Tarkoituksena olisi kasvataa sisätiloissa oopiumunikkoa. Ensimmäiseksi, haluaisin kasvattaa yhden "kukan". Jos onnistuu, laitan pari lisää.
Miksi juuri sisäkasvatus? Täällä on topic, jossa keskusteltiin siäkasvatuksen mahdollisuuksista, kommentit jakaantuivat jotenkin "Kyllä/Ei/Ei tietoa" periaatteella. Eli ajattelin kokeilla. Syksy on kohta käsillä, eli ulkona on sellaiset 5-15´C ja yli lämpötilat, eli olen kuullut, että kukat tykkäävät olla viileässä. Joten ainakin esikasvatus saa tapahtua parvekkeella.
Mutta itse asiaan. Miten isoa ruukkua yleisestikkin epäilette tarvitsevan?
Olisi myös hyvä että joku vielä kerran mainitsisi juuri sen oopiumunikon latinankielisen nimen. Eli papaver (joku)

Olen kuullut, että kun kukat ovat vasta kasvamisvaiheessaa, niille olisi hyvä suihkutella vettä. Eli ainakin minulla oli mielessä aina antaa sille vettä aamuisin. Ja kun tulen takaisin kohtiin, SUIHKUTTELISIN vettä sen päälle, ei kuitenkaan paljon. Ensimmäisen kerran kun tulen kotiin, ja toisien kerran kun menen nukkumaan. Eli 1 kastelu, 2 suihuttamista päivässä. Onko toimiva combinaatio?
Samoiten kiinostaisi, voisiko siemenet tähän aikaan vuodestä vielä kylvää jonnekkin metsikköön kasvamaan? Kestäisivätkö talven yli?
Ja vielä siitä kukan "valmiudesta". Eli itse olen käsittänyt että lypsentä tapahtuu silloin, kun kukan lehdet ovat pudonneet, ja niiden irtoamiskohdat ovat muuttuneet mustiksi. Eli about 1-2 viikon lehtien tippumisen jälkeen. Ymmärretty oikein?
Tarkoituksena on siis ihan kokeilu mielessä yrittää kasvatusta sisätiloissa, ja heitän myös siemenet ulkosalle. Thats it!

Aikomuksena oli myös raportoida tänne mitä on kukan kohtaloksi tullut.
Kiitos vastanneille!