Oopiumunikon kasvatus

Keskustelua opiaateista, opioideista, bentsodiatsepiineista ja muista sedatiiveista, sekä niiden turvallisesta käytöstä.
jarru pala
Karvakuono

Re: Oopiumunikon kasvatus

Post by jarru pala » Fri 22 May 2009, 18:38

Poliklinikka wrote:Tein mokan ja uudelleenistutin ne muoviämpäriin "normaalisti". No katotaan miten käy... :cry: :D.
jarru pala wrote:Satoa saavissa, kannattaa näköjään jonkun vinkistä ottaa vaari ja kylvää siemenet vaikka saaviin (Syväjuurinenkasvi), näi itse tein.
Ja tein kahdella tavalla istutusmultaan turvekuutioihin ja heittämällä suoraan mullan päälle. Ostin saaviin parvekemultaa pussin maksoi joitain 2€ tai alle. Nää istutetut on sisällä kasvaneet 1 1/2 kuukautta ja heiteltyt noin kolme viikkoa. Käytän ravinteena sitä ruukun voimaa ja typpipitoisia substraalin tikkuja. Suihkuttelen joka päivä ja kastelen sillä ravinnevedellä kerran viikossa kunnolla.
Kuvia tuotoksista, siirtelen saavia aina auringon valoon (saavissa on sangat).
Jos noi on 1,5kk sitte laitetut, ni ovat kyllä melko pieniä. Käytätkö noita molempia ravinteita samoille kasveille? Tulee muuten aika kovat typpimäärät... Ei vaan mä en käyttäny mitään ravinteita ja kasvovat itivät tosi nopeesti. Nyt tosin laitoin noi substral puikot.

Niin ja tässä mun "opat" (ei kaikki) viikko sitten
Kyllä ne typestä ja paskasta tykkää, unikonviljelijän opas tietää. Itse en viitsi vain laittaa sisällä niille aitoa paskaa, saattaa tyttöystävät paeta. tosi hyvältähän nuo sun kasvit näyttää! Paremmilta mitä mulla. Ehkä lajikkeellakin on oma säätötarve noiden ravinteiden kanssa. Mulla on tosi vanha lajike; `Hen & Chickens´

Poliklinikka
OD

Post by Poliklinikka » Sat 23 May 2009, 00:19

jarru pala wrote: Tässä hoito-ohjeessa kyllä mainittiin, että tämä kasvi ei oikein tykkää uudelleen istutuksista.
http://www.lycaeum.org/languages/finnis ... a/opa.html
Joo. Siis tuolla tarkoituin juuri sitä, kun sanoin jotta TEIN MOKAN. Mut katotaan miten käy.

Jussi
Apteekki

Post by Jussi » Mon 25 May 2009, 11:38

Olipas kauniita kasveja tuossa edellisellä sivulla. Alkoi itseä tekemään mieli yrittää uudelleen :oops:
Kun matkalle kerran on lähdetty, ei paluuta takaisin enää ole.

mauseri
LD50

Post by mauseri » Mon 25 May 2009, 15:43

ei vittu mää oon urpo! moneskohan vuos tää on ku oon unohtanu laittaa siiduja ulos.. onko jo myöhäistä?
"Hampaita ei tarvita, metaa ja baariin"

Velho
OD

Post by Velho » Mon 25 May 2009, 16:08

mauser1911 wrote:ei vittu mää oon urpo! moneskohan vuos tää on ku oon unohtanu laittaa siiduja ulos.. onko jo myöhäistä?
Aina voi yrittää :D Eikai se viel iha myöhäst ole.
I ain't happy but, I'm feeling glad. I got sunshine, in a bag

Poliklinikka
OD

Post by Poliklinikka » Tue 26 May 2009, 17:10

En mäkään oo viel laittanu mun opa-farmia... Saas nähdä laitanko. Sitten, jos laitan ni kerkee ehkä just ja just enne talvea valmistumaan.

Niin ja tuosta typestä. Niin näyttäisi joo pitävänkin siitä. Taisin muistella jotain hullua puutarhuria tai vastaavaa. Hampulle siis ei saisi typpeä antaa tollasia määriä... Sitten noista mun ämpäri unikoista; muutama pienin taimi kuoli tuossa siirrossa. Isoimmat taimet näyttävät saaneen vain lisävauhtia kasvamiseen.

mauseri
LD50

Post by mauseri » Tue 26 May 2009, 17:28

Poliklinikka wrote:En mäkään oo viel laittanu mun opa-farmia... Saas nähdä laitanko. Sitten, jos laitan ni kerkee ehkä just ja just enne talvea valmistumaan.

Niin ja tuosta typestä. Niin näyttäisi joo pitävänkin siitä. Taisin muistella jotain hullua puutarhuria tai vastaavaa. Hampulle siis ei saisi typpeä antaa tollasia määriä... Sitten noista mun ämpäri unikoista; muutama pienin taimi kuoli tuossa siirrossa. Isoimmat taimet näyttävät saaneen vain lisävauhtia kasvamiseen.
vittu ku muisti koko idean just ku auto hajos.. pitäs kävellä vitun kaus ku t5ällä on vaan aakeeta laakeeta. tai miks en kehtaa åpihaan laittaa? ei ne oo milläänlailla kiellettyja.. ei vaan saa aikaseks haettua mitään multaa. lähtisko ne jos vaan laittas maahan ja kastelis?

Dexma
Moderator

Post by Dexma » Tue 26 May 2009, 18:44

mauser1911 wrote: lähtisko ne jos vaan laittas maahan ja kastelis?
Pistä takapihan nurtsille tai vain käännä pikkaisen maata ja pistä siemenet siihen. Ei tartte edes pistää mitenkään syvälle... Sitten kastelet... Näin mulla lähti ruukussa ainakin tuleen.
tRip wrote:
Muistakaa et jokainen haskattu elämä on vähän sääli, koska potentiaalia meissä on ihan widusti,!

Poliklinikka
OD

Post by Poliklinikka » Sun 31 May 2009, 20:51

Lähti muuten ne pari taimea kasvamaan hirveällä vauhdilla, ne on jo isoja taimia.

palikka87_
Karvakuono

Post by palikka87_ » Sun 31 May 2009, 22:05

Siis vieläkö ehtis jotai saaha jos pistäs ulos/tai partsille. Huomena on siidui.
jauhonaama

Velho
OD

Post by Velho » Mon 01 Jun 2009, 13:01

palikka87_ wrote:Siis vieläkö ehtis jotai saaha jos pistäs ulos/tai partsille. Huomena on siidui.
Eiköhän nuo ehtisi ihanteellisissa olosuhteissa :s aina voi kokeilla itse laitoin siidut pari viikkoa sitten takapihalle kasvamaan...
I ain't happy but, I'm feeling glad. I got sunshine, in a bag

mauseri
LD50

Post by mauseri » Tue 02 Jun 2009, 09:12

vittu.. taas jäi laittamatta.

Dexma
Moderator

Post by Dexma » Tue 02 Jun 2009, 11:20

Kovat helteet pisti aika kovaa iskua näille kasveille tampereella mulla parvekkeella, mutta kastelulla yrittää vähentää tuhoja... katsotaan miten käy... Kaksi purkkia ainakin näyttää elävän vielä ihan hyvin...
tRip wrote:
Muistakaa et jokainen haskattu elämä on vähän sääli, koska potentiaalia meissä on ihan widusti,!

Madi
Psykonautti

Post by Madi » Fri 12 Jun 2009, 20:16

Ihan hyvin täälläpäin kasvaa mut pienii on vielä..saa nähä kerkeekö isoiks.

Squege
Psykonautti

Post by Squege » Thu 18 Jun 2009, 12:31

~2kk vanhoja omat omani ja iso noin 10cm korkeita ..;D

Poliklinikka
OD

Post by Poliklinikka » Thu 18 Jun 2009, 16:52

Mulla on kaksi kuukautta vanhoja. Ovat noin 30senttisiä ja alkoivat puskea nuppua muutama päivä sitten. Nämä siis ulko-ämpäri kasvatuksessa.

Squege
Psykonautti

Post by Squege » Thu 18 Jun 2009, 21:54

Poliklinikka wrote:Mulla on kaksi kuukautta vanhoja. Ovat noin 30senttisiä ja alkoivat puskea nuppua muutama päivä sitten. Nämä siis ulko-ämpäri kasvatuksessa.
Voisikohan noin hurjat pituuserot johtua erillaisista lämpötiloista? Meinaan täällä ei ole ~1-2vko paistanut aurinko nimeksikään, ja lämpötila on siinä 5-13 asteen paikkeilla.. Vituttaa et sit on vaa pikku-unikkoja =(

Poliklinikka
OD

Post by Poliklinikka » Thu 18 Jun 2009, 22:02

Squege wrote:
Poliklinikka wrote:Mulla on kaksi kuukautta vanhoja. Ovat noin 30senttisiä ja alkoivat puskea nuppua muutama päivä sitten. Nämä siis ulko-ämpäri kasvatuksessa.
Voisikohan noin hurjat pituuserot johtua erillaisista lämpötiloista? Meinaan täällä ei ole ~1-2vko paistanut aurinko nimeksikään, ja lämpötila on siinä 5-13 asteen paikkeilla.. Vituttaa et sit on vaa pikku-unikkoja =(
Emmä tiiä. Valon määrä, ravinteet, vesi, lämpötila. Kaikki vaikuttaa. Nää oli muuten niistä mausteunikon siemenistä.

Squege
Psykonautti

Post by Squege » Sun 28 Jun 2009, 20:04

Poliklinikka wrote:
Squege wrote:
Emmä tiiä. Valon määrä, ravinteet, vesi, lämpötila. Kaikki vaikuttaa. Nää oli muuten niistä mausteunikon siemenistä.
Hyvät ilmat tullu ja niinpoispäin. Aloin käyttämään jonkinsortin Kemiran(ko?) "kesä" nimistä lantaa, ja huomasin että kyllä venyy pisin kasvi oli mitattuna 35 cm ja loput siinä 25-30cm paikkeilla. Itsekkin olen uudelleen istuttanut, eikä ne mulla sitä ns "vihanneet". :lol: :lol: Teetä ootellessa..

Poliklinikka
OD

Post by Poliklinikka » Mon 29 Jun 2009, 13:31

Mulla alko unikot laittamaan lehtiään keltaisiksi. Lisäsin niille sitten ruukun voimaa.

Tänään kun heräsin huomasin, että nyt on unikot alkanu kukkimaan. Kauniita valkoisia unikoita :mrgreen:.

Squege
Psykonautti

Post by Squege » Thu 16 Jul 2009, 19:48

Täällä oli tossa aamupäivästä ukkosmyrsky, jonka johdosta tuuli ihan vitusti. Unikothan siinä kärsi.

En tarkemmin tutkinut, mutta osa oli venynyt ja "farmiin" on jäänyt pahan näköinen aukko kun ovat taipuneet yms. Tein naruista ja parista oksanpätkästä sellasen tuen, että ees vähän jeesisi niitä siinä kasvaessaan. Osa on kasvanut ihan miten sattuu, mutta kyllähän nuo ovat sitkaita ku mustalaisen kulli.

Yhtään kukkaa ei ole vielä kokonaan auennut, ja pisin on jo reilun metrin mittainen. Muutama on ollut sellainen että kukka "pursuu" sieltä pesästään tai mistälie, ja violettejähän ne ovat.
Onko kannattavaa kerätä koko kasvi talteen ja kuivattaa, vai onko se kota jossa ne alkaloidit pää-asiassa on?

Poli, oliko sulla jo kodat näkyvissä kun teit ne opat itellesi, ja lopetit sen touhun?

Lievästi vaan vituttaa tuo myrsky, mutta toivottavasti "Show must go on".

Madi
Psykonautti

Post by Madi » Sat 18 Jul 2009, 20:36

Mulla on hyvin nuppua tulossa, mut ei voi puhua mistään metrin mittasista. Puol korkeintaan. Eipähän ainakaan kaatuile. Mut kyllä luulisin et kerkiää.

Poliklinikka
OD

Post by Poliklinikka » Tue 28 Jul 2009, 01:10

Squege wrote:Poli, oliko sulla jo kodat näkyvissä kun teit ne opat itellesi, ja lopetit sen touhun?
Joo siis oli kodat, mutta olivat hieman raakoja. Ei ollu siemenet ihan kypsiä viel. Kyllä mä keräsin koko kasvin talteen ja koko kasvin myös hyödynsin. Alkaloideja on pieniä määriä koko-kasvissa, jostain olen lukenut näin.

kissankorva
Apteekki

Post by kissankorva » Tue 25 Aug 2009, 00:43

Mielenkiintoiselta kyllä vaikuttaa, vielä kun hitaiden ystävä olen henkeen ja vereen.

Jostain kun "oikeita" siemeniä saisin aikaiseksi hankittua, tiedä kyllä yhtään , että mistä.. mutta niin olisi mielenkiintoista pistää loppusyksystä niittyspotille kasvamaan ja katsoa talvehtisivatko ja jatkaisivat kasvuaan sitten ensi keväänä..

Hmmmm Hmmmmm... Paljoakaan en kyllä näiden kasvatuksesta tiedä, mutta selaisen käsityksen olen saanut ettei pitäisi kyllä mitenkään äärettömän hankalaakaan olla jos sisäistää homman.

Kysymys, vieläkö kannattaisi tänä syksynä vaikka tattiaikoihin kun lämpötilat ovat alle 15 pistää ja katsoa miten pärjäisivät, odottaen sitten ensikevättä jos pärjäisivät talven yli?

Poppy
Lepakko

Post by Poppy » Tue 25 Aug 2009, 00:47

kissankorva wrote:Mielenkiintoiselta kyllä vaikuttaa, vielä kun hitaiden ystävä olen henkeen ja vereen.

Jostain kun "oikeita" siemeniä saisin aikaiseksi hankittua, tiedä kyllä yhtään , että mistä.. mutta niin olisi mielenkiintoista pistää loppusyksystä niittyspotille kasvamaan ja katsoa talvehtisivatko ja jatkaisivat kasvuaan sitten ensi keväänä..

Hmmmm Hmmmmm... Paljoakaan en kyllä näiden kasvatuksesta tiedä, mutta selaisen käsityksen olen saanut ettei pitäisi kyllä mitenkään äärettömän hankalaakaan olla jos sisäistää homman.

Kysymys, vieläkö kannattaisi tänä syksynä vaikka tattiaikoihin kun lämpötilat ovat alle 15 pistää ja katsoa miten pärjäisivät, odottaen sitten ensikevättä jos pärjäisivät talven yli?
Itse en kyllä ehkä laittais ennen kunnon kylmiä ilmoja/lunta. Ne siemenet kuitenkin itää aika helposti. Tämä siis ihan mutu arvelua.

eNZYMe
OD

Post by eNZYMe » Tue 25 Aug 2009, 04:11

Kissankorva.

Osta iso maustepussi tai purkki unikonsiemeniä. Ne voi joskus olla lämpökäsiteltyjä itävyyttä heikentemään, mutta osa itää varmasti. Ne on sen verran halpoja, ettei väliä vaikko osa ei lähde itämään.

Maustesiemenet on kuitenkin Papaver Somniferumia. Yleensä ihan yhtä hyviä, kuin kalliimmalla hinnalla kasvatustarkoitukseen myytävät. Paskalla säkällä voi toki tulla joku matala morfiininen lajike, mutta sellaiset on melko harvinaisia.

Jätä osa kevääksi, siltä varalta jos ei jostain syystä syyskylvö onnistu halutulla tavalla.

kissankorva
Apteekki

Post by kissankorva » Tue 25 Aug 2009, 20:26

Oolrait.. eli ihan kaupasta jos löytyy näitä siemeniä niin ovat varmasti oikeita?
Millä nimellä nämä "maustesiemenet" löytyvät kauppojen maustehyllyiltä jos niitä kaupoissa on valikoimassa?

bol
Kameleontti

Post by bol » Wed 26 Aug 2009, 00:29

kissankorva wrote:Oolrait.. eli ihan kaupasta jos löytyy näitä siemeniä niin ovat varmasti oikeita?
Millä nimellä nämä "maustesiemenet" löytyvät kauppojen maustehyllyiltä jos niitä kaupoissa on valikoimassa?
Kyllä

eNZYMe
OD

Post by eNZYMe » Wed 26 Aug 2009, 02:59

kissankorva wrote:Oolrait.. eli ihan kaupasta jos löytyy näitä siemeniä niin ovat varmasti oikeita?
Nimellä: "Unikonsiemen"

Yleensä sinisen värisiä, hyvin pieniä siemeniä. Olet varmaan sämpylän tai patongin päällä nähnyt joskus.

UltraViolet
Kameleontti

Post by UltraViolet » Wed 26 Aug 2009, 14:57

Minunpa unikkosato on jo korjattu ja eka teehetki oli tossa vähän aikaa sitte.. tee maistuu ihan mustalta teeltä jossa on maitoa, keitin vaan 9 kotaa ja eihän siitä tullu paljon muuta kun vähän rauhoittava vaikutus mutta yleensä ihan jostain kamomillasta tulee samanlainen olo.
Tänään keitellään vähän useampi niin katsotaan sitten ovatko mun seuraava lempi asia maailmassa.

Ne mun kodat on tosi pieniä, n. 1cm halkaisijaltaan ja osa vieläkin pienempiä. Ne on kyllä tosi söpöjä. Onks muilla minkä kokosia?