Unikonsiementee

Keskustelua opiaateista, opioideista, bentsodiatsepiineista ja muista sedatiiveista, sekä niiden turvallisesta käytöstä.
zerk
Moderator

Re: Unikonsiementee

Post by zerk » Fri 17 Oct 2014, 04:42

Metku wrote:Oletetaan, että mulla ois litran lasipurkki yli puolillaan siemeniä kodista, jotka oli arvosanalta 4/5 toimivia. Kannattaako näille tehdä mitään muuta kuin kylmävesihuuhtelu? Onko DIY-kerätyissä siemenissä enemmän ei-haluttua öljyä verrattuna kaupasta saatuihin siemeniin? Ohan ne kodasta riippuen kokemuspohjaisesti erinäköisiä, jotkin ovat juuri sellaisia sinisiä ja jotkin ruskehtavia tai oikeastaan oranssinruskeita, jotka näyttää et niis ois "tavaraa" pinnassa reippaasti.
Sinäänsä kaduttaa ettei ole näihin tullut perehdettyä sen enempää kun potentiaalia kuitenkin löytyy reippaasti.
Onko siidut kerätty tuoreista vai kuivatuista kodista? Ainoastaan tuoreista kodista kerättyjä siiduja kannattaa edes yrittää huuhdella. Siementen toimivuus perustuu pinnalle jäävään oopiumlateksiin kun tuoreet kodat murskataan.

Kaikkiin toimiviin siiduihin pätee samat ohjeet; huuhtele kylmällä vedellä.
^^@_

Metku
Kameleontti

Post by Metku » Fri 17 Oct 2014, 08:57

zerk wrote: Onko siidut kerätty tuoreista vai kuivatuista kodista? Ainoastaan tuoreista kodista kerättyjä siiduja kannattaa edes yrittää huuhdella. Siementen toimivuus perustuu pinnalle jäävään oopiumlateksiin kun tuoreet kodat murskataan.
Kaikkiin toimiviin siiduihin pätee samat ohjeet; huuhtele kylmällä vedellä.
Oon muunmuassa sanomalehden päällä pitänyt vuoro kauden yli ja välillä näyttänyt kiertoilmauunia niille jos eivät ole tarpeeksi kuivia. Eli aika hätäisesti kuivattuja, kitkuinen kun olen välillä.
zerk wrote:Kaikkiin toimiviin siiduihin pätee samat ohjeet; huuhtele kylmällä vedellä.
Kiitoksia, olen vain harmikseni ilmeisesti hävittänyt kyseisen lasipurkin. Sitten kun on taas niin voisi updeittailla miten onnistuu.
In the land of the blind, one-eyed man is the king

eNZYMe
OD

Post by eNZYMe » Tue 21 Oct 2014, 09:04

Perkele. Taas jännitellään Smartpost kuljetuksen kanssa. Läjä unikonsiemeniä tulossa. Eilen lähetetty ja lajiteltu eilen jo ennen ilta seiskaa kotikaupungissanikin. Smartpostilla meni viimeks 2 arkipäivää, sitä ennen 1 ja 3, vaikka joka kerta oli lähetysiltana lajiteltu paikallisessa lajittelukeskuksessa josta 3 kilometriä matkaa pakettiautomaatille. Onhan se halpa, mutta hiton hidas osaa välillä toi automaattitsydeemi postilla olla. Jos nyt menee enämmän kuin 2 päivää, niin tilaan suosilla aina vaan matkahuoltoon tästä lähtien. Olis kova himo saada oopiumlitkua koneeseen. Bentsojakin on onneks vähän jos tulee reflat muutaman päivän kuurista. Viimeks vedin pari viiikkoa sitten 4 annosta oopiumia viiden päivän sisään ja olihan sitä vähän heikko olo useamman päivän.

eNZYMe
OD

Post by eNZYMe » Wed 22 Oct 2014, 11:46

Tuli onneksi päivässä tällä kertaa. Shitellakin joskus edes toimii joten kuten.

Kisu
Psykonautti

Post by Kisu » Mon 27 Oct 2014, 17:45

eNZYMe wrote:Perkele. Taas jännitellään Smartpost kuljetuksen kanssa. Läjä unikonsiemeniä tulossa. Eilen lähetetty ja lajiteltu eilen jo ennen ilta seiskaa kotikaupungissanikin. Smartpostilla meni viimeks 2 arkipäivää, sitä ennen 1 ja 3, vaikka joka kerta oli lähetysiltana lajiteltu paikallisessa lajittelukeskuksessa josta 3 kilometriä matkaa pakettiautomaatille. Onhan se halpa, mutta hiton hidas osaa välillä toi automaattitsydeemi postilla olla. Jos nyt menee enämmän kuin 2 päivää, niin tilaan suosilla aina vaan matkahuoltoon tästä lähtien. Olis kova himo saada oopiumlitkua koneeseen. Bentsojakin on onneks vähän jos tulee reflat muutaman päivän kuurista. Viimeks vedin pari viiikkoa sitten 4 annosta oopiumia viiden päivän sisään ja olihan sitä vähän heikko olo useamman päivän.
Itse tilaillut pakettiautomaattiin varmastikin useamman kymmenen kertaa ja ainoastaan kerran toimitus venähti päivällä Itellan puolesta. Muutoin on aina ollut perillä määränpäässään tilauspäivää seuraavana iltana, jos ajoissa on tilauksen pistänyt vetämään.

Asiasta toiseen, tulipa sitten rahojen loppumisen vuoksi oltua koko edellinen viikko ja sitä edeltävä viikonloppukin ilman. Jotain reflantapaista taisi tulla, mutta ei mitään maata kaatavaa, isoin ongelma oli totaalinen pitkästyminen kaikkeen. Huomenna sitä taas saa, tätä herkkujen herkkua.

Mushru
Moderator

Post by Mushru » Fri 07 Aug 2015, 15:51

Hmm. Ollaan laitettu viimeaikoina tohon ravisteluun/erotteluun käytettävään veteen sitruunamehua jonkin verran (en tiedä onko hyötyä edes?).

Sitten kun keitellään sitä nestettä vähemmäksi, muuttuu neste erikoisen sameaksi ja kattilanpohjalle muodostuu valkoinen kerros kun nesteen kaataa pois. Kun sitä rapsuttaa niin se on semmoista harmahtavaa jauhetta. Mitähän se on?

Ei unikonkotien kanssa tule moista efektiä, kun sitruunamehuu käyttää.
Ollaan rapsuteltu anyway talteen ja sekoitettu se siihen nesteeseen, oli mitä oli. :D Aattelin osaisko joku valaista mitä lienee tuo jauhe. Niin ja se ei maistu sitruunalle.
. . . (--) °
~ Foliot hattuun ja oliot vittuun
Dexma wrote:Sä oot mun peppuni henkinen peppumentoori! Sensei Mushru :D

Kisu
Psykonautti

Post by Kisu » Thu 26 Nov 2015, 02:30

Mushru wrote:Hmm. Ollaan laitettu viimeaikoina tohon ravisteluun/erotteluun käytettävään veteen sitruunamehua jonkin verran (en tiedä onko hyötyä edes?).

Sitten kun keitellään sitä nestettä vähemmäksi, muuttuu neste erikoisen sameaksi ja kattilanpohjalle muodostuu valkoinen kerros kun nesteen kaataa pois. Kun sitä rapsuttaa niin se on semmoista harmahtavaa jauhetta. Mitähän se on?

Ei unikonkotien kanssa tule moista efektiä, kun sitruunamehuu käyttää.
Ollaan rapsuteltu anyway talteen ja sekoitettu se siihen nesteeseen, oli mitä oli. :D Aattelin osaisko joku valaista mitä lienee tuo jauhe. Niin ja se ei maistu sitruunalle.
Kotateessähän ymmärtääkseni käytetään sitruunamehua happamoittamaan sitä vettä, mikä parantaa kodista irtoavien opiaattialkaloidien liukenemista nesteeseen. Siemeniä käytettäessä on prosessi monessakin suhteessa kovin erilainen, eikä omien kokemuksieni perusteella (joita on puolentoista vuoden päivittäiskäytöllä ehtinyt kertymään ihan kohtuullisen iso määrä) sitruunan lisääminen veteen ennen liuottelua vaikuta millään tavalla lopputuotteen toimivuuteen. Litkun makua se kyllä parantaa kivasti. Mitä tuohon jauheeseen tulee, voisiko kyseessä olla siementen sisältä liuokseen irtoava öljy, joka sitten keitettynä kiinteytyy? Ei ainakaan itselleni tule mieleen mitään muuta vaaleanharmaata tavaraa, jota siemenliemestä voisi löytyä.

Muistuttaisin kaikkia unikonsiementen ystäviä vastuullisen ja varovaisen käytön tärkeydestä. Sain nimittäin tässä muutama päivä sitten tutulta tavarantoimittajalta selvästi aiemmista eristä poikkeavia siemeniä. Jo pakkauksen läpi pystyi selvästi havaitsemaan niiden olevan väriltään silminnähden tummemman sinisiä ja joukossa oli viimeisen puolentoistavuoden setteihin verrattuna huomattavasti enemmän kotien palasia ja muuta kasvimateriaalia. Valmis juoma oli tyystin erilaisen makuista ja niin kitkerää, että kurkkua meinasi kirvellä sen kittaaminen. Siinä missä viime aikoina on tullut tehtyä ensi alkuun kilosta siemeniä juomat, huitaistua ne ykösellä alas ja tunnin päästä alettu liuottelemaan lisää kokematta missään vaiheessa varsinaista päihtymystä, tällä kertaa nautin tuon kilogrammasta tehdyn litkun hitaasti ja varovaisesti, tunnustellen vaikutuksia. Ja niitähän tuli, raajoissa tuntui tuttua rentoutumista, jota ei ole kuukausiin päässyt kokemaan toleranssin takia. Pupillitkin menivät ihan neulanpäiksi. Arvioisin, että aiempiin siemeniin verrattuna nämä ovat mahdollisesti jopa tuplavahvoja. Olin toki niiden nauttimista edeltäneen pitkän viikonlopun kokonaan ilman opioideja, mutta en usko sen todellakaan olleen tarpeeksi laskemaan toleranssia missään merkittävissä määrin.

Huiko
LD50

Post by Huiko » Thu 26 Nov 2015, 11:53

Keitteletkös sinä sitä nestettä kasaan, vai nautitko sellaisenaan?
Tää tie vie tuskan, valitusten loukkoon.
Tän kautta käyt iänikuiseen vaivaan.
Tää tie vie kadotuksen väen joukkoon.

Oikeudenmukaisuus sai minut aikaan,
Jumalan Voima, Viisauden summa
ja Alkurakkaus, joka synnit peittää.

Vain ikuiset on ennen mua luotu,
myös mun on ikuisesti kestää suotu.
Kun tästä käyt, saat kaiken toivon heittää.

-Dante (n. armonvuonna 1321 jkr.

Kisu
Psykonautti

Post by Kisu » Sat 28 Nov 2015, 00:49

Huiko wrote:Keitteletkös sinä sitä nestettä kasaan, vai nautitko sellaisenaan?
Ihan sellaisenaan vetelen. Reilu vuosi sitten muistan kyselleeni täälläkin, että uskaltaako sitä keitellä, mutta enpähän ole tähänkään mennessä uskaltanut kuin kakkoshuuhteluita käyttää kattilassa kääntymässä ja niistä onkin vaikeampi arvioida kannattaako keittäminen. Ottaen huomioon sen määrän mitä tuota litkua on tässä ajassa ehtinyt kehoonsa pistää, luulisi että edes kerran olisi kokeillut nesteen haihduttamista, mutta kai mää sitten olen niin pahasti nipahtanut, etten arvaa riskeerata mahdollista alkaloidien tuhoutumista edes yksittäisen siemensatsin kanssa. Todella epärationaalista, kun melkeinpä kaikki luotettavimmat kertomukset oopiumiliemen keittämisestä viittaavat siihen suuntaan, ettei se ainakaan heikennä tavaran toimivuutta, mutta en noin muutenkaan ole järin rationaalinen narkkaamisessani. On tullut mm. useaankin otteeseen epätoivon vallassa ristittyä kätensä ja lausuttua rukous silloin kun kaikkein kipeimmin on toivonut siemenpakettia saapuvaksi ajallaan, vaikka olen koko pienen ikäni ollut puhdas ateisti. Narkomania itsessään on aika vahva päänsekoittaja.

eNZYMe
OD

Post by eNZYMe » Sat 28 Nov 2015, 08:02

Siemenethän sisältää öljyjä ja mahdollisesti muita alkaloideja, jota reakoivat sitruunahapon kanssa. Tyyliin koittakaa laittaa sitruunaa ja maitoa samaan aikaan mustaan teeheen. Rasva juoksettuu heti valkoiseksi kokkareiksi.

Itsellä sadoilla niin siemenlitku kuin kotateen valmistusta takana, ja sitruunalla tai muulla hapolla ei ole ollut yhtään vaikutusta voimistavaa efektiä.

En jaksa keittää kasaankaan. Vedän aina 2 pönttöä 2 litran kola pulloon ja huuhtelen kaksi kertaa. Nestettä tulee n. 1,5. Kusettaa parin tunnin sisällä muutaman kerran mutta se siitä. Joskus teen suoraan kolaan tai jaffaan jossa on jo sitruunahappoa ja kolassa myös fosforihappoa mukana. Edelleen ei mitään vaikutusta toimivuuteen verrattuna kylmään hanaveteen. Tuntuu vaan siltä, että liukenisi nopeammin hiilihapon pullooon tekemän paineen takia.

Morfiini on kodissa ja varsinkin sieminien pinnalla olevassa raakaoopiumissa Morfiinimekonaattisuolana (unikon tuottama happo - meconic acid). Se häviävän pieni määrä vapaaemäs Morfiinia liukenee kyllä desiinkin vettä moninkertaisesti.

Itsekin vakimestasta tilasin perjantaina aamusta ja sain jo haettua 15.00 matkahuollosta. Posti lakkoilee, niin olis ollut tyhmää käyttää sitä, mut en ikinä jaksa käyttää sitä muutenkaan siementilauksiin. Maksan mielelläni 2,5€ pakettiautomaatti tai 1€ postipakettihintaa enemmän sen takia, että aamulla ennen kaupan aukeamista tilaamalla saan jo samana iltana hakea purkit Matkahuollosta. Tosin itsellä kauppaan matkaa n. 50-100 km välillä, ja asun suomen mittakaavassa suurehkossa kaupungissa (ei PKS) joten tuo pakettiautomaattihomma saattaa olla jopa nopeampi pohjoiseen ja syrjäisimmille seuduille.

eNZYMe
OD

Post by eNZYMe » Tue 22 Dec 2015, 14:51

Nam, nyt on taas tätä herkkua tulossa varmasti joulunpyhiksi.

Masis
Psykonautti

Post by Masis » Sat 20 Feb 2016, 05:37

Pohdin tässä vain, onko kukaan käyttänyt tätä rektaalisesti? Sopivan annoksen löytäminen varmaan vaikeampaa kuin oraalisesti, mutta kutkuttaisi kyllä kokeilla kun morfiinin hyötyosuuskin huomattavasti parempi näin

Mushru
Moderator

Post by Mushru » Thu 24 Mar 2016, 03:51

Pitänyt jo tovi kirjoittaa mut noniin. Tosiaan tulee keiteltyä tätä aina kasaan. Mä en vaan kykene juomaan sitä määrää.
Se maistuu pahalle ja oon tosi oksennusherkkä, ja mun maha ei meinaa vetää noin isoo määrää nestettä. En ole super iso tyttö. .____.
Sit tulee maha aivan vitun kipeeksi kun on saanu noi nesteet alas, maha pullottaa ja on tukala olo. Ei oo mukavaa kun päivittäin kuitenkin menee.

En koe ainakaan että keittelyssä mitään menisi hukkaan. Jos näin niin varmaan aika vähän, kuitenkin toimii oikein hyvin.
Kuitenkin mennyt jo opateetä eri muodoissa muutama vuosi tässä ja silti saa oloja. Toki tole on noussut ja annokset sitä mukaa, mut aika hyvin on saanu pidettyy ihan kohtuullisena tuon määrän. Mut tosiaan, keittäminen on itelle mieluinen vaihtoehto kun juotavaa on vähemmän, ei maistu niin pahalle (sokerii vittuna sinne) ja ei tuu masu kipeeksi. Nousee nopeammin kans.

Mut kannattaa kokeilla. Mua kovin kiinnostaisi kuulla semmoselt tyypilt mielipidettä joka ei keittele yleensä kasaan ja sit kokeilisi keitellä kasaan, että huomaako erityisemmin vaikutuksissa eroa. Kun oikeesti kiinnostaa tuhoaako se jotain? Mut joo, en tiiä jaksaako joku testata. :D Mä en ainakaan, ei vaan pysty. Huhuh.... Mut en usko että eroa huomaa, muuta kuin että vaikuttaa nopeammin kun juo lämpimänä pienen määrän.

Mut oon iloinen että tästä saa oloja vieläkin, perus annoksillakin tulee sopivasti oloja. Verrattuna vaikka bupreen josta usein ei saa
muuta kuin terveen olon perus annoksilla. Mjooh. Mut on tää kyllä mainiota, mut pirullinen koukkuhan tää on. Irti sitten kun saa muita asioita
elämässä kuntoon ja itseään myös. Lopullinen eheytyminen alkaa kun jaksaa olla selvinpäin. Mut ei kannata koukuttua, lopettakaa ajoissa. Kaikki koukut on vaikeita.
Masis wrote:Pohdin tässä vain, onko kukaan käyttänyt tätä rektaalisesti? Sopivan annoksen löytäminen varmaan vaikeampaa kuin oraalisesti, mutta kutkuttaisi kyllä kokeilla kun morfiinin hyötyosuuskin huomattavasti parempi näin
Enpä oo........ Enkä oo harkinnut, tai kuullut että kukaan olisi noin tehnyt. Haluatko olla se joka kertoo? :D No ei vaa. En osaa sanoa onko se järkevää yhtään.
. . . (--) °

Kisu
Psykonautti

Post by Kisu » Thu 24 Mar 2016, 14:25

Mushru wrote:Mua kovin kiinnostaisi kuulla semmoselt tyypilt mielipidettä joka ei keittele yleensä kasaan ja sit kokeilisi keitellä kasaan, että huomaako erityisemmin vaikutuksissa eroa. Kun oikeesti kiinnostaa tuhoaako se jotain? Mut joo, en tiiä jaksaako joku testata. :D Mä en ainakaan, ei vaan pysty. Huhuh.... Mut en usko että eroa huomaa, muuta kuin että vaikuttaa nopeammin kun juo lämpimänä pienen määrän.
Itse tosiaan tuota keittelyä vältellyt, juurikin siinä pelossa että kallisarvoiset opiaattialkaloidit hajoaisivat. Kuitenkin, nyt kun keksit tuollaisen pyynnön esittää, niin pakko kai se on viimeinkin rohkaistua ja tehdä vaikka jo huomisen tai ylihuomisen aamusatsi etukäteen, haihdutella neste niin vähiin kuin mahdollista ja pistää jääkaapppiin odottelemaan nauttimista. Kuullut kuitenkin niin paljon kertomuksia siitä, että pieni kiehautus ei tavaran tehoa ainakaan yhtään heikompaan suuntaan vie, kunhan ei tuntikaupalla pidä missään älyttömissä lämpötiloissa. Mitenkä olet itse tuon keittelyn käytännössä toteuttanut? Minkälaisissa lämmöissä ja miten pitkän ajan?

Henk.koht. en pidä tämän litkun makua mitenkään erityisen kamalana. Ainoastaan silloin, jos reflat ovat ehtineet yltyä pahoiksi voi liian isojen hörppyjen kerrallaan ottaminen pistää hieman yököttämään, mutta tämäkään ei ole ongelma kunhan muistaa siemailla rauhalliseen tahtiin ja mielellään jonkinasteisessa vaaka-asennossa. Pari kertaa on käynyt niin, että n. puoli tuntia juoman nauttimisesta on pahoinvointi ollut niin voimakasta, että neste on tullut takaisin ylös ja ulos, tällöin on siis nimenomaan oltu mojovissa refloissa ja juomaa on vedetty reippaasti yli litra nopeasti tyhjään vatsaan. Joka tapauksessa unikonsiemen"tee" ei silti juomisen vaikeuden suhteen ole mitään verrattuna vaikkapa apteekkien kodeiiniyskänlääkkeisiin, joihin olin ennen siementen käytön aloittamista koukussa.

Oletko muuten Mushru koskaan kokeillut "kakkoshuuhteluita"? Eli yksinkertaisesti huuhdellut uusilla vesillä jo kertaalleen huuhdotut siemenet? Itse olen lukemattomat reflat kärsineenä oppinut tämän toimenpiteen tärkeyden. Ihan puhtaalla mutulla arvioisin, että ainakin omat kakkoshuuhtelunesteeni sisältävät parhaimmillaan ehkä neljäs- tai viidesosan siitä oopiumimäärästä joka ensimmäisestä huuhtelukerrasta irtoaa. Reflapäivän pelastus on jääkaappi täynnä kakkoshuuhteluita. Ei toki sovellu sellaiselle, jolle tuon ensimmäisenkin huuhtelun teen mahaan mahduttaminen tuottaa vaikeuksia, mutta minunlaiselleni köyhälle narkkarille välttämättömyys, jota juoda sitten vaikka väkisin. Parhaimmillaan olen tainnut saada vedettyä reippaat 6 litraa tuota nestettä alle kuuteen tuntiin, kertonee jotain riippuvuuteni tasosta. Ja toki pissattamaanhan tuo pistää melkoisesti, mutta se on pieni hinta maksettavaksi vieroitusoireista vapaasta päivästä.

Tästä sais kyllä vielä vaikka miten paljon juttua aikaiseksi, mutta en tältä istumalta kuitenkaan tämän enempää aio jaarittelemaan alkaa. Onpahan kuitenniin "mukava" (kauheasti sanottu tässä kontekstissa) tietää, että en ole täysin yksin siemennesteriippuvuuteni kanssa. Tokihan noilla ulkomaalaisilla foorumeilla on enemmänkin meidän kaltaisiamme ressukoita, mutta on se vaan ihan eri tasolla läheltä liippaavaa puhua suomeksi tästä aiheesta.

Sidney
Lepakko

Post by Sidney » Thu 24 Mar 2016, 16:24

Oletko muuten Mushru koskaan kokeillut "kakkoshuuhteluita"?
Mulla on ainakin tapana joka kerta siementeetä tehdessä huuhdella kahdesti. Selvästi toimivaa kamaa toisen kierroksen tuotoksetkin.
Mua kovin kiinnostaisi kuulla semmoselt tyypilt mielipidettä joka ei keittele yleensä kasaan ja sit kokeilisi keitellä kasaan, että huomaako erityisemmin vaikutuksissa eroa.
Minä voin ilmoittautua koe-eläimeksi. Seuraava nauttimiskerta tuskin on ihan lähellä, mutta raporteeraan kunhan joskus taas pääsee sorvin ääreen.

Mushru
Moderator

Post by Mushru » Thu 24 Mar 2016, 16:32

Siistii ois jos joku kokeilisi! :3 Yleensä me aina huuhdellaan siemenet kahteen kertaan että saa kaiken irti. Meillä on tommonen 5 litran kattila jossa keitellään. Jos huuhdellaan yksi purkki (eli 550g) kahteen kertaan ja nestettä tulee melkein 1,3 litraa, tolla kattilalla menee n. 15 min keitellessä. Yleensä nestettä jätetään 3-4 dl. Toleranssikin on vielä niin handussa että tosta saa kaksi annosta. Mut tuossa vähän vertailuna, kahdella purkilla menee puol tuntia keitellessä.

Mut tosiaan huuhdellaan aina kahdesti. :D Varmuuden vuoksi, kjeheh. Mut joo. Mä muuten voisin itse olla koe-eläin mut en vaan haluu käydä läpi sitä masukipua. :(
Last edited by Mushru on Thu 24 Mar 2016, 19:42, edited 1 time in total.
Reason: Piti korjata 1,5l->1,3l
. . . (--) °

NatiHero
Kameleontti

Post by NatiHero » Thu 07 Apr 2016, 02:53

Itsellä olisi tarkotus ehkä jo huomenna testailla tätä. Jos siis paketti on matkahuollob mukana matkannu aamusta heti nii ovat iltapäiväl jo perillä :D ahahiiiii ku himottaa testaa, varmaan otan lyricaa alle kans. tai lyricaa menny ny vähä aikaa säännöllisesti nii ei pitäs olla vaarallista. Raportoin huomenna.

Sori typot, oon pimeessäja joudun melekin sokkona kirjottaa huonos asennos.

Kisu
Psykonautti

Post by Kisu » Sat 09 Apr 2016, 18:14

Nyt olen pari kertaa kokeillut keittää liemet ennen nauttimista. Jos hävikkiä on, ei se varsinaisesti suuren suurta ole (tavanomaisella annoksella reflat kyllä pysyvät loitolla ja pupillit pienenevät) mutta jotenkin tuntuu, että jotakin jäisi puuttumaan. Suurella todennäköisyydellä tunne on ihan placebo-vaikutuksesta johtuvaa, kun olen tottunut vetämään keittämättä, mutta en voi olla pohtimatta muuttuuko juoman alkaloidiprofiili keittämisen myötä. Unikonsiemenlitkuhan sisältää tusinoittain eri opiaattialkaloideja joilla kaikilla on omat ominaisuutensa, lämmönkestävyyshän sisältyy näihin myös. Voisiko olla, että jotkin alkaloidit hajoaisivat tavanomaisissa keittolämpötiloissa siinä missä toiset eivät muutu miksikään? Sen verran tiedän, että poltettuna/höyrystettynä oopiumin vaikutus on huomattavan erilainen verrattuna sen nauttimiseen vatsan kautta, johtuen morfiinin lämpöherkkyydestä. Molempia käyttötapoja kokeilleet kuvaavat ensinmainittua energisemmäksi ja jälkimmäistä sedatiivisemmaksi päihtymykseksi. Tiedä häntä, mutta ihan jo pelkkä keittoprosessin vaivalloisuus takaa sen, että tulen jatkossakin nauttimaan juomani ilman keittämistä.

Sidney
Lepakko

Post by Sidney » Sun 10 Apr 2016, 12:01

Huomasitko mitään eroa nausean tai muun bodyloadin suhteen?

Kisu
Psykonautti

Post by Kisu » Mon 11 Apr 2016, 00:42

Sidney wrote:Huomasitko mitään eroa nausean tai muun bodyloadin suhteen?
Jos "nausealla" tarkoitat pahoinvointia, niin en oikein osaa sanoa. Olen viime päivinä kyllä kärsinyt poikkeuksellisen paljon yököttävästä olosta, joka ilmenee välillä tupakanpolton yhteydessä ja erityisen voimakkaana syömisen jäljiltä, mutta tämä alkoi jo ennen noita keittotestejä, niin en voi oikein mitään johtopäätöksiä vetää tästä. Sellaisenaan, keittämättä, juotu liemi aiheuttaa minulle vain hyvin harvakseltaan pientä pahoinvointia joka ilmenee ainoastaan juuri tupakoinnin yhteydessä.

En osaa lähteä edes arvailemaan mitä "bodyload" saattaisi tarkoittaa.

Sidney
Lepakko

Post by Sidney » Mon 11 Apr 2016, 06:38

Okei, omalla kohdalla ilmenee harvoin selvää pahoinvointia, mutta jonkinasteista vatsakipua on useastikin. Tämä on mun mielestä verrannollinen joidenkin psykedeelien tuottamaan bodyloadiin, joskaan ei niin päällekäyvää.
Varsinkin nyt toleranssin laskettua tämä on välillä häiritsevää.
No, seuraavalla kerralla pitää keitellä litkut kasaan ja katsoa, että muuttaako se mitään.

NatiHero
Kameleontti

Post by NatiHero » Mon 11 Apr 2016, 16:53

Pitäs tänään vielä tulla siemenet niin voin toimia koekaniinina toho keittämiseen. Viimeks join kaiken litkun, niin nyt vois keittää sen sellasseks snapsiks.

Huiko
LD50

Post by Huiko » Mon 11 Apr 2016, 22:24

Sidney wrote:Okei, omalla kohdalla ilmenee harvoin selvää pahoinvointia, mutta jonkinasteista vatsakipua on useastikin. No, seuraavalla kerralla pitää keitellä litkut kasaan ja katsoa, että muuttaako se mitään.
Kokeile syödä vaaleeta leipää, ja jos se ei auta, niin inkivääri poistaa nauseaa hyvin. :)

Mun kokeilujeni perusteella toi purkillinen on hyvä keitellä (ihan levy kutosella ilman kantta) kolmeen desiin. 8)

Mun mielestäni, jos nestettä on liian vähän, se vaikuttaa toimivuuteen. Samoin jos sitä on liikaa. Ja se sitruuna on minusta oleellinen osa tuota prosessia. Sen määrän löytää kokeilemalla ja kun sitä käyttää, kirkastuu juotava neste, sakka laskeutuu pohjalle, toimii minusta paremmin (nopeammin mutta lyhyemmän aikaa) mutta maistuu suurin piirtein vatsahapolta. :shock:

Se on sitten makuasioita mitä siinä sitten arvostaa. :left:

Kisu
Psykonautti

Post by Kisu » Tue 12 Apr 2016, 15:32

Inkivääriä voin itsekin suositella lämpimästi, tehokas ase etovaan oloon ja teen muodossa vieläpä varsin miellyttävä nauttia.

Sitruunan käyttäminen unikonsiemenjuoman valmistuksessa taitaa olla näitä uskomuksia joita mitkään faktuaaliset ja objektiiviset tosiasiat eivät puolla, mutta joille siitä huolimatta löytyy oma vannoutunut kannattajajoukkonsa. En ole vielä tähän päivään mennessä löytänyt mitään pitävää todistetta, joka tukisi väitettä sitruunan positiivisesta myötävaikutuksesta siemenliemen sisältämien opiaattialkaloidien määrään, ja omien kokemusteni perusteella sillä ei tosiaan ole mitään muuta virkaa kuin saada juoma maistumaan mahanesteeltä. Sitä en epäile, etteikö moni kokisi sitruunan kanssa tehdyn juoman olevan vaikutuksiltaan parempaa sitruunaa sisältämättömään juomaan verrattuna, placebolla on päihteiden kanssa toimiessa merkittävä vaikutus ja itsellänikin on tapana juoda ruokalusikallinen ruokasoodaa veteen sekoitettuna n. 10 minuuttia ennen unikonsiemenjuoman nauttimista, vaikka tämänkään niksin toimivuudesta en ole vedenpitävää todistetta koskaan saanut. Mitä, Huiko, tarkalleen ottaen meinaat tuolla nesteen "kirkastumisella"? Kyllähän se kasvimateriaalista muodostuva sakka laskeutuu astian pohjalle ihan ilman sitruunaakin.

Sidney
Lepakko

Post by Sidney » Tue 12 Apr 2016, 18:30

Okei, kiitti vinkeistä. Inkivääriä en olekaan koittanut siementeen kanssa, pitänee ostaa reserviin odottelemaan seuraavaa kertaa.
Aika harvoin tulee nykyään juotua, tai muutenkaan käytettyä opiaatteja. Varsinkin kun huomasin käytön tihentyneen kerran kahdessa viikossa -tasolle ja nuo yhden, tai maksimissaan kahden päivän sessiot tuottivat yllättävän vittumaiset olot seuraavaksi muutamaksi päiväksi.

Huiko
LD50

Post by Huiko » Tue 12 Apr 2016, 22:23

Kisu wrote:Mitä, Huiko, tarkalleen ottaen meinaat tuolla nesteen "kirkastumisella"? Kyllähän se kasvimateriaalista muodostuva sakka laskeutuu astian pohjalle ihan ilman sitruunaakin.
Siis juuri sitä miltä se kuulostaakin. Eli väriä on, mutta läpi näkee lähes yhtä hyvin kuin vedestäkin. :)

En itsekään tiedä mihin varsinaisesti se sitruunan RIITTÄVÄ lisääminen perustuu, mutta jos kokeilisit? Ei tarvitsisi sitten juupaseipästellä... Kuitenkin olen jokusen kerran valmistanut, ja toimivimmaksi todennut. Sitten kun lisää vielä maun mukaan sokeria, niin pääsee juomaan makeutettua vatshapon makuista litkua. :D Enhän mä noin tekisi jos en olisi selkeasti paremmaksi kokenut.

Mutta en toki ole ollut ketään kieltämässä nauttimasta ja valmistamaan litkujaan kuten parhaimmaksi näkee. :up:

Petri6
OD

Post by Petri6 » Tue 12 Apr 2016, 22:30

Käsittääkseni sitruunamehun lisäämisen pitäisi muuttaa freebase-muodossa olevat alkaloidit suolamuotoon ja täten parantaa veteen liukenevuutta. Itse en tiedä toimiiko (ei ole muutenkaan siemeniä tullut käytettyä alkuaikojen jälkeen), mutta kotateestä kun keittelen useamman kattilallisen, niin viimeisellä kerralla lisään aina sitruunaa. Tosin luulisi, että niitä alkaloideja ei ole niin paljoa, etteivätkö ne liukenisi suht pieneen määrään vettä, vaikka olisivatkin huonosti vesiliukoisia.

Tarkennuksena haluaisin vielä sanoa (minkä tosin kaikki varmasti tietävätkin), että siemenet eivät itse sisällä alkaloideja vaan vaikutus tulee niiden pintan jääneestä oopiumlateksista. Sen takia siemeniä ei saisikaan pitää liian kauaa vedessä, jotteivät ne ime sitä itseensä ja vapauta sisältä kaikkia öljyjä ja muuta kuraa.
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun

NatiHero
Kameleontti

Post by NatiHero » Wed 13 Apr 2016, 04:48

NatiHero wrote:Pitäs tänään vielä tulla siemenet niin voin toimia koekaniinina toho keittämiseen. Viimeks join kaiken litkun, niin nyt vois keittää sen sellasseks snapsiks.
Testattu on: Ekana päivänä iha haihduttamaton satsi, toimi niiku pitki. Sit keitetty satsi, joka toimi just niiku pitääki. Haihdutettuna ehkä vähä vähemmän nauseaa ja alko tosissaan futaa kunnol alle kymmenes minuutis (haihdutin sen ihan snapsiks). Ja määhä juon nää aina tyhjään mahaan, Niiku mummielestä kannattaakin jos haluaa täyden hyödyn mahd. tehokkaasti. Alle on antasidia, iha rennietä tällä kertaa. Mut mitää ei kyl hukkaan oo menny. Eli rohkeasti vaan keittää, jos litkun määrä ällöttää. Ja nopeemmin alkaaa toimiakin ;)

Joo ja diklatsepaamia joku 7mg-maks.10mg otin heti herätessä se alkaa futaileeen varmaa samaan aikaa ku tee. En osaa sanoo miten vaikuttaa euforian kokemukseen toi dikla, mut sedatoi hyvin, et nuokahteli iha huolella eilen :up:

SUMMASUMMARUM: Keittäkää vaan jos nestee etoo tai jos haluatte testaaa nopeempia nousuja. Subjektiivia eroja voi tietty olla, suuntaan että toiseen. Mut mitää sillä ei pitäis hävitä, oon ymmärtävinäni, et morfiini mekonaattisuolana ei tuhoudu iha helpolla kuumennettaessa kunnol kiehuvaan veteen.

Thts my two cnts! Natihero kiittää ja kuittaa ja rakastaa!

Metku
Kameleontti

Post by Metku » Wed 13 Apr 2016, 20:41

Tuli taannoin tätäkin kokeiltua, siis kylmävesierottelua siemenille, annoksena 1/5 täyteen siemeniä puolentoista litran pullossa.
Eivät olleet parhaita siemeniä, mutta voittaa tämä apteekin kodeiiniyskänlääkkeet 6 - 0.
In the land of the blind, one-eyed man is the king

Kisu
Psykonautti

Post by Kisu » Thu 14 Apr 2016, 03:48

Huiko wrote:En itsekään tiedä mihin varsinaisesti se sitruunan RIITTÄVÄ lisääminen perustuu, mutta jos kokeilisit? Ei tarvitsisi sitten juupaseipästellä... Kuitenkin olen jokusen kerran valmistanut, ja toimivimmaksi todennut. Sitten kun lisää vielä maun mukaan sokeria, niin pääsee juomaan makeutettua vatshapon makuista litkua. :D Enhän mä noin tekisi jos en olisi selkeasti paremmaksi kokenut.
Todennäköisesti en osannut ilmaista itseäni tarpeeksi selkeästi (kuten en yleensäkään osaa), mutta olenhan minä siis kokeillut sitruunamehun käyttämistä valmistusprosessissa, monet kerrat. Ja kuten edellisessä viestissäni sanoin, se ei ole koskaan tehnyt juomasta millään tavalla paremmin vaikuttavaa kuin ilman sitruunaa tehdyistä juomista. En missään tapauksessa epäile sitä, ettetkö kokisi sitruunan käyttämistä hyödylliseksi, placebolla on merkittävä vaikutus päihtymyskokemukseen, kuten myös sanoin edellisessä viestissäni.
Petri6 wrote:Käsittääkseni sitruunamehun lisäämisen pitäisi muuttaa freebase-muodossa olevat alkaloidit suolamuotoon ja täten parantaa veteen liukenevuutta. Itse en tiedä toimiiko (ei ole muutenkaan siemeniä tullut käytettyä alkuaikojen jälkeen), mutta kotateestä kun keittelen useamman kattilallisen, niin viimeisellä kerralla lisään aina sitruunaa. Tosin luulisi, että niitä alkaloideja ei ole niin paljoa, etteivätkö ne liukenisi suht pieneen määrään vettä, vaikka olisivatkin huonosti vesiliukoisia.
Tuo viimeinen lause kertoo syyn sille, miksi sitruunan lisääminen on yhtä tyhjän kanssa siemeniä käytettäessä. Kotateetä tehdessä vettä käytetään sen verran vähän suhteessä kodista saatavien alkaloidien määrään, että sitruunalla saattaa ollakin jotain merkitystä, mutta siemenistä huuhdottaessa veden määrä on niin massiivinen suhteessa alkaloidien määrään, että käytännössä kaikki oopiumi siementen pinnalta liukenee siihen muutamassa minuutissa. Kakkoshuuhtelun toimivuus perustuu siihen, että hieman juoman valmistustavasta riippuen jää huuhteluastiaan ja siementen päälle enemmän tai vähemmän sitä ensimmäisessä huuhtelussa käytettyä vettä, joka toisella huuhtelukerralla sitten saadaan talteen.