Alkoholi-topic

Keskustelua opiaateista, opioideista, bentsodiatsepiineista ja muista sedatiiveista, sekä niiden turvallisesta käytöstä.
Dexma
Moderator

Re: Alkoholi-topic

Post by Dexma »

LeFairylette wrote:.mut jameson karpalomehulla on helvetin bueno :cheers:
Okei on nähtävästi olemassa viskikolaakin suurempia vääryyksiä...

Toisaalta itehän oon sitä mieltä, että rommikola on ainut ja oikea tapa nauttia kolaa. MUT SE ONKIN OK. Näin ne tekee karibiallakin välillä.
tRip wrote:
Muistakaa et jokainen haskattu elämä on vähän sääli, koska potentiaalia meissä on ihan widusti,!
Metku
Kameleontti

Post by Metku »

Muutama tai useampi muutama bisse on silloin tällöin tosi jees kun rahatilanne sallii, eilen oli letkeetä maistella pirkka-olutta, poltella tupakkia ja haastella naapurien kanssa 8)

Vahvemmat ei nykyään maistu ellei tuu oltua jo valmiiksi aika sopassa, paitsi viskit, joita ei ole pitkään aikaan tullut juotua, mutta kun viskiä osti niin jos ei Jim Beamiin ollut rahaa niin sitten juotiin Jamesonia, siinä vasta tujua juomaa. Chivas Regalin 12:sta sain taannoin syntymäpäivä lahjaksi pienen pullon ja oli kyllä parasta mitä olen koskaan juonut.
In the land of the blind, one-eyed man is the king
NatiHero
Kameleontti

Post by NatiHero »

Metku wrote: Chivas Regalin 12:sta sain taannoin syntymäpäivä lahjaksi pienen pullon ja oli kyllä parasta mitä olen koskaan juonut.
Komppaan. Alkoki tekee mieli, josko synttäreitä taas juhlistas sillä :cheers:
Velho wrote: Wed 28 Aug 2019, 19:34 NYT VITTU RYHDISTÄYTYKÄÄ DOUPPI ON ELÄMÄN PARASTA AIKAA ja muuteki sillo on jänskää :doh: :foil:
frapathea

Post by frapathea »

Avasin tän ketjun pitkästä aikaa ja mitä vittua? Jengi preferoi valkoviiniä punaviinin yli? Mikä teitä vaivaa :|
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

frapathea wrote:Avasin tän ketjun pitkästä aikaa ja mitä vittua? Jengi preferoi valkoviiniä punaviinin yli? Mikä teitä vaivaa :|
En tiiä. Valkkari on parempaa janojuomaa vain :D

Aina saunalenkin jälkeen sitä naukkailen ison hörpyn...

No joo.
Se on ne tanniinit siinä punkussa hirvee darrakin tulee aina vrt valkkariin.
tRip wrote:
Muistakaa et jokainen haskattu elämä on vähän sääli, koska potentiaalia meissä on ihan widusti,!
NatiHero
Kameleontti

Post by NatiHero »

Dexma wrote:
frapathea wrote:Avasin tän ketjun pitkästä aikaa ja mitä vittua? Jengi preferoi valkoviiniä punaviinin yli? Mikä teitä vaivaa :|
No joo.
Se on ne tanniinit siinä punkussa hirvee darrakin tulee aina vrt valkkariin.

En oo ikinä saanu unkusta kummosempaa darraa. Joskus, mut se tuntu tosi placebolta :P Mää en kyl taida oikeesti ees tykätä valkkareista, joku niis aina tökkii.
Velho wrote: Wed 28 Aug 2019, 19:34 NYT VITTU RYHDISTÄYTYKÄÄ DOUPPI ON ELÄMÄN PARASTA AIKAA ja muuteki sillo on jänskää :doh: :foil:
Huiko
LD50

Post by Huiko »

Se pitää vaan kestää jos kännit aikoo vetää. :) Viimemmäksi tuli löydettyä ihan kiva punkku nimeltään Sangre de Toro. Catalonialaista ja vuodelta 13. Meni meillä ihan lipitellessä, mutta kehuvat hyväksi juuston ja lihan kera.

Viskeistä mä pidän hyvistä, mutten ostele kalliita. Niissä mulla pätee toi hinta/laatu suhde siten että mielummin alle 50€ pullo, mutta parempia. Chivas Regalin putelit on liian kalliita laatuunsa nähden minusta, mutta esim. Jameson on hyvinkin hintansa väärti. ;)

Bisseäkin on tullu harrastelu mielessä maisteltua erilaisia, ja niissä oon mieltyny noihin IPA-oluisiin, kun niissä on makua oikealla tavalla ja eivät kuitenkaan täytä kuten esim. tummat oluet. Alkosta löytyy hyviä.

Mulla ei oikein uppoa enää joku perus Koffi tai Karhu. Maistuu jopa ikävältä. :left:

Mitäs meidän asiantunteva raatimme kehoitaisi juomaan?
Tää tie vie tuskan, valitusten loukkoon.
Tän kautta käyt iänikuiseen vaivaan.
Tää tie vie kadotuksen väen joukkoon.

Oikeudenmukaisuus sai minut aikaan,
Jumalan Voima, Viisauden summa
ja Alkurakkaus, joka synnit peittää.

Vain ikuiset on ennen mua luotu,
myös mun on ikuisesti kestää suotu.
Kun tästä käyt, saat kaiken toivon heittää.

-Dante (n. armonvuonna 1321 jkr.
magiclymagical
Apteekki

Post by magiclymagical »

Mun mielestä tyhmää verrata valkkaria ja punkkua, molemmis on huonoja ja hyviä. Jos oot sitä mieltä ettei ni et vaan oo vielä maistanu sitä jotai mikä sopii sulle, imho.
Bissee ja viiniä tulee juotua vaan itse, koska terävistä tulee melko taattu klassinen rähinäkänni tai muuten vaa perseily on sitä luokkaa että ei kiitos. :D harmi, ku viskit on hyviä jne.

Täl hetkellä kädes Sol bisse, ite pidän tosi paljo. 8)
Mun ajatukset on vaan mun ajatuksii, sul on vapaus miettii omia.
frapathea

Post by frapathea »

magiclymagical wrote:Mun mielestä tyhmää verrata valkkaria ja punkkua, molemmis on huonoja ja hyviä. Jos oot sitä mieltä ettei ni et vaan oo vielä maistanu sitä jotai mikä sopii sulle, imho.
Siis totta kai on tilanteita joissa valkkarikin on paikallaan, etenkin joidenkin ruokien kanssa, mut valkkarin preferoiminen itsessään punkun yli on vähän niinku vertais pakastedaimkakkua aitoon sachertorteen.
Huiko
LD50

Post by Huiko »

Onkos kukaan muuten törmännyt tällaiseen? Vihreä viini :shock:
Tää tie vie tuskan, valitusten loukkoon.
Tän kautta käyt iänikuiseen vaivaan.
Tää tie vie kadotuksen väen joukkoon.

Oikeudenmukaisuus sai minut aikaan,
Jumalan Voima, Viisauden summa
ja Alkurakkaus, joka synnit peittää.

Vain ikuiset on ennen mua luotu,
myös mun on ikuisesti kestää suotu.
Kun tästä käyt, saat kaiken toivon heittää.

-Dante (n. armonvuonna 1321 jkr.
kuumottelija
Lepakko

Post by kuumottelija »

Perkeleen bakteeriperäinen haimatulehdus legionellasta = 2 kuukautta tipatonta. Sen jälkeen radotin ihan huolella, eikä yhtään mitään. Sitten karseassa flunssassa yksi huikka rommiteetä niin a vot. Onneksi tulehdus meni ohi 3 päivässä koska tajusin heti hakeutua sairaalaan. Nyt ehkä yritän maistaa bisseä kesällä, sillä aikaa lisää tipatonta ja kuntoilua, oikeastaan ihanaa heräillä ilman darroja.

Muuten, en vaan voi ymmärtää, miten jengi sietää tölkkiKoffia! Siis hyi helvetti miten hapanta skeidaa.
taudis
Lepakko

Post by taudis »

Hitsi kun mä juon paljon nykyään. Muutama vuos sit meisti joi viel tosi vähän, tyyliin pari annosta kuukauden-parin välein, mut nyt oon jotenki havahtunu siihen et oon kuukausitolkulla juonut vähintään pari annosta päivässä ~ viitenä-kuutena päivänä viikossa. Omista vielä erinomaiset geenit alkoholismin ja muiden päihderiippuvuksien kannalta etten oikeen tykkää tästä tilanteesta. Nytkin tosin lauantai iltapäivä ja mustikkalikööripullo on puolillaan.
Come up with your own damn quotes.
Kasiko
Apteekki

Post by Kasiko »

Tuohon valkkari,punkku vertailuun täytyy sanoa, että itelle nykysin maistuu valkkari paremmin, vaikka punkku jotenki on "tyylikkäämpää" tai jotain. :D
Ennen tykkäsin viskistä ja eniten varmaan baarissa tullu tilattuaki just tupla viskejä, jopa enemmän kuin olutta. Enää ei oikeen terävät oo maistunu, ja oonkin juonu entiseen verrattuna melko vähän. Kerma likööri on tän hetken juoma lasillinen sillon tällön. :P
Bentseeni
Lepakko

Post by Bentseeni »

Joo-o alkoholi on kaiken pahan alku ja juuri, pakko disauttaa heti tähän kärkeen. KOSKA viimeistään 8:n oluen jälkeen rupee ropaamaan puhelinta, kun nousuhumalat on menny ja ei kiinnosta enää sitte sortuu yleensä siihen pupree ja pupre putki on valmis. Mut toisaalta on kiva juoda joku 20 olutta kalsarit jalassa himassa ja jos on viel semmoi hyvä vireinen olo ettei väsy jaksaa vaa juoda. Nyt ei oo Tullu kyl juotua tasan viikkoo, taino limpparii 3l päivässä :cheers:
kuumottelija
Lepakko

Post by kuumottelija »

Kyllä se on niin, että punkku on mun makuun ihan oikeasti "ruokajuoma". Jos kännit aikoo vetää viinillä, niin minulle on ainakin valkoviini itsestäänselvä valinta. En kyllä pystyisi 3 litraa punkkua vetämään, kun valkkaria kyllä joskus jopa helposti sen verran menee (sen mukainen meno on sitten eri tarina :D ). Näin yleensä Espanja-villitys viineissä harmittaa, kun ovat niin happamia yleensä (Espanjassa 7 vuotta asuneena osaan tietty valita oikean laadun kuin jotakin sieltä haluan). Parasta "viinijuomaa" on vain ilmeisesti Itä-Euroopasta saatavilla oleva (Tallinnan joka kauppa esim.) halppissampanja Sovetskoje - aivan upean makeaa, oikeaa kylpyammelimpparia :D

Rommi vie Viskin kyllä mun kohdalla 6-0. Rommikola on iisi baarijuoma. Gin Tonic on myös yleisimpiä drinkkivalintojani. Joskus muistan tilata Ville Vallattomankin.
taudis
Lepakko

Post by taudis »

Joo ei pelkkää punkkua oikeen voi juoda päihtymystarkotukseen, itsellä saattaa jo puolen pullon kohdalla suloisintakin nektria rupeaa tökkimään liikaa vaikka viineistä, erityisesti punaviineistä pidän. Semmonen pari-kolme 8 cl lasillista hyvän ja runsaan aterian yhteydessä ok just 5/5.

Nyt just avasin perjantain sekä alkavan pikkujoulukauden kunniaksi pullon tällästä oikeen hyvää 13 volttista makeahkoa glögiä alkosta :up:
Come up with your own damn quotes.
rufftuff
Lepakko

Post by rufftuff »

mä oon kyl just se ihminen kelle ei viina sovi, ei ees miedotkaan, lähtee käsistä tietyn pisteen jälkeen, musta tulee ihan välinpitämätön ja vittuilen kaikille, haastan riitaa, käyttäydyn sopimattomasti, mut pahinta on et se on musta usein hauskaa ja siks saan intoo sekoilla vielä enempi. aika usein herätty juoppopahnoilta bäk in days.

tuli nyt vaan mielee kun keppanaa vedän toista kertaa vuoden sisällä. alkaa toimii jotenkuten jo :D:D

viskit ja rommit on ne tosimiesten juomat. Kunnolla tehty yli 60-70% kotipolttonen pontikka on kyl rajua kamaa, voin kertoo et jos jollai haluut vetää nupin turvoksiin, niin hoida trokari itelles, ja nautiskele elämästä.

tunsin yhen vanhanliiton denson joskus nuorempana ja siltä sai 10e / 0.5L. just jotain 70 volttista kamaa, ja meno oli kyl ronski siihen aikaan, vielä kun ikää oli vähemmän ja bentsoja sai parilla grammalla kukkaa useempia satoja kappaleita, nii ei siinä muuta tarvita. voi aikoja, nykään kunto / mielenterveys kestä moista dokailua.

Edit. Löysin sattumalta infoa mikä mua riivaa ku juon tietyn rajan yli. "sairauden" nimi on impulsiivinen kontrolli häiriö. Googlettakaa tolla nimellä ni löytyy infoo. Kyl täsmäs omalla kohalla koko homma
"LSD:tä koneistoon niin sä matkalle valmis oot,
niinhän lauloi aikoinaa jo beatlesi et lucy in the sky with diamondsi"
another dimension
Psykonautti

Post by another dimension »

Ihan ehdoton suosikki on pähkinänougatlikööri. Hyvänmakuista, halpaa ja hyvät kännit. :P
Hirmumyrskymieli
Psykonautti

Post by Hirmumyrskymieli »

Sain taas viikonloppuna todistaa, miksi en enää käytä alkoholia. Viina on inhottava, sumentava päihde, joka saa ihmiset käyttäytymään iljettävällä tavalla.
Tuntuu, että vain yksi ilta onnistui repimään ihmissuhteitani aivan riekaleille.

Ihmiset tekevät hillittömän älytöntä paskaa kännissä, mutta aamulla mitään ei tarvitse pahoitella, sillä on vain hauskaa muistella niitä edellisen illan idiootteja päähänpistoja.

Makaan mieluummin kotona yksin hapoissa ja tuijotan seinää (tai otan kunnollisia päihteitä ja lähden UG-reiveille tanssimaan) kuin raahaan itseäni enää koskaan tuonne pedon pesään.
Täällä kaikki riippuu tuurista, tähdistä ja tuulista, aikataulust, duunista
Mä kaipaan jotain suurempaa, ei riitä tää nykynen systeemi
Kyynisyys tappoi maailmasta mysteerit
Ja vaik tää on vaan yhen miehen utopiaa, mä pidän omas maailmassa tosi kivaa
eerika11
Karvakuono

Post by eerika11 »

mikä on ku viina ei mee päähän? mul on lääkityksenä zeldox,valdoxan,propral, risperdal,lyrica, opamox, temesta, tenox ja atarax, lisäksi diabetes metformen ja januvia ja vielä thyroxin ja somac tarvittaessa panadol, burana, tramal.. käytin melkein 3 vuotta serenasee jonka aikana viina lakkas menemästä päähän ja jos joi pullon viiniä niin saattoi oksentaa ja sammua, viimeks oon ottanu serenasee 23.12 sen jälkeen risperdal. eikä viäkään menny viina päähän uutena vuotena. tarviiko viä varrota vai voiko serenase viä vaikuttaa aivoissa, tai jokin muu syy?
SadPanda
LD50

Post by SadPanda »

Mä olen huomannut että METADONI (kyllä olen metadon korvaushoidossa annos 90mg / vrk) niin se "nousuhumalan tunne" katoaa tai ei ole ainakaan niin voimakas. sama tunne oli suboxonen kanssa . siksi en nykysin alkoholia kovin edes nauti. muutama sillon tällöän maun vuoksi :doh: :doh:
[17:14] <bong_aqua> oot kyllä kohtuukäytön ruumiillistuma
eerika11
Karvakuono

Post by eerika11 »

Mut hemmetti ku sitä viinahammasta silti kolottaa :shock:
outo-olio
Psykonautti

Post by outo-olio »

Entinen viikonloppu-jurri käyttö on loppunut lähes tyystin, tilalle tullut lähes päivittäinen tissuttelu. Viikkoannos on suurinpiirtein pysytellyt samoissa, mutta tuntuu että tissuttelussa on enempi haittoja: Lihominen, huono unen laatu yms. yms.
eerika11
Karvakuono

Post by eerika11 »

On ilmeisesti lääkkeenvaihdos tiedos. mitenkä truxal, latuda, fluanxol, sycrest toimii alkon kans, tuleeko haittavaikutuksia.?
ferox
OD

Post by ferox »

eerika11 wrote:On ilmeisesti lääkkeenvaihdos tiedos. mitenkä truxal, latuda, fluanxol, sycrest toimii alkon kans, tuleeko haittavaikutuksia.?
Miten ihmeessä sulle on määrätty neljää eri antipsykoottia? Tuolla yhdistelmällä kuulostaa siltä, että sulla on jo ennestään ihan riittävästi haittavaikutuksia. Todennäköiset käyttöaiheesi huomioon ottaen pitäisi varmaankin olla itsestäänselvää ettei päihteet luultavasti ole sun juttu.

Lisäksi kännissä on aina se vaara, että lääkkeet jää ottamatta.
 “ ferox puhuu usein asiaa omas todellisuustunnelissaan ”  — frapa
Trapped
Psykonautti

Post by Trapped »

Itellä ainakin alkoholli on se mihin jäi koukkuun heti ja sen jälkeen kaikki muu, mut tässä vieressä katsoneena kofeiini koukusta mopo koukkuun ei enää alkoholismi niin pahalta tunnu.... kannabis auttaa ALK oireisiin niinku bentsot mut overall paskamainen päihde!, mutta silti niin rakas....
Звуки Дождя
Örsöt Syö Vain Leipää.