iv./im.

Keskustelua opiaateista, opioideista, bentsodiatsepiineista ja muista sedatiiveista, sekä niiden turvallisesta käytöstä.
Captainmorgan
Karvakuono

Re: iv./im.

Post by Captainmorgan » Sat 14 Nov 2015, 00:46

Hei itsellä kokemusta iv käytöstä jonkun verran (parisen vuotta) nyt kuitenkin ollut 3kk ajan tosi satunnaista.
Ja olisi tuossa suht vahvaa konia 0.1 jälellä otin siitä jotkut 30mg nokat ja se rentoutti ja teki ihan hyvät fiilikset.
Mutta kunnon nuokkuja kaipaan niin ajattelin ottaa iv:nä, nyt kun tällä seudulla missä asun ei ole vinkkiä, apteekista saa stoppipussin mutta siinä ei ole filttereitä yms.

Kysymys kuuluu että miten tuo hepo kannattaisi kyhätä ja filtteröidä, jotta saisi parhaan hyödyn ja että muu turha paska jää pois. Heroiini on ruskeaa, noi röökifimat on nyt varmasti parempi kuin ei mitään, mutta onko jotain muita vinkkejä tähän? Ja onko toi väsäys about sama kuin oxyconteissa että kiehauttaa hetken lusikalla?

Eli neuvoja tähän kokeneemmilta.

eNZYMe
OD

Post by eNZYMe » Sat 14 Nov 2015, 23:27

ämc wrote:Hei itsellä kokemusta iv käytöstä jonkun verran (parisen vuotta) nyt kuitenkin ollut 3kk ajan tosi satunnaista.
Ja olisi tuossa suht vahvaa konia 0.1 jälellä otin siitä jotkut 30mg nokat ja se rentoutti ja teki ihan hyvät fiilikset.
Mutta kunnon nuokkuja kaipaan niin ajattelin ottaa iv:nä, nyt kun tällä seudulla missä asun ei ole vinkkiä, apteekista saa stoppipussin mutta siinä ei ole filttereitä yms.

Kysymys kuuluu että miten tuo hepo kannattaisi kyhätä ja filtteröidä, jotta saisi parhaan hyödyn ja että muu turha paska jää pois. Heroiini on ruskeaa, noi röökifimat on nyt varmasti parempi kuin ei mitään, mutta onko jotain muita vinkkejä tähän? Ja onko toi väsäys about sama kuin oxyconteissa että kiehauttaa hetken lusikalla?

Eli neuvoja tähän kokeneemmilta.
Katso se Heroiinilanka täältä. Laitoin just reilu kuukausi sitten hyvät ohjeet (itseäni turhann hehumatta). Ole varovainen.

renttuni
Apteekki

Post by renttuni » Tue 12 Jan 2016, 14:57

Mikä neuvoksi kun ei meinaa saada piikkiä suoniin? Semmosia jotain hyviä vinkkejä miten suonta kannattas etsiä ja saada se neula sinne ettei suoni lähtis heti alta tai neula menis läpi suonesta niin että se alkaa tekemään heti mustelmaa jne.

taudis
Lepakko

Post by taudis » Tue 12 Jan 2016, 15:09

Jos se menee läpi niin vedät taakkepäin niin et se jää ineen? emt, joku neuvo mulle joskus noin kun kitisin miten huono oon IV-touhuissa.

Meh, älä kuuntele mua, on meinaaan sormilla ja varpailla laskettavissa mun rännäilykokemukset. Enkä oo muuten ~ 14 kuukauteen ottanut mitään IV. Tosin viime kesänä yritin tuikkia herskaa mut kun yhen päivystyspakkauksen kaikki neulat oli mennyt sen 17 kertaa ohi ja tietty tylsynyt ihan huolella, niin tyydyin sit plugaamaan settini.
Come up with your own damn quotes.

rufftuff
Lepakko

Post by rufftuff » Tue 12 Jan 2016, 15:17

Ootko kiristys sidettä käyttäny et saat suonet näkyviin? Ja kannattaa tuikata niin loivassa kulmassa kuin mahdollista. Ja tietty jos ei sinne vakio paikkaan uppoo ni koita ettii uus pistokohta kokonaan
"LSD:tä koneistoon niin sä matkalle valmis oot,
niinhän lauloi aikoinaa jo beatlesi et lucy in the sky with diamondsi"

renttuni
Apteekki

Post by renttuni » Tue 12 Jan 2016, 18:27

Mä oon ollu yli vuoden piikittämättä mutta ei silti meinaa millään sujua. Oon aiemmin piikittäny paskaksi kaikki semmoset hyvät paikat ja jouduin pistämään jo reisiin ja nivusiin ja nilkkoihin.. Joo tiiän ei kannattas. Huonot käytetyt neulat ja fentanyylin seassa ollut desinfiointiaine sekä pitkäaikainen useasti päivässä toistunut piikittäminen varmaan tehneet tehtävänsä. :/

rufftuff
Lepakko

Post by rufftuff » Tue 12 Jan 2016, 18:38

renttuni wrote:Mä oon ollu yli vuoden piikittämättä mutta ei silti meinaa millään sujua. Oon aiemmin piikittäny paskaksi kaikki semmoset hyvät paikat ja jouduin pistämään jo reisiin ja nivusiin ja nilkkoihin.. Joo tiiän ei kannattas. Huonot käytetyt neulat ja fentanyylin seassa ollut desinfiointiaine sekä pitkäaikainen useasti päivässä toistunut piikittäminen varmaan tehneet tehtävänsä. :/
Ou, no sit vähän eri homma. Vittumaista se kalastelu. Itellä vähän sama homma et paikat paskana kun tylsillä värkeillä piikittäny kaiken mitä voi vaa rännätä :/ mut mulla jäi sillai kun etenin joskus noista taipeista hauiksiin päin ni mulla uppoo aina tosta haukkarin päältä. Kämmenestä taipeisiin väliltä turha lähtee koukkii. Toi fentis ja polle tuhoo varmaan pahiten putket kun käyttää sitruunahappoo ja isopropanolia/desinfiointi aineita niitten seassa.

Edit. Koittasin silti uusilla neuloilla kiristyssiteen kera ni kyl sen johkin saat uppoo ja mahd loivassa kulmassa työntää suonen mukaisesti varovasti mut nopeesti lävistäen ihon et piikki menee suoneen mut ei läpi kuitenkaan runttaa

sxoxyvg
Moderator

Post by sxoxyvg » Wed 13 Jan 2016, 01:23

Staasi tiukalle, kämmenellä pumppaat tovi että suonet pullistuu. Tunnustele kohta, desinfioi, tökkää 45 asteen kulmas ineen ja käännä sitten suonta myöten vaakatasoon. Jos rekkaa niin staasi hellästi auki ja anna palaa.
negatiivisesti sekaisin

<Dexma> Okei okei.
<Dexma> MÄ OLEN IHAN PERUSPANO

renttuni
Apteekki

Post by renttuni » Wed 13 Jan 2016, 11:12

Mulla oli ennen semmonen oikea staasi mutta hävitin sen sillon kun ajattelin että lopetan piikittämisen ja huumeet :P Mutta joo siis saahan sen kiristyksen vaikka miten. Mutta se oikea oli kätevä.

On muuten perseestä jos joutuu ottamaan verikokeita, ei meinaa ammattilaisetkaan saada. Tai siis oonhan mä iteki erään sortin ammattilainen :P :mrgreen: Joskus ennen multa sai otettua verta helposti ja itse piikittäminen oli myös naurettavan helppoa.

Oon huomannut (ja se on faktaakin) että monilla miehillä näkyy suonet paremmin kuin naisilla. Itelläni eikä monella muullakaan naisella näy niitä kunnollisia suonia päälle päin. Tunnustelemalla opin sillon tietään missä ne on ja tietty oli joitakin vakiopaikkoja.

Mutta joo pitää ihan kunnolla testata ehkä tänään jos natsaa yks homma.

renttuni
Apteekki

Post by renttuni » Tue 26 Jan 2016, 15:37

Voiko MDMA:ta ottaa im?

Personaes
OD

Post by Personaes » Tue 09 Feb 2016, 14:08

renttuni wrote:Voiko MDMA:ta ottaa im?
No en kyllä ehkä menis ottamaan, sitähän ei tiedä mitä kaikkia epäpuhtauksia siinä on. Saat vielä tulehduksen.

Ekstaasi on muutenkin niin oraali kamaa kun vaan voi olla...
All that we see or seem, Is but a dream within a dream.
-Edgar Allan Poe

Personaes
OD

Post by Personaes » Tue 09 Feb 2016, 14:59

Muuten, joskus käynyt niin kun osunut suoneen mutta sitten suoni kadonnut. Että se veri menee sellaiseksi kiinteeksi limaksi jos se on ollut ruiskussa liian pitkään. Oon sillon ottanut neulan pois kädestä ja käyttänyt sen veritöhnän joko oraalisesti tai rektaalisesti. Mitä tapahtuis jos vahingossa injektois sitä veri-mössöä suoneen? Veritulppa?
-Edgar Allan Poe

Metku
Kameleontti

Post by Metku » Wed 10 Feb 2016, 03:46

renttuni wrote:Voiko MDMA:ta ottaa im?
Olin todistamssa kun jäbä vetäs 200mg putsia mämmiä IV:nä. Melkoinen show, näky oli kuin piri-psykoosin ja opiaatti-övereiden outo sekoitus.

En suosittelisi.
In the land of the blind, one-eyed man is the king

Personaes
OD

Post by Personaes » Wed 10 Feb 2016, 15:31

Joo noi on hauskaa seurattavaa kun joku vetää jotain psykeä tai mämmiä hihaan. Kerran kaveri vetäs jonkun about 20mg 2c-e:tä hihaan, meni kyllä vitun tutkalle. Jotkut toiset psyko kaverit veti samaa pulveria jotain 50mg vetoja ja meni aina vitun kuutamolle heti vetojen jälkeen. :mrgreen:

Vastatkaa joku tohon mun veri-lima kysymykseen!
-Edgar Allan Poe

kirkas
Lepakko

Post by kirkas » Thu 11 Feb 2016, 15:07

Empä jaksanut selata koko topiccia. Mutta saako Suomesta tai ulkomailta tilattua yksityishenkilö vaikkapa neuloja ja ruiskuja, tai ylipäätään tommosia "tk/sairaala" tuotteita.

http://www.exchangesupplies.org/ <- tommosen linkin joku oli laittanut tuolla aikasemmin, onko kellään kokemuksia ostamisesta suomesta tai ulkomailta, homma toimii ok ja eihän tuossa mitään laitonta pitäis ainakaan olla?

Nykyään tuntuu olevan niin tarkaa kaikki, ettei viittis suoraan tilailla ellei se tosiaan ole ihan OK.

rufftuff
Lepakko

Post by rufftuff » Fri 12 Feb 2016, 15:09

kirkas wrote:Empä jaksanut selata koko topiccia. Mutta saako Suomesta tai ulkomailta tilattua yksityishenkilö vaikkapa neuloja ja ruiskuja, tai ylipäätään tommosia "tk/sairaala" tuotteita.

http://www.exchangesupplies.org/ <- tommosen linkin joku oli laittanut tuolla aikasemmin, onko kellään kokemuksia ostamisesta suomesta tai ulkomailta, homma toimii ok ja eihän tuossa mitään laitonta pitäis ainakaan olla?

Nykyään tuntuu olevan niin tarkaa kaikki, ettei viittis suoraan tilailla ellei se tosiaan ole ihan OK.
Se on ihan ok tilata värkit ja filtterit netistä, ei siihen oo kellään mitään sanomista eli ei oo laitonta. Tuo sun mainitsema sivu on hyvä. Suomestakin on löytynyt nettikauppoja mistä saa hyviä värkkejä tilattua, googlettamalla löytyy kyllä heti.

renttuni
Apteekki

Post by renttuni » Mon 15 Feb 2016, 14:51

Mä oon tilannut paketillisen neuloja joskus. En muista mikä firma se oli mutta googlettamalla löytyy paljon suomalaisia paikkoja joista tilata.

Jes oon ihan mielissään kun oon löytänyt kaks kohtaa mistä saan kunnolliseen laskimoon tuupattua :up:

kurttu
Psykonautti

Post by kurttu » Tue 16 Feb 2016, 16:18

Mun mielestä paras lafka http://www.exchangesupplies.org heittämällä, on valintaa neulojen paksuuksista paljon, hyviä filttereitä ynms löytyy tuolta, ehdommotamasti suosittlen kyseiltä puljua! Postaritkaan ei ole paljoa paskaakaan jos vaikka kimpassa tilaa, ite rakastan noita 30g 12millimetri pitkiä neuloja, jälkiä ei jää ja voi lyöä sinne missä näkyy ees vähän sinistä kätösissä. :). Mut ofc käyttäkää niitä paksumpia rännejä jos ne vaan on kunnossa.. Itselläni ei ole niin nuo 30g-31g neulat on ollut pelastus.

Personaes
OD

Post by Personaes » Wed 02 Mar 2016, 15:36

Eilen meni ihan snadisti amfetamiini/kraanavesi liuosta ohi kun pistin suoneen. Nyt tuntuu ihon alla siltä että siellä on jotain siellä ihokudoksessa. Voiko tuo tulehtua tai onko se nyt jo tulehtunut? Jos se on tulehtunut niin mitäs sit, meen hakeen lääkäristä antibiootit? Mistä tunnistaa jos se on tulehtunut, verraten siihen että siellä on vaan vähän nestettä ihon alla?

Mitään pattia tai muuta vastaavaa ei ole tuossa, ei tunnu jos sormella sivelee tota kohtaa. Mutta jos ojentaa käden niin huomaa sen että siellä on jotain ihon alla. Laitoin tohon trombosolia ja nyt vaan ootan jos se siitä liukenis pois.

Voiko tollainen tulehtunut pistopaikka muuten aiheuttaa helposti sydänlihaksen/pussin tulehduksen?
-Edgar Allan Poe

renttuni
Apteekki

Post by renttuni » Wed 02 Mar 2016, 16:26

Mulla on usein ollut semmosia harmittomia patteja jotka voi olla tosi kipeitäkin mutta lähtevät ajan myötä. Muutaman kerran on sitten ollut paise joka vaatinut hoitoa.

Sä huomaat sen, kun kipu ja aristus ei viikon sisällä lievity, vaan pahenee. Ottaa aikansa ennen kuin tulee tulehdus. Patti, tai oikeastaan paise, kerää sisälleen mätää ja tuntuu painetta ja kipua. Alue punoittaa selvästi. Paras hoito on puhkaista paise. Niin ne yleensä tekee lääkärissäkin, ja saatetaan antaa antibiootit (yleensä Kefexin) mukaan varmuuden vuoksi. Jossei huvita mennä lääkäriin niin paiseen voi puhkaista myös itse.

Yhdellä kaverilla on käynyt tosi pahasti hoitamattoman paiseen kanssa, en tässä nyt kerro tarkemmin. Mutta hän ei mennyt tulehtuneen paiseen kanssa ajoissa lääkäriin. Siis selvien tulehdusten merkkien jälkeenkin odotteli vielä pari viikkoa.

Googlaa hakusanalla paise, niin löydät tietoa ja oireita.

Personaes
OD

Post by Personaes » Wed 02 Mar 2016, 16:29

renttuni wrote:Mulla on usein ollut semmosia harmittomia patteja jotka voi olla tosi kipeitäkin mutta lähtevät ajan myötä. Muutaman kerran on sitten ollut paise joka vaatinut hoitoa.

Sä huomaat sen, kun kipu ja aristus ei viikon sisällä lievity, vaan pahenee. Ottaa aikansa ennen kuin tulee tulehdus. Patti, tai oikeastaan paise, kerää sisälleen mätää ja tuntuu painetta ja kipua. Alue punoittaa selvästi. Paras hoito on puhkaista paise. Niin ne yleensä tekee lääkärissäkin, ja saatetaan antaa antibiootit (yleensä Kefexin) mukaan varmuuden vuoksi. Jossei huvita mennä lääkäriin niin paiseen voi puhkaista myös itse.

Yhdellä kaverilla on käynyt tosi pahasti hoitamattoman paiseen kanssa, en tässä nyt kerro tarkemmin. Mutta hän ei mennyt tulehtuneen paiseen kanssa ajoissa lääkäriin. Siis selvien tulehdusten merkkien jälkeenkin odotteli vielä pari viikkoa.

Googlaa hakusanalla paise, niin löydät tietoa ja oireita.
Joo ei tossa mitään pattia ole, eikä ole ihmeemmin punainenkaan. Mitä nyt normaali pistojälki punoitus.
Voiko olla mahdollista, että sinne ihon alle on jäänyt snadisti amfe/vesi liuosta ja se siitä imeytyy itsestään että ei edes ala tulehtumaan? Mitään kipua tai aristusta ei ole myöskään.

Ainut miksi kiinnitin tohon huomiota on se, että kun ojentaa käden niin tuntee että jotain on ihon alla...
Ei varmaan tartte vielä näillä oireilla mennä lääkäriin? Sit jos alkaa turpoomaan ja tulee se patti niin sit lääkäriin ja antibiootit...?
-Edgar Allan Poe

renttuni
Apteekki

Post by renttuni » Fri 04 Mar 2016, 11:18

Joo ei vielä kannata mennä. Tulehdus vaatii ainakin noin viikon aikaa kehittyäkseen. Jos pahenee eikä ala about viikon sisällä parantua niin mee sitten. Antibiootit voidaan antaa tai sitten ei. Riippuu niin lääkäristä ja siitä kuinka paha tulehdus on. Kuten sanoin niin paiseen perushoito on sen puhkaisu ja paranee usein pelkästään sillä.

Personaes
OD

Post by Personaes » Fri 04 Mar 2016, 16:10

Rupeekohtan tollainen ihon alle mennyt vesi/amfe liuos aina tulehtumaan/mätimään? Kannattaisko aloittaa antibiootit jo etukäteen? Menee tosiaan viikko ennenkun se alkaa mätimään? Oon aina luullut että se rupee tulehtumaan melkein heti.
-Edgar Allan Poe

frapathea

Post by frapathea » Sat 05 Mar 2016, 14:53

Personaes wrote:Rupeekohtan tollainen ihon alle mennyt vesi/amfe liuos aina tulehtumaan/mätimään? Kannattaisko aloittaa antibiootit jo etukäteen? Menee tosiaan viikko ennenkun se alkaa mätimään? Oon aina luullut että se rupee tulehtumaan melkein heti.
Hei kamoon. Sulle on just vastattu yllä. Skarppaa nyt vähän. Ja ei, antibiootteja ei koskaan oteta "varmuuden vuoksi" tai "etukäteen".

Analyytikko
Tuppisuu

Post by Analyytikko » Sat 05 Mar 2016, 18:38

frapathea wrote:Ja ei, antibiootteja ei koskaan oteta "varmuuden vuoksi" tai "etukäteen".
Voidaan ottaa. Muutamana yleisenä esimerkkinä on infektioiden rutiininomainen ennaltaehkäisy tietyissä leikkauksissa ja infektioiden ehkäisy silloin kun on epäily siitä, että tietynlainen infektio uusii, esim. VTI.

frapathea

Post by frapathea » Sun 06 Mar 2016, 13:57

Analyytikko wrote:
frapathea wrote:Ja ei, antibiootteja ei koskaan oteta "varmuuden vuoksi" tai "etukäteen".
Voidaan ottaa. Muutamana yleisenä esimerkkinä on infektioiden rutiininomainen ennaltaehkäisy tietyissä leikkauksissa ja infektioiden ehkäisy silloin kun on epäily siitä, että tietynlainen infektio uusii, esim. VTI.
Onnittelut turhasta offtopicista. Selvennettäköön nyt jokaiselle pilkunviilaajalle, että viestini sävy oli hyperbolinen ja tarkoitti jotakuinkin "ei, älä harkitse antibiootteja jos ei ole mitään oikeaa syytä odottaa infektiota vain koska kuumottaa".

renttuni
Apteekki

Post by renttuni » Mon 07 Mar 2016, 14:39

Personaes wrote:Rupeekohtan tollainen ihon alle mennyt vesi/amfe liuos aina tulehtumaan/mätimään? Kannattaisko aloittaa antibiootit jo etukäteen? Menee tosiaan viikko ennenkun se alkaa mätimään? Oon aina luullut että se rupee tulehtumaan melkein heti.
Ei ala oman kokemuksen mukaan juuri koskaan mätimään ja tulehtumaan. Mulla on tullut huonojen suonien vuoksi aika paljon huteja, ja ainoastaan jos on jotain ryynejä (mun kohdalla tsolpideemi) mennyt huti niin tulehtunut.

Älä nyt stressaa. Mä oon sairaanhoitaja ammatiltani ja tiedän oikeesti aika paljon näistä jutuista. Ja niin tietää moni muukin ja varmaan antais sulle samat vastaukset kun minä.

Personaes
OD

Post by Personaes » Mon 07 Mar 2016, 15:19

Jep, ei alkanut mätimään. Nyt on mennyt viikko siitä kun otin sitä amfea ja enää ei tunnu siltä että olis jotain ihon alla.

Kiitos vastauksista!
-Edgar Allan Poe

Blackened
Apteekki

Post by Blackened » Mon 14 Mar 2016, 09:13

Käytin viime vuosikymmenen puolella päivittäin iv:nä kaiken (bentsot, stilkkarit, opiaatit, pirit, essot jada jada...) kuta kuinkin viitisen vuotta, enkä koskaan onnistunut saamaan mitään hoitoa vaativaa vaivaa. Välillä stilkkarit meni ties minne - tiedättehän - ja kyllähän ne kipeää teki, mutta meni ohitse itsekseen. Myös hermoihin olen sörkkinyt, mutta niistäkään ei ole jäänyt isompia pysyviä haittoja, mitä nyt vasen olkavarsi välillä puutuu tai sitten tulee kipukohtaus esim. urheillessa.

Kuten frapathea sanoi, ihon alla ja kudoksessa ei suurempaa damagea pitäisi tulla. Lihaksessa voi saada sitten jo isompaa pahaa aikaan, mutta lihakseen on kyllä hankala vahingossa lyödä.

Täällä muuten joku antoi hyvän vinkin hankkia Tromobosol Fortea ja Bepanthenia. Ensimmäinen auttaa pitämään putken kunnossa ja hoitaa myös ruhjeita, Bepanthen hoitaa itse haavaa. Omalla kohdalla kyllä todella toimii. Meikkivoiteella sitten pistokohdat piiloon tarvittaessa.
Cogito, ergo sum

renttuni
Apteekki

Post by renttuni » Tue 05 Apr 2016, 12:35

Kumpi on parempi filtteri; tupakan filtteri vai vanulapusta leikattu pala? En ny tarkota mitään pumpulituppoa vaan semmosesta kunnollisesta vanulapusta leikattu ja taiteltu pala.

Tiedän että oikea filtteri olisi paras, mutta ei oo saatavilla. Mä oon käyttänyt kumpaakin, noita vanuja ja tupakan filtteriä. Nyt ei oo filttereitä ja ei viittis tupakkejakaan leikellä niin nuo vanulaput on ollu ihan hyviä. Mutta kumpaa te käyttäsitte?