tramadoli

Keskustelua opiaateista, opioideista, bentsodiatsepiineista ja muista sedatiiveista, sekä niiden turvallisesta käytöstä.
jm8k
Karvakuono

Re: tramadoli

Post by jm8k » Fri 27 Feb 2015, 13:48

Mulla oli lääkityksenä neuropaattisiin kipuihin 400mg tramalia päivässä. Aiemmin, kun käytin buprea käytin joskus tramalia vieroitusoireiden positamiseen ja siihen se sopi, mutta mitään viihdettä en saanut koskaan irti tramalista, sellaista 1g annosta olen kokeillut ehkä isompaakin (mutta tuskin paljon isompaa) en muista tarkalleen. Se vain ei toiminut minulla viihteilyyn, ei sillonikaan kun en vielä käyttänyt juuri muita opioideja. Kipulääkityksenä en osaa hirveästi sanoa kun toisaalta mukana oli myös 600mg lyricaa, tuolal kombolla kuitenkin olin kivuton, vaikka en niitä edes ihan joka päivä ainakaan maksimia syönyt. Sen 200mg heitin monesti aamulla naamaan ja jotain 300mg lyricaa ja sillä pärjäilin.

Mutta joo, minun kohdalla viihteilyssä ihan turha, kivunhoidossa (kai) sitten ihan hyvä, koska kipuja ei ollut. Toisaalta nykyään nuo kivut hävisivät johonkin, ei mene mitään lääkettä niihin ja olen niiden osalta ihan terve. Siinä välissä kylläkin halvauduin alaraajoista ja sen jälkeen ne kivut hävisi, liikuntakyky meni vähäksi aikaa mutta on nyt palautunut aika lailla normaaliksi.

Huiko
LD50

Post by Huiko » Fri 27 Feb 2015, 15:51

Mullapa oli kolme vuotta Tramalit keskushermostokipuun. :P Mutta siis asiaan: Tramalit kannattaa ottaa buustien, eli esim. 300mg (+pami) +200+200. Nuokkuja on turha odottaa ellet vaihda asentoa pystystä vaakaan. Nopeita on ne kapselit, kun taas hitaita on ne tabletit. Ei ole poikkeuksia.
Tää tie vie tuskan, valitusten loukkoon.
Tän kautta käyt iänikuiseen vaivaan.
Tää tie vie kadotuksen väen joukkoon.

Oikeudenmukaisuus sai minut aikaan,
Jumalan Voima, Viisauden summa
ja Alkurakkaus, joka synnit peittää.

Vain ikuiset on ennen mua luotu,
myös mun on ikuisesti kestää suotu.
Kun tästä käyt, saat kaiken toivon heittää.

-Dante (n. armonvuonna 1321 jkr.

Freshii
Psykonautti

Post by Freshii » Sat 28 Feb 2015, 11:20

gerhes wrote:Eipäs oo vuoteen ainakaan tullut tramaleita syötyä, mutta nyt viikon päästä olis parit tulossa :)
Aloin tässä miettimään kun on ollut puhetta näistä "nopeavaikutteisista", enkä nyt osaa sanoa mitä edeliset oli jotka söin, enkä tiedä mitä mahdollisesti on tulossa.

Ei oo vissiin nopeavaikutteisia edelliset ollut kun parhaat nuokut ollut vasta illalla kun tramalit syönyt aamulla?
Onko syytä miettiä annostusta uudelleen, jos ne nyt oliskin vaikka niitä nopeavaikutteisia? 200mg:llä ajattelin aloitella niinku ennenkin.
Aikasemmat mitä söin oli siis 50mg jauhoa kapseleissa..
Noi kapselit on niitä "nopeavaikutteisia". On kyl itsellä vaikuttanut aika nopeasti. Nyt oon ottanut niitä depotteja, mut otan puolikkaina ja sen vaikutus alkoi ehkä joskus tunnin kohdalla, mut se kesti koko loppupäivän. En tosin ole ottanut tramadolia pariin vuoteen ja silloinkin otin noita 50mg kapseleita pari levyä (söin jotain vanhentuneita kaapista löytyneitä jämiä pois). Huomasi kyllä, että tolet on laskeneet, vaikka oksikodonia/buprea menee päivittäin. Eli viikko sitten otin vain 75mg depotin (puolet 150mg:stä) ja silloin kesti koko päivän. Nyt sit oon arponut, voisiko ottaa subupäivinäkin noita, vai menevätkö hukkaan. Tykkään siitä mieltä piristävästä vaikutuksesta, mikä on tramadolissa musta uniikki :)

gerhes
Psykonautti

Post by gerhes » Sat 07 Mar 2015, 10:13

Otin torstaina 250mg, pientä pahoinvointia oli hetkellisesti pitkin päivää.
Yöllä heräsin jumalattomaan vatsakipuun. Kävin oksentamassa vatsan sisällön ja käytännössä kusin perseen kautta.
Aamulla pientä pahoinvointia ja kuume nousi 37 -> 38 koko päiväksi. Mielestäni oli myös normaalia kuumetta kovemmat lihassäryt alaselässä ja pakaroissa - ei oikeen tiennyt miten päin pitäisi maata :down:

Voiko tramal aiheuttaa tälläistä reaktiota, vai sattuikohan muutenvaan kohdalle?

Petri6
OD

Post by Petri6 » Sat 07 Mar 2015, 16:39

Nausea ja oksentaminen ovat varsin tyypillisiä, sen sijaan ripuli vaikuttaa todella poikkeukselliselta ja pitäisi toimia juuri päinvastoin. Itse pysyttelisin noilla oireilla varmuuden vuoksi jatkossa erossa aineesta.
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun

kuumottelija
Lepakko

Post by kuumottelija » Fri 27 Mar 2015, 20:32

Onkos noita nopeavaikutteisia järkeä vetää nenään?

Huiko
LD50

Post by Huiko » Fri 27 Mar 2015, 20:57

EI! Älä vedä nenään! Toimii heikosti ja sattuu. Vähän ku ampuisit haulikolla nenääsi, jos kipuhermot on kunnossa.
Tää tie vie tuskan, valitusten loukkoon.
Tän kautta käyt iänikuiseen vaivaan.
Tää tie vie kadotuksen väen joukkoon.

Oikeudenmukaisuus sai minut aikaan,
Jumalan Voima, Viisauden summa
ja Alkurakkaus, joka synnit peittää.

Vain ikuiset on ennen mua luotu,
myös mun on ikuisesti kestää suotu.
Kun tästä käyt, saat kaiken toivon heittää.

-Dante (n. armonvuonna 1321 jkr.

kuumottelija
Lepakko

Post by kuumottelija » Fri 27 Mar 2015, 22:41

Ah tuli vedettyä sitten ihan oraalisesti, ollut ilman pari kuukautta niin johan toimi gramman priimakukinnon kanssa 150+50 mg Tramalia, jotenkin kamala opiaattihinku ollut viime aikoina, kaipa se on sitä kun ei juo. Noh, onneksi laskuihin on Lyricaa ja puolen vuoden määrä savua :P Toimii muuten erittäin nopeasti nuo kapselirambot!

taudis
Lepakko

Post by taudis » Sat 04 Apr 2015, 09:13

Opin viime yönä, että ~ parin kuukauden tauon jälkeen 750 mg tramadolia + 300 mg lyricaa on aivan liikaa :/ tuli herättyä useamman kerran laattaamaan ja vielä aamulla herätessä piti vielä viimesetkin akkuhapot syljeskellä vessanpönttöön.. ei kiva.
Come up with your own damn quotes.

gerhes
Psykonautti

Post by gerhes » Sun 19 Apr 2015, 11:23

Jaa-a vittu nyt kyllä kuumottaa sen verran etten näihin enää koske.
Otin eilen 300mg pitkästä aikaa, eli ilman toleja.
Kaikki ihan fine kunnes menin nukkumaan, n.16h ottamisen jälkeen. Olot oli jo laskenut melko pitkälti.
Kun olin nukahtamassa havahduin hengityksen korahtamiseen, sydämen hakkaamiseen, hengästymiseen ja vitulliseen kuumotukseen. Tuntui ainakin siltä että olin ollu hetken aikaa hengittämättä.
Kuumottelin siinä että onkohan mun refleksit tarpeeks selvinpäin varottamassa mua jos hengitys ei kulje tai olisin tukehtumassa omaan oksennukseen tms... Muutaman kerran tuli tälläsii kuolemanpelkoherätyksiä ja kummallisia fiboja kun olin nukahtamaisillani
Meinasin jo kirjottaa jäähyväisviestit kun menin nukkumaan kylkiasentoon :D

(luultavasti oikeesti kyse oli vaan siitä kun kuiva suu/leuat jäykkänä ja kieli painui kitalakeen, joka blokkas hengityksen hetkeks)

CrystalBanana
Psykonautti

Post by CrystalBanana » Mon 20 Apr 2015, 06:17

Ei mullakaan minkäänlaisia säväreitä tramalista tuu, tai ei siis nyt ainakaan kun joka päivä sitä joutunut ottamaan.
Kauan pitää olla ilman että tramalit alkaa taas "potkia"? Vai potkiikohan enää koskaan uudestaan. :D

gaia
Kameleontti

Post by gaia » Wed 10 Jun 2015, 07:48

Näillä opiaattitoleilla saisin kinnata varmaan joku lähemmäs 2g että saisin oikeasti oloja irti tästä, mutta refloihin nämä kyllä auttavat varsin hyvin. Heh, ensimmäistä kertaa niellyt depotit depotteina enkä pureskellut ja ramboa vedetty elämän aikana varmaan 1000 nappulaa eri vahvuuksia.
Vai toimiiko?

Dazerc
Karvakuono

Tramadol Pharmacokinetics

Post by Dazerc » Wed 17 Jun 2015, 09:44

Tramadol Pharmacokinetics

Tramadol is a centrally acting analgesic that is used to relieve moderate to moderately severe pain. Tramadol is commonly prescribed for postoperative, dental, cancer, and acute musculosketetal pain and also as an adjuvant to NSAID therapy in patients with osteoarthritis. Tramadol is structurally related to codeine and morphine, belonging to the opiate agonist class. Tramadol exerts its analgesic activity via at least two complementary mechanisms: opioid activity through activating the µ-opioid receptor (encoded by gene OPRM1) by the parent drug and O-desmethyltramadol (metabolite M1), and monoaminergic activity through weak inhibition of norepinephrine and serotonin reuptake by the parent drug to enhance inhibitory effects on pain transmission in the spinal cord. Both the parent drug and especially the M1 metabolite contribute to the overall analgesic activity of tramadol.

Tramadol is administered as a racemic mixture of (+) and (-) tramadol (also known as R, R and S, S tramadol, respectively). Both of which contribute to the analgesic activity, yet via different mechanisms. After oral administration, tramadol is rapidly and almost completely absorbed. Tramadol is extensively metabolized in the liver by O - and N-demethylation and by conjugation reactions to form glucuronides and sulfates. Elimination of Tramadol and its metabolites is predominantly via the kidneys. The O-demethylation of tramadol to its main analgesic effective metabolite, O-desmethyltramadol (M1), is catalyzed by cytochrome P450 (CYP) 2D6. The N-demethylation to N-desmethyltramadol (M2) is catalyzed by CYP2B6 and CYP3A4. M1 and M2 may then be further metabolized to secondary metabolites, N, N-didesmethytramadol (M3) and N,O-didesmethyltramadol (M5), and then to N, N,O-tridesmethyltramadol (M3). In the phase II metabolism, O-desmethyltramadol is inactivated by glucuronidation in the liver, mostly via UGT2B7 and UGT1A8. Among all its metabolites, only O-desmethyltramadol (M1) and to a lesser extent N,O-didesmethyltramadol (M5), are pharmacologically active. O-desmethyltramadol (M1) has a significantly higher affinity for opioid receptors (Ki=0.0034µM) than the parent drug (Ki=2.4µM) and is more potent in producing analgesia.

Image

pallokorva

Post by pallokorva » Sat 04 Jul 2015, 15:23

Kerran olen tramalia kokeillut, 200mg. Ei sanonut mitään, mistäköhän vois johtua? Sama juttu kodeiinin kanssa, mutta kodesta kuitenkin huomaa iha inan jotain vaikutuksen tynkää. Muut opioidit kyllä toimii ihan moitteettomasti.

JOHNSSON
Lepakko

Post by JOHNSSON » Sat 04 Jul 2015, 18:26

No 200mg ei ainakaan itselle ole juuri mitään. Kokeile seuraavaksi vaikka 500mg jos jotain jo sanoisi.

XanTemNoct

Post by XanTemNoct » Fri 10 Jul 2015, 17:57

Depotit ei tunnu toimivan. 3x150mg retardin nousua ei juurikaan tunne, huomaa että on pöhnässä jossain parin tunnin jälkeen.
On noita 150mg tradolaneita niin pitää murskata ja ottaa semmoisena.

On tullut niin paljon tramadolia vedettyä vuodesta 2013 asti niin toleranssit varmaan huipussaan niin ei toimi enää. Pitää boostia lyricoilla ja kodeiinilla että saa olot. Mutta nyt 3. päivänä sama combo niin pöhnä kun on hereillä ja sängyssä vain puoliunta nukkuu, välillä näkee valveunia :) . Pitää nyt lopettaa hetkeksi taas ettei tule mitään refloja lyricaan tai tramaliin.

Masis
Psykonautti

Post by Masis » Sat 11 Jul 2015, 00:57

Kyllä ne tramadolit parhaiten toimii depotteina.. menee vaan tosi pitkään ja pitää paljon ottaa että pääsee nuokkuihinkin asti. Ota vaikka tunnin välein yksi 150mg pilleri ja odottele. Mitään erityisen isoja annoksia ei tietenkään kannata ottaa, varsinkaan jos ei ole toleranssia.

XanTemNoct

Post by XanTemNoct » Sat 11 Jul 2015, 14:20

Tuli mieleen, kun makasin eilen sängyssä tramaleissa kuunnellen musaa kännykästä kuulokkeilla. No nukahdin siihen paikkaan ja yksi kappale oli sellainen että loppuu se musa ja tulee jonkun parin minuutin hiljaisuus ja sitten alkaa soida joku kova ryminä. Heräsin siihen ja säikähdin että olenko tullut hulluksi kunnes tajusin että se tulee kuulokkeista :D .

taudis
Lepakko

Post by taudis » Mon 13 Jul 2015, 07:45

Mistähän mahtaa johtua, että tää tramadoli jotenkin pitää hereillä? Eilen kun taas otin pitkästä aikaa 750 mg tramadolia joskus seiskan aikaan illalla, ei nuokkukuolaamisen lisäksi kyllä oikeaa unta juuri viime yönä saanut. Eihän tuo sedatoivana aineena varsinkaan sillain virkeenä hereillä pidä, mut ei anna kyllä myöhään otettuna nukkuakkaan. Normaalisti 10-12 h koalakarhun yöunia nauttiva taudis nousi tänään pystyyn kukonlaulun aikaan täysin virkeänä pyörittyään alle 5 tuntia tietoisuuden hämärillä rajamailla sängyn pohjalla. Opioidit noinniinkun yleensä kuitenkin väsyttää tai vähintään rauhoittaa & helpottaa nukahtamista ja eihän myöskään snri/ssri-bullshit mitenkään pitäis valvottaa, osan kohdalla juuri päinvastoin.

LeFairylette
OD

Post by LeFairylette » Mon 13 Jul 2015, 08:25

Musta tramaleista saa nimenomaan energiaa. Itellä ainakin alkaa hirvittävä touhuuminen ku tramaleita syön, tai vedän buprea.
Tramalit muutenkin nostaa mielialaa. Joten ei mitenkään tavatonta ole ettei nukuta.
"Sä oot likanen narkkari! Yhteiskunnan pohjasakkaa!!

taudis
Lepakko

Post by taudis » Mon 13 Jul 2015, 12:00

Niin, oon kuullu että monilla toimii piristävästi ja tota että ei nukuta. Mulla kyllä kaikki opioidit tramadoli mukaan lukien hidastaa oloja eikä varsinaisesti piristä muutakun mielialaa nostaa tää tramali snri-vaikutusten takia. Mut ite en kyllä mistään opioideista silleen saa energiaa ja alotekyky ja motivaatio aktiiviseen tekemiseen laskee. Pohdin vaan, et mihin saattas perustua toi et valvottaa, kun ei tää mitään piriä kuitenkaan ole. Muuten kyllä tramadolikin pistää tai no pisti eilen silmät kiinni sohvanpohjalle lukkoon fiilistelemään oloja, mut unta ei saa vaikka väsyttäs.

Mushru
Moderator

Post by Mushru » Mon 13 Jul 2015, 12:45

Pitkälti johtunee siitä noradrenaliinista että pitää hereillä. Itellä tramadoli valvottaa perhanasti.

Mulla kyllä valvottaa lähes kaikki opparit voimakkaasti, ei vaan saa unenpäästä kiinni ja on levoton olo jos koittaa nukkua, vaikka tuleekin laiska ja väsynyt olo muuten. Ei se tosiaan ole tavatonta. Siks kannattaa laskelmoida hyvin monelta nauttii jos tahtoo nukkumaan ajoissa.

Mut esim. bupre,tramadoli ja unikkotee vaikuttaa itellä niin että makoillessa nuokuttaa mut heti kun liikkuu vähänkin niin päinvastoin piristää ja
tulee semmonen hästäys-fiilis. Illalla nautittuna ei varmasti tule nukuttua yhtään yöllä. :D Mut kyl ne opparitkin osaltaan piristää vaikka automaattisesti kelataan että niiden pitäisi jumittaa hitosti ja väsyttää, mut niinkun monet täällä sanoo; ne myös piristää ja aktivoi monia ihmisiä, varsinkin jos pysyy liikkeessä. En mä jaksa sen kummemmin selittää tarkkoja mekanismeja miten ne vaikuttaa aivoissa, yytsi googlesta jos jää kaiveleen. :D

Tramadoli myös aiheuttaa itelle hitonmoista kutinaa, ja yöt menee siinä raapiessa joka sit kans valvottaa. Mut joo. Kyl ne SSRI/SNRI-bullshitit valvottaa, varsinkin jälkimmäinen.
. . . (--) °
~ Foliot hattuun ja oliot vittuun
Dexma wrote:Sä oot mun peppuni henkinen peppumentoori! Sensei Mushru :D

Dexma
Moderator

Post by Dexma » Mon 13 Jul 2015, 12:57

Joo kyl tramali ja bupre on itellä niitä jotka valvoittaa aina. Varsinkin tramali silloin, kun oli huonot tolet niin aika unessa sitä heräili seuraavina päivinä, kun ne toimi niiiiiiiiiiiiiin saatanan pitkään.

Kaikin puolin opioidit ovat enemmän mulle niitä hääräys kemikaaleja sit klassisemmat opiaatit on levollisempaa. Herska ja oksikodoni on taas jotain siltä väliltä.
tRip wrote:
Muistakaa et jokainen haskattu elämä on vähän sääli, koska potentiaalia meissä on ihan widusti,!

XanTemNoct

Post by XanTemNoct » Tue 14 Jul 2015, 12:22

Pitää sanoa heipat tramaleille ainakin loppuvuodeksi :| ei ole järkeä kiskoa ~700mg annoksia boostaillen kodeiinilla ja lyricoilla että saisi jotain irti.
Oli hauskaa viimeiset 2 vuotta. Eka kerta ja viimeinen kuherrusviikko (jolloin kokeilin ekaa kertaa lyricaakin saaden pitkästä aikaa valveunet) olivat parhaimmat hetket. Paskimmat hetket vietettiin sairaalassa kusilukkoa avaten katetrilla :o .

CrystalBanana
Psykonautti

Post by CrystalBanana » Mon 20 Jul 2015, 10:48

Onko mitää eroa Tramal retard 150mg (keltaiset puolitettavat kapselit) kuin sitten öh, kauppanimeä en muista mutta sitä tramalia missä 150mg on oranssina tablettina jossa lukee T2. Eli onko näillä kahdella mitään eroa, vaikuttaako ihan samalla tavalla?

Ja kysymykseen johon en vielä saanut vastausta: kuinka kauan (n. suunnilleen) täytyy olla ilman tramalia että se taas "potkii"? Pitkässä käytössä en tästä tykkää mutta silloin tällöin otettuna on aika jees.

XanTemNoct

Post by XanTemNoct » Mon 20 Jul 2015, 11:50

CrystalBanana wrote:Onko mitää eroa Tramal retard 150mg (keltaiset puolitettavat kapselit) kuin sitten öh, kauppanimeä en muista mutta sitä tramalia missä 150mg on oranssina tablettina jossa lukee T2. Eli onko näillä kahdella mitään eroa, vaikuttaako ihan samalla tavalla?

Ja kysymykseen johon en vielä saanut vastausta: kuinka kauan (n. suunnilleen) täytyy olla ilman tramalia että se taas "potkii"? Pitkässä käytössä en tästä tykkää mutta silloin tällöin otettuna on aika jees.
Taitaa olla puolitettavat tabletit, ei kapselit, Tradolania. Sama aina ja depottikin, ei mitään eroa pitäisi olla. T2 lukee juuri Tramalin tableteissa.

Kuinka kauan ilman tramalia että toimii.. jaa'a.. varmaan vuosi jos on paljon käyttöä takana paljon. Itsellä ei pelkkä tramali toimi. Otan sen 500-700mg (koska enempi ja tuokin määrä on kuulema jo hukkaamista) ja boostaan Lyricalla tai panacodilla ja sirdaludilla.

CrystalBanana
Psykonautti

Post by CrystalBanana » Sat 25 Jul 2015, 02:14

XanTemNoct wrote:
CrystalBanana wrote:Onko mitää eroa Tramal retard 150mg (keltaiset puolitettavat kapselit) kuin sitten öh, kauppanimeä en muista mutta sitä tramalia missä 150mg on oranssina tablettina jossa lukee T2. Eli onko näillä kahdella mitään eroa, vaikuttaako ihan samalla tavalla?

Taitaa olla puolitettavat tabletit, ei kapselit, Tradolania. Sama aina ja depottikin, ei mitään eroa pitäisi olla. T2 lukee juuri Tramalin tableteissa.

Kuinka kauan ilman tramalia että toimii.. jaa'a.. varmaan vuosi jos on paljon käyttöä takana paljon. Itsellä ei pelkkä tramali toimi. Otan sen 500-700mg (koska enempi ja tuokin määrä on kuulema jo hukkaamista) ja boostaan Lyricalla tai panacodilla ja sirdaludilla.
OK. Itsekin boostailen, mutta Norflexilla (se kuulemma buustauttaa jonkun verran) ja kofeiinia energiajuoman muodossa. Mitkä olis parhaat buustausaineet? Lääkkeet tahi luonnolliset.

Pidemmässä (jokapäiväisessä) käytössä olen huomannut että tramal väsyttää ja melkein heti pitää käydä nukkumaan. SIlloin tällöin otettuna, taukoja välissä, se taas piristää, mikä on se kiva vaikutus siinä.

Petri6
OD

Post by Petri6 » Sun 26 Jul 2015, 05:05

CrystalBanana wrote:
XanTemNoct wrote:

OK. Itsekin boostailen, mutta Norflexilla (se kuulemma buustauttaa jonkun verran) ja kofeiinia energiajuoman muodossa. Mitkä olis parhaat buustausaineet? Lääkkeet tahi luonnolliset.

Pidemmässä (jokapäiväisessä) käytössä olen huomannut että tramal väsyttää ja melkein heti pitää käydä nukkumaan. SIlloin tällöin otettuna, taukoja välissä, se taas piristää, mikä on se kiva vaikutus siinä.
Jos piristävä vaikutus on se, mitä haetaan, niin sitten kannattaa jättää tuo about kaikkein sedatiivisin anthistamiini/lihasrelaksantti orfenadriini (Norflex) pois kombosta, varsinkin jos vielä pureskelet sen 100mg depot-tabletin.
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun

Velho
OD

Post by Velho » Tue 28 Jul 2015, 17:39

Täs menny parit tramali sufeet ja tosi hyvä tapa nauttia ne etenkin kun on parit Depotit alla :love: :love:
I ain't happy but, I'm feeling glad. I got sunshine, in a bag

XanTemNoct

Post by XanTemNoct » Thu 27 Aug 2015, 08:06

Joo hyi viddu mikä olo. 1200 mg joista puolet depotteina otettu eikä tullut nukuttu yhtään. Olo ei todellakaan ole maailman paras :) .