Alkoholi-topic

Keskustelua opiaateista, opioideista, bentsodiatsepiineista ja muista sedatiiveista, sekä niiden turvallisesta käytöstä.
Petri6
OD

Re: Alkoholi-topic

Post by Petri6 »

En enää juo lainkaan alkoholia. Sen sijaan keksin sille tänään muuta käyttöä. Kaadoin pari tilkkaa Ardbegin Uigeadal -viskiä Göteborgs Rapé Lös -nuuskan joukkoon. Tuoksu oli mukavan savuinen, mutta makua ei vielä ensimmäisessä tykillisessä ollut. Annan tuon marinoitua muutaman päivän ja kokeilen sitten uudestaan.
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
VXA
Kameleontti

Post by VXA »

kiinnostais kuis helposti posselle tulee tästä pitkäaikaista yleistä ryytymystä? Tuntuu että frendit voi kitata tätä ainetta suht. usein ja darran jälkee on ihan fine, jos nyt ei parhaimmillaan, mut jos mä juon vaikka viikon välein tukevan humalatilan ni se menee lopulta helvetin nopeasti siihen että kognitio on selvinpäin heikkoa, ei pysty suorittaa, ei kiinnosta, ei paneta, vituttaa, masentaa, ahistaa. Usein selviää muutamassa päivässä "ihan ok"-olotilaan jos on kuukauden joka viikko juonu kerran. Ja siksi, tää on mun mielestä, mulle aika huonosti sopiva aine. Yhtään useemmin käytettynä. Mä luulen et nykyään näin käy vielä helpommin, placebo vaikuttaa varmaan kans aika lailla ku tietää et dokaus vetää maihin. Onneks tätä nyt ei kuitenkaan mee kamalasti.

Kiinnostais tietää et mitkä ne kaikki mekanismit on joilla alkoholi vetää niin nuutuneeksi niin pitkäks aikaa? Serotoniini- ja gaba-tasothan ainakin laskee, samoin testosteroni. Mitä vielä? Ei nyt oteta krapulaa tähän, mulla se nyt on vielä aika mieto onneks.

ps. kaakaopavut auttaa.

e. mä luulen et kans dopamiinitasot laskee, siltä se tuntuu. Kuluukohan dopamiinia itsessään hukkaan, must tuntuu et stimutkin toimii aika heikosti dokailun jälkee, tai sit mä tulkitsen sen vaan niin kun ei pysty saavuttaa semmosta erittäin toimintakykyistä stimuoloo millään annoksella.
Jos metsään haluat mennä nyt,
niin takuulla pajautat.

Kolme likaista hippiä hiisas näin, piippu kiersi ringissä eteenpäin. Ja koska hatsia oli paljon niin, kutsuivat he messiin yhden pajapään.

Kuoseissa taju ajantajusta heikkenee.
doof
Kameleontti

Post by doof »

Eile söin keltase ferrarin niin eikai se mitenkää suuresti vaikuta tän päivä ryyppäämisee jos olo on nyt ihan jees?
Velho
LD50

Post by Velho »

nyt tässä juonut 18 päkin olvia :cheers:

Yleensä baarissa tulee tilattua tequila ja olut/siideri/lonkero riippuen onko jointti mukana ;) 8) :mrgreen:
Last edited by Velho on Sat 02 Nov 2013, 20:13, edited 1 time in total.
I ain't happy but, I'm feeling glad. I got sunshine, in a bag

Don't drink and drive

Take LSD and teleport
Velho
LD50

Post by Velho »

doof wrote:Eile söin keltase ferrarin niin eikai se mitenkää suuresti vaikuta tän päivä ryyppäämisee jos olo on nyt ihan jees?
eipä juuri kait :left:

Don't drink and drive

Take LSD and teleport
SadPanda
LD50

Post by SadPanda »

H,mm. Mä olen ihan huomaamatta lopettanut alkoholin nauttimisen.. ennen join isoja määriä joka toinen päivä ja viikonloput meni dokatessa :/ Nyt on jäänyt humalanhakuinen juominen kokonaan pois ja en harrasta tissutteluakaan enää ollenkA :)

Paljo parempi olo fyysisesti ja henkisesti ! Mä olen melkein varma että päivittäinen ylivoimanen ahdistus johtui myös tissuttelusta :P Mites velho oletko huomannut metadonihoidossa kun alat juomaan niin nousuhumala jää kokonaan pois ja menee muutenki enempi "turruuttavemmin" jäseniin se holi eikä edes mieliala nouse niinku ennen hoitoa!
Itse huomasin ton suboxone hoidon alettua ja jätin tän myrkyistå myrkyimän kuningasalkoholin pois :up:
[17:14] <bong_aqua> oot kyllä kohtuukäytön ruumiillistuma
kuumottelija
Lepakko

Post by kuumottelija »

Tuli sitte syysloman seurauksena krampit... kova päihde tämä.
SadPanda
LD50

Post by SadPanda »

Nyt on tulossa 2v sisään uusi uuoma ( huom. Ei alkoholi) sori jos offtopic mut kyseinen litku ei ole vaarallista, ei aiheuta riippuvuutta eikä krapulaa ja sen olon saa lopetettua pillerillä (vasta-aine) odottakaas laitan jonkun linkin siitä niin jos joku hoksii tai tietää aineen nimen ki tekemään vaan topiccia :D eikai nyt mikää aprillipäiväkää oo ;;

http://www.voice.fi/terveysjahyvinvoint ... a/23/55657 :D woot!?!
[17:14] <bong_aqua> oot kyllä kohtuukäytön ruumiillistuma
bom
Lepakko

Post by bom »

Panda, tossa lisää aiheesta:

http://www.dailymail.co.uk/health/artic ... ented.html

http://www.theguardian.com/commentisfre ... oser-think

En löytänyt kovinkaan tarkkaa tietoa. Kehitetty lääke vaikuttaa gaba-järjestelmään ja targetoi samoihin aivoalueisiin kuin alkoholi, sanottiin noissa.
"Life is like stepping into a boat that is about to sail out to sea and sink." —Shunryu Suzuki
magiclymagical
Apteekki

Post by magiclymagical »

http://en.wikipedia.org/wiki/Synthetic_ ... substitute Wikipedian mukaan "It is based on benzodiazepines"
Mun ajatukset on vaan mun ajatuksii, sul on vapaus miettii omia.
lordshiva
Karvakuono

Post by lordshiva »

hyi hitto miten kauhea olotila krapula on, jotenkin sen aina kuitenkin unohtaa ja päätyy taas juomaan järjettömiä määriä alkoholia. mitä enemmän juo niin sitä enemmän sitä tekee lisää.
nyt ollut sen verran diipit liskojen yöt, että voisi hetken keskittyä ihan muihin substansseihin :foil:
kuumottelija
Lepakko

Post by kuumottelija »

lordshiva wrote:hyi hitto miten kauhea olotila krapula on, jotenkin sen aina kuitenkin unohtaa ja päätyy taas juomaan järjettömiä määriä alkoholia. mitä enemmän juo niin sitä enemmän sitä tekee lisää.
nyt ollut sen verran diipit liskojen yöt, että voisi hetken keskittyä ihan muihin substansseihin :foil:
Alkoholin vieroitusoireet ovat aivan sairaat, ja ne saa hommattua juomalla tarpeeksi usein, enkä tiedä pääseekö niistä eroon niin että voi esim. pitkällä tauolla juoda taas normaalisti - rapulahan on suun kuivuutta ja päänsärkyä joka ilman kehon riippuvuutta menee aikanaan ohi; kun kehon riippuvaisuus tulee, niin ei kuitenkaan selviä ilman tasoittavaa enkä ikinä enää nykyisin juo ilman bentsojen/mahdollisesti opiaattien saatavuutta. Moni tuntuu ottavan krapulan liian kevyesti.

Ennen ei tullut krapulaa koskaan, myöhemmin vain pahimpien dokauskertojen jälkeen, ja siitä selvisi kebabilla. Helvetinmoisten monipäiväisten ryyppäystenkin jälkeen selvisi limulla. Kouluun pääsi aina.

Oma ennätysdokaus on noin 45 keskiolutvahvuista juomaan "päivän" (siitä kun alottaa keskipäivällä siihen kuin lopettaa aamutuimaan). Tasottavien tarvittava nykyinen määrä on vähintään 10-12, eivätkä ne paranna sitä oloa, vaan se tulee takaisin tunnin päästä bissen/kahden otosta. Nykyisin en saa krapulailtana unta ilman bentsoja (ennen riitti kalja), ja seuraavana päivänä on edelleen tuskainen olo, eikä sinäkään päivänä ilman bentsoa saa unta (darrat siis pidentyneet 2-päiväisiksi).

Jt. kova huume. Siis vertaaminen kannabikseen on aivan naurettavaa.
zerk

Post by zerk »

Mulla alkoi kahdenkympin nurkilla kankkuset muuttua todella järkyttäviksi. En ollut silloin mikään suurkuluttaja mutta aika usein viikonloppuisin vedin kohtuullisen kovat kännit joiden seurauksena olin seuraavat pari päivää tosi heikossa hapessa. Puolisen vuotta tämän jälkeen mulle alkoi tulla alkosta ensimmäisiä yliherkkyys- ja allergiaoireita, mistä on seurannut viiden vuoden tauko känneistä.

Todennäköisesti en tule enää ikinä olemaan humalassa eikä se mua kyllä oikeastaan edes haittaa. Olin kännissä aina todella idiootti ja palikka, vielä enemmän kuin selvin päin.
KarstaFari

Post by KarstaFari »

Ontääkyl vittu kamaa. Tuottaa ehkä parhaimmat olot mutta myös ahdistavimmat laskut..
Krapulat ei enään olee niinkään fyysisiä, vaan henkisiä.. :/
Perjantai ja lauantai tuli taas otettua, tälläkertaa viinanvoimin, veikkaan että viikon hikoilut on tästä taas edessä..
Nyt on vasta näkökenttä solmussa, mut niinhän se on mulla aina.
myssypingviini

Post by myssypingviini »

zerk wrote:Mulla alkoi kahdenkympin nurkilla kankkuset muuttua todella järkyttäviksi. En ollut silloin mikään suurkuluttaja mutta aika usein viikonloppuisin vedin kohtuullisen kovat kännit joiden seurauksena olin seuraavat pari päivää tosi heikossa hapessa. Puolisen vuotta tämän jälkeen mulle alkoi tulla alkosta ensimmäisiä yliherkkyys- ja allergiaoireita, mistä on seurannut viiden vuoden tauko känneistä.

Todennäköisesti en tule enää ikinä olemaan humalassa eikä se mua kyllä oikeastaan edes haittaa. Olin kännissä aina todella idiootti ja palikka, vielä enemmän kuin selvin päin.
Pystyn samaistumaan. Kännissä sitä omaa typeryyttä ei edes huomaakaan, varsinkin jos ryyppää useasti. Itsellä darrat muuttuivat radikaalisti kanssa siinä kahdenkympin nurkilla, tosin enemmän ahdistuksen ja kevyen skitsoilun puolelle. Fyysisesti ei oo tänäkään päivänä kuin hiukan heikkoo oloa ja yleistä väsymystä.
magiclymagical
Apteekki

Post by magiclymagical »

Onkoha tääl monia joille ei just tuu darraa yhtään? Mulla ei tuu ikinä. Morkkis kyl mut mitää fyysistä en kyllä huomaa.
Tosin mun juomiset on yleensä 1-3pv ettei sen pitempii oo ikää tullu otettuu.

Paitsi oikeestaa kyl tissuttelen nykyää about 5päivänä viikosta mut sillee juomalla "juomassa" en oo ku ton pari kertaa max viikos. :shock:
Luulin että doupit vie mut pahoille teille mut kyl tää holi on hankala korvata millään toisella päihteellä. Ehdotuksia? En tykkää stimuista niinkää itse, joita vois aatella jotenki korvaaviks tolle sosiaaliselle olemukselle mikä alkoholista tulee.
Mun ajatukset on vaan mun ajatuksii, sul on vapaus miettii omia.
sxoxyvg
Moderator

Post by sxoxyvg »

Krapulahan on amatöörien tauti. Pitempään jos on tullut tissuteltua niin eipä sitä darraa helposti hommaa, ellei määrät ole tolkuttomia. Pienen tauon jälkeen eilisen muutama viskilasillinenkin pisti luovan olotilan päälle.

GBL toimi meikällä alkoholinkorvikkeena aikanaan. Nykyisin tulee lähinnä polvet kipeiksi ja taju lähtee.
negatiivisesti sekaisin

<Dexma> Okei okei.
<Dexma> MÄ OLEN IHAN PERUSPANO
Illuusio

Post by Illuusio »

sxoxyvg wrote:Krapulahan on amatöörien tauti. Pitempään jos on tullut tissuteltua niin eipä sitä darraa helposti hommaa
Eikse oo just niin, et mitä useemmin ja pitempään juo, sitä pahempi darra tulee ? :D

Tai niin ainaki mua aina pelotellaan, kun hypistelen aina että lällällää, mullei ei tuu darraa. :mrgreen: Ainakaan mitää pientä päänsärkyä / heikkoa oloa suurempaa.
Petri6
OD

Post by Petri6 »

magiclymagical wrote:Onkoha tääl monia joille ei just tuu darraa yhtään? Mulla ei tuu ikinä. Morkkis kyl mut mitää fyysistä en kyllä huomaa.
Tosin mun juomiset on yleensä 1-3pv ettei sen pitempii oo ikää tullu otettuu.

Paitsi oikeestaa kyl tissuttelen nykyää about 5päivänä viikosta mut sillee juomalla "juomassa" en oo ku ton pari kertaa max viikos. :shock:
Luulin että doupit vie mut pahoille teille mut kyl tää holi on hankala korvata millään toisella päihteellä. Ehdotuksia? En tykkää stimuista niinkää itse, joita vois aatella jotenki korvaaviks tolle sosiaaliselle olemukselle mikä alkoholista tulee.
Itsellänikään ei yleensä tule/ole tullut, mutta kyllä sen saa hankittua kun 5-7 päivää juo aamusta iltaan. Itse olen huomannut opioidien ja paljon rajoitetummassa määrin pregabaliinin olevan hyvä korvike tuohon sosiaalisuuteen, ilman sekavuutta. Tosin molemmissa riippuvuus on todella suuri riski, joten en niitä välttämättä suosittelisi, varsinkin jos käyttö on edes jollain asteella tuota 5 päivää viikossa. GBL on myös ollut hyvä korvike silloin kun sitä on ollut saatavilla, tosin sillä saa itsensä helposti tajuttomaksi ellei ole todella tarkka käyttönsä kanssa, lisäksi meininki on paljon sekavampaa kuin esim. opioideilla, joskaan ei yleensä yhtä sekavaa kuin alkoholilla (ts. taju lähtee, mutta ei tule 12h sekoilu black outteja). Tosin joillekin ihmisille lakka ei sovi ollenkaan ja meininki on paljon pahempaa sekoilua kuin kännissä (nähnyt esim. tapauksia, joissa kaveri riisuu vaatteensa ja lähtee rappukäytävään laulelemaan ja soittelemaan ovikelloja).
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
Velho
LD50

Post by Velho »

SadPanda wrote:
Mites velho oletko huomannut metadonihoidossa kun alat juomaan niin nousuhumala jää kokonaan pois ja menee muutenki enempi "turruuttavemmin" jäseniin se holi eikä edes mieliala nouse niinku ennen hoitoa!
Itse huomasin ton suboxone hoidon alettua ja jätin tän myrkyistå myrkyimän kuningasalkoholin pois :up:
Oon huomannut tämän ja taisin jopa jossain viestissäni mainita asiasta ;) mutta kyl nyt kun on enemmän tottunut tohon metadoniin ni alkanu se nousuhumala palautua tosin ei samoissa määrin kuin ennen hoitoa ja siihen joutuu kiskoo väkeviä kuten tequila joka on mun kestosuosikki ollut ajanlaskun alusta :cheers: tosin bisse ei maistu mitenkään hoidossa ollessaan vaan siiderit ja lonkerot on lähellä sydäntä

Don't drink and drive

Take LSD and teleport
Musta8
Lepakko

Post by Musta8 »

VOU JUAMALAUTA!!!

Päätin dokata eilen pitkän puolenvuoden paussin jälkeen. Päälle vielä rivatrillejä ja opamoxeja nin kyllä lähti..mopo ja pahasti lapasesta...

Hävitin kaikki tavarat. Taskunpohjalta löyty 1mg subua mitä väsäilen nyt näi aamutuimaa lievittääksee tätä saatanallista tärinää ja vapinaa..

En uskonu ees et näi paha darra voi tulla.... Ei taida nuo subut auttaa hevonvittua tässä tilanteessa,ja Hannibalia laitakseni; "Meinaa turvautua jeesukseen tämä pakana/ Kylmät hikiset lakanat ei saatana / Jottai rauhottavaa ois ehottomasti nyt saatava..
Hi..!
renttuni
Apteekki

Post by renttuni »

Ennen join ja paljon. Kohtuukäyttö ei onnistunut lukuisista yrityksistä huolimatta. Siis join "vain" viikonloppuisin mutta aina ihan kaatokänniin. Hauskuus alkoi pikkuhiljaa loppua. Krapulat järkkyjä. Aina vaan ongelmia.

Pikkuhiljaa harveni ja harveni ja nyt en ota alkoholia juuri ollenkaan. Joskus harvoin esim. yhden tai kaks kaljaa.
VXA
Kameleontti

Post by VXA »

VXA wrote:
Kiinnostais tietää et mitkä ne kaikki mekanismit on joilla alkoholi vetää niin nuutuneeksi niin pitkäks aikaa? Serotoniini- ja gaba-tasothan ainakin laskee, samoin testosteroni. Mitä vielä? Ei nyt oteta krapulaa tähän, mulla se nyt on vielä aika mieto onneks.
kuulemma magnesiumiakin kuluttaa, joka on kuitenkin hyvinvoinnille aika tärkee mineraali.
Jos metsään haluat mennä nyt,
niin takuulla pajautat.

Kolme likaista hippiä hiisas näin, piippu kiersi ringissä eteenpäin. Ja koska hatsia oli paljon niin, kutsuivat he messiin yhden pajapään.

Kuoseissa taju ajantajusta heikkenee.
IommiSG
Psykonautti

Post by IommiSG »

KarstaFari wrote:Ontääkyl vittu kamaa. Tuottaa ehkä parhaimmat olot.
Vai niin...
"We came to L.A. to record, and we stayed at a house in Bel Air. At the end of the day, it was all dope, booze, drugs, fucking chicks. Oh, dear, we had some fun in that house."
- Tony Iommi of Black Sabbath
kuumottelija
Lepakko

Post by kuumottelija »

sxoxyvg wrote:Krapulahan on amatöörien tauti. Pitempään jos on tullut tissuteltua niin eipä sitä darraa helposti hommaa, ellei määrät ole tolkuttomia. Pienen tauon jälkeen eilisen muutama viskilasillinenkin pisti luovan olotilan päälle.

GBL toimi meikällä alkoholinkorvikkeena aikanaan. Nykyisin tulee lähinnä polvet kipeiksi ja taju lähtee.
Harhaluulo! Itse en todellakaan ole amatööri; teininä tuli dokattua joka ikinen päivä - ei mitään krapulaa, ei kerrassaan mitään mikä ei pullolla kokista lähtisi! Huoletta pystyi juomaan vaikka kuukauden kännit.

Sitten eräänä päivänä sain vieroitusoirekohtauksen lukion tunnille darrassa. Siitä lähtien "krapulat" on olleet yhtä kamalaa helvettiä, ja ne tulee jo muutaman oluen jälkeen laskuina. Jos ei olisi benzoja, ei selviäisi hengissä (tätäkin 4 yön unettomuutta viettäen-seurauksella kokeiltu; useat tipahtavat tarpeeksi valveilla oltuaan, mutta minulla olo vain pahenee, mikä johtuu aivojen ylikierroksista vieroitusoireiden aikana - eli ei enää puhettakaan taviskrapulasta. Hirveät ne onkin, päihittää mennen tullen pirilaskut. Ei pysty olemaan paikoillaan eikä varsinkin nukkumaan. Hyh!

Koska alkoholi on kuitenkin sosiaalisen elämän painopiste Suomessa, toivoisin, että tauon jälkeen pystyisi taas vetää maltilliset maltillisilla määrillä (pahimmillaan 3 lavaa mennyt viikonloppuna ja 42 kaljaa kerralla...). Muutoin voisi pysyä savuissa ja kuntoilussa, jahka sydän tuosta palautuu...
IommiSG
Psykonautti

Post by IommiSG »

Auttakaa...
mtä ois parasta tehä?
eilen meni viinaa ja vähän risolidia ja opamoxia ja puol pulloo ressuu
nyt on karhua 8 tai tai 9 tölkkii tyhjänä, lisää toki on.. sit löytyy risoo ja opaa
pysynkö pelkäs karhus? tavoteena max paras olo
"We came to L.A. to record, and we stayed at a house in Bel Air. At the end of the day, it was all dope, booze, drugs, fucking chicks. Oh, dear, we had some fun in that house."
- Tony Iommi of Black Sabbath
kuumottelija
Lepakko

Post by kuumottelija »

IommiSG wrote:Auttakaa...
mtä ois parasta tehä?
eilen meni viinaa ja vähän risolidia ja opamoxia ja puol pulloo ressuu
nyt on karhua 8 tai tai 9 tölkkii tyhjänä, lisää toki on.. sit löytyy risoo ja opaa
pysynkö pelkäs karhus? tavoteena max paras olo
Jos on vieroitusoiremainen olo niin ota rauhottavaa karhujen lisäksi, äläkä niitä paljoa, koska muuten tulee seuraavana päivänä vielä hirveämpi olo.
kuumottelija
Lepakko

Post by kuumottelija »

Voiko alkoholin vieroitusoireiden aikana ottaa hyvin pieniä (1-6 tlk olutta) määriä alkoholia esim. leffan yhteydessä, vai "takapakittaako" koko hoidon?
Dexma
Moderator

Post by Dexma »

kuumottelija wrote:Voiko alkoholin vieroitusoireiden aikana ottaa hyvin pieniä (1-6 tlk olutta) määriä alkoholia esim. leffan yhteydessä, vai "takapakittaako" koko hoidon?
Tää on vähän kuin bentsoissa. Paras ois mennä ymmärtääkseni pikkuhiljaa alaspäin, mutta mutta. Ehkei kandee kauheesti yli kuutta ottaa missään nimessäkään ja parempi ois jos ois vaik jotain bentsoja hollilla niin vois vain palautella kehoa.

Nois reflois tosi kamalaa on se, mihinkä kuntoon keho on päässyt dokaamisen aikana. Eli kandee jättää se alko suhkoht nopeesti, kuhan vain elossa pysyy niissä refloissa.

Ei kyl itellä alko-refloissa oikein ollut hyvä idea alkaa juomaan. Jotenkin helpompi oli just ottaa bentsoja ja antaa kehon vain palautua. Söi kunnolla välillä ja nukku oikeita yöunia.
tRip wrote:
Muistakaa et jokainen haskattu elämä on vähän sääli, koska potentiaalia meissä on ihan widusti,!
kuumottelija
Lepakko

Post by kuumottelija »

Dexma wrote:
kuumottelija wrote:Voiko alkoholin vieroitusoireiden aikana ottaa hyvin pieniä (1-6 tlk olutta) määriä alkoholia esim. leffan yhteydessä, vai "takapakittaako" koko hoidon?
Tää on vähän kuin bentsoissa. Paras ois mennä ymmärtääkseni pikkuhiljaa alaspäin, mutta mutta. Ehkei kandee kauheesti yli kuutta ottaa missään nimessäkään ja parempi ois jos ois vaik jotain bentsoja hollilla niin vois vain palautella kehoa.

Nois reflois tosi kamalaa on se, mihinkä kuntoon keho on päässyt dokaamisen aikana. Eli kandee jättää se alko suhkoht nopeesti, kuhan vain elossa pysyy niissä refloissa.

Ei kyl itellä alko-refloissa oikein ollut hyvä idea alkaa juomaan. Jotenkin helpompi oli just ottaa bentsoja ja antaa kehon vain palautua. Söi kunnolla välillä ja nukku oikeita yöunia.

Joo mulla on kyllä korkea bentsotole mutta kakkosen rivoja ja xanttuja jotain 170 kpl :) Lähinnä kelasin leffan kanssa jotain kolme neljä ottaa, ja vähentämisen linjalla koko ajan mennyt. Nyt takana on jo ensimmäinen suhteellisen hyvin nukuttu yö. Kiitos infosta!