Fentanyyli

Keskustelua opiaateista, opioideista, bentsodiatsepiineista ja muista sedatiiveista, sekä niiden turvallisesta käytöstä.
00000000
Psykonautti

Re: Fentanyyli

Post by 00000000 » Sat 07 Jun 2014, 09:34

Kenelläkään ei ole kokemusta tuosta 3-Methylfentanyylist?

Petri6
OD

Post by Petri6 » Sat 07 Jun 2014, 13:34

00000000 wrote:Kenelläkään ei ole kokemusta tuosta 3-Methylfentanyylist?
Totahan siis tosiaankin myydään laittomasti Virossa (=jatkettuna jauheena) eli tuskin moni edes tietäisi tätä vetäneensä, vaikka olisikin vahingossa vastaan tullut (myyty esimerkiksi konina tai konia jatkettu tällä). Lisäksi oma kokemukseni alfentaniilin (ambulanssissa, kivunhoidollinen annos IV:nä) kanssa viittais vahvasti siihen, että kaikki nää fentanyylianalogit on kivunhoidon ulkopuolella suhteellisen jämäopioideja (toisin sanoen perinteisistä morfiinista ja oksikodonista saa paljon euforisemman kokemuksen pienemmällä riskillä).
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun

renttuni
Apteekki

Post by renttuni » Sat 07 Jun 2014, 23:17

Taitaa olla tolet mulla jo aika korkealla.. Puolikkaan 75ug vahvuisen keittelin ja rännäsin ja antoi sellaset lyhytkestoset olot. Tykkäänkin nykyään pitää laastaria suussa, koska iv:sti vaikuttaa varmaan 10 minuuttia, suun kautta vaikka kuinka kauan. Puolikas 75ug alkaa jo nuokuttaa kun pitelee suussa tunnin.

renttuni
Apteekki

Post by renttuni » Wed 09 Jul 2014, 22:59

Muutama kuukausi päivittäiskäyttöä, muutama päivä ilman ja minä marssin a-klinikalle nöyränä naisena. Nyt buprella avovierotuksessa..

zerk
Moderator

Post by zerk » Thu 10 Jul 2014, 00:02

renttuni wrote:Muutama kuukausi päivittäiskäyttöä, muutama päivä ilman ja minä marssin a-klinikalle nöyränä naisena. Nyt buprella avovierotuksessa..
Hienoa kuulla. Toi on rohkea päätös mutta mielestäni se ainoa oikea sun tilanteessasi. Toivon sulle kaikkea hyvää tän yrityksen kanssa, itsesi ja myös lapsesi takia. Tsemppiä!
^^@_

Illuusio

Post by Illuusio » Thu 10 Jul 2014, 00:17

^komppaus.
renttuni wrote:Muutama kuukausi päivittäiskäyttöä, muutama päivä ilman ja minä marssin a-klinikalle nöyränä naisena. Nyt buprella avovierotuksessa..
Joo, pysyt vahvana ja muistat vaan sen, että se tulee parantamaan elämänlaatuasi oikeasti tulevaisuudessa. Vaik tuntuski toivottomalt, ei sumussa eläminen ole mikään ratkaisu. Nostan hattua, että olet lähtenyt a-klinikalle oikeasti. Niinkuin zerk sanoikin, ainoa oikea teko. Muksun, ja sinun kannalta.

Jos retkahdat vielä joskus(yritä parhaasi mukaan olla retkahtamatta), älä luovuta missään nimessä, itsesääliin ei kannata vajota, jatkat kuin mitään ei olisi tapahtunut, retkahdus on kuin maali viholliselle, mutta koko peliä ei ole pelattu todellakaan. Ja on hyvä että saat a-klinikasta tukipilarin, joskin paras tukipilari on sinun oma motivaatio.

Petri6
OD

Post by Petri6 » Thu 07 Aug 2014, 02:01

On tämä kyllä vaan paskaa tavaraa, erottelin yhden 50 mcg/h laastarin (8,4mg fentanyyliä) 42ml alkoholiin eli teoriassa 200mcg/ml. Sitten titrasin annosta hitaasti ylöspäin aloittaen 3ml (teoriassa 600mcg fentanyyliä) tiesin, että tämä annos ei minulle ole ainakaan liian suuri, sillä olen tehnyt tällaisen erottelun ennenkin ja silloin toleranssini oli paljon pienempi ja tuo oli suurinpiirtein se annos, jolla tästä jotakin sai irtikin. Toleranssini oli tosin silloin paljon pienempi, 20mg-30mg metadonia pisti nuokuttamaan todella paljon, nykyään tarvitsee sen 50mg-80mg startit eikä siltikään yleensä nuokuta. Tuota annosta sitten koitin titrata ylöspäin noin 0,2ml (teoriassa 40mcg fentanyyliä), ongelma vaan oli siinä, että liuos loppui ennen kuin sopiva annos löytyi.

Toisen laastarin (myös 50mcg/h) liimasin kehooni kiinni ja annoin olla pari päivää, ei huomattavia vaikutuksia, otin sen pois kun kiekkonousuissa alkoi kuumottaa. Teoriassa laastarissa oli vielä 6mg fentanyyliä jäljellä, sitten rupesinkin hölmöilemään sen kanssa ja poltin esim. aika ison palasen pelliltä, ei vaikutusta. Vaikka kuinka halvalla noita saisi niin ei se kannata (tai no ehkä jos ne käyttäisi oikein jollain 200mcg/h annoksella, ja heittäisi sitten pois), kun pienellä toleranssilla yliannostuksen riski on erittäin todellinen eivätkä olot ole kovinkaan kummoiset. Isolla toleranssilla ei tosiaan vaikutuksia saa, mikä sinänsä on varmaan hyvä juttu, kun se varmaan samalla tarkoittaisi tappavia övereitä.
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun

renttuni
Apteekki

Post by renttuni » Thu 14 Aug 2014, 23:26

Mä kuvailin a-klinikalla hoitajalle mun oireita (nukahtaminen kesken työpäivän, nukahtelu kesken saunan -> tipuin lauteilta, nuokkuminen koko ajan vaikka edellisestä annoksesta jo paljon aikaa) niin hän sanoi että överit olleet erittäin lähellä. Tai öyskät nuo on jo olleet. Mutta siis suomeksi: hengenlähtö ollut lähellä.

Mä valmistin aina silleen, että laitan vaikka kokonaisen 50ug laastarin pumppuun ja alkoholia päälle. Sitten keittelee sen. Vettä sekaan ja pumppaillaan sitä klikkikuppiin ja takasi muutaman kerran. Sitte fiman läpi ruiskuun ja hihaan. Mutta tuota määrää en suosittele kenellekään!!! Mulla oli tuollainen kun olin vetänyt jo kauan. Isompiakin määriä kuin tuo.
Tai vaihtoehtoisesti vaikka 75ug laastari suuhun purukumiksi.. Kyllä nukahti aika nopsaa jos liian kauan jauho.

Mun kuulumisia näin muuten kirjottelin tonne Korvaushoito-topiciin :)

Landmark

Post by Landmark » Thu 21 Aug 2014, 04:39

Avomies kävi Portugalissa lääkärissä ja sai 5kpl paketin 25mikkisiä laastareita. Huomenna pitäis testailla, taitaa olla järkevää ottaa aluksi ihan iisisti vaikka opiaattitaustaa onkin. Avokki on kyllä tainnut joskus aikasemminkin näitä väsäillyt.

Pen
OD

Post by Pen » Thu 21 Aug 2014, 11:05

IV:näkö otat vai suuhun?

Suun kautta erityisesti pitää olla vitun varovainen, en suosittele.

IV:näkään ei kannata yli 100µg:sta aloittaa vaikka se suht pieni annos onkin opiaattitolea omaavalle. Parempi ottaa varvovasti.

Ite oon joku 100 x 100µg blotteria suun kautta käyttäny fentistä ja ei oo kauheen erikoista. IV:nä ois kuulemma vitusti parempi, frendillä ois tota putsina jauheena mutta kun ei toi hihaan heitto nappaa niin antaapa asian olla.

renttuni
Apteekki

Post by renttuni » Thu 21 Aug 2014, 11:34

Jos iv:nä, niin kannattaa hitaasti pukata ja tunnustella oloa. Humahtaa kyllä saman tien päähän, toisin kuin vaikka bupren kanssa joutuu odottelemaan.

Landmark

Post by Landmark » Thu 21 Aug 2014, 13:56

Joo iv:nä otan, tossa just kokenu kaveri tuli käymään ja väsäilee tossa parhaillaan mulle pikku vetoja.

EDIT/ Tää nous kyl heti mulle miellyttävimmäks hitaaks. Eteenkin savun kanssa poltellessa. Kaveri osasi annostella kyllä todella nappiin.

Landmark

Post by Landmark » Mon 25 Aug 2014, 15:26

Olin ihan varma, että Suomessa ei enään jatketa miehen fentalyynireseptiä mut kappas vaan, kyllähän ne vaan jatkoi, ainakin toistaiseksi. Portugalissa määrättiin selkäkipuihin, ennen sitä Suomessa oli määrätty vaan Tramadolia..

shinsou
Psykonautti

Post by shinsou » Thu 04 Sep 2014, 16:01

Saan käsiini tätä 200 mikkisen blotterin, eli kuinka tuota kannattaisi annostella? en ole ennen kokeillut fentistä ja bupree tulee vedettyä päivittäin, oon loppupäivän tänään ilman ja huomennakaan en ota buprea niin kuinka iso pala tuosta blotterista tulisi liottaa veteen ja humauttaa hihaan, että toimisi?

eNZYMe
OD

Post by eNZYMe » Thu 04 Sep 2014, 16:12

200 mikkiä on pieni annos jos on yhtään tolea opioideihin. Nollatolelellakin vielä ihan turvallinen annos tuo 200 microgrammaa. Itsellä menee ainakin pari MILLIGRAMMAA kielen alle ennen kun huomaa vaikutuksia, mut mulla on aika valtava kestotole. Oksyä 80 mg menee, ennen kuin on hyvissä. Bupre ei sano oikein mitään vaikka koko pallon nokittais. Vähän rentouttaa.

Fentis on aika surkea aine viihdekäyttöön mielestäni. Ei ollenkaan niin mukavaa edes kun vaikka unikkotee. Oksystä tai Heroiinista puhumattakaan.

Pen
OD

Post by Pen » Thu 04 Sep 2014, 16:56

Joo, tole nousee vitun nopee ja kesto on lyhyt. Ei erityisen euforinen vrt. esim unikkoteehen tai herssiin. Ei oo fentis hintansa väärti.

Muistan kun oli 50 x 100µg blotteria - niitä meni se 30 kpl yhessä illassa. Lopulta heitteli just joku 10 kpl suuhun samaan aikaan.

IV:nä kuulemma tästä aineesta onkin johonkin. Kaveri hommailee jauhemuodossa ja piikittelee tätä, on kuulemma ihan mukavaa. En kyllä itse taida uskaltaa tehdä samaa vaikka jauhetta saisinkin, sen verran vaarallinen ja ei niin erikoinen oppari kyseessä että olisi riskin väärti. Vaikka nojoo, kun en oo rännännyt niin en kai lopullista tuomiota voi antaa.

Feya
OD

Post by Feya » Fri 05 Sep 2014, 01:51

Pen wrote:Joo, tole nousee vitun nopee ja kesto on lyhyt. Ei erityisen euforinen vrt. esim unikkoteehen tai herssiin. Ei oo fentis hintansa väärti.

Muistan kun oli 50 x 100µg blotteria - niitä meni se 30 kpl yhessä illassa. Lopulta heitteli just joku 10 kpl suuhun samaan aikaan.

IV:nä kuulemma tästä aineesta onkin johonkin. Kaveri hommailee jauhemuodossa ja piikittelee tätä, on kuulemma ihan mukavaa. En kyllä itse taida uskaltaa tehdä samaa vaikka jauhetta saisinkin, sen verran vaarallinen ja ei niin erikoinen oppari kyseessä että olisi riskin väärti. Vaikka nojoo, kun en oo rännännyt niin en kai lopullista tuomiota voi antaa.
Kyllä tätä pitäisi nimenomaan IV:nä pistää (jos siis semmoinen aluperinkään kiinnostaa). Se on koko homman juju. Kesto on tosiaan lyhyt, mutta vaikutus taivaallinen ja ihan oma juttunsa. Kyllä tää saattaa ihan kokeilemisen arvoista olla kielen alla liuoteltunaikin, mutta se nyt ei mitään erityistä tule olemaan.

Ja sehän on sanomattakin selvää, että tämä on todella vaarallinen aine, jonka kanssa pitää olla varovainen ja tarkka.

renttuni
Apteekki

Post by renttuni » Tue 16 Sep 2014, 22:50

Kyllä kielen alla saa kans olot. Ja paljon pitkäkestoisemmat, mutta överivaara on myös suuri. Iv:sti tulee enemmän euforisempi mutta suun kautta laastaria imeskelemällä nuokkuisempi ja rauhallisempi, pitkäkestoinen. Molempi parempi mun mielestä.

Aiheuttaa helposti riippuvuuden.

Skilla
Lepakko

Post by Skilla » Thu 13 Nov 2014, 00:48

[quote="Pen"

IV:nä kuulemma tästä aineesta onkin johonkin. Kaveri hommailee jauhemuodossa ja piikittelee tätä, on kuulemma ihan mukavaa. En kyllä itse taida uskaltaa tehdä samaa vaikka jauhetta saisinkin, sen verran vaarallinen ja ei niin erikoinen oppari kyseessä että olisi riskin väärti. Vaikka nojoo, kun en oo rännännyt niin en kai lopullista tuomiota voi antaa.[/quote]

Kerro pena, onhan kaveris viel hengis? ja eihän se enää vedä?

voin muuten sanoo et oli iha hirveet viekkarit. tyyliin paska perseest valuen sikiöasennos kuumas suihkus nyyhkyttää..piti vetää kolkyt 20mg konttii tervehtyäkseen.. :doh: :down:

renttuni
Apteekki

Post by renttuni » Sat 15 Nov 2014, 19:47

Mähän vedin kuukausia päivittäin. Kerta-annos oli 75ug laastari kerralla iv. Viekkarit oli helvetilliset. Monet narkkikaverit ovat sanoneet että ei fentaa uskalla ottaa kun tuntuu liian hyvältä ja jää liian helposti koukkuun.

Viekkareihin ei auta oikein mikään. Kontit ei sanoneet mitään, bupresta puhumattakaan.

Dexma
Moderator

Post by Dexma » Sun 16 Nov 2014, 00:29

renttuni wrote: Viekkarit oli helvetilliset..
Kuinka pitkään ne kesti? Tai oon kuullut, että ne menee nopeesti ohi vaikka tosiaan ovat sit jokaisella tunnilla ihan helvettiä...
tRip wrote:
Muistakaa et jokainen haskattu elämä on vähän sääli, koska potentiaalia meissä on ihan widusti,!

Petri6
OD

Post by Petri6 » Sun 16 Nov 2014, 06:57

IV:nä vaikutus ilmeisesti vaikutus aivan erilainen (vaikka mulla ei ainakaan nollatolella ambulanssissa saatu IV alfentaniili mitään sanonutkaan, kyseessä tosin hieman eri aine ja lääkinnällinen annos), sillä kielenalta tää on vaan helvetin vaarallista ja lyhytkestosta metadonia (eikä edes yhtä euforista vaikka metadonikaan ei ole euforiastaan tunnettu), joka nostaa opioiditoleranssia vielä pahemmin.

renttuni
Apteekki

Post by renttuni » Mon 17 Nov 2014, 19:19

Dexma wrote:
renttuni wrote: Viekkarit oli helvetilliset..
Kuinka pitkään ne kesti? Tai oon kuullut, että ne menee nopeesti ohi vaikka tosiaan ovat sit jokaisella tunnilla ihan helvettiä...
Viikon päästä aloitin xone-hoidon 10mg:llä niin viekkarit helpottui. Eli en tiedä tarkalleen. Henkistä kipuilua on vieläkin vaikka viimeisistä fentavedoista on kohta 5kk.

growy
Kameleontti

Post by growy » Fri 21 Nov 2014, 07:28

Kuten kaikki varmaan tietää ; Varovasti tän aineen kans. Niin uudet kuin jo fentaa kokeilleet.. Vei hyvän ystävän hautaan tässä ihan muutama päivä sitten.. Tein päätöksen ettei Fentaa enään, tätä on "meidän porukoissa" pyörinyt nyt 2 vuoden ajan aika reippaasti eikä mahdu enään yhen käden sormiin montako on sillä,toki myös combotteluun mutta anyway vienyt porukkaa pois meidän keskuudesta..

Nyt kolmatta päivää ilman enkä oo nukkunut tuntiakaan 48 tunnin aikana vaikka oon pumpannu itteni täyteen muita opiaatteja, aluks tramalia ja unikkoteetä, nyt on jo pakko läiskiä oksikodonia, kivut on aika hirvittävät silti... ja henkisestä puolesta puhumattakaan mut nyt tää päätös saa pitää.

Olkaa oikeesti vittu varovaisia,ei mulla muuta sanottavaa tähän väliin.........
Ulottuvuuksien kuvitteleminen on meille vaikeaa, koska elämme kolmiulotteisessa avaruudessa ja kiidämme ajan mukana eteenpäin.

renttuni
Apteekki

Post by renttuni » Tue 25 Nov 2014, 17:55

growy: Voimia ja otan osaa.

Jos joskus ottaisi fentanyyliä (en ota mutta kunhan mietin) niin annostelu olisi todella vaikeaa. Just mun kaltaiset on varmaan suuressa riskissä saada överit koska oon käyttäny isoilla annoksilla säännöllisesti. Ottaisin ihan tosi vähän vaan. Toisaalta jos haluaisin päästä päiviltäni niin ainakin tiedän millä aineella ja määrällä sen tekisin. Anteeksi, oon vaan niin helvetin ahdistunut.

jm8k
Karvakuono

Post by jm8k » Mon 29 Dec 2014, 18:14

Tätä sain viimeks KYS:Ssä kun multa poistettiin "hampaat" (ne jämät mitä voi hampaina pitää) kaikki kerralla. Tämä oli vissiin se pidempivaikutteinen aine siellä pohjalla ja sitten sain herättyäni oksikodonia kipuihin. Oli kyllä hirveä olo kun heräsin, vasta vieroitettu tramadolista ja opiaateista ylipäätään, muutama kuukausi opiaatitonta elämää takana, niin toimihan tämä kipulääkityksenä mutta jotenkin pahemman nausean sain kuin oksikodonista. Tosin tuo hampaiden poisto tuli mulle itellekin vähän yllätyksenä kun ne miettivät vielä että korjataanko niitä vai revitäänkö pois niin oli vähän erikoista herätä paljain ikenin.

mentalhell
Kameleontti

Post by mentalhell » Tue 06 Jan 2015, 14:29

3 tuttua/kaveria kuoli jossai kk sisäl tähä ja yhen oon pelastanu ku viimesiää veteli fenttispäissää.
Tästä johtuen en hirveesti oo kiinnostunu, ehkä voisin teipin laittaa ihan iholle mut muuten en.
Vähä käy heittelemäs noita laastareita pitki kyliä ni nistit tappaa ittesä äkkiä näillä, eivaa siis ku toi annostelu on tyylii ku henkilövaa-alla mittais milligrammoja.

Ainut testaus oli joskus ja nukahin vaan. Tuntu suht turhalta aineelta. Ja toi OD riski on iha liia hullu ku reflane nisti ei välitä ni vetää ja on tyylii joka viies veto OD ni en tykkää.

Joko nukahtaa hetkeks, kuolee, tai ei mitään. Tai kuolee hetkeks. Eikä sit mitään.

Petri6
OD

Post by Petri6 » Sun 21 Jun 2015, 20:27

Kaveri kuoli tänään tämän aineen övereihin. Ihan kaikkea ei tarvitse kokeilla, eikä varsinkaan tätä ainetta eikä varsinkaan jos ei tiedä tarkkaan mitä tekee. Ilman merkittävää opioiditoleranssia ei kannata edes harkita. Sitä paitsi, ei tästä tule edes samalla tavalla euforinen olo kuin muista opioideista, on vaan sedatiivinen ja muistuttaa tavallaan enemmän bentsoa kuin opioidia.

SadPanda
LD50

Post by SadPanda » Mon 22 Jun 2015, 08:11

Voi perkele! Osaanotot ja tästä ottakaa ihmiset oppia tai miettinää muutaman kerran ennenku tyyppaatte.

tulin tähän ketjuu sen takia kun löysin skandinavia vendorin joka myypi Butyr-fentanyyli pellettei 1mg kokosia. Sit 4-Meo-Butyr-fentanyl ja 4F-Butyr-Fentanyyl kaikki pelletit 1mg. Mutta taidan jättää kysymättä ja en koske näihin koska ilmeisesti noi on jotain tutkariversioita tosta myrkystä? Hyhhyi kuulostaa todella riskiltä mennä kokeileen. Jokaisessa noissa lukee et :"its a quater of potency of fentanyl" emt eli onkse 1/4 osa potenttia ku fenttis. Huhhuh en kyl uskaltas lähtee leiknii vaikka yleensä kokeilen kaikkea mitä käsiini saan jakun olen opiaattien ystävä. Noh. Mut tosiaan sori frendis puolesta ja voimia sulle. :/ surullisia juttuja.
[17:14] <bong_aqua> oot kyllä kohtuukäytön ruumiillistuma

Velho
OD

Post by Velho » Fri 16 Oct 2015, 17:53

SadPanda wrote:Voi perkele! Osaanotot ja tästä ottakaa ihmiset oppia tai miettinää muutaman kerran ennenku tyyppaatte.

tulin tähän ketjuu sen takia kun löysin skandinavia vendorin joka myypi Butyr-fentanyyli pellettei 1mg kokosia. Sit 4-Meo-Butyr-fentanyl ja 4F-Butyr-Fentanyyl kaikki pelletit 1mg. Mutta taidan jättää kysymättä ja en koske näihin koska ilmeisesti noi on jotain tutkariversioita tosta myrkystä? Hyhhyi kuulostaa todella riskiltä mennä kokeileen. Jokaisessa noissa lukee et :"its a quater of potency of fentanyl" emt eli onkse 1/4 osa potenttia ku fenttis. Huhhuh en kyl uskaltas lähtee leiknii vaikka yleensä kokeilen kaikkea mitä käsiini saan jakun olen opiaattien ystävä. Noh. Mut tosiaan sori frendis puolesta ja voimia sulle. :/ surullisia juttuja.
Panda sulle suosittelisin tota acetyylifentanyylia koska annostelu on helpoin vrt muut fentanyylit.
Ja aco-fetaa saa helposti
I ain't happy but, I'm feeling glad. I got sunshine, in a bag