Yleistä keskustelua bentsodiatsepiineista

Keskustelua opiaateista, opioideista, bentsodiatsepiineista ja muista sedatiiveista, sekä niiden turvallisesta käytöstä.
Petri6
OD

Re: Yleistä keskustelua bentsodiatsepiineista

Post by Petri6 » Sun 27 Mar 2016, 12:36

thejunkass wrote:Petri6: Tarkoitin juurikin "eiväthän" eli ilmaisin itseäni huonosti. Olen ollut bupren päivittäiskäyttäjä vuosia - siis en nyt vaan nuorempana - ja silloin ei bupresta saanut enää muita "oloja" kuin että reflat sai pois, eli tuli terveeksi = normaaliksi. Noista ajoista on jo pian kymmenisen vuotta. Nyt mennyt joku 4kk 2-3 kertaa viikossa, ja siitähän alkoi sitten päivittäiskäyttö jota ollut pari-kolme kuukautta. Pregabaliinin kanssa saan vielä oloja. Mutta siis annoin sinun ymmärtää väärin, ajatukseni oli juuri kuten totesit. Tarkoitukseni oli vain herätellä tuota nuorta herraa, että pientä itsekusetuksen makua. Aivan kuin sinä ja minä toteaisimme, että ei meillä ole ongelmaa emmekä ole narkomaaneja koska käytämme vain pysyäksemme kunnossa. Tätä hain, asetin sanani vain huonosti.
Niin vähän ajattelinkin, ja olen samaa mieltä (tosin en itsekään olisi/ollut nuorempana kuunnellut kokeneempia opioideihin liittyen).
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun

Blackened
Apteekki

Post by Blackened » Sun 27 Mar 2016, 13:35

Petri6 wrote:Niin vähän ajattelinkin, ja olen samaa mieltä (tosin en itsekään olisi/ollut nuorempana kuunnellut kokeneempia opioideihin liittyen).
Näinhän se menee, en minäkään kuunnellut. Yritetään nyt kuitenkin, jospa tästä saataisiin historian ensimmäinen kokeneempia käyttäjiä kuunteleva heppu, joka lopettaa ennen kuin on liian myöhäistä. :twisted:
Cogito, ergo sum

kuumottelija
Lepakko

Post by kuumottelija » Wed 30 Mar 2016, 11:29

thejunkass wrote:
Petri6 wrote:Niin vähän ajattelinkin, ja olen samaa mieltä (tosin en itsekään olisi/ollut nuorempana kuunnellut kokeneempia opioideihin liittyen).
Näinhän se menee, en minäkään kuunnellut. Yritetään nyt kuitenkin, jospa tästä saataisiin historian ensimmäinen kokeneempia käyttäjiä kuunteleva heppu, joka lopettaa ennen kuin on liian myöhäistä. :twisted:

Concerta ei vain sovi sydämen kanssa ja keskittymiskyky on täydellisyyttä hipova ihan oikeasti - mutta jotakin ADHD:n häiriöistä olen usein pohtinut voivani hieman potea. Ainoa vain kun en voi käyttää stimuja joka päivä... mutta btw 2 yötä taas ilman benekkijä. Tosin 150 mg Lyrica apuna.

Mekstori
Psykonautti

Post by Mekstori » Wed 30 Mar 2016, 12:47

Täällä kans yks potilasj jolle pikkuhiljaa muodostumassa bentsokoukku. Joku mainitsi aikasemmin ADD. Itellä on psykiatri määrränny Concerta 18mg (metyylifenidaatti) 1-3/pv kokeiluun ADHD:n hoitoon. Ei diagnosoitu mutta vahva epäilys ja ite sanoisin että pelkkä ADD.

Noi toi mukanaan kamalaa kropallista stressiä ja jos oli joku stressaava tilaanne ni tuntu aina Concertoissa että sydän hakkaa rinnasta läpi. Auttoivat kyllä keskittymään mutta välillä sydämen syke tuntui häiritsevän korkealta joten olen käyttänyt vain tarvittaessa.

On minulla ollut myös ahdistus oireita aika lailla samanlaisia kuin "kuumottelija" kuvasi, mutta hieman lievempiä. Nuorempana paniikkikohtauksia ja joutui lähtemään kesken koulusta pois. Terapia on kyllä auttanut näihin ja ehkä myös psykedeelit.

Itse asiaan; nyt viimeisen parin kuukauden ajan olen syönyt diapameja 10-30mg/pv ja ne on auttanut tuohon levottomuuteen ja keskittymiseen. Tuskinpa ADHD:n käypähoitosuosituksiin bentsot kuuluvat? Itsellä auttaa.

Kysymys kuuluu kannattaisiko pysyä bentsoissa vai yrittää Concertan kanssa ja kärsiä kroppaoireista eli kärjistettynä syödäkö bentsoja ja tyhmentyä vähäsen vai Concertoja ja kuolla sydäriin 50v :P Omassa suvussa on paljon verenpainetautia ja faijalla oli 50v eka/ainut ?stressiperänen? sydäri ja leikattiin ja hengissä on vielä kyllä. Toisaalta suvussa on myös alkoholismia ja päihderiippuvuutta: Isoäiti täytti 90 ja syönyt koko elämänsä bentsoja ja ainanki pitkäaikas muisti sillä on pysyny hyvänä, mut lähivuosien tapahtumat hämärtyneet.

Niin ja vielä se, että opiskelen tietojenkäsittelyä (ohjelmointia ym.) yliopistolla eli kognitiiviset kyvyt ei sais surkastua. Joten tällä hetkellä valitsisin mielummin 50v täysjärkisenä hautaan ku tyhmentyneenä loppuelämä.

Sen olen ainankin ymmärtänyt että bentsot + metyylifenidaatti olisi huono yhdistelmä kuten nopea+ hidas yleensäkin.

Ens kuussa kyllä psykiatrin aika mut aattelin täältäkin kysellä kokemuksia :)

PS: en ole tällä hetkellä minkään päihteen vaikutuksen alainen vaikka teksti saattaa ollakin sekavaa

Blackened
Apteekki

Post by Blackened » Wed 30 Mar 2016, 13:59

kuumottelija wrote:Concerta ei vain sovi sydämen kanssa ja keskittymiskyky on täydellisyyttä hipova ihan oikeasti - mutta jotakin ADHD:n häiriöistä olen usein pohtinut voivani hieman potea. Ainoa vain kun en voi käyttää stimuja joka päivä... mutta btw 2 yötä taas ilman benekkijä. Tosin 150 mg Lyrica apuna.
Se on ihan totta, tuo on kyllä aika raskas sydämelle, samoin maksalle. Aikuisilla itse näkisin lyhytvaikutteisemman valmisteen parempana vaihtoehtona, kuten Ritalin tai Medikinet. Concerta tuppaa vaikuttamaan pitkään, ja siinä tulee päivän mittaan pieniä nousuja ja laskuja, koska olettaakseni lääke vapautuu aika epälineraarisesti. Ja monesti iltapäivällä alkaa särkeä päätä. Kahvi kannattaisi melkein jättää pois Concertan kanssa.

Sori OT, ei kuulu bentsokeskusteluun. Jatketaan bentsoista.
Mekstori wrote:Täällä kans yks potilasj jolle pikkuhiljaa muodostumassa bentsokoukku. Joku mainitsi aikasemmin ADD. Itellä on psykiatri määrränny Concerta 18mg (metyylifenidaatti) 1-3/pv kokeiluun ADHD:n hoitoon. Ei diagnosoitu mutta vahva epäilys ja ite sanoisin että pelkkä ADD.

Noi toi mukanaan kamalaa kropallista stressiä ja jos oli joku stressaava tilaanne ni tuntu aina Concertoissa että sydän hakkaa rinnasta läpi. Auttoivat kyllä keskittymään mutta välillä sydämen syke tuntui häiritsevän korkealta joten olen käyttänyt vain tarvittaessa.

On minulla ollut myös ahdistus oireita aika lailla samanlaisia kuin "kuumottelija" kuvasi, mutta hieman lievempiä. Nuorempana paniikkikohtauksia ja joutui lähtemään kesken koulusta pois. Terapia on kyllä auttanut näihin ja ehkä myös psykedeelit.

Itse asiaan; nyt viimeisen parin kuukauden ajan olen syönyt diapameja 10-30mg/pv ja ne on auttanut tuohon levottomuuteen ja keskittymiseen. Tuskinpa ADHD:n käypähoitosuosituksiin bentsot kuuluvat? Itsellä auttaa.

Kysymys kuuluu kannattaisiko pysyä bentsoissa vai yrittää Concertan kanssa ja kärsiä kroppaoireista eli kärjistettynä syödäkö bentsoja ja tyhmentyä vähäsen vai Concertoja ja kuolla sydäriin 50v :P Omassa suvussa on paljon verenpainetautia ja faijalla oli 50v eka/ainut ?stressiperänen? sydäri ja leikattiin ja hengissä on vielä kyllä. Toisaalta suvussa on myös alkoholismia ja päihderiippuvuutta: Isoäiti täytti 90 ja syönyt koko elämänsä bentsoja ja ainanki pitkäaikas muisti sillä on pysyny hyvänä, mut lähivuosien tapahtumat hämärtyneet.

Niin ja vielä se, että opiskelen tietojenkäsittelyä (ohjelmointia ym.) yliopistolla eli kognitiiviset kyvyt ei sais surkastua. Joten tällä hetkellä valitsisin mielummin 50v täysjärkisenä hautaan ku tyhmentyneenä loppuelämä.

Sen olen ainankin ymmärtänyt että bentsot + metyylifenidaatti olisi huono yhdistelmä kuten nopea+ hidas yleensäkin.

Ens kuussa kyllä psykiatrin aika mut aattelin täältäkin kysellä kokemuksia :)

PS: en ole tällä hetkellä minkään päihteen vaikutuksen alainen vaikka teksti saattaa ollakin sekavaa
En kyllä suosittele bentsojen pitkäaikaista käyttöä, olen itse käyttänyt vähän reilun vuoden päivittäin, ja selkeitä kognitiivisia häiriöitä alkanut ilmetä. Lähimuisti ja työmuisti heikentynyt merkittävästi; hukkaan asioita kädestäni, en muista sanoneeni jotakin jota olen oikeasti sanonut. En välillä muista puhelinnumeroita, pankkikortin numeroa tai vastaavia. Välillä olen laittamassa puurolautasta maustekaappiin, tai mausteita mikroon ajatuksissani. Olen alkanut typottamaan merkittävästi kirjoittaessani, vaikka en ole päihtynyt. Tunne-elämä on myös köyhtynyt, moni myös huomauttanut että en ole ihan oma itseni. Kuten totesit mummostasi, pitkäaikaismuisti voi säilyä hyvänäkin, mutta nimenomaan se tärkeä lyhyaikainen muisti = sensorinen- ja työmuisti kärsii.

Ja kaikki tämä siis VAIN vuoden päivittäisellä käytöllä ja (lähes) terapeuttusilla annoksilla. Ei siis mitään 20mg alpratsolaamia päivässä jne. ylilyöntejä, vaan välillä olen ylittänyt päivittäisen 10-20mg diatsepaami annoksen 5-10mg:llä. Satunnaisesti myös ottanut klonatsepaamia yli 1mg. Olen yrittänyt lopettaa pari-kolme kertaa, mutta en pysty. Reilun parin kuukauden päivittäisen opioidien käytön pystyin lopettamaan hieman alle kolmeksi viikoksi, mutta ilman bentsoja olen ollut maksimissaan vuorokauden.

Tämä on vain omakohtainen kokemukseni, ja olen äärimmäisen addikktiivinen luonne. Fakta vain on se, että pitkäaikainen bentsojen - jopa pienten annosten syöminen - aiheuttaa merkittäviä kognitiivisia haittoja. Sitä faktaa ei muuta se, että itse kokee olevansa "normaali". Ongelmat alkavat pikkuhiljaa ja niitä on vaikea itse huomata alkuun. Mutta usko pois, kyllä muut huomaa, ja lopulta sinä itsekin.
Cogito, ergo sum

Mekstori
Psykonautti

Post by Mekstori » Wed 30 Mar 2016, 18:10

Joo siis itselläni lähti bentsojen käyttö aluksi viihteenä alprolapuilla. Nyt vasta oppinut sen että vähempi parempi. Joskus vuodenvaihteessa aloin bentsoila enemmän leikkiä ja säännöllistä lääkekäyttöä takana 3kk jota ennen vihteilin isoillakin annoksilla sillon tällöin.

Nyt alotin vähentämään. Eilen en ottanut yhtään ja tänään aamupäivästä 2,5mg diapamia. Mutta tahti on yleensä ollut keskimäärin 30mg/vrk. Useimmiten vain 10mg ja joskus taas 50-60mg. Jos tuolla 2,5mg kertannoksella ei mitään vierotusoireita ilmene niin lopetan kokonaan, vaikka auttavatkin hyvin. Ehkä sitten kun on stressaavampi elämänvaihe niin voi kuuriluontoisesti syödä...jos onnistuu. Itsekin aika helposti addiktoituva persoona. Ei se stressikään mitään terveellistä ole!

Toisaalta taas kuurin aikana on elämänhallinta ollut parempaa. On nähnyt enemmän kavereita, on pysynyt kämppä siistinä, on tullut laitettua ruokaa ITSE ekaa kertaa pariin vuoteen, aloin soittaa bändissä, tehnyt elämän ensimmäiset kunnon hölkkälenkit (armeijaa tai koululiikuntaa jos ei lasketa) ja kouluhommat on kulkenut sinä sivussa normaaliin tahtiin. Estot vähentyneet sen verran että on saanut uusia kavereita ym. Kaikesta tästä ei voi kiittää bentsoja, mutta jotenkin uskaltanut tarttua tilaisuuksiin elämässä. Jos vaan jotenkin saisi tajuttua mikä omassa ajattelussa muuttuu bentsoissa ja jos sitä ajattelua sais tuotua selväpäiseen tajuntaan.

Itsekin olen huomannut pieniä samanlaisia kognitiivisia muutoksia työmuistiin ja lähimuistiin, mutta uskon niiden palautuvan jos nyt lopetan. Ja muutenkin jos bentsoja käyttää niin kaikki muutkin päihteet menettää hohtoaan. Esim trippailessa huomaa ettei oo nin hauskaa/hienoa/syvällistä ja sit jos taas ei ota trippailupäivänä (tai diapamin kohdalla paria päivää ennen jottei enää elimistössä) niin sitten tripillä alkaa ahdistaa kun kroppa tarvis bentsoja.

Mainittakoon se että oma bentsojen käyttö alkoi kun paja loppui pitkän putken jälkeen ja oli bentsoja saatavilla.. nyt ehkä takaisin pajaan. Se on sitten eri asia onko se pitkäaikaisessa käytössä yhtään terveellisempää(vaporisoimalla käytän)? Pitäisi vaan oppia itse säätelemään tunteita eikä käyttää päihteitä siihen.

Ehkä se on juuri huolestuttavinta lukea että bentsoja määrätään teini-ikiäisille joilla ei ole vielä kehittynyt keinoja purkaa ahdistusta. Välillä kuuluu olla paska ja ahdistunut olo jotta voi kokea niitä huippukohtia. Onhan nyt ylös ja alas kulkeva vuoristorata paljon mielenkintoisempi, joten miksi tehdä siitä täysin tasainen bentsoilla?

EDIT: Lisättäköön se että mulla on luontasestikin aika huono muisti kuten myös faijalla ja mutsilla jotka ei mitään bentsoja popsi. Että ei sitä hirveesti oo varaa huonontaa :P Äo kauan sitten tehtynä 128 en muista skaalaaa mutta muitaakseni se oli se mensan testi. Pitää tehdä nyt uudestaan toi testi.

Blackened
Apteekki

Post by Blackened » Wed 30 Mar 2016, 18:34

Mekstori wrote:Nyt alotin vähentämään. Eilen en ottanut yhtään ja tänään aamupäivästä 2,5mg diapamia. Mutta tahti on yleensä ollut keskimäärin 30mg/vrk. Useimmiten vain 10mg ja joskus taas 50-60mg. Jos tuolla 2,5mg kertannoksella ei mitään vierotusoireita ilmene niin lopetan kokonaan, vaikka auttavatkin hyvin. Ehkä sitten kun on stressaavampi elämänvaihe niin voi kuuriluontoisesti syödä...jos onnistuu. Itsekin aika helposti addiktoituva persoona. Ei se stressikään mitään terveellistä ole!
Jos oikeasti haluat vähentää, niin älä koskaan suurenna annosta, se nimittäin aika lailla kusee koko vähentämisen. Diatsepaamissa on pitkä puoliintumisaika, eli jos otat ensin viikon 2.5mg päivässä, sitten perjantaina ja lauantaina 50-60mg päivässä, niin maanantaina veressä on vielä huomattava määrä diatsepaamia ja sen metaboliitteja. Sen takia tuntuu, että se 2.5mg tuntuu auttavan.

Jos olet ottanut suuria määriä alproa viihdekäyttöön (joka nosta toleranssia aivan mielettömästi) ja nyt semi-päivittäin 20-30mg diatsepaamia, on 2.5mg aivan liian vähän. Suosittelisin koittamaan vaikkapa viikon 20mg annoksella, jos tuntuu että pärjäät, niin ota vielä toinen viikko. Kolmantena viikkona koita vaikkapa 15mg päivässä, ja jos tuntuu että pärjäät, niin ota vielä toinen viikko. Ne viimeiset milligrammat on ne pahimmat, koska siinä puhutaan jo enemmänkin vahvasta henkisestä koukusta = pelottaa jättää se tuttu ja turvallinen panssari pois.

Luepa tämä ajatuksella. Siellä on ensinnäkin helvetisti tietoa bentsoista ja niiden vaikutusmekanismeista, ja vaikutuksista kehoon. Loppupäässä löytyy ihan ihan yksityiskohtaiset vähennysohjeet eri bentsoille ja eri annoksille. Ne ovat tietysti aina tapauskohtaisia, mutta nuo ovat tutkitusti todettu tehokkaaksi ja kivuttomaksi menetelmiksi. http://www.sosiaalisairaala.fi/koulutus ... nuaali.pdf
Cogito, ergo sum

Mekstori
Psykonautti

Post by Mekstori » Thu 31 Mar 2016, 00:14

^
Alpratsolaamin lopetin seinään vikko tai pari ennen ku alotin diapamit. Sillon oli viekkarit jo jonkunlaiset kun päivittäisannos saattoi olla >10 mg alpraa. Tosin jokapäiväistä käyttöä oli vain pari viikkoa.

Kuuntelen kyllä kroppaani. Äsken otin vielä tuon aamuisen 2,5mg lisäksi 10mg ja nyt sitten unten maille. Kyllä tää vierottuminen vielä tässä vaiheessa pitäs olla helppoa? Tiedän kyllä että diazepamilla on pitkävaikutteisempia metaboliitteja jotka saattavat olla kropassa vielä 2-3vrk päästä. Mutts eilen en esim ottanut koko päivänä yhtään diapamia ja sain nukuttua mutta aamulla ahdisti. Edellisenä iltana olin ottanut joku 20mg.

Tuskin tulisi edes vakavia vieroitusoireita jos lopettaisi seinään tuosta 20mg? Mielummin lyhyt lopetus kuin pitkä piina :P
Kannabis jota nyt on runsaasti saatavilla auttaa ainankin itselläni tosi paljon. Jos kuurin aikana käytin kannabista niin 5-10mg riitti aivan hyvin.

kuumottelija
Lepakko

Post by kuumottelija » Thu 31 Mar 2016, 06:52

Seinäänlopetus on kuolemanvaarallista;

Bentsoja määrätään eri syihin, mutta jos muuta lääkettä ei normaalin elämän ylläpitoon ole, pyydän älkää mollatko näitä ihmisiä kuten minä.
Nybläri auttaa mutts kun sitä eioo kun jengi kaipaa aivotsekas-tavaraa.

Mekstori
Psykonautti

Post by Mekstori » Thu 31 Mar 2016, 16:10

^
Aattelin mennä sillä mentaliteetilla että jos sietämättömiä vierotusoireita ilmaantuu niin sitten lisään annosta ja jos ei mitään vakavia oireita niin vähennän. Tiedän kyllä että saattaa olla kuoleman vaarallista lopettaa seinään, mutta noissa tapauksissa on usein ollut pitkäaikainen (vuosien) käyttö takana.

Aattelin että jätän aamuannoksen ottamatta ja 10mg iltasin. Kunhan vaan on jotain kiinnostavaa tekemistä ni ei niitä lieviä vierotusoireita huomaa. Sitte ku on himassa eikä tee oikeen mitään ni sit kyl huomaa.

Kyllä musta tuntuu että mä huomaan jos mä alan kuolemaa tekemään :P on mulla kuitenki 30*10mg diapameja tossa vielä ja aattelin et noi kyllä riittää vierotukseen.

EDIT: Eikä ollu tarkotus mollata ketään, mut onhan se niin että bentsot hoitaa oiretta eikä paranna mitään vaan niikun moni yllä sano niin saattaa vaan pikässä juoksussa pahentaa eikä parantaa (paradoksaaliset oireet: alla oleva ahdistus vaan pahenee ym.) Toisaalta jos vaihtoehdot on itsemurha tai bentsot niin valitse ihmeessä bentsot, mut jos haluaa tasapainosen elämän ni sit vaikka kärsii jokusen kuukauden/vuoden ja opettelee couppaamaan oman ahistuksensa kanssa ja käsittelee sitä. IMO *kohta salee taas itekkin vetelee kaksin käsin bentsoja :doh: *

Blackened
Apteekki

Post by Blackened » Thu 31 Mar 2016, 19:14

kuumottelija wrote:Seinäänlopetus on kuolemanvaarallista;

Bentsoja määrätään eri syihin, mutta jos muuta lääkettä ei normaalin elämän ylläpitoon ole, pyydän älkää mollatko näitä ihmisiä kuten minä.
Nybläri auttaa mutts kun sitä eioo kun jengi kaipaa aivotsekas-tavaraa.
Niin siis vuosien tai vuosikymmenten päivittäinen käyttö suurilla annoksilla voi olla hengenvaarallista lopettaa seinään. Mekstorilla oli pari viikkoa suurilla annoksilla, ei tässä vielä ole lähelläkään hengenvaaraa. Dokaamisen lopettaminenkin voi olla hengenvaarallista, mutta vaatii vuosikymmenten päivittäistä haitallista käyttöä. Parin viikon jälkeen voi tulla aika nihkeät fiilikset ja mutta ei siinäkään tapauksessa vielä hengenvaarasta puhuta. Molemmathan ovat GABA-reseptorien agonisteja.

Toisekseen en minä sinua ole missään vaiheessa mollannut, vaan kyseenalaistanut bentsojen käyttöäsi ja motiivejasi. En tiedä tarkkaa ikääsi, mutta oletan että olet 19-21v heppu, korjaa jos/kun olen väärässä. Vielä olisi paljon nähtävää ja koettavaa, mutta noilla bentsomäärillä tässä vaiheessa elämääsi tuhoat tulevaisuutesi pitkässä juoksussa. Ja edelleenkin kummastelen miten kukaan lääkäri määrää moisia annoksia ja 4-5 eri bentsoa, varsinkin ikäisellesi hepulle.
Cogito, ergo sum

zerk
Moderator

Post by zerk » Thu 31 Mar 2016, 20:39

thejunkass wrote:Fakta vain on se, että pitkäaikainen bentsojen - jopa pienten annosten syöminen - aiheuttaa merkittäviä kognitiivisia haittoja. Sitä faktaa ei muuta se, että itse kokee olevansa "normaali". Ongelmat alkavat pikkuhiljaa ja niitä on vaikea itse huomata alkuun. Mutta usko pois, kyllä muut huomaa, ja lopulta sinä itsekin.
Indeed. Ikävä kyllä sen tajuaa itse useimmiten vasta lopettamisen jälkeen. Näin jälkeenpäin ajatellen varsinkin lähimuisti, motoriset kyvyt ja tarkkaavaisuus oli todella huonossa jamassa ja olin vuosien ajan aivan vitun kujalla ja sekaisin enkä sitä itse edes huomannut. Muut kyllä huomasivat. Kyllä sen tästä kuumottelijastakin näkee, että bentsoja menee liikaa. Harmittaa todella paljon se miten paljon bentsoriippuvuus teki hallaa nuorelle miehelle. Ahdistuksen, tuskan ja epätoivon täyttämä elämänvaihe pitkittyi tämän takia aivan turhaan ja siitä saa tavallaan edelleen maksaa hintaa.

Ikävä kyllä siinä missä jotkut lääkärit kieltäytyvät kokonaan kirjoittamasta bentsodiatsepiineja niitä tarvitseville, niin kirjoittavat toiset niitä taas reippaasti liikaa. Jälkimmäisen kaltainen lääkäri sattui omalle kohdalle ja tuloksena oli jäätävä diatsepaamiannos jota on jälkeenpäin taivasteltu ja kritisoitu varsin rajusti.
^^@_

Blackened
Apteekki

Post by Blackened » Thu 31 Mar 2016, 21:07

Mitä muita vaihtoehtoisia hoitoja olet koittanut, kuumottelija? Ihan mielenkiinnosta kysyn.

Ja mitä bentsoja saat ihan laillisia reittejä? Näyt saavan alprot ja loratsepaamit sekä midatsolaamit joltain kaverilta.
Cogito, ergo sum

Blackened
Apteekki

Post by Blackened » Fri 01 Apr 2016, 13:57

Tämä kannattaa lukea kaikkien nuorten ja miksei vanhempienkin bentsoviihteilijöiden/bentsojen liikakäyttäjien/bentsojen pitkäaikaiskäyttäjien.

https://en.wikipedia.org/wiki/Effects_o ... zepine_use

Kognitiivisista vaikutuksista:
"When benzodiazepine users cease long-term benzodiazepine therapy, their cognitive function improves in the first six months, although deficits may be permanent or take longer than six months to return to baseline."

Vaikutuksista unenlaatuun:
"Although benzodiazepines can put people to sleep, while asleep, the drugs disrupt sleep architecture: decreasing sleep time, delaying time to and decreased REM sleep, increasing alpha and beta activity, decreasing K complexes and delta activity, and decreasing deep slow-wave sleep (i.e., NREM stage 3 and 4, the most restorative part of sleep for both energy and mood)"

Psyykkisiä ja fyysisiä vaikutuksia:
"The long-term use of benzodiazepines may have a similar effect on the brain as alcohol, and are also implicated in depression, anxiety, posttraumatic stress disorder (PTSD), mania, psychosis, sleep disorders, sexual dysfunction, delirium, and neurocognitive disorders (including benzodiazepine-induced persisting dementia which persists even after the medications are stopped)

"A study of 50 patients who attended a benzodiazepine withdrawal clinic found that long-term use of benzodiazepines causes a wide range of psychological and physiological disorders. It was found that, after several years of chronic benzodiazepine use, a large portion of patients developed various mental and physical health problems including agoraphobia, irritable bowel syndrome, paraesthesiae, increasing anxiety, and panic attacks, which were not preexisting. The mental health and physical health symptoms induced by long-term benzodiazepine use gradually improved significantly over a period of a year following completion of a slow withdrawal. Three of the 50 patients had wrongly been given a preliminary diagnosis of multiple sclerosis when the symptoms were actually due to chronic benzodiazepine use. Ten of the patients had taken drug overdoses whilst on benzodiazepines, despite the fact that only two of the patients had any prior history of depressive symptomatology. After withdrawal, no patients took any further overdoses after 1 year post-withdrawal. The cause of the deteriorating mental and physical health in a significant proportion of patients was hypothesised to be caused by increasing tolerance where withdrawal-type symptoms emerged, despite the administration of stable prescribed doses."

Myös nämä kannattaa lukea. Monelle vanhemmalle ja kokeneemmalle varmasti tuttua.

https://en.wikipedia.org/wiki/Benzodiaz ... l_syndrome
https://en.wikipedia.org/wiki/Post-acut ... l_syndrome

"Benzodiazepines are the most notable drug for inducing prolonged withdrawal effects with symptoms sometimes persisting for years after cessation of use."

Tarkoitus ei ole saarnata, vaan ihan oikeasti kannustaa valistamaan itseään. Minä ainakin haluan tietää tarkkaan mitä kehooni laitan. Monelle bentsot tuntuvat olevan harmittoman hassuja karkkeja ja kaikki muut psykotrooppiset mielenterveyslääkkeet myrkkyä. Loppupeleissä nämä ovat kaikki myrkkyä.

PS. Enkä edelleenkään ole mikään anti-bentso saarnaaja. Käytän itsekin päivättin terapeuttisilla annoksilla, josta on jo aiheutunut erinäisiä mm. kognitiivisia haittavaikutuksia. En vain kestä kun nuoret heput vetävät valtavia määriä bentsoja "koska mikään muu ei auta, eikä näistä mitään haittaa ole, näillä mä pysyn kunnossa".
Cogito, ergo sum

Blackened
Apteekki

Post by Blackened » Fri 01 Apr 2016, 14:42

Ensimmäinen bentsodiatsepiini oli muuten klooridiatsepoksidi, joka keksittiin aivan sattumalta, tosin niin kuin aika moni muukin substanssi. Sildenafiilikin (Viagra) kehitettiin alunperin verenpaineen ja angiinan hoitoon, no ei auttanut mutta testihenkilöt saivat elämänsä erektion... Loppu on historiaa. :mrgreen:

"Chlordiazepoxide (initially called methaminodiazepoxide) was the first benzodiazepine to be synthesised in the mid-1950s. Chlordiazepoxide was synthesised from work on a chemical dye, quinazolone-3-oxides. It was discovered by accident when in 1957 tests revealed that the compound had hypnotic, anxiolytic and muscle relaxant effects."

Olisi mielenkiintoista päästä näkemään näitä kemistejä töissään, sörkkivät ja tökkivät vähän sinne ja tuonne, ja oho; keksittiin vahingossa bentsot! :P

Ja sitä miettii, miten valtavasti olisi vielä potentiaalia kehittää uusia ja tehokkaampia lääkkeitä ja kemikaaleja, jos vain olisi tahtoa ja julkista rahoitusta. Lääkefirmat kehittävät kyllä lääkkeitä tasaisen tappavaan tahtiin, mutta silloin motiivina on sijoittajien osingot eikä oikeasti tehokkaampia ja turvallisempi lääke.
Cogito, ergo sum

Sidney
Lepakko

Post by Sidney » Fri 01 Apr 2016, 16:12

Monelle bentsot tuntuvat olevan harmittoman hassuja karkkeja ja kaikki muut psykotrooppiset mielenterveyslääkkeet myrkkyä. Loppupeleissä nämä ovat kaikki myrkkyä.
Tälläistä ajattelua tuntuu olevan liikkeellä.
Kaikki muut mieliala, masennus, -ja ahdistuslääkkeet ovat päätä rei'ittäviä myrkkyjä, mutta bentsot taasen täysin harmittomia lääkkeitä.
Lähipiirini bentsojenkäyttöön liittyy myös muihin päihteisiin verrattuna reilusti suurempi tarve vakuutella lääkityksen(kuosituksen) välttämättömyyttä.
Myös jo aiemmin kommentoimaani bentsojen väärinkäytön paheksuntaa ilmenee havannointini perusteella eniten juuri bentsoja väärinkäyttävissä porukoissa. Kaksinaismoralismi rokkaa.

rufftuff
Lepakko

Post by rufftuff » Fri 01 Apr 2016, 23:25

Sidney wrote:
Monelle bentsot tuntuvat olevan harmittoman hassuja karkkeja ja kaikki muut psykotrooppiset mielenterveyslääkkeet myrkkyä. Loppupeleissä nämä ovat kaikki myrkkyä.
Tälläistä ajattelua tuntuu olevan liikkeellä.
Kaikki muut mieliala, masennus, -ja ahdistuslääkkeet ovat päätä rei'ittäviä myrkkyjä, mutta bentsot taasen täysin harmittomia lääkkeitä.
Lähipiirini bentsojenkäyttöön liittyy myös muihin päihteisiin verrattuna reilusti suurempi tarve vakuutella lääkityksen(kuosituksen) välttämättömyyttä.
Myös jo aiemmin kommentoimaani bentsojen väärinkäytön paheksuntaa ilmenee havannointini perusteella eniten juuri bentsoja väärinkäyttävissä porukoissa. Kaksinaismoralismi rokkaa.
Kyllä kun miettii omiakin entisiä tuttuja/kavereita niin kyllä jokaisella on hermosärkyä, paniikkihäiriöö, jännitystä, stressiä, unettomuutta yms vaivaa ja bentsoilla yms pillereillä ne pysyy hallinnassa, ei mikää muu auta ja ei kannata ees kokeilla. Kyseisiä vaivoja ei kenestäkään huomaa mutta lääkityksen vaikutus näkyy kilometrin päähän, sit vakuutellaan miten on hyvä olla ilman vaivoja ja olo on mitä skarpein :D just just.

Ite oon tyytyväinen et pääsin irti noista lääkityksistä mitä oli. Ihan vitun vapauttavaa elää ilman et tarvii hikoilla riittääkö ryynit et jaksaa/pystyy jotain tekemään. Väitän et aika moni pärjäis ilmankin bentsoja jos ois motivaatioo tehä omille ongelmilleen jotain eikä vaan junnata paikoillaan. Enkä nyt väitä että ihan kaikille nää ei pienillä annoksilla oo elintärkeitä jopa, tottakai ne ketkä näitä syö lääkkeenä oikeisiin vaivoihin niin ne tyypit myös tekee sen lääkityksen ohella muitakin asioita päästäkseen ongelmistaan/vaivoistaan yli.

Itellä oli ihan suunnaton apu myös näistä kun oli vaikeet ajat ja tapahtu kaikkee fyysisesti ja henkisesti raskaita asioita, mutta siitä ei ollu mitään hyötyä et söin 7-8 vuotta päivittäin ryynejä reseptillä. Enempi haittaa oli.
"LSD:tä koneistoon niin sä matkalle valmis oot,
niinhän lauloi aikoinaa jo beatlesi et lucy in the sky with diamondsi"

Blackened
Apteekki

Post by Blackened » Sat 02 Apr 2016, 13:12

^ Niinpä. Jäädään siihen kierteeseen, että kun ei jaksa/halua/pysty tehdä mitään, niin otetaan bentsoja että tulee parempi olo. No sitten kun on parempi olo niin ei edelleenkään jaksa/halua/pysty tehdä mitään, otetaan bentsoja. Ja tämä oravanpyörä pyörii loputtomiin. Aivan kuin bentsot olisivat oikotie onnelliseen elämään ja opiskelupaikkaan tai työpaikkaan. Raaka todellisuus vaan on se, että söi bentsoja tai ei, niin itse sinne pitää lähteä tekemään asioita. Ei ne ihanat rivatrilit niitä asioita tee puolestasi, saavat vain unohtamaan koko asian.

Ja jos bentsot parantaisivat ihmisen, niin miksi bentsoja syövät ovat yleensä aivan helvetin onnettomia ja rapakunnossa? Uskaltaisin väittää, että 10% bentsoja päivittäin syövistä pystyy pitämään käytön terapeuttisilla annoksilla pitkässä juoksussa. Tuokin voi olla liioittelua, luku voi olla alhaisempikin.
Cogito, ergo sum

rufftuff
Lepakko

Post by rufftuff » Sat 02 Apr 2016, 19:45

Blackened wrote:^ Niinpä. Jäädään siihen kierteeseen, että kun ei jaksa/halua/pysty tehdä mitään, niin otetaan bentsoja että tulee parempi olo. No sitten kun on parempi olo niin ei edelleenkään jaksa/halua/pysty tehdä mitään, otetaan bentsoja. Ja tämä oravanpyörä pyörii loputtomiin. Aivan kuin bentsot olisivat oikotie onnelliseen elämään ja opiskelupaikkaan tai työpaikkaan. Raaka todellisuus vaan on se, että söi bentsoja tai ei, niin itse sinne pitää lähteä tekemään asioita. Ei ne ihanat rivatrilit niitä asioita tee puolestasi, saavat vain unohtamaan koko asian.

Ja jos bentsot parantaisivat ihmisen, niin miksi bentsoja syövät ovat yleensä aivan helvetin onnettomia ja rapakunnossa? Uskaltaisin väittää, että 10% bentsoja päivittäin syövistä pystyy pitämään käytön terapeuttisilla annoksilla pitkässä juoksussa. Tuokin voi olla liioittelua, luku voi olla alhaisempikin.
Noinhan se menee, et unohtuu vaan ne todelliset ongelmat ja aina löytyy syy ottaa lääkitystä.

Yks mitä näistä kelailin eilen kun kirjotin tänne niin tuli mieleen sekin ihmisryhmä jotka yrittää lopettaa kaman vedon bentsoilla / muilla lääkkeillä, ja sit se onnistuu sen päivän kaks, kun hyvissä bentso oloissa haetaan jo subua ynnämuuta buustimaan ja pokkana leveillään kun on oltu jo kuivilla sen ja sen verta aikaa, vaikka on joka päivä menny reilu kasa ryynejä ja rännätty opiaatteja päälle. no en tiiä mistä tääkin mieleen tuli, mut tosi yleistä on kyseinen ilmiö.
"LSD:tä koneistoon niin sä matkalle valmis oot,
niinhän lauloi aikoinaa jo beatlesi et lucy in the sky with diamondsi"

Blackened
Apteekki

Post by Blackened » Sat 02 Apr 2016, 21:15

rufftuff wrote:
Blackened wrote:^ Niinpä. Jäädään siihen kierteeseen, että kun ei jaksa/halua/pysty tehdä mitään, niin otetaan bentsoja että tulee parempi olo. No sitten kun on parempi olo niin ei edelleenkään jaksa/halua/pysty tehdä mitään, otetaan bentsoja. Ja tämä oravanpyörä pyörii loputtomiin. Aivan kuin bentsot olisivat oikotie onnelliseen elämään ja opiskelupaikkaan tai työpaikkaan. Raaka todellisuus vaan on se, että söi bentsoja tai ei, niin itse sinne pitää lähteä tekemään asioita. Ei ne ihanat rivatrilit niitä asioita tee puolestasi, saavat vain unohtamaan koko asian.

Noinhan se menee, et unohtuu vaan ne todelliset ongelmat ja aina löytyy syy ottaa lääkitystä.

Yks mitä näistä kelailin eilen kun kirjotin tänne niin tuli mieleen sekin ihmisryhmä jotka yrittää lopettaa kaman vedon bentsoilla / muilla lääkkeillä, ja sit se onnistuu sen päivän kaks, kun hyvissä bentso oloissa haetaan jo subua ynnämuuta buustimaan ja pokkana leveillään kun on oltu jo kuivilla sen ja sen verta aikaa, vaikka on joka päivä menny reilu kasa ryynejä ja rännätty opiaatteja päälle. no en tiiä mistä tääkin mieleen tuli, mut tosi yleistä on kyseinen ilmiö.
Melkeinpä aina kun joku leveilee ja julkisesti kuuluttaa kuinka on ollut kuivilla siitä ja tästä, niin tietää että se heppu joko repsahtaa pian tai on jo repsahtanut ja jauhaa paskaa. Ne joilla on motivaatiota ja ovat tosissaan, eivät siitä huutele eivätkä pyöri siinä samassa pilleripiirissä leveilemässä.

Varsinkin tuo Fenatsepaami-ketju oli aika tragikoomista luettavaa. Muutama heppu siellä pisti elämänsä aivan totaalisesti sekaisin eivätkä edes muistaneet mitään. Sitten huudellaan ja vannotaan kautta kiven ja kannon "Nyt oli perkele viimeinen kerta, ei enää ikinä.". Noh, pari päivää myöhemmin sama heppu kirjoittaa typottaen, että "thääää on iham hjees ku teitöö vaan rajnsa, hmma halussaa!". Sitten kuluu taas pari päivää ja sama heppu ilmoittaa ostaneensa vahingossa läppärin eikä muista asiasta mitään. Samalla reissulla myös epäily rattijuopumuksesta yms.

:doh: :doh: :doh: :doh: :doh: :doh:

Baarissakaan harvoin kovin jätkä on se äänekkäin, päin vastoin äänekkäimmät ovat monesti epävarmoja ja kompensoivat sitä pienellä showlla. Tilanteen tullen sieltä pimeästä nurkkapöydästä nousee sellainen mörkö, että yllättäen tämä sanaseppo unohtaa puhetaidon kokonaan, lukuun ottamatta sanaa: "Anteeksi."
Cogito, ergo sum

Mekstori
Psykonautti

Post by Mekstori » Sun 03 Apr 2016, 06:27

Tosta toimettomuudesta voin kyllä sanoa että ei VIELÄ pidä omalla kohalla paikkaansa. Itelläni päiväsaikaan semonen 2,5-5 mg tarvitaessa vie aika hyvin sosiaalisia kuumotuksia ja tulee lähettyä enemmän ihmisten ilmoille. illalla otan yleensä aluks 5 mg ja se saa mut keskittymään esim säveltämiseen ja koodaamiseen et kyllä yleensä tulee tehtyä asioita bentzoissa. Nukkumaan käydessä 10mg ja siis diapamista on kyse.

Oon yrittäny noita annoksia laskea, mut välillä vähän liiankin nopeesti ja sit onki tarvinu enemmän jos on just joitain välipäiviä koittanu pitää. Oon myös pikkuhiljaa huomannu että ne samat oireet joihin alunperin diapamia määrättiin (unettomuus ja mielen kiihtyneisyys luki respassa) ni ei enää pysy kurissa ja tole nousee.

Varsinki sillon ku veteli sen jokusen viikon alproa sen jopa 20mg päiväsä ni sillon tuli vaan koomailtua. Nyt on elämä sen verran hyvässä kuosissa että pystyis lopettaa bentsot. 20×10mg jäljellä ja aattelin et noi riittäis lopettamiseen mut saapahan nähdä.

Oon näilläkin annoksilla alkanu huomaa sitä kognitiivisten kykyjen heikkenemistä. Esim. ei muista että minä päivänä on tehny mitäkin ja jotenki elämän kello ihan viturallaan. Myös saattanu selittää tismallen samoja juttuja samoille tyypeille ihan lyhyen ajan sisään. Oon aina ollu huonomuistinen ja hajamielinen mut tää on jotenki erilaista hajamielisyyttä. Tällä mun käytöllä uskon kyllä ettei mitään pysyviä muutoksia oo kerenny tapahtua jos nyt pystyy lopettaa.

Blackened
Apteekki

Post by Blackened » Sun 03 Apr 2016, 14:41

Mekstori wrote:Tosta toimettomuudesta voin kyllä sanoa että ei VIELÄ pidä omalla kohalla paikkaansa. Itelläni päiväsaikaan semonen 2,5-5 mg tarvitaessa vie aika hyvin sosiaalisia kuumotuksia ja tulee lähettyä enemmän ihmisten ilmoille. illalla otan yleensä aluks 5 mg ja se saa mut keskittymään esim säveltämiseen ja koodaamiseen et kyllä yleensä tulee tehtyä asioita bentzoissa. Nukkumaan käydessä 10mg ja siis diapamista on kyse.

Oon yrittäny noita annoksia laskea, mut välillä vähän liiankin nopeesti ja sit onki tarvinu enemmän jos on just joitain välipäiviä koittanu pitää. Oon myös pikkuhiljaa huomannu että ne samat oireet joihin alunperin diapamia määrättiin (unettomuus ja mielen kiihtyneisyys luki respassa) ni ei enää pysy kurissa ja tole nousee.

Varsinki sillon ku veteli sen jokusen viikon alproa sen jopa 20mg päiväsä ni sillon tuli vaan koomailtua. Nyt on elämä sen verran hyvässä kuosissa että pystyis lopettaa bentsot. 20×10mg jäljellä ja aattelin et noi riittäis lopettamiseen mut saapahan nähdä.

Oon näilläkin annoksilla alkanu huomaa sitä kognitiivisten kykyjen heikkenemistä. Esim. ei muista että minä päivänä on tehny mitäkin ja jotenki elämän kello ihan viturallaan. Myös saattanu selittää tismallen samoja juttuja samoille tyypeille ihan lyhyen ajan sisään. Oon aina ollu huonomuistinen ja hajamielinen mut tää on jotenki erilaista hajamielisyyttä. Tällä mun käytöllä uskon kyllä ettei mitään pysyviä muutoksia oo kerenny tapahtua jos nyt pystyy lopettaa.
En nyt oikein ole saanut kiinni motiiveisestasi, mitä siis haluat tehdä bentsojen suhteen? Vähentää, lopettaa vai jatkaa mutta terapeuttisilla annoksilla?

Ja noin lyhyellä käytöllä tuskin jää mitään pysyvää, oireet alkavat hiljalleen väistyä. Siinä vaiheessa kun elimistö on 100% puhdas bentsoista ja vieroitusoireet ovat ohi, olo on kertakaikkiaan mahtava. Kaikista parasta on huomata ihan pikkujuttuja, mitä ei ole sumussa tajunnut.

Muistan hyvän esimerkin kun lopetin edellisen kaman käytön v2008. Olin käymässä sairaalassa kontrollikäynnillä liittyen bentsokramppeihin mitä oli ollut neljä kertaa 6kk sisällä kun lopettelin. Olin siis jo kuivilla tässä vaiheessa. Myöhästyin räntäsateessa bussista perhana jtn kymmenellä sekunnilla, ja seuraava tulisi tunni päästä. Tutkaillessani aikatauluja ja täristen kylmästä, eräs vanha rouva tuli parkkipaikalta asti varta vasten kysymään, että tarvitseeko nuori herra kenties kyytiä. Olin ihan puulla päähän lyöty; joku haluaa auttaa ilman mitään ketunhäntää kainalossa. Hyppäsin kyytiin ja koitiin pidätellä kyyneliä (en ollut itkenyt lapsuuden jälkeen), ihan vain siitä että vanhva rouva hyvää hyvyyttään auttaa vähän rentun näköistä jätkää. Sain kyydin keskustaan ja se kokonaisvaltainen hyvänolon tunne tuntui varpaista kaljuun asti. Siitä lähtien aloin (ainakin yrittää) noudattaa löyhästi Karman lakia.

Nyt sitä ollaan taas subu- ja bentsokoukussa. Karma is a Bitch! :twisted:
Cogito, ergo sum

Mekstori
Psykonautti

Post by Mekstori » Mon 04 Apr 2016, 06:54

^
Lähinnä oon huomannu että bentoista on saanu sen avun mitä niillä on ollu annettavaa. Ehkä jonkun toleranssitauon ja uusien elämänkriisien myötä tulee vielä hetkiä jolloin käytän bentsoja.

Lähinnä vaan nautin terapeuttisilla annoksilla siitä mielen selkeytymisestä, kun ei ole sata asiaa mielessä ja stressaantunut niin pystyy keskittymään yhteen asiaan kerrallaan.

Tässä kuussa käyn psykiatrilla pitkästä aikaa ja aioin kysyä josko jotain muuta adhd lääkettä olisi tarjolla kuin tuo concerta. TUntuu vaan siltä että ahdistus ja levottomuus on pahasti ristiriidassa ADHD oireilun kanssa; Concerta auttaa keskittymään mutta aiheuttaa levottomuutta ja toisaalta bentsot rauhoittavat levottomuutta mutta heikentävät keskittymisen kirkkainta kärkeä.

Eli bentoissa jaksaa kyllä syvennyttyä yhteen asiaan vaikka koko päivän kunnon flowssa mutta enemmän saisi aikaiseksi piristeiden vaikutuksen alaisena. Tavoitteena ettei mitään nappia tulisi syötyä päivittäin.

Ehkä itselläni menee niin että luovaa työtä pystyy tekemään tehokkaammin bentoissa kun taas arki ja erilainen aivotyö taas vaatisi AHDH lääkettä. Eli en tiedä mitä haen mutta toivottavasti psykiatrilla on jotain mielipiteitä vaikka lopulta itse kuitenkin tulee se viimeinen päätös tehtyä... Ainankin medikinet voisi olla kokeilemisen arvoinen.

Blackened
Apteekki

Post by Blackened » Mon 04 Apr 2016, 11:54

^Kuulostaa hyvältä. Itsekin käyn loppukuusta psykiatrilla, ja otan puheeksi jos aloitettaisiin uudestaan ADD-hoito, mutta jollain muulla kuin Concertalla. Tietysti toivoisin dekstroamfetamiinia tai lisdeksamfetamiinia, mutta sitä tuskin on luvassa. Enkä toivo sitä viihteilyyn, vaan ihan ADD:n hoitoon. Saa sitä piriä helpomminkin ja halvemmallakin.

Itse en aiemmin käyttänyt Concertaa joka päivä, vaan annoin välillä taukopäiviä kropalle. Välillä saatoin olla parikin päivää putkeen ilman lääkettä. Joskus taas meni viikko putkeen ilman taukopäiviä. Joka tapauksessa kuitenkin koin, että lääkkeestä voi ja kannattaa ottaa vapaapäiviä. Lääkärikin sitä suositteli.
Cogito, ergo sum

Suboxoneprinssi
Lepakko

Post by Suboxoneprinssi » Thu 07 Apr 2016, 09:42

Jonkin aikaa pärjäsin pelkällä budilla ja Voxralla, mut piti nyt sitten hakea taas resepti benzoille.

1-3x 0,5mg Xanor
1-2x 1mg Lormetazepam

On sitten masennukseen, ahdistukseen, ja unensaantiin.

Blackened
Apteekki

Post by Blackened » Thu 07 Apr 2016, 16:44

Suboxoneprinssi wrote:Jonkin aikaa pärjäsin pelkällä budilla ja Voxralla, mut piti nyt sitten hakea taas resepti benzoille.

1-3x 0,5mg Xanor
1-2x 1mg Lormetazepam

On sitten masennukseen, ahdistukseen, ja unensaantiin.
Et tainnut Suomen apteekista noita Lormetazepameja hakea... :) Muuten, itse olen huomannut kannabiksen olevan aika haitallista masentuneisuudelle ja etenkin ahdistuneisuudelle. Nykyisellään kun kasvatetaan niin helvetin (THC) potenttia tavaraa, että ei meinaa pää kestää, kun CBD:tä jalostetaan minimiin. En ymmärrä. Ja sitten tätä pidetään jumalkasvina. Paskat sanon minä. Nämä yyberjalostetut high-THC strainit ovat yhtä luomua kuin siemenetön vesimeloni. CDB pitää sisällää suuren osan näistä oikeasti parantavista ominaisuuksista, siksi lääkekannabiksessa THC/OBD -suhde on täysin päin vastainen.

Paljon olen lukenut samankaltaisia kokemuksia tuolta "pilvukuumotus" -ketjusta.

"Cannabidiol has also been shown to act as a 5-HT1A receptor partial agonist,[33] an action which may be involved in its antidepressant,[34][35] anxiolytic,[35][36] and neuroprotective[37][38] effects."

Wikistä napattu, siellä lähteet.

PS. Sori OT.
Cogito, ergo sum

Mekstori
Psykonautti

Post by Mekstori » Thu 07 Apr 2016, 21:30

Blackened wrote:^Kuulostaa hyvältä. Itsekin käyn loppukuusta psykiatrilla, ja otan puheeksi jos aloitettaisiin uudestaan ADD-hoito, mutta jollain muulla kuin Concertalla. Tietysti toivoisin dekstroamfetamiinia tai lisdeksamfetamiinia, mutta sitä tuskin on luvassa. Enkä toivo sitä viihteilyyn, vaan ihan ADD:n hoitoon. Saa sitä piriä helpomminkin ja halvemmallakin.

Itse en aiemmin käyttänyt Concertaa joka päivä, vaan annoin välillä taukopäiviä kropalle. Välillä saatoin olla parikin päivää putkeen ilman lääkettä. Joskus taas meni viikko putkeen ilman taukopäiviä. Joka tapauksessa kuitenkin koin, että lääkkeestä voi ja kannattaa ottaa vapaapäiviä. Lääkärikin sitä suositteli.
No aika samoilla linjoilla mennään. Mua ei ole ainankaan vielä diagnosoitu ja en nyt tiedä onko se nyt välttämättä se koko jutun tärkein pointtikaan.

Haluaisin myös kokeilla tuota dextroamfetamiinia ja mielellään ei depottimuodossa kun sitten helpompi ottaa tarpeen niin vaatiessa. Concertoja olen käyttänyt aina tarpeen mukaan ja nykyään korvannut melkein kokonaan benzoilla ja nyt on bentsojen vähennys onnistunut aika hyvin.

Olen jättänyt aamu/päivä annoksen kokonaan välistä ja ottanut vaan unen saantiin. Eilen otin 5mg illalla ja vähän melatoniinia kylkeen ja nukuin joku 12h ja näin paljon unia pitkästä aikaa. Tänää en ottanut vielä ollenkaan diapamia ja lieviä vierotusoireita johon 10mg propranololia otin. Se tuskin haitannee?

Toisaalta olen myös miettinyt että paras vaihtoehto olisi jos voisi olla ilman lääkkeitä kokonaan ja tehdä jotain sellaista työtä jossa tarvitaan monialaista osaamista niin voikin hieman pomppia asiasta toiseen.

Keskittyminen ja flow tilaan pääseminen ei ole itselleni koskaan ollut ongelma JOS asia on itseäni kiinnostava. Mutta varsinkin aamuisin päässä vilisee sekamelska ja asioiden aloittaminen on vaikeaa, sitten helposti päätyy tekemään jotain itseään kiinnostavaa kuten koodaamista tai musisointia ja arkiaskareet jää välistä.

Tarkoituksena siis olisi saada joku lyhytvaikutteinen ADHD-lääke jota voisi tarpeen vaatiessa käyttää. Koskaan en ole amfetamiinista hirveästi viihteillessä tykännytkään vaan enemmän tykännyt juuri rauhoittavista, kannabiksesta ja psykeistä ja ehkä hyväkin ettei vakituista lääkettä kiinnosta käyttää viihteeseen ;)

EDIT: budista itsellä lähtenyt yleensä käyntiin pahimmat koomailu/masennusjaksot.

Blackened
Apteekki

Post by Blackened » Fri 08 Apr 2016, 12:05

Mekstori wrote:Keskittyminen ja flow tilaan pääseminen ei ole itselleni koskaan ollut ongelma JOS asia on itseäni kiinnostava. Mutta varsinkin aamuisin päässä vilisee sekamelska ja asioiden aloittaminen on vaikeaa, sitten helposti päätyy tekemään jotain itseään kiinnostavaa kuten koodaamista tai musisointia ja arkiaskareet jää välistä.

Tarkoituksena siis olisi saada joku lyhytvaikutteinen ADHD-lääke jota voisi tarpeen vaatiessa käyttää. Koskaan en ole amfetamiinista hirveästi viihteillessä tykännytkään vaan enemmän tykännyt juuri rauhoittavista, kannabiksesta ja psykeistä ja ehkä hyväkin ettei vakituista lääkettä kiinnosta käyttää viihteeseen ;)

EDIT: budista itsellä lähtenyt yleensä käyntiin pahimmat koomailu/masennusjaksot.
Itse tunnistan tuon täysin, kun on jotain oikeasti mielenkiintoista tekemistä niin menen flowtilaan ja muu katoaa ympäriltä. Jos taas taan tavallista arkista puurtamista, kyllästyn ja turhaudun äkkkiä, mikä näkyy ärtyneisyytenä ja alavireisyytenä.

Nuo ADD-ADHD-lääkkeet ovat erittäinen lähellä laadukasta amfetamiinia. Itse olen joskus ottanut microdoseja amfetamiinia ihan vain keksittymisen takia, ja toimii hyvin. Ei siis mitään oloja, vaan normaali ja kykenevä fiilis. Pitkän päälle metyylifenidaatti on aika raskasta keholle.
Mekstori wrote:budista itsellä lähtenyt yleensä käyntiin pahimmat koomailu/masennusjaksot.
Suosittlen siis vältämään sitä. Ei sovi itsellenikään, menen aivan liian sekaisin, eikä hyvällä tavalla.
Cogito, ergo sum

Mekstori
Psykonautti

Post by Mekstori » Fri 08 Apr 2016, 12:38

^
Itse tosiaan olen kanssa kokenut että pieni määrä laadukasta amfea on kevyempää kropalle kuin metyylifenidaatti. Ehkä sen takia haluaisinkin kokeilla dextroamfetamiinia.

Budin on kyllä edelleenkin yksi lempi päihteistä. Oma ongelma ei ole, että menen liian sekaisin vaan se että jos sitä itselläni on niin sitä tulee poltettua koko ajan. Vähän sama kun pahin vaihe alpratsolaamin kanssa. Nykyään jos jollain budia on niin tykkään vähän polttaa ja nautin siitä.

Itselläni budi rauhoittaa sitä päässä olevaa sekamelskaa ja nautin siitä jumista mutta olen todella aikaansaamaton kun aina kun tulee se ajatus että nyt pitäisi alkaa miettiä niitä arkiaskareita niin totean vaan itselleni että "vedetääns nyt ainankin aluksi hitit ja mietitään asioita myöhemmin. Perus riippuvuus-sykli sinällään..

Mushru
Moderator

Post by Mushru » Fri 08 Apr 2016, 14:58

Aika paljon on ollut nyt puhetta ohi aiheen niin jatkakaa eri topikkiin tai uusi topikki pystyyn.
Ei tarvi sit pahoitella offtopikkia (joka on suunnattoman ärsyttävää hautaholvissa ja jos tietää sitä tulevan niin voi huomauttamatta siirtyä muualle).

Keskitytään höpöttään puhtaasti niistä bentsoista täällä. :)
. . . (--) °
~ Foliot hattuun ja oliot vittuun
Dexma wrote:Sä oot mun peppuni henkinen peppumentoori! Sensei Mushru :D