Morfiini

Keskustelua opiaateista, opioideista, bentsodiatsepiineista ja muista sedatiiveista, sekä niiden turvallisesta käytöstä.
Petri6
OD

Re: Morfiini

Post by Petri6 » Mon 23 Nov 2015, 10:17

Turvallistahan noiden rätkiminen ei ole, sillä talkkia sisältävät eikä sitä saa pois filtteröityä. Toisaalta jos noin kauan on hoidossa ollut niin luulisi moposta olevan aikaisempaakin kokemusta. Mutta jos nyt joku annos pitäisi sanoa niin 50mg voisi olla sopiva, 40mg jos oikein varovainen haluaa olla.
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun

Bentseeni
Lepakko

Post by Bentseeni » Mon 23 Nov 2015, 17:38

Petri6 wrote:Turvallistahan noiden rätkiminen ei ole, sillä talkkia sisältävät eikä sitä saa pois filtteröityä. Toisaalta jos noin kauan on hoidossa ollut niin luulisi moposta olevan aikaisempaakin kokemusta. Mutta jos nyt joku annos pitäisi sanoa niin 50mg voisi olla sopiva, 40mg jos oikein varovainen haluaa olla.
Eih! Se onneton oli kuitekin tänään sulattanu klinikalla ne 16mg Xonea, miten se perusteli sitä että oli sulattanut ne..kun se oli jääny poreesta kiinni mutta sai silti lääkkeensä, ni oli sitten sulattanu. No pääs kotiaan ja kyhäs 100mg vedot tuloksena notkut ilman euforia. Ja eikä siinä kaikki veti loput kaikki 100mg ja sama homma. Sinne meni 100€ ihan hukkaan, ei vittu mikä sälli :down:

Bentseeni
Lepakko

Post by Bentseeni » Mon 23 Nov 2015, 17:40

Ja sen voin sanoa kun siitä kaverista puhutaan, niin ei paljon kiinnosta onko siinä talkkia, tyyliin vaikka olis microgramma syaniidia, ni varmaan vetäis silloinki, hah :D

Isha
Psykonautti

Post by Isha » Thu 17 Dec 2015, 14:08

Debolan muodossa tullut nyt muutaman kerran kokeiltua iv. Turhan raskas jarru minulle, fentis ja oxy imo paljon miellyttävämpiä.

eNZYMe
OD

Post by eNZYMe » Fri 18 Dec 2015, 02:23

Isha wrote:Debolan muodossa tullut nyt muutaman kerran kokeiltua iv. Turhan raskas jarru minulle, fentis ja oxy imo paljon miellyttävämpiä.
Mun mielestä tuo raskaus on juuri ihan parasta. Fenttiksestä puuttuu alkunousujen jälkeen euforiaa ja oksikodoni on liian piristävää, vaikka paljon fenttistä mielllyttävämpää.

Unikkotee, heroiini, morfiini on suosikkejani juuri raskauden ja kokonaisvaltaisen kehonpuudutuksen takia.

Friidu
Psykonautti

Post by Friidu » Mon 22 Aug 2016, 23:32

Olen kokeillut iv:sti 10-40mg annoksia. Viimeisimpänä tuo 40 ja tolea on opiaatteihin aika hyvin. Ampullikamaa siis olleet nuo. En ole koskaan kokenut mitään raskasta oloa tästä, en nuokkujakaan saanut. Mulla varmaan jokin allergia, siis yliherkkyys tähän ja tulee vaan päällimmäisenä histamiinireaktio. Tätä suositellaan injektoitavaksi HITAASTI, ja itse oon tehnyt sen liian nopeaa..mistä seurasi kyllä ihan kaameat pari minuuttia. Aina on tullut ihottumaa,siiis nokkosihottumatyyppistä pistokohdan ympärille vaikka täydellisesti suonessa. Se katoaa kyllä itestään 15 min sisällä..eikä kutise.

Siitä 40 annoksesta seurasi ihon pistelyä kasvoissa ja jalkapohjissa, niinkuin pienemmilläkin annoksilla, mutta lisäksi nousi verenpaine ja syke älyttömästi. Oikein tykytti rinnassa! Hirveetä oli. Sit tuli pääkipu, voimakas sellainen,joko tosta rr noususta tai aivopaineennosusta. Hyi..olin jo naloksoniruisku kädessä valmiina stoppaan koko touhun. Päätin kuitenkin odottaa ja meni ohi 5 min sisällä.. ei jäänyt silti euforiaa, nuokkuja, eikä mitään. Tuo sykkeennousu oli tosi pelottava kokemus, se tapahtui välittömästi injektoinnista. En keksi muuta kuin histamiinireaktion, voimakkaan sellaisen. Koska yliannostuksesta olis pitäny vaikuttaa hengitykseen,mut mun hengitys ja tajunta pysyivät koko ajan normaalina. Jos hengitys ois alkanu mennä huonommaks,niiin olisi pistänyt sen naloksonin.. vaikka viekkarithan se ois sit lyöny päälle.

Kyl mulle parhaat aineet ja oxycodoni ja u47700 , ne ei aiheuta vastaavia allergisia tai muitakaan epämiellyttäviä kokemuksia..pelkkää euforiaa ja pehmeyttä, sekä pienemmät annokset energisoi.
Mut muillekin nyt varoituksen sana, toi histamiinireaktio voi yllättää ja se on ihan kamala! Odotat euforiaa ja saat jtn ihan muuta.. Sinne meni ampullit hukkaan.

zerk
Moderator

Post by zerk » Wed 24 Aug 2016, 13:28

Ei kaikki tykkää morfiinista. Se on myös hyvin tiedossa, että morfiini aiheuttaa helposti voimakkaan histamiinireaktion. Sehän lienee yksi syy siihen, että sairaaloissa on nykyisin siirrytty hyvin laajalti oksikodonin käyttöön morfiinin sijasta.
^^@_

Suboxoneprinssi
Lepakko

Post by Suboxoneprinssi » Thu 22 Sep 2016, 11:09

Kovalla annoksella morfiini tosiaan antaa sellaisen histamiinipotkun, että muuten oikein passeli annos voi hetken aikaa ainakin olla dysforinen. Suosittelen pientä määrää antihistamiinia; ei tarvitse olla hydroksytsiini-/prometatsiini-akselia, loratadiini ja setiritsiini ja muut uudemmatkin auttavat - ellei ole tarkoitusta hakea myös lisäsedaatiota.
Morfiini voi olla myös monille liian sedatiivinen. Mielestäni morfiini on paljon euforisempi ja olen aina ekoista kannabiskokeiluistani lähtien nauttinut raskaasta, pöhnäisestä narkoosista, mutta tuntuu kiistattomalta että isompi osa ihmisistä kokee oksikodonin sivuvaikutukset vähemmän häiritsevinä ja nauttii ko. substanssista enemmän. Siksi se onkin, kuten zerk jo vihjasi, syrjäyttänyt monissa paikoissa morfiinin käytön, kun lääketieteellisessä kontekstissa annetaan pidempiaikaisia analgeetteja. Toki moni vielä vannoo morfiinin nimeen, esim. mulle määrättiin viimeks sitä vaikka pyysin ennemmin oksikodonia.

Molemmat on melko pitkälti sairaaloiden ykkösopioideina tainnut syrjäyttää fentanyyli ja sen eri johdannaiset, kun kivunlievitys on mahdollista 15 minuutista useisiin tunteihin. Aikaisemmin puolen tunninkin operaation jälkeen potilas oli monta tuntia ihan katollaan. Kroonisten kipujen hoidossa ja saattohoidossa käytetään edelleen morfiinia, oksikodonia, hydromorfonia, jne. vaikka myös fentanyylilaastarit ovat tietty tehokas tapa hoitaa kroonista kipua.

Friidu
Psykonautti

Post by Friidu » Thu 22 Sep 2016, 11:23

Yep, mä oon juuriki yksi niistä, jolle oxy passaa paremmin. Saan histamiinireaktion jo pienestä morkkumäärästä, siis iholle.. ja kerran (niinku oon kirjoittanu) sain sit pahemman,ihan systeemisen reaktion.. oxya kestää ottaa paljon, ennenkuin tunnen mitään epämukavaa. Morkku tuottaa mulle valtaisan lämpöaallon, eri tavalla kuin oxy, mutta ei se siinä jalkopohjien pistelyssä ole kovin nautittava kokemus siltikään.. Sivuvaikutukset peittoaa ne morkun muuten kivat vaikutukset, joskaa syviä nuokkuja en ole siitä saanut, koskaan? Mut en mä niitä hakeakaan.

Sairaalassa ja esim. saattohoidossa joo morkku ja oxy yleisimmät nykyään, paljon myös tosiaan buprea laastarimuodossa pitkäaikaispotilailla, sit fentistä sekä alfentaniiliä lähinnä leikkaussalissa. Aikalailla lääkäristä kii kummalla esim. saattohoidossa mennään, toinen tykkää äidistä, toinen tyttärestä. Mut morkku on sydänpotilailla parempi, koska se auttaa hapenkuljetuksessa sydämeen..

bilehile
Apteekki

Post by bilehile » Wed 11 Jan 2017, 19:47

Itekkin saan aika kovan histamiinireaktion: koittanut hillitä sitä että otan halutun annoksen kahessa osassa ja ihan hyvin on toiminu vaikka vielä jonkinverran pisteleekin noustessa naamaa ja rapsuttaa :up:
Takana loistava tulevaisuus.

Velho
OD

Post by Velho » Thu 12 Jan 2017, 09:25

Joskus tuli näitä dolconttei 60mg joku 30mg iv ja pohjalla oli 75metadonoa . Hurjat notkut tärähti hyvin.
I ain't happy but, I'm feeling glad. I got sunshine, in a bag

Tiberius
Lepakko

Post by Tiberius » Sun 05 Feb 2017, 18:10

Ohan tässä kovat nousut...1x100mg depolan hätäsesti väsätttnä ja 15mg dormicum sekaan.aika letkeeks veti.tosiaan sit sakoista lillutin 5ml pumppuun epätoivovedot ja toimi nekin vaikka metrin osiin jaoin.eli vissiin ajan kanssa hyvä väsätä kun todiaan sakkavedot anto myös rushin.ja siis toi ekaks mainittu 3 osaan ja jokasella toimii ihan jees.sniikkiä kun nousut niin vahvat että tuntuu ettei funkkais enää lainkaa oikein kun rushi ohi mutta näinhän asia ei ole.

Maltilla niin hyvää tulee.hengityslama riski suuri varsinkin ton dc kombon kanssa joten olkaahan varovaisia.
-=€ukataforia eis pathoS=-

Valosini
Psykonautti

Post by Valosini » Sat 25 Feb 2017, 20:45

Itse sain tästä ensimmäisellä kerralla (IV) todella kovan histamiinireaktion. Tuntui, että kurkku salpautuu umpeen jne. Nyt elimistö varmaan jotenkin sietää mopoa paremmin, ei ole tullut sen kummempia histamiinireaktioita edes isoilla (120mg kerralla) annoksilla. Olen tosin alkanut syömään n. 1h ennen mopon vetämistä joko setiritsiiniä tai hydroksitsiinia. Täytyy kyllä sanoa, että itse pidän oksikodonista paljon enemmän. Morfiini tuntuisi vaikuttavan itsellä paljon lyhemmän aikaa ja nousut eivät ole niin euforiset. Kyllä tämä silti hyvää tavaraa on, ehkä toisiksi paras opioidi mielestäni oksikodonin jälkeen. Taistelee hydromorfonin kanssa kakkospaikasta :).

EDIT: Alan jopa vähän lämpenemään tälle nyt kun vähän enemmän tyyppaillut. Nousut ovat ehkä jopa paremmat kuin oksikodonissa, tulee sellainen mukava fyysinenkin euforia mikä oxysta puuttuu. Tosin mulla on vähän sama kuin Tiberiuksella, eli nousujen jälkeen vaikutus tuntuu hälvenevän heti :| . Ja ärsyttävää, kun ei tule minkäänlaisia notkuja vaikka ottaisi +100mg IV. Pitänee seuraavalla kerralla kokeilla vaikka 180-240mg.. (HUOM. Nuo annokset korkealla toleranssilla, ei kannata ottaa ohjeistuksena jos ei tiedä tolejaan.)

espresso
Karvakuono

Post by espresso » Fri 06 Apr 2018, 19:49

Tulee mieleen eräs sairaalareissu (leikkaus) vuonna 1993. Mitähän lie opiaatteja tuolloin käyttivät heti leikkaukse njälkeisiin kipuihin tippaan sekoitettuna.. muistan vaan kun jonkinaikaa herättyäni nukutuksesta valitin kipua, jotain mömmöä truuttasivat tippaletkuun ja kivut taisi aikalailla hälventyä ja olin taas jossain ihan hereilläolon ja unen rajamailla pitkään (toki välillä taisivat redoussata). Vessaan kun piti lähteä köpöttelemään niin laatta meinasi lentää kokoajan, mutta paikoillaan ollessa ei pahoinvointia ollut.. aikamoisessa tokkurassa sitä pari päivää tuli kyllä oltuakin. Tajusi kyllä mitä ympärillä tapahtuu mutta kaikki ulkopuolinen tuntui hyvin hyvin etäiseltä, sitä vaan oli siellä omassa tokkuramaailmassaan. Liekö morfiini ollut käytössä?

zerk
Moderator

Post by zerk » Sat 07 Apr 2018, 18:36

^ Oksikodonia tai morfiinia. Itse veikkaisin oksikodonia.
^^@_

tRip
Me Gusta

Post by tRip » Thu 12 Apr 2018, 01:01

Mopo on muuten hyvä opparivierotukseen (täysagonistien siis).. emt.. sen verran diippi aine, et sitä jostainsyystä ottaakin kohtuudella, ja jopa on ottamatta sillonkun ei o sen aika ihan vielä.
Ehkä se sen raskas olemus, joka ei siinä houkuta ottamaan isompia määriä. en tiedä.

Niin ja puhun depottimuotoisesta moposta. jonka siis ottaa .. noh.. ei nyt aivan niinkuin lääkäri sen määräisi, jos se nyt edes oikea sana voi olla kuvaamaan, eihän tätä mistään saa, kuin pää katkenneena tai briteissä ihan yleisesti käytetty.. tai yleisesti ja yleisesti.. jos metis tai bupre ei sovi KH-alasajoon, niin sit se on depottina mopoo. ja voin sanoa, että kyllä he näemmä tietävät oikeastikin mitä tekevät. Suomi on yks häsläreiden maa. täällä osata mitään kunnolla kuin koodata.. tai piriä kiskoa ja sit koodailla.

Pääsin itse irti vahvimmista oppareista, luojan kiitos tällä metodilla.. Välil ihan ylpeä että joissain maissa lääketiedekin otetaan ammattiylpeydellä, eikä vätyksenomaisella pakkoliikesarjalla & FIMEAn ohjeistuksia tarkoin noudattaen, vaikka ne oisivatki aivan jostain hatusta tai vielä jostain ikävämmästä revittyjä... ja Valvira taas taktisesti valvoo viransapuolesta, muttei ammattinsa puolesta istu ku konttorituolilla ja selaile psyvaultia et mitähän next taas kiellettäis.. haa. JENKEMIÄ... se..se on kiellettävä!

Mut mopo.. on widun hyvä pahasti kun on koukussa just niihin petollisimpiin oppareihin, mut heroiini nyt vaan saanut sen stigman et se ois (ja onkin) sielun ankeuttajista pahimpia.. mut.. mulle se on vertauskuvana hyvä. Riittää vapauttamaan heroiinin perkeleestä, olematta itse saatana, tai vielä pahempi, "pimeä jumala" .

Voi luoja. Opparit on kyl... kiehtovia. ja aina jaksaa innostaa tutkimaan vielä lisää niitä että mikä tää opioiditsydeemi oikein on meissä. ja miks se niin rinnakkain kulkee viikatemiehen ja itse maailmojen luojan kanssa.

Morfiini on yllättävän järkevä & lempeä. Kumminkin riittävän napakka, ettei sorru sen kirouksiin sotkeutuvan liiaksi - ainakaan niin että voisi väittää että kaikkki tapahtui niin salakavalasti. Rehti opiaatti, ja mun paras opettajani.. Eläköön :)

dihydrokodeiini taas... se osaa olla vaan se lastentarhanopettaja, eikä kuvittele itsestään liikoja, toisin kuin kodeiini, joka on kiero ja mieto ku pelikaanin tissi. (yhtäläisyyksiin en ota kantaa - tissin ja kodeiinin. mut jostainsyystä mulla se on mielikuva vitun tissistä... huom.. v'''un................... . . .

Seuraavaks etsimään tuttia.

ei opparit niin helpolla päästä.

Etenkin jos ei sovellu tän maaan korvaushoitonormistoon.

Mä tarviin kyl viel ne vaipatki... just for..... "fukitall".

Opparit on kiehtovimpia opettajia.. niin primitiivisiä.. niin .... tyydyttäviä.

Silti.. ne kulkee kiltisti rinnalla, kunnes varttuu ja karaistuu. Huomaakin et kohdus ei voi olla lopun ikänsä. mielummin itkupilli ku softhöttöä.

Jostainsyystä morfiinin kanssa mulla on hyvät välit, ja ehkä ainoita opparei joita todella kunnioitan.
Unikkotuotteet.. ne on sit soppa uus. Luojan kiitos meillä on lääketiede.

ja morfiini.
Keep it unreal.