Oopiumunikon kasvatus

Keskustelua opiaateista, opioideista, bentsodiatsepiineista ja muista sedatiiveista, sekä niiden turvallisesta käytöstä.
Poppy
Lepakko

Re: Oopiumunikon kasvatus

Post by Poppy » Wed 26 Aug 2009, 17:23

UltraViolet wrote:Minunpa unikkosato on jo korjattu ja eka teehetki oli tossa vähän aikaa sitte.. tee maistuu ihan mustalta teeltä jossa on maitoa, keitin vaan 9 kotaa ja eihän siitä tullu paljon muuta kun vähän rauhoittava vaikutus mutta yleensä ihan jostain kamomillasta tulee samanlainen olo.
Tänään keitellään vähän useampi niin katsotaan sitten ovatko mun seuraava lempi asia maailmassa.

Ne mun kodat on tosi pieniä, n. 1cm halkaisijaltaan ja osa vieläkin pienempiä. Ne on kyllä tosi söpöjä. Onks muilla minkä kokosia?
Mulla oli ihan sellaisia golfpallon kokoisia. Tosin istutin ne jo alkukeväällä. Myöhemmin kesällä istutetut ei kerennyt kasvamaan tarpeeksi.

UltraViolet
Kameleontti

Post by UltraViolet » Wed 26 Aug 2009, 21:37

no joo, ei ne mun unikkopuppelit oikeen nyt toiminu sitten.. ensi kerralla istutaN MILJOONA niitä!

Dexma
Moderator

Post by Dexma » Fri 28 Aug 2009, 21:24

Parvekkeella kasvoi ja pikkurillin kokoiseksi jäi kodat... ei taida edes yhtä kunnon teetä saada noista tehtyä... en tiedä.
tRip wrote:
Muistakaa et jokainen haskattu elämä on vähän sääli, koska potentiaalia meissä on ihan widusti,!

Poliklinikka
OD

Post by Poliklinikka » Fri 28 Aug 2009, 22:48

Mul oli suunnilleen korkin kokoisia. No joo ens kesänä sitte se pelto.

RcKokki
Apteekki

Post by RcKokki » Fri 04 Sep 2009, 09:22

Dexma wrote:Parvekkeella kasvoi ja pikkurillin kokoiseksi jäi kodat... ei taida edes yhtä kunnon teetä saada noista tehtyä... en tiedä.
Joo mulla on suunilleen saman kokoisia ulkona. Mutta ei nuo vielä ainakaan ole kuolleet, en sitten tiedä kasvaako enää yhtään näin syksyllä. Mutta noita on about 300-400 jos niistä yhdet teet sais keiteltyä.

Dexma
Moderator

Post by Dexma » Mon 07 Sep 2009, 14:36

einstein wrote:
Joo mulla on suunilleen saman kokoisia ulkona. Mutta ei nuo vielä ainakaan ole kuolleet, en sitten tiedä kasvaako enää yhtään näin syksyllä. Mutta noita on about 300-400 jos niistä yhdet teet sais keiteltyä.
No meillä riitti noista pienistä noin 30 kahdelle ihmiselle miedot teet...

eli kyllä noista aika paljon saa. Seuraavaksi kokeillaan sisä kasvatusta...
tRip wrote:
Muistakaa et jokainen haskattu elämä on vähän sääli, koska potentiaalia meissä on ihan widusti,!

Farao
Psykonautti

Post by Farao » Mon 12 Oct 2009, 02:40

mauser1911 wrote:vittu ku muisti koko idean just ku auto hajos.. pitäs kävellä vitun kaus ku t5ällä on vaan aakeeta laakeeta. tai miks en kehtaa åpihaan laittaa? ei ne oo milläänlailla kiellettyja..
Piti tulla hiukan pätemään. ;)
Rikoslaki wrote:1 § (30.5.2008/374)
Huumausainerikos
Joka laittomasti
2) viljelee tai yrittää viljellä oopiumiunikkoa, hamppua tai meskaliinia sisältäviä kaktuskasveja käytettäväksi huumausaineena tai sen raaka-aineena taikka käytettäväksi huumausaineen valmistuksessa tai tuotannossa,
on tuomittava huumausainerikoksesta sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.
Toki kasvatus koristekäyttöön on "laillista".. Niinkuin tuosta ilmenee.
tolkuton tajunnanköyrijä
(lintuslangi) harrastajan tajunnan totaalisesti sekoittava suurharvinaisuus

NarkkiParkki
Lepakko

Post by NarkkiParkki » Mon 12 Oct 2009, 10:41

Suositteletteko maustesiemenistä Santa Marian vai Meiran unikonsiemeniä?

Poppy
Lepakko

Post by Poppy » Mon 12 Oct 2009, 12:15

Jos täällä on joku saanut onnistumaan sisäkasvatuksen, niin vois laittaa vähän jotain infoa miten sen sai onnistumaan. Itse olen kokeillut 3 kertaa kasvattaa sisällä. Aina se on mennyt pilalle. Ekalla kerralla ne kasvatti ihan hyvää vauhtia lehtiä, mutta kun ei ollut tuuletinta puhaltamassa, niin varsista tuli liian hentoja ja ne kaatuivat maahan ja kuoli. Seuraavilla kerroilla ne kuolivat jo ihan taimena. Ulkokasvatus on ollut ainoa minkä itse olen saanut toimimaan.

bUkkA

Post by bUkkA » Mon 12 Oct 2009, 12:25

Poppy wrote:Jos täällä on joku saanut onnistumaan sisäkasvatuksen, niin vois laittaa vähän jotain infoa miten sen sai onnistumaan. Itse olen kokeillut 3 kertaa kasvattaa sisällä. Aina se on mennyt pilalle. Ekalla kerralla ne kasvatti ihan hyvää vauhtia lehtiä, mutta kun ei ollut tuuletinta puhaltamassa, niin varsista tuli liian hentoja ja ne kaatuivat maahan ja kuoli. Seuraavilla kerroilla ne kuolivat jo ihan taimena. Ulkokasvatus on ollut ainoa minkä itse olen saanut toimimaan.
Jos sisällä on samanlaiset olot kuin ulkona niin sillon luulis kasvavan. Simppeliä!

Poppy
Lepakko

Post by Poppy » Tue 13 Oct 2009, 11:43

bUkkA wrote:
Poppy wrote:Jos täällä on joku saanut onnistumaan sisäkasvatuksen, niin vois laittaa vähän jotain infoa miten sen sai onnistumaan. Itse olen kokeillut 3 kertaa kasvattaa sisällä. Aina se on mennyt pilalle. Ekalla kerralla ne kasvatti ihan hyvää vauhtia lehtiä, mutta kun ei ollut tuuletinta puhaltamassa, niin varsista tuli liian hentoja ja ne kaatuivat maahan ja kuoli. Seuraavilla kerroilla ne kuolivat jo ihan taimena. Ulkokasvatus on ollut ainoa minkä itse olen saanut toimimaan.
Jos sisällä on samanlaiset olot kuin ulkona niin sillon luulis kasvavan. Simppeliä!
Totta!!1! Problem solved...

NarkkiParkki
Lepakko

Post by NarkkiParkki » Sun 25 Oct 2009, 20:12

Huomasin tänään paahtoruutuja syödessäni, että niissähän on unikonsiemeniä ja otin pussin pohjalle jääneet pienet siemenet talteen. Ihmetyttää kuitenkin se, että niitä on kahden värisiä, toiset mustia(hieman sinertäviä) ja toiset jotain vaaleita. Molemmista kuitenkin varmaan kasvaa unikkoa?

kissankorva
Apteekki

Post by kissankorva » Wed 28 Oct 2009, 17:35

Kävin kaupaasta noita siemeniä hakemassa 30g pussin ja sirottelin niitä naapurin kukkapenkkiin ja aukealle heinä niitylle. Mahtaakohan alkaa kasvamaan näissä säissä ja olisiko maata pitänyt möyhiä ennen kun siemenet sinne sirottelin vai toimiiko ihan raa-asti maahan heittelemällä sen kummempia toimenpiteitä?

magiclymagical
Apteekki

Post by magiclymagical » Wed 07 Apr 2010, 18:00

Pohdiskelin tässä että jos joku omistaa hieman isomman rakennuksen niin viileähkö ullakko tila voisi olla hyvä kasvatukseen ehkäpä?
Ongelmaksi siis jää enää oikeanlaisen talon omistus :D
Mun ajatukset on vaan mun ajatuksii, sul on vapaus miettii omia.

eNZYMe
OD

Post by eNZYMe » Wed 07 Apr 2010, 19:00

magiclymagical wrote:Pohdiskelin tässä että jos joku omistaa hieman isomman rakennuksen niin viileähkö ullakko tila voisi olla hyvä kasvatukseen ehkäpä?
Ongelmaksi siis jää enää oikeanlaisen talon omistus :D
Pihalle vaan kasvamaan. Täysin laillista suomessa. Se mitä sit teet niillä kodilla ei välttämättä ole, mut eipä unikoiden takia ole juuri ketään bustattu. Hoitaa vaan hommansa diskreetista, eikä kaikille kailota mitä niillä tekee.

Skeeblew
Psykonautti

Post by Skeeblew » Sat 29 May 2010, 18:15

Mites nämä kaupassa myytävät Silkkiunikon siemenet, etupuolella lukee silkkiunikko sekoitus ja takapuolella sitten latinankielinen nimi Papaver Somniferum, mutta mitäs kummaa kun googletin silkkiunikko niin sen latinankielinen nimi onkin Papaver rhoeas eli kumpaahan tämä nyt sitten on :D

King Ink
Moderator

Post by King Ink » Sat 29 May 2010, 19:26

Kuuluuko kiellettyihin asioihin kysyä että mistä sais ostettua unikon siemeniä, ja että saako niitä tyyliin kukkakaupasta.
Jos kuuluu niin modet hopihopi sensuroimaan. Ei tarvitse varoittaa, ymmärrän kyllä siitä että tää viesti katoaa. :D

eNZYMe
OD

Post by eNZYMe » Sat 29 May 2010, 19:32

Kukkasiemen hyllyltä puutarhaosastolta/kukkakaupasta saa varmasti itäviä, mut on kalliita. Kaikkein helpoiten pääsee ostamalla joka kaupasta maustehyllyltä löytyviä unikonsiemeniä (pieni vaara, että on säteilytettyjä itämisen estemiseksi, mutta ainakin muutama prosentti niistä itää aina)

Paljon halvempia maustehyllyltä, joten voi ostaa monta pussia ja kylvää useaan paikkaan pikkurahalla. Jollain 5€ saat jo paljon.

Freshi
Psykonautti

Post by Freshi » Mon 07 Jun 2010, 10:17

Oon kelannut alkaa kasvattaa unikkoa, ja olis pari kysymystä:

1. Voiko tähän vuodenaikaan aloittaa?
2. Sopiiko paikaksi lasitettu parveke, johon paistaa aamuaurinko? Kasvi saisi siten valoa/lämpöä n. 8h ja jos on yöt parvekkeella, niin lämpötila tippuu n. 10 asteeseen.
3. Onko joku tilannut suomalaisista nettikaupoista siemeniä? Jos on, niin mistä?

Varmaan tällä viikolla käynnistän projektini ja voi olla, et teen siitä tänne päiväkirjan, jos homma lähtee kunnolla käyntiin :>

frapathea

Post by frapathea » Mon 07 Jun 2010, 18:19

Voi vittyuuuuuu!!!!!!!3245

Oopiumunikoiden kuuluu kaatua vauvavaiheessaan ja näyttää kuolleilta. Mulla ne on ainaki aina tehnyt sen.
Sit niist nk. kuolleista taimista alkaa kasvaa ne kunnon lehdet.

Oon varmana, varmana sanonut sen tääl jo useempaan otteeseen.

Arrrrrgh!!!!5434654756

Poppy
Lepakko

Post by Poppy » Fri 11 Jun 2010, 09:36

frapathea wrote:
Voi vittyuuuuuu!!!!!!!3245

Oopiumunikoiden kuuluu kaatua vauvavaiheessaan ja näyttää kuolleilta. Mulla ne on ainaki aina tehnyt sen.
Sit niist nk. kuolleista taimista alkaa kasvaa ne kunnon lehdet.

Oon varmana, varmana sanonut sen tääl jo useempaan otteeseen.

Arrrrrgh!!!!5434654756
Kuten sanoin, ne taimet KUOLI!1127261t1h2!!
Kuten sanoin, olen ulkokasvattamalla saanut näitä kasvatettua, joten tiedän kyllä mikä on elävä ja mikä kuollut kasvi.
Vaikka vain harjaantunut silmä tunnistaa kuolleen kasvin elävästä, päättelin taimien kuoleman siitä, että ne oli aivan ruskeita ja kuivuneita, eikä enään missään yhteydessä multaan.
Olen myös ala-asteella kasvattanut pääsiäisruohoa, joten pidän itseäni varsin ammattitaitoisena puutarhurina.!!!!1123454!!!1Frap9383!.

Asiaan. Nyt on uusi sato tulossa sekä luonnossa, että ruukussa. Tällä kertaa ruukkukasvit on kasvanut hieman pidemmälle mitä aikaisemmilla kerroilla, mutta nihkeästi noi silti tuntuu kasvavan.
Maassa asuvat venyy hyvää vauhtia.

Poppies. Poppies will put them to sleep. Sleeeeep. Now they'll sleeeeep!

Poppy
Lepakko

Post by Poppy » Fri 02 Jul 2010, 13:20

Nyt olen saanut taimet kasvamaan isommaksi ruukussa, mitä aiemmin ja ne ei ole kuolleet ainakaan vielä.
- Käytin kaktusmultaa jonka "kuohkeutin" tökkimällä tikulla niin kauan, että sormi uppoaa helposti multaan.
- Astian koko n. 3l
- Jo aivan pienenä karsin ruukusta kaikki muut pikku idut pois ja jätin vain yhden kasvamaan. Ei nyppimällä, vaan leikkaamalla.
- Olen välttänyt kastelemasta liikaa, jotta multa ei pakkautuisi liian tiiviksi.
- Pitänyt ruukkuja ulkona, mutta suojassasa tuulelta ja sateelta.

Saas nähdä miten käy.

Farao
Psykonautti

Post by Farao » Mon 08 Nov 2010, 15:40

NarkkiParkki wrote:Suositteletteko maustesiemenistä Santa Marian vai Meiran unikonsiemeniä?
Santa Mariat ainakin ovat papaver somniferumia, ja itävyys on IMO erittäin hyvä. Ripottelin noita kolmeen eri ruukkuun, viskosin myös maahan multaa ja ripottelin siihen, ja ~viikon kuluttua jokainen ruukku oli täynnä jotain ~2cm pitkiä taimia, kuin myös maahan kaadetussa mullassa oli. Täytyy yrittää saada nuo talvehtimaan, jotta keväällä kasvavat isoiksi! :) Meirasta ei kokemusta.
King Ink wrote:Kuuluuko kiellettyihin asioihin kysyä että mistä sais ostettua unikon siemeniä, ja että saako niitä tyyliin kukkakaupasta.
Citymarketista saa semmoisen 700 gramman(? kuitenkin yli puolen kilon) pönikän unikonsiementä. Hintaa en muista mutta alle 10 euroa. Tämmöisestä yhdestä olen joskus haudutellut toimivat unikkoteet. Ihan mistä tahansa pikkukaupasta saa noita pieniä santa marian maustepusseja, ja kuten edellä sanoin, ne toimii hyvin. Niissä pienissäkin pusseissa on aika paljon siemeniä monta kylvöä varten.
Poppy wrote:Nyt olen saanut taimet kasvamaan isommaksi ruukussa, mitä aiemmin ja ne ei ole kuolleet ainakaan vielä.
....
Saas nähdä miten käy.
No, miten on käynyt?
tolkuton tajunnanköyrijä
(lintuslangi) harrastajan tajunnan totaalisesti sekoittava suurharvinaisuus

Poppy
Lepakko

Post by Poppy » Thu 18 Nov 2010, 22:06

Farao wrote:
Poppy wrote:Nyt olen saanut taimet kasvamaan isommaksi ruukussa, mitä aiemmin ja ne ei ole kuolleet ainakaan vielä.
....
Saas nähdä miten käy.
No, miten on käynyt?
Tuli sieltä muutama pieni kota. Sain kaikki kyllä kasvamaan, mutta pieneksi pirulaiset jäivät. Talven varaston sain tosin täytettyä luonnon omilla palleroilla jotka kyllä imivät kokoa itseensä kiitettävästi.

Hieman tarvii vielä jalostamista toi sisäkasvattaminen jos oikeasti meinaa satoa saada.

Sober
Karvakuono

Post by Sober » Fri 22 Apr 2011, 12:14

Meiran siemenet kasvaa kivasti (purkki, about tuhansia siemeniä, maksaa alle 2 euroa :D ). Viikossa reilun sentin mittaisia taimia. Tähän aikaan vuodesta on kätevä pitää ikkunalla ja ikkuna auki. Yöt on sen verran viileitä.
Synnyin sienistä

Kirwa
Psykonautti

Post by Kirwa » Sun 15 May 2011, 02:39

Ekaa kertaa kattelin unikon kuvia ja nään minkälaine kasvi se on JA perkele tajusin, että noitaha kai kasvaa vanhempieni kodin pihassa? Pitää vielä tarkistaa tänä kesänä tää juttu..

Joku mielikuva on tosta isosta kodasta ja näyttävistä kukista...

^Gangsteri^
Lepakko

Post by ^Gangsteri^ » Sun 22 Sep 2013, 09:39

Luontaistuotekaupasta hain Organic Poppy seedsejä. Näillä siemenillä kasvu on lähtenyt tuossa ulkona noin viikossa käyntiin. Laitoin ihan pihalta kerättyyn surkeeseen vanhaan multaan, mutta sieltähän ne lähti tulemaan. Noin 50 noussu. Nyt pitäs varmaan ku kasvavat niin alkaa siirtää isompaan ruukkuun ja lopulta ennen lumien tuloja sisälle. Nuo tykkää kyllä syysilmasta, ja oon huolissani mitenköhän saan kasvatettua ne tarpeeksi kylmässä...
Lesson number one: Don't underestimate the other guy's greed!
Lesson number two: Don't get high on your own supply.

Velho
OD

Post by Velho » Sun 29 Sep 2013, 14:36

Tää on ens kevään/kesän to-do listalla jo nyt ;)
I ain't happy but, I'm feeling glad. I got sunshine, in a bag

Masis
Psykonautti

Post by Masis » Wed 25 Mar 2015, 05:38

Nyt kun on taas se aika vuodesta pian niin nostetaan aihetta.
Mitä multaa suosittelette? Kaktusmultaa? Vai toimisko ihan tavallinen multa johon sekottaisi vaan hiekkaa ;)
Vai vaatiikohan edes erillisesti ostaa multaa jos ulos käy kylvämässä?

varjo
Psykonautti

Post by varjo » Thu 26 Mar 2015, 03:13

Paikan pitää varmaan olla tosi valoisa saadakseen edes jotain irti. Tähän mennessä ulko unikot on olleet aika varjossa ja kodatkin jääneet todella pieniksi. En edes kokeilisi sisällä ilman lisävalaistusta.
Turhaa pelleilyä ja sen välttelyä vuodesta toiseen.