Morfiini

Keskustelua opiaateista, opioideista, bentsodiatsepiineista ja muista sedatiiveista, sekä niiden turvallisesta käytöstä.
Rollo Tommasi
Psykonautti

Morfiini

Post by Rollo Tommasi » Sun 15 Aug 2010, 01:02

Sain tuossa taannoin käsiini morfiini-pillereitä ( Depolan 60mg ). Opiaattitolea on jonkun verran, buprea pitää kiskoo +2mg et saa nuokut aikaseksi.

Minkälaista annosta suosittelisitte startiks?

Ja oksikodonin kanssa kuulemma hyvä kombo.

Nii ja muutenki vois alottaa yleistä keskustelua kyseisestä aineesta, ku en löytänyt haulla mopo-topicia.

Jees, ja kiitos etukäteen.
It's just a ride.

HenkkA_
Psykonautti

Re: Morfiini

Post by HenkkA_ » Mon 16 Aug 2010, 02:35

Itsekkin tätä aihetta olen yrittänyt etsiä ja meinasin jo topicin perustaa.
Joo noita 60mg depolaneja oli just itelläkin tossa kun oli isompi erä myynnissä.

Morfiinin hyötyosuus oraalisesti on aika paska (~30%), nokittamisen voi myös unohtaa kun siinä hyötyosuus on jotain 10% paikkeilla.

Itse hieman bluelightia luettuani huomasin, että järkevin tapa käyttää morfiinia, jos ei vedä I.V:nä, on rektaalinen annostelu (I.R).
Rektaalisesti morfiinin hyötyosuus on jotain 70%, riippuen lähteestä. Jossain mainitaan, että se olisi sama kun oraalisesti, mutta oman kokemuksen perusteella ainakin tuplasti vahvempaa kun oraalisesti nautittuna. Ja huiput tulee jo vartissa annostelusta.

Hyvät ohjeet tohon rektaaliseen annosteluun löytyy täältä http://www.bluelight.ru/vb/showthread.php?t=247323

Annoksista sen verran, että itse kokeilin ensin 30mg rektaalisesti ja se tuotti jo mukavan morfiini pöhnän. 60mg tuottikin jo vahvat olot, euforiaa ym. Ei kuitenkaan mitään kunnon nuokkuja vielä. Voi johtua mun tolesta, joka ei mikään suuri ole, mutta kuitenkin vuoden bupren ym. opioidien vetäminen päivittäin nostaa sitä.

Käytän harvoin IV:nä, mutta kun oli jotain kunnon kamaa saatavilla, niin piti kokeilla.
Kokeilin aluksi varovaisesti, eli otin 15mg joka on aika lähellä perus lääkinnällistä annosta. Se tuotti jo pienen "rushin" ja poisti reflat sekä vaikutuksen tasoituttua koin pientä euforiaa noin tunnin. Sen jälkeen reflat alkoivat palailla takaisin. Eli IV:nä vaikutus aika on aika lyhyt.

No seuraavaksi kokeilin 30mg ja taas IV:nä. Se tuotti jo vahvemman "rushin" sekä lämpöisen, huolettoman ja euforisen olon. Ton 30mg:n alla oli pari tramalia ja mietoa unikkoteetä kupillinen. Otin tohon päälle vielä morfiinia 30mg rektaalisesti pidentämään kuoseja, jotka oli muuten hyvät. 8)

Rollo Tommasi wrote:Sain tuossa taannoin käsiini morfiini-pillereitä ( Depolan 60mg ). Opiaattitolea on jonkun verran, buprea pitää kiskoo +2mg et saa nuokut aikaseksi.

Minkälaista annosta suosittelisitte startiks?

Ja oksikodonin kanssa kuulemma hyvä kombo.

Nii ja muutenki vois alottaa yleistä keskustelua kyseisestä aineesta, ku en löytänyt haulla mopo-topicia.

Jees, ja kiitos etukäteen.
Syömällä saa vetää ainakin sen 60mg, että saa jotain pieniä oloja. Ja tietysti murskattuna. Joku 100mg vois olla hyvä. Mutta syömällä menee hukkaan, joten en suosittele. Ite ekana päivänä kun sain noita depolaneja, otin syömällä päivän mittaan jotain 150 mg, 30mg:n erissä, niin olo oli kokoajan lepposa ja illalla tuli jo pienet nuokut. Jos nappeja on paljon niin tota voi kokeilla.

IV:nä ehkä suosittelisin 30mg-40mg startiks ja sit siitä nostaa aina vähän kun löytää annoksen joka nuokuttaa/miellyttää itseä. Kannattaa kuitenkin ottaa varovaisesti ton kanssa. Ja se pilleri pitää kuoria ja filtteröidä sit hyvin.

Jos et vedä hihaan, niin rektaalisesti oman kokemuksen mukaan joku 30mg= rento olo, 60mg= euforiaa, 90mg=en ehtiny testaa, mutta aika varmasti jo kunnon nuokut.

Toi on kyllä iv:nä ihan eri kamaa kun muilla tyyleillä. Eli muilla tyyleillä ei pääse lähellekkään samoja oloja. Ja koukuttaa henkisesti lujaa, ei tehnyt yhtään mieli palata bupreen 4 ihanan päivän jälkeen. Vittu kun loppu napit kesken. Ens kerralla testaan 60mg IV, kun toi 30 mg oli jo miellyttävä kokemus.
Noi oli omiin kokemuksiin perustuneita annos ehdotuksia. Varmaan joku kokeneempi osaa sanoa paremmin.

Petri6
OD

Post by Petri6 » Mon 16 Aug 2010, 09:12

Nuo edelliset annokset on sitten tosiaan vuoden opioidien päivittäisen käytön jälkeen, nollatolella varmasti noutaja lähellä. Itse otin suht nollatolella (opiaatteja about 2 viikon välein) 10mg oraalisesti, huomasi kyllä selvästi kohonneena mielialana ja rentoutumisena, mutta jäi silti aika vajaaksi. Eli suosittelisin kokeilemaan oraalisesti ensin 30mg ja jos jää vajaaksi niin sitten lisää.
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun

muuanmies
Tuppisuu

Post by muuanmies » Sat 21 Aug 2010, 07:29

Onko kokemusta morfiinista vs. oksikodoni. Itse käyttänyt lähinnä jälkimmäistä ja
se toimii oraalisesti aika miellyttävästi kohtuuannoksilla.

Miten morfiinilla fiilikset (muuten kuin iv:nä) sekä hinta-laatusuhde ja saatavuus tai
muita huoimioita? Olen harkinnut laajentaa / vaihtaa käyttöä ko. suuntaan ainakin
tarvittaessa.

Death
Apteekki

Post by Death » Sat 21 Aug 2010, 16:31

muuanmies wrote:Onko kokemusta morfiinista vs. oksikodoni. Itse käyttänyt lähinnä jälkimmäistä ja
se toimii oraalisesti aika miellyttävästi kohtuuannoksilla.

Miten morfiinilla fiilikset (muuten kuin iv:nä) sekä hinta-laatusuhde ja saatavuus tai
muita huoimioita? Olen harkinnut laajentaa / vaihtaa käyttöä ko. suuntaan ainakin
tarvittaessa.
Mun mielestä morfiini on miellyttävämpi ku oksikodoni mut se on vaan mielipidekysymys. Oksikodoni toimii oraalisesi hyvin morfiini ei, suosittelen ite tota rektaalista käyttötapaa jos ei halua hihaan pistää..
Hinnat vaihtelee paljo esim. ite maksan 60mg depolaneista yleensä 10-25 e ja voi olla paljo kalliimpiaki jossain.. Saatavuus on aika heikkoa verrattuna oksikodoniin (ikävä kyllä) KANNATTAA KOKEILLA! mutta ei enempää kun pari päivää putkeen ellei jo koukussa ole on meinaan tosi koukuttavaa samoin kuin oksikodoni.. ja toi 30mg rektaalisesti on yleensä hyvä alotus annos syömällä ehkä se 30-60mg.. noiden yli ei alussa kannata mennä ja hihaan ei yli 20mg ensikertalaisena..
You don´t need a Ph.D. to figure this out. I got high ´cause it was good to me...

HenkkA_
Psykonautti

Post by HenkkA_ » Sat 21 Aug 2010, 21:59

Ite kun tossa joku aika sit ostin noita niin hinta oli 20e/60mg depolan.
Mut syömällä jos vetää, niin sillon toi 20e on aika kova hinta, kun 60 mg:sta saa vaan yks tai kaks annosta nollatoleilla ja taas toleranssin omaava ei tee mitään yhdellä 60mg depolanilla syötynä, jos meinaa viihteillä.

Rektaalinen annostelu on paras iv:n jälkeen. IV:nä on vaan ne vahvaat nousut, jotka myös koukuttaa pahemmin henkisesti, kun muut tyylit.
Kaveri kokeili nolla toleilla 15mg hihaan ja sai kunnon nousut ja euforiat. Et iv:nä jos ei oo tolea niin jo pienet annokset (10-20mg) toimii ja itsellä 30mg iv:nä toimi ihan jees, vaikka tolea onkin vähän.

muuanmies
Tuppisuu

Post by muuanmies » Sun 22 Aug 2010, 12:17

kiitos tiedoista, pitääkin kokeilla kun vastaan tulee. Toleja on jonkin verran, tullut valitettavasti
melkein päivittäin viime kuukausina joskin melko kohtuu annoksia oksikodonia popsittua. Onks vielä havaintoa vahvuudesta paljonko mg morfiinia (esim. depolania) vs. oksikodonia vastaa, miten suhtautuvat?

ferox
OD

Post by ferox » Sun 22 Aug 2010, 13:48

muuanmies wrote:Onks vielä havaintoa vahvuudesta paljonko mg morfiinia (esim. depolania) vs. oksikodonia vastaa, miten suhtautuvat?
http://spc.nam.fi/indox/nam/html/nam/humspc/2/92692.pdf
Jos potilas on ennen OxyNorm-hoitoa käyttänyt morfiinia suun kautta, vuorokausiannos lasketaan seuraavan kaavan perusteella: 10 mg suun kautta otettavaa oksikodonia vastaa 20 mg suun kautta otettavaa morfiinia. Tässä yhteydessä on painotettava, että tämä on vain ohje tarvittavan OxyNorm-kapseliannoksen määrittämiseksi. Potilaskohtaisen vaihtelun vuoksi sopiva annos tulee aina määrittää huolella ja tapauskohtaisesti.
 “ ferox puhuu usein asiaa omas todellisuustunnelissaan ”  — frapa

Rollo Tommasi
Psykonautti

Post by Rollo Tommasi » Sun 22 Aug 2010, 22:22

Hyvin infoa on tullut.

Millä ootte buustaillu yleensä? Ite aattelin sirdaludilla ja muutamalla pamilla.

HÖH aivot jäässä.
It's just a ride.

Death
Apteekki

Post by Death » Mon 23 Aug 2010, 05:45

Rollo Tommasi wrote:Hyvin infoa on tullut.

Millä ootte buustaillu yleensä? Ite aattelin sirdaludilla ja muutamalla pamilla.

HÖH aivot jäässä.
Joo mäki noilla sirkoilla ja jotain bentsoa.. ekalla kerralla ku vetää ni ei kandee buustiii oikeen millään ja kannattaa mopon kaa muistaa se hengityslama riski että pysykää hereillä ku käytätte
You don´t need a Ph.D. to figure this out. I got high ´cause it was good to me...

zan
Apteekki

Post by zan » Mon 23 Aug 2010, 10:33

sairaalassa sain morkkua i.v sit vaihettiin oksikoniin paljon mukavampi aine imo.

HenkkA_
Psykonautti

Post by HenkkA_ » Sat 28 Aug 2010, 12:17

Meni 30mg iv lauantai päivän kunniaks ja kyllä kolahti. Kidutin itteeni oikeen kunnon refloihin asti ja sit vedin.
Eka tuttu fiilis jaloissa ja pari sekuntia pisteli naamaa ja sit pamahti. Sen jälkeen röökille ja nyt menny joku vartti vedoista ja mukavan euforinen olo jäljellä. Vituttaa vaan lyhyt vaikutusaika. Mitenköhän isommilla annoksilla toi histamiini reaktio? Oon kuullu, että aika kovasti pistelee naamaa ja muuta.

Death
Apteekki

Post by Death » Sat 28 Aug 2010, 21:29

HenkkA_ wrote:Meni 30mg iv lauantai päivän kunniaks ja kyllä kolahti. Kidutin itteeni oikeen kunnon refloihin asti ja sit vedin.
Eka tuttu fiilis jaloissa ja pari sekuntia pisteli naamaa ja sit pamahti. Sen jälkeen röökille ja nyt menny joku vartti vedoista ja mukavan euforinen olo jäljellä. Vituttaa vaan lyhyt vaikutusaika. Mitenköhän isommilla annoksilla toi histamiini reaktio? Oon kuullu, että aika kovasti pistelee naamaa ja muuta.
Itekki vois huomenna vetää tätä.. Toi on aika yksillöllistä kai toi histamiini reaktio mulla ei oo ikinä tullu mitään pahoja, vaikka isoilla annoksilla on menty.. Jos se kuumottaa ni pistät 60mg ruiskuun pistät rauhassa puolet venaat hetken sit rauhassa loput, ite vedän tolleen eikä tuu mitään..

BrokenFinger
Lepakko

Post by BrokenFinger » Sun 29 Aug 2010, 12:09

Pikkuveli sai vahingossa tupla annoksen sairaalassa i.v. kaks eri lääkäriä kävi vuorotellen laittamassa. valot pois ja noin vuorokauden päästä hereille. :D

disease
Psykonautti

Post by disease » Sat 04 Sep 2010, 11:10

huhhuh. tuli kyllä eilen vedettyä ihan kivat morfiiniöykyt. olin jo valmiiksi ihan kivoissa pajareissa ja pari jotain morfiiniryyniä heitin huiviini sitten. seurasi että jonkin aikaa ihan helvetin hyvä ja rento olo, mistä seurasi nuokkuminen, ja siitä putoilu ja siitä vielä oksentelua ja kordinaatiokyvynyn menettäminen aika kivasti. mutta en taida kyllä vähään aikaan noita morfiineja popsia koska jäi jotenkin paha maku suuhun siitä kun ei pysy hereillä ja huimaa niin että silmissä sumenee ja oksentelut päälle. huhhuh..

Petri6
OD

Post by Petri6 » Sat 04 Sep 2010, 19:42

"Pari jotain morfiiniryyniä heitin huiviini..."

Huhhuh todellakin. Aika halvalla tuli tällä kertaa tuo opetus, olisi voinut käydä huomattavasti pahemminkin. Näin vahvoissa jarruissa kannattaa tosiaan hieman ottaa selvää asioista ennen popsimista.
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun

Death
Apteekki

Post by Death » Sat 04 Sep 2010, 20:51

Joo todellakin kannattaa! Noi vahvimmat morfiini kapselit on jo niin vahvoja, että 1 oraalisesti on jo todella vaarallinen. Aina kun saa jotain lääkkeitä käsiinsä kannattaa katsoa oikea annostelu ja jos sanotaan, että kyseinen lääke sisältää morfiinia kannattaa kuitenkin selvittää mikä se on jos ei lääkettä tunnista ja ole ennen käyttänyt. Ei sitä ikinä tiedä, vaikka lääke olisi puolet vahvempaa oksikodonia ja jos sitä lähtee sen 80mg napin heittää 0 toleilla hihan ni voi kyllä henki lähteä. Jos lääke ei ole liuskassa kannattaa kirjoittaa koodi vaan googleen niin pitäisi löytyä. Oon kuullu jotain tapauksia, että on jonku 30mg napin sijasta saatuki 100mg nappeja. Ei kannatta lähtee leikkimään näin vahvojen opiaattien kanssa.

disease
Psykonautti

Post by disease » Tue 19 Oct 2010, 15:58

Petri6 wrote:"Pari jotain morfiiniryyniä heitin huiviini..."

Huhhuh todellakin. Aika halvalla tuli tällä kertaa tuo opetus, olisi voinut käydä huomattavasti pahemminkin. Näin vahvoissa jarruissa kannattaa tosiaan hieman ottaa selvää asioista ennen popsimista.
joo. kantapään kautta. onneks sitte tietää enskerralla vähän kattoa mitä on vetämässä..

peltsi
OD

Post by peltsi » Wed 20 Oct 2010, 07:17

Itseasiassa oksikodonii 80mg nappi vaikka syömällä täysin ilman toleranssia voi olla jo aika hurja annos. Itelläni jos tauon jälkeen saa contteja niin 40mg on aika sopiva..ja käytän tramalia säännöllisesti, buprea välillä ja kodeiinii välillä.

Tätä oon sairaalassa muutamia kertoja saanut IV ja usein on ollu oxanestii IM/IV alla.
...Oon joskus menny vähä rikki millon mistäkin :D noita annoksia en osaa sanoo kun ei oo ees mulle kerrottu.

Noiden oxyn ja mopon eroista sen verran että toi morfiini on huomattavasti raskaampi ooppariolo..sellanen unenomainen, vähän vaikee selittää. Uskoisin et itse en oo saanu kun suht pieniä annoksia ja tosiaan tainnu joka kerta olla vähintään pari oxypiikkiä alla kun ne on sairaalassa antanu ni ei ihan puhdasta morfiinikuosii päässy kokemaan.
Mut toi oxy pistää sit taas jopa vauhtia päälle että siit ei sellasii varsinaisia nuokkukuosei yleensä tuu. Mut isot annokset kyl pistää nuokkuu ja ekoilla kerroilla tuli kunnon valveunia ja muuta kivaa.
Se on vähän et kuka tykkää mistäkin :roll: itse kyllä parhaat kokemukset on ollu juuri nuo yhdessä, siihen kyllä vaikutti kanssa se että oli ihan törkeet kivut ja kun ne vaihtu tollaseks pumpulieuforiaks ni se oli aika taivaallista. 8)

Henkka: Ootko pitäny tarpeeks bupresta taukoo ennen ku oot mopoo ottanu, jos ei kerta oikeen nuokuta? ... mulla nimittäin toi sellasta raskaampaa opiaattioloo tuohon päälle.
"I hurt myself today to see if I still feel"
*Johnny Cash - hurt*

HenkkA_
Psykonautti

Post by HenkkA_ » Wed 03 Nov 2010, 00:33

peltsi wrote:Henkka: Ootko pitäny tarpeeks bupresta taukoo ennen ku oot mopoo ottanu, jos ei kerta oikeen nuokuta? ... mulla nimittäin toi sellasta raskaampaa opiaattioloo tuohon päälle.
Taukoo on yleensä ollu n. pari vuorokautta. Ja aina kun oon vetäny mopoa, niin on ollu 2-5 päivän putkia, joten ekoina päivinä bupre ehkä vähän blokkaa, mutta tuskin enää tuolla loppupuolella.
Ja kyllä se mua nuokuttaa, mutta se on annoksista kiinni...
Yleisesti kuitenkin nykysin kaikki opioidit lähinnä pitää pirteenä ja kunnossa kun niitä käytän, isoilla annoksilla/erilaisilla komboilla saa kunnon nuokut.
Mutta oon kyllä huomannu, että morfiini kuosi on tosi raskas ja nuokuttavampi, kun esim. oksikodoni tai varsinkaan buprenorfiini, joka nyt onkin ihan omanlaisensa opioidi.

Harold
Kameleontti

Post by Harold » Tue 23 Nov 2010, 03:17

mites tuo nauttiminen esim i.m tai subcutaanisesti(ihonalle) olis tuossa vajaa 20mg ampulli tavaraa. hihaan en halua laittaa(en uskalla)

voisko tuon ampullikaman myös plugaa vähän vedellä jatkettuna ???

edit. en tosiaan löytäny tästä ketjusta muutakun noitten depolanien käyttöä, itsellä siis s.c, i.m ja i.v käyttöön soveltuvaa liuosta.

laitanko siis ihonalle, lihakseen vai rektumiin ??
hyvästi jää, et koskaan minua täällä enää nää

eNZYMe
OD

Post by eNZYMe » Tue 23 Nov 2010, 12:24

Harold wrote:mites tuo nauttiminen esim i.m tai subcutaanisesti(ihonalle) olis tuossa vajaa 20mg ampulli tavaraa. hihaan en halua laittaa(en uskalla)

voisko tuon ampullikaman myös plugaa vähän vedellä jatkettuna ???

edit. en tosiaan löytäny tästä ketjusta muutakun noitten depolanien käyttöä, itsellä siis s.c, i.m ja i.v käyttöön soveltuvaa liuosta.

laitanko siis ihonalle, lihakseen vai rektumiin ??
Itse kyllä vetäisin IV kun kerran ampullikamaa on. Saisi hyvät nousut ja hyötyosuus 100%.

Lihakseen on toiseksi paras vaihtoehto. helpompi tökätä kuin ihon alle. Toimiikin paremmin. Rektumiin ei kannata ampullitavaraa hukata. Pillereille se on tosin ihan hyvä tapa käyttää.

LD50
Apteekki

Post by LD50 » Tue 23 Nov 2010, 15:50

IV:nä jos on ollut sellanen lasiampulli eikä kumitulpalla, eli jos on päässyt pöpöjä sekaan tippaakaa ja huitaset lihakseen niin voi vituttaa jälkeenpäin, jos raaja lähtee. Lihaskudokses ku ei oo valkoihoisia tappajasoluja. Ei se oo pelottavaa, humahtaa vain ja sitte itket onnesta.
I haven't been this scared since Mother Teresa OD'd in my car

Harold
Kameleontti

Post by Harold » Tue 23 Nov 2010, 18:21

vitun kuumottelijat, joo en oo tosiaan harkinnu tota iv käyttöä. ja itseasiassa on tos vaa tollasia vähän insuliini neuloja pidempiä. et ainoo vaihtoehto lienee subkutaanisesti.

kysymys siis kuuluu, kuinka se toimiii ? vai onko samat setit ku lihakseen ?

LD50
Apteekki

Post by LD50 » Tue 23 Nov 2010, 23:09

Ihonalle annettava injektio nyt on melki sama ku tahallaan rätkäsis ohi laskimosta(eli kudokseen juuri ihon alle tai vereslihaan). Hitaasti se kudoksesta sitte imeytyy verenkiertoon, niin ei oo iv-käyttöä. Koita lyödä siis laskimoon alle 45 asteen kulmassa ja jos ei saa pakkeina muutaku kuplaa niin siitä vain. Ei kyllä tunnu kovin kivalta, eli emlaa tai xylocainea kannattaa käyttää.
I haven't been this scared since Mother Teresa OD'd in my car

Harold
Kameleontti

Post by Harold » Wed 24 Nov 2010, 02:58

mutta siis esim vatsaan jos löisin tuon injektion, kuitenkin ihan silläkin tavalla osastolla annettu. ei varmaan tuu rushia mutta pumpuliolo kuiteski ??

eNZYMe
OD

Post by eNZYMe » Wed 24 Nov 2010, 11:54

Siis lyhyet neulat on just hyviä IV. Voi aika terävässäkin kulmassa tunkea niin syvälle kun menee laskimoon. Kai sä voit sen ihon alle sinne vatsaankin laittaa, mutta joku reisi tai olkapää olis varmaan parempi paikka. Jos yrität ihon alle tai lihakseen, niin varmista tosiaan että et ole suonessa vetämällä pakkia. Ei saa tulla verta.

Harold
Kameleontti

Post by Harold » Wed 24 Nov 2010, 14:26

juuh haltsaan kyl noi tekniikat kun kurssit käyty, mutta tosiaan kyselin vaan kuinka paljon menee vaikutuksesta hukkaan subkutaanisesti. lihakseen en aatellu alkaa tökkiin. eli varmaan ihonalle, iv siinäkin mielessä huono et jäljen näkee ja se ei esim duunis oo hyvä...

eNZYMe
OD

Post by eNZYMe » Wed 24 Nov 2010, 14:57

Harold wrote:juuh haltsaan kyl noi tekniikat kun kurssit käyty, mutta tosiaan kyselin vaan kuinka paljon menee vaikutuksesta hukkaan subkutaanisesti. lihakseen en aatellu alkaa tökkiin. eli varmaan ihonalle, iv siinäkin mielessä huono et jäljen näkee ja se ei esim duunis oo hyvä...
EI siitä paljon hukkaan mene, ehlä 20-30% prosenttia korkeintaan, mut nousee vaan hitaammin. Kannattaa hieroa pistoaluetta pistokseksen jälkeen imeytymisen nopeuttamiseksi.

Harold
Kameleontti

Post by Harold » Wed 24 Nov 2010, 15:13

eNZYMe wrote:
Harold wrote:juuh haltsaan kyl noi tekniikat kun kurssit käyty, mutta tosiaan kyselin vaan kuinka paljon menee vaikutuksesta hukkaan subkutaanisesti. lihakseen en aatellu alkaa tökkiin. eli varmaan ihonalle, iv siinäkin mielessä huono et jäljen näkee ja se ei esim duunis oo hyvä...
EI siitä paljon hukkaan mene, ehlä 20-30% prosenttia korkeintaan, mut nousee vaan hitaammin. Kannattaa hieroa pistoaluetta pistokseksen jälkeen imeytymisen nopeuttamiseksi.
thänks män, i shall try soon ;)