Kodeiinin erottelu

Keskustelua opiaateista, opioideista, bentsodiatsepiineista ja muista sedatiiveista, sekä niiden turvallisesta käytöstä.
paarmasisti
Apteekki

Re: Kodeiinin erottelu

Post by paarmasisti » Tue 13 Nov 2012, 11:18

Kuosi johon liittyy oksentaminen ei kyllä kuulosta kovin hyvältä ... :roll:
Kunpa auringon päivät päällämme ei päättyisi koskaan.

zerk
Moderator

Post by zerk » Tue 13 Nov 2012, 13:55

Ainoo kodeiiniyskänlääke mitä suostun litkimään on codesan comp ja sekin lähinnä sen kodeiini+difenhydramiini kombon takia. Hyi hitto ne sorbitolilitkut maistuukin ihan karseelle :D
^^@_

ElectroHead
Karvakuono

Post by ElectroHead » Tue 13 Nov 2012, 16:42

OnnenVarjot wrote:Kuosi johon liittyy oksentaminen ei kyllä kuulosta kovin hyvältä ... :roll:
Mulle aika tuttuu hommaa ku oon nuorempana sairastannu bulimian ja opiaatit aiheuttaa mulle muutenkin pahoinvointia. Eli oksennan joko nousuvaihees yhen kerran tai sit parhaimmas kuosivaihees MONTA kertaa, kumpi nyt oikeestaan on pahempi. :P
It should be remembered that a dose which can be easily tolerated by someone with a significate opiate tolerance could kill an individual with no tolerance.

Minä tahdon, minä määrään. Minä myrkyn suoneen käsken.

Feya
OD

Post by Feya » Tue 13 Nov 2012, 23:40

OnnenVarjot wrote:Kuosi johon liittyy oksentaminen ei kyllä kuulosta kovin hyvältä ... :roll:
Oksentaminen on olennain osa joitain parhaimmista kuoseista. Hyvä esimerkki on MDMA, josta ei sinäänsä tule pahoinvointia mutta joka isommilla (n. 200mg) annoksilla saa mut oksentamaan lähes euforisesti, sekä tietenkin ayahuasca, jonka tarkoituksena nimenomaan pidetään kehon puhdistamista. Purge tarkoittaa sekä puhdistamista että oksentamista. Myös muissa psykedeeleissä tulee usein oksennettua, ja vaikkei se aina tunnu kivalta, se on merkki että nyt se alkaa.

Mutta kodeiini ei kyllä omasta mielestäni ole oksentamisen arvoinen huume.

Infitialis
Apteekki

Post by Infitialis » Wed 14 Nov 2012, 01:16

Tulee oksennettua deeleissä, tulee oksenettua dissoissa, tulee oksennettua opioideissakin. Yhtä suurta iloista oksentamista \o/.
Parhaat karstat on pohjalla.

ElectroHead
Karvakuono

Post by ElectroHead » Wed 14 Nov 2012, 17:14

Infitialis wrote:
Tulee oksennettua deeleissä, tulee oksenettua dissoissa, tulee oksennettua opioideissakin. Yhtä suurta iloista oksentamista \o/.
Joo melkeempä kaikissa kuoseissa tulee oksenneltua enempi tai vähempi. True...mut eipä se tosiaan enää siin vaihees haittaa mtn :mrgreen:
It should be remembered that a dose which can be easily tolerated by someone with a significate opiate tolerance could kill an individual with no tolerance.

Minä tahdon, minä määrään. Minä myrkyn suoneen käsken.

palez
Karvakuono

Post by palez » Fri 23 Nov 2012, 20:31

En jaksanut lukea koko ketjua, mutta ilmeisesti AP haluaa kodeiinin erotteluohjeet parasetamolista.

1. Murskaa tabletit (tässä ei tarvitse olla kovin tarkka)
2. Laita murskatut tabletit mukiin, jossa on kädenlämpöistä vettä 1,5-3 desilitraa, riippuen tietenkin tablettien määrästä.
3. Sekoita.
4. Laita muki jääkaappiin ja odota 60 minuuttia.
5. Mukissa pitäisi nyt olla sameaa vettä, jossa on pieniä keskittymiä / kokkareita parasetamolia.
6. Kaada liuos kahvisuodattimen läpi toiseen lasiin.
7. Jos lopputuloksena suodatuksen jälkeen on kirkas liuos, erottelu on onnistunut!

Kodeiiniliuos maistuu sitten erittäin kitkerältä. Suosittelen laittamaan siihen tiivistemehua sekaan, niin tavarasta tulee juotavaa, ja sitä kehtaa tarjota kavereillekin. ;)

zerk
Moderator

Post by zerk » Sat 24 Nov 2012, 06:51

Ihan turha odottaa tuntia. Kodeiini liukenee veteen niin hyvin, että 15-30min on varmasti tarpeeksi.
^^@_

JarruIgor

Post by JarruIgor » Sat 24 Nov 2012, 12:20

zerk wrote:Ihan turha odottaa tuntia. Kodeiini liukenee veteen niin hyvin, että 15-30min on ävarmasti tarpeeksi.
Mitä kauemmin antaa olla, niin sitä kirkkaampaa nesteestä tulee ja parasetamolin määrä vähenee. Itse teen aina niin, että annan olla yön yli jääkaapissa. Saa paljon paremmin alas tuon nesteen noin, on meinaan paremman makuista kun antaa kunnolla laskeutua.

zerk
Moderator

Post by zerk » Sat 24 Nov 2012, 12:25

JarruIgor wrote:
zerk wrote:Ihan turha odottaa tuntia. Kodeiini liukenee veteen niin hyvin, että 15-30min on ävarmasti tarpeeksi.
Mitä kauemmin antaa olla, niin sitä kirkkaampaa nesteestä tulee ja parasetamolin määrä vähenee. Itse teen aina niin, että annan olla yön yli jääkaapissa. Saa paljon paremmin alas tuon nesteen noin, on meinaan paremman makuista kun antaa kunnolla laskeutua.
... täh? Selitätkö mihin se parasetamoli sieltä vähenee?

edit:

Jos haluat minimoida parasetamolin määrän niin käytä vähemmän vettä. Parasetamolin liukoisuus huoneenlämpöiseen veteen on muistaakseni jotain 1g/100ml luokkaa ja kylmään veteen vielä huonompi. Kodeiinin vesiliukoisuus taas on huomattavasti parempi, ~50ml vettä riittää tosi tosi reilusti vaikka sen 300mg erottelemiseen.

Käyttämällä mahdollisimman pientä vesimäärää ollaan tässä vaiheessa siis minimoitu parasetamolin määrää lopputuotteessa. Seuraavaksi isketään litku kylmään, koska kodeiini liukenee myös kylmään veteen erittäin hyvin, kun taas parasetamolin liukoisuus huononee lisää. En ymmärrä millä logiikalla parasetamolin määrä vähenee lopputuotteessa jos pidät sitä kaapissa läpi yön. Sillä tavalla vain varmistat sen, että parasetamolia liukenee litkuun maksimimäärä. Suurin osa kodeiinista on myös liuennut veteen jo 15-30min sisällä, joten mitään hyötynäkökulmaakaan en tässä näe. Muutama milligramma sitä kodeiinia menee väkisin aina hukkaan erotteluprosessissa, mutta siinä on kyseessä marginaalisen pieni määrä.

Se kitkerä maku tuossa litkussa johtuu tietääkseni nimenomaan kodeiinista.
Last edited by zerk on Sat 24 Nov 2012, 13:00, edited 1 time in total.
^^@_

JarruIgor

Post by JarruIgor » Sat 24 Nov 2012, 12:43

zerk wrote:
JarruIgor wrote:
... täh? Selitätkö mihin se parasetamoli sieltä vähenee?
Se vähenee sinne mukin pohjalle. Noin nopeesti se neste ei oo viel kovin kirkasta, siel lilluu pieniä parasetamolihiukkasia ja ajan kanssa kaikki ne laskeutuu sinne mukin pohjalle.

EDIT: Täytyy myöntää, että en ole tätä erotteluohjetta edes viitsinyt lukea pariin vuoteen. Itse teen aina niin, että imaisen ruiskulla päältä kirkkaat nesteet pois suodattamatta sitä mitenkään.

rebirth
Apteekki

Post by rebirth » Tue 11 Dec 2012, 23:40

Ite oon aina tehny erottelun käyttämällä haaleeta vettä 1-2dl 5-8 murskatulle tabletille että mahdollisimman vähän parasetamoolia liukenisi veteen. Sitten oon seisottanu yleensä vähintään tunnin jääkaapissa että mahdollisimman paljon parasetamoli hiukkasia laskettuisi pohjalle. Lopuksi olen suodattunut litkun uuteen puhtaaseen lasiin suodatinpussin lävitse jättäen tietysti sen valkosen mössön kupin pohjalle. Tällä tavalla on tullut suhtkot kirkasta ja toimivaa litkua joka on kyllä maistunut hyvin kitkerältä. Maun saa hyvin peitettyä laittamalla kunnon tujauksen vahvaa mehutiivistettä lopuksi nesteen sekaan ja jos jää viellä kitkerä jälkimaku niin nappaa viellä shotin lähes raakaa mehutiivistettä. Ei luulis maistuvan enää sen jälkeen muutakun äklönmakea maku suus.

SadPanda
LD50

Post by SadPanda » Fri 04 Jan 2013, 05:41

Ahihi. Ittellä ensimmäinen erotteluprosessi meneillään :D Laittoin 3-5dl mukiin tai murskasin lusikoilla ensiksi 13kpl panacod tabletteja (se oli eilen joskus 20:00, ) Noh sitten jääkylmää vettä niin kylmä ku hanasta tulee -> sen jälkeen annoin laskeutua moskan pohjalle ja sekottelin sinne 00:00 asti oisko 3x uudellleen ja uudelleen,,

Äsken heräsin ja kävin kattomassa niin hyvin oli erottunu ja sekoitin vielä kerran ja nyt annan olla sinne aamu 7:00 asti erottumassa ja lyön suodatinpussin läpi ja kiskasen huiviin 8)

Subua olen ottanut viimeeks eilen aamulla 6:45 vajaan millin, eli siitäkin on kohta ainaki se 24h toivotaan että toimii..

On tässä vähä subureflanen oloki jo alkaa tulla et ainaki nyt ne pitäs lähteä. Jos ei sano mitään niin säästän kyllä loput tabut parinpäivän pääksi ja notkun sitte oikein kunnolla. Mulla on kyllä ihku hamppilekuri määräs 2x 20koodia :) Ja jotai antibiootteja kylykeen ku joutu vähä ompeeleekki.

Noh mut ei siinä ihan yksinkertanen tuo erottelu prosesssi on ehkä ei vaan tartte nuin paljo aikaa viedä ku mulla meni tohon mitäs nyt kohta about 12h :DD ja kertokaa vaan jotain kikkoja..

Edit: HUHHHUH <3 et hummmiseee. Paljo paremmin ku joku bupre koska eipä siitä oloja saa nykysin. vaikka olin vaan 25h ottamatta niin tää kode wörkäää ihan uskomattoman hyvin <3 tosi lämmin ja hyvä fiilis!!
onneks on vielä 23kpl noita koodeja niin voipi väsäillä koko vkolopun ja olla kodeiinipäezn.

Paljokos se nyt ihmismaksa muuttaa tota kodeiinia ja missä ajassa? mä otin 390mg eroteltua kodeiinia nyt. Eli jos väsään vaikka 3 koodia boosteriks ni millon ne voi nauttia?
-panda
Skitsoilin yhessä viheessa että tuli tuota nestettä liikaa mut eikai se paracetamooli sen paremmin ole liuonnut siihen ku tuolla pohjalla on moskana..
Ei kait siin toivotaan että toimii muutenki ku et lähtee reflat pois.
[17:14] <bong_aqua> oot kyllä kohtuukäytön ruumiillistuma

frapathea

Post by frapathea » Fri 04 Jan 2013, 12:02

^ Käsittääkseni kodeiinia ei voi boostia, pitäis odottaa kai yheksän tuntia ennen kuin alkaa taas toimimaan. Korjatkaa jos oon väärässä, menee nyt ihan persmuistilta. Olen myös joskus saanut käsityksen, että kodeiinin vaikutus ei kasvaisi enää mittavasti vähän reilun kolmensadan milligramman jälkeen.

Ei siitä oo päihteeks kuin teineille ja herkille, mutta päänsärkyyn toimii!

Petri6
OD

Post by Petri6 » Fri 04 Jan 2013, 12:16

frapathea wrote:^ Käsittääkseni kodeiinia ei voi boostia, pitäis odottaa kai yheksän tuntia ennen kuin alkaa taas toimimaan. Korjatkaa jos oon väärässä, menee nyt ihan persmuistilta. Olen myös joskus saanut käsityksen, että kodeiinin vaikutus ei kasvaisi enää mittavasti vähän reilun kolmensadan milligramman jälkeen.

Ei siitä oo päihteeks kuin teineille ja herkille, mutta päänsärkyyn toimii!

350-400mg on taidettu usein sanoa kattoannokseksi, tosin jotkut ottavat huomattavasti enemmänkin ja väittävät, että toimii paremmin. Tuo buustiminenkin pitää paikkansa, mutta itse muistelisin, että aika olisi jotain 4-6 tuntia.

Ja kyllä, tuo 3-5dl on aivan liikaa vettä, vaikka parasetamolin liukoisuus väheneekin veden lämpötilan laskiessa. Käyttämällä vain 1dl olisit voinut nauttia ne about heti laskemalla hanasta kylmintä mahdollista vettä.
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun

SahkoinenVelho
Kameleontti

Post by SahkoinenVelho » Fri 04 Jan 2013, 18:24

Kyllä sitä voi buustia. Määrätäänhän sitä kipuunkin pitkin päivää napsittavaksi. Tuntuis toi entsyymi-homma ja buustimisen toimimattomuus olevan jossain määrin ihan vaan uskomusta. Mä en oo ainakaan kertaakaan kuullut, et joku ois menettänyt kodeiinin vaikutukset siks että ottanut liian nopeasti viime annoksen jälkeen, sen sijaan oon kuullut, että kun joku näin tehnyt, vaikutukset on tulleet ihan normaalisti...

Tottakai se voi tuntua toimivan huonommin kuin se eka annos, mut niinhän se on about mitä tahansa päihdettä buustiessa.

zerk
Moderator

Post by zerk » Fri 04 Jan 2013, 18:57

Kyllä sillä entsyymillä vaan on väliä. Kyseessä ei tosiaan ole mikään uskomus. Siksi niitä panacodeja ohjeistetaan yleensä ottamaan n. 6 tunnin välein. Tän takia kodeiini on ollut mulle aina ongelmallinen kipulääke; analgeettinen teho heikkenee muutamassa tunnissa mutta seuraava annos kannattaa mun oman kokemuksen mukaan ottaa vasta aikaisintaan 4h viimekertaisesta.

Oon joskus itse pariin kertaan kokeillut ottaa ensin 150mg kodeiinia ja parin tunnin jälkeen toiset 150mg. Tuollaisen "boostimisen" tulos on ollut aina sama; lähinnä lisää sivuvaikutuksia. Koko annos vaan kerralla kurkusta alas.
^^@_

SadPanda
LD50

Post by SadPanda » Fri 04 Jan 2013, 21:39

En tiedä. Päivällä tein 6 koodista erottelut eli n.180mg niin ei kyllä sanonut yhtään mitään. N r.14h sitten otin aamuyöllä sen 390mg..

En tiedä. Tuntuu että vähä buprerefloja pukkaa niin laittoin erottumaan listan eli 300mg pakastimeen ajattelin nakata huiviin,,Eipä tää kodeiini todellakaan ole oikein mistään kotosin -lyhyt kesto ja sais olla monta sataa että edes viikonlopun pärjäisi... Kelasin nauttia ton 300mg vielä illanpäälle parin h päästä ja sitten huominen täytyy olla ilman ja sunnuntaille jää 7 eli 200mg..tai sit jätän pahojen buprereflojen varalta jos ei saa maanantaina vielä rahaa..

Kyllä. Kokeilis nyt pitää puoli h pakkasessa ja sekottaa ja sit puoli h jääkaapissa ja suodattaa ja juoda. ->

rebirth
Apteekki

Post by rebirth » Fri 04 Jan 2013, 22:21

Oon huomannu semmosen eron kodeiinin tehossa et jos nautin aamupäivästä kodeiinia niin se toimii paremmin kuin että nauttisin vasta illalla. Onko kukaan muu huomannu samanlaista vaikutusta tai löytyiskö keneltäkään tietoa mistä tämä johtuu? Vai olenko vain kuvitellut omiani?

Neste
OD

Post by Neste » Fri 04 Jan 2013, 22:25

Verensokeri / vatsalaukun sisältö?
If the doors of perception were cleansed every thing would appear to man as it is, infinite -William Blake

SadPanda
LD50

Post by SadPanda » Fri 04 Jan 2013, 22:32

Hei pakko vielä kysyä kun pidin äsken about 20min. pakkasessa ja 15min jääkaapissa noita 10kpl murskattuja panacodeja, niin liukeniko kaikki kode veteen n, reilu 1dl...Vai jääkö siihen vielä sitä et ehtinkö se tuossa ajassa liueta kaikki?

Laitoin lisää saman määrän vettä ja ajattelin et sekottelen pitkin iltaa ja annan olla vaikka aamuun ja juon vielä sitten( eikai siinä mitään häviäkkää) Mut sanokaa jos tiedätte. :P

zerk
Moderator

Post by zerk » Fri 04 Jan 2013, 23:39

Kyllä se puolisen tuntia riittää ihan mainiosti. Älä helvetissä lisää siihen yhtään vettä, 1dl on enemmän ku tarpeeks tolle kodeiinimäärälle. Vettä lisäämällä lisäät vaan parasetamolin määrää. Eikä tossa ole mitään järkeä, että annat sen istua helvetin kauan.

Kylmävesierottelun koko idea on, että kodeiini liukunee kylmäänkin veteen ERITTÄIN HYVIN ja parasetamoli taas ERITTÄIN HUONOSTI. Liuotusaikaa pidentämällä ja vettä lisäämällä saat vaan lisää parasetamolia liukenemaan siihen sun litkuun. Eli kyllä sä siinä häviät jos annat sen litkun istua pitkään, ei se kodeiinin määrä maagisesti lisäänny vaikka antaisit sen istua puoli vuotta mut parasetamolia tulet kyllä nielemään enemmän.
^^@_

Petri6
OD

Post by Petri6 » Sat 05 Jan 2013, 08:18

zerk wrote:Kyllä se puolisen tuntia riittää ihan mainiosti. Älä helvetissä lisää siihen yhtään vettä, 1dl on enemmän ku tarpeeks tolle kodeiinimäärälle. Vettä lisäämällä lisäät vaan parasetamolin määrää. Eikä tossa ole mitään järkeä, että annat sen istua helvetin kauan.

Kylmävesierottelun koko idea on, että kodeiini liukunee kylmäänkin veteen ERITTÄIN HYVIN ja parasetamoli taas ERITTÄIN HUONOSTI. Liuotusaikaa pidentämällä ja vettä lisäämällä saat vaan lisää parasetamolia liukenemaan siihen sun litkuun. Eli kyllä sä siinä häviät jos annat sen litkun istua pitkään, ei se kodeiinin määrä maagisesti lisäänny vaikka antaisit sen istua puoli vuotta mut parasetamolia tulet kyllä nielemään enemmän.
Ei siihen parasetamoliakaan sen enempää liukene, jos ei tosiaan sitä vettä lisää ja pitää liuoksen tarpeeksi kylmässä. Siitä olen kyllä samaa mieltä, että tuollainen seisottaminen on ihan turhaa, kun haaleaankin veteen liukenee parasetamolia noin 1g/dl (en jaksa nyt tarkistaa lukuja, mutta jotain tota luokkaa se taisi olla). Tietysti jos tuota liuosta nauttii joka päivä useita annoksia, kannattaa sitä parasetamolia vielä tuosta pyrkiä vähentämään esim. pitämällä puoli tuntia pakkasessa.
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun

rebirth
Apteekki

Post by rebirth » Tue 08 Jan 2013, 15:54

Neste wrote:Verensokeri / vatsalaukun sisältö?
Aivan! En tullut taas ajatelleeksi että asiaan voisi olla yksinkertainenkin vastaus :doh: . Vaikka mahdollisimman tyhjään vatsaan koitan aina nuo nauttia, niin iltaisin on varmasti enemmän täytettä vatsalaukussa kuin aamulla :D.

Kiitos vastauksesta :)

Tofupekoni
Kameleontti

Post by Tofupekoni » Sat 23 Feb 2013, 19:47

Lol, aloin kirjottelee tähän, mutta meni sitten tarinoinniksi, niin laitan nyt tähän erotteluun liittyvän kappaleen tähän ja loput vinkit voi käydä lukemassa tuolta trippistoorien puolelta.

Tässä kun on tota kodea tullu napsittua aika tiheään, olen huomannut että kun on saanut jo reflat päällensä ja viimeiseen asti venyttänyt uuden kodeiinilitkun kumoamista on mitä jännintä herkutella panacodtablettien sulamisen sulavalla kauneudella. Asetan lasin pöydälle jolla on lamppu tai toisinaan pari kynttilää. Laitan lasiin hieman kättä lämpimämpää vettä ja pudotan sinne 5-15 panacod tablettia ja odotan hetken. Taputan kevyesti lasin reunaa tai pöytää sormella ja tarkastelen huolellisesti, kun tabletit sulavat ja niistä irtoaa lohkareita, jotka vyöryävät tabletin kaarevaa pintaa pitkin lasin pohjalle räjähtäen pölypilviksi. En tuskin koskaan sekota vettä, muutakuin lasia heiluttamalla loppuvaihessa. Nämä muutamat minuutit kärsimystä ennen kuin saan lasin jääpalan kera jääkaappiin erottumaan nostattaa kodeiinintunteen takaraivoon jännityksen perhoset lepatteleman vatsaan.

Edit: Tämä rituaali myöskin vahvistaa kokemusta huomattavasti.

Jatkoa --> http://psyvault.net/viewtopic.php?f=14&t=5445
With a bit of luck, his life was ruined forever. Always thinking that just behind some narrow door in all of his favorite bars, men in red woolen shirts are getting incredible kicks from things he'll never know.

Petri6
OD

Post by Petri6 » Mon 25 Feb 2013, 07:10

Itsehän säästän tuon ajan jauhamalla tabletit valmiiksi jauhoksi.

Petri6
OD

Re: Re:

Post by Petri6 » Sat 09 Mar 2013, 18:42

ElectroHead wrote:Siis joo, ite oon tehny näin: 1-2 pulloa nassuun. Joku litra vettä päälle. Sen jälkeen odotan 20-30min ja käyn oksentamaan kaiken pihalle mikä irtoo. Tää saattaa kuulostaa vähä epätoivoselta joo, mutta nyt en oo sattunu saamaan käsiini mitään muuta kun yskänlääkettä.
Mut siis tällä "luonnon mukaisella" erottelutavalla saa hyvät pärinät ilman sitä vessa rumbaa. Voi vaa keskittyy chillaamiseen :P Ja mitä oon ymmärtäny niin just vatsan kautta otettuna toi kodeiini imeytyy siin 20minsassa mut oon kyl odottannu varmuudeks sen puol tuntii.
Tulee aika paljon myöhässä, mutta jos muita opioideja ei ole saatavilla, näkisin unikonsiemenlitkun huomattavasti miellyttävämpänä, toimivampana ja ilmeisesti myös halvempana vaihtoehtona.

zerk
Moderator

Post by zerk » Sat 09 Mar 2013, 19:27

Petri6 wrote:
ElectroHead wrote:Siis joo, ite oon tehny näin: 1-2 pulloa nassuun. Joku litra vettä päälle. Sen jälkeen odotan 20-30min ja käyn oksentamaan kaiken pihalle mikä irtoo. Tää saattaa kuulostaa vähä epätoivoselta joo, mutta nyt en oo sattunu saamaan käsiini mitään muuta kun yskänlääkettä.
Mut siis tällä "luonnon mukaisella" erottelutavalla saa hyvät pärinät ilman sitä vessa rumbaa. Voi vaa keskittyy chillaamiseen :P Ja mitä oon ymmärtäny niin just vatsan kautta otettuna toi kodeiini imeytyy siin 20minsassa mut oon kyl odottannu varmuudeks sen puol tuntii.
Tulee aika paljon myöhässä, mutta jos muita opioideja ei ole saatavilla, näkisin unikonsiemenlitkun huomattavasti miellyttävämpänä, toimivampana ja ilmeisesti myös halvempana vaihtoehtona.
Tuossa on vaan ongelmana se, että ainakin mun kokemuksen mukaan toimivia siemeniä on varsin vaikea löytää.
^^@_

Petri6
OD

Post by Petri6 » Sun 10 Mar 2013, 00:26

zerk wrote:
Petri6 wrote: Tulee aika paljon myöhässä, mutta jos muita opioideja ei ole saatavilla, näkisin unikonsiemenlitkun huomattavasti miellyttävämpänä, toimivampana ja ilmeisesti myös halvempana vaihtoehtona.
Tuossa on vaan ongelmana se, että ainakin mun kokemuksen mukaan toimivia siemeniä on varsin vaikea löytää.
En nyt sanoisi noinkaan, ennen olen haukkunut noita Sallisen 460g purkeissa olevia siemeniä, mutta viimeksi kolmen viikon opioideista pidättäytymisen jälkeen sai kahdesta purkista ihan hyvät olot. Löytynee jokaisesta isommasta ruokakaupasta.

eNZYMe
OD

Post by eNZYMe » Sun 10 Mar 2013, 09:21

Petri6 wrote:
zerk wrote:
Petri6 wrote: Tulee aika paljon myöhässä, mutta jos muita opioideja ei ole saatavilla, näkisin unikonsiemenlitkun huomattavasti miellyttävämpänä, toimivampana ja ilmeisesti myös halvempana vaihtoehtona.
En nyt sanoisi noinkaan, ennen olen haukkunut noita Sallisen 460g purkeissa olevia siemeniä, mutta viimeksi kolmen viikon opioideista pidättäytymisen jälkeen sai kahdesta purkista ihan hyvät olot. Löytynee jokaisesta isommasta ruokakaupasta.
Suht. vaikeahan toimivia on mun mielestä löytää marketeista. Bulkkina ja isommista paketeista parempi sauma. Itse oon kyllä yleensä jonkin hyvän väylän löytänyt unikonsiemenille, jos on ollut tarvetta.

Jos jonkin tietyn merkin toimivuus paranee, heikkenee tai lakkaa kokonaan, niin se on ihan normaalia. Eihän noita Suomessa tuoteta ja maustekaupat ja pakkaajat tilaavat eränsä eri paikoista. Tukkurit hankkivat siemeniä vuodenajasta riippuen yleensä Euroopasta tai Australiasta. Oon huomannu, että samalla merkillä voi seuraava bätchi olla toimimattomia tai toisinpäin. Ei ikinä voi tietää, ellei ole samaa erää. Ainakin Hollantilaiset, Turkkilaiset ja Australialaiset siemenet sisältävät melko paljon noita toimivia.

Hyvät siemenet tunnistaa voimakkaasta tuoksusta, siementen paakkuuntumisesta ja keskimääräistä tummemmasta väristä.Teen pitäis olla voimakkaan keltaista, sameaa ja kitkerää. Silloin toimii lähes aina. Huomaa jo yleensä jo 10 minuutissa alkaa potkimaan...