Korvaushoito

Keskustelua opiaateista, opioideista, bentsodiatsepiineista ja muista sedatiiveista, sekä niiden turvallisesta käytöstä.
NatiHero
Kameleontti

Re: Korvaushoito

Post by NatiHero » Tue 28 Jul 2020, 14:09

Ei hitto Panda... Voimia sulle paljon. Kuulostaa kyllä epäreilulta tollanen päätös lopettaa kokonaan hoito sulta.

Voisitko kertoa tarkemmin tuon tilanteen mikä johti tohon. Eli miten "korotit ääntä" ja mikä toi potkuhomma meni? Luulen että potilasasiamies varmasti voisi auttaa sua.

Edittaan tähän kohta lisää mun omasta hoito tilanteesta, haluan vähän jakaa tunnelmia ja kertoa kuulumisia :)
Velho wrote:
Wed 28 Aug 2019, 19:34
NYT VITTU RYHDISTÄYTYKÄÄ DOUPPI ON ELÄMÄN PARASTA AIKAA ja muuteki sillo on jänskää :doh: :foil:

NatiHero
Kameleontti

Post by NatiHero » Wed 05 Aug 2020, 10:27

Äh unohdin kokonaan päivitellä kuulumisia. Another DoublePost for you my dear psychonauts!

Eli tosiaan mulla oli neljä (vai sittenkin viisi..? en pysty muistaan) viikkoa kestänyt kokeilu tuolla Levopidonilla tässä vähän aikaa sitten. Auttoi mua siinä missä toivoin sen auttavan, eli aamut oli huomattavasti parempia. Siihen ne hyvät puolet mulla henk.koht. loppuikin. Totta kyllä, Levopidon on todellakin erittäin tasainen lääke. Tavallaan mulle se teki probleeman siinä, että aamulla kun otin annoksen, en tuntenut mitenkään sen vaikutuksen alkamista. Vanhalla lääkkeellä (Nordic Drugsin metadoni) huomaan selvästi kun lääke alkaa vaikuttamaan. Ei siitä mitään "opioidi olojen" tapaistakaan tule, mutta lämmin hyvän olon tunne joka kestää n.1 tunnin siitä kun sen alkaa tuntea. Ja se on mulle tärkeä tuntea, se tuntuisi näyttelevän merkittävää roolia siinä, että mun ei ole pakko saada kamaa joka päivä. Vaikka tekisi mieli jotain esim. pirii, niin jos ei natsaakkaan niin kuittaan sen olankohautuksella ja ajattelen et: "Noh, seuraavalla kerralla sit". Kun tuo pieni hyvän olon tunne aamusta hävisi, huomasin kuinka samaan aikaan alkoi useammin tehdä mieli jotain muuta roipetta. Se pieni hyvän olon tunne myös välittää mulle fiiliksen siitä kuinka vahva lääke metis on. Bubrella en ikinä ole pysynyt kunnossa aamuun asti, riippumatta annoksesta, käyttötavasta, tai siitä onko se Subutexia vai xonea tai muuta bubre valmistetta. AINA aamulla todella paskana, siksi valitsinkin metadonin joka sopii mulle paremmin kuin hyvin.

Toinen ongelma Levopidonilla oli nukkuminen. Siinä missä tää "vanha" metis on parantanut mun yöunen laatua ja kestoa, sekä halutessani voin myös päiväunet nukkua jos haluan (ei pakkoväsytä kuitenkaan yhtään, mua siis). Levopidonilla en voinut nukkua päiväunia vaikka olisin tarvinnut pienet torkut ja illalla nukahtaminen venyi aivan liian myöhään, yöuni oli yleensä kevyttä ja heikkolaatuista ja heräilin paljon tavallista enemmän, enkä tuntenut aamulla oloani levänneeksi. Lähinnä näistä syistä vaihdoinkin takas tuttuun ja turvalliseen raseemiseen metkuun. Nukkuminen helpottui heti ja tosiaan tunnen lääkkeen vaikutuksen alkamisen, jonka koen tärkeäksi itselle. Monille joilla on ongelmia metadonin sivuvaikutusten kanssa tms. niin ehdottomasti kokeilemisen arvoinen vaihtoehto. Kaikille ei vaan sovi. Nyt pitäs saada verikokeet otettua, niin voitaisiin nostaa nykyinen 60mg annos 70mg:aan nii uskoisin, että ei aamutkaan ole enää ongelma.

Oon helvetin onnellinen joka päivä siitä, että mulla on paikka korvaushoidossa. Parantanut elämänlaatua, yleistä mielialaa, voisin sanoa olevani ihan oikeasti onnellinen. Siis tietty siihen vaikuttaa moni muukin asia, mut luulen etten olisi saavuttanut niitä muita asioita ilman KH:ta. VIelä on pitkä matka pois muiden aineiden käytöstä (tosin vähentynyt huomattavasti), mutta oon tässä jonkin aikaa jo saanut tehntyä töitä sen eteen, et menee paremmin. Oon saanut pidettyä kiinni säännöllisestä liikunnasta, mistä olen SUPER YLPEÄ! Muutenkin tällä hetkellä menee hoidon suhteen tosi hyvin, on paljon postiivista muutosta tapahtunut tässä pienen ajan sisään. Vielä kun saatas muijan kaa OIKEA oma(vuokra) koti niin oon todella tyytyväinen.

Tämmösiä mietteitä tähän väliin. Saatan lisätä tähän vielä jotain mitä unohtunut, mutta näin tälle erää.
Velho wrote:
Wed 28 Aug 2019, 19:34
NYT VITTU RYHDISTÄYTYKÄÄ DOUPPI ON ELÄMÄN PARASTA AIKAA ja muuteki sillo on jänskää :doh: :foil:

xPetu
Psykonautti

Post by xPetu » Wed 05 Aug 2020, 20:00

Paljon samoja fiiliksiä natiheron kanssa, ite oon ollu joulukuun alusta asti kh ja itekkii oon omalle hoitajalle ja lääkärille sanonu et oon kyllä kiitollinen tästä. Itellää tää on toinen yritys, sit lääke metadon nordic 60mg on miulla kepittäny hiton hyvin! Ei nestepöhöä ja väsymyskin on tasottunu paljon kesän aikana. Miekii koen et se pien hetki ku tuntee et metadoni alkaa kepittää on tärkeä hetki päivässä jotekin... Liikuntaa pitäis alkaa harrastaa kun tulee nii paljon vaa oltua kotona ja selkä on vähä huonossa kunnossa... Oon ite saanu oltua pari kertaa yli 2kk ilman mitää oheiskäyttöä, voisin jopa sanoa et "huumeiden käyttö" on loppunu omalla kohalla mut aina niitä pieniä bentso/piri retkahduksia tulee... Aina sattuu joku kaveri kaupungilla tulee tarjoo ja hoidon myötä kun raha asiat on aika kondiksessa nii aattelee et nyt on varaa ja sit yleensä on just seuraavana päivänä seula :doh:

Vähä kyl nauratti lukea natiheron postausta kun nii paljon samanlaista itellää :D Nyt ois projektina päästä pois näistä päihdetuki asunnoista ja saada OMA VUOKRA KÄMPPÄ!

Hyvää loppu kesää kaikille :cheers: