Alpratsolaami (xanor, alprox)

Keskustelua opiaateista, opioideista, bentsodiatsepiineista ja muista sedatiiveista, sekä niiden turvallisesta käytöstä.
Infitialis
Apteekki

Re: Alpratsolaami (xanor, alprox)

Post by Infitialis » Tue 20 Nov 2012, 15:32

ElectroHead wrote:Pakko viel lisätä et nää on top 2 bentsoja, kunhan on vaan depot muodossa. Rivoja ei kyllä mikää tähän päivää mennessä oo voittanu ^^.

Aiemmin täs topicissa joku oli maininnu refloista ja että xantut aiheuttais niistä pahimpia mutta mitä ite oon ymmärtänny niin jos taustalla on valmiiks esim ahistusta ja paniikkia niin reflojen ei pitäs olla niin pahat.
Sama opiaateissa, jos käytät niitä kipuihin, refloja, ainakaan niin pahoja ei tuu. Mutta tietenkin jos mietitään pitkäaikais käyttöä niin ei siinä varmaa oo muuta mahollisuutta kun koukahtaa.

Itellä bentsot ei oo koskaan aiheuttannu refloja vaikka niitä rouskinnu kuukauden putkeen ja lopettanu seinään. Ehkä vähä ärsyttävä ja tylsä olo mut ei muuta.
Anteeksi mitä että, substanssin käyttötarkoitus määrittelee reflat?
Parhaat karstat on pohjalla.

JarruIgor

Post by JarruIgor » Tue 20 Nov 2012, 15:54

Itselle toimivin bentso paniikkihäiriöön. Muut bentsot eivät juurikaan jeesaa, pitäisi hommata reseptille rivatril ja päälle kauppareissuja yms muita varten xanor tarvittaessa.

Joskus xanorit itselläni paradoksaalisesti lisäävät ahdistusta, mutta tämän huomasin olevan yhteydessä liian isoon annokseen. Itselle sopiva annos on 0.25-0.5mg.

Tiberius
Lepakko

Post by Tiberius » Tue 20 Nov 2012, 22:31

pitkästä aikaa telareita pari nielasin ja siiderin ryydittämänä ja hetken asiaa mietittyäni tulin siihen tulokseen et oon niin vitun kurko.
-=€ukataforia eis pathoS=-

cook
Lepakko

Post by cook » Wed 21 Nov 2012, 20:33

JarruIgor wrote: Joskus xanorit itselläni paradoksaalisesti lisäävät ahdistusta, mutta tämän huomasin olevan yhteydessä liian isoon annokseen. Itselle sopiva annos on 0.25-0.5mg.
Oon myös huomannu saman, mistään muusta en oo ikinä saanut paradoksireaktiota. Huomasin tosin, että ne reaktiot loppu hetikun lopetin tsolpideemin käytön eli oli jotenkin yhteydessä siihen.

ElectroHead
Karvakuono

Post by ElectroHead » Thu 22 Nov 2012, 00:09

Infitialis wrote:
ElectroHead wrote:Pakko viel lisätä et nää on top 2 bentsoja, kunhan on vaan depot muodossa. Rivoja ei kyllä mikää tähän päivää mennessä oo voittanu ^^.

Aiemmin täs topicissa joku oli maininnu refloista ja että xantut aiheuttais niistä pahimpia mutta mitä ite oon ymmärtänny niin jos taustalla on valmiiks esim ahistusta ja paniikkia niin reflojen ei pitäs olla niin pahat.
Sama opiaateissa, jos käytät niitä kipuihin, refloja, ainakaan niin pahoja ei tuu. Mutta tietenkin jos mietitään pitkäaikais käyttöä niin ei siinä varmaa oo muuta mahollisuutta kun koukahtaa.

Itellä bentsot ei oo koskaan aiheuttannu refloja vaikka niitä rouskinnu kuukauden putkeen ja lopettanu seinään. Ehkä vähä ärsyttävä ja tylsä olo mut ei muuta.
Anteeksi mitä että, substanssin käyttötarkoitus määrittelee reflat?
Helpottaa lopettamista, näin oon itse todennut ja muiltakin kuullut. Se on tietty henk. kohtasta mutta pitkän bentsoputken jälkeen on helpompi lopettaa jos sitä on käyttäny ahdistukseen/paniikkiin eikä viihteilyyn.
Sama opiaattien kanssa, reflat ei oo läheskään niin pahat jos on käyttäny niitä kipuihin kun ite en ainakaa sillo saa niistä mitää euforiaa/relaksoitumista irti, ainostaa poistaa kipua.
It should be remembered that a dose which can be easily tolerated by someone with a significate opiate tolerance could kill an individual with no tolerance.

Minä tahdon, minä määrään. Minä myrkyn suoneen käsken.

Feya
OD

Post by Feya » Fri 23 Nov 2012, 03:33

ElectroHead wrote:
Helpottaa lopettamista, näin oon itse todennut ja muiltakin kuullut. Se on tietty henk. kohtasta mutta pitkän bentsoputken jälkeen on helpompi lopettaa jos sitä on käyttäny ahdistukseen/paniikkiin eikä viihteilyyn.
Sama opiaattien kanssa, reflat ei oo läheskään niin pahat jos on käyttäny niitä kipuihin kun ite en ainakaa sillo saa niistä mitää euforiaa/relaksoitumista irti, ainostaa poistaa kipua.
Toki jos annokset ovat olleet terapeuttisessa käytössä selkeästi pienempiä kuin viihdekäytössä, niin myös reflatkin ovat kevyemmät. Mutta eivät ne fyysiset vieroitusoireet siitä miksikään muutu, vaikka käyttötarkoitus olisi ollut mikä tahansa.

Mutta puhutko nyt pikemminkin reflojen henkisestä puolesta? Se tietenkin vaikuttaa kokemukseen suuresti - jos huumeilla on koetettu täyttää jotain reikää elämässään tai paettu tunteita tai muita ongelmia, niin niiden kohtaaminen täysin selvänä on yleensä paljon tuskallisempaa kuin mitkään fyysiset kivut. Myös sen tutun tavan tai rituaalin, etenkin kun käyttö on ollut sosiaalista, taakse jättäminen tuottaa omat vaikeutensa. Mutta kyllä sama usein pätee myös ihmisiin, jotka ovat käyttäneet esim. bentsoja täysin lääkinnällisesti ahdistuksen lieventämiseen. Lääkinnällisen ja "viihteellisen" käytön ero osaa olla aika häilyvä, ja monille ne ovat täysin sama asia.

SahkoinenVelho
Kameleontti

Post by SahkoinenVelho » Fri 23 Nov 2012, 19:26

Jos opioideja tai bentsoja käyttää oikeesti lääkkeeks opioidien tapauksessa kipujen hoitoon ja bentsojen tapauksessa ahdistuksen hoitoon niin jos itse vaivaa ei oo saatu hoidettua lääkityksen aikana, niin mun mielestä kaiken logiikan mukaan reflat on jopa "kovemmat" koska rebound vaikutus...

Psychonautilus

Post by Psychonautilus » Fri 23 Nov 2012, 19:53

SahkoinenVelho wrote:Jos opioideja tai bentsoja käyttää oikeesti lääkkeeks opioidien tapauksessa kipujen hoitoon ja bentsojen tapauksessa ahdistuksen hoitoon niin jos itse vaivaa ei oo saatu hoidettua lääkityksen aikana, niin mun mielestä kaiken logiikan mukaan reflat on jopa "kovemmat" koska rebound vaikutus...
Kyllä, mutta hoitoa ei pitäisikään lopettaa ellei vaivaa olla hoidettu.

Tässä keskustelussa pitää nyt erotella kaksi erilaista tilannetta: se, että lääkkeiden käyttö lopetetaan, vaikka ongelma ei ole kadonnut mihinkään, sekä lääkkeiden alasajo ongelman ratkettua.

Jos lopettaa bentsojen syönnin vaikka kaikki psykologiset edellytykset ahdistukselle, paniikille tai unettomuudelle ovat edelleen tallella, niin rebound-reflat tulevat kyllä voimakkaasti (kokemustakin on aika reilusti) - ja ovat voimakkaammat verrattuna refloihin, jotka tulevat kun on syönyt nappeja huvikseen. Fyysiset reflat tulevat joka tapauksessa, mutta paljon voimakkaampina jos reflojen kaltaisia oireita on ollut ennen lääkityksen aloittamista.
Jos lopettaa opioidien syönnin kun selkä on vielä kolarin jälkeen paskana, niin totta kai reflojen lisäksi tuntuu edelleen ihan jumalaton kipu.

Yleensä on kuitenkin tarkoitus odottaa, että vamma paranee (kipulääkkeet) ja psykologiset ongelmat saadaan hoidetuksi (bentsot) ennen kuin lääkitys lopetetaan. Silloin vältytään yleensä "rebound" -refloilta, kunhan ei lopeteta tyystin seinään.

Paljon helpompi mun on lopettaa bentsojen syönti jos oon vaan kuosaillu niillä. Jos lopetan bentsot ja huomaan taas olevani tärisevä agorafoobikko joka saa paniikkikohtauksia melkein joka päivä, on helvetin vaikea olla hankkimatta lisää.

Kaikista helpointa on kuitenkin lopettaa tosiaan lääkinnällisen käytön jälkeen, kunhan ongelma on hoidettu. Kyllä itse saan sekä (tarkoituksenmukaisesta) kipulääkkeiden käytöstä euforiaa että bentsoilla ahdistuksen lieventämisestä relaksoitumista ja mielihyvää, mutta lopetan kyllä aina mielellään käytön kunhan ongelma on saatu pois päiväjärjestyksestä.

Jotkut kadehtii mitä kaikkea mulla onkin ollut respalla, mut en mä oikeasti näitä lääkkeitä halua syödä.

ElectroHead
Karvakuono

Post by ElectroHead » Wed 12 Dec 2012, 00:34

Feya wrote:
ElectroHead wrote:
Toki jos annokset ovat olleet terapeuttisessa käytössä selkeästi pienempiä kuin viihdekäytössä, niin myös reflatkin ovat kevyemmät. Mutta eivät ne fyysiset vieroitusoireet siitä miksikään muutu, vaikka käyttötarkoitus olisi ollut mikä tahansa.

Mutta puhutko nyt pikemminkin reflojen henkisestä puolesta? Se tietenkin vaikuttaa kokemukseen suuresti - jos huumeilla on koetettu täyttää jotain reikää elämässään tai paettu tunteita tai muita ongelmia, niin niiden kohtaaminen täysin selvänä on yleensä paljon tuskallisempaa kuin mitkään fyysiset kivut. Myös sen tutun tavan tai rituaalin, etenkin kun käyttö on ollut sosiaalista, taakse jättäminen tuottaa omat vaikeutensa. Mutta kyllä sama usein pätee myös ihmisiin, jotka ovat käyttäneet esim. bentsoja täysin lääkinnällisesti ahdistuksen lieventämiseen. Lääkinnällisen ja "viihteellisen" käytön ero osaa olla aika häilyvä, ja monille ne ovat täysin sama asia.

Kaipa se mulla on helpompi pidemmänkin putken jälkeen sit lopettaa, eikä edes tee mieli. Eli joo, puhun henkisestä puolesta. Jos sitä on vaan douppaillu huvikseen ja sattuu pillerit loppumaan niin kyllä se sattuu, mutta ei jos oon ottanut lääkärin ohjeen mukaan vaan sen kolme neljä nappia päivässä, enkä tunnissa.
It should be remembered that a dose which can be easily tolerated by someone with a significate opiate tolerance could kill an individual with no tolerance.

Minä tahdon, minä määrään. Minä myrkyn suoneen käsken.

rebirth
Apteekki

Post by rebirth » Wed 12 Dec 2012, 02:04

Tekstissäni tulee esille useita jo aiemmin tässä topicissa kirjoitettuja väittämiä mutta tässä oma näkemykseni asiaan tiivistettynä ja hyvin voimakkaasti kärjistettynä.

Jos on oikeaan käyttötarkotukseen syönyt esimerkiksi bentsoja niin silloin henkiset reflat on pienemmät kuin ei ikinä ahdistuksesta kärsineen ihmisen viihdekäytöstä tulevat reflat vaikka annos määrät olisivat olleet samat. Sillä jo aiemmin ahdistuksesta kärsinyt ihminen on usein tottuneempi jo siihen ahdistukseen joka vieroitusoireissa puskee pintaan ja osaa paremmin toimia sen kanssa, kuin kuosittelia joka ei ole aiemmin kokenut voimakasta ahdistusta. Poikkeuksena taas todella vakavasti ahdistuneella ihmiseltä jos lääkitys lopetetaan pahasti kesken hoidon jolloin vieroitusoireet ovat paljon pahemmat kuin viihdekäyttäjän koska hoidettava ongelma puskee uudelleen esiin.
Sama päätee joissain määrin opiaatteihin kun verrataan esim krooniseen kipuun(jos ei kipu ole täysin lamauttava) käyttävien opiaatti reflojen henkistä puolta ja pelkkään päihtymys tarkoitukseen käyttävien. Pitkäaikainen opiaattien käyttö laskee kipukynnystä. Kroonisista kivuista kärsivä on todennäköisesti tottuneempi koviin kipuihin kuin ihminen joka on pelkästää päihteilyyn käyttänyt opiaatteja ja ylipäätänsäkin tottunut kärsimään.

Toisin sanoen kärsimykseen jo valmiiks tottuneet ihmiset eivät välttämättä koe reflojen aiheuttamia kärsimyksiä niin voimakkaana(tai ei ainakaan kitise niistä niin pahasti) kuin kärsimykseen vähemmän tottuneet ja ei en väitä etteikö joku viihdekäyttäjä olisi voinut kokea kovempaa kärsimystä kuin osa mielenterveys ongelmien kanssa kamppailevista tai kipupotilaista.

Tärkeimpänä erona mielestäni tässä taitaa juuri olla tuo mitä Psychonautiluskin jo sanoi
Psychonautilus wrote:Kaikista helpointa on kuitenkin lopettaa tosiaan lääkinnällisen käytön jälkeen, kunhan ongelma on hoidettu. Kyllä itse saan sekä (tarkoituksenmukaisesta) kipulääkkeiden käytöstä euforiaa että bentsoilla ahdistuksen lieventämisestä relaksoitumista ja mielihyvää, mutta lopetan kyllä aina mielellään käytön kunhan ongelma on saatu pois päiväjärjestyksestä.

Jotkut kadehtii mitä kaikkea mulla onkin ollut respalla, mut en mä oikeasti näitä lääkkeitä halua syödä.
Sori että teksti on vähän kontekstista irrotettu.
Monetkaan varsinkin pitkään lääkkeitä tarpeeseen syövät eivät haluaisi joutua syömään lääkkeitä koko ajan joten he ovat usein hyvin motivoituneita lopettamiseen ja ehkä jopa iloisia kun viimein pääsevät lääkkeistään eroon. Tämäkin taas lievittää reflojen kärsimystä.

Väitteeni perustuu omakohtaiseen kokemukseen ja muiden ihmisten vierestä seuraamiseen. Minulla ei ole esittää minkäänlaisia tieteellisiä todisteita väitteideni tueksi vaan kaikki on pääni sisäistä päättelyä. Väittämäni eivät todellakaan astu toteen kaikkien kohdalla mutta uskallan väittää että enemmistön kohdalla kyllä. En siis koita väittää että nämä asiat pätisivät kaikkien kohdalla ja mielipiteeni olisi nyt joku absoluuttinen totuus. Jos joku nyt päättää ottaa nokkiinsa tekstistäni niin arvaa mitä! Mua ei vittua kiinnosta :)

tRip
Me Gusta

Post by tRip » Thu 20 Dec 2012, 00:08

rebirth wrote:Jos on oikeaan käyttötarkotukseen syönyt esimerkiksi bentsoja niin silloin henkiset reflat on pienemmät kuin ei ikinä ahdistuksesta kärsineen ihmisen viihdekäytöstä tulevat reflat vaikka annos määrät olisivat olleet samat. Sillä jo aiemmin ahdistuksesta kärsinyt ihminen on usein tottuneempi jo siihen ahdistukseen joka vieroitusoireissa puskee pintaan ja osaa paremmin toimia sen kanssa, kuin kuosittelia joka ei ole aiemmin kokenut voimakasta ahdistusta. Poikkeuksena taas todella vakavasti ahdistuneella ihmiseltä jos lääkitys lopetetaan pahasti kesken hoidon jolloin vieroitusoireet ovat paljon pahemmat kuin viihdekäyttäjän koska hoidettava ongelma puskee uudelleen esiin.
Sama päätee joissain määrin opiaatteihin kun verrataan esim krooniseen kipuun(jos ei kipu ole täysin lamauttava) käyttävien opiaatti reflojen henkistä puolta ja pelkkään päihtymys tarkoitukseen käyttävien. Pitkäaikainen opiaattien käyttö laskee kipukynnystä. Kroonisista kivuista kärsivä on todennäköisesti tottuneempi koviin kipuihin kuin ihminen joka on pelkästää päihteilyyn käyttänyt opiaatteja ja ylipäätänsäkin tottunut kärsimään.

..

Monetkaan varsinkin pitkään lääkkeitä tarpeeseen syövät eivät haluaisi joutua syömään lääkkeitä koko ajan joten he ovat usein hyvin motivoituneita lopettamiseen ja ehkä jopa iloisia kun viimein pääsevät lääkkeistään eroon. Tämäkin taas lievittää reflojen kärsimystä.

..
Jos joku nyt päättää ottaa nokkiinsa tekstistäni niin arvaa mitä! Mua ei vittua kiinnosta :)
Aivan helvetin hyvin kerrottu.

Jokaisel on se oma private hell.

Ei ne itse reflat.. vaan elämä siitä eteenpäin.
Keep it unreal.

Landmark

Post by Landmark » Thu 03 Jan 2013, 19:08

Itse oon suoraan sanottunua alkanu inhoamaan alpratsolaamia,miehellä respalla alpolt ja voi vittu ku lääkepäivä tulee. Alunperin määrätty ahdistukseen ja tuntuu vaan siltä et aina kun mies syö vähänkin enemmän näitä niin ahdistusoireet pahenee. Eniten riidellään kun mies on alpoissa. Oon yrittäny puhuu et mites jos vaihdettas johonkin muuhun bentsoon mut tuntuu olevan jotenkin niin vaikee ajatus toiselle. Itselläni olen myös huomannut että jos syön enemmän kuin 2-3 alpoa niin musta tulee hirven agressiivinen ja kaikki vituttaa.
Miehellä siis 1mg depotti alpot respal.

paarmasisti
Apteekki

Post by paarmasisti » Thu 03 Jan 2013, 20:30

Bentsoillahan voi olla paradoksaalinen vaikutus. Jos näin, niin niitä ei pitäisi syödä.

Pharmaca Fennicasta lainaus:
"Bentsodiatsepiinien käytön tiedetään aiheuttaneen paradoksaalisia reaktioita, kuten rauhattomuutta, kiihtyneisyyttä, ärtyisyyttä, aggressiivisuutta, harhaluuloja, painajaisunia ja hallusinaatioita."
Kunpa auringon päivät päällämme ei päättyisi koskaan.

Landmark

Post by Landmark » Thu 03 Jan 2013, 20:48

OnnenVarjot wrote:Bentsoillahan voi olla paradoksaalinen vaikutus. Jos näin, niin niitä ei pitäisi syödä.

Pharmaca Fennicasta lainaus:
"Bentsodiatsepiinien käytön tiedetään aiheuttaneen paradoksaalisia reaktioita, kuten rauhattomuutta, kiihtyneisyyttä, ärtyisyyttä, aggressiivisuutta, harhaluuloja, painajaisunia ja hallusinaatioita."
Joo tämä on kyllä tiedossani ja olen yrittäny samaa selittää miehelle mut ei mee jostain syystä herran jakeluun. Muista bentsoista ei ole tullut samaa,tai ainakaan minä en ole huomannut ja senpä takia olen pyytänyt vaihtamaan.

cook
Lepakko

Post by cook » Fri 04 Jan 2013, 17:29

Alpratsolaami on oman kokemuksen mukaan helpoiten paradoksaalia reaktiota aiheuttava bentso. Myös liian korkeat annokset altistavat tälle.

SahkoinenVelho
Kameleontti

Post by SahkoinenVelho » Fri 04 Jan 2013, 18:13

Tuntuis et alpratsolaamista menee muutenkin outoon jumiin välillä mitä ei muilla bentsoilla itsellä niin ilmene. Esim. rivatril saattaa pistää tosi avoimen sosiaalisen olon parhaillaan päälle mut alpratsolaamista tulee helposti ihme jumitus jolloin ei välttämättä saa suusta ulos hirveästi sen enempää puhetta kuin normaalistikaan... Tai ainakin nää ois kokemukset itsellä. Välillä sit taas ihan päinvastoin, mut pahin bentsojumi on tullut tästä, vaikka olo muuten onkin paljon parempi kuin vaikka jossain tematsepaami-pöhnässä.

Psychonautilus

Post by Psychonautilus » Fri 04 Jan 2013, 20:48

cook wrote:Alpratsolaami on oman kokemuksen mukaan helpoiten paradoksaalia reaktiota aiheuttava bentso. Myös liian korkeat annokset altistavat tälle.
Sama huomattu, sekä itsellä että monilla muilla. Itselläni alpratsolaamin terapeuttinen vaikutus on ollut parhaimmillaan kun annostus on ollut 0,25-0,5mg 3x/päivä - suuremmista kerta-annoksista on huomannut olevansa muuten vaan äkäinen ja... Noh, aika mulkku.

doof
Kameleontti

Post by doof » Sat 05 Jan 2013, 01:46

Mä huomasin et millin laskuisssa alko lievästi ahistaa, vituttaa ja juttu luisti ku mykällä, ellen sitte käskeny olla hiljaa tai melkeen haukkuny. Onko tää paradoksaalista vaikutusta vai vaan jonkinsortin laskuja
Nuo paskat fiilarit alkaa kahen, tai viimestään kolmen tunnin kuluttua vaikutuksen alkamisesta
Mutta,! jos ottaa useman (3-4mg nopeita) vuorokaudessa, niin vittumaisia oloja ei misään vaiheessa kerkee ilmaantua kun ennen laskuja\paradokseja nukahtaa? Ja kouukkua siitä tuskin syntyy jos tän toistaa viikon välein tjsp. Muuten kun oli ihan mukava ryyni :)

Pameista tai rivoista ei tuu mitään krapulalaskui ja siks rivat onki se mun pöperö!

Psychonautilus

Post by Psychonautilus » Sat 05 Jan 2013, 02:51

doof wrote:Mä huomasin et millin laskuisssa alko lievästi ahistaa, vituttaa ja juttu luisti ku mykällä, ellen sitte käskeny olla hiljaa tai melkeen haukkuny. Onko tää paradoksaalista vaikutusta vai vaan jonkinsortin laskuja
Nuo paskat fiilarit alkaa kahen, tai viimestään kolmen tunnin kuluttua vaikutuksen alkamisesta
Mutta,! jos ottaa useman (3-4mg nopeita) vuorokaudessa, niin vittumaisia oloja ei misään vaiheessa kerkee ilmaantua kun ennen laskuja\paradokseja nukahtaa? Ja kouukkua siitä tuskin syntyy jos tän toistaa viikon välein tjsp. Muuten kun oli ihan mukava ryyni :)

Pameista tai rivoista ei tuu mitään krapulalaskui ja siks rivat onki se mun pöperö!
Voi olla paradoksaalinen vaikutuskin, mutta omaan korvaan kuulostaa enemmän nimenomaan jonkin sortin laskuilta. Alpratsolaamin vaikutus, ainakin minulla, alkaa ja loppuu niin nopeaan, että vaikutuksen hälvetessä ahdistus (jota varten alunperin sitä otin) palaa suorastaan pelottavan nopeasti. Yleensä vaikutukset tasaantuvat smoothimmin loppuun, mutta Xanorin ja muiden lyhytvaikutteisten, voimakkaiden bentsojen kanssa voi tulla tavallaan välitön rebound-ahdistus. Näin ainakin minulla.

Xanor on myös etizolamin ja midatsolaamin ohella ainoa bentso, jonka vaikutuksen alaisena olen kokenut unihalvauksen.

rebirth
Apteekki

Post by rebirth » Sat 05 Jan 2013, 20:51

Samaa mieltä edellisen kirjoittajan kanssa mut pakko viel lisätä vähän omaa tekstiä.

Omalla kohdallani xanorit(temestatkin ehkä, en nyt muista) ovat ainoa bentso josta tulee aivan selkeät laskut ei siis pelkkää tuota välitöntä rebound-ahdistusta vaan oikein selkeät laskut ainakin isoilla annoksilla(4mg ylöspäin). Vaikka ei olisi pitkään aikaan juurikaan ahdistanut ja on ottanut näitä "viihdekäyttöön" niin vaikutusten loputtua on tullut aivan helvetinmoinen masennus ja ahdistus päälle eikä ole kyenyt muuta tekemään kuin makaamaan sohvalla ja koittaa pysyä järjissään.

cook
Lepakko

Post by cook » Tue 08 Jan 2013, 20:45

Olenko ainoa joka pitää murskattuja depotteja nopeita xanoreita parempana? Ikinä en ole mitään "laskuja" tai reboundeja depoteilla kokenut, toisaalta myös nopeiden xanoreiden humahdus on itselleni dysforinen ja epämiellyttävä.

Psychonautilus

Post by Psychonautilus » Wed 09 Jan 2013, 00:20

cook wrote:Olenko ainoa joka pitää murskattuja depotteja nopeita xanoreita parempana? Ikinä en ole mitään "laskuja" tai reboundeja depoteilla kokenut, toisaalta myös nopeiden xanoreiden humahdus on itselleni dysforinen ja epämiellyttävä.
Säännölliseen lääkintään kyllä, ehdottomasti. Juuri mainitut laskut ja 'humahdus' noustessa (joka on mielestäni miellyttävä, mutta päihdyttävä) tekee nopeista Xanoreista vähän rajuja, kun tarkoitus olisi normalisoida ahdistunutta oloa.

Jos tarkoituksena on pitää vain varalla akuutin paniikin tai ahdistuksen oireenmukaiseen hoitoon, siihen nopeat on tietty parempia - mulla tähän on toiminut 0,25-0,5mg annokset, isommilla vaikutukset estää tehokkaan toiminnan esim. opiskellessa.

doof
Kameleontti

Post by doof » Sun 24 Feb 2013, 16:39

hviusisiksiSain käsiisi liki puhadsta alpraa 20x5mg kapseleissä, niin mikä on helpoin/tuvallisin tapa annostela nuo 1mg sekä 2mg vahvuisisiksi? Itellä kävi mielessä vahva (60-80) alkoholi johon nuo 20mg vois latranta, mut miten miten tuo alpra sinne liuekenee ja onko annosdtelu siitä huolimatta riskeepalia?

e: hmm, jooh.... teksti on vähän mitä sattuu. Sammuneen luurinki ehitisin jos kadottaa noissa kuoseissa :mrgreen: tosin alla oli parisataa mg kodeinia, eli silmät ristissä oli paha kirjottaa ym

Kysymys jäi silti vaivaamaan tätä "suht" selvää päätä, eli mite tuo alprojauho on turvallisin ja järkevin käyttää, ETTEI tule samoja kuoseja kun äsken. Kodeiinia en ainakaan noilla suhteilla ala sekottamaa tähän. Niin, ja tuo 20x5mg oli jostain hevnperseestärepästy, eli oikeesti mulla on 10x5mg alprazolam kapseleita
Last edited by doof on Sun 24 Feb 2013, 18:13, edited 3 times in total.

sxoxyvg
Moderator

Post by sxoxyvg » Sun 24 Feb 2013, 17:50

Tekstistä päätellen jättäisin ehkä myöhemmäksi tuon liuoksen valmistamisen...
negatiivisesti sekaisin

<Dexma> Okei okei.
<Dexma> MÄ OLEN IHAN PERUSPANO

mentalhell
Kameleontti

Post by mentalhell » Tue 26 Feb 2013, 18:16

: DDDDDD Tun sxoxy läpät. Rupes vaa naurattaa. Jatkakaa..

Pastafaristi
Tuppisuu

Post by Pastafaristi » Sun 07 Apr 2013, 12:53

Nyt sattu semmonen juttu, että lähti tuossa pari päivää sitten vähän lapasesta näitten xanttujen kanssa, kun apteekista uuven purkin sain. Tuli siinä sitten päivän mittaan naukkailtua 12mg, ja seuraavana päivänä saman verran. Tänä aamuna sitten otin yhen telarin, eikä vaikuttanut juurikaan missään. Mites kauan siinä menee että nuo tolet ois taas nollissa? Pittää koittaa tulevaisuudessa välttää tämmösiä typeryyksiä.. :roll:
Kauki on hala.

FlyingH

Post by FlyingH » Tue 09 Apr 2013, 15:55

Pastafaristi wrote:Nyt sattu semmonen juttu, että lähti tuossa pari päivää sitten vähän lapasesta näitten xanttujen kanssa, kun apteekista uuven purkin sain. Tuli siinä sitten päivän mittaan naukkailtua 12mg, ja seuraavana päivänä saman verran. Tänä aamuna sitten otin yhen telarin, eikä vaikuttanut juurikaan missään. Mites kauan siinä menee että nuo tolet ois taas nollissa? Pittää koittaa tulevaisuudessa välttää tämmösiä typeryyksiä.. :roll:
En tiedä mihin tarkoitukseen noita käytät, mutta pidä sen verran taukoa että lääkärin määräämät annokset on purkissa tallessa, niin ei lopu kesken ennen reseptin uusimista.

RcKokki
Apteekki

Post by RcKokki » Tue 09 Apr 2013, 20:31

Itseelleni ei xanor sovi ollenkaan poistamaan ahdistusta. Unensaantiin taas parhaita lääkkeitä.
Jo 1 mg annoksella uni tulee 15min sisään. Ei tule pöhnää herätessä, ja voi aloittaa aamun "normaalisti".
Tuli tuossa vastaan kapseleita joissa oli jauhetta sisällä, väitettiin että sisältäävät 5mg alpratsolaamia.
Vaikea oli annostella, noin puolet otin sisällöstä ja tipahdin. Onko muilla tullut tuossa muodossa vastaan ?

Pen
OD

Post by Pen » Tue 09 Apr 2013, 20:45

Ihan toimivaa tuo jauhe kapseleissa, annostelu tosiaankin on vaikeaa. Vaikea sanoa onko tarkalleen 5mg yhdessä kun sen verran pieni määrä, en ole jaksanut koittaa fiktailla.

kuumottelija
Lepakko

Post by kuumottelija » Mon 06 May 2013, 23:05

Sain respalla 2 mg depotteja. Miten on noitten kanssa, toimiiko murskattuna nokkaan paremmin kuin nieltynä?

Ja niin, lääkinnälliseen käyttöön, esim. krapulaan sekä ahdistukseen. Jotenkin oudosti unilääkkeeksi määrätty Tenox toimii mulla nimenomaan apuna lähteä vaikka juoksulenkille, mutta Xanor unilääkkeenä.