauksessa, Kyllä tämä metadoni on parempi korvaushoitoolääke minulle.
[17:14] <bong_aqua> oot kyllä kohtuukäytön ruumiillistuma

Sielusiili
Karvakuono

Post by Sielusiili » Thu 22 Sep 2016, 14:56

Suboxoneprinssi wrote:Jos saat jostain käsiis esim. lihasrelaksanttei kuten Sirdalud(titsanidiini)/Norgesic(orfenadriini), vanhoja antihistamiineja kuten Atarax (hydroksytsiini), tai - jos uskallat - mahdollisimman mietoja bentsoja, esim. Risolid, Opamox, 2-5mg Diapam, niin noista voi olla paljon hyötyy.

Kaikkea hyvää, toivottavasti onnistuu. :up:
kiitos zempeistä! diapamit on kyl hyviä ku auttaa näihin levottomiin jalkoihin, itsellä lyrica tekee sen että antaa virtaa ja ei saa nukutuks ni pamit varmaan vähä tasapainottais sitä. huomasin myös viimekerralla että tenoxit oli tosi hyviä vaikka ei nukkunutkaan koska relaxoi tosi hyvin koko kropan.

viel menee ihan hyvin kiitos lyricojen ja koulussakin pystyy käymään. nyt alka oleen ne pahimmat olot ja näähän jatkuu viel pitkään. onneks ei himota yhtään bupre. tajunnu et paskin lääke mitä ikinään on edes keksitty. :x

tänään joutu nostaan lyrica annosta et pääsi aamulla liikkeelle, onneks nämä ei päihdytä mitenkään.

renttuni
Apteekki

Post by renttuni » Tue 27 Sep 2016, 20:32

Mä heitän subut hihaan siksi kun hyötyosuus suurempi, musta nokittaminen on ällöttävää ja muutenkin oon piikkikoukussa.

Olin tässä hiljattain kaksi viikkoa subukatkolla. Ihan sen takia koska täällä on pakko käydä se läpi jos haluaa korvaushoidon arviointiin. Kyllä ne fyysiset kitkut kestää, mutta ne henkiset ei oo itellä loppuneet yli vuodessakaan. Ei sitä helvetin masennusta ja ahdistusta kestä. Ja sen ne tajuaa nyt klinikallakin. A-klinikan hoitaja kävi mua tapaamassa ja oli nyt sekin sitä mieltä että ehdottaa lääkärille korvausta mun kohdalla.

Koska mulla on mennyt edellisen katkon (heinäkuussa) jälkeen kaikki päin persettä, oon menettänyt kaiken kun en vaan jaksa elää ilman subua. Nyt ottivat tosissaan mun puheet siitä että tarvitsen korvaushoidon. Mähän en muuta oikeastaan käytä kun buprea. Piriä about kerran kuussa parina päivänä. En ollenkaan bentsoja tai alkoholia. Pelkästään subua noin 4mg päivässä jaettuna kahteen annokseen. Mitään oloja en tietenkään ole saanut aikoihin. Kohta vuoden käyttänyt päivittäin edellisen kuivan kauden jälkeen jota kesti yli vuoden.

Sielusiili
Karvakuono

Post by Sielusiili » Tue 27 Sep 2016, 22:53

eilen kävin a-klinikalla lääkärin vastaanotolla ja määräsivät 5mg rivaa ja 40mg tenoxia per/pv
nää auttaa pahinpiin oloihin mut jalkoja särkee helvetisti :mad: ja myös hampaita.. olis vaan pitäny tiputtaa ennen lopetusta tuota annosta ni ois jääny kivutkin vähemmälle.

yhtään ei buprea oo tehnyt mieli enkä usko et tulee tekemäänkään. oisko nyt 9 vai 10pv ilman.

seuraavalla viikolla alotetaan catapresan kuuri samalla ja tiputetaan hieman tuota riva-annosta koska ei kiinnosta bentsoihin jäädä koukkuun ja tuo on mielestäni kohtuullisen suuri annos minun toleille, tosin noihinkin nousee todella nopeesti toleranssi kun eilen viel toimi hyvin ja tänään tuli vaan pieni pöhnä
tenoxit taas auttaa uneen hyvin mut on niin lyhytvaikutteisia et herään keskellä yötä ja sen jälkee saakin tapella et koska se uni tulee takas. :doh:

klikkikuppi
Psykonautti

Post by klikkikuppi » Wed 28 Sep 2016, 01:01

Moikka,

Lähes viikko ilman buprea. Mahtavat fibat. Eräs dissosiatiivi sai avattua tiettyjä solmuja päästä, ja koen etten enään koko ainetta tarvitsisi elimistööni (ei ole enään afterglow, vai onko (?) :D). Bentsot jeesaa, niitäkin kyllä tullut otettua hyvin vähän. Aamulla on normaalia väsyneempi niin yhden sinisen enkelin ja 2mg rivatrilia heittänyt naamaan. Jotain pientä buustia pitkin päivää, mitä nyt vain keksii. On mulla aika valikoima kuitenkin douppeja joilla tasoitella oloja / laskea toleranssia yms... mutta eihän se kannata olla LOPETTAMASSA sillä mielellä, että tasoittelee esimerkiksi Tramadolilla oloja, ja huijaa itseään sen verran, että siinä kolmannen tai neljännen päivän kohdalla ajattelee, että, perkules... nyt saattas buprevedot muuten napata aika nasevasti. Olikohan nuo viime vedot viimeset? Toivotaan. Monesti tulee tehtyy tota tolen laskua eri opioidilla, ja sitten palaa samaan tuttuun, kun siitä sais ehkä pitkästä aikaa ne kauan haetut nuokut =)

Kerran käynyt tänään mielessä, että voishan tuosta käydä pienet ottamassa, mutta luonne pistää vastaan. Ensimmäistä kertaa elämäni aikana HALUAN lopettaa. Loputon suo, olo normaaliksi päihteellä, sukulaiset/läheiset eivät ole nähneet minua selvinpäin ainakaan +6 vuoteen. Eihän se ole elämää. Kukas sitä on sanomaan mikä on elämää, mutta minun mielestäni se ei ole, että ihminen ei kykene olemaan omalla päällään hetkeäkään. Todellisuuden pakeneminen, koukussa siihen, ettei vahingossakaan olisi selvinpäin. Se käärme, se käärme mikä päihde kuin päihde on siinä vaiheessa, kun olet koukussa sekaisin olemiseen.. on melkoinen..

Miettikää te kohtalotoverini MIKSI haluatte olla ilman buprea. Mä haluan siksi, että voisin toimia normaalisti, joutumatta kysymään itseltäni, että "voi vittu... pystyyköhän siellä ottamaan vedot?" Taannoin minua kutsuttiin Prahaan dokailemaan ystävieni kanssa, minulle olisi kustannettu vaikka mitä siellä ja todella olisivat halunneet viettää aikaani kanssani. En kuitenkaan lähtenyt, koska ajattelin, että joudun joko olemaan aivan tautisen jurrissa 24/7, tai piripäissään etc... Pelotti jo lentomatkat. Jos Helsinki-Vantaalla otan vikat, niin miten pärjään sinne, kun siellä nyt varmaan saa parempiakin aineita, mutta kieroutunut addiktoitunut mieleni sai keksittyä syyn, että en pääse, koska olen kipeä yms... Tämä on yksi minun syy. Pystyä elämään normaalia elämää. En enään hallitse itseäni, vaan buprenorfiini -niminen päihde hallitsee minua, ja on kietoutunut koko minääni. Asiaa kun ajattelee, tuntee olonsa erittäin heikoksi. Olenko saanut hyvää oloa tästä milloin viimeksi? Siitä kyllä on jo aikaa.

Olen ennenkin päässyt eroon tietyistä substansseista, mutta riippuvuussuhteeni on silloin ollut erilainen. En ole käsittänyt kuinka syvässä suossa olen ollut. Täten esimerkiksi bentsokoukku joskus vuonna 2010 oli erittäin helppo selvittää.. kun ei tiennyt omista aivoistaan mitään. Miettikää tekin, että MIKSI haluatte lopettaa.. en nyt tietenkään käske ketään, mutta itse koen, että se päämäärä ja se syy, minkä takia tai minkä vuoksi haluaa lopettaa, on tärkeämpi kuin "vain lopettaa" lopettamisen vuoksi. Ei ole kyse, että läheiseni kärsisi tästä, tai kukaan muukaan minun lisäkseni. Haluanko viettää elämäni piikittäen korvaushoitolääkettä päivästä, viikosta, kuukaudesta ja vuodesta toiseen? Nämä ovat niitä juttuja minkä vuoksi LOPETAN.

Päihteistä en haluakaan eroon. Ei, nautin huumeista. Tämä on ehkä ristiriidassa tekstini kanssa, mutta aivojani vain riivaa asia, että en pysty olemaan selvinpäin, ja tämä tietty aine saa minut vuodesta toiseen kietoutumaan käppyrään, miettimään miksi teen näin. Ja en mahda asialle mitään. Olen voimaton asian kanssa. Minä, ennen aina vahva. Ainakin koin olevani kaveriporukkani henkisesti vahvin, ei kai se ole minkään sortin narsismia ? :P Kuinkahan monta kertaa olen joutunut perumaan asioita johtuen tästä käärmeestä? Kuinka monta hetkeä koko viikon 168:a tunnista mietin, elän, hengitän tätä ainetta. En minä hallitse sitä. Se hallitsee minua kokonaan.

En ole piikkikoukussa, itseasiassa mulla on piikkikammo. Silti, vaikka junnuna sovittiin, ettei ikinä aleta rännittämään. Niin kyllä sitä tietyllä hetkellä aloitti. Vaikkei ollut mitenkään maaninen tai masentunut tai mitään siltään väliltä, ehkä hieman utelias (?)... tuskin... onhan sitä kavereilleen rännittänyt. Elämä kun on muuten hallinnassa, on hankala hyväksyä asiaa, ettei pysty hallitsemaan sitä kuitenkaan 100%. En vedä siis itse lankoja. Heh, toistan itseäni, mutta haluan vaan, että ymmärrän itse oman pointtini, ja toivottavasti joku toinenkin sattumalta ymmärtää tarkoitusperäni. Nää itsensä kusetukset laskemalla toleja ja vetämällä taas uudelleen, kaikki ne valheet joita joutuu tekemään, että saa otettua ne vedot tietyin hetkin, kaikki tällaiset asiat. ns. Normaali ihminenhän ei joudu niin tekemään.

Sori, tää teksti oli pitkä ja ehkä jopa turhakin... mutta mulle tärkeä, toivon että ymmärrätte. Peace.

poppers
Psykonautti

Post by poppers » Sat 01 Oct 2016, 03:17

Meikä on ollu kuukauden kuivilla subusta! :up: Reflat oli helvettiä, mut ku niistä pääsi nii yhä vähemmän tekee mieli enää vetää, koska samaan jamaan en itteeni haluu enää hommata. Yks hiton oravanpyörä vaan, josta ei loppujen lopuksi hyötynyt mitää vaik nii itellee uskotteliki. Nyt vasta silmät alkaa avautuu sille miten pohjalla sitä tulikaan oltua. Ja tuli samalla todistettua et on sitä kuitenki aika vahva, kun ihan yksin myös sieltä suosta nostin itseni. :)
tajunta laajenee kunnes se hajoaa

kirkas
Lepakko

Post by kirkas » Sat 01 Oct 2016, 14:22

poppers wrote:Meikä on ollu kuukauden kuivilla subusta! :up: Reflat oli helvettiä, mut ku niistä pääsi nii yhä vähemmän tekee mieli enää vetää, koska samaan jamaan en itteeni haluu enää hommata. Yks hiton oravanpyörä vaan, josta ei loppujen lopuksi hyötynyt mitää vaik nii itellee uskotteliki. Nyt vasta silmät alkaa avautuu sille miten pohjalla sitä tulikaan oltua. Ja tuli samalla todistettua et on sitä kuitenki aika vahva, kun ihan yksin myös sieltä suosta nostin itseni. :)
Hieno homma! Koitappa pysyä sillä tiellä, helpottaa varmasti nyt jos ei mielikään tee, mutta eiköhän niitäkin voi tulla vielä, who knows.. :roll:

Minkälaiset oli vuorokausiannokset ja mitenkä toteutit ton lopetuksen, hitaasti annosta alas vai suoraan sieltä jostain perus annoksesta stoppi koko touhulle?

Sielusiili
Karvakuono

Post by Sielusiili » Sun 02 Oct 2016, 23:52

Itsellä nyt tasan 2 viikkoo viime vedoista, tramalia ja gabapentiiniä välillä ottanut että pääsee viikonloppuna moikkaamaan ystäviä että jalat kantaa tosin en nuita paljoa ole ottanut mutta pahimpiin jalkasärkyihin pakko että pystyy oleen paikoillaan, rivaa menee viel 5mg ja tenoxia 40mg lääkärin ohjeistuksella ja joka päivä lääkkeiden haku klinikalta paitti viikonloput,

pikkuhiljaa ollaan voiton puolella ja alkaa jaksaa jo hymyileen :) rivoja alan kohta tiputtaan ettei synny bentsokoukkua koska siihen en halua ryhtyä..

gaia
Kameleontti

Post by gaia » Mon 03 Oct 2016, 00:56

Nyt alkaa olla meininki vähän siinä pisteessä että olen vakavissani alkanut harkitsemaan katkolle menemistä. Tätä non-stop Bupren imemistä on nyt jatkunut päivittäin erittäin kauan. Viimeisin yhdeksän päivän tauko on ollut kesäkuun alussa, ja sen jälkeen pisin tauko taitaa olla kolme tai neljä päivää. Annosta olen tosin saanut tiputettua kohtalaisesti, enkä enää yritä hakea Bupresta oloja joka on mielestäni tärkeää. Yritän vain pitää reflat poissa. Mutta on se ihan vitun perseestä olla sen Buprelainin varassa päivästä toiseen jos aikoo jotain saada aikaiseksi. Olen myös alkanut tapailemaan erästä erittäin miellyttävää naista, ja pakkohan se kissa on jossain kohtaa nostaa pöydälle sillä salaamaan ongelmaani en ala. Tosin luulen että tältä henkilöltä löytyy ymmärrystä ja apua lopettamiseen toisin kuin viimeisimmässä painajaismaisessa parisuhteessani.

Mut joo, katsotaan nyt siihen saakka että kerron Subunkäytöstä tälle ko. mimmille, ja mikäli ymmärrystä heruu niin silloin aion yrittää lopettamista ilman katkaisuhoitoa. Ainoa joka siinä katkaisuhoidossa häiritsee on se että silloin menetän todennäköisesti myös Bentsoreseptini.

Varaan lopettamista varten ainakin paljon vapaa-aikaa, Lyricaa tai Neurontinia, Bentsoja ja niin pajon tekemistä kuin vaan suinkin pystyy tekemään. Paljon musajuttuja rästissä muutenkin niin siitä on hyvä aloittaa.
Vai toimiiko?

Friidu
Psykonautti

Post by Friidu » Thu 06 Oct 2016, 12:16

Oon selannu näitä tekstejä varmaan joka sivun, enkä löytänyt oikeen vastauksia sille, mikä on buprenorfiinin puoliintumisaika iv käytössä, sillä.. netistä löytyy esim subling. 22h , sit löytyy että verestä puoliintumisaika 4-6h, sit löytyi jtn yli 30h. Kun yritin laskea paljonko mulla ois vielä elimistössä 1mg iv vedon jälkeen, kun seula tulossa.. 5 päivää aikaa. Kyseessä siis ihan yksittäinen yhden millin veto. Jos puoliintumisaika ois toi 4-6 h ja cut off limit 5nmg/ml niin sitte ei näkyis.. jos se taas on toi 20h..mitä kyllä ihmettelen iv käytössä..voiko olla mahdollista.. niin sitten kyllä tulis näkymään. Miksi piti mennä vetämään, niimpä..no ihan oxy refloja helpottaan..niistä vedoista on nyt 5 pvä.. joten eilinen oli ihan perseestä. Eikä se ees vaikuttanu juuri mitenkään, siis refloja poisti toki..mut ei mitn oloja..enkä niitä kyllä hakenutkaan. Tarkoitus pysyä kyllä ihan ilman tota subua kuivilla (no problem, kokeillu elämäni aikana subua 3 kert.), koska aloitan pian hoitosuhteen...ja seulat tulee oleen joka viikko. Ihan omasta tahdosta siis varasin ajan..

Nallekarkit
Tuppisuu

Post by Nallekarkit » Thu 06 Oct 2016, 15:10

Friidu wrote:Oon selannu näitä tekstejä varmaan joka sivun, enkä löytänyt oikeen vastauksia sille, mikä on buprenorfiinin puoliintumisaika iv käytössä, sillä.. netistä löytyy esim subling. 22h , sit löytyy että verestä puoliintumisaika 4-6h, sit löytyi jtn yli 30h. Kun yritin laskea paljonko mulla ois vielä elimistössä 1mg iv vedon jälkeen, kun seula tulossa.. 5 päivää aikaa. Kyseessä siis ihan yksittäinen yhden millin veto. Jos puoliintumisaika ois toi 4-6 h ja cut off limit 5nmg/ml niin sitte ei näkyis.. jos se taas on toi 20h..mitä kyllä ihmettelen iv käytössä..voiko olla mahdollista.. niin sitten kyllä tulis näkymään. Miksi piti mennä vetämään, niimpä..no ihan oxy refloja helpottaan..niistä vedoista on nyt 5 pvä.. joten eilinen oli ihan perseestä. Eikä se ees vaikuttanu juuri mitenkään, siis refloja poisti toki..mut ei mitn oloja..enkä niitä kyllä hakenutkaan. Tarkoitus pysyä kyllä ihan ilman tota subua kuivilla (no problem, kokeillu elämäni aikana subua 3 kert.), koska aloitan pian hoitosuhteen...ja seulat tulee oleen joka viikko. Ihan omasta tahdosta siis varasin ajan..
Bubrenorfiinin puoliintumisaika veressä on 2-4 h yksittäinen millin veto häviää aika joutuin näkyy testissä 2-3 päivään. ja kunnoon nesteytyksellä pystyy nopeuttaan sen poistuista elimistöstä. mut en ois huolissani.

zerk
Moderator

Post by zerk » Thu 06 Oct 2016, 17:39

2013 tehdyn tutkimuksen mukaan IV buprenorfiinin puoliintumisaika on ~20h; https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3663890/.

Mitä tulevaan huumetestiin tulee niin voi olla että näkyy, voi olla että ei näy. Bupre voi näkyä yli viikonkin seulassa yksittäisen annoksen jälkeen, mutta täysin turha tuota on stressata kun subut on jo vedetty.
^^@_

Nallekarkit
Tuppisuu

Post by Nallekarkit » Thu 06 Oct 2016, 18:57

zerk wrote:2013 tehdyn tutkimuksen mukaan IV buprenorfiinin puoliintumisaika on ~20h; https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3663890/.

Mitä tulevaan huumetestiin tulee niin voi olla että näkyy, voi olla että ei näy. Bupre voi näkyä yli viikonkin seulassa yksittäisen annoksen jälkeen, mutta täysin turha tuota on stressata kun subut on jo vedetty.
Samaa mieltä kun zerk turha stressata. Tosin tuo kuinka kauan näkyy on yksilöllistä Mutta 5 päivää vetojen jälkeen kertoimet on sun puolella eri asia kun sitä käyttää säännöllisesti.

Tuo tutkimus oli asiallisen näkönen ja kehottaisin luottaa ennemmin tähän kun tohon mun aikaisempaan arvioon jonka nappasin eri lähteestä. Mutta mitä noita lähteiitä lueskelen niin se on 1 ja 36 tunnin välillä

Petri6
OD

Post by Petri6 » Thu 06 Oct 2016, 19:42

zerk wrote:2013 tehdyn tutkimuksen mukaan IV buprenorfiinin puoliintumisaika on ~20h; https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3663890/.

Riippuu varmasti seulan tyypistäkin paljon, mutta mulla viikon mittanen (tai no about viikkoa aikasemmin olin laskenu metiksen kokonaan pois ja mennyt pelkällä subulla sen viikon varmaan about 2mg päivässä) subun vetäminen oli viikkoa myöhemmin katkon 12-aineen tikkutestissä just ja just negatiivisen puolella. Parilla muulla toi väliseula oli oletettavasti paljon pidemmän käytön jälkeen selvästi negatiivinen. Siihen nähden pitäisin hyvin poikkeuksellisena, että yksi tuollainen pienehkö käyttöannos voisi näkyä viikkoa (ja tuskin näkyy tuota viittä päivääkään). Tämä siitä huolimatta, että bupresta testataan (tai oikeammin testiin vaikuttaa) myös sen aktiivinen metaboliitti norbuprenorfiini. Kuriositeettina voin kertoa, että metadoni sen sijaan oli tossa väliseulassa selvästi positiivisen puolella vaikka olin sen tosiaan laskenut kokonaan pois jo pari viikkoa aikaisemmin, mutta otin viikkoa ennen tuota näytettä yhden 60mg annoksen (eikä sillä edes ole testaukseen vaikuttavia metaboliatuotteita).
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun

Friidu
Psykonautti

Post by Friidu » Mon 10 Oct 2016, 17:32

turhaa kuumottelin, ei sitä seulaa ees otettu.. Harmittaa siks, koska oisin halunnu tietää näkyykö yks tommone iv veto.. Noh samapa tuo.

Blackened
Apteekki

Post by Blackened » Thu 13 Oct 2016, 13:33

Onko porukoilla kokemusta Sandozin bupresta? Olenkohan ainoa josta tuntuu että ei toimi lähimainkaan samalla tavalla kuin originelli Subutex... Ensinnäkin rakenne on aivan erilainen, Sandoz on suhteellisen kova ja rakeinen verrattuna texiin, ja se liukenee verrattain aika huonosti veteen.

Toki periaatteessa buprenorfiinin pitäisi liueta veteen hyvin, ja jäljelle jäävä sakka on fillereitä yms. mutta Sandozia ottamalla en tuntenut ottaneeni buprea, ja illalla alkoi monesti tulla reflanpoikasia (kylmä/kuuma/hiki, lihassärky, nenä vuotaa jne...). Vaihto texiin ja aamupäivän vedot kantavat hyvin pitkälle seuraavaan päivään. Kumma juttu... :/
Cogito, ergo sum