Kodeiini

Keskustelua opiaateista, opioideista, bentsodiatsepiineista ja muista sedatiiveista, sekä niiden turvallisesta käytöstä.
lp420
Karvakuono

Re: Kodeiini

Post by lp420 »

Kodeiini on kyllä itellekki ehkä jopa se lempihuume jos näin voi sanoa. Tuttu ja turvallinen. Valveunet ja euforia tavoitettavissa mutta silti niin että ei lähe nuokkumaan ihan siihe mallii ku vaikkapa suora annos morfiinia ja voi olla aika skarppinakin tarpeen tullen. Toisaalta jos haluaa vaan voi uppoutua "nuokku-maailmaan" kun antaa sen vaan tulla. Tähän ei myöskään koukutu niinkun vahvoihin opioideihin mutta vaikutukset aivan samoja vaikkakin miedompia, tai siis itselläni ainakin näin.

Mulla aika perus on ku saan noita panacodeja niin nakkaan sen 8 mikä juuri ei ylitä paracetamolin yliannosta ja loput 12 paketista erottelulla. Tulee sitä iha hyvä annos kuitenki 30x20. Tollasella annoksella oon panacodeilla kuosaillu ja kyllä mä voin sanoo että nuokkumaan laittaa ihan siinä missä muutkin vaikka miedoksi haukutaan. Joskus tosin on kiva ihan vaan letkeetä fiilistä ja pientä rentoutta hakee ni oon tyytyny myös ottaa ihan vaan muutaman illalla parin bentson kera ja ehkä yhen bissen. Just hyvä.

Mulla myös kun tuppaa nykysin toi pajauttelu kriippaamaan niin nakkaa vähän kodeiinia alle niin vitun hyvä combo ensinnäkin muutenkin jo paja+kode ja toiseksee se sekä rentouttaa että rauhottaa niin että pystyn just keskittyy siihen chillailuun.

Ainoo haittapuoli on kyllä itellä ainakin ollu sit laskuissa ja sit niitte loppuessa se vitullinen kutina joo siis sitten kun niitä ei enää oo varsinkin. Eli fyysistä oiretta on havaittavissa ja joskus olin raapinu selän iha verille yöllä eli tätä on haittapuolena mut muuten hyvä. Ja kyllä nyt jos kutinalla ja pienillä lihaskivuilla ja sit lievästi hankalilla oloilla viikonki kodeiini-kuosailuista selviää ni vähäl pääsee. Ainaki mitä mulla on kodeiinii noista panacodeista/paramax-codeista tullu.
Isis wrote: Onko ihmisillä tullut kodeiinista laskuja? Millaisia?
Kyllä mulla on tullu isoilla annoksilla yhtä paskaa oloa kun laskuhumala alkoholista. Liian hyvän tuntusta oloa mikä tuntuu siis enemmänkin pahalta, vaikee selittää. Sitte sellane että sattuu pitää silmiä auki, kaikki valo sattuu. Ja vitullinen kutina siihen päälle. Ei pysty oikein kävelemään/olemaan pystyssä kun pyörryttää ja on vaa pakko mennä makuullee ja sulkee silmät. Tällasta siinä vaiheessa kun kääntyy laskun puolelle mutta ei tosiaankaan aina.

Ainoo minkä kaa meinas alkaa tuntua vähä liian hyvältä kuosit ja meinasin ihan tosissaa jäähä koukkuu oli tää Codesan Comp-yskänlääke minkä avulla ekaa kertaa kodeiinia kokeilinkin. Siinä kun on ilmeisesti kaikkea muutakin mitkä vaikuttaa ja buustailee samalla. Tuota tuli juotua aika paljon ja olot oli mielestäni jopa paremmat mitä oon koskaa saanu mistää muista opiaateista. Muilla samaa?

Nyttenki tässä on 8 panacodia + 3 xanoria + 1 0,33 kalja combo ja aika lämpönen ja rento on olo. Parasta kuosia pitkään aikaan. Pientä rentoilua, ei mitää överimeininkiä. Nyt ku sais viel savut...... :)

Pakko oli päästä omat kodeiinikokemukset jakaa tännekki kun rupesin lueskelemaan mitä tuli äsken otettua. :D
"Onko kuvittelu totuutta oikeaa, vai totuus onttoa kuvitelmaa?" :shock: :shock: :shock:
tRip
Me Gusta

Post by tRip »

lp420 wrote:Kodeiini on kyllä itellekki ehkä jopa se lempihuume jos näin voi sanoa. Tuttu ja turvallinen.
Jep, samaa mieltä. Lempi mopo siis.
Kyllä mulla on tullu isoilla annoksilla yhtä paskaa oloa kun laskuhumala alkoholista. Liian hyvän tuntusta oloa mikä tuntuu siis enemmänkin pahalta, vaikee selittää. Sitte sellane että sattuu pitää silmiä auki, kaikki valo sattuu. Ja vitullinen kutina siihen päälle. Ei pysty oikein kävelemään/olemaan pystyssä kun pyörryttää ja on vaa pakko mennä makuullee ja sulkee silmät. Tällasta siinä vaiheessa kun kääntyy laskun puolelle mutta ei tosiaankaan aina.
Ainakin erottelemattomana kodeiini (&parasetamoli) aiheuttaa itel darraa.
Mulla aika perus on ku saan noita panacodeja niin nakkaan sen 8 mikä juuri ei ylitä paracetamolin yliannosta
Kyllä mä tavallaan voin vaan suositella erottelemista yli 3codin.
Sit alkaa parasetamolin vaikutuksiset liikaa dominoimaan, ja tulee vaan paha olo ja tunkkasuus & sensellasta.

Kyllä sitä toiset saa kiskoa vuositolkulla ihan älyttömiä määriä erottelematta..
Mut en kyl tiedä näin jälkikäteen oliko se nyt niin kuin viisasta.

Maksa on kuitenkin tallella, ja voi vallan hyvin..
Keep it unreal.
Isis
Karvakuono

Post by Isis »

En nyt kuollaksenikaan muista otinko eroteltuna vai erottelematta, mutta kesällä kerran tuli koden nauttimisesta seuraavana aamuna (n. 7h annoksen ottamisen jälkeen) hirveä olo. En pystyny muuta ku makaamaan tuntikausia, koska jos yritti pystyyn, alkoi heti päässä heittään niin, ettei pystyny olemaan ylhäällä lainkaan. Lisänä yleinen heikotus ja sydämentykytykset. Vähän niinkuin pitkittynyt paniikkikohtaus. En kyllä tiedä, liittyikö se mitenkään kodeiiniin. Siksi kyselin muiden kokemuksia mahdollisista laskuista tms.
Too bad - so sad
taudis
Lepakko

Post by taudis »

Kyllähän joillekin - varsinkin pitkän linjan riippuvaisille - opioidit aiheuttaa 'laskuja' siinä missä vaikka pirikin. Itselle nyt ei varmaankaan kodeiini ole ikinä aiheuttanut mitään mitä voisi varsinaisesti laskuiksi kutsua, mutta kyllä muistan miten paska olo joskus on tullut fyysisen riippuvuuden ollessa pahimmillaan jostain vaikkapa oxysta tai herssistä vaikutusten loputtua ja ennen reflojen alkamista.

Sama juttu ihan täysin legiteillä, 0 % lääkehakuisilla ja mieleltään terveillä tyypeillä opioidilääkitys(tä vaativa kipu) aiheuttaa välillä niin voimakasta ahdistusta, että vaatii yhtaikaista bentsodiatsepiinihoitoa paniikkikohtausten/läpilyöntiahdistuksen poissa pysymiseksi.
Come up with your own damn quotes.
poppers
Psykonautti

Post by poppers »

Kunnon ensikosketus oppareihin koettiin tän aineen kanssa. :love: Olin aikasemmin vetänyt tramaleita jokusen, mut en tajunnu sillon ees oikeen mitä ne on ja mitä ne tekee. Sit mulle määrättiin paketti pannareita ja oi että, se viikko on kyl piirtynyt mieleen tosi hyvin. Vähän nuokutti, mut ennen kaikkea olo oli kuitenkin energinen ja euforinen. Enäänhän näist ei kyl saa mitään irti, valitettavasti. :down:
tajunta laajenee kunnes se hajoaa
Asystole
Lepakko

Post by Asystole »

Mikähän siinä on, ettei mulle tahdo kehittyä tojela kodeiiniin ollenkaan vaikka aika pitkään kiskonut sitä jo. Annokset vaihtelee välillä 2 panacodia erottelemattomina - 300 mg kodeiinia eroteltuna. NII-IN mainio päihde mulle. Tulee sellanen pumpulimainen ihana pehmeys muttei kuitenkaan liian sekava, pystyy tarpeen tullen skarppaamaan ja esittämään suht selvää kunhan vaan ymmärtää pitää suunsa kiinni koska ääni on sellasta tyypillistä opparinarinaa :mrgreen:

Ja muuten, olenpa todennut toimivaksi vanhan niksin eli ne mustapippurit todella buustaa.
I'd rather be hated for who I am, than loved for who I am not. - Kurt Cobain
taudis
Lepakko

Post by taudis »

Osa ihmisistä metabolisoi kodeiinin reilusti tehokkaammin kuin muut. Ehkä oot yks niistä. Meitsillä jos on opatolet siinä pisteessä, et joku hyvä määrä kodeiinia toimii sillain suht. hyvin, niin kertalaakista nousee tole niin paljon, että seuraavana päivänä ei ole enää mitään ideaa hörppiä, kun ei se sit enää sano mitään.
miymau
Lepakko

Post by miymau »

Kodeiinista olen aina pitänyt, tällaisena mietona opiaattina (vai opioidiko se on..?). Sitä sattuu vaa harmillisen harvoin saamaa... Oon huomannut kodeiinin kanssa, että kun polttaa tupakan, olot nousee hetkeksi. Sama juttu subun kanssa. En jaksanut koko topicia lukea, ei kärsivällisyys riitä juuri nyt. Onko muut huomannut samaa? Ja osaako joku kertoa, mistä mahtaa tällainen johtua? Mikään ongelmahan tämä ei ole, kivahan tällainen vaikutus on :) Kiinnostaa vaan miten ja miksi näin tapahtuu?
Kaikki on paskaa paitsi kusi.
Asystole
Lepakko

Post by Asystole »

taudis wrote:Osa ihmisistä metabolisoi kodeiinin reilusti tehokkaammin kuin muut. Ehkä oot yks niistä.
Se on kyllä ilmeistä että kuulun niihin ihmisiin. Mutta silti olisin kuvitellut, että ajan kanssa näillä käyttömäärillä kehittyy edes jonkinlainen toleranssi. Ei ole oikeastaan minkäänlaista. Riippuvuus toki on, on ollut jo pitkän aikaa.
frapathea

Post by frapathea »

Äärimmäisen tehokkaat metabolisoijat saavat yliannostusoireita jo lääkinnällisistäkin annoksista. Itelläni tulee 30 mg kodeiiniannoksesta 15 min sisään välillä ihan selvät nuokut ja vaikutuksen laskettua sellainen päänsärky, jota olen saanut kodeiinin lisäksi lähinnä juotuani joskus aivan liikaa opateetä. Metabolisointinopeus vaikuttaa ensisijaisesti siten, että koska kodeiini metabolisoituu nopeammin morfiiniksi, niin metaboliatuotteen pitoisuus elimistössä on kerralla korkeampi ja huipun saavuttaminen vie vähemmän aikaa. Tehokas CYP2D6-metabolia ei ole ainoa mahdollinen syy, enkä ainakaan tältä istumalta keksi, miten se suoranaisesti vaikuttaisi toleranssin syntyyn.

Lisää keskustelua sytokromeista ja metaboliasta täällä: http://psyvault.net/viewtopic.php?f=17&t=6457
Asystole
Lepakko

Post by Asystole »

Mulle oikeastaan 120 mg kodeiiniannos on just passeli. Varsin mukava pumpulimainen letkeys ilman sivuvaikutuksia. Kerran 240 mg kodeiinia nautittuani suorastaan rukoilin että vaikutus jo loppuisi, koska sivuvaikutukset oli niin valtaisat. Pahimpina niistä näköhäiriöt, jollaisia en ole koskaan kuullut kenellekään muulle kodeiinista tulevan.

Tuo 120 mg:n annos on siinäkin mielessä passeli, ettei siitä seuraa sitä kauheaa henkistä tyhjyyttä ja alakuloa niin kuin suurempien annosten nauttimisen jälkeen tulee. Siis niin sietämätön masennus, ettei ole sanoja sitä kuvaamaan. 120 mg pystyy ottamaan hyvin ilman että siitä seuraa minkäänlaista henkisen vireyden laskua.
poppers
Psykonautti

Post by poppers »

miymau wrote:Kodeiinista olen aina pitänyt, tällaisena mietona opiaattina (vai opioidiko se on..?). Sitä sattuu vaa harmillisen harvoin saamaa... Oon huomannut kodeiinin kanssa, että kun polttaa tupakan, olot nousee hetkeksi. Sama juttu subun kanssa. En jaksanut koko topicia lukea, ei kärsivällisyys riitä juuri nyt. Onko muut huomannut samaa? Ja osaako joku kertoa, mistä mahtaa tällainen johtua? Mikään ongelmahan tämä ei ole, kivahan tällainen vaikutus on :) Kiinnostaa vaan miten ja miksi näin tapahtuu?
Mullakin rööki boostaa oppareita, pajaa... ja oikeesti melkeimpä kaikkia psykoaktiivisia aineita. En sit tosiaan tiedä mistä tällainen johtuu. Aiheesta on kyl ollut puhetta erinäisissä topiceissa ja en muista, oisko aiheelle jopa oma keskustelu?
tajunta laajenee kunnes se hajoaa
espresso
Karvakuono

Post by espresso »

frapathea wrote:Äärimmäisen tehokkaat metabolisoijat saavat yliannostusoireita jo lääkinnällisistäkin annoksista. Itelläni tulee 30 mg kodeiiniannoksesta 15 min sisään välillä ihan selvät nuokut ja vaikutuksen laskettua sellainen päänsärky, jota olen saanut kodeiinin lisäksi lähinnä juotuani joskus aivan liikaa opateetä. Metabolisointinopeus vaikuttaa ensisijaisesti siten, että koska kodeiini metabolisoituu nopeammin morfiiniksi, niin metaboliatuotteen pitoisuus elimistössä on kerralla korkeampi ja huipun saavuttaminen vie vähemmän aikaa. Tehokas CYP2D6-metabolia ei ole ainoa mahdollinen syy, enkä ainakaan tältä istumalta keksi, miten se suoranaisesti vaikuttaisi toleranssin syntyyn.

Lisää keskustelua sytokromeista ja metaboliasta täällä: http://psyvault.net/viewtopic.php?f=17&t=6457
Sama vika. Muistan kun joskus söin hammassärkyyn panacodin (30mg kodeiinia), niin joku 15-20minsan päästä yhtäkkiä tuli semmonen "kohahdus" että silmät meinasi väkisin painua kiinni ja ei voinut muuta kun pysyä sohvan pohjalla. Tuo tila ei tosin kovin kauaa kestänyt, ehkä 30min(?) maksimissaan semmoista nuokkumista, vähän sama kun olisi ihan helvetin väsynyt jotta uni meinaa tulla väkisin.
Eipä mulla ole opiaateista juuri sen koommin kokemusta niin ei voi verrata mihinkään muuhun.. seuraavana päivänä sama annos ei vastaavaa enää aiheuttanut, lievää rentoutuneisuutta vain.

Nyt kun on flunssaisena tässä tullu oltua, otin sitten päivällä kodeiinipitoista yskänlääkettä jonkun 40millilitraa (about 40mg kodeiinia). Ei tullu samanlaista kohahdusta nyttenkään kuin ekalla kerralla vaikka tolet ovat taatusti nollissa. Lähinnä lievästi "humalainen" rento olo pariksi tunniksi joka päättyi lievään päänsärkyyn ja hiostukseen. Tiedä viitsiikö yötä vasten enää toista satsia edes ottaa.. eipä kyllä yskitäkään enää häiritsevästi.

Liekö kodeiiniin tullut sitten jonkinlainen kestotole kun ekan kerran kaltaista nousua ei ole toistamiseen tapahtunut :D
Petri6
OD

Post by Petri6 »

Eka kerta on aina eka kerta, ei se vielä mitään kerro toleranssista tai metabolisointinopeudesta.
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
renttuni
Apteekki

Post by renttuni »

Mulla näkyi seulassa morfiini sen jälkeen kun olin ottanut kodeiinia. Itse kodeiini näkyi siis myös. Voiko tämä näkyä siis morfiininakin? Morfiinia en ole koskaan nähnytkään. Mutta arvatkaa vaan uskovatko klinikalla ja voi tulla ongelmia tuosta morkun näkymisestä :(
taudis
Lepakko

Post by taudis »

renttuni wrote:Mulla näkyi seulassa morfiini sen jälkeen kun olin ottanut kodeiinia. Itse kodeiini näkyi siis myös. Voiko tämä näkyä siis morfiininakin? Morfiinia en ole koskaan nähnytkään. Mutta arvatkaa vaan uskovatko klinikalla ja voi tulla ongelmia tuosta morkun näkymisestä :(
Ihan loogistahan tuo on, ellei jopa väistämätöntä, sillä pääasiallinen mekanismi kodeiinin kipua lievittävässä vaikutuksessa on juuri se fakta, että siitä muuttuu ~ 10 % maksassa morfiiniksi. Tämä tieto lukee mm. panacodien tuoteselosteessa, että voit vaikka sen kaivaa esille jos eivät muuten usko. Vaikka kyllähän tuon nyt luulisi olevan tiedossa juuri vastaavanlaisten väärinkäsitysten ehkäisemiseksi sellaisilla henkilöillä, jotka ovat duunissa päihde- / kuntoutusalalla / kuka ikinä sulta nuo testit sitten ottikaan.
zerk

Post by zerk »

renttuni wrote:Mulla näkyi seulassa morfiini sen jälkeen kun olin ottanut kodeiinia. Itse kodeiini näkyi siis myös. Voiko tämä näkyä siis morfiininakin? Morfiinia en ole koskaan nähnytkään. Mutta arvatkaa vaan uskovatko klinikalla ja voi tulla ongelmia tuosta morkun näkymisestä :(
Tottakai se näkyy morfiinina. Kodeiinin päämetaboliitti on morfiini. Luulisi niiden klinikalla tietävän sen.
Petri6
OD

Post by Petri6 »

zerk wrote:
Tottakai se näkyy morfiinina. Kodeiinin päämetaboliitti on morfiini. Luulisi niiden klinikalla tietävän sen.
Jep, eikä kodeiinia missään erikseen testata, vaan kusitestin "opiaatit" osio testaa siis nimenomaan morfiinia, eli kaikki mikä sisältää morfiinia (oopium, unikkotee jne.) tai metabolisoituu morfiiniksi (heroiini, kodeiini, etyylimorfiini jne.) näkyy nimenomaan morfiinina. Sitten sellaiset opioidit, jotka eivät morfiiniksi metabolisoidu, testataan erikseen (metadoni, fentanyyli, buprenorfiini, oksikodoni, tramadoli).
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
renttuni
Apteekki

Post by renttuni »

Joo mä otinkin itse selvää myös tuosta että näkyy morfiinina. Seulan otti huumeklinikan työntekijä, ja hän lähetti sen vielä OYS:iin varmennukseen. Kovasti mua kovisteli morfiinin käytöstä, ja sanoi että hänen pitää ilmoittaa tästä lastensuojeluun. Laitoin hänelle viestiä kun olin itse tutkinut tuota asiaa. Ei ole kuulunut mitään.. Kyseinen työntekijä on muutenkin ihan sieltä ja syvältä, en tiedä onko hänen ollut vain tarkoitus saada mut "myöntämään" opiaattien käyttö.

Hänelle tuolloin ihmettelin, että mistä edes saisin morfiinia ja en ole koskaan sellaista edes nähnyt. Ei kuulemma mene läpi. Mutta no, eiköhän tuohon löydy asiantuntijoita ja faktaa että kodeiini näkyy morfiinina, jos tuosta tulee lastensuojelun kanssa ongelmia.

Kyllä muuten voidaan tutkia pelkkä kodeiinikin. Kuten oikeastaan kaikki mitä hoksataan tutkia. Ei tietty pelkällä kusitestipikaliuskalla mutta laboratoriossa. Multa on tutkittu myös gabapentiini ja pregabaliini (Lyrica).

Entisellä paikkakunnalla kusesta seulottiin joka viikko ainakin THC, oksikodoni, tramadoli, metadoni, fentanyyli, amfetamiini, metamfetamiini, buprenorfiini, bentsodiatsepiinit, kodeiini. Itse piti hakea lähetelappu klinikalta ja mennä sen kanssa labraan. Siinä lapussa luki nuo testattavat aineet. Lisäksi tehtiin manipulaatiotesti eli onko virtsa liian vetistä tms.
Metku
Kameleontti

Post by Metku »

Nyt on nostettava kissa pöydälle.

Miten pidätellä oksennusta Mustaparta-yskälääke mikstuuran purga-vaiheessa?
Mustaparta aiheuttaa ns. purga-vaiheen noin 30 min nauttimisen jälkeen, omalla kohdalla on ainakin pakko pysyä likkumatta - muuten tulee oksennus.
Purga-vaihe kestää 15 - 30 minuuttia, jolloin kodeiini alkaa toimimaan ja pahoinvointi häviää samalla pikkuhiljaa.

Eilen oksensin suurimman osan ulos, mutta heti juoman nauttimisen jälkeen olin ottanut ruokalusikallisen maustamatonta jugurttia ja tämä teki oksentamisesta siedettävää.

Onko mitään poppakonsteja, joilla hillitä oksennusrefleksiä?
In the land of the blind, one-eyed man is the king
renttuni
Apteekki

Post by renttuni »

Mulla ei ainakaan ole konsteja tuohon.. Mustaparta kun sisältää oksetusjuurta. Jos asioit Yliopiston Apteekissa niin osta Professorin yskänlääkettä, siinä myös kodeiinia. Mutta paras ratkaisu on mennä yksityiselle lekurille ja pyytää reseptiä Panacodiin, jos kodeiinista tykkää. Itelle lääkärin laskukaan ei oo ongelma. Luottotiedot paskana muutenkin ja ulosotossa velkaa nii hällä väliä yks lasku. Joo tiedän, pitäs laskut maksaa. Mutta voi sen maksaa sitteki kun on varaa, siirtää eräpäivää tai muuttaa osamaksuksi sitten perintäfirman kanssa.
Metku
Kameleontti

Post by Metku »

Kiitos vastauksesta.

Ryhdyin koekaniiniksi ja toimin seuraavasti:
  • 1. Koko pullo yhdeltä istumalta tyhjäksi
    2. Ota päälle jotain vatsaa pehmentävää, itse suosin maustamatonta jugurttia
    3. Relaa 30-40min
Meni noin 90ml mustapartaa alas ja ei oikeastaan edes tullut nausean tunnetta missään vaiheessa.

Yhden seikan huomioin, että jos meinaa lähteä verenpaine yht'äkkiä nousuun niin pahoinvointi voi iskeä yllättäen ja voimakkaasti.
Esimerkki:
Pelasin siis videopeliä ja hermojani alkoi riestamaan kun ei muka .50 caliber antimateriaalikivääri yltä 500 metriin, jolloin vereenpaineeni pääsi lievään nousuun, mutta onnistuin huomaamaan tämän kehossani ajoissa jolloin rauhotuin ja menin chill-moodiin.

Eli painotan vielä tuota kohtaa 3. ylempänä, että ottakaa tosissaan rennosti. Kallista yskänlääkettä ei ole kiva oksentaa ulos.
Last edited by Metku on Sun 07 Feb 2016, 14:51, edited 1 time in total.
zero
Kameleontti

Post by zero »

renttuni wrote:Itelle lääkärin laskukaan ei oo ongelma. Luottotiedot paskana muutenkin ja ulosotossa velkaa nii hällä väliä yks lasku. Joo tiedän, pitäs laskut maksaa. Mutta voi sen maksaa sitteki kun on varaa, siirtää eräpäivää tai muuttaa osamaksuksi sitten perintäfirman kanssa.
pääseekö sinne lekuriin uuestaan jos ei maksa laskuja? itsehän aina oon hoitanut yksityisten lekurien maksut, jatkossakin.
Tässä vain olen enkä sille mitään mahda.

http://www.soundcloud.com/suni-4 - Soundcloud
renttuni
Apteekki

Post by renttuni »

zero wrote:
renttuni wrote:Itelle lääkärin laskukaan ei oo ongelma. Luottotiedot paskana muutenkin ja ulosotossa velkaa nii hällä väliä yks lasku. Joo tiedän, pitäs laskut maksaa. Mutta voi sen maksaa sitteki kun on varaa, siirtää eräpäivää tai muuttaa osamaksuksi sitten perintäfirman kanssa.
pääseekö sinne lekuriin uuestaan jos ei maksa laskuja? itsehän aina oon hoitanut yksityisten lekurien maksut, jatkossakin.
Menee eri firmaan jos on ongelma maksaa. Mulle lääkäri on kirjottanu niin isot määrät kaikkee ettei ihan heti tarvi mennä uuudelleen.
renttuni
Apteekki

Post by renttuni »

Kävin lekurilta taas hakeen respan. Sata pilleriä :up:

Mikä teillä on maksimi määrä Panacodissa mitä otatte erottelematta? Varmaan löytyy ketjusta mutta ei jaksa lukea kokonaan.. Itellä 7kpl on se maksimi. Siitäkin tulee jo yli 3 grammaa parasetamolia. Ei uskalla ottaa enempää kun muutenkin joutuu maksa kestämään kaikenlaista.

Vois vaikka seuraavaksi 10 nappia erotella. Mikä se aika nyt oli ennen ku kannattaa dosettaa uudelleen?
Metku
Kameleontti

Post by Metku »

renttuni wrote:Kävin lekurilta taas hakeen respan. Sata pilleriä :up:
Onneksi olkoon. Hyvä sentään, että joillain on reilut lekurit vielä, kun tässä oli puhetta niin näköjään jos reseptin haluaa (aitoon vaivaan) Suomessa niin se on melkein oltava yksityinen, julkinen puoli palvelee heikosti.
renttuni wrote:Mikä teillä on maksimi määrä Panacodissa mitä otatte erottelematta? Itellä 7kpl on se maksimi. Siitäkin tulee jo yli 3 grammaa parasetamolia. Ei uskalla ottaa enempää kun muutenkin joutuu maksa kestämään kaikenlaista.
Olin taannoin sairaalassa niin maksimi kipuihin (joku tuntematon suolistoinfektio) oli määrätty 3 g parasetamolia päivä, mutta en ite pitäisi tuota annosta suositeltavana jos aikoo pidempää käyttää, mutta 3 grammaa / päivä taitaa vielä olla "turvallinen".

Erottelisin silti tuon määrän jos siihen on mahdollisuus.
renttuni
Apteekki

Post by renttuni »

Joo tuo 3g on myös mun muistaakseni maksimi päivässä. Mutta se onkin päivässä, kerta-annoksena ei varmaan ole ollenkaan suositeltavaa. Tuo lääkäri jolla kävin, sanoi kun valitin kivuista, että se on 15g parasetamolia kerralla ja kivut loppuu iäksi. Eli lähtee henki. Vitsikäs tyyppi. Mutta tuon jo tiesinkin. Tuo oli siis semmonen 15 minuutin aika missä ei kerkee turhia selostamaan ja eihän ne näe julkisen terveydenhuollon tietoja. Mitään vahvempia en uskalla pyytää ainakaan vielä.. se olisi epäilyttävää.
Greenjacket
Karvakuono

Re:

Post by Greenjacket »

Kalavale wrote:Jatkanpa vaikka tätä ketjua. Eli siis, en ole koskaan koskenut kyseiseen aineeseen ennen, ja tänään otin 90mg kylmävesieroteltuna. Toleranssi aineeseen ei pitäisi mitään kautta olla, mutta mitää ei tapahtunut. Aineella ei siis ollut vaikutusta.
Säilytin eroteltua panacodia 30h pullossa, jääkaapin perukoilla. Onko kodeiini kenties tuhoutunut säilytyksen aikana? Useat lähteet kehoittivat ottamaan 30-60 mg ensimmäisellä keralla kun substanssia nautitaan. Eli siis onko vain mahdollista, että 90mg ainetta ei yksinkertaisesti vaikuta mihinkään, vain onko todennäköisempää, että aine on tuhoutunut säilytyksen aikana? Valistakaa nyt tyhmää. :?:
Se on tuhoutunut säilytyksessä.
Hyvää psykedeelistä päivän jatkoa! :)
Mushru
Moderator

Post by Mushru »

^ Vinkki; kannattaa katsoa kuinka vanhoihin viesteihin vastaa. Kymmenen vuotta sitten postattuun viestiin on varmasti vastattu jo, eikä ko. käyttäjä oo ollut aktiivinen aikoihin.
. . . (--) °
~ Foliot hattuun ja oliot vittuun
Dexma wrote:Sä oot mun peppuni henkinen peppumentoori! Sensei Mushru :D
Sidney
Lepakko

Re: Re:

Post by Sidney »

Greenjacket wrote:
Kalavale wrote:Jatkanpa vaikka tätä ketjua. Eli siis, en ole koskaan koskenut kyseiseen aineeseen ennen, ja tänään otin 90mg kylmävesieroteltuna. Toleranssi aineeseen ei pitäisi mitään kautta olla, mutta mitää ei tapahtunut. Aineella ei siis ollut vaikutusta.
Säilytin eroteltua panacodia 30h pullossa, jääkaapin perukoilla. Onko kodeiini kenties tuhoutunut säilytyksen aikana? Useat lähteet kehoittivat ottamaan 30-60 mg ensimmäisellä keralla kun substanssia nautitaan. Eli siis onko vain mahdollista, että 90mg ainetta ei yksinkertaisesti vaikuta mihinkään, vain onko todennäköisempää, että aine on tuhoutunut säilytyksen aikana? Valistakaa nyt tyhmää. :?:
Se on tuhoutunut säilytyksessä.
Ottamatta kantaa siihen, että lainaamasi viesti on kymmenen vuotta vanha, kiinnostaa tuo väite kodeiinin tuhoutumisesta säilytyksessä.
Mä oon ollut siinä uskossa, että vähän pitempikään säilytys ei vaikuttaisi substanssin tehoon ja näin olen tuumannut myös omien kokemuksieni perusteella.