Oopiumunikon kasvatus

Keskustelua opiaateista, opioideista, bentsodiatsepiineista ja muista sedatiiveista, sekä niiden turvallisesta käytöstä.
subutexprinssi
Tuppisuu

Re: Oopiumunikon kasvatus

Post by subutexprinssi » Mon 29 Sep 2008, 20:00

Teinkö hirveen väärin jos vain heittelin siemeneni tuonne metsikköön?? Alkavatkohan ne kasvaa ollenkaan?? :? :?
n00b!!!11!!1!!!111

frapathea

Post by frapathea » Mon 29 Sep 2008, 20:06

subutexprinssi wrote:Teinkö hirveen väärin jos vain heittelin siemeneni tuonne metsikköön?? Alkavatkohan ne kasvaa ollenkaan?? :? :?
Turhaa sä sitä enää murehdit, olis kantsinu kysyy ennenku teit nii....... :-----------D

Käy kevääl kattoo että kasvaako.

subutexprinssi
Tuppisuu

Post by subutexprinssi » Mon 29 Sep 2008, 20:11

Oon kyllä kysynyt ja mun mielestä joku sano et noin voi tehä mutta aloin vaan miettii onko se totta kun täällä puhuttiin jostain ruukuista jne...
n00b!!!11!!1!!!111

Pentabarf
Lepakko

Post by Pentabarf » Tue 30 Sep 2008, 00:10

Eiköhän ne siellä mettässä kasva. Jotkut avoimemmat paikat ehkä toimisi kuitenkin paremmin unikoilla, jos haluaa isompia kotia. Ehkä jotkut vanhat soramontut tai niityt voisi olla hyviä kohteita. Pitänee kyllä käydä keväällä kylvämässä noita useampaankin kohteeseen.
"Ihmiset, jotka eivät kestä huumeita, tarrautuvat todellisuuteen."

blueman
Karvakuono

Post by blueman » Sat 25 Oct 2008, 01:39

törmäsinpä tälläiseen

http://www.totse.com/en/drugs/otc/poppy ... 79568.html

onko kukaan teistä kokeillut?voi olla vissiin aika fataaliakin jos vetää överit :(

Rosenrot
Tuppisuu

Post by Rosenrot » Sun 26 Oct 2008, 18:15

Itse kasvatin tanskanlippua kahtena kesänä sisällä. Ei oikein menestynyt, liian lämmintä kai. Kasvoivat kyllä, mutta jäivät pieniksi. Sai niistä muutamat naurut lypsettyä silti. Varsien pitoisuudesta en tiedä, lehdet olivat kyllä pitoisia. Tilasin siemenet Porista. OUnikkolajeja on monia, oopiumunikon tarkka nimi on Papaver Somniferum Linnaeus. Useimmat unkot eivät ole alkaloidipitoisia, kaupansiemenistä nyt puhumattakaan. Varmin tapa saada vahvaa lajiketta(20% morfiinia), on tilata ulkomailta. Suomessa myytävässä tanskanlipussa on ehkä pari, kolme prossaa alkaloideja.

Pentabarf
Lepakko

Post by Pentabarf » Sun 26 Oct 2008, 19:36

Kyllä noista Santa Marian siemenistä ihan hyvät unikot kasvoi ja toimi teenä yhtä hyvin kuin hollantilaiset giantit. Ensi kesänä pitää sitten testata kumpaakin lajiketta ja vertailla vaikutuksia vähän.
"Ihmiset, jotka eivät kestä huumeita, tarrautuvat todellisuuteen."

bol
Kameleontti

Post by bol » Tue 28 Oct 2008, 20:44

Itse otin säilöön unikkoni, mitä luulin p. somniferumieksi, koska näyttivät kuvissa täysin samanlaisilta. Ja kodat näyttivät myös oikean näköisiltä. Mutta siemenet kodan sisällä ovat punaisenruskehtavia, niin tuskin kyseessä on sitten p. somniferum?
P. Somniferumissahan siemenet ovat mustia ?

eNZYMe
OD

Post by eNZYMe » Wed 29 Oct 2008, 06:56

bol wrote:Itse otin säilöön unikkoni, mitä luulin p. somniferumieksi, koska näyttivät kuvissa täysin samanlaisilta. Ja kodat näyttivät myös oikean näköisiltä. Mutta siemenet kodan sisällä ovat punaisenruskehtavia, niin tuskin kyseessä on sitten p. somniferum?
P. Somniferumissahan siemenet ovat mustia ?
Siis joka kodan sisällä? Jos vaan yhden avasit, niin tarkasta vielä pari. Yleensä ovat sinisen eri sävyjä vaaleansinisen/harmaasta tummansiniseen, riippuu vähän kodasta. Vaihtelee jonkin verran saman sadon sisälläkin. Joskus tulee kota vastaan mikä on täynnä ruskeita siemeniä. Ruskea ilmeisesti ei vielä täysin kypsä. Noista ruskeista tehdään esim. tuolla lähi-idässä ja Turkissa jotain halvaa sun muuta syötävää.

Mutta joo, jos ne kaikki on ruskeita niin todennäköisesti väärä lajike. Somniferumin kyllä erottaa selvästi muista jos sen on nähnyt.

bol
Kameleontti

Post by bol » Wed 29 Oct 2008, 13:11

Kyllä ne siemenet ruskehtavia olivat.
Tuleekohan muista lajikkeista tuota valkoista mälliä, kuin p. somniferumista? Koska noista kodista tuli, kun revin niitä irti.
Minulla on myös p. somniferumin kotia ja minun omat kotani ovat samannäköisiä, mutta tummemman värisiä.

Coce
Psykonautti

Post by Coce » Thu 30 Oct 2008, 21:02

Siemente värejen mukaan määräytyy yleensä minkä värinen tulee itse kukka olemaan...Mutta tällaisia värivaihtoehtoja ainakin on, jotka ovat ihan toimivia:

Valkoinen
Kerma
Harmaat
Siniset (yleisin)
Punertavat
Tumman punaiset (mahd. ruskeita?)
Musta
Last edited by Coce on Wed 19 Nov 2008, 19:23, edited 1 time in total.

bol
Kameleontti

Post by bol » Fri 31 Oct 2008, 16:19

Coce wrote: Ja tuskin siitä mitään pahaa sinulle tulee jos maistat sitä maitoa joka virtaa kodasta. Kokeile.
Se maito maistui aika kitkerälle, kun maistoin sitä kesällä. Punertavat siemenet taas eivät maistuneet millekkään. Kukat olivat punaisia keräämissäni unikoissa. Vois joku päivä kolme-viisi kotaa syödä, niin tietää että ovatko oikeita kotia.

Coce
Psykonautti

Post by Coce » Fri 31 Oct 2008, 22:01

.
Last edited by Coce on Fri 14 Nov 2008, 16:59, edited 1 time in total.

bol
Kameleontti

Post by bol » Fri 31 Oct 2008, 23:09

Coce wrote:Jos meinasit tuoreina syödä niin pitäisi ainakin vaikuttaa :) Mausta en sitten mene takuseen...Tee teetä!
Ne on jo kuivuneita :D.

Teetä olen tehnyt pari kertaa aikasemmin ja ihan hyväähän se on ( jos on lämmintä ). Mutta kun heittää sellaisinaan massuu, niin pitäs päristä paremmin.

Dexma
Moderator

Post by Dexma » Fri 14 Nov 2008, 13:50

Musta ei tuukkaan heroiini kuningasta, koska pari päivää sitten mää hajotin kännissä mun unikko farmin... :cry: :cry: Ei kyllä mitään muistikuvaa miten sen tein... Vitun viina... :lol: :lol: :lol: :lol:
tRip wrote:
Muistakaa et jokainen haskattu elämä on vähän sääli, koska potentiaalia meissä on ihan widusti,!

Poliklinikka
OD

Post by Poliklinikka » Fri 14 Nov 2008, 15:05

^Ensin mä, Nyt sä :razz: :D :lol: :mrgreen:.

Coce
Psykonautti

Post by Coce » Fri 14 Nov 2008, 17:00

Dexma wrote:Musta ei tuukkaan heroiini kuningasta, koska pari päivää sitten mää hajotin kännissä mun unikko farmin... :cry: :cry: Ei kyllä mitään muistikuvaa miten sen tein... Vitun viina... :lol: :lol: :lol: :lol:
Hitto :) Mun unikot kasvavat kovaa vauhtia, ja sunnuntaina 1kk ja 3vko vanhoja ;)

Oliko sulla miten isoiksi jo kasvaneet?

Dexma
Moderator

Post by Dexma » Fri 14 Nov 2008, 21:54

Coce wrote: Oliko sulla miten isoiksi jo kasvaneet?
Parhaimmat melkein 5 cm, mutta nuo huonommat, jotka ovat jäljellä nini kasvoi ihan muutamaan senttiin... Tuntuu vain, että rupevat kuolemaan sisätiloissa... Jos jaksais tässä kohta ostaa unikonsiemeniä niitä mausteita... Ihan vain kokeillaakseen uudestaan... Ei tuo mitään maksa :D
tRip wrote:
Muistakaa et jokainen haskattu elämä on vähän sääli, koska potentiaalia meissä on ihan widusti,!

Coce
Psykonautti

Post by Coce » Fri 14 Nov 2008, 23:24

Dexma wrote:
Coce wrote: Oliko sulla miten isoiksi jo kasvaneet?
Parhaimmat melkein 5 cm, mutta nuo huonommat, jotka ovat jäljellä nini kasvoi ihan muutamaan senttiin... Tuntuu vain, että rupevat kuolemaan sisätiloissa... Jos jaksais tässä kohta ostaa unikonsiemeniä niitä mausteita... Ihan vain kokeillaakseen uudestaan... Ei tuo mitään maksa :D
Varsinkin kun on näin "hyvä" sää! Ennen tähän aikaan lunta olisi ollut mielinmäärin ja pakkasta yli -20 astetta! Nyt ei lumesta tietoakaan...Omani ovat jo sellaiset 4-6 cm ja ehkä yli? Hyvin ovat kasvaneet. En tuota päiväkirjaani ole päivitellyt nyt yhtään. Kaipa sinne voisi heittää kuvat kun ovat 2 kk ikäisiä, eli viikon päästä.

Poliklinikka
OD

Post by Poliklinikka » Mon 13 Apr 2009, 19:53

Loistava itävyys noissa maustehyllyn siemenissä. Voisin veikata, että samaa luokkaa kuin noissa siemen-hyllyjen 1000x kalliimmissa siemenissä. Heitin ruukun täyteen siemeniä ja nyt 4 päivässä se on täynnä noita pikku-pikku taimia.

Velho
OD

Post by Velho » Sun 19 Apr 2009, 15:14

Kai tänne saa kirjottaa tuosta lypsämisestä? jos ei niin poistakaa tää viesti :) Kuinka usein tuota kannattaa lypsää ja millä välineillä itse työstätte tuon? Ja mitä jos niittäis kaikki kukat kerralla ja puristais niist mehut ulos (kyllä siitä vähemmän saa mutta vähemmällä työlläkin) ja ratsaako poliisit noita kasveja useastikkin?
I ain't happy but, I'm feeling glad. I got sunshine, in a bag

mauseri
LD50

Post by mauseri » Sun 19 Apr 2009, 20:20

Velho wrote:Kai tänne saa kirjottaa tuosta lypsämisestä? jos ei niin poistakaa tää viesti :) Kuinka usein tuota kannattaa lypsää ja millä välineillä itse työstätte tuon? Ja mitä jos niittäis kaikki kukat kerralla ja puristais niist mehut ulos (kyllä siitä vähemmän saa mutta vähemmällä työlläkin) ja ratsaako poliisit noita kasveja useastikkin?
en oo koskaan kuullut et ois ratsannu, mut laitontahan kai se lypsäminen on. enpä usko et kerralla lypsämällä sais kovinkaan paljoo matskua. http://www.lycaeum.org/languages/finnis ... a/opa.html
"Hampaita ei tarvita, metaa ja baariin"

W10
Kameleontti

Post by W10 » Tue 21 Apr 2009, 23:17

Aika hintsusti saa lypsämällä, vaikka useammankin viillon tekee kotaan. Niitä saisi olla pellollinen vähintään. Todella hidasta puuhaa se, kun jos lypsää liikaa niin lateksin tulo loppuu. Itse käytin nuppineulaa, jolla tein vain pienen raapaisun pintaan. Niitä suonia ei kannata katkoa. Parempia varmaan kerätä vaan kodat. Heittää pataan tuoreeltaan ja haihdutella matalalla lämmöllä vesi pois. Näin kuulemma saisi poltettavaa matskua, koska kodat eivät ole ehtineet kuivua ja se lateksi on vesiliukoista.
"It rubs the lotion on its skin or else it gets the hose again."

eNZYMe
OD

Post by eNZYMe » Wed 22 Apr 2009, 00:14

Parafiinivahalla tai vastaavalla kun poistaa ekstraktista vielä öljyt, niin pitäis toimia vapottamalla ihan OK.

Melkein kaikki maailman lääkekäyttöön valmistettava morfiini tehdään kotamurskasta ja jopa yli puolet laittomasta pollestakin. Lypsetty lateksi on toki paljon helpompi annostella, polttaa ja käsitellä muutenkin, mutta se on viiltely on työlästä ja yksittäisestä kodasta ei juurikaan tule paljoa enempää vaikuttavia aineita opiumina, että se tekisi viiltelyn kustannustehokkaaksi.

Jussi
Apteekki

Post by Jussi » Thu 23 Apr 2009, 13:30

Mulla oli suunnitelmissa kunnon pelto mutta se jäi vähän.. Eivät itäneet nuo exotigardenin siemnet. Hulluruohokaan ei itänyt.. HMm
Kun matkalle kerran on lähdetty, ei paluuta takaisin enää ole.

jarru pala
Karvakuono

Post by jarru pala » Tue 19 May 2009, 21:23

Satoa saavissa, kannattaa näköjään jonkun vinkistä ottaa vaari ja kylvää siemenet vaikka saaviin (Syväjuurinenkasvi), näi itse tein.
Ja tein kahdella tavalla istutusmultaan turvekuutioihin ja heittämällä suoraan mullan päälle. Ostin saaviin parvekemultaa pussin maksoi joitain 2€ tai alle. Nää istutetut on sisällä kasvaneet 1 1/2 kuukautta ja heiteltyt noin kolme viikkoa. Käytän ravinteena sitä ruukun voimaa ja typpipitoisia substraalin tikkuja. Suihkuttelen joka päivä ja kastelen sillä ravinnevedellä kerran viikossa kunnolla.
Kuvia tuotoksista, siirtelen saavia aina auringon valoon (saavissa on sangat).

Image

Image

Poliklinikka
OD

Post by Poliklinikka » Fri 22 May 2009, 16:44

Hyvin lähteny kasvamaan. Herää tosin sellanen kysymys, että kun noi ruukut ei oo kovin suuria. Niin kasvaako ne unikot sitten kovin hyvin.

jarru pala
Karvakuono

Post by jarru pala » Fri 22 May 2009, 17:45

Poliklinikka wrote:Hyvin lähteny kasvamaan. Herää tosin sellanen kysymys, että kun noi ruukut ei oo kovin suuria. Niin kasvaako ne unikot sitten kovin hyvin.
Turveruukkujen pitäisi maatua vähitellen, jotenka se lienee ei ole ongelma. Tein sellaisen mokankin tuossa turveruukkuistutuksessa, että niitä ruukkuja tuli vahingossa kaksi päällekkäin, varmuuden vuoksi juurikasvun maksimoimiseksi ennen saaviin istutusta puhkaisin saksilla turveruukkujen pojat auki. Nämä ruukku-unikot itivät jääkaapissa yöt kunnes vihreää ilmestyi.

Ja kannattaa laittaa sitä multaa siihen saaviin piripintaan, ettei saavin reunat varjosta kasveja. Mullahan kuoli noi reunimmaiset kuusi, koska eivät saaneet riittävästi valoa. Kyllä se tästä.

Poliklinikka
OD

Post by Poliklinikka » Fri 22 May 2009, 18:12

Tein mokan ja uudelleenistutin ne muoviämpäriin "normaalisti". No katotaan miten käy... :cry: :D.
jarru pala wrote:Satoa saavissa, kannattaa näköjään jonkun vinkistä ottaa vaari ja kylvää siemenet vaikka saaviin (Syväjuurinenkasvi), näi itse tein.
Ja tein kahdella tavalla istutusmultaan turvekuutioihin ja heittämällä suoraan mullan päälle. Ostin saaviin parvekemultaa pussin maksoi joitain 2€ tai alle. Nää istutetut on sisällä kasvaneet 1 1/2 kuukautta ja heiteltyt noin kolme viikkoa. Käytän ravinteena sitä ruukun voimaa ja typpipitoisia substraalin tikkuja. Suihkuttelen joka päivä ja kastelen sillä ravinnevedellä kerran viikossa kunnolla.
Kuvia tuotoksista, siirtelen saavia aina auringon valoon (saavissa on sangat).
Jos noi on 1,5kk sitte laitetut, ni ovat kyllä melko pieniä. Käytätkö noita molempia ravinteita samoille kasveille? Tulee muuten aika kovat typpimäärät... Ei vaan mä en käyttäny mitään ravinteita ja kasvovat itivät tosi nopeesti. Nyt tosin laitoin noi substral puikot.

Niin ja tässä mun "opat" (ei kaikki) viikko sitten
Last edited by Poliklinikka on Fri 22 May 2009, 18:33, edited 4 times in total.

jarru pala
Karvakuono

Post by jarru pala » Fri 22 May 2009, 18:29

Poliklinikka wrote:Tein mokan ja uudelleenistutin ne muoviämpäriin "normaalisti". No katotaan miten käy.
Onhan noi munkin heittelysiemenet itäneet ja niistä vahvimmat alkaa kasvamaan, luonnon karsinta. Enpä näkis mitään syytä, että ne ei alkais kasvamaan kunnolla, jos kerran otit tuon juurikorkeusasian huomioon. Onnea kukinnoillesi. "Mikään muu ei ole yhtä tärkeää kuin puutarhan hoito..."
Tässä hoito-ohjeessa kyllä mainittiin, että tämä kasvi ei oikein tykkää uudelleen istutuksista.
http://www.lycaeum.org/languages/finnis ... a/opa.html

ämpäri on hieman matalampi, mitä saavi, mutta seurataan tilanteita. :)
Last edited by jarru pala on Fri 22 May 2009, 18:44, edited 1 time in total.