Äläkä enää ikinä pistä paikoihin, missä on suurempi riski osua valtimosuoniin. Aseptiikkahan sulla kuitenkin oli kunnossa, vai oliko? Välillä mä oikeasti mietin, kun sä sanoit joskus olevasi ihan laillistettu hoitsu, niin MITÄ VITTUA!?!

Minulla kävi täsmälleen sama homma about puolivuotta sitten konttien kanssa, taisin mainitakin asiasta jossain ketjussa. Ensin äkillinen sähköiskumainen kipu, sitten käsivarresta kämmeneen karmea polte, ja käsivarresta sormien päähän asto meni punaiseksi ja tuli paukamia. Kesti juurikin kymmenisen minuuttia, kunnes polte hävisi ja punoitus alkoi haihtua. Paukamatkin pikkuhiljaa hävisivät.renttuni wrote:Kertokaapa, pistinkö vahingossa valtimoon. Ranteessa.
Veri tuli todella voimakkaalla paineella pumppuun. Näin jälkeenpäin ajateltuna se hieman vaahtosi. Laitoin amfetamiinia ihan vähän, kunnes polttava kipu sai automaattisesti ottamaan neulan pois. Hirveä kipu ja kauhea polte levisi ranteesta kämmeneen, sormiin jne. Eli siis pois päin sydämestä. Kun eikös laskimoissa veri kulje sydämeen päin. Ainakin joskus kun pistää niin tuntee kun aine liikkuu suonissa eteenpäin, siis just pienenä poltteluna jne.
Käsi ranteesta alaspäin muuttui ihan punaiseksi, ja tuntui siltä niinku käsi ois käynyt kiehuvassa vedessä. Oireet lakkasivat 10 minuutissa, mutta käteen jäi pari pientä palovammarakkulaa.
Mistähän tämä johtui? Neula oli todella pieni, pienempi siis kuin "perusneulat" joita on stoppipusseissa. Tosi ohut. Pistojälki vuosi jonkun aikaa, kauemmin kuin tavallisesti. Pitääkö mun nyt kiinnittää huomiota mahdollisiin oireisiin? Vai mitä tää on?
Dexma wrote:Sä oot mun peppuni henkinen peppumentoori! Sensei Mushru![]()
renttuni wrote: Veri tuli todella voimakkaalla paineella pumppuun. Näin jälkeenpäin ajateltuna se hieman vaahtosi. Laitoin amfetamiinia ihan vähän, kunnes polttava kipu sai automaattisesti ottamaan neulan pois.
Puhut vähän ristiin.renttuni wrote:Öö siis mähän lopetin välittömästi pistämisen kun huomasin asian. Suoni tosiaan sen verran pieni, että verta ei millään paineella tullut.
Ööö.. Mitehä tää taas liittyy?osmolaliteetti
Suolaliuoksen tulee olla veren kanssa isotoninen.Friidu wrote:Tuli vaan mieleen, että siksihän keittosuola jota iv hommissa useinmiten käytetään on hypertonista, eli osmolaliteetiltaan sama kuin veri..
Emt, must ihan asiallinen kommentti Blackenedilta. Profiloitua?Huiko wrote:Sitä tarvii pyydellä vähemmän anteeksi kun miettii vähän mitä kirjoittaa.Blackened wrote:Anteeksi, mutta hyi hitto sitä aikaa kun vedeltiin vetoja yksillä vanhoilla värkeillä jossain Mäkkärin vessoissa, metikössä, tai rannalla jonkun kämäsen kukkapuskan takana. Toivon ihan vlipittömästi että saat käyttöäsi paremmin hallintaan, ihan siis hygienian puolesta. En tiedä ikääsi, mutta toivottavasti et ole vielä kovin vanha. Tarkoitan vain sitä, että nelikymppinen joka väsää vetoja metsiköissä tai junan vessoissa kuulostaa aika lost causelta...Itse IV-käytöstä ja oppareista minulla ei ole mitään sanottavaa, siinä mielessä olemme samassa veneessä.
Toivottavasti et pahastunut viestistäni. Saatan olla ajoittain hieman kulmikas ja yleensä sanavalmis. Tuossa ei ollut kuitenkaan ripaustakaan sääliä, nenänvartta katsomista tai arvostelua. Viha/kateus/katkeruus tappaa, parempi vain toivoa hyvää.Ei tarvinne kuitenkaan yrittää profiloitua vaultin omaks samu-sirkaksi ihan ehdoin tahdoin?
Tuossa filtteröinti tekniikassa ei minusta ollut mitään sen likaisempaa kuin muissakaan röökinfima/vanulappu viritelmissä. Mua kyllä välillä ihmetyttää miksi hankitaan kyllä muut värkit ja aine minkä tietää rännäävänsä, muttei sitten kuitenkaan investoida filtteröintiin.Ei vaikka tiedossa(/-issa) olisi talkkoosi, tai huomaisi näkönsä vaurioituvan. Päivittäiskäyttäjällä tuo rappeutuminen voi olla jopa yllättävän nopeaa. (Tässä keskustelua aiheesta aiemmin samassa topikissa.)
Mutta. Jokainenhan on kuitenkin viime kädessä vastuussa vain itselleen terveyteensä vaikuttavista valinnoistaan, joten en minäkään jaksa yleensä kovin kauaa uhrata ihmettelyilleni.(Kunhan ei täällä foorumilla huudeltas mistään yhtä tyhmästä kuten filtteröimättä rännäämisestä.
)
myöhässä tulee vähän tää mun mielipide. osuit asian ytimeen. itsellä oli hiljattain 10cm syvä iso avanne kankussa, just siksi että en kiireessä löytänyt putkea, ja vedin norspan litkua pakaraan. en yleensä käytä kuin iv. mut sekin kerta olis saanu jäädä tekemättä. en meinaan enää ikinä laita lihakseen mitään! voin kertoa että liveleakin jossain ekoilla sivuilla oli just video, ku joku akka oli lääkärin kidutettavana koska koko alaselkä oli täynnä mätää!!! ei ollut kivuton toimenpide munkaan pistoveitsi hanurissa toimenpide. märkää lensi kaaressa lekureiden vaatteille. jos ei muuta vaihtoehtoa ole, niin tämä kannattaa unohtaa!!!rufftuff wrote:En lihakseen tökkäis mitää muutaku ampullitavaraa. Oon nähny ihan vitun kipeitä paiseita, jälkiä ja mustelmia ku on tökitty just näitä mdpv/a-pvp yms myrkkyjä IM. Ja muutenkin ns ohivetoja suonesta, Ei oo hyvännäköstä touhua yhtään. Ja tahallisiakin ohivetoja kun ei oo saatu suoneen menee ni lyödään sit ronskisti ohi vaan.
Pahimmat varmaa nähty just noista tutkareista ja fentasta ja norspan laastareista erotelluista litkuista. Hyi vittu
jännä juttu noi(kutsun noita haamusuoniksi) itsellä on muutama pieni joissa virtaa veri, mut ei anna pakkeja... olen niihin kyllä lyönyt, koska tuntee neulan olevan sisällä. toimii hyvinkin, mutta pitää painaa melko hitaasti ettei pamahda putki. kyllä se sieltä kummasti lähtee kiertoon kun tempaa neulan pois. en suosittele kyllä sellaiselle jolla on vähän vain kokemusta tökkimisestä, koska on pirun tarkka homma ujuttaa se (itellä 0.5 neula) sinne hajottamatta suonta. kyllähän sitä yleensä tulee kunnon putki haettua vaikka jalasta, sieltä kun nimittäin löytyy ainakin tunnustelemalla aika isoja putkia.... niin ja sen jälkeen kantsii nostaa hetkeksi lattialla maaten ketara pystyyn notta lähtee hyvin sutimaan kiertoon.sxoxyvg wrote:Suoneen pystyy lyömään silloin tällöin(tai sit ton homman takia vaikeeta sanoo millo on kunnolla suonessa).Suoni kuitenkin näkyy selvästi pistokohdasta kämmeneenpäin mennessä, jos veri ei kulkisi niin eihän tuo myöskään pullottaisi sillai? Voisko olla että suonen läppä on jotenkin tuhoutunut?