Fentanyyli

Keskustelua opiaateista, opioideista, bentsodiatsepiineista ja muista sedatiiveista, sekä niiden turvallisesta käytöstä.
User avatar
renttuni
Apteekki
Posts: 331
Joined: 2013-12-14 01:20

Re: Fentanyyli

Post by renttuni »

Nyt on tullut parisen viikkoa vedettyä fentanyyliä, Durogesic. Mitäpä tästä sanois.. iv:sti todella mahtavaa ja nousut on huiput. Paskojen suonien takia oon kuitenki enemmän imeskellyt ja purrut laastaria ja ei se vaikuta läheskään samalla tavalla kuin iv:sti. Ei tuu mitään euforiaa tms. Lähinnä vitutuksen ja ahdistuksen hillintään..
Doseista en ala tässä sen enempää jauhamaan kun jokaisella yksilölliset.
Petri6
OD
Posts: 1362
Joined: 2010-06-21 19:26

Re: Fentanyyli

Post by Petri6 »

renttuni wrote:Paskojen suonien takia oon kuitenki enemmän imeskellyt ja purrut laastaria ja ei se vaikuta läheskään samalla tavalla kuin iv:sti.
Tiedoksi niille, jotka edes harkitsevat joskus fentanyyliä käyttävänsä, on tämä tapa kaikkein helpoin päästä hengestään. Lukekaa tämän topikin aiemmista sivuista, miten fentanyyliä voi käyttää edes hieman turvallisemmin.
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
Pen
OD
Posts: 1290
Joined: 2012-06-19 14:26
Location: Tampere

Re: Fentanyyli

Post by Pen »

Mikä muuten on turvallisin tapa käyttää laastaria jos ei IV:tä niin että olotkin irti saisi? Äidilläni taisi näitä olla pari laastaria 75µg/h tai 100µh/h vahvusena ylimääräsiä ja kai sitä fentaa voisi uusiksi testata vaikka ekan milligramman perusteella jonka joskus pari vuotta sitten testasin kohtuullisen huono jarru tuntui olevan.

Luskellut olen tän koko topikin aikoinaan mutta en nopealla selailulla alkusivuilta vastausta löytänyt.. Ehkä pitää koittaa pirteillä silmillä uusiksi kunhan on nukkunut.
Norspanille ainoa viihdetapa taitaa olla IV jos on entuudestaan korkea bupretoleranssi? Niitä olisi ylimääräisiä varmasti mutta en ole koskaan jaksanut ottaa.
Petri6
OD
Posts: 1362
Joined: 2010-06-21 19:26

Re: Fentanyyli

Post by Petri6 »

Pen wrote:Mikä muuten on turvallisin tapa käyttää laastaria jos ei IV:tä niin että olotkin irti saisi? Äidilläni taisi näitä olla pari laastaria 75µg/h tai 100µh/h vahvusena ylimääräsiä ja kai sitä fentaa voisi uusiksi testata vaikka ekan milligramman perusteella jonka joskus pari vuotta sitten testasin kohtuullisen huono jarru tuntui olevan.

Luskellut olen tän koko topikin aikoinaan mutta en nopealla selailulla alkusivuilta vastausta löytänyt.. Ehkä pitää koittaa pirteillä silmillä uusiksi kunhan on nukkunut.
Norspanille ainoa viihdetapa taitaa olla IV jos on entuudestaan korkea bupretoleranssi? Niitä olisi ylimääräisiä varmasti mutta en ole koskaan jaksanut ottaa.
1) Selvittää kuinka paljon laastari kokonaisuudessaan sisältää fentanyyliä.
2) Liottaa fentanyyli mitattuun (ruiskulla tarkasti) määrään alkoholia.
3) Kohdella liuosta kuin se sisältäisi koko laastarin sisältämän määrän fentanyyliä.
4) Hitaasti titraten annostella liuosta bukkaalisesti/sublinguaalisesti aloittamalla jostain 50-100 mikrogrammasta.
5) Laastarit kannattaa liottaa kahteen kertaan (esim. kerta 40 % alkoholissa ja kerta 80 % alkoholissa), liuokset tulee pitää erillään ja käsitellä myös jälkimmäistä liuosta niin kuin se sisältäisi koko laastarin sisältämän määrän fentanyyliä ja tehdä myös sen osalta hidas titraus haluttuun annokseen.
6) Liuotusten jälkeen laastarista tulee hankkiutua eroon, missään tapauksessa sitä ei kannata enää yrittää hyötykäyttää leikkelemällä siitä palasia kielen alle (meinasi tällä konstilla joskus henki lähteä, kun olin tehnyt ainoastaan yhden liuotuksen 95 % alkoholiin).

Fentanyyli ei tosiaankaan ole olojensa puolesta kaiken tuon vaivan ja vaaran arvoinen ja nykyään varmaan jättäisinkin väliin, ellei tulisi injektioliuoksena vastaan. Itse rankkaisin sen samalle tasolle metadonin kanssa, paitsi että on paljon paljon vaarallisempi ja lyhytkestoisempi.

Norspanin kanssa ei sitten ole niin tarkkaam itse käytin joskus ihan pitämällä kielen alla/pureskelemalla noin 45 minuuttia ja lopuksi nielaisemalla. Ihan vastaavat olot tulivat kuin mistä tahansa muusta buprevalmisteesta (tällöin toleranssini oli paljon pienempi), tosin sinun toleransseillasi jättäisin ehkä väliin.
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
User avatar
Dexma
Moderator
Posts: 8702
Joined: 2008-03-01 18:42
Location: Manse <3

Re: Fentanyyli

Post by Dexma »

Petri6 wrote:
Fentanyyli ei tosiaankaan ole olojensa puolesta kaiken tuon vaivan ja vaaran arvoinen ja nykyään varmaan jättäisinkin väliin, ellei tulisi injektioliuoksena vastaan. Itse rankkaisin sen samalle tasolle metadonin kanssa, paitsi että on paljon paljon vaarallisempi ja lyhytkestoisempi.
Mun mielestä noilla ohjeilla on aika turvassa jos omaa toleranssia yleensä opiaatteihin. Mun mielestä fentsyssä on se, että se voi aika salakavalasti iskeä ja kertyä kehoon. Sen annostelu on joo haasteellista, mutta silti en ainakaan ite kokis, että sillä olis helppoo ittensä tappaa.

Toi tapa vielä millä olet ton fentsylaastarin säätänyt on mun mielestä ihan hyvä tapa kylläkin.

Aina muistaa vain lähteä pienestä annoksesta mielummin sellaisesta joka ei välttämättä edes toimi isompaan ja pitää aina kolmen tunnin tauon siinä.

Itseni mielestä fentsy on loppupeleissä toiseksi paras opiaatti/opiodi.
User avatar
renttuni
Apteekki
Posts: 331
Joined: 2013-12-14 01:20

Re: Fentanyyli

Post by renttuni »

Mua kiinnostaa että miten siis voi käyttää sublinguaalisesti? Liuosta? Mä en nyt tajunnut mitään. Että siis liotan laastarin jossa on esim. 12mg, alkoholiin? Käykö neo amisepti? Sitä oon käyttänyt iv-käyttöä varten. Kuinka paljon sitä alkoholia siis pitää olla? Selittäkää vajaaälyselle :(

Tänään aamulla otin iv:sti vedot ja hyvin sujukin kun nyt en oo kiusannu suonia vähään aikaan :)
Petri6
OD
Posts: 1362
Joined: 2010-06-21 19:26

Re: Fentanyyli

Post by Petri6 »

renttuni wrote:Mua kiinnostaa että miten siis voi käyttää sublinguaalisesti? Liuosta? Mä en nyt tajunnut mitään. Että siis liotan laastarin jossa on esim. 12mg, alkoholiin? Käykö neo amisepti? Sitä oon käyttänyt iv-käyttöä varten. Kuinka paljon sitä alkoholia siis pitää olla? Selittäkää vajaaälyselle :(
Juurikin liuosta. Mielestäni ohjeet ovat aika selvät ja olen hieman varautunut opettamaan tarkemmin, sillä tämä on oikeasti tarkkaa puuhaa ja laskuvirhe saattaa johtaa tappaviin seurauksiin.

Toisaalta käytät jo jokatapauksessa fentanyyliä ja mielestäni paljon vaarallisemmalla tavalla. Alkoholin määrä kannattaa valita laastarin kokonaisfentanyylimäärän perusteella, jolloin laskeminen on mahdollisimman helppoa. Jos sinulla olisi esimerkiksi Durogesic 75 mikrogrammaa/h -laastari, sisältää se yhteensä 12,6mg fentanyyliä (huomaa, että eri merkkisissä laastareissa on eri kokonaismäärä fentanyyliä, vaikka ne vapauttaisivat saman määrän tunnissa, katso oman laastarisi kokonaisfentanyylimäärä osoitteesta spc.nam.fi). Tällöin alkoholin määräksi kannattaa valita 63ml alkoholia, jolloin fentanyyliä tulee liuokseen 200 mikrogrammaa/ml (tämä on itseasiassa se konsentraatio, johon kannattaa pyrkiä, sillä isojen liuosmäärien pitäminen suussa pitkiä aikoja on vaikeampaa). Laastaria kannattaa liottaa alkoholissa noin 24-48 tuntia. Tätä liuosta sitten otat 0,5ml ja pidät kielen alla/suussa niin kauan kuin pystyt (mielellään 45 minuuttia). Liuoksena kannattaa käyttää ihan etanolia (ts. viinaa) sillä se on keholle paljon propanolia turvallisempaa. Liuosta ei kannata nielaista, sillä fentanyyli imeytyy kielenalta/suusta nopeammin ja tehokkaammin, jonka lisäksi vaikutukset tulevat nopeammin, jolloin annosta on helpompi titrata. Annos pitäisi titrata haluttuun määrään hitaasti, pitäen annosten ottojen välillä useampia tunteja, mieluummin vuorokausia, jotta vältetään potentiaalisesti vaaralllista fentanyylin kertymistä elimistöön. Liuosta tulee aina käsitellä niin, kuin se sisältäisi koko laastarin yhteisfentanyylimäärän!

Tämä on oikeasti sellainen aine, että jos ei ole valmis tätä vaivaa näkemään, kannattaa laastari heittää roskikseen ja unohtaa koko aine. Fentanyylin vetäminen on oikeasti kuin venäläistä rulettia eikä se lähinnä väsyttävä vaikutus ole todellakaan sen arvoinen. Suosittelen mieluummin hommaamaan jostain metadonia.
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
gaia
Kameleontti
Posts: 710
Joined: 2006-10-29 03:26

Re: Fentanyyli

Post by gaia »

Mites muuten, kuinka kauan fentanyyli näkyy seuloissa? Vai näkyykö se edes?
Vai toimiiko?
gaia
Kameleontti
Posts: 710
Joined: 2006-10-29 03:26

Re: Fentanyyli

Post by gaia »

Tulipas testattua juuri fentanyylin polttaminen. Annos tarvii olla n. 1/4 siitä minkä käyttäisi sublinguaalisesti. Omalla kohdallani ainakin. Toimii helvetin lujaa verrattaen laastarin imailuun, voisi melkein oikeastaan rinnastaa ihan heroiinin polttamiseen. Tässä tosin kannattaa olla hemmetin tarkka annostelun kanssa, sillä tässä jos jossain pienikin määrä voi olla liikaa ja seuraukset sen mukaiset. Polttomateriaalina oli ihan 100mcg/h Durogesic- laastarin palanen. Suosittelen, mutta toisaalta en josset tiedä mitä olet tekemässä.
Vai toimiiko?
Petri6
OD
Posts: 1362
Joined: 2010-06-21 19:26

Re: Fentanyyli

Post by Petri6 »

gaia wrote: Polttomateriaalina oli ihan 100mcg/h Durogesic- laastarin palanen. Suosittelen, mutta toisaalta en josset tiedä mitä olet tekemässä.
Ristiriitaista, sillä summittaisen (eye balltun) laastarinpalan polttaminen viittaa vahvasti siihen, että henkilö ei tiedä mitä tekee.
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
gaia
Kameleontti
Posts: 710
Joined: 2006-10-29 03:26

Re: Fentanyyli

Post by gaia »

Petri6 wrote:
gaia wrote: Polttomateriaalina oli ihan 100mcg/h Durogesic- laastarin palanen. Suosittelen, mutta toisaalta en josset tiedä mitä olet tekemässä.
Ristiriitaista, sillä summittaisen (eye balltun) laastarinpalan polttaminen viittaa vahvasti siihen, että henkilö ei tiedä mitä tekee.
En puhuisi summittaisesta, jos laastari on alunperin leikattu saman kokoisiin osiin mitä käyttää sublinguaalisesti kerta annoksena, ja siitä käytetty 1/4 pala polttamiseen. Joten älä viitsi.

Edittinä voisin tietysti nyt vielä sitten informoida sen, että hommatessani kokonaisen laastarin, leikkaan sen _aina_ millilleen (uskoo ken haluaa, käytän tässä viivainta) useaan samankokoiseen palaan mitkä toimivat mun toleranssilla kerta annoksena.
Vai toimiiko?
Petri6
OD
Posts: 1362
Joined: 2010-06-21 19:26

Re: Fentanyyli

Post by Petri6 »

Itsekin miettisin joskus laastarin leikkaamista mutta sellaisen saatuani, totesin, ettei laastaria yksinkertaisesti voi leikata tarkasti niin pieniin osiin, että sen käyttäminen olisi edes joten kuten turvallista. Nähdäkseni liuoksen tekeminen ja sen käsittely sellaisena kuin se sisältäisi kaiken laastarin sisältämän fentanyylin on ainut järkevä tapa lähestyä noita laastareita. Eikä sekään turvallinen ole.
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
gaia
Kameleontti
Posts: 710
Joined: 2006-10-29 03:26

Re: Fentanyyli

Post by gaia »

Petri6 wrote:Itsekin miettisin joskus laastarin leikkaamista mutta sellaisen saatuani, totesin, ettei laastaria yksinkertaisesti voi leikata tarkasti niin pieniin osiin, että sen käyttäminen olisi edes joten kuten turvallista. Nähdäkseni liuoksen tekeminen ja sen käsittely sellaisena kuin se sisältäisi kaiken laastarin sisältämän fentanyylin on ainut järkevä tapa lähestyä noita laastareita. Eikä sekään turvallinen ole.

Joo eihän fentanyyli siis missään tapauksessa ole turvallinen aine mitenkään muuten käytettynä kuin siten miten lääkäri sen määrää (eikä välttämättä silloinkaan), mutta itse olen vain omakohtaisesti oppinut annostelemaan sen leikkaamalla koko laastarin samankokoisiin osiin. Ja jos on kokemusta fentanyylin käytöstä, niin kyllä niistä leikellyistä paloista (jos on ne itse leikellyt) osaa sanoa mikä on liikaa. Ja tietysti täytyy tietää juurikin se että kuinka paljon F:ää koko laastari sisältää, kuten olet aikasemmissa viesteissä kirjoittanut.

Tässäkin on toleranssi aika suuressa roolissa.
Vai toimiiko?
User avatar
renttuni
Apteekki
Posts: 331
Joined: 2013-12-14 01:20

Re: Fentanyyli

Post by renttuni »

Petri6: Kiitos ohjeista:) ehkä kokeilen kun seuraavan kerran otan fentanyyliä.

Mä olen käyttänyt laastaria kahdella eri tavalla, eli iv:sti ja sitten niin että laastari(n pala) suuhun. Laastari suuhun niin tulee nuokut ja ehkä hieman overdose koska joskus tulee pää ihan hullun kipeäksi ja liian nuupahtanut olo. Mutta ei siinä, seuraavalla kerralla vaan vähemmän. Kun ottaa iv:sti niin muhun vaikuttaa enemmän piristävästi ja tulee euforinen olo, mutta harmillisen lyhytkestoinen.

Reflat kärsin viiden viikon päivittäiskäytön jälkeen. Suoraa helvettiä, sanoisinko. Buprereflat tuntuu lasten leikiltä tuon jälkeen.

Ps. On tästä jo sanottu aiemminkin täällä, mutta älkää menkö ottamaan subua fentanyylin jälkeen ennen kuin on se yli kellonympärys aikaa fentan otosta. "Fiksuna" luin vasta jälkeenpäin ohjeita. Paskaoksennuskuolemakitkut, joista jäi paniikkimainen olo moneksi päivää. Säikähdin todella.
User avatar
Dexma
Moderator
Posts: 8702
Joined: 2008-03-01 18:42
Location: Manse <3

Re: Fentanyyli

Post by Dexma »

renttuni wrote:
Reflat kärsin viiden viikon päivittäiskäytön jälkeen. Suoraa helvettiä, sanoisinko. Buprereflat tuntuu lasten leikiltä tuon jälkeen.
Kuinka kauan kesti muuten fentsy reflat? Oon ite jostain ymmärtänyt, että fenttiksestä tulee ajallisesti lyhyimmät reflat, mutta ne on aika raskaat vähän kuin oksikodonissa, että alussa tulee aika varma fiilis siitä, että ei tule kestään niitä.
User avatar
renttuni
Apteekki
Posts: 331
Joined: 2013-12-14 01:20

Re: Fentanyyli

Post by renttuni »

Dexma wrote:
renttuni wrote:
Reflat kärsin viiden viikon päivittäiskäytön jälkeen. Suoraa helvettiä, sanoisinko. Buprereflat tuntuu lasten leikiltä tuon jälkeen.
Kuinka kauan kesti muuten fentsy reflat? Oon ite jostain ymmärtänyt, että fenttiksestä tulee ajallisesti lyhyimmät reflat, mutta ne on aika raskaat vähän kuin oksikodonissa, että alussa tulee aika varma fiilis siitä, että ei tule kestään niitä.
Viikon. Ja käytin apuna buprea ja yhtenä päivänä oksikodonia, eli ne vielä varmaan lievittivät oloa joka oli silti kyllä järkky. Mutta se pahin meni viikossa..
User avatar
Banch
Karvakuono
Posts: 29
Joined: 2010-01-10 23:44

Re: Fentanyyli

Post by Banch »

Perjantain ratoksi tuli sekoiteltua noin 25mg Fentanyylia HCL-muodossa jauheena noin 120ml vettä. Tällöinhän liuoksen voimakkuus olisi noin. Aluksi suositeltiin, että olisin tehnyt litkusta 25mg -> 250ml vettä jolloin liuoksen vahvuus olisi ollut noin 100mcg. Päätin sekoittaa sen kuitenkin puoleen määrään vettä, jolloin vahvuus on noin 200mcg. Jokatapauksessa, tätäkin i.v:nä laittoi 1.5ml eli 300mcg.

Huomasin, että vahvuus ei ollu riittävä vaan aivan liian laimea. Laitoin kattilan lämpiämään ja vettä sinne, päälle syvä lautanen jolla fenta-nesteet. Haihdutin 120ml:stä noin 30ml pois, jolloin tällä hetkellä liuokseni vahvuus pitäisi olla noin 277mcg/ml ja siltikän 2 ml vedot tuntuvat vajailta, joka tekee kuitenkin jo noin 450mcg annoksena.

Millaisilla doseille Te tätä otatte ja suositteletteko haihduttamaan lisää vettä pois tehdäkseni luoksesta potentimpaa, mutta kuinka potenttia? Ideaali olisi, että tarvitsisi ottaa kuin 0,5 - 1ml ainetta.

Osaisiko joku kädestäpitäen nyt ohjastaa sokean maaliin, että miten millä ja kuinka paljon teen, että liuokseni on potenttia 0.5ml-1ml teholla, mutta se ei kuitenkaan saisi tappaa. Pidän hengittämisestä.


--EDIT-- Mainitakseni vielä, että otin tänään aamulla kyllä 2mg xonea, mutta sitä edellisestä bubrekerrasta on noin viikko aikaa.
Last edited by Banch on 2014-05-24 10:09, edited 1 time in total.
zerk

Re: Fentanyyli

Post by zerk »

Otit aamulla xonea ja ihmettelet kun fentis ei tahdo toimia? Mietipä nyt hetki itsekin. Älä helvetissä huomenna tai myöhemmin vedä samaa dosea fentanyyliä tai sulle voi käydä huonosti.
User avatar
Banch
Karvakuono
Posts: 29
Joined: 2010-01-10 23:44

Re: Fentanyyli

Post by Banch »

Zerk voisitko sitten vähän valistaa mikä olisi turvallinen dose tälle aamulle tai huomiselle kun tuon parin millin xone katoaa elimistöstä.

Millin annos eli 277mcg vaiko kaksi milliä 5oomcg, joka kuulostaa aika hurjalta jo. Täydellistä käsitystä ei ole mikä olisi hyvä viihdekäyttödose - mutta ero viihdekäyttödosen sekä kuoleman ero on hiuksen hieno, pyrittäisiin kuitenkin pysymään elävänä
User avatar
Banch
Karvakuono
Posts: 29
Joined: 2010-01-10 23:44

Re: Fentanyyli

Post by Banch »

Ainakin aamulla tuo 277mcg ei tömähtänyt juuri mitenkään. odottelis pari tuntia ja kokeilis isommalla dosella
User avatar
Huiko
LD50
Posts: 2483
Joined: 2010-01-18 15:13
Location: Pääkaupunkiseutu

Re: Fentanyyli

Post by Huiko »

^Hitto ku kyselet järkeviä. Suonen sisäsesti annosteltuna Fenta on aika riski altista, ja jotenkin paistaa läpi että vetelet aineita joihin et oo perehtyny. Kehottaisin kokeilemaan jotain muuta nauttimistapaa kuten esim. limakalvoilta. Ei oo vaikeeta.
Tässä kuitenkin osoite mistä voit hankkia tietoa. Muista tän kanssa: MIELUMMIN VAJARIT KU ÖVERIT! Kokeilemalla pienestä kasvattaen löydät sopivan annoksen itsellesi.
Tää tie vie tuskan, valitusten loukkoon.
Tän kautta käyt iänikuiseen vaivaan.
Tää tie vie kadotuksen väen joukkoon.

Oikeudenmukaisuus sai minut aikaan,
Jumalan Voima, Viisauden summa
ja Alkurakkaus, joka synnit peittää.

Vain ikuiset on ennen mua luotu,
myös mun on ikuisesti kestää suotu.
Kun tästä käyt, saat kaiken toivon heittää.


-Dante (n. armonvuonna 1321 jkr.
Petri6
OD
Posts: 1362
Joined: 2010-06-21 19:26

Re: Fentanyyli

Post by Petri6 »

Ei saatana sentään. Ensinnäkin, mittaa tarkasti paljonko sitä vettä on, että saat selville tarkan pitoisuuden. Toiseksi, kasvata annosta hitaasti (ei enempää kuin 25mcg-50mcg kerrallaan). Kolmanneksi, pidä annosten välillä useiden tuntien, mieluummin vuorokauden taukoja ettei fentanyyliä keräänny elimistöön.

Mikäli näitä ohjeita noudatat, niin saatat selvitäkin hengissä. Tosin fentanyyli ei kokemuksena ole ollenkaan sellainen, että sen vuoksi kannattaisi menettää hengensä. Sitten toinen asia kokonaan on se, että mistä olet muka saanut Fentanyyliä jauhemuodossa ja miten voit olla varma, että kyseessä on juuri fentanyyli eikä joku sen analogi, jonka annostelu on ihan erilainen?
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
User avatar
Banch
Karvakuono
Posts: 29
Joined: 2010-01-10 23:44

Re: Fentanyyli

Post by Banch »

Morjesta,

Tarkasti olen veden mitannutkin ja näin saanut fentan pitoisuuden nesteessä. 'annostelun kyselin suoraan tuotteen toimittajalta, jolla on tuotetta myös citraattimudossa kuin HCL-muodossakin. Täysin samaa mieltä Kallion kanssa, että tämän aineen kanssa mieluummin vajarit kuin överit, siksi lähdinkin pienestä ja siitä tittraamaan liuosta väkevämmäksi.

Ja kuten Petri6 tuossa sanoin, niin juuri näin olen tehnytkin. Parin kolmen tunnin välejä vedoissa, jopa pidempiäkin taukoja, sillä turhapa tuota on rätkiä jos se eilinen xonen murunen blockaa siellä vielä.

En vain tajua tuota "vihamielisyyttä" mitä täällä saa vastaansa kyseltyään asiallisia kysymyksiäm, jotta juurikin pysyisi terveenä eikä heitä henkeään. - Kyllä, olen 100mcg laastareita keitellyt ennenkin niin jonkinlaista kokoemusta aineesta on, mutta ei tässä suorassa nestemuodossa.

Kiitos vastauksistanne! Lisääkin voi kirjoittaa, jos tulee jotain mieleen.

Saanko udella minkälaisilla doseille olette itse fentaa ottaneet? 100mcg laastarissakin kuitenki on 16.8g fentanyyliä
Petri6
OD
Posts: 1362
Joined: 2010-06-21 19:26

Re: Fentanyyli

Post by Petri6 »

No niin kaikki subupuput ja muut höpönassut, korkein oikeus on ennakkoratkaisussaan KKO 2014:34 ottanut kantaa fentanyylin asemaan ja todennut sen vähemmän yllättäen "erittän, jopa poikkeuksellisen vaaralliseksi huumausaineeksi". Tavanomainen käyttöannos on KKO:n mukaan 300mcg eli yhdestä 100mcg/h Durogesic-laastarista on saatavissa KKO:n mukaan 28-50 käyttöannosta (tässä KKO kämmäsi, kun ei huomioinut sitä, että toleranssi nousee jo ennen kuin puolet laastarista on käytetty). Kolmen 100mcg/h ja neljän 50mcg/h Durogesic-laastarin hallussapito edelleen levitystarkoituksessa katsottiin törkeäksi huumausainerikokseksi (tässä KKO poikkesi myös aikaisemmasta linjastaan katsoessaan, että törkeästä huumausainerikoksesta tuomitseminen ei edellytä huumausaineiden suurta määrää) ja tuomiota paukkui 1 vuotta ja 4 kuukautta ehdottomana.
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
00000000
Psykonautti
Posts: 92
Joined: 2014-04-09 17:36

Re: Fentanyyli

Post by 00000000 »

Ihmettelen miten Suomessa ei pahemmin liiku 3-Methylfentanyyliä eli Valkoista Kiinalaista, sitä kun etelänaapurissa on aika paljon. Mutta sububisnes on näköjään sen verran riskitöntä ja tuottoisaa ettei ole järkeä tuoda vahvempia ja vaarallisempia opioideja maahan, mutta toisaalta sen maahantuonti olisi paljon helpompaa kuin subun, kymmenellä grammalla löisi jos sellaisiksi rahoiksi ettei uskoiskaan.
The only country in the world with significant (200+ deaths a year, more than 10 000 addicts) abuse of this chemical is Estonia, where a dose of 3-MF costs 10 €, and other opiates are not generally available.[7]

Wikipedia
Dexteri10
Karvakuono
Posts: 17
Joined: 2014-01-07 13:43

Re: Fentanyyli

Post by Dexteri10 »

Hurjia tuomioita tulee. Kokeilin ensimmäistä kertaa kyseistä ainetta kaksi viikkoa sitten ja ei ollut mun juttuni. Ja siis on kokemusta kaikesta muusta paitsi heroiinista. Kontteja on tullut syötyä reilusti aikaisemmin ja bubrea myös ja ja ja ja kaikkea mahdollista. Ei vaan napannut itselläni tämä tuote. jotenkin ehkä sekin pilasi kyllä fiilistä että kun niitä laastarin paloja päivän mittaan useampia suussa oli niin turhan paljon tuli tarkkailtua omaa olotilaa, koska tämä oli ensimmäinen kerta kun jonkun opiaati ottaminen ihan siis jännitti
gaia
Kameleontti
Posts: 710
Joined: 2006-10-29 03:26

Re: Fentanyyli

Post by gaia »

Petri6 wrote:No niin kaikki subupuput ja muut höpönassut, korkein oikeus on ennakkoratkaisussaan KKO 2014:34 ottanut kantaa fentanyylin asemaan ja todennut sen vähemmän yllättäen "erittän, jopa poikkeuksellisen vaaralliseksi huumausaineeksi". Tavanomainen käyttöannos on KKO:n mukaan 300mcg eli yhdestä 100mcg/h Durogesic-laastarista on saatavissa KKO:n mukaan 28-50 käyttöannosta (tässä KKO kämmäsi, kun ei huomioinut sitä, että toleranssi nousee jo ennen kuin puolet laastarista on käytetty). Kolmen 100mcg/h ja neljän 50mcg/h Durogesic-laastarin hallussapito edelleen levitystarkoituksessa katsottiin törkeäksi huumausainerikokseksi (tässä KKO poikkesi myös aikaisemmasta linjastaan katsoessaan, että törkeästä huumausainerikoksesta tuomitseminen ei edellytä huumausaineiden suurta määrää) ja tuomiota paukkui 1 vuotta ja 4 kuukautta ehdottomana.

Nastyy shittii. Koska joudut lähtee istuu slämmin? Mikäli tuomio tuli sulle
Vai toimiiko?
zerk

Re: Fentanyyli

Post by zerk »

gaia wrote:
Petri6 wrote:No niin kaikki subupuput ja muut höpönassut, korkein oikeus on ennakkoratkaisussaan KKO 2014:34 ottanut kantaa fentanyylin asemaan ja todennut sen vähemmän yllättäen "erittän, jopa poikkeuksellisen vaaralliseksi huumausaineeksi". Tavanomainen käyttöannos on KKO:n mukaan 300mcg eli yhdestä 100mcg/h Durogesic-laastarista on saatavissa KKO:n mukaan 28-50 käyttöannosta (tässä KKO kämmäsi, kun ei huomioinut sitä, että toleranssi nousee jo ennen kuin puolet laastarista on käytetty). Kolmen 100mcg/h ja neljän 50mcg/h Durogesic-laastarin hallussapito edelleen levitystarkoituksessa katsottiin törkeäksi huumausainerikokseksi (tässä KKO poikkesi myös aikaisemmasta linjastaan katsoessaan, että törkeästä huumausainerikoksesta tuomitseminen ei edellytä huumausaineiden suurta määrää) ja tuomiota paukkui 1 vuotta ja 4 kuukautta ehdottomana.

Nastyy shittii. Koska joudut lähtee istuu slämmin? Mikäli tuomio tuli sulle
Ei varmasti tullut Petrille :D
Petri6
OD
Posts: 1362
Joined: 2010-06-21 19:26

Re: Fentanyyli

Post by Petri6 »

gaia wrote:Nastyy shittii. Koska joudut lähtee istuu slämmin? Mikäli tuomio tuli sulle
Tämä tapaus ei onneksi liity minuun millään tavalla, mutta ajattelin sen kuitenkin olevan uutisoinnin arvoinen asia tällä palstalla. :) Korkeimman oikeuden ennakkopäätökset ovat julkisia (netissä julkaistaessa poistetaan tietysti asianosaisten nimitiedot), ja niitä voi (ja kannattaa) tutkia osoitteesta http://www.finlex.fi. Samasta osoitteesta löytyy myös joitain hovioikeuksien tuomioita.
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun
kuikkakoponen
Karvakuono
Posts: 46
Joined: 2013-08-05 09:27

Re: Fentanyyli

Post by kuikkakoponen »

kallio on oikeessa sillä fentanylissä on öyskän vaara todella olemassa ja herkästi. Burbbe muuten estää fentanyylin vaikutuksen. Itse imeskelin käytettyjä laastareita ja ilmeisesti se pelasti. Mitä viekkuihin tulee vajaan kk.n imeskelyn jälkeen tuli 2viikon hiki puuskat ja lihas kouristukset ja unettomuus ym. Ym.
Kallio wrote:^Hitto ku kyselet järkeviä. Suonen sisäsesti annosteltuna Fenta on aika riski altista, ja jotenkin paistaa läpi että vetelet aineita joihin et oo perehtyny. Kehottaisin kokeilemaan jotain muuta nauttimistapaa kuten esim. limakalvoilta. Ei oo vaikeeta.
Tässä kuitenkin osoite mistä voit hankkia tietoa. Muista tän kanssa: MIELUMMIN VAJARIT KU ÖVERIT! Kokeilemalla pienestä kasvattaen löydät sopivan annoksen itsellesi.
Post Reply