Gabapentiini (Neurontin..)

Keskustelua opiaateista, opioideista, bentsodiatsepiineista ja muista sedatiiveista, sekä niiden turvallisesta käytöstä.
tRip
Me Gusta

Gabapentiini (Neurontin..)

Post by tRip » Sat 05 Jun 2010, 02:23

lääkelaitos
Farmakoterapeuttinen ryhmä: Epilepsialääkkeet/analgeetit, ATC-koodi: N03AX12/N02BG

Gabapentiini on rakenteellisesti sukua GABA (gamma-aminovoihappo) -välittäjäaineelle,

mutta sen toimintamekanismi eroaa muiden GABA-synapseissa vaikuttavien lääkeaineiden toimintamekanismeista mukaan lukien valproaatit, barbituraatit, bentsodiatsepiinit, GABA-transaminaasin estäjät, GABAn takaisin oton estäjät, GABA-agonistit ja GABA-aihiolääkkeet (esimuodot). Kliinisesti merkittävissä pitoisuuksissa gabapentiini ei sitoudu muihin tunnettuihin lääkeaine- tai välittäjäainereseptoreihin kuten GABAA, GABAB, bentsodiatsepiini-, glutamaatti-, glysiini- tai N-metyyli-d- aspartaattireseptoreihin. Gabapentiini eroaa fenytoiinista ja karbamatsepiinista siten, että sillä ei ole vaikutusta natriumkanaviin in vitro. Se vähentää jonkin verran monoamiinineurotransmittereiden vapautumista in vitro. Rotalla tehdyissä tutkimuksissa gabapentiini vähensi GABAn metaboliaa useissa aivojen osissa samalla tavoin kuin natriumvalproaatti, kuitenkin eri aivoalueilla kuin natriumvalproaatti.
Kellään kokemusta kyseisestä lääkkeestä..?
Keep it unreal.

mentalhell
Kameleontti

Re: Gabapentiini..?

Post by mentalhell » Sat 05 Jun 2010, 08:57

Ei ole kokemusta, mutta kuulemma vaikuttaa jokseenkin niinkuin lyrica.

peltsi
OD

Post by peltsi » Sat 05 Jun 2010, 14:27

Oliks neurontin gabapentiinii? Ne ainakin tuntuis monella toimivan ku lyrica mut osa on sanonu et ei toimi..eli vissiin aika yksilöllisiä. Puhun nyt enemmänkin päihdyttävästä ja ahdistustapoistavasta puolesta.
Ilmeisesti myös noi buustaa hyvin ooppareita. Ja muistaakseni joku sano et joku 600mg vastais suunnilleen 300mg lyricaa..
"I hurt myself today to see if I still feel"
*Johnny Cash - hurt*

_Melba
Kameleontti

Post by _Melba » Sat 05 Jun 2010, 14:58

Söin kerran 6 niitä vaaleenkeltasta Cabrionia, niissä on gabapentiiniä, eikä toiminu kyl missää. Vissiinkää. Kaverilla tuli muka letkee olo ja semmosta letkeetä oloa kuulema muka muutenki tullee itellä ei vaa oikee pelittäny :o

Freshi
Psykonautti

Post by Freshi » Sat 05 Jun 2010, 21:01

Neurontin on sama kuin Gabapentin, tai siis Neurontinin vaikuttava aine on se gabapentin. Niin ja sit on kai olemassa ihan lääke Gabapentin.

Mulla on tota ollut, mut ei vaikuttanut muuten kuin tuli hirvee jano. Ei mitään lyrican tapaistakaan oloa. Lyricaa kun otan, en pysy kunnolla pystyssä, törmäilen seiniin ja muuta kivaa. Se siis vaikuttaa edes jotenkin, mut neurontinista ei mitään iloa oo ollut missään mielessä.

peltsi
OD

Post by peltsi » Sun 06 Jun 2010, 15:55

goofy wrote:Neurontin on sama kuin Gabapentin, tai siis Neurontinin vaikuttava aine on se gabapentin. Niin ja sit on kai olemassa ihan lääke Gabapentin.

Mulla on tota ollut, mut ei vaikuttanut muuten kuin tuli hirvee jano. Ei mitään lyrican tapaistakaan oloa. Lyricaa kun otan, en pysy kunnolla pystyssä, törmäilen seiniin ja muuta kivaa. Se siis vaikuttaa edes jotenkin, mut neurontinista ei mitään iloa oo ollut missään mielessä.
Toi on jännä homma kun osalla neurontin toimii lähes identtisesti lyrican kanssa..no pitää kokeille ens kerralla ku näitä saa taas. Ootko goofy testannu millä annoksilla?
"I hurt myself today to see if I still feel"
*Johnny Cash - hurt*

Freshi
Psykonautti

Post by Freshi » Sun 06 Jun 2010, 19:01

Peltsi: Parhaimmillaan oli vrk-annos joku 1800mg. 900mg oli ehkä kuukauden ja sit siitä nostettiin tohon 1800mg:hen ja olis saanut nostaa 3600mg:hen asti, mut en suostunut, kun ei ollut mitään iloa. Ja vielä suht. kallis lääke. Se järkyttävä jano alkoi jo, kun oli 600mg/vrk annos. Ihmettelin, kun yhtäkkiä join kevyesti 5 litraakin vettä päivässä. Niin ja kaikki nesteet tuntui jäävän kroppaan kiinni. :roll: Onneks ei tarvi tota enää ottaa.

BTW jos noihin hakee respaa, niin kandee pyytää valmistenimellä Gabapentin, ei Neurontin. On nimittäin toi Gabapentin paljon halvempi.

ferox
OD

Post by ferox » Sun 06 Jun 2010, 20:13

goofy wrote:BTW jos noihin hakee respaa, niin kandee pyytää valmistenimellä Gabapentin, ei Neurontin. On nimittäin toi Gabapentin paljon halvempi.
Gabapentiini on lääkeaineen kauppanimi, ja Gabapentin-alkuisia rinnakkaisvalmisteita on useita. Mitä näiden hintoihin tulee, niin ne ovat tietenkin yleisesti halvempia kuin Pfizerin alkuperäinen Neurontin. Apteekit ovat kuitenkin nykyään velvollisia ehdottamaan asiakkaalle vaihtoa halvimpaan saatavilla olevaan korvaavaan valmisteeseen.
 “ ferox puhuu usein asiaa omas todellisuustunnelissaan ”  — frapa

Freshi
Psykonautti

Post by Freshi » Mon 07 Jun 2010, 09:48

Oho, en tiennyt, et niitä on useampi nimellä Gabapentin.. Onko toi lääkekäytäntö jotenkin nyt sit muuttunut, kun viime syksynä oli respa Neurontiniin, eikä apteekissa suostuneet vaihtamaan Gabapentiniin, vaan Neurontinia oli pakko ostaa?! Joka tapauksessa tossa Kelan taulukossa oli Neurontin huomattavasti halvempi kuin vielä viime vuonna.

zan
Apteekki

Post by zan » Mon 07 Jun 2010, 14:30

goofy wrote:Oho, en tiennyt, et niitä on useampi nimellä Gabapentin.. Onko toi lääkekäytäntö jotenkin nyt sit muuttunut, kun viime syksynä oli respa Neurontiniin, eikä apteekissa suostuneet vaihtamaan Gabapentiniin, vaan Neurontinia oli pakko ostaa?! Joka tapauksessa tossa Kelan taulukossa oli Neurontin huomattavasti halvempi kuin vielä viime vuonna.
tästä onki sitte lyrica johdettu

Poppy
Lepakko

Post by Poppy » Fri 11 Jun 2010, 09:49

Kyllä tämäkin toimii samantyylisesti kuin lyrica, mutta tarvii aika isot annostukset. Sivuoireet kuten nausea, väsymys ja suun kuivuminen on vahvemmat kuin lyricassa. Lisäksi itse huomasin kun gabapentiinistä vaihdoin takaisin lyricaan, että tämä lääke oli syönyt lyrican tehon ainakin kivunlievityksessä ja keho piti "totuttaa" taas lyricaan.

Pohjimmiltaan kyse on kuitenkin samasta lääkkeestä hieman eri muodoissa.

Edit: Mielestäni lyrica myöskin boostas oppareita paremmin. Onhan tämä kappalehinnaltaan halvempi kuin lyrica, mutta näitä joutuu popsimaan niin paljon enemmän, ettei siinä taida todellisuudessa paljon hintaeroa olla.

mauseri
LD50

Gababentin

Post by mauseri » Fri 06 Aug 2010, 14:46

En tiiä mihin tää kuuluu, tai et onko tää ees päihde, mut mulle nää on ku jotain onnellisuus pillereitä.. Nää on 300mg neurontin ja tänään oon ottanut 2 eli 1 enemmän ku lääkäri määrää ja oon onnellisempi ku kuukausiin/vuosiin, siis selvänä.

Kekemuksia?

Siirretty Jarrut & Sedatiivit alueelle.
- king Ink.

Yhdistetty vanhaan ketjuun – ferox
"Hampaita ei tarvita, metaa ja baariin"

SAWANISTI
Apteekki

Re: Gababentin

Post by SAWANISTI » Fri 06 Aug 2010, 16:04

Lyrican esiaste.. Näin oon ymmärtänyt..
...bensaahan ne pojat tuli hakemaan...

Petri6
OD

Re: Gababentin

Post by Petri6 » Fri 06 Aug 2010, 18:00

SamaNisti wrote:Lyrican esiaste.. Näin oon ymmärtänyt..
Joo esiaste siinä mielessä, että pregabaliini on kehitetty gababentiinin pohjalta potentimmaksi vaihtoehdoksi. Ei kuitenkaan esiaste metabolisessa mielessä. Jarruihinhan tämä kuuluisi, tosin tuota gababentiiniä saa yksistään popsia aika kourallisen, että päihdyttäisi. Muita aineita voi buustata ihan kivasti. Kaiken kaikkiaan vähän niinkuin köyhän miehen pregabaliini.
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun

bUkkA

Post by bUkkA » Sat 04 Sep 2010, 17:36

ainut toimiva jarru. kaikki jarrut piristää vaan ilman tätä. eräs kaveri kaatuilee päin seiniä syötyään kait joko 600 tai 1800mg. Ite olen syönyt varmaan max n. 8g tätä ja se oli ihan kivaa. :) Paras pilsu! Lyrica ilman sekavuutta.

ferox
OD

Post by ferox » Sun 05 Sep 2010, 19:53

bUkkA wrote:eräs kaveri kaatuilee päin seiniä syötyään kait joko 600 tai 1800mg.
Söin 600mg sekä pari stilkkaria. Seuraukset saavat epäilemään että Maan gravitaatiossa esiintyy bugeja.

Death
Apteekki

Post by Death » Wed 15 Dec 2010, 18:43

Mitä tollanen 600mg neurontin vastaa suunnilleen lyricaa? Tos olis muutama liuska noita ja kaveri sano, että 1vastaa 50mg lyrica. Olishan se sit aika vittumaista ku mun pitää syödä ainaki 600mg lyricaa, että sanoo jotain. Eli toi liuska pitäis vetästä kerralla, että sanois jotain??!!
You don´t need a Ph.D. to figure this out. I got high ´cause it was good to me...

ferox
OD

Post by ferox » Wed 15 Dec 2010, 18:54

Death wrote:Mitä tollanen 600mg neurontin vastaa suunnilleen lyricaa? Tos olis muutama liuska noita ja kaveri sano, että 1vastaa 50mg lyrica. Olishan se sit aika vittumaista ku mun pitää syödä ainaki 600mg lyricaa, että sanoo jotain. Eli toi liuska pitäis vetästä kerralla, että sanois jotain??!!
Gabapentiinin suositeltu vuorokausiannos on väliltä 900 – 3600 mg ja pregabaliinin 150 – 600 mg. Tämän perusteella arvioiden Lyricaa vastaisi kuusinkertainen määrä Neurontinia, tai 600 mg Neurontin ~ 100 mg Lyrica.

Death
Apteekki

Post by Death » Wed 15 Dec 2010, 19:08

ferox wrote:
Death wrote:Mitä tollanen 600mg neurontin vastaa suunnilleen lyricaa? Tos olis muutama liuska noita ja kaveri sano, että 1vastaa 50mg lyrica. Olishan se sit aika vittumaista ku mun pitää syödä ainaki 600mg lyricaa, että sanoo jotain. Eli toi liuska pitäis vetästä kerralla, että sanois jotain??!!
Gabapentiinin suositeltu vuorokausiannos on väliltä 900 – 3600 mg ja pregabaliinin 150 – 600 mg. Tämän perusteella arvioiden Lyricaa vastaisi kuusinkertainen määrä Neurontinia, tai 600 mg Neurontin ~ 100 mg Lyrica.
Kiitti. Aika ristiriitasta tietoa liikenteessä ku jotkut sanoo, että vastaa n. 300mg lyricaa. Jotkut sanoo 50mg..
You don´t need a Ph.D. to figure this out. I got high ´cause it was good to me...

Harold
Kameleontti

Post by Harold » Wed 15 Dec 2010, 20:58

en jaksanu lukee koko topikkia mut eks tässä oo kyseessä epilepsialääke vailla minkäänlaista viihdettä ?

tosin mulla ei lyricastakaa mitään fiiliksiä irtoo
hyvästi jää, et koskaan minua täällä enää nää

Petri6
OD

Post by Petri6 » Wed 15 Dec 2010, 21:22

Death wrote:
ferox wrote:
Kiitti. Aika ristiriitasta tietoa liikenteessä ku jotkut sanoo, että vastaa n. 300mg lyricaa. Jotkut sanoo 50mg..
Mä en oo ehkä paras kommentoimaan, kun en kumpaakaan lääkettä ole juurikaan popsinut. Mutta omaan kokemukseen perustuen tuo pregabaliini olisi noin 3-4 kertaa potentimpaa kuin gababentiini. Eli 600mg Neuorontin olisi noin 150-200mg Lyricaa.
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun

frapathea

Post by frapathea » Wed 15 Dec 2010, 21:44

Kuin todellisii tän haittavaikutusvaarat on (virusinfektiot ja sensellaiset siis) kun pakkausseloste väittää, et yli kymmenel prosentil ilmenis noit infektioit, mut siin on varmaa eläkeläiset ja muutenki immuniteettivammaset jo messis? :S

Mulla olis näitä hermosärkyyn, mut pelottaa vähä napata tollasta jos pamahtaa heti joku kauhee tauti tauluu.....

Death
Apteekki

Post by Death » Thu 16 Dec 2010, 18:32

Petri6 wrote:
Death wrote:
ferox wrote: Gabapentiinin suositeltu vuorokausiannos on väliltä 900 – 3600 mg ja pregabaliinin 150 – 600 mg. Tämän perusteella arvioiden Lyricaa vastaisi kuusinkertainen määrä Neurontinia, tai 600 mg Neurontin ~ 100 mg Lyrica.
Mä en oo ehkä paras kommentoimaan, kun en kumpaakaan lääkettä ole juurikaan popsinut. Mutta omaan kokemukseen perustuen tuo pregabaliini olisi noin 3-4 kertaa potentimpaa kuin gababentiini. Eli 600mg Neuorontin olisi noin 150-200mg Lyricaa.
Eilen vedin liuskan eli 6g ja toimi aika lailla samantehosesti ku n. 700-900mg lyricaa.

tRip
Me Gusta

Re: Gabapentiini (Neurontin..)

Post by tRip » Sun 13 Nov 2011, 01:37

Mulla vihdoin vaihdettiin Lyricasta tähän gabapentiiniin.

Oikeestaan osaaa kuin sanoa pelkkää hyvää tästä lääkkeestä. :up:

Topcissa oli spekulaatiota että olisi pregabaliinin esiaste.. Näin ei kuitenkaan ole, vaikka kalsium-chänneleiden kautta kumpainenkin vaikuttaakin.

i m o 300mg gabapentiinia on jollaintapaa verrattavissa 75mg lyricaan.. Muutei näitä kovin voi vertaa.

Mulla jeesaa ehkä huomatavimmin mielialaan tää gabapentiini..
Paremmin kuin Lyrica, joka mielestäni on liian spesifinen ja hypnottinen.. epäluonnollinen.

Diggailen jopa tämän aiheuttamasta mellowsta.. paljon luottavaisempi mieli tulevaisuuteen, muutenkin positiivisempi ja.. jollaintapaa tosi tasapainottava lääke.
Mielialojen ailahteiluihin mm.

Neuro-kipuiluunkin tuntuisi vähintäänkin yhtähyvin, ellei paremminkin jeesaavan. Voi johtua osittain gabapentiinin hieman relaksoivasta vaikutuksesta.

Eipä näitä sillai pysty rinnastamaan toisiinsa gabapentiinia ja pregabaliinia. Eri aineita. Samointavoin toimivia.

dosena ollut 300mg pitkin päivää..
piristää sillonkun on muutenin virkeä, pöhnäyttää jos muutenkin on väsy.

Ennenkaikkea olo tuntuu pitkästäpitkästä aikaa tosi.. luonnolliselta :)
Keep it unreal.

C0H0

Post by C0H0 » Sat 19 May 2012, 16:53

tRip wrote:Ennenkaikkea olo tuntuu pitkästäpitkästä aikaa tosi.. luonnolliselta :)
Ma testailin tata 5g annoksella, niin aluksi tuntui ettei olis mitaan vaikutusta, siis ihan selva olotila, ei yhtaan paihtynytta fiilista, ei mitaan bentsomaista pohnaa edes, mut olin paljon itsevarmempi, sosiaalisempi ja avoimempi. Tutustuin muihin ihmisiin helposti ja sain jutunaihetta kaikesta. Yhtaan ei jannittanyt sosiaaliset tilanteet mita normaalisti tekee. Vois tosiaan sanoa etta oli tosi luonnollinen olotila, sellanen etta on avoin kaikelle ja haluaa tutustua uusiin ihmisiin ja asioihin, ei ole passiivinen ja ahdistunut kaikesta ja epasosiaalinen.

En tosin oo 100% varma oliko gabapentiininsta nama vaikutukset, mutta muuta en ottanut sina paivana. Illalla kun join alkoholia niin meni tosi ankyrakanniin ja hyvat puolet loppu heti. En sen jalkeen ole kokeillut.

Mut jos taa luonnollinen olotila onkin se oikea gabapentiinin vaikutus, niin mun on kyl pakko saada tata reseptilla laakkeeksi. Taa parantais mun elamanlaatua todella paljon, ei tekis mieli muita paihteita, kun on jo valmiiksi avoin ja kiinnostunut kaikesta. :up:

seppo600
Lepakko

Post by seppo600 » Sun 20 May 2012, 21:34

^

niimpä, lyrica ilman sitä sekavuutta mutta neurontininki kanssa ku kombottelee bentsoja taikka vaikka subua niin lähtee lapasesta helposti varsinki jos on alkoa kehissä, melko leuhkaksi saattaa heittää :D. iha hyviä buustereita mutta kyl näitäki pelkältäänki rouskis.

ja on tosiaa sillee että ei oo semmosta bentsomaista vaikutusta tässä, varmaa ennen lyricaa tätä jokku lekurit määräs ahistukseen? tai tohon "lyrica ilman sekavuutta" palataan vielä että kyllä muut ihmiset ennen tai myöhemmin huomaa että jotain on veressä :D samapa tuo

just1fix
Lepakko

Post by just1fix » Wed 23 May 2012, 20:54

Auttaako opioidiviekkareihin miten hyvin?
Kun lyrica auttaa helvetin hyvin niin entäpä sitten tää?

Petri6
OD

Post by Petri6 » Sat 26 May 2012, 06:59

just1fix wrote:Auttaako opioidiviekkareihin miten hyvin?
No siinä tapauksessa pitäisi auttaa hyvin.

mentalhell
Kameleontti

Post by mentalhell » Sat 26 May 2012, 12:12

Petri6 wrote:
just1fix wrote:Auttaako opioidiviekkareihin miten hyvin?
No siinä tapauksessa pitäisi auttaa hyvin.
Auttaa hyvin, paremmin ku bentsot.

Gabapenttiini/Pregabaliini + bentsot + jos mahdollista Catapresan/Britlofex tai edes betasalpaajat + Imocurit tai vastaavat..

Mut siis kyllä, gabapentiini on hyvä lääke viekkareihin. Lähes yhtä hyvä kuin se Lyricakin. Miedompi ja jotenkin kevyempi vaikutus mutta silti jeesaa kyl hyvin.

^Gangsteri^
Lepakko

Post by ^Gangsteri^ » Mon 11 Jun 2012, 16:46

Neuronttiineista on tullu mun uus LIFESTYLE DRUG. ;)
Lesson number one: Don't underestimate the other guy's greed!
Lesson number two: Don't get high on your own supply.