tramadoli

Keskustelua opiaateista, opioideista, bentsodiatsepiineista ja muista sedatiiveista, sekä niiden turvallisesta käytöstä.
plöks
Psykonautti

Re: tramadoli

Post by plöks » Wed 26 Nov 2014, 23:42

Kisu wrote:
plöks wrote:Ei tästä kyllä itekkään mitään varsinaisia euforioita oo koskaan saanu, helvetin hyvän olon noin muutenvaan.
Hmm, mikä ero on euforialla ja helvetin hyvällä ololla? Itse ainakin käsitän nuo synonyymeiksi.

Tramadoli on kyllä kokeilemistani opioideista (tramadolin lisäksi siis kodeiini, buprenorfiini ja unikonsiemenet) ehdottomasti euforisoivin. Harvinaista herkkua kuitenkin heikohkon saatavuutensa vuoksi. Ikävästi myös toleranssi kasvaa nopeasti, minkä myötä myös sivuoireet astuvat kuvaan, pienemmilläkin annoksilla koen huomattavaa lihasten nykimistä. Se ei itsessään ole kovin paha, mutta vähän kuitenkin hirvittää josko se on varoitusmerkki orastavasta epileptisestä kohtauksesta.
Mitenhän ton nyt selittäis :D Tramalista tulee sellanen letkeämpi, enemmän fyysisesti hyvä olo verrattuna esim johonkin mämmieuforiaan, minkä itse koen voimakkaampana. Mutta joo, euforiaa kai molemmat.

Mulla tuossa sivuoireissakin mennyt käänteisesti, alkuun oli enemmän nykimistä, mitä myöhemmin. Ei tosin silloinkaan hirveenä.

Mushru
Moderator

Post by Mushru » Wed 26 Nov 2014, 23:51

^ Mämmieuforia on ihan oma lajinsa ja sitä on turha hakee ainakaan oppareista. :D Ei kannata verrata niitä yhtään.

Mut tramalilla on oma euforiansa joka ilmenee just letkeytenä. Vähän ihmetyttää minkälaista euforiaa tältä sitten jengi odottaa? :shock:
. . . (--) °
~ Foliot hattuun ja oliot vittuun
Dexma wrote:Sä oot mun peppuni henkinen peppumentoori! Sensei Mushru :D

plöks
Psykonautti

Post by plöks » Thu 27 Nov 2014, 00:04

Mushru wrote:^ Mämmieuforia on ihan oma lajinsa ja sitä on turha hakee ainakaan oppareista. :D Ei kannata verrata niitä yhtään.
Mmm, no joo, sitä mä tolla vähän hainkin takaa. Tramal-euforiaa en vaan itse henkilökohtaisesti pidä nimenomaan niin euforiana, vaikka se euforiaa onkin, niinkuin tossa sanoin :D Anyway, pointti; on euforista mutta eritavalla!

SuchE
Karvakuono

Post by SuchE » Tue 02 Dec 2014, 12:15

Illuusio wrote:Njoo.. Eipä se sulta oo mitään pois jos et tätä tule jatkossa syömään.. Opioidit ei tuo, vaan vie elämältä sisältöä pitemmällä tähtäimellä. Ei jeesustelu mitään auta, mutta kuhan totean. :D
Niinno, ehkä pointtina oli enemmänki se, että tykkään vaan stimuista enemmän kuin depressanteista :) Kovin mielellään en ees benjoile, joskus benzoissa on jopa alkanu ahistaa se pään tyhjyys ja yleinen saamattomuus. o_ô Jotenki kokemuksena vaan epämiellyttävä.

En menis kuitenkaan sanomaan, ettenkö opiaatteja enää ikinä söis! Tuskin Tramaleita toista kertaa, vaan jotain aivan muuta, riippuu siitä mitä tulee vastaan :) Kun kovasti haluaisin opiaatti-valvarit kokea mistä niin monet on hehkuttanu.

HommanNimi
Karvakuono

Post by HommanNimi » Wed 10 Dec 2014, 16:00

Eilen tuli toisen kerran tramaleita popsittua, ensimmäisellä kerralla 50mg toimi aivan helvetisti jo. 3 150mg depottii tuli tällä kertaa popsittua ja jälleen toimi aivan helvetisti ja aamulla olin vielä aivan sekaisin vaikka söin tosissaan joskus päivällä viimeisen. Oloni tuntuivat kentes samalta kuin ensimmäisellä kerralla kun käry toimii, siksi näihin vähän tykästynyt olenkin varmaan...

Tänä aamuna popsaisin vielä puolikkaan poltin hitit ja lähdin kouluun, ja jälleen olin aivan helvetin sekaisin. Pienet kuumotukset on aina jees :P

Toimiiko muilla lujaa tälläiset määrät? Tai minkälaisia oloja ylipäätän näistä saatte, jos niitä nyt haette?

kuikkakoponen
Karvakuono

Post by kuikkakoponen » Thu 11 Dec 2014, 04:13

HommanNimi wrote:Eilen tuli toisen kerran tramaleita popsittua, ensimmäisellä kerralla 50mg toimi aivan helvetisti jo. 3 150mg depottii tuli tällä kertaa popsittua ja jälleen toimi aivan helvetisti ja aamulla olin vielä aivan sekaisin vaikka söin tosissaan joskus päivällä viimeisen. Oloni tuntuivat kentes samalta kuin ensimmäisellä kerralla kun käry toimii, siksi näihin vähän tykästynyt olenkin varmaan...

Tänä aamuna popsaisin vielä puolikkaan poltin hitit ja lähdin kouluun, ja jälleen olin aivan helvetin sekaisin. Pienet kuumotukset on aina jees :P

Toimiiko muilla lujaa tälläiset määrät? Tai minkälaisia oloja ylipäätän näistä saatte, jos niitä nyt haette?
jos nollilta lähden niin150 mg toimii muutaman päivän tosi hyvin. Sit kun tolet lisään aina 150mg ja taas mennään yleensä pidän tauon kun 3x300mg ei enää toimi. Tuo 3x300 on siis koko päivälle jaettu. Savut buustaa nuokuttamalla tramalia eli vasta illalla sauhut,kun ylernsä pitää päivät tehdä töitä. Kun tauotan niin yleensä,kun vzikutus loppuu nukahtelen pitkin päivää ja tulee flunssainen olo. Mitä euforiaan tulee niin ei varsinaista amfetamiini euffoa tule mut tulee silleen letkeen hyvä olo missä on mukava puuhastella juttuja mitä ei ilman varmaan tulis tehtyä,kun esim. Siivoaminen on ihan saatanan hauskaa Tee päissään. Suuhan siinä kuivaa kuurin aikana eli vettä menee litratolkulla päivässä. Ja suklaa nostattaa mielihyvän tunnetta. Ilmeisesti vaikuttaa verensokereihin alentavasti,kun tulee tosi heikko olo,jos ei syö säännöllisesti tramali kuurin aikana. Suklaalla saan äkkiä veren sokerit nousuun. Pitäs joskus mitata miten sokerit käyttäytyy kun Teetä popsii.

taudis
Lepakko

Post by taudis » Thu 08 Jan 2015, 17:28

Aahh, tramadoli :love: Ylivoimaisesti eniten nauttimani opiodi. Toimii ihanan pitkään, suht. halpaa tavaraa ja pystyy (pystyn) syömään pidempiäkin putkia ilman juuri minkäänlaisia refloja.

Nihkein kommenttini tramadolista ois varmaankin se, että mulla ei tunnu jostain ihmeen syystä nopeavaikutteiset juurikaan toimivan. Aina kun on pitänyt jonkinnäköistä taukoa opioideista, niin kahvin sekaan murskattuna ~ 300-400 mg depottia toimii tosi mukavasti ja 600-800 mg ollaankin jo nuokuissa. Nopeita sitten popsiikin äkkiä koko gramman ja olot vastaa suunnilleen 200-300 milliä retuja :s Nopeat ei mulla myöskään ala vaikuttamaan yhtään sen nopeammin kuin depotitkaan, mutta vaikutus kuitenkin loppuu lähes puolet nopeammin kuin huolellisesti murskattujen depottien.

Yleensä mulla on ollut saman valmistajan depotteja ja nopeavaikutteisia samaan aikaan, ja oon 'buustaillut' nopeilla vaikutuksia pitkin päivää ja olen aina vähän fiilistellyt ettei ne toimi niin hyvin. Tänään kuitenkin ensimmäistä kertaa olen nauttinut pelkästään nopeavaikutteisia tramaleita, enkä enää epäile teoriaani yhtään. Tauon päätteeksi olen nyt sitten nauttinut jo 600 mg nopeita eikä sano juuri mitään. Viime kerralla pureskelin 2 x 200 mg depottia reilun viikon oxy-putken päätteeksi ja oli hilkulla etten öyskännyt.
Last edited by taudis on Sat 10 Jan 2015, 19:54, edited 1 time in total.
Come up with your own damn quotes.

Petri6
OD

Post by Petri6 » Fri 09 Jan 2015, 08:57

Miten helvetissä joku 400mg tramadolia voi sanoa mitään viikon oxyputken jälkeen? Vai oliko ne oxyn annokset jenkkityyliin jotain 15mg/päivä?
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun

taudis
Lepakko

Post by taudis » Fri 09 Jan 2015, 10:58

Petri6 wrote:Miten helvetissä joku 400mg tramadolia voi sanoa mitään viikon oxyputken jälkeen? Vai oliko oxyn annokset jenkkityyliin jotain 15mg/päivä?
Alkuun 40 mg ja loppua kohti 60-100mg/päivä 20-50 mg kerta-annoksina. Itekkin vähän joo yllätyin kun välipäivääkään ei ollut.En ton viikon aikana kuitenkaan ihan 24/7 ollut oloissa, mut kyl taa tramadoli tuntuu toimivan vähän millon mitenkin :D
Come up with your own damn quotes.

Opiaate
Apteekki

Post by Opiaate » Fri 09 Jan 2015, 11:26

Kisu wrote:
plöks wrote:Ei tästä kyllä itekkään mitään varsinaisia euforioita oo koskaan saanu, helvetin hyvän olon noin muutenvaan.
Hmm, mikä ero on euforialla ja helvetin hyvällä ololla? Itse ainakin käsitän nuo synonyymeiksi.

Tramadoli on kyllä kokeilemistani opioideista (tramadolin lisäksi siis kodeiini, buprenorfiini ja unikonsiemenet) ehdottomasti euforisoivin. Harvinaista herkkua kuitenkin heikohkon saatavuutensa vuoksi. Ikävästi myös toleranssi kasvaa nopeasti, minkä myötä myös sivuoireet astuvat kuvaan, pienemmilläkin annoksilla koen huomattavaa lihasten nykimistä. Se ei itsessään ole kovin paha, mutta vähän kuitenkin hirvittää josko se on varoitusmerkki orastavasta epileptisestä kohtauksesta.
Jos kokonaisuutta katotaan niin tramalista ja bupresta irtoaa parhaimmat olot niistä opiaateista/oideista mitä oon ottanut, (kodeiini, tramali, contit, bupre. Onkos näitä muita yleisiä, ei nyt tuu mieleen..)Tramali on jees pienillä toleilla, aluks tulee tosi euforinen ja pirinen olo mikä johtuu varmaankin SSRI-vaikutuksesta, minkä tramali omaa. Kaikissa noissa on omat hyvät/huonot puolensa. Kannattaa pameja taikka rivoja syödä alle, jos tuntuu siltä et tulee sätkyjä. Ei oo meinaan kivaa täristä, itelle tullu yleensä sillon ku mennyt nukkumaan tramaleissa, hyhhyh mitä fläsäreitä puskee ku ees ajattelee :down:

CrystalBanana
Psykonautti

Post by CrystalBanana » Tue 27 Jan 2015, 01:11

Tulipa luettua koko threadi läpi. Jännä miten jotkut on sitä mieltä että ihan paska lääke ja jotkut taas tykkää.

Mulla olis paljon kysyttävää aiheesta, sillä haluan perehtyä tähän vähän paremmin. Mut pohjustetaan ekana (vähän off-topiciksi menee hetkeksi, sori):
Olin yli vuoden tosi maassa, epäsosiaalinen, en jaksanut liikkua (ei huvittanut), en jaksanut/pystynyt tekemään asioita joista nautin, pakkonukutin itteäni jotta päivät kuluisi. Toisin sanoen en ollut oma itseni. 95% ajasta kului kotona. Tämä kaikki siitä, että olin kovissa kivuissa, jotka sitten taas pistivät masentumaan. TK:ssa annettiin buranaa ja sirdaludia, joskus voltarenia, vaikka kuinka monta kertaa kävin samasta asiasta. Heidän suhtautuminen muhun oli aina kovin kankeaa, joskus jopa vihamielistä. En tiedä johtuuko keskuksesta jossa olin, naamasta, vai onko tää oikeasti yleistä. Lopuksi sanottiin että jos ei nämä lääkkeet auta niin kivut on kuviteltua ja turha tulla enää kun eivät voi muuta tehdä. Luovutin ja lukittauduin kotiin. Kului päälle vuosi kunnes tuttuni raahasi mut eräälle erikoistuneelle lääkärille, yksityiselle, ja krooninen sairaus todettiin. Voi että olin onnellinen niinkin oudosta asiasta kun kuulee olevansa sairas; mutta ainakin tiesin nyt, että ne kivut eivät olleet mun päässä. Vihdoinkin joku asiantunteva halusi auttaa ja palauttaa mut takasin elämään.

Sain aluksi Lyricaa, joka auttoi hyvin lievästi. Nyt pari viikkoa sitten sain tramalia rinnalle, 50mg nopeita 2 x pvä. Nää auttoi, muttei tarpeeksi pitkään. Pari kertaa tuli viihteiltyä ja voi jessus mikä panetus tästä tulee mulle, jos hittaa oikealla tavalla. Haluu olla jonkun lähellä ja ennenkaikkea koskettaa toisen ihoa. Mulle ei myöskään ilmene minkäänlaista pahoinvointia, kusilukkoa tai kutinaa, mutta kodeiinista noi kyllä tulee joskus. Tuntuu kans vaikuttavan eri kerroilla vähän eri tavalla, mut ei mitenkään negatiivisesti. Joka kerta, oli annostus mun normaali tai sitten oman käden annostus, olen huomattavasti pirteämpi, kivuttomampi, keskittymiskyky nousee. Ei tästä kovaa euforiaa saa mutta en sitä välttämättä etikään. Kaks kertaa oon ottanut kodeiinia 90-150mg Tramadolin kanssa ja on ollut ihan mukava lisä. Tramadlilla joskus saattaa iskeä nuokut, mutta ne kestää hetken ja taas on pirteä. Uni on tietty erilaista, ei tavallista yhtenäistä unta vaan siinä rajamailla oleskelua. Joskus se on ihan kivaa, joskus rasittavaa kun tuntuu ettei oo nukkunut ollenkaan. Joskus saan hillittömät valveunet, silmät kiinni, ajattelen ensiksi jotain tiettyä (esim. miestä joka istuu kahvilassa) ja juoni lähtee itsestään kulkemaan eteenpäin. Kaikki näkyy ihan äärimmäisen selkeästi. Ihan kuin kattois leffaa. :)
Mutta Tramal palautti mut takasin siihen omaan persoonaani mitä olin joskus vielä kun olin täysin terve. Elämä tuntuu oikeasti elämisen arvoiselta pitkästä aikaa.

Nyt sit niihin kysymyksiin:

- Suuremmilla annostuksilla (ilmeisesti 500mg->?) riski epileptiseen kohtaukseen kasvaa. Voi ehkäistä pienellä määrällä bentsoa. Kannattaako bentso ottaa vasta ns. laskuvaiheessa, eikä samaan aikaan kun ottaa tramadolit (vie muuten sen pienehkön euforisuuden?)?
- Mistä voi tunnistaa/ennakoida epileptisen kohtauksen alkamisen, vai voiko ylipäätään?
- Mulla on nyt päivä sitten vaihdettu nopeat Tramadolit hitaisiin (100mg depot). Viihdekäytössä kannattaako tätä buustia vai ottaa samalla kertaa? Sain vaikutuksen tätä lukiessa että buustailu on kannattavampaa. Joku esimerkki buustailusta (aikavälit)?
- Onko tätä depottia järkevämpi pureskella vai ottaa vaan ihan normaalisti? Kauan kestää että alkaa vaikuttaa, purskeltuna ja normaalisti otettuna? Apteekkari ei osannut vastata kun kysyin kauanko kestää kunnes lääke alkaa vaikuttamaan.
- Huomasin että monet buustaa aika korkeilla annoksilla Lyricaa Tramadolin kanssa. Jostain luin muutama päivä sitten että pieni annostus Lyricaa buustaisi paremmin kuin suuri annostus, totta vai tarua?
- Suojaako Lyrica kouristuskohtauksilta?
- Kummat ovat mielestänne viihteilymielessä parempia; lyhyt- vai pitkävaikutteiset?
- Kuinka tarkkoja apteekissa ollaan reseptien haun suhteen? Laskeeko ne päivälleen milloin pitäisi olla loppu ja antaa vasta sitten? Esim. kaksi viikkoa etuajassa ei voi hakea?

Äärettömän suuri kiitos jos joku jaksaa syventyä vastaamaan mulle.

Huiko
LD50

Post by Huiko » Tue 27 Jan 2015, 01:38

CrystalBanana wrote:Nyt sit niihin kysymyksiin:

- Suuremmilla annostuksilla (ilmeisesti 500mg->?) riski epileptiseen kohtaukseen kasvaa. Voi ehkäistä pienellä määrällä bentsoa. Kannattaako bentso ottaa vasta ns. laskuvaiheessa, eikä samaan aikaan kun ottaa tramadolit (vie muuten sen pienehkön euforisuuden?)?

Kun ylität 400mg annoksen niin kannattaa olla bentsot mukana. Sitä tärkeämpää mitä herkempi olet ja kun annos kasvaa.
CrystalBanana wrote:- Mistä voi tunnistaa/ennakoida epileptisen kohtauksen alkamisen, vai voiko ylipäätään?
En ole koskaan itse saanut kyseistä kohtausta, mutta kuulemma olo tuntuu heikolta ja huonolta, ei ajatus kulje, ja vapina alkaa ennen kuin kohtaus on päällä.
CrystalBanana wrote:- Mulla on nyt päivä sitten vaihdettu nopeat Tramadolit hitaisiin (100mg depot). Viihdekäytössä kannattaako tätä buustia vai ottaa samalla kertaa? Sain vaikutuksen tätä lukiessa että buustailu on kannattavampaa. Joku esimerkki buustailusta (aikavälit)?
Mun kokemuksella (n. 3. vuotta päivittäin) tramadolit kannattaa aina buustia. Ei edes toimi miellyttävästi minusta isoina kerta annoksina. Aikavälinä on ollu yleensä n. 2h.
CrystalBanana wrote:- Onko tätä depottia järkevämpi pureskella vai ottaa vaan ihan normaalisti? Kauan kestää että alkaa vaikuttaa, purskeltuna ja normaalisti otettuna? Apteekkari ei osannut vastata kun kysyin kauanko kestää kunnes lääke alkaa vaikuttamaan.

Hyvin pureskeltuna alkaa vaikuttamaan n. 30min, ja kokonaisena riippuu vähän vatsan toiminnasta. (n. 1-2h?)
CrystalBanana wrote:- Huomasin että monet buustaa aika korkeilla annoksilla Lyricaa Tramadolin kanssa. Jostain luin muutama päivä sitten että pieni annostus Lyricaa buustaisi paremmin kuin suuri annostus, totta vai tarua?

Taas täytyy tietää mitä hakee. Jos koomailla haluaa niin sitten isompia lyrica annoksia (siis jos toleranssia on), ja jos haluaa nauttia tramadolin piristävästä vaikutuksesta, samalla kun olo on vähän hölmöhkö, niin niitä pienempiä annoksia.
CrystalBanana wrote:- Suojaako Lyrica kouristuskohtauksilta?

En tiedä, mutten usko.
CrystalBanana wrote:- Kummat ovat mielestänne viihteilymielessä parempia; lyhyt- vai pitkävaikutteiset?

Mä yhdistelisin sillä tavalla että ottaa alkuun nopeita ja depotteja niin saa olot heti ja riittävän pitkään.
CrystalBanana wrote:- Kuinka tarkkoja apteekissa ollaan reseptien haun suhteen? Laskeeko ne päivälleen milloin pitäisi olla loppu ja antaa vasta sitten? Esim. kaksi viikkoa etuajassa ei voi hakea?

Tarkkoja ovat. Et varmasti saa edes päivää aiemmin ulos näitä. Mä en ainakaan ole saanut ikinä.
Tää tie vie tuskan, valitusten loukkoon.
Tän kautta käyt iänikuiseen vaivaan.
Tää tie vie kadotuksen väen joukkoon.

Oikeudenmukaisuus sai minut aikaan,
Jumalan Voima, Viisauden summa
ja Alkurakkaus, joka synnit peittää.

Vain ikuiset on ennen mua luotu,
myös mun on ikuisesti kestää suotu.
Kun tästä käyt, saat kaiken toivon heittää.

-Dante (n. armonvuonna 1321 jkr.

CrystalBanana
Psykonautti

Post by CrystalBanana » Tue 27 Jan 2015, 02:35

Hei ihan mahtavaa Kallio, kiitos kattavasta infosta/mielipiteistäsi ja nopeasta vastauksesta!

Käytätkö sä itse myös depottia vai nopeavaikutteista Tramadolia? Oletan että sulla myös on jonkilaiseen särkyyn määrätty. Tiedän, että nämä ovat henk.koht. tapauksia jokaisella, mutta kummasta olet "tykännyt" enemmän (kumpi on esim. auttanut paremmin särkyysi/kumpi on ollut parempi silloin kun viihteilet)? Vai onko sinulle määrätty molempia samanaikaisesti?

Huiko
LD50

Post by Huiko » Tue 27 Jan 2015, 11:10

Aluksi oli nopeat erikseen. Depotit tuli sitten ettei tarvitse tuskailla vaikutuksen loppumisen kanssa, ja nopeat läpilyöntikipuun. Sama ainehan näissä on kuitenkin kyseessä joten vastaus taitaisi olla kuitenkin että: Riippuu siitä miten ne nauttii.
Tää tie vie tuskan, valitusten loukkoon.
Tän kautta käyt iänikuiseen vaivaan.
Tää tie vie kadotuksen väen joukkoon.

Oikeudenmukaisuus sai minut aikaan,
Jumalan Voima, Viisauden summa
ja Alkurakkaus, joka synnit peittää.

Vain ikuiset on ennen mua luotu,
myös mun on ikuisesti kestää suotu.
Kun tästä käyt, saat kaiken toivon heittää.

-Dante (n. armonvuonna 1321 jkr.

zerk
Moderator

Post by zerk » Tue 27 Jan 2015, 14:46

CrystalBanana wrote: - Kuinka tarkkoja apteekissa ollaan reseptien haun suhteen? Laskeeko ne päivälleen milloin pitäisi olla loppu ja antaa vasta sitten? Esim. kaksi viikkoa etuajassa ei voi hakea?
Riippuu apteekista. Jos sulla ei ole reseptissä mitään rajoitusta (ts. voisit vaikka ottaa koko respan tyhjäksi heti) niin jotkut apteekit katsoo silti todella tarkasti ja toiset ei seuraa mitenkään. Tosin vaikka apteekki ei puuttuisi siihen mitenkään, niin KELA voi kiinnostua jos jatkuvasti haet lisää lääkkeitä reilusti ennen kuin niiden pitäisi olla loppu. Jos reseptissä on erikseen vielä mainittu jokin rajoitus tai hakuväli niin se on tietysti eri asia.

Mä en itse halua nopeita tramaleita enää edes ottaa. Niistä tulee vain todella nihkeä ja huono olo. Kyllä ne reflat vie juuri ja juuri, mutta se olo mikä niistä tulee on aivan karsea.
^^@_

Petri6
OD

Post by Petri6 » Fri 30 Jan 2015, 01:53

En jaksa kaikkiin kysymyksiin vastailla (niistä useimpia on jo topikissa käsitelty), mutta jotain voin kuitenkin sanoa. Tramadolissa opioidivaikutuksista vastaa metaboliitti O-desmetyylitramadoli, joka anekdoottien perusteella parantaa omaa hyötyosuuttaan. Ts. suurempi osa tramadolista muuttuu O-desmetyylitramadoliksi, kun sitä jo on veressä. Tästä syystä depotit kannattaa ottaa sellaisenaan ja nopeavaikutteiset buustimalla (esim. yksi vartin tai puolentunnin välein). Pieni annos pregabaliinia saattaa auttaa kouristuskohtauksen ehkäisyssä, suuri taas lisää riskiä. Kohtausta yleensä edeltää lihasten nykiminen ja ns. sähköiskun tunne. Jos tällaisia tulee, kannattaa heti ottaa pieni annos bentsodiatsepiinia (esim. 0.5mg klonatsepaamia). Muutenkin kannattaa bentsodiatsepiinia ottaa pieni annos varalta, jos aikoo reilusti ylittää 400mg annoksen, vaikka tämä useimmilla vähentääkin euforiaa. Kannattaa myös pitää mielessä, että kyseinen kombo lisää hengityslaman riskiä (ja on tälläkin palstalla vaatinut yhden kirjoittajan hengen).
"Yksi vaarallisimmista huumeiden käyttötavoista on niiden poliittinen käyttö." -Nils Christie & Kettil Bruun

gaia
Kameleontti

Post by gaia » Sat 31 Jan 2015, 01:40

Onpas tullut parina päivänä otettua tramalia (750mg ja 750mg) hyvän kukan kanssa, ja täytyy todeta että mikään kombo ei ole lähettänyt minua höyhensaarille yhtä nopeasti kuin tramal sekä kannabis. En ole jostain syystä polttanut budia tramalin kanssa ennen, vaikka useita kertoja olenkin syönyt ja voi pojat sitä oloa.
Vai toimiiko?

HommanNimi
Karvakuono

Post by HommanNimi » Mon 09 Feb 2015, 18:27

Ei palattukaan arkeen.. Viikonloppuna on hatuuni jostain tullut tramaleita ja olihan ne yuosta lojumadta vedettävä kun bussikortistakin oli aika loppunut, ja jälleen jo se 150mg depot toimi niin että elämän iloa löytyy ja siihen toinen päälle niin olot jatkuu. Kehtaisiko sitä viel 150mg napsaista, käryä kun aina on niin en tiedä meneekö taas liian sekavaksi meininki. :p Mutta vieläkin kummastuttaa se, että kuinka pienikin määrä tätä oikasti toimii. Mihinkäs tätä nyt taas määrättiin? Voiko olla että se johtu siitä että minulla olisi joku sairaus johon tätä määrättäisiinkin?

paarmasisti
Apteekki

Post by paarmasisti » Mon 09 Feb 2015, 18:47

HommanNimi wrote:Mihinkäs tätä nyt taas määrättiin?
"Keskivaikean ja vaikean kivun hoito." - suora lainaus Tramalin valmisteyhteenvedosta. :P
Kunpa auringon päivät päällämme ei päättyisi koskaan.

gaia
Kameleontti

Post by gaia » Tue 10 Feb 2015, 16:17

mellow wrote:
HommanNimi wrote:Mihinkäs tätä nyt taas määrättiin?
"Keskivaikean ja vaikean kivun hoito." - suora lainaus Tramalin valmisteyhteenvedosta. :P

Tuo on kyllä niin täyttä potaskaa jos multa kysytään. Siis joo, tiedän että pakkausselosteessa lukeen noin, mutta eipä kyllä itsellä auta kipuun yhtään. Jopa panacod on parempi.
Vai toimiiko?

Dexteri10
Karvakuono

Post by Dexteri10 » Tue 10 Feb 2015, 20:56

Mistähän johtuu, että mulla tulee parin pv tramal viihdekäytön jälkeen ihan vitusti pahemmat jälkiolot ku esim samasta ajasta kontteja, normeja,subua tms... tramalista tulee todella paskat olot n pariks päiväks.

Ja en siis syö mitään lääkkeitä oon ihan perus terve urheileva 28v mies. Askarruttaa mieltä vaa just et mikä sen tekee et vaikka se on ihan homona miedompi ni sen tekemät jälkiolot on paljon vittumaisemmat mitä millään ylempänä ilmoittamallani muulla opiaatilla.. :left:

Mushru
Moderator

Post by Mushru » Tue 10 Feb 2015, 21:01

^ Liittynee kans siihen tramadolin snri-vaikutukseen? Vai millä tavalla hirveemmät olot?

Itellä tää aiheuttaa aika äkkii sitä suhahtelua ja heittoa päässä ja henkisesti on aika romuna. Se tekee jälkioloist itel kauheet.
. . . (--) °
~ Foliot hattuun ja oliot vittuun
Dexma wrote:Sä oot mun peppuni henkinen peppumentoori! Sensei Mushru :D

HommanNimi
Karvakuono

Post by HommanNimi » Sat 14 Feb 2015, 03:28

Eiliseen päätin vasta tramali putkeni.. 675mg eilen ja en ole niin kuutamolla ollutkaan aikoihin (koskaan) ja olin aivan hilkulla otta myöskin ensimmäiset subu nokat, joka kertoo sekavuus tilastani (Subu ehdoton ei) Minkäännäköisiä haittavaikutuksia en huomaa.. Hieman ehkä tekee mieli tramalia, mutta tramali on minulle muutenkin liian maittava oppari.. Eimitään piriä läpällä ja illanviettoo ystävien kera. Jeejee :o

Petri6
OD

Post by Petri6 » Sat 14 Feb 2015, 06:58

Eipä sillä oikeasti addiktoivuuden kannalta ole suurtakaan eroa syökö Tramaleita (jos ne sattuvat itsellä toimimaan niin kuin pitää) vai vetääkö subua. Itseasiassa subu olisi jopa parempi vaihtoehto, koska ei sisällä tramadolin kouristusriskiä (sekä muita likaisia snri-vaikutuksia).

edit: Tämä siis sellaisena yleisenä toteamuksena, mutta nyt kun katsoin hieman viestihistoriaasi, että sinulla ei ole opioideista kuin muutamia kokemuksia, niin suosittelisin vahvasti, että jättäisit homman tähän. Ne kun ovat sellaisia päihteitä, joita juuri kukaan niistä pitävä ei onnistu pitkällä aikavälillä (siis oikeasti pitkällä aikavälillä, itse koukutuin niihin 4,5 vuoden satunnaisen käytön jälkeen, nyt annokset ovat sitä luokkaa, että tappaisivat pienen hevosen ja seuraava askel on luultavasti korvaushoito) ns. viihdekäyttämään. Kyllähän niiden käyttö on helppo pitää aisoissa, niin kauan kuin muu elämä menee hyvin, mutta jos jokin asia menee perseelleen (parisuhde kaatuu, läheinen kuolee tms.) niin on äärimmäisen vaikea pysyä erossa aineesta, joka käytännössä vie kaiken pahan olon pois.

HommanNimi
Karvakuono

Post by HommanNimi » Sat 14 Feb 2015, 14:19

Nojoo ikinä en asiaa ole tuolta kantiltana ajatellut, demonisoitu subu vaan tuntuu niiiin pahalta... Mutta joo eniten tässä touhussa, kun nyt kaikkea napsii, olisi huomata jossain kohtaa että olisin tiettyyn aineeseen koukussa. Tällä hetkellä oikeastaanhan olen "viihdekäyttäjä" (eli pakko juhlia päihteillä viikoittain)ja tälläisiä viikolla jatkuvia kuuria onneksi tapahtuu hyvin harvoin, mutta juuri tällöin pienet vainot narkahtamusesta heräävät. Ei auttaisi muutakun olla vetämättä, mutta kun jeejee se on niin hauskaa...

xeemelio
Karvakuono

Post by xeemelio » Thu 19 Feb 2015, 15:09

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... /Lens3.png

Onkos tämän(kuvassa tuo "linssi") muotoisia Tradolan retardeja 100mg olemassa? Haluaisin varmistella, ettei tule mitä tahansa suuhun napattua...

Saakohan tänä yönä nukuttua ollenkaan, usein tramaleissa unen saanti on erittäin hankalaa :|

k. eli ovat siis sileitä, vitivalkoisia eikä niissä lue mitään.

Ganjasaurus
Karvakuono

Post by Ganjasaurus » Sun 22 Feb 2015, 14:31

xeemelio wrote:http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... /Lens3.png

Onkos tämän(kuvassa tuo "linssi") muotoisia Tradolan retardeja 100mg olemassa? Haluaisin varmistella, ettei tule mitä tahansa suuhun napattua...

Saakohan tänä yönä nukuttua ollenkaan, usein tramaleissa unen saanti on erittäin hankalaa :|

k. eli ovat siis sileitä, vitivalkoisia eikä niissä lue mitään.
Mulla oli ainaki ton muotosia 100mg mut niissä oli pieni logo kyllä. Ja unta ei oikein tullut valveunien lisäksi
Sossuu turpaa 6-0 ja kannabis lailliseksi

Ganjasaurus
Karvakuono

Post by Ganjasaurus » Tue 24 Feb 2015, 02:04

Otin 3kpl 100mg tramaaleja ja noin 2 tunnin ottamisen jälkeen tuli aivan hirveä vatsakipu. Onko kellään mitään tietoa miksi?
Sossuu turpaa 6-0 ja kannabis lailliseksi

paarmasisti
Apteekki

Post by paarmasisti » Tue 24 Feb 2015, 11:48

^Tramalin valmisteyhteenvedossa on mainittu "vatsaärsytys" yhtenä sivuvaikutuksena.
Kunpa auringon päivät päällämme ei päättyisi koskaan.

gerhes
Psykonautti

Post by gerhes » Fri 27 Feb 2015, 13:31

Eipäs oo vuoteen ainakaan tullut tramaleita syötyä, mutta nyt viikon päästä olis parit tulossa :)
Aloin tässä miettimään kun on ollut puhetta näistä "nopeavaikutteisista", enkä nyt osaa sanoa mitä edeliset oli jotka söin, enkä tiedä mitä mahdollisesti on tulossa.

Ei oo vissiin nopeavaikutteisia edelliset ollut kun parhaat nuokut ollut vasta illalla kun tramalit syönyt aamulla?
Onko syytä miettiä annostusta uudelleen, jos ne nyt oliskin vaikka niitä nopeavaikutteisia? 200mg:llä ajattelin aloitella niinku ennenkin.
Aikasemmat mitä söin oli siis 50mg jauhoa kapseleissa..