Alkoholi-topic

Keskustelua opiaateista, opioideista, bentsodiatsepiineista ja muista sedatiiveista, sekä niiden turvallisesta käytöstä.
tRip
Me Gusta

Alkoholi-topic

Post by tRip »

Mikäs on vaulttilaisten miellyttävin drinkki, shotti tai mikä vaan alkoholipitoinen..

Itellä ainakin on joku kiero fetissi GinToniciin :P
Eipä oikeestaan viinaa tule juotua muussa muodossa.
Niin ja punaviini!!

edit. taitaa olla väärällä alueella tämä topic, voi siirtää jos se haittaa.
Last edited by tRip on Wed 31 May 2006, 10:44, edited 1 time in total.
benelux fat
Kameleontti

Post by benelux fat »

Jack Daniels on kestosuosikki, myös Hennessy konjakki jos tekee mieli vähän luksustella tai on joku special ecation.

En tiedä onko tälle drinkille jotain nimeä, mutta esim. starttipaukuksi tai darralääkkeeksi sopii seuraavanlainen sekoitus:
Lasiin jäitä ja perään omavalintaista viinaa maun mukaan.
Lisätään parin sitruunan ja vaikkapa puolikkaan appelsiinin juuri puristettu mehu. Loput lasista täytetään Red Bullilla/muulla energiajuomalla.
Tollasia tulee aina sillointällöin tehtyä hieman vaihtelevalla reseptillä. Hyvää ja virkistävää. 8)

Muuten ei tule drinkkejä pahemmin tehtyä ja baarissakin sitä tilaa aina jotenkin automaattisesti bisseä tahi viskiä.
"Trippi pakottaa ajatukset kulkemaan eri tavalla ja irtautumaan itse rakennetuista muureista, jotka toisilla saattavat pitää horjuvaa mielenterveyttä pystyssä." Miffy @ P-linkki.
tRip
Me Gusta

Post by tRip »

Just eilen muuten maistoin sitä uutta tuhottoman ylihintaista frozen ananasta (0,44l), koska kaupassa ei ollut muuta kylmässä. Se oli muuten ihan herkullisen makuista (no...ananasmehua) vaikka siiderista en pidä sitten yhtään.

Ja tosiaan baarissa se on melkeinpä automaattisesti bisseä, ja jos oikein pitkän kaavan mukaan niin jossain vaiheessa iltaa viina?-battery.
Varas
Karvakuono

Post by Varas »

Olutta yleensä
nimimerkki
Psykonautti

Post by nimimerkki »

Vähän mitä sattuu, tykkään kokeilla uusia juomia. Tänään join sangriaa ja Sandelsia, ehkä vielä jotain siidereitä.

Oluista en pahemmin tykkää, olen makealle perso, vaikkei limusiiderit taas maistu, yritän vältellä ylenmääräistä sokeria.

Punkkuja, vermuttia ja siidereitä olen enimmäkseen juonut nyt.
powergrower
Kameleontti

Post by powergrower »

kyllä se virtanen taitaa olla _se_ juoma :)
Asidyyli
LD50

Post by Asidyyli »

Drinksuista varmaan vanha kunnon Cuba Libre ja sitten Grasshopper.
W10
Kameleontti

Post by W10 »

Olut, olut ja olut. Kaikkea muuta yritän vältellä. Viinaa en oikeastaan juo koskaan, mutta siltä saralta sitten viski on se mitä juodaan jos juodaan. Drinkeistä cuba libre oli pitkään suosikkini ja rommikaakao.
"It rubs the lotion on its skin or else it gets the hose again."
benelux fat
Kameleontti

Post by benelux fat »

W10 wrote: ja rommikaakao.
Rommikaakao on kyllä loistavaa. Varsinkin alpeilla päälle kolmessatonnissa nautittuna.. Se on elämää. 8)
"Trippi pakottaa ajatukset kulkemaan eri tavalla ja irtautumaan itse rakennetuista muureista, jotka toisilla saattavat pitää horjuvaa mielenterveyttä pystyssä." Miffy @ P-linkki.
viaticus
Psykonautti

Post by viaticus »

Rommikolaa (ja nimenomaan tummasta tehtyä) tulee baarissa tilailtua yleensä aika ahkeraan. Punaviinit ovat myöskin ystäviäni. Niin, ja mummon tossu on myös baari-iltaa vietettäessä aika perinteinen veto.
"I'm all over myself - I'm all over the place - I AM the place"
Asidyyli
LD50

Post by Asidyyli »

Ei hirveästi löydy oikeastaan alkoholijuomia joista en pitäisi. Joko olen varsin moniruokainen alkoholikulinarismin suhteen, tai sitten vain humalahakuinen.
Keisari
Lepakko

Post by Keisari »

Salmiakki kossu, njams.

Kalja kans menee.
HUUHAA
Apteekki

Post by HUUHAA »

eipä tule mitään drinkkejä juotua, kaljanjuontikin jäi kokonaan pois...... nyt juon vain EUROSHOPPER päärynä-cider-light 0,5L 4,7%... ja vain ja ainoastaan sitä, en mistään terveyssyistä vaan siksi että se yksinkertaisesti maistuu niin v***n hyvälle. :shock: :D :lol:
työni on HUIPPU salaista.......... en tiedä siitä oikeastaan mitään
Joniitti
Apteekki

Post by Joniitti »

Jaa-a, virtanen ihan miellyttävä, mutta mutta.. kyllä se Jackiedannari on ollut parasta! Joskus oli nää salmiakki juomat blackcatit sun muut, mutta laatta lentää jo siitä hajusta nykysin. :roll:
Delirium Tremens
Kameleontti

Post by Delirium Tremens »

Viinoista juon mieluiten vodkaa, tosin vähään aikaan en ole varsinaisiin viinoihin koskenut. Olut on kuitenkin *se* kesäjuoma, ja sitä tulee pelkästään juotua ihan liikaa.

Oluista perinteisesti olen juonut vahvoja vaaleita oluita, Karhu Tosi Vahva ja Wojakin 9-prosenttinen maistuvat edelleen, keskiolutta juon nyt aktiivisemmin ensi kertaa sen jälkeen kun täytin 16 tai 17. :P

Tunnustan suoraan, että viineistä en ymmärrä mitään, vaikka mielelläni toisinaan juon punaviiniä. Puolustuksekseni kuitenkin sanon, että lonkeroita, "siidereitä" ja muita kiljulimuja en todellakaan voi sietää. :lol:

Erilaisista kukonhännistä ja muista juomasekoituksista en juurikaan myös tiedä, joskus itse sekoitan sellaisia, jotka intuitiivisesti tiedän nautittaviksi yhdistelmiksi. Kaipa niillä usein olisi jo nimikin olemassa, jos vain selaisi jostain oppaasta.
AD_HD @ synirc
Miasma
OD

Post by Miasma »

Itselläni on tuo viski melkein se ykkösjuoma noista väkevistä (Irlantilaisista; Jameson ja Skotlantilaisista; Speyburn.) Kirkkaista taasen tuo suomalainen valkoviini. Olutta tulee myös nautittua melko useasti eli melkeimpä päivittäin. Niin meinas unohtua kokonaan tuo rommi :) "But why is the rum gone?" :lol:
Drinkeistä tuo gin tonic, eritoten Suomen kesässä suojaamassa malarialta 8)
"Jesus! Did I say that? Or just think it? Was I talking? Did they hear me?"
"Life is a joke and death is the punchline."
Miasma
OD

Post by Miasma »

Kossu + Mountain Dew = herkkua, ehkä liiankin hyvää :lol:
"Jesus! Did I say that? Or just think it? Was I talking? Did they hear me?"
"Life is a joke and death is the punchline."
Delirium Tremens
Kameleontti

Post by Delirium Tremens »

Miasma wrote:Kossu + Mountain Dew = herkkua, ehkä liiankin hyvää :lol:
Mielenkiintoisia nämä makuasiat, itse en voi kumpaakaan sietää. :o
AD_HD @ synirc
LD50
Apteekki

Post by LD50 »

Juon kaikkea vesikaljasta sinoliin, mutta minttuviinaan en koske. Ainut juoma mikä saa vaikka dekstrometorfaanilitkun maistumaan hyvältä. :lol:

Suosikkeja on Jagermeister ja hankintahetkellä halvin kalja.
Exaile
Karvakuono

Post by Exaile »

mikä tahansa kirkas viina ja appelsiini mehu
Lasipallo
Moderator

Post by Lasipallo »

Olut on se minun juomani. Minulla ei ole mitään erityistä suosikkia, kaikki menee kyllä.

Pohjanpoika on mielenkiintoista tavaraa kirkkaista, mielestäni päihittää kaikki muut kirkkaat mitä olen maistanut.
They were tattooed from head to foot, and they brandished cutlasses and big clubs with spiked knobs. They shouted ferociously in their native Finnish, and they swung cutlass and club as if berserk, sometimes felling their own men in their fury.
Asidyyli
LD50

Post by Asidyyli »

Maustamattomia perusviinoja tullut niin vähän maisteltua, etten ole paljon eroja huomannut. Leijona on vähän kossua pehmeämpi, Tasavalta lemahtaa hyvin väkevästi pulituurilta ja Pöytäviinassa on jotenkin vanhoillisen liuotinmainen maku, vaikka onkin sieltä kalliimmasta päästä.

Vituttaa myös se, että itse en kovin patrioottinen ole, ja meillä Suomessa jostain syystä juuri viinoja markkinoidaan lähes poikkeuksetta jonkinlaisella kotimaaylpeys-mentaliteetilla: Suomi-viina, Tasavalta, Sisu-viina, Leijona... ja sitten se joku ihan käsittämätön Talvisota-viina...

Jos maustamatonta viinaa pitää juoda niin kyllä itse paljon mieluuummin käännyn itänaapuriin päin ja juon hyvää vodkaa... Stolichnaya on ehdoton suosikki ja vieläpä huokea.
Gonzo
Karvakuono

Post by Gonzo »

Kaljahan taitaa olla se vakijuoma. Karhu 12-pack on varma ratkaisu. Mutta yleensä tykkään tummista enemmän. Varsinkin hana-Guinness on namia.

Drinkeistä rommikola ja valkovenäläinen on ihan ehdottomia. Harvemmin vaan tulee baarista tilailtua. Itse niitä tekee jos tekee. Baareissa kun en oikeastaan tykkää käydä.
It's a satanic drug thing. You wouldn't understand
tRip
Me Gusta

Post by tRip »

Kukko pils on mainiota olutta. Ja tuleepahan tuettua pienempää panimoa samalla.
kristiina
Tuppisuu

Post by kristiina »

apukuski ;
2cl amarettoa
1cl stroh
1cl jägermeifer
colaa
batterya
jäitä

tai sit viskikolaa tai vodkaa&gingeralea
sangria ja punkut on kanssa pop

hei vaan kaikille btw. sain vihdoin aikaiseksi rekisteröityä
lapsena minulta kysyttiin, että miksä sinusta tulee isona? vastasin; kuollut, pelkään.
Ivy
Psykonautti

Post by Ivy »

Tykkään maistella uusia drinkkejä.

Tähän asti mieleiset alkoholijuomat on punaviinit (mm. Casillero del Diablo), vodka (tietysti :roll: ), muutamat long drinkit, Kahlua.. Valkovenäläinen yms.

:lol: Ei sillä, että juon paljon.
Lasipallo
Moderator

Post by Lasipallo »

Viineistä minä en ole oikeastaan saanut mitään irti koskaan. Casillero del Diabloa maistoin eilen, maku muistutti kiljua jotenkin.
They were tattooed from head to foot, and they brandished cutlasses and big clubs with spiked knobs. They shouted ferociously in their native Finnish, and they swung cutlass and club as if berserk, sometimes felling their own men in their fury.
Ivy
Psykonautti

Post by Ivy »

Makeat viinit ovat hyviä, muttä Suomessa en ole vaan törmännyt niihin..
Ehkä olen vain maistellut liian vähän..
h.s.t.

Post by h.s.t. »

Kukko pils on mainiota olutta. Ja tuleepahan tuettua pienempää panimoa samalla.
Sormi keskellä päätä kysyn nyt, kuinka vitussa mä saan tohon lainaan sanat "tRIP wrote:"?
:oops:

Niin, siis hyvää oluttahan toi on.
reeferass
Psykonautti

Post by reeferass »

Lapparia päivisin, sierra- tequillaa ja citra-punaviinia iltaisin. Yöllä jos janottaa, niin screwdriwer eli vodka+tuoremehu vie janon ja voi taas alkaa uneksimaan seuraavasta ryyppypäivästä.