Alkoholi-topic

Keskustelua opiaateista, opioideista, bentsodiatsepiineista ja muista sedatiiveista, sekä niiden turvallisesta käytöstä.
Masis
Psykonautti

Re: Alkoholi-topic

Post by Masis »

Tuli vappuna maisteltua portviiniä hieman, oli oikeestaan aika hyvää. Melkosen makeaa, ehkä se oli vaan tuo kyseinen viini, mutta mutta... Hyvää oikeestaan. Viime aikoina onki tullu juotua tollasta inkivääriolutta ku Ginger Joe. Ei tuo edes maistu kyllä oluelta vaan enemmänkin limulta tai simalta. Mut kylmänä tosi hyvvää. Hinta vaan tosi suolanen eli lähemmäs kolme euroa per pullo. Voi noita yhden tai kaksi juoda joskus illan päätteeksi.

Mieluiten kyllä juon mahdollisimman halpoja juomia, jos humalatilaa haen. Oli vaikka sitten pahanmakuisia juomia mut eipä sitä viinaakaan maun takia juoda.
kuumottelija
Lepakko

Post by kuumottelija »

Onkos kellään kokemusta/tietoa siitä, voiko akuutin haimatulehduksen jälkeen vielä juoda (kohtuullisesti ja harvoin) jossain vaiheessa, vai onko se puoli olutta juuri niin kuolemanvaarallista kuin hoiturit selittää loppuelämän? Tietoa kun ei tahdo löytyä mistään..
Petri6
OD

Post by Petri6 »

kuumottelija wrote:Onkos kellään kokemusta/tietoa siitä, voiko akuutin haimatulehduksen jälkeen vielä juoda (kohtuullisesti ja harvoin) jossain vaiheessa, vai onko se puoli olutta juuri niin kuolemanvaarallista kuin hoiturit selittää loppuelämän? Tietoa kun ei tahdo löytyä mistään..
En todellakaan suosittele, kaverilla alkoi juuri akuutilla haimatulehduksella joka ilmeisesti kroonistui ja johti maksakirroosiin 26-vuoden iässä. Tämän jälkeen hän aloitti subun säännöllisen käytön ja pääsi korvaushoitoon.
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
NatiHero
Kameleontti

Post by NatiHero »

Jännästi alkanu satunnaisesti esim n. joka toinen viikonloppu maistuun ottaa vähä holia. Pilven polton lopettamisen jälkeen siis, sillo ku myssytteli päivittäin nii ei maistunu oikee ku toooooosi harvoin, eikä ees oikee sillonkaa. Juttelin a-klinikan hoitajan kanssa ja toin esille omia havaintojani siitä, kuinka helposti vois päätyä siihe, et ku pössyttely on lopetettu, niin olis varmaan tosi helppo lipsua siiihe et "pari iltasin ja viikonloppuna vähä enemmä". Ja toin esille myös sen et oon tiedostanu ton mahdollisuuden ja näin ollen varonukki ettei sillai kävis. Eikä oo käynykkää. Jeejee sain paljon kehuja mun asenne muutoksista ja itsetutkiskelun tuloksellisuudesta :up:

Mut siis joo, on kyl tehny gyvää jättää hatsi pois, nyt pari kertaa viikon- 1½viikon välillä tullu poltettuu iha pienet hitit ja on kyl ollu oikeesti siistiä, kun toimiiki niiku pitää, eikä tuu vaan sellasta apaattista jumitusta, jollon ei saa mitää aikaa. Helppo ollu olla ilman, mut kyl mää varmaan hankin luultavasti tota AB-FUBINACA:aa satunnaiseks unilääkkeeks ja sillo tällö relailuun. Kerran kuussa otan unikkoja niin niitten boosteriks kans varmaa tosi bueno-ss. BUdia ei oikee enää voi polttaa ku seulotaan, mut en mää koe hrveettä vääryytä tekeväni jos iltalääkkeeks satunnaisesti ja viikonloppusi leffojen seuraks polttelen tota settiä (siis tota ab-fubinacaa, se kuulostaa mielkkäimältä täl hetkel noist). Jos polttamine alkais karkaan käsistä niin annan pussin kaverille tai vedän weeceestä alas. Ei sitä passiivista apaattisuutta enää mulle, kiitos. Paljon parempi olo ku ei oo jatkuasti hiisannu. Nyt meen kyl koht aamupaukuille, viimeset oikeet budit varmaan TOOOOSI pitkään aikaan.

Meni vähä ohi aiheen, mut pointtiha oli aiheesee liittyen et, aikanaa lopetin juomisen ku aloin polttaa pilvee, nyt ku se on ohi niin alkoki maistuu sillon tällön vähä paremalta ku enne :cheers: Viinejä(mieluiten punkkuja) ja kirkkaita juon mieluiten. Ja tietty maustetut väkevät on kans tosi jees! Se 50% piparminttuviina vois lähtee ens kerralla kokeiluun, vois tulla herkut kaakaot :mrgreen:
Velho wrote: Wed 28 Aug 2019, 19:34 NYT VITTU RYHDISTÄYTYKÄÄ DOUPPI ON ELÄMÄN PARASTA AIKAA ja muuteki sillo on jänskää :doh: :foil:
taija123

Post by taija123 »

NatiHero wrote:Meni vähä ohi aiheen, mut pointtiha oli aiheesee liittyen et, aikanaa lopetin juomisen ku aloin polttaa pilvee, nyt ku se on ohi niin alkoki maistuu sillon tällön vähä paremalta ku enne :cheers: Viinejä(mieluiten punkkuja) ja kirkkaita juon mieluiten. Ja tietty maustetut väkevät on kans tosi jees! Se 50% piparminttuviina vois lähtee ens kerralla kokeiluun, vois tulla herkut kaakaot :mrgreen:
Mä lopetin, tai no en lopettanut, mut vähensin alkoholin käytön ihan minimiin tossa puoltoista v. sitten. Yhdessä vaiheessa elämää tuli juotua ihan älyttömästi n kolmen vuoden ajan (lähinnä sen aikaisesta kaveriporukasta johtuen, sekä no, olin nuori), monta kertaa viikossa eikä siinä ollut enää mitään pointtia. Mutta mulla oli melkeen yhtä helppoa lopettaa kun alottaa; totesin että ei tässä oo järkeä ja se jäi siihen. Lisäksi mulla on aivan kamalat krapulat.

Nykyään ei tee mieli. Porukka pyytelee baariin tai milloin minnekin mut mielummin vietän sen ajan kotona tai perheen seurassa, tai sit lähden sinne baariin juomaan pari ykkösolutta. Ainut miinuspuoli on tsiigata lärvisiä ihmisiä jotka sylkee puhuessa päin naamaa kun ite oot selvänä. :D

Tunnen muutamia entisiä alkoholisteja jotka on lopettaessaan joutuneet ryhtymään absolutisteiksi mutta tämä ei kummasti päde muhun. Joskus hyvin harvoin tekee mieli jotain laatuolutta, saatan ostaa pari, nautiskella himassa ja siihen jää. Kännääminen ei houkuttele, ehkä kerran kaks vuodessa.
Illuusio wrote:
sxoxyvg wrote:Krapulahan on amatöörien tauti. Pitempään jos on tullut tissuteltua niin eipä sitä darraa helposti hommaa
Eikse oo just niin, et mitä useemmin ja pitempään juo, sitä pahempi darra tulee ? :D

Tai niin ainaki mua aina pelotellaan, kun hypistelen aina että lällällää, mullei ei tuu darraa. :mrgreen: Ainakaan mitää pientä päänsärkyä / heikkoa oloa suurempaa.
Ei. Tai ei ainakaan mulla ollut. Mitä useammin joi (päivittäin/joka toinen päivä) krapulaa ei juurikaan tullut kun ihan perus nestehukkana ja ehkä heikotuksena. Nykyään lopetettuani jos lähden humalanhakuisesti juomaan niin krapula on aivan jäätävä. Oksentamista pahimillaan 12 tuntia, hyvin heikko olo, migreeni, yleinen pahoinvointi, ei kestä ääniä/valoja, yms.
Petri6
OD

Post by Petri6 »

NatiHero wrote: Mut siis joo, on kyl tehny gyvää jättää hatsi pois, nyt pari kertaa viikon- 1½viikon välillä tullu poltettuu iha pienet hitit ja on kyl ollu oikeesti siistiä, kun toimiiki niiku pitää, eikä tuu vaan sellasta apaattista jumitusta, jollon ei saa mitää aikaa. Helppo ollu olla ilman, mut kyl mää varmaan hankin luultavasti tota AB-FUBINACA:aa satunnaiseks unilääkkeeks ja sillo tällö relailuun. Kerran kuussa otan unikkoja niin niitten boosteriks kans varmaa tosi bueno-ss. BUdia ei oikee enää voi polttaa ku seulotaan, mut en mää koe hrveettä vääryytä tekeväni jos iltalääkkeeks satunnaisesti ja viikonloppusi leffojen seuraks polttelen tota settiä (siis tota ab-fubinacaa, se kuulostaa mielkkäimältä täl hetkel noist).

Meni vähä ohi aiheen, mut pointtiha oli aiheesee liittyen et, aikanaa lopetin juomisen ku aloin polttaa pilvee, nyt ku se on ohi niin alkoki maistuu sillon tällön vähä paremalta ku enne :cheers: Viinejä(mieluiten punkkuja) ja kirkkaita juon mieluiten. Ja tietty maustetut väkevät on kans tosi jees! Se 50% piparminttuviina vois lähtee ens kerralla kokeiluun, vois tulla herkut kaakaot :mrgreen:
Ilmeisesti jostain tutkarikannabinoidista kyse? Saanko NatiHero kysyä, miksi joudut antamaan seuloja?

Itse tissuttelin tuollaisen 0,5l 50% Minttu-pullon Maltalla hotellihuoneessa parissa tunnissa ja kuulin seuraavana päivänä huonekavereilta että mut oli kannettu takasin huoneeseen aamulla vaik en ees tienny et olin poistunu koko huoneesta.

Mullakaan ei vielä parista kaljasta lähde homma vanttuusta (6-8 annoksesta alkoholia kyllä lähtee muutaman päivän intensiivinen ja irrationaalinen putki), mutta koska vihaan kyseistä päihdettä ja sen vaikutuksia nykyään, joten jos vain jotain muuta alkoholitonta juotavaa kuin kraanavettä on tarjolla (ja jotain juotavaa pitää koko ajan kuitenkin olla baarissa ja kaverilla, psykologinen juttu), niin jätän kokonaan alkoholijuomat väliin.
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
NatiHero
Kameleontti

Post by NatiHero »

^^Kh suuntana, sitä varten seulat. Kui? Toi ab-fubinaca on joo synteettine kannabinoidi, mistä kuvittelisin olevan ainesta hyväks unilääkkeeks, maltillisesti käytettynä. Menee kokeiluun ens kuussa.
Velho wrote: Wed 28 Aug 2019, 19:34 NYT VITTU RYHDISTÄYTYKÄÄ DOUPPI ON ELÄMÄN PARASTA AIKAA ja muuteki sillo on jänskää :doh: :foil:
kuumottelija
Lepakko

Post by kuumottelija »

Petri6 wrote:
kuumottelija wrote:Onkos kellään kokemusta/tietoa siitä, voiko akuutin haimatulehduksen jälkeen vielä juoda (kohtuullisesti ja harvoin) jossain vaiheessa, vai onko se puoli olutta juuri niin kuolemanvaarallista kuin hoiturit selittää loppuelämän? Tietoa kun ei tahdo löytyä mistään..
En todellakaan suosittele, kaverilla alkoi juuri akuutilla haimatulehduksella joka ilmeisesti kroonistui ja johti maksakirroosiin 26-vuoden iässä. Tämän jälkeen hän aloitti subun säännöllisen käytön ja pääsi korvaushoitoon.
Luin nyt ihan lääkärilehdestä että saa periaatteessa jos merkittävästi vähentää alkoholin käyttöä kuten onkin tarkoitus, ilmeisesti ainakin, ja tää oli siis suunnattu niille jotka oli joutuneet ihan teholle ja leikkaukseen, toisin kuin minä. PLUS sain juuri tietää että suurin osa tulehduksesta olikin johtunut bakteerista eikä alkoholista, jolla toki oli oma lisänsä siihen. Ihmettelinkin, kun olin kuluttanut sen verran suhteellisen pieniä määriä, ja ilmeisesti jos ei tulehdus ole alkoholin syytä kynnys mahdollisuuteen ottaa pari kaljaa saunan jälkeen puolen vuoden päästä on matalampi. Tiedä sitten.
Petri6
OD

Post by Petri6 »

NatiHero wrote:^^Kh suuntana, sitä varten seulat. Kui? Toi ab-fubinaca on joo synteettine kannabinoidi, mistä kuvittelisin olevan ainesta hyväks unilääkkeeks, maltillisesti käytettynä. Menee kokeiluun ens kuussa.
Sitä vaan mietin, että jos seulojen ei ole pakko olla negatiiviset kannabiksen osalta (kuten nyt ei ilmeisesti ole, kun kh vasta tavoitteena), niin mikä järki on käyttää synteettistä kannabinoidia aidon kannabiksen sijasta? Ts. korvaavatko kannabiksen osalta puhtaiden seulojen hyödyt (mitkä nämä hyödyt käytännössä ovat?) synteettisen kannabinoidin potentiaaliset riskit? Tarkoitukseni ei ole mitenkään arvostella tai tuomita vaan olen ihan aidosti kiinnostunut tilanteesta, koska saatan lähitulevaisuudessa olla samassa pisteessä (tosin kannabis ei ole juuri koskaan ollut oma juttuni).

Anteeksi raju off topikki.
NatiHero
Kameleontti

Post by NatiHero »

Petri6 wrote:
NatiHero wrote:^^Kh suuntana, sitä varten seulat. Kui? Toi ab-fubinaca on joo synteettine kannabinoidi, mistä kuvittelisin olevan ainesta hyväks unilääkkeeks, maltillisesti käytettynä. Menee kokeiluun ens kuussa.
Sitä vaan mietin, että jos seulojen ei ole pakko olla negatiiviset kannabiksen osalta (kuten nyt ei ilmeisesti ole, kun kh vasta tavoitteena), niin mikä järki on käyttää synteettistä kannabinoidia aidon kannabiksen sijasta? Ts. korvaavatko kannabiksen osalta puhtaiden seulojen hyödyt (mitkä nämä hyödyt käytännössä ovat?) synteettisen kannabinoidin potentiaaliset riskit? Tarkoitukseni ei ole mitenkään arvostella tai tuomita vaan olen ihan aidosti kiinnostunut tilanteesta, koska saatan lähitulevaisuudessa olla samassa pisteessä (tosin kannabis ei ole juuri koskaan ollut oma juttuni).

Anteeksi raju off topikki.
Ei se varmaa koko hoito yksiin seuloihin kuse, mutta ei sais hatsi näkyä. Vaan määrätyt lääkkeet (bentsot) ja bubre/opioidit/aatit. Siks Tälläne tilanne. Nää käytännöthä on iha erilaiset joka paikas, jossain hatsi saa näkyä hoidossakin ollessa ja jossai on taas paaaljo tiukempaa. Ottaa päähän, et ei oo mitää yhtenäistämis suunitelmia klinikoitten välillä. Mummielestä kun kaikkien pitäs saada sama kohtelu ja kaikilla olla samat säännöt. Tai siis paremmin ilmastuna: se yhteinen linja. HUOM: en valita mistään, enkä koe joutuneeni väärinkohdelluksi kun en saa polttaa pilvee tms. Kuhan totesin mitä oon mieltä. Saatan korjata tätä viel myehemmin, aika aamuis... Oot kyl mielenkiintonen keskustelu kumppani, mää nään meil jotai yhetistä säveltä. Ehkä. Tai sit mää kuvittelen.
kuumottelija
Lepakko

Post by kuumottelija »

Uutenavuotena tulee kuluneeksi tasan 2 kuukautta haimatulehduksesta, joka oli ilmeisesti suurilta osin bakteeriperäinen. Olen lukenut, että bakteeritapauksessa myöhempi juominen olisi (pienissä määrin) turvallisempaa. En haluaisi kuitenkaan riskeerata näin aikaisin. Joten:

Onko mitään tehokasta annostustapaa alkoholille, joka ei vahingoittaisi haimaa? Sairaalassahan tiputusta käytettiin kaikessa lääkkeistä ravintoon, jotta haimaa ei koskisi mikään, ei edes pikkutabletti. Rektaalisesta olen kuullut, ei hirveästi miellyttäisi, mutten poissulje. Olen myös kiinnostunut, voiko alkoholia annostella turvallisesti suonensisäisesti. Ja kiertävätkö nämä tavat sitten tosiaan haiman? Mitkä ovat turvalliset annokset (olen kuullut kauhutarinoita rektaalisesta, kun ei tiedä mitä tekee) näillä keinoilla? Vai olisiko se pari kaljaa sittenkin suht turvallinen vaihtoehto?

Kiitoksia, jos jollakulla on tietoa/kokemusta.
zerk

Post by zerk »

Jos sä suosiolla vain jättäisit juomatta? Kuuntele nyt vittu mitä itse sanot :D
5-meo-EMT
Psykonautti

Post by 5-meo-EMT »

Hahaa :) Jotain rektaalikäytöstä oon kuullut aiemmin, mutta veikkaan että yhtä (ellei enemmänkin) epäterveellistä se on kuin juotunakin. Väsäsin testimielessä kerran herskat 0,5ml:aan viskiä ja plugasin idioottina paremman imeytyvyyden toivossa niiiiin kirpas jonkun aikaa niin että silmissä pimeni ja perse oli kipeä loppupäivän :doh: . Ei voi kuvitellakaan jotain kokonaista shottia, tai sixpäckiä bisseä :) . Jos pitää kokeilla niin suosittelen puukapulaa/pyyhettä hampaiden väliin.

Tuli mieleen tää =
Number one, have some fun in the sun hun. Bring your ass to the beach, and flop it down like a leech. Put your knees by your ears, but don't feed your butt beers. Not Vodka nor Gin, no those can't go in! Spread your butt cheeks wide, stick that funnel inside, now wait for the tide you're going for a ride. You're a full grown guy, with a tight brown eye, so make sure your lips are sealed, and your rectum is peeled. Which alcohol is best, for your asshole that stretch? Not red nor white, nor Captain Morgan's Delight, no. What will save the day? Oh you don't say? it's: drum roll please.... A Simple Rosé.
You know the mind has a thousand eyes..
taija123

Post by taija123 »

5-meo-EMT wrote:Hahaa :) Jotain rektaalikäytöstä oon kuullut aiemmin, mutta veikkaan että yhtä (ellei enemmänkin) epäterveellistä se on kuin juotunakin. Väsäsin testimielessä kerran herskat 0,5ml:aan viskiä ja plugasin idioottina paremman imeytyvyyden toivossa niiiiin kirpas jonkun aikaa niin että silmissä pimeni ja perse oli kipeä loppupäivän :doh: . Ei voi kuvitellakaan jotain kokonaista shottia, tai sixpäckiä bisseä :) . Jos pitää kokeilla niin suosittelen puukapulaa/pyyhettä hampaiden väliin.

Haha. Joo en kyllä suosittele rektaalikäyttöä tai emätinkäyttöä, tuskin on loppupeleissä kauheen terveellistä. Sulla saattaa tulla tulehduksia yms. Jos usein harrastat saattaa sinne hyvinkin tulla pahoja tulehduksia/vauroita. En kyllä kehottais ketään kokeilemaan. Jos on nyt sit pakko kokeilla niin jättää sit siihen yhteen kertaan. Kuulemani mukaan ei ole sen arvoista, mutta tiedä sitten.

Joskus, oisko pari vuotta-vuos sitten ollut nuorison keskuudessa suosiossa laittaa tamponi pelkkään viinaan ja sen jälkeen tunkaista se näin karsiksti sanottua pilluun. Löysin artikkelin, tässä lainaus:
Saksalaisteinit ovat keksineet uuden tavan käyttää alkoholia, jotta humaltuminen olisi nopeaa, eikä alkoholia pystyisi haistamaan hengityksestä.

Poliisi varoittaa, että viinassa liotetut tamponit ovat kuitenkin terveysriski.

Baden-Württemburgin poliisin mukaan nopea humaltuminen ei ole edes taattua. Sen sijaan tytöt altistavat alapäänsä tulehduksille sekä muille vaurioille.

Myös poikia varoitetaan terveysriskeistä, joita tamponien anaaliseen käyttöön liittyy.

Eteläsaksalaisten teinien humalatrendi tuli esiin, kun lehti kertoi maaliskuussa 14-vuotiaan tytön romahtaneen maahan kesken konstanzilaisen festivaalin. Selvisi, että hän oli käyttänyt alueen nuorten suosimaa "vodkatamponia".
Hmm. En mä ainakaan haluaisi kokeilla, en nää että se olisi sen arvoista. Kyllä sillä vodkalla saa kännit ihan juomallakin.
Petri6
OD

Post by Petri6 »

Joo, rektaalikäyttö voi johtaa erittäin helposti pahoihinkin vaurioihin. Kannattaa vaan asennoitua siihen, ettei se alkoholi kuulu enää päihdevalikoimaan. Vaikeeta se on ajoittain (itsekin retkahdan muutaman kerran vuodessa), mutta onneksi esim. lakkaa ei ole eikä tulla luokittelemaan huumausaineeksi (tosin sitäkään en oo ainakaan vuoteen vetäny, ei oo tullu missään vastaan ja ite en viitti tilata). En tosin tiedä, kuinka turvallista toi lakkakaan on haimaan kannalta, mutta en oo kyllä ainakaan kuullu sen aiheuttaneen sen kannalta mitään ongelmia.
kuumottelija
Lepakko

Post by kuumottelija »

Petri6 wrote:Joo, rektaalikäyttö voi johtaa erittäin helposti pahoihinkin vaurioihin. Kannattaa vaan asennoitua siihen, ettei se alkoholi kuulu enää päihdevalikoimaan. Vaikeeta se on ajoittain (itsekin retkahdan muutaman kerran vuodessa), mutta onneksi esim. lakkaa ei ole eikä tulla luokittelemaan huumausaineeksi (tosin sitäkään en oo ainakaan vuoteen vetäny, ei oo tullu missään vastaan ja ite en viitti tilata). En tosin tiedä, kuinka turvallista toi lakkakaan on haimaan kannalta, mutta en oo kyllä ainakaan kuullu sen aiheuttaneen sen kannalta mitään ongelmia.
Meinaan siis tarkoitus nimenomaan vaan muutama krt/vuosi käyttää koko substanssia, sitten joskus kokeilla josko se pari bisseä meneekin ilman mitään kummempia. Jos pitää vahvaa viinaa suussa pari minuuttia, niin eikö se imeydy lääkkeiden lailla verenkiertoon ohittaen ruuansulatusjärjestelmän? Tällaista olen kuullut ja kyllähän mulla benzot toimii tällä tavalla parhaiten. Ei olekaan mikään hirveä into lähteä plugaamaan äässiin yhtään mitään...
Petri6
OD

Post by Petri6 »

Enpä usko sen alkoholion kovin hyvin imeytyvän. Ja vaikka imeytyisikin, niin kulkeutuuhan se verenkierron kauttakin sinne haimaan, joten tuo tuskin mitenkään ihan turvallista on vaikka onnistuisikin. Tietysti jokainen tekee omaa kehoaan koskevat riskiarviot itse, mullakin on kaveri joka lievästä maksakirroosista huolimatta tissuttelee silloin tällön bisseä, pahalta se tietysti tuntuu vierestä katsella.
kuumottelija
Lepakko

Post by kuumottelija »

Petri6 wrote:Enpä usko sen alkoholion kovin hyvin imeytyvän. Ja vaikka imeytyisikin, niin kulkeutuuhan se verenkierron kauttakin sinne haimaan, joten tuo tuskin mitenkään ihan turvallista on vaikka onnistuisikin. Tietysti jokainen tekee omaa kehoaan koskevat riskiarviot itse, mullakin on kaveri joka lievästä maksakirroosista huolimatta tissuttelee silloin tällön bisseä, pahalta se tietysti tuntuu vierestä katsella.

Sairaalassa ainakin perusteltiin injektioita ja tiputusta sillä, että lääkkeet ym suoraan vereen mennessä ohittavat täysin rauhoitetun haiman...

Noh, tuhdit savut + muutama Lyrica vastaa viinapulloa :) Mutta silti... Pussikaljalla puistossa.... Toki terveys on ensisijalla.
doof
Kameleontti

Post by doof »

Uudeksvuodeksi himokselle :cheers: Kippoa tulee otettua ja krapulassa tulee oltua, enkä siitä oo ikinä pitäny :D nyt mietin et kumpi olis krapulaan parempi, joko bentsot tai opioidit? Opioideista en muistaakseni ikinä ole saanu nauseaa, en edes ekalla isolla subuannoksellani enkä IM morfiinista.
Neulansilmiä täytyy hieman varoa kun olen luultavasti porukan ainoa ketä ottaa krapulaan muutakin kuin buranaa. Alkoholia en saa alas krapulassa joten tasottavat bisset ei tuu kyseeseen, eikä tramal joka ei tunnu toimivan sitten mitenkää. Pilveä en siinä seurassa voi polttaa :)
Iso kiitos kaikista mielipiteistä, paitsi moralisoinnista 8)
Petri6
OD

Post by Petri6 »

Jollei opioideista ole paljoa kokemusta, niin suosittelisin ottamaan jotain bentsodiatsepiinia (miellään jotain lyhytkestoista jos tarkoituksena on vielä aloittaa dokaaminen samana päivänä uudestaan). Missään nimessä niitä ei kannata kuitenkaan kännnissä ottaa, sillä tuolla kombolla on moni herännyt putkasta rystyset verillä vaila mitään muistikuvaa edellisen illan (tai pahimmassa tapauksessa viikon) tapahtumista.
Personaes
OD

Post by Personaes »

Valkovenäläinen on kestosuosikki. Shoteista taas Fishshot aka "fisu". Sit perus juomana joko olut tai lonkero. Gini lonkero on jees, mutta karpalo lonkero se vasta maittavaa on.
Tänään juodaan.
All that we see or seem, Is but a dream within a dream.
-Edgar Allan Poe
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

Fisu ja tequila on ne shotit.

Mut nykyään on valkoviinistä tullut meikäläisen viini suuntaus. On hankala löytää hyvä punkku, mutta valkkarin onnistuu melkein aina oikein valitseen. Mieluiten joku raikas ja sitruksinen valkkari niin oijoij. Sit vain jazzia, pilvee ja opiaatteja niin on ihan kuningas.
tRip wrote:
Muistakaa et jokainen haskattu elämä on vähän sääli, koska potentiaalia meissä on ihan widusti,!
Personaes
OD

Post by Personaes »

Joo valkkarit voittaa punkut omissakin kirjoissa. El tiempo on halpis viineistä ihan jees.

Kohta pääsen korkkaamaan, nami nami, tuun sit tänne kännissä kirjotteleen, ehkä tuun ircciinkin. teehee. :|
-Edgar Allan Poe
Huiko
LD50

Post by Huiko »

Ette te ymmärrä alkoholeista mitään, näköjään. :D

Bisseä janoon (esim. IPAa), Punkkua viineistä (joo, osaan valita alkosta sopivan happaman ja hedelmäisen.), Ja viskiä ryyppäämiseen. (Viskeihin EI lasketa bourboneja) :cheers:

Viskikin pitää osata valita, ja onkin usein vaikeenpaa ku hyvän punkun valinta. Se onnistuu yleensä parhaiten kattomalla kunnon viski-kuppilan ja maistelemalla siellä eri merkkejä ja eri maiden tuotoksia. Se nyt vaan on sitten fakta että ei ole olemassa hyvää suomalaista, skandinaavista, aasialaista ja lähi-idän viskiä. :left:

Sitten kun on kännissä laadulla ei ole väliä, mutta ei sitä nykyään vaikkapa VITUN HYVÄLLÄ KILJULLA vois kännejä alottaa. Pitääkö tässä pistää VAULTTIKÄNNIMIITTI pystyyn että saa valistettua ihmisiä juomakulttuurista ja sen nyansseista? :roll:

Eka baariin maistelemaan, sieltä alkoon revohkalla valkkailemaan MUN asiantuntevalla avullani juomat, jollei jo löytyny suosikkia, ja sieltä jonnekki sivummalle humaltumaan ja käyttäytymään asiallisesti? :mrgreen:
Tää tie vie tuskan, valitusten loukkoon.
Tän kautta käyt iänikuiseen vaivaan.
Tää tie vie kadotuksen väen joukkoon.

Oikeudenmukaisuus sai minut aikaan,
Jumalan Voima, Viisauden summa
ja Alkurakkaus, joka synnit peittää.

Vain ikuiset on ennen mua luotu,
myös mun on ikuisesti kestää suotu.
Kun tästä käyt, saat kaiken toivon heittää.

-Dante (n. armonvuonna 1321 jkr.
kirkas
Lepakko

Post by kirkas »

Kalliolla on hyvä maku (paitti punkun ystävä en ole). Mutta viskit on parhautta, myöskin oluet.

ginilonkero ja caipiroskat yms menee joskus kesällä janojuomana, muttei muuten oikeastaan.

Viski varastot tarvii olla aina kunnossa ja hyviä single malteja koitan aina lisäillä viski varastoihin (joita sitten harvemmin raaskii edes juoda, mutta onpahan joskus sitten kivat valikoimat).
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

Kallio wrote:

Eka baariin maistelemaan, sieltä alkoon revohkalla valkkailemaan MUN asiantuntevalla avullani juomat, jollei jo löytyny suosikkia, ja sieltä jonnekki sivummalle humaltumaan ja käyttäytymään asiallisesti? :mrgreen:
Tää kyl nyt vaikutti toooosi paljon siltä, että tämän olisi minä kirjottanut :D :D

Oluista kyl ei IPA oo janoon. Kyl siihen menee lager tyylinen enemmän. Vaik IPA on sillain mietoa niin siinä on silti makua.

Janoon enemmänkin just ihan lager tyyliset. Mieluiten saksalaiset alkosta, normi kaupasta ihan Miller, Sol ja Tsintagao toimii. Sit alkosta janoon voi ostaa vehnäolutta. Aijai se on herqquu.
tRip wrote:
Muistakaa et jokainen haskattu elämä on vähän sääli, koska potentiaalia meissä on ihan widusti,!
Personaes
OD

Post by Personaes »

Ennen meni jamesonia kolan kanssa aika paljon. Nykyään oon vodka linjalla. Ei vittu ei uppoaisi viskit nyt.

Siis näin vaikka kaupungin siihen aikaa kovin jätkä sanoikin että "viski on miesten juoma".
-Edgar Allan Poe
NatiHero
Kameleontti

Post by NatiHero »

Ahh, en oo melkeinn vuoteen varmaan juonu bissee (ainakaa nii et muistasin, jos on turpa täynnä nii väliäkö sil mitä juot :P ) Viime viikol kaveri tarjos jokusen nii aaaaiiiiii että maisu hyvälle. Joskus en voinu sietää bissee, mut vanhempi kaveri valisti ja tarjos baaris hiton hyvää bissee, ja sillo opin nauttii siit. Just join ale coqin jää kaapista lojumasta. namnam :cheers:

Punkulla oli sama, ennen ei maistunu, mut ku illallisil eksällä (jonka porukat harrastaa viinejä HITON tosissaa) Nii tarjottii 'bout maailman parasta punkkua jos multa kysytää. Se oli muistaakseni Amarone nimistä, n.40-60e/pullo, riippuen vähä valinnasta maksaa alkos. 75cl viinilasista tarjoiltuna ja oikea oppisesti dekantoituna. MMMMMMMMMMMMMMMOM`NOM :up:

Ja viskiä rakastan kans liityn siihen klubiin myös.
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

Personaes wrote:Ennen meni jamesonia kolan kanssa aika paljon.
Viski kola on kyl niiiin väääryys.

Viski juodaan joko sellaisenaan, veden kera, tai että vettä viereisessä lasissa niinkuin Irlannissa juodaan tai sitten kaljalla huuhdotaan alas. Siinä teen kyllä väärin, kun viski ja kalja toimii, mut kyl ne on kombinaationa ihan toimiva.

Enäänhän en viskiä juo, mutta voisi kyllä pitkästä aikaa antaa sille mahollisuus ihan piruuttaan. Tiiä vaik maistuis.
tRip wrote:
LeFairylette
OD

Post by LeFairylette »

Viski-ihmiset varmaan tappais mut jos se ei olis rikos...mut jameson karpalomehulla on helvetin bueno :cheers:
"Sä oot likanen narkkari! Yhteiskunnan pohjasakkaa!!