cocillana

Keskustelua opiaateista, opioideista, bentsodiatsepiineista ja muista sedatiiveista, sekä niiden turvallisesta käytöstä.
plöks
Psykonautti

Re: cocillana

Post by plöks »

mattipatti wrote:Mitenhän herkästi tätä määrätään nykyään?
Ite kävin lääkärissä ihan perusflunssan takia, tosin vähän rajumpi kuiva yskä oli ja lääkäri ihan suorilta määräs tätä sen kummempia kyselemättä. Itsekkään en tosin tästä aineesta tiennyt mitään muutaku että nimi kuulosti tutulta.
paarmasisti
Apteekki

Post by paarmasisti »

^Jooh - no tätä ei ole luokiteltu edes PKV-lääkkeeksi. :P
Kunpa auringon päivät päällämme ei päättyisi koskaan.
zerk

Post by zerk »

mellow wrote:^Jooh - no tätä ei ole luokiteltu edes PKV-lääkkeeksi. :P
What? Kyllä cocillana löytyy Fimea:n PKV-lääkeluettelosta.

http://www.fimea.fi/download/16975_PKV_ ... 050609.pdf
paarmasisti
Apteekki

Post by paarmasisti »

^No tuosta luettelosta löytyy paljon muutakin: esim. Katapekt/Recipect (joita saa apteekista ilman reseptiä). Tarkoitin Pharmaca Fennican reseptistatusta, joka ainakin vuoden 2007 PF :ssä on Cocillanalle R Lh, eli liikenteessä haitallinen reseptilääke. Tuota statusta lääkärit lähinnä katsoo lääkettä määrätessään. Esimerkin vuoksi: Codesan Compin reseptistatus on R PKV-a Lh, eli liikenteessä haitallinen PKV-reseptilääke, joka vaatii alkuperäisen reseptin, jota ei voi uusia/määrätä puhelimitse/iteroida. Mut tää meni nyt vähän sivuraiteille... :D
Petri6
OD

Post by Petri6 »

mellow wrote:
Petri6 wrote:Jos etyylimorfiinilla ja varsinkin Cocillanalla onnistuu hengityslaman saamaan aikaiseiksi, niin ihme on.
Ellei sitten satu olemaan ultranopea metaboloija, jolloin morfiinin määrä elimistössä voi nousta korkeaksikin.
Satutko muuten tietämään, kuinka suuren määrän nuo ultranopeat metabolisijoita voivat tuossa konversiossa saavuttaa? Jos siis lähtökohtana on, että normaalimetabolisoijilla noin 10% etyyli- tai metyylimorfiinista muuttuu morfiiniksi?
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
paarmasisti
Apteekki

Post by paarmasisti »

^En kyllä osaa mitään lukuja sanoa. Löytyiskö Pubmedistä mitään aihetta sivuavaa?
karvamatto
Tuppisuu
Location: Osoiteko tähän pitäis laittaa, tai vaikka HeTun loppuosa?

Post by karvamatto »

barongutenberg wrote:Mä dikkasin tästä etyylimoposta kyllä kovasti. En omaa korkeita opiaattitoleja, mutta kumminkin jonkin verran. Silti jo 15ml :shock: sai sellaisen ihan miellyttävän olon, että esim. jaksoi puuhailla kaikenlaista mielenkiinnolla.. Käytin boosterina Valion 100% Greippimehua. Liekkö merkitystä? En osaa mennä sanomaan varmaksi.
Mihin tuo greipin boostaava vaikutus perustuu? Sen sisältämään naringetiiniin?
Viisas Ku Käärme, Viaton Kuin Kyyhkynen
nupari
Karvakuono

Post by nupari »

Ensimmäinen kunnon päihteeni, jos alkoholia ei lasketa (taisin hieman valehdella esittelyviestissäni). Voi sitä autuutta, kun pääsi vetelemään isän yskänlääkkeet sillä välin, kun herra itse vietti aikaa Lapissa. Vaikka ruoansulatuselimistön molemmat päät toimivat ylikierroksilla, jäi noista parista kokeilukerrasta kyllä varsin positiivinen mielikuva.
Petri6
OD

Post by Petri6 »

karvamatto wrote:
barongutenberg wrote:Mä dikkasin tästä etyylimoposta kyllä kovasti. En omaa korkeita opiaattitoleja, mutta kumminkin jonkin verran. Silti jo 15ml :shock: sai sellaisen ihan miellyttävän olon, että esim. jaksoi puuhailla kaikenlaista mielenkiinnolla.. Käytin boosterina Valion 100% Greippimehua. Liekkö merkitystä? En osaa mennä sanomaan varmaksi.
Mihin tuo greipin boostaava vaikutus perustuu? Sen sisältämään naringetiiniin?
Juurikin siihen, estää morfiinin metaboliaa CYP3A4-entsyymiä inhibitoimalla. Pitäisi siis ainakin kokemuksen kestoon vaikuttaa positiivisesti.
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
karvamatto
Tuppisuu

Post by karvamatto »

Tuota olin vähän ajatellutkin, jo 30ml kolahti ihan kivasti metyylifenidaatin ja alkon kanssa. Pari päivää kannattaa varmaan pitää taukoa, että toimii taas tollaset minidoset?
Petri6
OD

Post by Petri6 »

karvamatto wrote:Tuota olin vähän ajatellutkin, jo 30ml kolahti ihan kivasti metyylifenidaatin ja alkon kanssa. Pari päivää kannattaa varmaan pitää taukoa, että toimii taas tollaset minidoset?
Aika uskomatonta, että tuollaine määrä (37,5mg) toimii mitenkään huomattavasti, jos opioideista on yhtään aikaisempaa kokemusta. Yleensä kai lähdetään siitä, että 20mg etyylimorfiinia olisi noin 20-30mg kodeiinia (itselläni tosin jostain syystä etyylimorfiini toimii todella hyvin kun taas kodeiini ei juuri ollenkaan). Pari päivää on todella lyhyt tauko opioideista puhuttaessa. Itse pyrkisin pitämään vähintään viikon taukoja ottakertojen välissä, mielellään paljon pidempiä (itselläni oli aikanaan 1krt/2vko eikä sekään estänyt fyysiseltä addiktiolta todella pitkällä aikavälillä).
karvamatto
Tuppisuu

Post by karvamatto »

Tätä ihmettelin itsekin, tosin mulla kodeiinikin toimii todella hyvin jo pienillä annoksilla. Tai siis n. 90mg kodeiinia antaa samanlaiset olot kuin n. 200mg, ainoana erona että isommalla dosella saan jopa notkut. Hirveän yleistähän ei pitäisi olla että kodeiini pistää notkumaan, vai? Opiaateista/opioidesta ei kyllä hirveästi kokemuksia ole. Bupreakaan en ole kunnolla päässyt kokeilemaan. Nyt vähän OT kysymys, mutta osaisitko sinä tai joku muu sanoa onko turvallinen kombo tämä seuraava: n. klo 15:30 otin 2mg xanor depotin pureskeltuna, havaitsin ehkä pientä rentoutumista ja koordinaatiokyvyn heikkenemistä. 17:30 otin concerta 36mg, pureskeltuna sekin. 19:30 poltin 1-1.5g jointin, hieman kukkaa mutta 90% lefaa--> ei mitään vaikutusta. 21:00 otin 40ml cocillanaa, siitäkin vain lievä rentoutuminen ainakin toistaiseksi. Mietin että uskaltaisikohan ottaa vielä toisen 2mg depot xanorin, ja onko se pakko pureskella? Maku nimittäin aika karsea. Lisättäköön vielä, että xanoreista ei aiempaa kokemusta ole lainkaan. Ja olisihan mulla tuolla taskussa vielä 2x 7.5mg zopinoxeja, niitä ei varmaan kannata nyt ottaa?
Petri6
OD

Post by Petri6 »

karvamatto wrote:Tätä ihmettelin itsekin, tosin mulla kodeiinikin toimii todella hyvin jo pienillä annoksilla. Tai siis n. 90mg kodeiinia antaa samanlaiset olot kuin n. 200mg, ainoana erona että isommalla dosella saan jopa notkut. Hirveän yleistähän ei pitäisi olla että kodeiini pistää notkumaan, vai? Opiaateista/opioidesta ei kyllä hirveästi kokemuksia ole. Bupreakaan en ole kunnolla päässyt kokeilemaan. Nyt vähän OT kysymys, mutta osaisitko sinä tai joku muu sanoa onko turvallinen kombo tämä seuraava: n. klo 15:30 otin 2mg xanor depotin pureskeltuna, havaitsin ehkä pientä rentoutumista ja koordinaatiokyvyn heikkenemistä. 17:30 otin concerta 36mg, pureskeltuna sekin. 19:30 poltin 1-1.5g jointin, hieman kukkaa mutta 90% lefaa--> ei mitään vaikutusta. 21:00 otin 40ml cocillanaa, siitäkin vain lievä rentoutuminen ainakin toistaiseksi. Mietin että uskaltaisikohan ottaa vielä toisen 2mg depot xanorin, ja onko se pakko pureskella? Maku nimittäin aika karsea. Lisättäköön vielä, että xanoreista ei aiempaa kokemusta ole lainkaan. Ja olisihan mulla tuolla taskussa vielä 2x 7.5mg zopinoxeja, niitä ei varmaan kannata nyt ottaa?
Itse olen todennut alpratsolaamin (Xanor, Alprox) todella huonoksi komboksi opioidien kanssa. Itselläni se vähentää opioidien euforiaa lisäämättä mitään positiivista kokemukseen. Vaikka alpratsolaamia on varmasti turvallista ottaa tapauksessasi lisää (tosin 2mg ilman mainittavaa bentsotoleranssia riitti aikoinaan pistämään minut unten maille) en voi suositella sitä. Myöskään tsopikloni (Imovane, Zopinox jne.) ei kokemukseni mukaan lisää mitään positiivista opioidikokemukseen. Mikäli haluat alpratsolaamin nopeasti vaikuttavaan muotoon, on tuo depot-rakenne murskattava, mutta ei välttämättä pureskelemalla. Voit esimerkiksi murskata pillerin ja kääriä jauheen sätkäpaperiin ja nauttia sen pommina. Tosin itse säästäisin nuo depot-Xanorit lääkekäyttöön, johon ne muiden bentsojen tapaan ovat oivallisia. Päihteeksi bentosodiatsepiineista ei oikein ole yksinään eikä edes yhdessä muiden substanssien kanssa (poislukien itselläni oksatsepaami, diatsepaami ja etenkin midatsolaami, jotka sopivat jotenkuten yhteen opioidien kanssa pienellä annoksella) muuta kuin poistamaan muiden substanssien (erityisesti mainitsemasi metyylifenidaatin) huonoja sivuvaikutuksia kuten ahdistuneisuutta, jännitystä ym.
yksinäinen
Karvakuono

Post by yksinäinen »

Paljonko esimerkiksi 100 mg kodeiinia vastaa etyylimorfiinia? Meneekö se niin, että 100 mg kodeiinia = 100 mg etyylimorfiinia?

Terveisin tyhmä, joka haluaa olla hengissä huomenna. :lol:

(...läpyskää heitän vain)
5-meo-EMT
Psykonautti

Post by 5-meo-EMT »

yksinäinen wrote:Paljonko esimerkiksi 100 mg kodeiinia vastaa etyylimorfiinia? Meneekö se niin, että 100 mg kodeiinia = 100 mg etyylimorfiinia?

Terveisin tyhmä, joka haluaa olla hengissä huomenna. :lol:

(...läpyskää heitän vain)
Vain kerran ollut tätä hallussa ja 120mg ei tuntunut läheskään niin voimakkaalta tai euforiselta kuin sama mg-määrä kodeiinia silloisella nollatoleranssilla. Muutama lähde pikagoogletuksella sanoo että olisi hieman potentimpaa kuin kodeiini, mutta suunnilleen tasoissa kumminkin. En usko että kovin vaarallista tavaraa maltillisilla annoksilla mutta jos tahdot ottaa varovaisesti niin ota vaikka 5-10% vähemmän kuin mitä ottaisit kodeiinia.
You know the mind has a thousand eyes..
yksinäinen
Karvakuono

Post by yksinäinen »

50 ml olen kokeillut, rento olo siitä tuli ja uni tuli helpommin. Veikkaisin että sen 100 ml uskaltaisin ottaa.
NatiHero
Kameleontti

Post by NatiHero »

Ah muistan ku sain joskus olikohan ihan ekat kunnon nuokut ku hörppäsin tätä ison kulauksen ja päälle panacodeja jonku verran. Olispa vielki niin pienet tolet.

Ja niin yllä olevaan: Sanoisin et ota vaan se 100ml. vähä maha voi mennä kuralle, mut enpä usko että ittees hengiltä saisit, tai edes sairaalakuntoon. Hyvät olot jos on pienet tolet. Mää ainaki tykkäsin etyylimorfiinista enemmä ku kodeiinista aikanaa, en osaa sanoo mitä nykyää tykkäis ku ei kumpaakaa hirveemmin oo tarvis käyttää.
Velho wrote: Wed 28 Aug 2019, 19:34 NYT VITTU RYHDISTÄYTYKÄÄ DOUPPI ON ELÄMÄN PARASTA AIKAA ja muuteki sillo on jänskää :doh: :foil:
yksinäinen
Karvakuono

Post by yksinäinen »

100 ml tuli otettua. Vaikutukset melko lievät, mutta nukuin todella sikeästi ja pötköttelin sängyllä. Mieleeni kuitenkin tuli, että eikö SSRI -tai SNRI -lääkityksellä ole alentava vaikutus opioidien vaikutukseen? Kodeiinista muistan näin lukeneeni. Itselläni kun on Venlafaxin käytössä niin tuo voisi olla selitys sille, mikseivät kodeiini yms. mulla potki.
zerk

Post by zerk »

Venlafaksiini on muistaakseni varsin voimakas CYP2D6 inhibiittori, ja kodeiinin metabolia vaatii kyseistä maksaentsyymiä.
yksinäinen
Karvakuono

Post by yksinäinen »

Damn. No, tietääpähän ainakin ettei turhaan ala mitään kodukkaa yms. vetelemään. Oma mielenterveys on kuitenkin mulle tärkeämpi, mitä satunnaiset viihteilyt lääkkeillä.
Petri6
OD

Post by Petri6 »

Mun on paha verrata näitä kahta, kun kodeiinista en oikeastaan koskaan ole saanut mitään irti millään annoksella. Etyylimorfiini sen sijaan on aina toiminut oikein mukavasti ja oli itse asiassa ensimmäinen opioidi, jota kokeilin. Olin 17, kun kotibileissä löysimme Cocillana-pullon ja otimme jokainen korkillisen siitä, muilla ei sanonut mitään, mutta itse sain sen lämpimän hyvän olon tunteen, jota niin moni opioideista hakee ja tiesin heti, että tää on mun juttu. Mutta itse siis arvioisin etyylimorfiinin 1,5 kertaa voimakkaammaksi kuin kodeiinin. Cocillana muodossa siitä ei valitettavasti oikein saa mitään irti, koska yli 100ml annoksilla sorbitoli pilaa kokemuksen. Indalginit sen sijaan vesieroteltuna 200mg annoksella olivat aikoinaan aivan loistava kokemus, nykyisillä toleransseilla niistä ei kyllä valitettavasti saisi enää mitään irti.
zerk

Post by zerk »

Mun kokemus etyylimorfiinista on aika laimea; se on aina toiminut kodeiinia selvästi heikommin. Oikeastaan mulla ei ole tästä juuri positiivista sanottavaa. Oon pitänyt sitä aina outona, koska etyylimorfiinilla ja kodeiinilla ei pitäisi kamalasti eroa olla.
Dossis
Karvakuono

Post by Dossis »

Itse olen nyt tätä lipitellyt useamman päivän, ihan testin vuoksi. En tosin yhteen putkeen vaan silloin tällöin.

5cl shottilasi täyteen ja kurkusta alas, eli jos sisältää sen 1,25mg/ml etyylimorfiinia niin tällä hetkellä on menossa 250mg yhteensä. Kyllähän tästäkin olot irtoaa kun tarpeeksi juo, ei tosin mitkään kovin kummalliset.. Rentoutunut, väsynyt ja pieni pöhnä, mutta ei silti saa unta.. Ei jatkoon. :down: Onneksi tuo sorbitoli aiheuta mitään sen kummallisempia oireita itselläni niin kyllähän tuon pullon nyt joi, mutta ei toista kertaa.
Petri6
OD

Post by Petri6 »

zerk wrote:Mun kokemus etyylimorfiinista on aika laimea; se on aina toiminut kodeiinia selvästi heikommin. Oikeastaan mulla ei ole tästä juuri positiivista sanottavaa. Oon pitänyt sitä aina outona, koska etyylimorfiinilla ja kodeiinilla ei pitäisi kamalasti eroa olla.
Tää on kyllä jännä juttu, koska mulla menee aivan toisinpäin. Kodeiini ei ole koskaan tuonut positiivisia vaikutuksia kun taas etyylimorfiinista sai pienellä toleranssilla letkeän olon jo 100mgsta ja 200mg (kylmävesieroteltua Indalginia) toi jo erittäin täyteläisen ja lämpimän opioidiolon.
RisThor
Psykonautti

Post by RisThor »

Tää on ihan tosi miellyttävä aine.

Ilmeisesti ainakin jonkun ruotsalaisen foorumin mukaan 1.5krt vahvempaa kuin kodeiini. Itsellä toimii suht samalla tavalla, ehkä vähän lämpimämpi ja kotoisampi olitila tästä.

Vähän hiilihapollista juomaa ja tätä sekaisin niin alkaa tuntumaan meinaan kotoisalta.

Ehdottomasti jatkoon omalla kohdallani. :love:

Jospa sitä täyttäis kuppia, laittais löhölle ja joku netflix sarja pyörimään. Luulis ettei ainakaan yskitä. :P

Edit: itellä toimii joku 5-10ml annokset just mukavasti. Sit aina kupin täyttöä jos siltä tuntuu.
Sinne minne nenä nenä näyttää ja tuuli tuuli kuljettaa.
growy
Kameleontti

Post by growy »

siis what?? 5mg etyylimorfiinia toimii? tuskinpa.
Ulottuvuuksien kuvitteleminen on meille vaikeaa, koska elämme kolmiulotteisessa avaruudessa ja kiidämme ajan mukana eteenpäin.