Yleistä keskustelua bentsodiatsepiineista

Keskustelua opiaateista, opioideista, bentsodiatsepiineista ja muista sedatiiveista, sekä niiden turvallisesta käytöstä.
bilehile
Apteekki

Re: Yleistä keskustelua bentsodiatsepiineista

Post by bilehile » Fri 08 Apr 2016, 18:21

Oon tehny nyt pientä tutkimusta benejen buustaamisesta greippimehulla. Ottanut 30-90 minuuttia ennen benejä greippiä. Käyttänyt myös greippiä syömällä buustailuun ja tullut siihen tulokseen että vaikutukset EI voimistu vaan peräti heikkenee. Vaikutusten kesto pitenee kyllä, mutta ei mene suoraan sanottuna niin hyvin päähän ne benet. Kokeiltuna rivatril, xanor ja diapam. Vaikutusten alkaminen kestää myös pidempään. Eli jos haluaa tasasen ja pidemmän keston niin toimii, mutta jos haluaa olla sekasin niin suosittelen unohtaan greipin ja ottaan vaan enemmän benei.

Ehkäpä tästä on jollekkin hyötyä, mutta ite en aio enää greippiä ottaa ennen benejä :P
Takana loistava tulevaisuus.

Suboxoneprinssi
Lepakko

Post by Suboxoneprinssi » Sat 09 Apr 2016, 05:05

Blackened wrote:
Suboxoneprinssi wrote:Jonkin aikaa pärjäsin pelkällä budilla ja Voxralla, mut piti nyt sitten hakea taas resepti benzoille.

1-3x 0,5mg Xanor
1-2x 1mg Lormetazepam

On sitten masennukseen, ahdistukseen, ja unensaantiin.
Et tainnut Suomen apteekista noita Lormetazepameja hakea... :)
No en, lomamatkalla tuli pistäydyttyä vanhalla omallalääkärillä opiskeluajoilta ja haettuu ihan muina miehinä eksoottisii tuliaisii. Pieni googlettelu paljastanee helposti, mistä noi on tullu, ku ei käsittääkseni kovin monessa paikkaa määrätä. Ihme kyllä, päihittää mun mielestä kaikki muut kokeilemani hypnootit - Z-drugsit, tenoxit, insominit, rohypnolit, dormicumit...

kuumottelija
Lepakko

Post by kuumottelija » Sat 09 Apr 2016, 10:24

Mekstori wrote:^
Tässä kuussa käyn psykiatrilla pitkästä aikaa ja aioin kysyä josko jotain muuta adhd lääkettä olisi tarjolla kuin tuo concerta. TUntuu vaan siltä että ahdistus ja levottomuus on pahasti ristiriidassa ADHD oireilun kanssa; Concerta auttaa keskittymään mutta aiheuttaa levottomuutta ja toisaalta bentsot rauhoittavat levottomuutta mutta heikentävät keskittymisen kirkkainta kärkeä.

Eli bentoissa jaksaa kyllä syvennyttyä yhteen asiaan vaikka koko päivän kunnon flowssa mutta enemmän saisi aikaiseksi piristeiden vaikutuksen alaisena. Tavoitteena ettei mitään nappia tulisi syötyä päivittäin.

Ehkä itselläni menee niin että luovaa työtä pystyy tekemään tehokkaammin bentoissa kun taas arki ja erilainen aivotyö taas vaatisi AHDH lääkettä. Eli en tiedä mitä haen mutta toivottavasti psykiatrilla on jotain mielipiteitä vaikka lopulta itse kuitenkin tulee se viimeinen päätös tehtyä... Ainankin medikinet voisi olla kokeilemisen arvoinen.
Kuvailemissasi oireissa itseäni on auttanut (ainakin itseä) sekä rauhoittava että stimuloiva Rivatril, vain jos on jotain jossa on paljon ihmisiä käytän. Toimii loistavasti. Mutta yksilökohtaista lienee.

Blackened
Apteekki

Post by Blackened » Sat 09 Apr 2016, 16:16

bilehile wrote:Oon tehny nyt pientä tutkimusta benejen buustaamisesta greippimehulla. Ottanut 30-90 minuuttia ennen benejä greippiä. Käyttänyt myös greippiä syömällä buustailuun ja tullut siihen tulokseen että vaikutukset EI voimistu vaan peräti heikkenee. Vaikutusten kesto pitenee kyllä, mutta ei mene suoraan sanottuna niin hyvin päähän ne benet. Kokeiltuna rivatril, xanor ja diapam. Vaikutusten alkaminen kestää myös pidempään. Eli jos haluaa tasasen ja pidemmän keston niin toimii, mutta jos haluaa olla sekasin niin suosittelen unohtaan greipin ja ottaan vaan enemmän benei.

Ehkäpä tästä on jollekkin hyötyä, mutta ite en aio enää greippiä ottaa ennen benejä :P
Kiitos tästä empiirisestä tutkimuksesta, joka ei todista oikeastaan yhtään mitään. Älä ota pahalla. Otoksena yksi koehenkilö, testausmenetelmänä subjektiivinen kokemus eli ns. perstuntuma. Ei tämä nyt vain ollut kuin sinun näppituntumasi asiasta. Ei siinä, en minäkään parempaan pystyisi.

Näitä pitäisi tehdä lukuisia toistoja ja mitata lääkeeaineen pitoisuudet veriplasmassa eri tietyin väliajoin. Ensin ilman, ja sitten greipin kanssa. Ja toki näitäkin toistella kunnes saadaan (tai ollaan saamatta) virhemarginaalin ylittävä tulos. Jos saadaan tuloksia, tutkitaan tarkemmin.

Netti on täynnä tietoa mitä psykotrooppisia lääkeaineita greippi vahvistaa ja miten. Konsensus on juuri niin kuin sanoit, että pääasiassa puoliintumisaika pitenee, mutta joissain tapauksissa myös lääkeaineen määrä veriplasmassa on kohonnut.

Tuolla on taulukkoon listattu CYP3A4 inhibiittoreista ja subtraateista.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/CYP3A4

Bentsoista alpratsolaami, midatsolaami, triatsolaami sekä diatsepaami ovat substraatteja, joita mm. greippimehu inhibitoi.
Oppareista alfentaniili, fentanyyli, hydrokodoni, buprenorfiini, kodeiini, metadoni. Tuosta puuttuu oksikodoni, mutta muistelisin senkin kuuluvan listalle.

Greippimehu on joka tapauksessa tehokkaampi inhibiittori kuin esim. pregabaliini tuon taulukon mukaan. Vahvimpia näyttäisi olevan mm. ritonaviiri, eli jos on HIV-positiivisia tuttuja niin noiden pitäisi potentoida aika tehokkasti.

DISCLAIMER: Tiedän, wikiedia ei ole aina oikeassa mutta ihan hyvä työkalu. Jos/ja kun olen väärässä jonkun nasian suhteen, syytän Wikipediaa! :P
Cogito, ergo sum

Suboxoneprinssi
Lepakko

Post by Suboxoneprinssi » Sat 09 Apr 2016, 19:27

Blackened wrote:Netti on täynnä tietoa mitä psykotrooppisia lääkeaineita greippi vahvistaa ja miten. Konsensus on juuri niin kuin sanoit, että pääasiassa puoliintumisaika pitenee, mutta joissain tapauksissa myös lääkeaineen määrä veriplasmassa on kohonnut.

Tuolla on taulukkoon listattu CYP3A4 inhibiittoreista ja subtraateista.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/CYP3A4

Bentsoista alpratsolaami, midatsolaami, triatsolaami sekä diatsepaami ovat substraatteja, joita mm. greippimehu inhibitoi.
Tietääkseni myös nitratsepaami ja mahdollisesti klonatsepaami metabolisoituu ko. entsyymin kautta.

Blackened
Apteekki

Post by Blackened » Sat 09 Apr 2016, 19:51

Suboxoneprinssi wrote:Tietääkseni myös nitratsepaami ja mahdollisesti klonatsepaami metabolisoituu ko. entsyymin kautta.
EDIT: Sanoin hieman ohi suuni. Klonatsepaamin ensikierron metabolia tapahtuu ensisijaisesti CYP2C19 entsyymin välityksellä, vähäisesti CYP3A4 välityksellä. Eli CYP3A4-inhibiittorilla voi saada vaikutuksia, mutta ei samalla tavalla kuin näistä neljästä mainitusta, koska muiden ensikierron metabolia tapahtuu juurikin nimenomaan CYP3A4 entsyymin välityksellä.

"Clonazepam is metabolized extensively via nitroreduction by cytochrome P450 enzymes, particularly CYP2C19 and to a lesser extent CYP3A4. Erythromycin, clarithromycin, ritonavir, itraconazole, ketoconazole, nefazodone, and grapefruit juice are inhibitors of CYP3A4 and can affect the metabolism of benzodiazepines."

Nitratsepaami metaboloituu suoraan CYP3A4 välityksellä, joten periaatteessa inhibiittorien pitäisi vaikuttaa. Nitratsepaami on tosin maksatoksinen, joten en tiedä kannattaako ainakaan jatkuvasti puoliintumisaikaa pidentää ja/tai kohottaa huippupitoisuuksia veriplasmassa.

"Nitrazepam interacts with the antibiotic erythromycin which is a strong inhibitor of CYP3A4, which affects concentration peak time. This interaction is not to believed to be clinically important."

"However, anxiety, tremor, and depression have been documented in a case report following administration of nitrazepam and triazolam. Following administration of erythromycin to the patient, repetitive hallucinations and abnormal bodily sensations developed. The patient had acute pneumonia and renal failure. Coadministration of benzodiazepine drugs at therapeutic doses with erythromycin may cause serious psychotic symptoms, especially in those with other significant physical complications."

Tämä siis erittäin vahvan CYP3A4-inhibiitorin kanssa, greippimehu on asteikolla "moderate".
Cogito, ergo sum

Blackened
Apteekki

Post by Blackened » Sat 09 Apr 2016, 21:01

Missä menee teidän mielestänne terapeuttisen ja päihdehakuisen annoksen raja bentsoilla? Älkää muistelko mitään Pharmaca Fennicaa, vaan ihan omin ajatuksin ja mahdollisesti omien kokemuksien perusteella. Mielellään näkisi perusteluja ja muutakin, kuin vain "kaks rivaa päivässä on hyvä". Muistakaa, ihan omin sanoin, omin kokemuksin. Ei tehdä tästä mitään väittely/kinastelukilpailua, vaan kullakin on mielipiteensä, ja jos se eroaa omastaan, niin eihän sille mitään voi.

Mennään lääkekohtaisesti neljän Suomessa yleisen bentson kohdalla.

1. Alpratsolaami - Mielestäni terapeuttinen raja on 3 x 1mg vuorokaudessa, vaikka uskon että pienemmälläkin pärjää, jos haluaa. Tuon vielä itse nielisin esimerkiksi vaikean ja elämää rajoittavan GAD:in hoitoon. Paniikkokohtauksien hoitoon 1mg tarvittaessa, ei enempää. Nuo 3 x 2mg alkaa mennä jo mielestäni överiksi, ja silloin henkilö on jo pahassa koukussa ja syö lääkettä yli tarpeen. Tässä on lääkärit tehneet ison mokan 90-2000 -luvun taitteessa kun näitä on alettu määrätä holtittomia määriä, nykyisin onneksi kiven alla. Jos jollain lukee reseptissä "3 x 2mg" niin ei se pelkästään potilaan vika ole. Vaikka veikkaan, että monesti potilasta ei ole lainkaan haitannut annoksen lisääminen, päin vastoin. Tämä on helvetin koukuttava ja pahiten kroppaa raiskaava bentso. Olen kouristellut monta kertaa nuorempana Xanor-kikkailuden takia. Ei missään tapauksessa pidempiaikaiseen käyttöön, kuin korkeintaan pienillä tai satunnaisilla annoksilla.

2. Diatsepaami - 3 x 10mg näkisin järkevänä maksimiannoksena ahdistukseen, tai vaikeiden luu-lihas -peräisten sairauksien hoidossa apuna. Ihmetyttää nuo 6 x 10mg annokset, kun diatsepaamilla on vieläpä todella pitkä puoliintumisaika. Näistä annoksista syytän ensikädessä hoitavaa (?) lääkäriä, jotka näitä annoksia kirjoittaa. Itse käytän 1 x 10-15mg iltaisin jännittyneisyyttä lieventämään ja rentouttamaan unta varten. Lisäksi varsinainen unilääke. Koen diatsepaamin ns. yleisbentsona, se auttaa aina ja siihen voi luottaa. Vähän kuin hyvä puukko erävaelluksella. Koen että sopii muihin bentsoihin verrattuna hyvin pidemmälläkin käytöllä, KUNHAN annokset eivät karkaa käsistä.

Alkuun sain (pitkäaikaiseen ja vaikeaan unettomuuteen) pienimmät pakkaukset 10mg Diapamia, 30mg Opamoxia ja 20mg Tenoxia että voin rauhassa kokeilla kotona mikä tuntuu parhaalta. Valitsin Opamox 1 x 30mg, no aika pian nostin annoksen itse 2 x 30mg ja se auttoi pitkään. Seuraavalla lääkärireissulla vaihdettiin 1 x 50mg Opamox jota söin puolisen vuotta. Sitten halusin vaihtaa Diapamiin jota söin 1 x 10mg puolisen vuotta, nyt puolen vuoden jälkeen annos nostettiin 1 x 15mg. Tämä kyseinen lääkäri jäi alkuvuodesta eläkkeelle, ja kirjoitti vuodeksi lääkkeet kerralla, ja sanoi että tänäpänä on hyvin hankala saada bentsoja pitkäaikaiseen käyttöön, mutta että hän yrittää puhua puolestani joillekin kollegoilleen. Ja onhan minulla nuo reseptit mitä näyttää + lääkärin tekemät lausunnot ja potilaskertomukset. Hän sanoi, että nyt on ainakin vuosi aikaa etsiä sopiva lääkäri joka oikeasti haluaa pureutua tilanteeseeni.

3. Klonatsepaami - 1 x 1-2mg kerran aamulla. Pitkä puoliintumisaika ja vaikutusaika tekee tästä hyödyllisen benzon ahdistuneille ja joillekin muille käyttöaiheille. 2 x 1.5mg voisin vielä niellä siinä ja siinä, ehkä kuitenkaan en. Mutta 3 x 2mg on jo kyllä aivan helvetisti liikaa, siinä ei enää saa kuin negatiiviset ja paradoksaaliset vaikutukset pitkässä juoksussa. Itse käytän 1 x 1mg kerran aamulla, on riittänyt jo puolisen vuotta. Välillä olen ottanut myös 1 x 0.5mg tai 1 x 2mg, mutta kyllä tuo 1mg on alusta asti ollut sopiva. Pidän klonatsepaamia diatsepaamin ohella turvallisimpana pitkäaikasempana bentsona, KUNHAN annokset eivät karkaa käsistä.

4. Tematsepaami - 1 x 20mg, eipä tässä sen kummempaa. Hypnoottiset vaikutukset katoavat viikossa, ja sitten vain tuplataan ja tuplataan kunnes parissa viikossa on kuukauden lääkkeet mennyt. Niin kauan kuin tuo 20mg auttaa, näen siitä terapeuttista hyötyä. Tematsepaamin kanssa on kaksi tapaa käyttää: Joko käyttää niin kauan kuin toimii ja sitten vaihtaa/lopettaa TAI nostaa annoksia lähemmäs 100mg per yö ja ainoa vaikutus vireystilan nousu ja paradoksaalinen unettomuus. Minusta tuo jälkimmäinen tyyli ei ole enää millään tavalla terapeuttista käyttöä.

MUISTAKAA: Nämä ovat MINUN mielipiteitäni, eikä lääkevalmistajien suosituksia Käypähoito-suosituksista puhumattakaan. Jos väität, että vaikkapa tarvitset 12mg alpratsolaamia päivittäin elääksesi, niin minä toivotan onnea matkaan. Ei siis riidellä, ei ole kilpailu, eikä ole kyse siitä kuka on oikeassa.
Cogito, ergo sum

magiclymagical
Apteekki

Post by magiclymagical » Thu 14 Apr 2016, 14:26

Raja menee siinä kun alkaa yrittää kuosata epätoivoisesti bentsoilla.

1. Alpratsolaami - en tykkää, ei auta ahdistukseen ainoastaan lisää sitä ahdistavissa tilanteissa. Yleensä kyllä lähestulkoon kaikilla nopein apu.
2. Diatsepaami - ei auta mihinkään, paitsi bisse alkaa maistuun ja uppoon helposti. Poikkeus on nestemäinen diatsepaami mikä vie ahdistuksen yms häiriötekijät.
3. Klonatsepaami - Tolet nousee hetkessä ja ei vaikuta enää lähestulkoon yhtään. Tolettomana kokenut pahimmat muistinmenetykset ja sekoilut 2mg rivoilla. Alussa hyvä mut jää siihen.
4. Loratsepaami - Tekee selvän olon ja mikään ei toimi. Näin jotenkin päihderiippuvaisena varmaan sit niin ei voi kammota mitää muuta enempää. :D plussaa on että ahdistus lähtee.
5. Tematsepaami - Joskus pirilaskuissa mukavia vaikkei tipauttaiskaan.

Tän hetken status parille iteltä.
Mun ajatukset on vaan mun ajatuksii, sul on vapaus miettii omia.

rufftuff
Lepakko

Post by rufftuff » Fri 15 Apr 2016, 20:32

Mulle tarkottaa terapeuttiset annokset about samaa kun blackenedillä.

Eli jotain tähän suuntaan. tuossa annokset siis maksimit mikä mun mielestä järkevää ja menee vielä terapeuttisena. eli noista mieluiten pienemmilläkin tulisi pärjätä.

xanor 1-2mg / päivä
diapam 10-30mg / päivä
tenox 20-30mg /päivä
opamox 30-90mg / päivä ( tää oli aika vaikee arvioida, mutta mun mielestä 90mg opamoxia on terapeuttinen annos, mutta varmaan aika yksillöllistä, toisille riittää varmasti se 30mg)
temesta 1-2mg / päivä ( sen verran hämärä bentso että ihan maksimi tuo 2mg päivässä kyllä.)
rivatril 1-2 mg / päivä. tääkin vähän yksillöllistä, monilla toimii se milli ja joillain ei tunnu auttavan neljäkään.

Mulla oli joskus ihan hyvässä balanssissa lääkitykset kun niitä "tarvitsin" että söin diapamia 20mg ja xanoria 1-2mg päivässä, ja nuo oli ihan terapeuttiset annokset vielä mutta sitten sitä ahnehti niin paljon kun lääkäri uskalti kirjottaa, kun pysty käyttään hyväkseen omia ongelmia siinä vaiheessa ja lääkärillä ei ollu varaa epäillä että puhuisin paskaa, oli just sormet amputoitu, olin pari vuotta sitä ennen vankilassa, ja läheisen kuolema yms, vastaavia ongelmia lyhyen ajan sisään vankilan jälkeen, niin annokset meni siinä 40mg diapamia vuorokaudessa ja xanoria 4-5mg päivässä, sitkun päällä meni lyrica 600mg / päivä ja tramal 400mg / päivä niin ei siinä enää mitää terapeuttista ollut.

Ahneus iski, noista tramaleitakaan en edes pyytänyt vaan sain ne vähän niinkuin sattumalta respalle ja sain sit nostettua ne 200mg x 2 päivässä niin otin ne vaan siks että pystyin ne myymään/vaihtamaan pois aina lääkepäivänä. mulla ainakin se helpotti myös lääkkeiden saamista että otin ne apteekkisopimuksella että kerran viikossa hain dosetin täyteen, niin ei saanu kerralla mitään 100kpl laatikoita neljää eri lääkettä :D nii lääkäri ei sillain ajatellu et menis myyntiin tai syö ihan miten sattuu.

Mutta se mitä haen takaa niin ei niitä lääkkeitä kannata väkisin koittaa edes saada maksimi annoksia, siitä loppupeleissä on vaan hallaa ja toleranssi nousee niin että ei se yks kaks pilleriä aiheuta mitään fiilistä, eikä ne toimi enää niinkuin kuuluis. kannattaa aina lekurin kanssa keskustella avoimin kortein kun lääkityksiä viilataan, ja miettiä onko se bentso välttämättä se oikea lääke edes siihen omaan ongelmaan, ja titrata se pienin toimivin annos jos joka päivä syö, mieluiten vain tarvittaessa söisi.

Itse oon tyytyväinen että pääsin tuosta pillerinpyörittelystä pois. Kun lopetti kaman vedon ja sit perään lääkitykset niin tuntu oikeesti ihan selväpäiseltä kun oli viikon pari ollu ilman :D vittu sitä onkin ollu sekasin koko aika vaikka on menny viikon parikin sillä "pelkällä" lääkityksellä joskus niin ei oo kyllä yhtään selvänä ees ollu vaikka luullu niin :D
"LSD:tä koneistoon niin sä matkalle valmis oot,
niinhän lauloi aikoinaa jo beatlesi et lucy in the sky with diamondsi"

Blackened
Apteekki

Post by Blackened » Sun 17 Apr 2016, 11:35

Harva "aloittelija" muuten tuskin tietää, että jo lyhytaikaisella ja satunnaisella suurella kulutuksella voi saada pahojakin viekkareita. Esim. jos nappailee 1-3 kertaa viikossa 10-20mg alpratsolaamia kerralla, niin kouristusriski on aika korkealla, varsinkin jos tähän liitetään vielä valvominen ja muutenkin vähän huonommat elintavat.

Itse en uskonut nuorempana kun konkarit varoittelivat niistä määristä mitä söin (kerralla juuri 10-30mg alratsolaamia ja/tai klonatsepaamia + muuta), vaikka en syönyt säännöllisesti kuten he. Neljännen bentsokrampin ja sairaalareissun jälkeen aloin oppia. Lähinnä jänskättää kuumottelijan kohtalo, aika kovat annokset on jo nyt. Ja toleranssihan liikkuu jatkuvassa käytössä vain yhteen suuntaan, suurin piirtein samassa suhteessa kun paradoksaaliset vaikutukset alkavat tulla esiin. :/
Cogito, ergo sum

Suboxoneprinssi
Lepakko

Post by Suboxoneprinssi » Mon 18 Apr 2016, 16:33

Näitä on tullu keräiltyy ku jäkiskorttei tai pokemonei:

Alpratsolaami, bromatsepaami, clonazolam, deschloro-etizolam, diatsepaami, diclazepam, etizolam, fenatsepaami, flubromazepam, flubromazolam, flunitratsepaami, fluratsepaami, flutazolam, flutoprazepam, klonatsepaami, klooridiatsepoksidi, loratsepaami, lormetatsepaami, midatsolaami, nifoxipam, nitratsepaami, oksatsepaami, pyratsolaami, tematsepaami

Parhaat viihteeseen flunitratsepaami, midatsolaami, alpratsolaami
Ahdistukseen loratsepaami, alpratsolaami, klonatsepaami
Uneen flunitratsepaami, nitratsepaami, nifoxipam, midatsolaami
Turhakkeet klooridiatsepoksidi, oksatsepaami, pyratsolaami

Blackened
Apteekki

Post by Blackened » Sat 07 May 2016, 13:20

Onko täällä kroonisesta unettomuudesta kärsiviä? Tyhmä kysymys muuten huumefoorumilla... :mrgreen:

Olen itse syönyt ensin 50mg Opamoxia unettomuuteen, jonka vaihdoin Helmikuussa 15mg Diapamiin. Lääkärin kanssa sovittiin, että jos/kun toleranssi alkaa kasvaa ja tuo 15mg diatsepaamia ei enää auta, niin ei nosteta annosta vaan vaihdetaan lääkettä. Olen miettinyt Opamoxin ottamista takaisin, tai sitten ehdotan Insominiä, Dormicumia tuskin määräävät. Tämä entinen lääkäri jäi nyt harmikseni eläkkeelle, ja kirjoitti vuodeksi pamit, ja kehotti etsimään uutta lääkäriä joka myös ymmärtää tilanteeni: tarvitsen bentsoja koska hyödyt voittavat haitat ja mahdollinen riippuvuus on hyväksyttävä. Kaikki muut on kokeiltu melatoniinista amitrptyliiniin, mirtatsapiiniin ja ketiapiiniin huonoin tuloksin. Myösskään ns. Z-lääkkeistä ei apua.

Yhden lääkärin tiedän jo joka suostuu uusimaan yuon pamirespani. Mutta muuten hän vaikutti aika bentsokielteiseltä mm. Rivatrilin ja Xanorin suhteen. Saapanähdä miten käy Toukokuussa 2017 kun pamit loppuu.

Lätinät sikseen. Mikä on teidän lääkityksenne? Mitä mieltä Insoministä unettomuuden hoitoon? Lähinnä nukahtamisvaikeuksia itsellä.
Cogito, ergo sum

Vortex
Karvakuono

Post by Vortex » Sat 07 May 2016, 14:31

Insomin ollut respalla Xanorin "rinnalla" vuosia. Joskaan en juurikaan käyttänyt, siksi niitä onkin "kertytnyt" kymmeniä koppia varastoon.

Tehokas tarkoitukseensa ja nimenomaan lääkkeenä.
Samalla pitkävaikutteinen.

Vuosina kun tuli vielä ryynikännäystä harrastettua, nämä olivat itse SAATANANPERKELE ja kaikki mahdollinen.
Lidlissä kaljaostoksilla munasillaan,keskellä viikkoa arkiaamuna.
Lukemattomia esineiden hukkaamisia, autosta ja vaatteista lähtien. Muistin täydellinen deletoija..

Yöhh.... Ei edes omassa mielessään viitsi kaivella.

Aika "vanhanliiton" Benjamin, mitä tänäpäivänä kai vähemmissä määrin määrätään,oletan.
Voin toki olla täysin väärässä käsitykseni kanssa. Tuon perustan lääkärin lausumaan.
When weird turns into pro, pro turns into weird.

zerk
Moderator

Post by zerk » Sun 08 May 2016, 08:33

Blackened wrote: Lätinät sikseen. Mikä on teidän lääkityksenne? Mitä mieltä Insoministä unettomuuden hoitoon? Lähinnä nukahtamisvaikeuksia itsellä.
Vaikeaa kroonista unettomuutta takana yli 20v, nykyään ilman unilääkitystä koska takana on valtava työ kaikkeen uneen liittyvän kanssa, mm. unihygienia täysin kuntoon, mindfulness-treenit, hengitysharjoitukset... Suosittelen yrittämään, meni pari vuotta tauotonta työtä tähän, mutta hitto se oli kaiken sen arvoista. Aikaisemmin lääkityksenä oli vaikka mitä lääkekoktaileja; Insominin ja Dormicumin tai Tenoxin yhdistelmä ja päälle vielä diatsepaamia. Insominia meni todella monta vuotta.

Nukahtamisvaikeuksiin Insomin ei ole imo se ykkösbentso. Kyseessä on siis pitkävaikutteinen unilääke, niitä todella harvoja Suomessa nykyään. Ei siis nukahtamislääke kuten esimerkiksi Tenox, Dormicum tai Halcion. Insomin on pitkävaikutteinen ja pitää unessa hyvin. Aamulla sopii odottaa tosi jumista oloa. Pirun vahva bentso noin yleisesti. Muistin kanssa tulee aika helposti ongelmia ja bentsojen yleiset haittavaikutukset ovat läsnä kaikki. Silti yleisbentsona loistava lyhytaikaiseen käyttöön; voimakkaan anksiolyyttinen, relaksoi lihaksia ja on välillä jopa euforisen tuntuinen. Eli kyseessä on siis varsin vaarallisen mukava bentso.

Ei muuten ole enää nykyään KELA-korvattava lääke missään pakkauskoossa eli tulee varsin kalliiksi. Respaa voi myös olla vaikeaa saada jos sitä ei ole aikaisemmin määrätty. Moni lääkäri tuntuu pitävän sitä todella stydinä kamana.

Olkaa siis varovaisia näiden nappien kanssa. :/
^^@_

Vortex
Karvakuono

Post by Vortex » Sun 08 May 2016, 09:12

zerk wrote:
Blackened wrote: Lätinät sikseen. Mikä on teidän lääkityksenne? Mitä mieltä Insoministä unettomuuden hoitoon? Lähinnä nukahtamisvaikeuksia itsellä.
Vaikeaa kroonista unettomuutta takana yli 20v, nykyään ilman unilääkitystä koska takana on valtava työ kaikkeen uneen liittyvän kanssa, mm. unihygienia täysin kuntoon, mindfulness-treenit, hengitysharjoitukset... Suosittelen yrittämään, meni pari vuotta tauotonta työtä tähän, mutta hitto se oli kaiken sen arvoista. Aikaisemmin lääkityksenä oli vaikka mitä lääkekoktaileja; Insominin ja Dormicumin tai Tenoxin yhdistelmä ja päälle vielä diatsepaamia. Insominia meni todella monta vuotta.

Nukahtamisvaikeuksiin Insomin ei ole imo se ykkösbentso. Kyseessä on siis pitkävaikutteinen unilääke, niitä todella harvoja Suomessa nykyään. Ei siis nukahtamislääke kuten esimerkiksi Tenox, Dormicum tai Halcion. Insomin on pitkävaikutteinen ja pitää unessa hyvin. Aamulla sopii odottaa tosi jumista oloa. Pirun vahva bentso noin yleisesti. Muistin kanssa tulee aika helposti ongelmia ja bentsojen yleiset haittavaikutukset ovat läsnä kaikki. Silti yleisbentsona loistava lyhytaikaiseen käyttöön; voimakkaan anksiolyyttinen, relaksoi lihaksia ja on välillä jopa euforisen tuntuinen. Eli kyseessä on siis varsin vaarallisen mukava bentso.

Ei muuten ole enää nykyään KELA-korvattava lääke missään pakkauskoossa eli tulee varsin kalliiksi. Respaa voi myös olla vaikeaa saada jos sitä ei ole aikaisemmin määrätty. Moni lääkäri tuntuu pitävän sitä todella stydinä kamana.

Allekirjoitan nämä varoitukset 100%.
When weird turns into pro, pro turns into weird.

tRip
Me Gusta

Post by tRip » Mon 09 May 2016, 10:03

Blackened wrote:Onko täällä kroonisesta unettomuudesta kärsiviä? Tyhmä kysymys muuten huumefoorumilla... :mrgreen:
Olen miettinyt Opamoxin ottamista takaisin .. tarvitsen bentsoja koska hyödyt voittavat haitat ja mahdollinen riippuvuus on hyväksyttävä. Kaikki muut on kokeiltu melatoniinista amitrptyliiniin, mirtatsapiiniin ja ketiapiiniin huonoin tuloksin. Myösskään ns. Z-lääkkeistä ei apua.

Mikä on teidän lääkityksenne? Mitä mieltä Insoministä unettomuuden hoitoon? Lähinnä nukahtamisvaikeuksia itsellä.
Opamox on must aika hyvä, tai paras tähänastisista, enkä ole ainoa tätä mieltä. Toki joku Dormicum on aika helmi nukahtamiseen, mut tolenranssi kasvaa kuin tikapuut taivaaseen, ja reflat on aika.. .
Tenoxit on kuraa, insomin taas turhan stydii kamaa, pamit taas.. noh.. unettomuuteen turhaa niin pitkävaikutteista.

Opamox.

Tietysti mitä zerkin mainitsi, nukkumaan on hyvä opetella ilman kemioita- Itse en osaa vieläkään nukkua, kuin tipauttamalla itseni. :roll:

Bentsot tarkoitukseen vaan on parhautta. Vähiten haittoja hyötyihin nähden, jos riippuvuus ei ole ongelma.

Bentsoissa omalla kohdallani on se etu kaikkiin muihin chemeihin nähden, että mitä parempi on elämisen laatu, sen vähemmän on tarvetta bentsoille.

Tietty ne latistaa elämää. Ja tiedän että elämä ilman bentsoja olisi aivan valtavan rikasta ja tunteidentäytteistä. Silti.. Hyödyt ohittaa haitat.
Keep it unreal.

espresso
Karvakuono

Post by espresso » Tue 10 May 2016, 17:52

Hyvin vähäistä on omat kokemukset bentsoista. Paniikkihäiriöihin/kohtauksiin määrätty opamoxia (15mg) hiljattain, aiemmin kokeiltu myös xanoria (0.5mg) mutta jaan silti nyt kokemukseni näistä.

En ole kertaakaan ottanut isompaa annosta kuin on määrätty / ohjeistettu. Koska tolet ovat olemattomia, vaikutukset tuntee kyllä pienilläkin annoksilla ja onhan noissa kahdessa mainitussa tosiaan hiukan erilainen vaikutusprofiili.
Ekalla kerralla kun otin iltapäivällä opamoxin, tunti eteenpäin niin tuntui semmoinen jännä fyysinen turtuminen pääkopassa. Ikäänkuin pää puutuisi tms, vähän samaan tapaan kuin humalassa mutta olo ei tietenkään tuntunut humalaiselta tai muutoinkaan päihtyneeltä. Ainoastaan lievä rauhoittava vaikutus. Turhan pitkään kestää ennenkuin alkaa vaikuttaa, koska tätä kuitenkin määrättiin paniikkikohtauksia varten. Täytyisi siis ottaa tuntia paria ennen kuin lähtee johonkin isompaan julkiseen mestaan tms eli ennaltaehkäisevästi ja näin lääkäri ohjeistikin. Vaikutus on kuitenkin tasainen eikä loppumista juurikaan huomaa edes.
Kerran otin illalla vähän ennen nukkumaanmenoa 15mg eli kokonaisen. Katselin läppäriltä jotain youtubevideoita kuten yleensäkin kun jossaikohti alkoi näkö jo vähän harittaa/väsyttää eikä ohjelmaa pystynyt enää seuraamaan. En sitte ehtinyt edes laittaa läppäriä kiinni vaan heräsin aamuyöstä läppäri silmillä. Normaalisti näin ei tapahdu koskaan vaan kun alkaa nukuttaa niin läppäri lattialle ja peitto korville :)
Hyvä myös unilääkkeeksi siis.

Xanor sitten taas.. sitä olen ottanut kerralla vain 0.25mg eli puolikkaita (nopeavaikutteisia) ja korkeintaan kerran vuorokaudessa tuo määrä. Yhden kerran otin illalla toisen annoksen eikä sillä tuntunut olevan enää vaikutusta joten senjälkeen olen pitäytynyt tuossa 0.25mg/vrk ja sekin vain harvoin jos on oikeasti paha paikka.
Lievän nousuhumahduksen voi tuntea jo 10-15min päästä, pulssi saattaa hetkelliseti kohota mutta pian rauhoittuu ja olo tasaantuu. Kerran esim olin päivällä väsynyt vaikka piti illalla vielä touhuta kaikenlaista, joskus tällainen tila saattaa laukaista ahdistusta. 0.25mg xanor nassuun ja tarmokkuus palasi. Krapulaan auttaa myös hyvin, esim kauppaan ei mielellään tuu krapuloissa mentyä koska saattaa tulla ahdistus/paniikki. Rauhoittaa just sen verran että alttius paniikkikohtauksiin menee suht nopeasti pois, mutta tuon rauhoittavan ominaisuuden lisäksi tuntuu myös piristävän. Ei aiheuta myöskään samanlaista pään turtumista kuten oksatsepaami, vähemmän sedatoiva. Alpratsolaami tekee olosta semmoisen "ihmismäisen" normaalin. Lisää motivaatiota ja parantaa mielialaa. Enpä ihmettele miksi tätä pidetään varsin addiktoivana ja suuren riippuvuuspotentiaalin omaavana.

Osaisiko joku valaista mikä mekanismi nämä vaikutuserot ko. substansseilla aiheuttaa loppujenlopuksi? Kun käsittääkseni molemmat kuitenkin sorkkii aivojen GABA reseptoreja jollaintapaa.

tRip
Me Gusta

Post by tRip » Fri 13 May 2016, 12:49

espresso wrote:Osaisiko joku valaista mikä mekanismi nämä vaikutuserot ko. substansseilla aiheuttaa loppujenlopuksi? Kun käsittääkseni molemmat kuitenkin sorkkii aivojen GABA reseptoreja jollaintapaa.
GABA reseptoreissa sijaitsevissa bentso-reseptoreissa on vielä alfa1, alfa2 ja alfa5 alareseptorit.

a1=sedaatio
a2=aksiolyysi/ahdistusta lievittävä
a5=antikonvulsiivi/kouristuksia vähentävä

Muistaakseni jotenkin näin.

Kaikki bentsot käsittääkseni vaikuttaa kaikkiin noihin alfa-reseptroreihin (ja tehostaa gaban vaikutusta aivoissa), mut se miten hanakasti se kuhunkin näistä reseptoreista kiinnittyy määrittää kunkin bentson yksilöllisen luonteen.

Esim. Oksatsepaami vaikuttais kaikkiin noihin aika tasapuolisesti, mut ei sitoudu kumminkaan niihin kovin voimakkaasti.
Xanori taas vaikuttais sitoutuvan voimakkaimmin sit vissiin alfa2:een, ja vähiten alfa5:een.

Oksatsepaamin yks erityispiirre on, et se vähentää elimistössä kortisolipitosuutta, eli 'korjaa stressiä'.
Keep it unreal.

espresso
Karvakuono

Post by espresso » Fri 13 May 2016, 16:21

tRip, no tuo kuulostaisi varsin loogiselta kun vertaa vaikutuksia. Aina oppii uutta :)

Blackened
Apteekki

Post by Blackened » Fri 13 May 2016, 20:41

Pitäisiköhän vaihtaa Diapam takaisin Opamoxiin. Oli 1x 50mg unilääkkeenä, mutta pyysin lääkäriä vaihtamaan testiksi Diapamiin, määräsi 1-1,5x 10mg ja sillä on menty nyt about 9kk. Nyt kyllä jonkun aikaa käyttänyt aika harvoin iltaisin, kun on mirtatsapiini ja agomelatiini joilla nukun hyvin. Bentsothan häiritsevät unisykliä ja vähentävät syvää unta.

Lähinnä laskuvarjona tai ahdistavissa tilanteissa ottanut 5-10mg. Kestotolet sitä luokkaa että 4mg klonatsepaamia ja 5mg diatsepaamia tuntuu samalta. Painotan tuntuu, voi olla että motoriikka heittää ja lähimuisti pätkii isommilla annoksilla. Mutta ei mikään perinteinen (pois lukien nämä ultrapotentit RC-bentsot) bentso enää "mene päähän".

7v tauon jälkeen 10mg pami kyllä humahti päähän ekat parikolme päivää, sitten se tasoittui. Junnuna saattoi mennä vuorokaudessa 100kpl purkki Tennareita tai puolikas telaketjupurkki oluen kyytipoikana. Pahin ylilyönti taisi olla 80mg klonatsepaamia ja 40mg alpratsolaamia bupren ja parin oluen kanssa arki-iltana. Sitä sitten herättiin aamulla amiksen pääkäytävän lattialta "pienessä sievässä". Vieläkin mysteeri miten sinne olin päätynyt. :doh:
Cogito, ergo sum

Petri6
OD

Post by Petri6 » Sat 14 May 2016, 23:47

Blackened wrote:Onko täällä kroonisesta unettomuudesta kärsiviä? Tyhmä kysymys muuten huumefoorumilla... :mrgreen:

Olen itse syönyt ensin 50mg Opamoxia unettomuuteen, jonka vaihdoin Helmikuussa 15mg Diapamiin. Lääkärin kanssa sovittiin, että jos/kun toleranssi alkaa kasvaa ja tuo 15mg diatsepaamia ei enää auta, niin ei nosteta annosta vaan vaihdetaan lääkettä. Olen miettinyt Opamoxin ottamista takaisin, tai sitten ehdotan Insominiä, Dormicumia tuskin määräävät. Tämä entinen lääkäri jäi nyt harmikseni eläkkeelle, ja kirjoitti vuodeksi pamit, ja kehotti etsimään uutta lääkäriä joka myös ymmärtää tilanteeni: tarvitsen bentsoja koska hyödyt voittavat haitat ja mahdollinen riippuvuus on hyväksyttävä. Kaikki muut on kokeiltu melatoniinista amitrptyliiniin, mirtatsapiiniin ja ketiapiiniin huonoin tuloksin. Myösskään ns. Z-lääkkeistä ei apua.

Lätinät sikseen. Mikä on teidän lääkityksenne? Mitä mieltä Insoministä unettomuuden hoitoon? Lähinnä nukahtamisvaikeuksia itsellä.
Kyllä, kärsiny niin kauan ku muistan, mutta onneksi säännöllinen unirytmi yms. vähentää lääkkeitten tarvetta niin, ettei se ole jatkuvaa vaan enemmänkin ajoittaista. Tästä syystä respalla oleva Stilnoct on aivan ihanteellinen, koska ogelmat painottuu juuri nukahtamiseen ja tämä vaikuttaa varsinkin kielen alta aivan helvetin nopeasti, tämä etu Imovaneen verrattuna (ainut pkv-lääke, joka on maistunut niin pahalle, ettei voi kielen alle laittaa), Imovanen etuna taas aavistuksen pidempi puoliintumisaika. Koitankin vaihdella näitten välillä, jos vaan saan Imovaneja jostain hankittua.

Z-lääkkeet toimivat mulla nykyään helvetisti bentsoja paremmin, vaikka rotaatiossa on juuri tuo Insomin mukana. Silloin kun bentsotole oli olematon, niin jopa puolikas 5mg Insominista tipautti helvetin hyvin ja piti kauan unessa. Nykyään taas, vaikka bentsoja en ole koskaan popsinut isoja määriä tai jatkuvasti (no okei, jossain vaiheessa meni muutama kuukausi 15mg Opamoxia tai 5-10mg Diapamia pregan ja bupren ohella kolme kertaa päivässä), niin vaikka noita ottaisi kaksi niin silti saa odotella kauan (tämä todellinen ongelma, koska usein turvaudun nukahtamislääkkeeseen tilanteessa, jossa ei ole varaa odotella 30-60 minuuttia saako unta vai ei) että nukahtaa, pikemminkin aiheuttaa hereilyä kuin pitää unessa ja sitten kaiken kukkuraksi tästä huolimatta aiheuttaa aamutokkuraisuutta 6-7h unien jälkeen. Eli mikään ihanteellinen lääke tuo ei varmasti ole varsinkin nukahtamisvaikeuksista kärsivälle (jollei bentsotole tosiaan ole todella pieni mutta silloin tätä tuskin määrätäänkään, en tiedä mikä tässä lääkäreitä niin helvetisti pelottaa), mutta parempaakaan vaihtoehtoa ei ole tarjolla. Dormicum ja Halcion kyllä tiputtavat suht hyvin, mutta niissä puoliintumisaika on niin naurettavan lyhyt, että pitäisi melkein herätä kerran yössä ottamaan uusi annos (tai Halcionin kohdalla neljä kertaa yössä ja sitten aamulla onkin jo flipannut).
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun

Blackened
Apteekki

Post by Blackened » Sun 15 May 2016, 01:42

Minulla myös ollut ihan ensimmäinen unilääke Stilnoct, mutta siinä kävi niin että muistan ottaneeni illalla yhden ennen nukkumaan menoa. Sitten heräsin aamulla alasti keskeltä olohuonetta. Taskujen kuiteista päätellen olin käynyt baareissa ja stilkkaripakkaus oli tyhjä. Muistikuvat = 0

Sen jälkeen keksin että nämähän toimivat rännättynä aika veikeästi. Hyi hitto sitä touhua, mutta oli se kyllä omalla helvetin hauskaakin. Sitä keitteli kahvit kavereille ja jutteli mukavia, tyttökaveri oli ihmeissään kun olimme kuitenkin kahdestaan kotona. Kaikki tuntui todelta, sitä tosiaan näki ne ihmiset ja jutteli niiden kanssa. Kerran paistelin jauhelihaa ilman pannua ja jauhelihaa. Kädet oli kyllä karmeassa kunnossa stilkkujen jälkeen, kun se 20kpl paketti meni aina parissa tunnissa, ja niissä deliriumhuuruissa sitä tökki aivan minne sattuu.

En siis nykyisin uskalla ottaa Stilnoctia koska on edelleen tuo IV-ongelma. Imovanen mausta en pääse yli, ja se tuppaa stimuloimaan herkästi. Imovane+Sirdalud vedoilla tosin tipauttelin itseäni yhteen aikaan. Se oli sellaista 3h unta ja sitten uudet vedot.

Tällä hetkellä masislääkkeenä agomelatiini (Valdoxan) jolla myös väsyttävä vaikutus ja se otetaankin illalla nukkumaan mennessä. Lisäksi 15mg mirtatsapiinia ja tarpeen mukaan 5-15mg diatsepaamia. Nukun näillä ihan ok jos ei tietysti refloja. Unirytmi päin helvettiä taas ja harvoin herään virkeänä ja levänneenä. Lisäksi c-hepan takia maksa-arvot koholla joka pistää väsyttämään päivisin. Kuluttavaa mutta tavallaan tähän on tottunut.
Cogito, ergo sum

espresso
Karvakuono

Post by espresso » Wed 18 May 2016, 15:19

Onko lie ihan huuhaata, mutta jotkut sanoneet jotta 15mg Opamox olisi parempi (tehokkaampi) kuin vastaava 15mg Oxamin? Molemmissahan kuitenkin vaikuttavana on oksatsepaami. Ehkäpä sulamisajat ovat sitten erilaisia, tää tuntuisi itsestäni loogisimmalta mutta onko näissä joku muukin jippo vielä - Oxaminin halvemman hinnan lisäksi?
Sen olen myös huomannut että kielen alla sulateltuna Oxamin ei juurikaan tunnu toimivan, ts. vaikutus jää hyvin lieväksi vaikka sulaakin muutamassa minuutissa ja toki nieleskelen kaiken syljen mitä sinäaikana erittyy. Sensijaan puolikas-kokonainen nielynä tehoaa paremmin, eli vaikutuksen alkamisen todella tunteekin (ei ole juurikaan toleja) n.30minuutissa.

Heh, sain muutes muinoin ekan bentsoni hammaslääkäriltä (Diapam, suppona hanuriin) joskus n. 5v ikäisenä jäätävään hammaslääkäripelkoon. Ei kuulemma tepsinyt, itse en tuota muistanut mutta porukat tiesi kertoa. Olin vaan juossut ympäri sairaalaa karkuun :D

Blackened
Apteekki

Post by Blackened » Wed 18 May 2016, 22:03

espresso wrote:Onko lie ihan huuhaata, mutta jotkut sanoneet jotta 15mg Opamox olisi parempi (tehokkaampi) kuin vastaava 15mg Oxamin? Molemmissahan kuitenkin vaikuttavana on oksatsepaami. Ehkäpä sulamisajat ovat sitten erilaisia, tää tuntuisi itsestäni loogisimmalta mutta onko näissä joku muukin jippo vielä - Oxaminin halvemman hinnan lisäksi?
Sen olen myös huomannut että kielen alla sulateltuna Oxamin ei juurikaan tunnu toimivan, ts. vaikutus jää hyvin lieväksi vaikka sulaakin muutamassa minuutissa ja toki nieleskelen kaiken syljen mitä sinäaikana erittyy. Sensijaan puolikas-kokonainen nielynä tehoaa paremmin, eli vaikutuksen alkamisen todella tunteekin (ei ole juurikaan toleja) n.30minuutissa.

Heh, sain muutes muinoin ekan bentsoni hammaslääkäriltä (Diapam, suppona hanuriin) joskus n. 5v ikäisenä jäätävään hammaslääkäripelkoon. Ei kuulemma tepsinyt, itse en tuota muistanut mutta porukat tiesi kertoa. Olin vaan juossut ympäri sairaalaa karkuun :D
Nämä menee samaan sarjaan kuin "teklaketju toimii paremmin kuin 2 x 1mg nopeeta Xanoria" tai "kymppipami toimii paremmin kuin 2 x 5mg pamia" tai "0.5mg Rivat ei toimi ollenkaan". Veikkaan että juurikin koostumuksessa joku ero, että aine vapautuu eri nopeudella. Sitten tietysti placebo-vaikutus päälle.
Cogito, ergo sum

Isavela
Lepakko

Post by Isavela » Sun 29 May 2016, 20:39

Blackened wrote:Onko täällä kroonisesta unettomuudesta kärsiviä?
Minä. Mulla on myös nukahtamisvaikeuksia, nukun kyllä melko hyvin, jos ei ole häiriötekijöitä (kolinaa, kissat vetää rallia kämpässä, mies käy tupakalla yöllä jne) mut jumalauta se nukahtaminen on välillä hankalaa. Varsinkin, jos sulatan bupret liian myöhään, niin sängyssä pyöriminen on taattua aamukolmeen asti. Samoin jos kahvia erehdyn juomaan iltapäivällä, niin en saa unen päästä kiinni.
Mulla on aikoinaan ollut unettomuuteen mm imovanea, tenoxia, stellaa, joista tenox sopi parhaiten mulle JOS maltoin mennä nukkumaan siinä vaiheessa, kun lääke lähti vaikuttamaan.. Eli useimmiten en. Annos oli 20mg, mutta aika usein otin vähintään 100mg, tolet nousi muutamassa päivässä ja niiden laskemiseen pari viikkoa ainakin. Sitten ei taas nukuttu. Mut mun bentsovuodet on niin pitkä tarina, joten en nyt ala niitä tässä ruotimaan, mutta sanotaanko näin, että viidestä vuodesta muistan ehkä 6kk, loput on pimennossa. Kaikki alkoi jouduttuani psykiatriseen sairaalaan itsetuhoisuuden vuoksi ja jossa sain 3kpl imovanea, se oli sitten siinä. Bentsoista tuli mulle 16-21vuotiaana PAHA ongelma.

Mutta unettomuudesta. Tällä hetkellä mulla menee, yllätys yllätys, ketiapiinia 25-100mg, melatoniinia ja 75-100mg ataraxia. Lääkitys toimii oikeastaan vain silloin, jos ei ole mitään ylimääräistä huolta stressiä tai mitään, muuten ei ketipinorit tee yhtään mitään, nenä vaan menee tukkoon ja pumppu hakkaa. Inhoan muutenki koko lääkettä, mut muuta vaihtoehtoa ei varmaan mun kohdalla ole, bentsoja en saa mitenkään, en halua väsyttäviä masennuslääkkeitä enkä muita neuroleptejä (kokeiltu on mm remeron, zyprexa, levozin, doxal..) ja sivuoireet on liian hankalia. Ketipinor sentään ei lihota eikä tee ihan zombieksi.
"I'm a living wreck i live in tooting bec, i'm cosmic ted spaced out of my head.."

midvekko
Tuppisuu

Post by midvekko » Thu 16 Jun 2016, 01:22

Tyhmä kyssäri. Viime lauantaista asti viihteilin xanoreilla / viinalla / kolalla (tyhmäähä tuon) ja jtn vitun buprea vahingossa ekaa kertaa tuli nokitettua maanantai aamuna ja öyskäsin siitä. Loppu toi sekoilu tossa maanantaina aamuna ja nukuin käytänössä koko tiistain. Aika moiset laskut ollu tässä ja napsinu noita xanoreita ilman viinaa ti ja ke. Eli 4 päivää syöny noita ryynejä nyt, ei mitää älyttömiä määriä 0.5-2mg per pv max. Tuleeko mitää viekkareit jos lopettelen perjantaina ku oon vähä saanu jarruteltua oloa? Kannattaako vähentää pikkuhiljaa vai voiko lopettaa noin 6 päivän käytöllä seinään? Kannattaako vaihtaa pameihin? Voiko noita mennä kysymään yleisen puolelta kun ei ois ku äxiä vaa täs ja koukkuvuus riski suurempi noissa? Sillo tällö nappailen ryynei jos o ollu kova viikonloppu, ei oo oikee tolee noihi, tääki varmaa pisi aika mitkä syöny ikin putkee. Eipä oo ollu mitää pahempia vainoja tai pelkotiloja, enemmänki ehk krapula ku tuli kitattua kolmepv sisää nii vitusti viinaa. Sori vähä sekavaa tekstiä. :D

Harold
Kameleontti

Post by Harold » Thu 16 Jun 2016, 16:14

midvekko wrote:Tyhmä kyssäri. Viime lauantaista asti viihteilin xanoreilla / viinalla / kolalla (tyhmäähä tuon) ja jtn vitun buprea vahingossa ekaa kertaa tuli nokitettua maanantai aamuna ja öyskäsin siitä. Loppu toi sekoilu tossa maanantaina aamuna ja nukuin käytänössä koko tiistain. Aika moiset laskut ollu tässä ja napsinu noita xanoreita ilman viinaa ti ja ke. Eli 4 päivää syöny noita ryynejä nyt, ei mitää älyttömiä määriä 0.5-2mg per pv max. Tuleeko mitää viekkareit jos lopettelen perjantaina ku oon vähä saanu jarruteltua oloa? Kannattaako vähentää pikkuhiljaa vai voiko lopettaa noin 6 päivän käytöllä seinään? Kannattaako vaihtaa pameihin? Voiko noita mennä kysymään yleisen puolelta kun ei ois ku äxiä vaa täs ja koukkuvuus riski suurempi noissa? Sillo tällö nappailen ryynei jos o ollu kova viikonloppu, ei oo oikee tolee noihi, tääki varmaa pisi aika mitkä syöny ikin putkee. Eipä oo ollu mitää pahempia vainoja tai pelkotiloja, enemmänki ehk krapula ku tuli kitattua kolmepv sisää nii vitusti viinaa. Sori vähä sekavaa tekstiä. :D
Noin pienellä annoksella ja noin lyhyellä käyttöajalla ei sitten millään saa itelleen refloja päälle. Kyllä se vaatii vähintään viikkojen käytön.
hyvästi jää, et koskaan minua täällä enää nää

tRip
Me Gusta

Post by tRip » Thu 16 Jun 2016, 18:37

Pääsääntöisesti bentsoja ei ikinä kannattaisi täysin seinään lopettaa.

Ihan muutaman päivän aikanakin laskettu annos vähentää damageja, mitä se tekee aivoille mm. kun hermosto käy ylikierroksia.

Tietystikin satunnaiset käytöt, ja muutaman päivän kuurit nyt menee missä alkoholin krapulakin.

Gaba-järjestelmä on kumminkin kehon primitiivisimpiä jarrujärjestelmiä.

Jo viikossa voi saada aikaan reflat. Parin viikon käytön jälkeen jo suosittelisin vähentämään annosta asteittain.

imo.
Keep it unreal.

Harold
Kameleontti

Post by Harold » Thu 16 Jun 2016, 21:37

tRip wrote:Pääsääntöisesti bentsoja ei ikinä kannattaisi täysin seinään lopettaa.

Ihan muutaman päivän aikanakin laskettu annos vähentää damageja, mitä se tekee aivoille mm. kun hermosto käy ylikierroksia.

Tietystikin satunnaiset käytöt, ja muutaman päivän kuurit nyt menee missä alkoholin krapulakin.

Gaba-järjestelmä on kumminkin kehon primitiivisimpiä jarrujärjestelmiä.

Jo viikossa voi saada aikaan reflat. Parin viikon käytön jälkeen jo suosittelisin vähentämään annosta asteittain.

imo.

IMHO ei vielä vaadi noin lyhyellä ajalla asteittaista lopettamista. Itsellä ollut joskus useamman viikon bentsokuureja ja ihan kunnialla on lopetettu seinään. Tosin eihän sitä tiiä mitä damagee ne on tuolla aivoissa sitten tehnyt. En edes tiennyt. että bentsojen vähentäminen voi aiheuttaa vahinkoa.

Oon nyt ekaa kertaa viiteen vuoteen täysin bentsoton. Rivatril meni 3x2mg päivässä ja noin puolivuotta kesti lasku nolliin. Mut huom. tuo aika mitä söin bentsoja on aika pitkä. Mut HITTO mä oon ylepä, että sain hoidettua koko homman avohoidossa!
hyvästi jää, et koskaan minua täällä enää nää

Suboxoneprinssi
Lepakko

Post by Suboxoneprinssi » Sat 18 Jun 2016, 18:42

Vortex wrote:
zerk wrote:

[...]

Allekirjoitan nämä varoitukset 100%.

Sama. "Viihdekäyttöön" yksi parhaista; todellinen "rähinäbentso". Pitkävaikutteisuutensa vuoksi myös vaarallinen, koska jos lähtee filmi poikki ja syö koko boksin, sitä on tutkalla ainakin pari vuorokautta pidempään kuin vastaavasta määrästä esim. Xanoreita.

Omaan tarkoitukseen sekä "narkkarien off-labelina" (laskuihin, refloihin) monipuolisen vaikutusprofiilinsa vuoksi (estää ahdistusta, relaksoi tehokkaasti lihaksia, voimakas sedatiivinen vaikutus, sekä objektiivisesti "päihdyttävä) sekä pitkän vaikutusajan vuoksi, kun pitää kestää pitkät laskut, lääkkeenä todella hyvä.

Sekä nukahtamis- että uniongelmista kärsineenä minulle paras Suomessa määrättävä bentso unilääkkeeksi. Väärinkäyttöpotentiaali kuitenkin keskimääräistä suurempi bentsojen suhteen, näin objektiivisesti. Toki isossa osassa on myös henkilökohtaiset erot: yleensä nimenomaan se bentso, josta joku henkilö eniten subjektiivisesti pitää, on erityisen altis väärinkäytölle.