Alpratsolaami (xanor, alprox)

Keskustelua opiaateista, opioideista, bentsodiatsepiineista ja muista sedatiiveista, sekä niiden turvallisesta käytöstä.
mattipatti
Psykonautti

Alpratsolaami (xanor, alprox)

Post by mattipatti » Fri 13 Nov 2009, 18:27

En löytänyt kyseisestä aineesta omaa topicia niin tein uuden.. Eli millaisia kokemuksia muilla kyseisestä aineesta? Saatavilla 0,25-2mg tabuja (tavallisia ja depoteja). Millasilla annoksilla kannatta ekakertalaisen aloitella(paniikkihäiriöön)? Kuinka suuri riski jäädä koukkuun?

Ja niille jotka eivät tiedä mihin alpratsolaamia käytetään.
Lainattu wikipediasta: Alpratsolaamia käytetään ahdistuksen ja tuskaisuuden lievittämiseen, etenkin kun niihin liittyy masennusta. Alpratsolaami onkin ainoa bentsodiatsepiini, joka lievittää myös depressiota. Lääkkeellä on mahdollista hoitaa sosiaalisten tilanteiden pelkoa ja paniikkihäiriöitä.

Tänne vaan kaikki keskustelu kyseisestä aineesta!
Last edited by mattipatti on Fri 13 Nov 2009, 18:45, edited 1 time in total.

zan
Apteekki

Re: Alpratsolaami (xanor, alprox)

Post by zan » Fri 13 Nov 2009, 19:30

mattipatti wrote:En löytänyt kyseisestä aineesta omaa topicia niin tein uuden.. Eli millaisia kokemuksia muilla kyseisestä aineesta? Saatavilla 0,25-2mg tabuja (tavallisia ja depoteja). Millasilla annoksilla kannatta ekakertalaisen aloitella(paniikkihäiriöön)? Kuinka suuri riski jäädä koukkuun?

Lainattu wikipediasta: Alpratsolaamia käytetään ahdistuksen ja tuskaisuuden lievittämiseen, etenkin kun niihin liittyy masennusta. Alpratsolaami onkin ainoa bentsodiatsepiini, joka lievittää myös depressiota. Lääkkeellä on mahdollista hoitaa sosiaalisten tilanteiden pelkoa ja paniikkihäiriöitä.

koukkuun jääminen yksilöllistä, jotku jää viikon käytön jälkeen koukkuun...tosin riippuu dosestakin millasta annosta käyttää per vrk.
ja kyllä täälä 99% tietää mihin alpratsolaamia käytetään, havaitsen kirjoituksestasi lievää toisten "tietämättömyyttä" ja ylimielisyyttä.

mattipatti
Psykonautti

Post by mattipatti » Fri 13 Nov 2009, 19:33

zan wrote:
mattipatti wrote:En löytänyt kyseisestä aineesta omaa topicia niin tein uuden.. Eli millaisia kokemuksia muilla kyseisestä aineesta? Saatavilla 0,25-2mg tabuja (tavallisia ja depoteja). Millasilla annoksilla kannatta ekakertalaisen aloitella(paniikkihäiriöön)? Kuinka suuri riski jäädä koukkuun?

koukkuun jääminen yksilöllistä, jotku jää viikon käytön jälkeen koukkuun...tosin riippuu dosestakin millasta annosta käyttää per vrk.
ja kyllä täälä 99% tietää mihin alpratsolaamia käytetään, havaitsen kirjoituksestasi lievää toisten "tietämättömyyttä" ja ylimielisyyttä.
ihan ok ryyni xanori, juurikin tilasin 300tbl netistä...ei maksanu ees paljoa.

Jep mut nyt sitten tietää 100% foorumilaisista et mihin sitä käytetään..

ferox
OD

Post by ferox » Sat 14 Nov 2009, 02:46

Mielialahäiriöitä yksinään ei ole kelpuutettu minkään bentson käyttöaiheeksi, kuten ei myöskään yleistä vitutusta (tiedoksi.) Xanor ei ole masennuslääke, eikä koukuttavuuspotentiaalinsa takia erityiseti sovellu pitkäaikaiseen käyttöön. Vieroitusoireita on moitittu äärimmäisen vittumaisiksi.

Yleisimmät bentsot, mukaan lukien alpratsolaami, on jo käsitelty läpikotaisin Yleistä keskustelua bentsodiatsepiineista -ketjussa, joten pidetään jutustelu siellä ja luetaan niitä vanhoja viestejä. Hakusanaksi esim. xanor* tai alpr*.
 “ ferox puhuu usein asiaa omas todellisuustunnelissaan ”  — frapa

tRip
Me Gusta

Post by tRip » Wed 28 Apr 2010, 20:58

Jospa annettaisiin olla Ksanorillekin oma topicinsa..
mulla kun vaihdettiin Rivatril - Xanoriin(debot)
Alkuun vain vitutti ja masensi entistä enemmän.
masennus tuntui kovin itsetuhoiselta, ja muutenkin koin et nyt ei o kyl kaikki hyvin.
Vajoisin vain syvälle masennukseen.. ja mikä vittumaisinta, vitutti.

Nyt pari päivää kun syönyt tätä mieliala kohentunut, varmasti koukussa taas pikkkuhiljaa.. ehkä lopetan ajoissa.
Toivon kuurin ksanoria saamaan mut taas hieman sosiaalisemmaks apinaks, et vois tehä muutakin kun istua neljän seinän sisällä.
Alkanut siis pikkuhiljaa auttaa yleistyneeseen ahdistukseen, ja sosiaaiseen kammoon.
Keep it unreal.

magiclymagical
Apteekki

Post by magiclymagical » Thu 29 Apr 2010, 17:30

Petollisia bentsoja kun alkoholihuuruissa alkaa popsimaan, rähinäkänä taattu itselläni.
Selvinpäin näistä en saa mitään irti, vaikka ei kyllä ole tarvettakaan näitä rouhia. Tosin hyviä trippien rauhoittajia kuulemma jos menee överiksi. Imo trippejä ei kuitenkaa keskeytetä ikinä :twisted:
Mun ajatukset on vaan mun ajatuksii, sul on vapaus miettii omia.

rogues
Lepakko

Post by rogues » Thu 29 Apr 2010, 17:49

kyllä meitsillä toimii xanorit niin viihde käytössä kun oikeeseen tarkoitukseenkin. eikä tule edes pahojo oloja ainakaan 3 viikkon. olin meinaan 3 viikkoa ilman xanoreita eikä ollut paha rasti. ja kaiken huipuksi olisin saanut xantut jo viikko sitten mutta jotenkin unohdin katsella respaa. ei ole niin koukuttavia lääkkeitä kun puhutaan. tietysti kaikki ihmiset on erillaisia.
mutta mulla toimii... 8)

W10
Kameleontti

Post by W10 » Fri 30 Apr 2010, 14:15

Joillain alpratsolaami aiheuttaa ääretöntä vitutusta ja muuttaa ihmisen aika kusipäiseksi olioksi. Minun mielestä ihan ok bentso, tosin ei sen hypetyksen arvoinen mitä olin kuullut ennen kokeilemista. Koukkuun en ole jäänyt vaikka joskus mennyt useammankin viikon ja muiden bentsojen kanssa. Ihan hyvä perusbenjo vaikka ei suosikkini olekkaan.
"It rubs the lotion on its skin or else it gets the hose again."

mentalhell
Kameleontti

Post by mentalhell » Sat 01 May 2010, 03:52

Nopeat xanorit aiheuttaa itsellä ainakin aiheellisessä käytössä hyvin herkästi lisää ahdistusta kun vaikutus häviää ihan puun takaa yllättäen. Ja sitten on pakko ottaa toinen.

tRip
Me Gusta

Post by tRip » Mon 03 May 2010, 01:43

Mun mielestä tohon addiktiojuttuun voi sanooo ihan vaa et joku saattaa syödä 4vuotta bentsoja ja sit vaa lopettaa ne.. sit taas joku syö sen yhen kerran ja on lopunikänsä koukussa..

It's all in your mind

addiktiopotentiaalista kun puhutaan, puhutaan siitä miten vittumaisesti koukuttava bentso verrattuna muihin kys. benjo on.
Keep it unreal.

tRip
Me Gusta

Post by tRip » Mon 10 May 2010, 13:43

On muuten piruvie saatanallisimpia bentsoja mtä tiedän..
melkeen kaikki bentsot kokeilleena, voin vaan ihmetellä et miten tätäkin huumetta vielä määrätään.

en edes muista kauan söin kys. bentsoa, ~bout kuukauden 2mg/pvä, nyt ahdistaa niin saatanasti et meinaa itku tulla.
Risolidia söin muistaakseni eilen 150mg.. vähän sama ku ois ottanu yhen 5mg pamin.

hajoo pää näihin refloihin.. hajoo pää.

toki me ollaa yksilöitä.. oon syöny neljä fukin vuotta bentsoja, nyt alkaa varsinainen vierotus.
Keep it unreal.

Usoda
LD50

Post by Usoda » Mon 10 May 2010, 13:59

Hyviä nää on kombotukseen kyllä, yksinäänkin ilman toleja ihan rentoa tavaraa.
Toimii eri lailla eri ihmisillä.. ei mulle tee minkäänlaista aggressiivistä oloa tai muuta negatiivistä.

Muisti kyllä lähtee jos tarpeeksi syö, mutta näin nyt käy kaikkien bentsojen kohdalla.
"Muutenki mulle tulee siitä mieleen vaa henkilö joka tapittaa himassa happonaamana animea, ihan jees laifstailllll.." - Frapathea
Resilar - Tehotippa | Fuck your shit! Fun things are fun!
Syksy
Olen kuin puu,
lehdet haisee paskalle.
Orava

tRip
Me Gusta

Post by tRip » Mon 10 May 2010, 14:10

Usoda wrote:Toimii eri lailla eri ihmisillä..
joo todellakin.. oon huomannu et joku bentso voi toimia toisella ihmisellä ihan nurinkurisesti, miten se itellä toimii.

esim. mulla ei lähe muisti kuin fenatsepaamista, rivatril ei tunnu missää vaikka söisin 20mg, vähän askel horjuu.
Xanori taas tekee mut kusipäiseks ja masentuneeks.
Ja ku on pidempään käyttäny, ni olenkin jo koukussa eikä mitään vaikutuksia enää huomaakaan.
ts. kaikista turhin ja koukuttavin bentso.

ja korostan et näin omalla kohdallani, en yleistä millääntasolla.
Keep it unreal.

LD50
Apteekki

Post by LD50 » Mon 10 May 2010, 21:20

Kaverin äiti lopetti 2mg alprox/pvä yli 15v käytön jälkeen* seinään, ei refloja.

*ei tarkkaa tietoa, määrättiin kuulemma silloin, kun markkinoille tuli
I haven't been this scared since Mother Teresa OD'd in my car

peltsi
OD

Post by peltsi » Mon 10 May 2010, 22:57

LD50 wrote:Kaverin äiti lopetti 2mg alprox/pvä yli 15v käytön jälkeen* seinään, ei refloja.

:roll:
"I hurt myself today to see if I still feel"
*Johnny Cash - hurt*

tRip
Me Gusta

Post by tRip » Mon 10 May 2010, 23:38

peltsi wrote:
LD50 wrote:Kaverin äiti lopetti 2mg alprox/pvä yli 15v käytön jälkeen* seinään, ei refloja.

:roll:
tiiän kans tollasii ihme tapauksii..

mut ehkä reflat nyt ylipäätää on aika rebound-tyyppiset.. oireet johon niit on otetttu, rävähtääki kahta kauheempana takaraivoon. Mul jääny tiettyi traumoi bentsorefloista.
Keep it unreal.

w
Psykonautti

Post by w » Mon 17 May 2010, 23:52

Mun mielestä ihan kivaa tämä, 1,5-2mg annoksella tulee jo tosi rento olo. Mutta tohon kaksi bisseä päälle niin muisti pois ja melko pian unten maille. :confused:

Ekalla kerralla otin 2mg ja oli mielettömät euforiat päällä pari tuntia, sen jälkeen irronnut vaan perus löysäilyä.

Psychonautilus

Post by Psychonautilus » Wed 19 May 2010, 15:50

Tykkään näistä, mutta aiheuttaa isommilla annoksilla melko helposti sekoilua meikällä. Kuitenkin sellanen 2-6mg on mukava ottaa savujen ja ihan parin kolmen oluen kanssa, ei lähe liikaa käsistä ja aiheuttaa aika mukavan olon. Myöskin akuutteihin ahdistuksiin, laskuihin ja krapulaan tämä on varmaan toimivin benjo mulla.

zan
Apteekki

Post by zan » Fri 04 Jun 2010, 23:55

väsyttää mua isoilla doseilla. lyrica varmaan hoitaa ton ahistuspuolen et sellasta. ei ihme aine

mb1
Lepakko

Post by mb1 » Wed 16 Jun 2010, 17:17

tRip wrote:
Usoda wrote:Toimii eri lailla eri ihmisillä..
joo todellakin.. oon huomannu et joku bentso voi toimia toisella ihmisellä ihan nurinkurisesti, miten se itellä toimii.

esim. mulla ei lähe muisti kuin fenatsepaamista, rivatril ei tunnu missää vaikka söisin 20mg, vähän askel horjuu.
Xanori taas tekee mut kusipäiseks ja masentuneeks.
Ja ku on pidempään käyttäny, ni olenkin jo koukussa eikä mitään vaikutuksia enää huomaakaan.
ts. kaikista turhin ja koukuttavin bentso.

ja korostan et näin omalla kohdallani, en yleistä millääntasolla.
Totta on, alpratsolaamia syönyt 20 vuotta.

xanor buustaa ahdistusta ja lyricaa ahdistukseen...

-mb
"johnilla oli huumeiden ja seksin täyteinen elämä"

Miten karmea kohtalo -- ei ehtinyt koneella olla missään välissä.

APO

peltsi
OD

Post by peltsi » Wed 16 Jun 2010, 21:49

Toi on kyl yleistä et ksanoreist tulee vittumaiseks mut enpä oo ennen kuullu et kävis ahdistaa alpratsolaami :roll:
Mitäköhä vittuu enpä kyl ees usko et mikään bentso vois lisätä ahdistusta.
*Johnny Cash - hurt*

Psychonautilus

Post by Psychonautilus » Thu 17 Jun 2010, 10:04

Ihan helposti voi tulla ja tuleekin porukalle 'paradoksaalisia' vaikutuksia bentsoista. Voi valvottaa unettamisen sijaan, tehdä enemmän aggressiiviseksi tai ahdistuneeksi.

peltsi
OD

Post by peltsi » Thu 17 Jun 2010, 23:35

Noh kai se on tää bentsoriippuvaisen ajattelutapa :D
*Johnny Cash - hurt*

mb1
Lepakko

Post by mb1 » Tue 22 Jun 2010, 18:28

Xanori määrittiin ahdistukseen/paniikiin ja auttoi vuosia.

Kunnes tajusin että mua ahdistaa paljon enemmän ku aloin xanoria syömään?!?"!

-mb
"johnilla oli huumeiden ja seksin täyteinen elämä"

Miten karmea kohtalo -- ei ehtinyt koneella olla missään välissä.

APO

peltsi
OD

Post by peltsi » Thu 24 Jun 2010, 00:32

mb1 wrote: Kunnes tajusin että mua ahdistaa paljon enemmän ku aloin xanoria syömään?!?"!
Njoo..toi on kaikis bentsoissa sama...
*Johnny Cash - hurt*

JOHNRAMBO
Karvakuono

Post by JOHNRAMBO » Wed 30 Jun 2010, 23:35

xanori on kyl kevyesti mun lempi bentso vituttaa ku ei lääkärit suostu määrää oon kaikkeni tehny kai toi xanori respa on vaikee saada? ei oo hirveesti viimeaikoina täällä päin kadullakaan liikkunu.. kuulin jostain että ne yrittää lopettaa alpratsolaamin määräämisen vuoteen 2015 mennessä suomessa. toivottavasti ei pidä paikkaansa mun mielestä kuitenki paras ahdistuksen poistaja noista perus bentsoista jos jotain nukahtamis lääkkeitä ei oteta mukaan esim. dormari (liian väsyttävä)

xxx-men
Kameleontti

Post by xxx-men » Thu 01 Jul 2010, 00:26

HellHammer wrote:xanori on kyl kevyesti mun lempi bentso vituttaa ku ei lääkärit suostu määrää oon kaikkeni tehny kai toi xanori respa on vaikee saada? ei oo hirveesti viimeaikoina täällä päin kadullakaan liikkunu.. kuulin jostain että ne yrittää lopettaa alpratsolaamin määräämisen vuoteen 2015 mennessä suomessa. toivottavasti ei pidä paikkaansa mun mielestä kuitenki paras ahdistuksen poistaja noista perus bentsoista jos jotain nukahtamis lääkkeitä ei oteta mukaan esim. dormari (liian väsyttävä)
Ootko käyny yksityisellä vai julkisella lekurilla? Yksityiseltä irtoo oikeet lääkkeet vaivoihin ilman nurinoita. Mä ainaki sanoin et ahistaa vitusti ja xanori napsahti samontein. Sitte me ollaan sovittu semmonen systeemi et voin s-postin kautta olla siihen yhteydessä jos halutaan keskustella lääkityksestä. Eli annostuksen nostosta/vaihdoista. Tällä hetkellä saan 30-50 päivän välein 400 santtua.

Kaikkea muuta tuo mun lekuri mulle tarjoaa mutta 2 mg rivoja ei suostu kirjottamaan. Mulle tuo xanori ei toimi halutulla tavalla. Eli ei poista ahdistusta eikä "nouse kuuppaan" ://

JOHNRAMBO
Karvakuono

Post by JOHNRAMBO » Thu 01 Jul 2010, 00:41

vois kyllä kerää rahat lääkäi käyntiin yks kaveri suositteli hyvää lekuria joka antaa lähes kaiken mitä pyytää..

hurja
Lepakko

Post by hurja » Thu 01 Jul 2010, 11:15

Mitens xantut pärisee muille? Itellä ilman minkäänlaisii bentso toleja tai mitään muitakaan lääke toleja, 2 telaria ei oikeastaa sano mitää. En oikeastaan huomaa selvinpäin jos otan niin minkäänlaista vaikutusta. Viinan kanssa kyllä lähtee lapasesta ja nopeasti, mutta se oli kyllä tiedossa.
Tämä hetki... viimeinen NISTIRETRKI!

xxx-men
Kameleontti

Post by xxx-men » Thu 01 Jul 2010, 12:57

hurja wrote:Mitens xantut pärisee muille? Itellä ilman minkäänlaisii bentso toleja tai mitään muitakaan lääke toleja, 2 telaria ei oikeastaa sano mitää. En oikeastaan huomaa selvinpäin jos otan niin minkäänlaista vaikutusta. Viinan kanssa kyllä lähtee lapasesta ja nopeasti, mutta se oli kyllä tiedossa.
Eipä nuo juurikaan "pärise". Ei oo ikinä toiminu mulla noi. Siis päänsekotus tarkotuksessa. Aika sama vaikutus ottaako 4mg vai 20mg.