Kodeiini

Keskustelua opiaateista, opioideista, bentsodiatsepiineista ja muista sedatiiveista, sekä niiden turvallisesta käytöstä.
soija
Karvakuono

Kodeiini

Post by soija »

eli panacod sisältäää 500mg parasetamolia niin mikä annos olisi se maksimi ettei tapahtuisi jotain ikävää :roll:
m
Lepakko

Post by m »

Jotkut sanoo, että herkillä ihmisillä voi jopa 4000mg olla tappava, mutta ne on erikoistapauksia..
Ite laskin lääkäri oppaan mukaan, että 60kpl henki pois, 20 kpl myrkytys. painan 88kg, mies. Mutta pitää muistaa se, että se keräytyy elimistöön n.1-4 vuorokaudeksi, eli muutaman päivän tauko, ja sitte uudestaan. Nämä on niin henkilökohtaisia juttuja ettei niistä varmaa voi sanoa. Mutta jos näitä ohjeita noudatat, niin ei ainakaan henki lähe. Onhan noita tullu popsittua hirveitä määriä päivittäin joskus, mutta koita pitää järki päässä..
Yleensä otan panacodit niin, että 3-5kaljaa ensin, ja sitte 4-6 panacodea kerralla. Niitä ei kannata ottaa tunnin parin päästä lisää, koska aivoissa on joku entsyymi, jolla kestää n.6tuntia "ladata" sitä lisää, eli ne ei juurikaan vaikuta sitte.
Eka kerran ku otin coden, olin juonut ehkä 8kaljaa, ja otin vain yhen, kolahti kivasti päähän.. Mut pari kolme ekakertalaiselle tekee ihan letkeen olon
Erottelusta en oikeen tykkää, tuli överit. Muistaakseni erottelin 8 tai 9kpl, join ne tyhjään mahaan yhellä ryypyllä. Ei menny kuin 5 minuuttia, hirveä kutina, sekava olo.. Join vettä siihen päälle varmaan pari litraa, ja yritin oksentaa ulos niitä, ettei enempää vaikuttas. Ei ollu kivaa.
Nykyään se on se muutama olut, ja muutama code päälle 8)
Asidyyli
LD50

Post by Asidyyli »

Tuo kyseinen entsyymi toimii maksassa (CYP2D6) ja senkin toiminta aika yksilöllistä. Toiset herkempiä kodeiinille kuin toiset.
soija
Karvakuono

Post by soija »

joo tästähän olikijo topikki ja erottelu jutska mut ekaa kertaa ny otin kodeiiniä ja kyl kolahti ihan jees 8) hehe
mut kiitti kuiteski
soija
Karvakuono

Post by soija »

pakko kysyä vie ytä juttua eli syön nykyään mitzapiiniä ja seroniliä eli ei toi kodeiini kovin vaarallist oo noitten kaa ku tossa seronilissä luki et pitäs välttää Tramadolia :?
Delirium Tremens
Kameleontti

Post by Delirium Tremens »

Mielestäni jo virallinen maksimiannossuositus eli 8 kappaletta vuorokaudessa sisältää "paljon" parasetamolia. Säännöllisessä käytössä se on jo vaarallista. En näe mitään syytä ottaa koskaan, kertaakaan, yli kymmentä saman vuorokauden aikana.

Tableteista kannattaisi joka tapauksessa erotella parasetamoli(a) pois, ellei niiden syömisen syynä ole kipu tai kuumesairaus.
AD_HD @ synirc
m
Lepakko

Post by m »

Tarkotat varmaan mirtatsapiinia eli remeronia.
En ole kuullu ssri-masis lääkkeiden ja kodeiinin yhteys käytöstä mitään vaaraa, en oo varma mut en oo kyl koskaan kuullu.
Ja tramali varotus varmaan johtuu siitä että se on myös opiaattia, eli voi ottaa, kohtuudella. Tramal debotit on vaan vähän ovelia, ku niissä menee pari tuntia ennen ku ne toimii..
Lasipallo
Moderator

Post by Lasipallo »

m wrote:Tarkotat varmaan mirtatsapiinia eli remeronia.
En ole kuullu ssri-masis lääkkeiden ja kodeiinin yhteys käytöstä mitään vaaraa, en oo varma mut en oo kyl koskaan kuullu.
Ja tramali varotus varmaan johtuu siitä että se on myös opiaattia, eli voi ottaa, kohtuudella. Tramal debotit on vaan vähän ovelia, ku niissä menee pari tuntia ennen ku ne toimii..
Mirtatsapiiniä myydään myös mirtazapin nimellä useimpien yhtiöiden toimesta.

Infoa SSRI:n ja tramadolin nauttimisesta yhdessä, sekä kodeiinin ja CYP2D6 inhibiittorin nauttimisesta yhdessä löytyy täästä.

Myös mirtatsapiini metabolisoituu maksassa sen tutun CYP2D6 entsyymin ja kumppanien kautta tarkoittaen sitä, että kodeiinin metaboliaa voi häiritä.
Lääkelaitos wrote:Mirtatsapiini metaboloituu lähes yksinomaan CYP2D6- ja CYP3A4-entsyymien katalysoimana ja vähemmän CYP1A2:n katalysoimana.
Lääkelaitos wrote:Jos muita serotoninergisiä lääkkeitä (esim. selektiivisiä serotoniinin takaisinoton estäjiä) annetaan samanaikaisesti mirtatsapiinin kanssa, on olemassa yhteisvaikutuksen riski ja serotoniinioireyhtymän kehittyminen on mahdollista. Mirtatsapiinin markkinoille tulon jälkeinen seuranta on osoittanut, että serotoniinioireyhtymää on ilmennyt hyvin harvoin potilailla, joita on hoidettu joko pelkällä mirtatsapiinilla tai yhdessä selektiivisten serotoniinin takaisinoton estäjien kanssa. Jos yhdistelmähoito katsotaan terapeuttisesti välttämättömäksi, lääkeannosten muutokset on tehtävä varoen ja seurantaa on jatkettava riittävän tiiviisti serotoninergisen ylistimulaation merkkien havaitsemiseksi.
Lähde:
http://spc.nam.fi/humspc/m/679112.xml?T ... plate.html
They were tattooed from head to foot, and they brandished cutlasses and big clubs with spiked knobs. They shouted ferociously in their native Finnish, and they swung cutlass and club as if berserk, sometimes felling their own men in their fury.
Kalavale
Apteekki

Post by Kalavale »

Jatkanpa vaikka tätä ketjua. Eli siis, en ole koskaan koskenut kyseiseen aineeseen ennen, ja tänään otin 90mg kylmävesieroteltuna. Toleranssi aineeseen ei pitäisi mitään kautta olla, mutta mitää ei tapahtunut. Aineella ei siis ollut vaikutusta.
Säilytin eroteltua panacodia 30h pullossa, jääkaapin perukoilla. Onko kodeiini kenties tuhoutunut säilytyksen aikana? Useat lähteet kehoittivat ottamaan 30-60 mg ensimmäisellä keralla kun substanssia nautitaan. Eli siis onko vain mahdollista, että 90mg ainetta ei yksinkertaisesti vaikuta mihinkään, vain onko todennäköisempää, että aine on tuhoutunut säilytyksen aikana? Valistakaa nyt tyhmää. :?:
tRip
Me Gusta

Post by tRip »

Kodeiinista pitää "osata" nauttia. Tai ainakin ite olen huomannut, että kun ottaa vitutuspäissään vaikka 60mg niin toimmi vallan mainiosti. Kun taas ottaa "pää sekaisin" fiiliksellä, 150mg ei tunnu oikein missään. No kukin tyylillään.
powergrower
Kameleontti

Post by powergrower »

Minulla ainakin kodeiini toimii varsin pienillä määrillä, mutta tässä asiassa erot näyttävät olevan suhteellisen suuria henkilöiden välillä. Sanoisin että ota 150mg seuraavan kerran kun kokeilet ja jos se ei toimi yhtään voit olla melko varma että sinulla ei tuo kodeiini syystä tai toisesta muutu morfiiniksi.

Minä en ole yli 150mg VIELÄ koittanut sillä olen saannut käsiini kodeiinia vain codesan comp sekä katapect/recipect muodossa ja noita ei kyllä mielellään juo enempää kuin mitä on tarvis tuohon 150mg annokseen johtuen codesanin efedriinistä ja kata/reci pectin sorbitolista&guaifeseenistä.
HUUHAA
Apteekki

Post by HUUHAA »

ite eka kertaa kodeiinia niin ensin puoli laattaa kerralla (syömällä)
ja sitten puolitoista laattaa lisää (kylmävesieroteltuna) ku ei ekalla toimi ni piti ottaa heti kerralla lisää, tyhmä kun olen :)

sitten niitä oli monta sataa laattaa ja muutama viikko meni, joka aamu tyhjään mahaan meni laatallinen (eroteltuna tai raakana, ei ollu niin nuukaa) ja päivällä vielä laatta tai 2 lisää.

toleranssi kasvoi siihen malliin että muistaakseni otin kerran 36 panacodia kerralla (eroteltuna) ja menin kavereita vastaan kun alko toimimaan.... kaverit ei es hoksannu että mitään olin ottanut vaikka selvinpäin itse olivat......

tästä selvinnee siis se että:
toleranssi kasvaa erittäin nopeasti.
himo aineeseen kasvaa vieläkin nopeammin.
ja sen kanssa kannattaa vetää savuja...... on olo ku jumalalla :D
työni on HUIPPU salaista.......... en tiedä siitä oikeastaan mitään
Kalastaja

Post by Kalastaja »

Kalavale wrote:Jatkanpa vaikka tätä ketjua. Eli siis, en ole koskaan koskenut kyseiseen aineeseen ennen, ja tänään otin 90mg kylmävesieroteltuna. Toleranssi aineeseen ei pitäisi mitään kautta olla, mutta mitää ei tapahtunut. Aineella ei siis ollut vaikutusta.
Voi hyvin olla, että sinulta puuttuu CYP2D6:tä. Ei minullakaan ~200mg kodeiiinia anna paljoa muuta kuin huonon ja sekavan olon. Pienemmillä annoksilla ei tule niin huonoa oloa, mutta ei todellakaan mitään perus opamaisia oloja.

Myrkytys on muuten hyvin ongelmallinen käsite. Suurin osa lääkealan ammattilaisista pitäisi kaikki oloja kodeiinista tai muista opiaateista myrkytyksensä.

Opiaattien alkoholin ja bentsojen sekoittaminen on erittäin vaarallista. Melkein kaikki Suomen huumekuolemista (poislaskettuna alkoholi ja tupakka) syntyvät tällä kombolla, erittäin vaarallista. Jo pelkkä kodeiini ja alkoholi (jo kodeiini yksistään) voivat aiheuttaa hengityksen lamaantumisen, mistä ei kuolema ole enää kaukana.
Lasipallo
Moderator

Post by Lasipallo »

Kalastaja wrote:
Kalavale wrote:Jatkanpa vaikka tätä ketjua. Eli siis, en ole koskaan koskenut kyseiseen aineeseen ennen, ja tänään otin 90mg kylmävesieroteltuna. Toleranssi aineeseen ei pitäisi mitään kautta olla, mutta mitää ei tapahtunut. Aineella ei siis ollut vaikutusta.
Voi hyvin olla, että sinulta puuttuu CYP2D6:tä.
Niin, kodeiini ei metabolisoidu morfiiniksi siis, jos puuttuu CYP2D6 entsyymi maksasta. Jos isommillakaan annoksilla ei toimi, niin tämä on pätevä vaihtoehto.
They were tattooed from head to foot, and they brandished cutlasses and big clubs with spiked knobs. They shouted ferociously in their native Finnish, and they swung cutlass and club as if berserk, sometimes felling their own men in their fury.
nimimerkki
Psykonautti

Post by nimimerkki »

Kalavale wrote:Säilytin eroteltua panacodia 30h pullossa, jääkaapin perukoilla. Onko kodeiini kenties tuhoutunut säilytyksen aikana?
Ei.
Useat lähteet kehoittivat ottamaan 30-60 mg ensimmäisellä keralla kun substanssia nautitaan.
Muistaakseni tuollaista pientä annosta suositellaan kokeilemaan ensiksi onko mahdollisesti yliherkkä aineelle. Tai tuo ylempänä selitetty entsyymijuttu.

Minulla ainakin meni aluksi jokunen kerta kanssa, etten huomannut mitään vaikutuksia suurillakaan annoksilla. Sitten myöhemmin aloin huomaamaan joitakin vaikutuksia. Tällaisesta oppimisesta huomaamaan vaikutukset on kirjoitettu joillakin sivuilla. Vähän samaan tapaan kuin joillakin vaikka kannabiksen kohdalla.

Eli mielestäni, jos seuravalla kerralla otat vaikka sen 150 mg ja et taaskaan huomaa mitään, niin ei se välttämättä tarkoita, ettet myöhemmin useampien kokeilujen jälkeen vieläkään huomaisi mitään. Tee vaikka eri asioita, jos se auttaisi.

Minulla vaikutus on hienovarainen, ei mitenkään päällekäyvä, ei nuokahtelua, ennemmin päinvastoin. Voi toki olla niin, että itsellänikin metabolia on jotenkin erikoinen, mutta eikö tuosta entsyymin puutteesta tai toimimattomuudesta - mitä se nyt taas olikaan - sanottu aiheutuvan lähinnä vain epämiellyttäviä oireita, jos ottaa kodeiinia?
Kalavale
Apteekki

Post by Kalavale »

Oi ironiaa. Hieman viestini lähetyksen jälkeen kodeiini alkoi toimia, tosin itseäni kummastutti hieman pitkä aika (2h) ennen kuin aine alkoi vaikuttaa. Jälleen ne useat lähteet puhuivat, että vaikutus alkaisi 15min aineen oton jälkeen, ja parhaat ''olot'' kodeiinista irtoaisi noin 1h kohdalla. Lienee niitä kuuluisia yksilöllisiä eroja.

Kyllä tuosta sai juuri itselleni sopivan pikku euforian tunteen. Seuraavalla kerralla menee sitten se 150mg.
HUUHAA
Apteekki

Post by HUUHAA »

itselläni ei kodeiinin vaikutus kestä kun ihan vähän aikaa... mistälie johtuu :?:
Keisari
Lepakko

Post by Keisari »

HUUHAA wrote:itselläni ei kodeiinin vaikutus kestä kun ihan vähän aikaa... mistälie johtuu :?:
Tole?
HUUHAA
Apteekki

Post by HUUHAA »

ei kestänyt ensimmäisellä kerrallakaan kun kodeiinia kokeilin.....
Jeshu
OD

Post by Jeshu »

Eipä tuo kodeiinin vaikutus kovin pitkä olekaan.
Tunnetta ei voi ostaa: sanotaan.
Vaan ei sanoillakaan saavuttaa.
Ei kukaan pakoon itseään pääse.
On minulla turvallinen olla.
Asidyyli
LD50

Post by Asidyyli »

Kyllähän kodeiini muutaman tunnin vaikuttaa, mutta siihen oloon turtuu jotenkin tosi nopeasti. Monet nimenomaan sanovat että oloihin on keskityttävä jatkuvasti, tai notkuja ei tunne. Ja näinhän se on. Usein huomaa vaikutuksen kestävän viisi, kuusikin tuntia, mutta varsinaista notku-euforiaa siitä on vain tunti.
HUUHAA
Apteekki

Post by HUUHAA »

Asidyyli wrote:Kyllähän kodeiini muutaman tunnin vaikuttaa, mutta siihen oloon turtuu jotenkin tosi nopeasti. Monet nimenomaan sanovat että oloihin on keskityttävä jatkuvasti, tai notkuja ei tunne. Ja näinhän se on. Usein huomaa vaikutuksen kestävän viisi, kuusikin tuntia, mutta varsinaista notku-euforiaa siitä on vain tunti.
itsellä käy bentsojen kanssa monesti noin.... vaikka kuinka keskittyisinkin niin se hyvä olo ei kestä kun 15min ja sen jälkeen ihmettelen vain että mihin se vaikutus katos.... jälkeenpäin kuitenkin huomaan aina että "tulipas oltua sekaisin" jne.
Kalavale
Apteekki

Post by Kalavale »

On kyllä melkoisen koukuttavaa tuo kodeiini, jos on taipumusta jäädä aineisiin koukkuun en sousittele kokeilemaan. Nyt kun on muutama kerta tullut otettua tuota huomaa, että lisääkin tekisi mieli, mutta pitää osata vain hillitä itsensä. Siinä se temppu kai on. Heh, jopa koukuttavamman oloista kuin oopiumi. Vetäkää varovasti.
HUUHAA
Apteekki

Post by HUUHAA »

aah... piiiitkästä aikaa kodeiinia... ja savuja tietty, panacod= jeesus pilleri
zero
Kameleontti

Post by zero »

panacod = roskaa

sori. vittu että vituttaa.
Pot Head
Psykonautti

Post by Pot Head »

Eilen yöllä otin joskus puoli 3 aikaan 5 panacodia erottelemattomana. Tuli ihan letkee fiilis siinä 30min odottelun jälkeen ja päätin sit mennä nukkuun. Tänä aamuna sit heräsin joskus 7 aikaan ja heti kun nousin sängystä ylös alko tasapaino heittää ja meinasin kaatua. Muutenkin oli aika sekava olo. Samantapanen, ku kauheessa krapulassa. No siitä noin 45min päästä otin 4 lisää (taas erottelematonta). Siitä sit taas n.30min ja iski tajuton pisto mahaan, joka jatku ainaki yhteen asti päivällä. Euforiaa en kokenut missään vaiheessa. Sitä kauheeta pistoo vaan mahaan ja sekavuutta. Makoilin auton takapenkillä, enkä tiennyt olinko hereillä vai unessa. Vielläkin heikko olo ja oksensinkin tossa 4 aikaan.
Missä vika? Johtuko mahakipu parasetamolista? Olen ennenki kodeiinia ottanu 150mg ja siitä hieman pienempiä annoksia, mutten ikinä näin pienellä aikavälillä peräkkäin. Ennen oon saanu kodeiinista ihan lepposan ja euforisen olon, mutta nyt oli vaan äärimmäistä sekavuutta ja kipua.
W10
Kameleontti

Post by W10 »

Mulla yleensä tulee muutenkin mahakipuja kodeiinista. Ehkä tuo noin tiheään napatut doussit aiheutti pienoiset överit. Itellä aina oksennus ollu lähellä panacodeja nauttiessa, vaikka lääkäri sanoikin, että niitä voi kiskoa vaikka 8 päivässä, niin kyllä jo 4 on saannut mahan sekaisin.
"It rubs the lotion on its skin or else it gets the hose again."
tRip
Me Gusta

Post by tRip »

Henkilökohtaisesti nautin vain minimaalisista annoksista kodeiinia. Jotenkin kun mennään sinne euforia-valveunitilaan, niin siinä tulee jollaintapaa sellainen inhottava tunne ruumiiseen josta en pidä.
Sellainen 60-90mg on ihan mukava opapöhnä.
HUUHAA
Apteekki

Post by HUUHAA »

överit on aina paremmat ku vajarit :D
zero
Kameleontti

Post by zero »

HUUHAA wrote:överit on aina paremmat ku vajarit :D
ei nyt iha näinkää.

vai?