Korvaushoito

Keskustelua opiaateista, opioideista, bentsodiatsepiineista ja muista sedatiiveista, sekä niiden turvallisesta käytöstä.
Velho
LD50

Re: Korvaushoito

Post by Velho » Thu 12 Mar 2020, 12:04

Sulla varmaa se lyrica jeesannu tosi kovin ku mitä ite oon metadoni hoidon lopettamisessa ollu 3 kertaa ja ei edes 4 välipäivää taannu sitä et subutex ois auttanu mut toisaalta oot sitä käyttäny niiku pitää eikä IV ni voisin luulla et sellane pienehkö annos jo auttaa. Itekkin opin alottaa korjailun 4 päivää kärsimystä tai tolkuton sekakäyttö ja #3 H siihen (paras apu metis reflohi ja muuteki :love: ) ja sit tyylii 0,2-0,5mg texiä IV ni ei oo ollu #pahaelämä #klesana ja muut mitä nyt siihe on sisältynyt.

1.,kerran oon kärsin ne reflat ns. Raakana ja sillo mentiin todella pimeään mielentilaa ja olin jo itsemurhaa toteuttamassa et olisin 30-50m sillalta jäätävän kylmää veteen mut vissiin joku tiedosti tämän ja otti kyytiin ja soitti 112 kun lähdin ja tämä mulle tuntematon hlö ties mun nimen kait ja ottivat ensin yhteyttä puhelimitse ja olin sanonut et nyt lopetan kärsimykseni ja puhelu poikki ja hätäpaikannus kun poliisi ja ambulanssi kurvas nopeasti paikalle ja annettii vaihtoehto psykiatrinen osasto(mistä silloin vkl haettiin metadoni) tai putka no suostuin sit sopimuksen et 1 yö osastolla ja pois mut koska olin itselleni ja muille vaaraksi en päässy poistumaan ja joutu kärsimään siellä viellä viikon ja kuntoutuksessa kärsin reloja 1kk ainakin mut sai diapamia pahimpaan. Eli nuo heroiinin tasoiset viekkarit kesti about 2kk kaikenkaikkiaan suboxone reflat on kuin yö ja päivä. Mut siis kaikki ne 3 kertaa on saanu mut karttamaan ja kiroamaan metadonin ja ei ikinä enää

Tulipas vuodatettua mut siinä selvensin mun suhdetta metadoniin :!

Mut ei siinä ite ennpystynyt nyt lopettaa xanorin käyttöä ja sitä on menny todella pitkään eikä yksikään yritys oo kantanu viikkoa siviilissä mut nyt kun ei oo reseptillä ne ni YKP vaihtuu 8kk vankeudeksi ja käsittääkseni siellä ei puilla paljailla olee et saa ees moxei mikä on laiha lohtu kun rivatkaa ei auttanu juuri mitään mut tarkotus ois kyl salakuljettaa omat lääkkeet joksikin aikaa ja ruveta pudottamaan sit niissä olosuhteissa. ATM dose on 6-8mg/vrk ni osaisko joku neuvoa miten pystyisin nyt siviilissä pudottaa? Hakea Diapam lääkitys? Täällä kun ei saa bentsoja suboxonen kylkeen vaikka jotkut tarvitsevat niitä ainakin sen aikaa et pääsee kiinni normaaliin elämään.
I ain't happy but, I'm feeling glad. I got sunshine, in a bag

Don't drink and drive

Take LSD and teleport

dpi
Psykonautti

Post by dpi » Fri 13 Mar 2020, 23:56

Kyl salee joo toi Lyricsi seivas mut pahimmilta oloilta tossa vaihdossa metiksestä xoneen (+olin kotona jo ennen osastolle menoa tankannu muutaman listan pamei & eipä nyt osastolle ole tapana mennä ilman omia eväitä).

Mutta siis koko metiskokemus mulla oli sellanen, että jotenkin sieluni sopukoissa vannoin itselleni sen jälkeen et... Ei hitossa kande alottaa metadonia kovin heppoisin perustein. Opin vihaamaan koko ainetta. Ja sitämyötä perjaatteessa koko korvaushoitoa et jengiä pistetään vastoin tahtoa metikselle, josta sit niin saatanan vaikee päästä irti.. Ja muutenkin... Ei se jotekin enää tuntunu olevan elämä omissa käsissä. Valtion kipolla päivästä toiseen. :/

-

Toi on kyl paha jos noin kovat annokset alproo. Suosittelisin kyl ehdottomasti vaihtaan pamiin, vaikka maksimiannoksiin.. En rehellisesti osaa sanoa mitä tossa tilanteessa kandeis tehdä. Varmaan aika hirvee tilanne. Mut joteki ajattelisin et ei ne siellä vankilassa voi noin vain lopettaa noin kovista annoksista bentsoo. Se ois jo aika sairasta.
Keep It Unreal.

xPetu
Psykonautti

Post by xPetu » Tue 17 Mar 2020, 22:55

Vähäsen oman tilanteen päivitystä... Nyt joulukuun alusta asti oltu metadon hoidossa ja annos tällä hetkellä 55mg... Hiton tyytyväinen tähän vaikka muutama tunti lääkkeestä pistääkin tipahtaa jos ei oo liikenteessä... Ihmettelen vaan ku porukka sanoo ettei annos kanna vuorokautta? Itellä jääny monta kertaa hakematta kun nukkunu pommii tai ei vaa oo kiinnostanu lähtee liikkumaan eikä oo mitään tietoakaan oloista kahen vuorokauden jälkeenkään? Itel kyl hyvin sattuu tää lääke ku en kärsi opiaatti ummetuksesta eikä tää metis myöskää nosta painoo tai kerää nestettä... Tuntuu et jos tälle antais luvan nii kyl passivoittais ja kovastikkiin, mut ite käyn vaikka iltasin kävelee jos en muuta keksi, eikä pidä mitenkään motivoida itteesä liikkeelle...

dpi
Psykonautti

Post by dpi » Sun 22 Mar 2020, 00:17

Kyllähän sitä kait tieteellisten artikkelien mukaan metadonin pisimpiä mitattuja puoliintumisaikoja tais olla 155h..voin muistaa väärin ehkä +-25h.

Suurimmalla osalla (ketä nyt klinikalla päivittäin käy & tunnen & tiedän..) niin aamulla ei ainakaan olo mikään kovinkaan mieluisa. Sit on se pieni osa ketä on pelkästään tyytyväisiä.

Must koko metadoni vs. Bupre vastakkainasettelua ei pitäis olla siinä mielessä, että koetaan että toinen aine ois jotenkin parempi tai paskempi kaikille käyttäjiä.
Jokaisella on yksilöllinen tarve olla korvaushoidossa, ja omasta mielestä jokaisella pitäis myös olla se lopullinen sana siihen kumpaa ainetta käytetään.

Itse pyrin ajattelemaan niin, että metadoni sopii jollekin osaa populaa. Osalle populaa se taas on ihan hirveetä myrkkyä. Mutta niin on buprekin.. Ja reflat taatusti tulee ennemmin tai myöhemmin kummastakin.

Mä itse luen ihan mielelläni ihmisten kokemuksia hoidosta.

Itsellä tarkotus ois seuraavaksi päästä kokeilemaan sitä injektoitavaa buprea. Mulle tärkeintä et pysyy vaan terveenä, ja mahdollisimman vapaata elämää.

Toivonmukaan nyt tuo injektio toteutuu, niin voin siitä sit kirjotella kokemuksia.
Keep It Unreal.

xPetu
Psykonautti

Post by xPetu » Sun 29 Mar 2020, 21:01

Onko kukaan kuullu et et ois saanu levometadonii (levopidon) kh lääkkeenä?

NatiHero
Kameleontti

Post by NatiHero » Mon 30 Mar 2020, 17:23

Tampereen jeesissä aloitettu joillain. Nuijalla saatetaan aloittaa toi kun pääsee lekurille, kertoilen täällä kun kokemusta. Mitä oon jutellut niin ovat kaikki ollut tyytyväisiä siihen joilla vaihdettu. Etenkin paha hiokoilu loppunut, mikä tuntuu olevan 1. Huomio kaikilla :)
Velho wrote:
Wed 28 Aug 2019, 19:34
NYT VITTU RYHDISTÄYTYKÄÄ DOUPPI ON ELÄMÄN PARASTA AIKAA ja muuteki sillo on jänskää :doh: :foil:

substance93
Psykonautti

Post by substance93 » Tue 31 Mar 2020, 00:17

Mulla menee hyvin tällä hetkellä. Olen viime heinäkuusta asti ollut siis Buvidalilla, annos nostettiin 16mg --> 24mg, kun tuo pienempi annos ei meinannut kantaa koko viikkoa. Kaikki oheiskäyttö on jäänyt pois. Suurin syy tälle on reilu puolivuotias lapseni, joka on kyllä paras motivaattori ikinä. Teen kaikkeni, ettei häntä viedä multa pois.

Mielitekoja tietysti tulee aika ajoin, ja sellainen tietynlainen haikeus vanhoja aikoja kohtaan. Silti en vaihtaisi tätä korvaushoitoa ja nykyistä elämää enää takaisin entiseen. Koko ajan saa toki olla varpaillaan ja työstää näitä juttuja, eikä tuudittautua liikaan itsevarmuuteen. Siitä ei ennenkään ole seurannut mitään hyvää. Päivä kerrallaan.

Tuohon injektioon olen henkilökohtaisesti ollut tyytyväinen. Ei tarvitse joka päivä lääkettä hakea, varsinkin lapsen kanssa päivittäinen ramppaaminen olisi aina oma shownsa. Tietysti jotkut tarvitsevat sen päivittäisen kontaktin ja lääkkeen, mutta olen iloinen, että mulle on riittänyt tämä systeemi. Alkuun tuli välillä hirveitä kutisevia kohtia injektiopaikkoihin, mutta ei enää onneksi niin pahasti. Ja tosiaan se tärkein, annos kantaa sen koko viikon.

Suosittelen kyllä kaikkia antamaan mahdollisuuden tuolle injektiolle, jos vaan itsellä kiinnostusta ja motivaatiota siihen löytyy. Varmasti voi palata takaisin päivittäiselle lääkitykselle, jos injektio ei fyysisesti tai psyykkisesti sovi.
~ ja antikristuksii ollaan ihan jokanen ~

welcome to the lonely hearts club

Kasiko
Apteekki

Post by Kasiko » Tue 14 Apr 2020, 12:52

Tuo levometadoni saattais olla tosi hyvä vaihtoehto.
Vähentäis noita haittavaikutuksia ja tärkeimpänä varmaan tuo ettei vaikuta sydämmen QT aikaan, niin paljon kuin perinteinen raseeminen metadon.

Ainoa asia mikä tässä mietityttää on tuo nopeampi puoliintumis aika n. 18h.
Perinteisessä se on n. 36 - 55h
Mutta en ole tästä varma miten menee, koska levometadon on siinä perinteisessäkin se vaikuttava osa.
Eli sen mukaan sen pitäisi vaikuttaa yhtä pitkään?

Ois mukava kuulla kokemuksia, tietoa, ja mielipiteitä tästä. :)

NatiHero
Kameleontti

Post by NatiHero » Tue 14 Apr 2020, 17:10

Valistunut arvaukseni olisi, että kantaa vähintään yhtä hyvin kuin raseeminen. Yksi jolla tuo on sanoi ett hällä kantanut paremmin, ei ole enää kipee aamuisin.
Velho wrote:
NYT VITTU RYHDISTÄYTYKÄÄ DOUPPI ON ELÄMÄN PARASTA AIKAA ja muuteki sillo on jänskää :doh: :foil:

Velho
LD50

Post by Velho » Mon 20 Apr 2020, 09:33

Itsellä melko uudenlainen tilanne ollu nyt kun oon tuhonnu mun suonet voxrilla kun on ollu pakko saada jotain kiksejä ja veikkaan et tuo älytön alprazolaamin käyttö on myös aiheuttanu tollasia "sivu oireita" ja nyt vihdoin ei oo jonku aikaa syönykkää niitä vaan vaihtanu pameihin ja temestoihin nyt pari päivää menty ni selkeämmin toimii pääkoppakin ainut huono tässä kohtaa on nuo vitulliset reflat alprazolaamista vaikka ois jotai bentsoo alla Diapam nyt ollu paras lohtu ATM eilen oon ottanu 2 x 5mg pamia ja baclofenit plugaamal jeesiny etten nyt kouristele pahemmin ja toi et plugaamal nii meinannu muuteki käyttää mitä käytän ja nyt oon päässy narkkirituaalista eli spiguista eroon ja niin aionkin jatkaa lukuunottamatta poikkeusta eli heroiini tai snowball combo menee sinne kyl.

Nyt aamusta otin 2mg rivorillii ja noritren 50mg ni tähä mennessä olokin on ihan jees pitää varmaan 1/2-1 ottaa täs myöhemmin. Nyt nokka kohti lääkitysmestaa et suboxonee poskeen :mrgreen:

Hyvää kevään jatkoa! Unikko plantaasia ja ehkä vähä jotai outoor auto-blosseaki vois laittaa

Edit. Jäi vaiheeseen mut loppu kuuluis et laittaa kasvaan ja mitäpä sitä niistä sit keksii :twisted:
I ain't happy but, I'm feeling glad. I got sunshine, in a bag

Don't drink and drive

Take LSD and teleport

NatiHero
Kameleontti

Post by NatiHero » Mon 20 Apr 2020, 17:36

Meillä tosi monelle (varmaan kaikille joilla on tilanne silleen ok, että on kunnossa ja luottoa klinikalta) annettu paljon ylimääräisiä lomapäiviä koronan takia. Itse käyn 3krt/viikko, muija käy 2krt. Ihan jees silleen, onhan tää rentoa, mutta mut ite tykkään käydä viikolla klinikalla. Tosi kiva istua aamulla juomassa kahvia ja lukea päivän lehti ja jutella kahvipöydässä päivän polttavat puheenaiheet läpi. Nyt ei saa tietenkään jäädä kahville, ymmärrettävää tietty. En oo kuullut että meidän klinikalla olisi kellään korona tartuntaa, että hyvä juttu nää varotoimet.

Puhhuh, tuntuu varmaan oudolta sitten aikanaan kun palataan normaaliin arkeen.

Mites muualla on klinikat reagoineet koronakaaokseen?
Velho wrote:

dpi
Psykonautti

Post by dpi » Wed 22 Apr 2020, 11:53

NatiHero wrote:
Mon 20 Apr 2020, 17:36
Mites muualla on klinikat reagoineet koronakaaokseen?
Viikonloppulääkkeet saanut ilmeisestikin koronan takia.

Kyllä se tuonut hieman helpotusta hoitoväsymykseen, kun ne pari päivää viikossa LOMAA. Muuten kyl tykkään jopa käydä klinikalla hakeen lääkkeen (tai sit ihan kokonaan niin että kerran viikossa) - tietty rytmi on hyvä pitää, ja se helposti lähtee lapasesta jos liikaa lomalääkkeitä ja liian vähän tekemistä. Viikonloppulääkkeet on tällähetkellä hyvä kompromissi.

Edellen kamppailen bentsojen kanssa... Alkaa hiljalleen löytyä jo tahtoa lopettaa... Vähentää nyt ainakin.. Tai pysyä ainakin samalla annoksella, eikä kikkailla eri bentsojen kanssa, lopputuloksena vain pahentunut koukku. Pirullinen koukku noi bentsot. (incl. Niiden säätäminen ja omassa vieroitusohjelmassa pysyminen) - mitään tukea en tähän saa. Ainoastaan syyllistetään ja viellä veistä haavassa että "oheiskäyttöä" - kun se ei ole oheiskäyttöä, vaan lääkekäytön jatkamista.

Mut miten vitusssa sitä voidaan olettaa ihmisen kykenevän vierottautua täysin yksin, katukaupan bentsojen (tarjonnan) varassa. Niin kauan kuin mitään sännöllistä bentsolinkkiä ei ole, on bentsoa vaihdettava tilanteen mukaan, ja lopulta itsekin joudun toteamaan, että ei tämä enää lääkekäyttöä ole. Vaan käyttöä.

Päivä kerrallaan. Klinikalla enää minkäänlaista kontaktia kehenkään, joka myös hieman masentaa. Jos kerran pitää se lääke sieltä hakea, niin haluaisi edes jotain kontaktia klinikalla, eikä vain lääke ja himaan.

Edelleen tyytyväinen metadonilta xoneen vaihdosta.

Mahtavaa kuulla jos kehitetty "parempi" versio metadonista - itse sain metiksestä kaikki mahdolliset negatiiviset vaikutukset (sairas hikoilu, aamulla reflat.. Noh, en kaikkea voi luetella yksityisyyden säilyttämiseksi). Perjaatteessa hyvä lääke se muuten. Jos edes hikoilu+aamureflat jäisi pois, olisin mielummin metadonilla. Noh. Sitä turha edes pohtia tämän enempää. Metadonista pysyn kaukana. Kemiallista orjuutta.

Ajatuksena kyllä jossainvaiheessa ehkä tiputella Xone-annosta, toki niin ettei "vaaranna" hoitoa.
Mitä vähemmän, sen parempi. Ei se annoksen suuruus korreloi hyvinvointiin. Lukenut jopa ihmisten voivan henkisesti paremmin 8mg annoksilla. Tiedä sitten.

Yksi vaihtoehto on Buvidal, jota kyllä kiinnostaisi kokeilla. Mutta bentsojenkäytön takia en voi sitä tällähetellä saada. Enkä oikeastaan mitään apuakaan bentsojen lopettamiseenkaan.

Vähän tienristeyksessä nyt tässä KH:ssa... Alan kokea että en ehkä lopunelämääni tahdo tätä pantaa jalassa. Toisaalta optimaalisin tilanne olisi jos vaikka joskus pärjäisi ihan jollain 2mg - ja vaikka lopun elämää.

Kyllä bupre/xone tunteita syö/oikoo.. Tekee sitä toki bentsotkin, muttei persoonan tasolla. Bupre lääkitys aiheutta sen että jatkuvasti ikäänkuin pieni tyytymättömyys elämään... Se voi hyvin olla sekin että klinikka on elämän keskipiste, kaikki elämässäni rakentuu sen ympärille.. Osin siinä on hyvää, mutta pohjimmiltaan aika masentavaa.

Eli kyllä se vaan taitaa niin olla, että vasta kun max. Kerran viikossa lääkkeenhaulle/injektio - voisi alkaa keskittyä oikeeseen elämään.

En edes enää tiedä mitä selitän.

KYLLÄ korona todellakin vaikuttanut elämän kaikilla osa- alueille, ja tuntuu yksinäisemmältä..johtuu mistä johtuu.

Onko täällä ketään muita ketä kipuilevat bentsojen käytön ja korvaushoidon kanssa?
Tahtoa olisi lopettaa, jos vain kaikki ne kahden viikon katkojen tai seinään lopettamisen traumat joku taikoisi pois.

Mutta ainkin yritän. Jokapäivä yritän. Pitää annosta minimaalisena. Joka päivä suunnittelen suunnittelevani vieroitussuunnitelmaa. Totuus on ettei suunnitelma toimi kun joutuu katukaupan armoilla olemaan.
Keep It Unreal.

NatiHero
Kameleontti

Post by NatiHero » Wed 20 May 2020, 20:00

Noniin, ensi maanantaina saan 1. Annoksen sitä "uutta metadonia" eli Levopidon valmistenimi, vaikuttava aine puhdas levometadoni.

Ajatus olisi että ei tarvitsisi olla aamulla aina enemmän tai vähemmän viekkareissa. Myös jos tarvii niin saan noston annokseen, kun mun nykyinen annos on ihan minimi millä pärjää hyvin, paitsi että jokusen tunnin pitäisi kantaa pidemmälle, kun tuppaa olemaan kipeenä aamulla.

Olen hyvin innoissaan tästä kokeilusta, olen kuullut pelkkää hyvää tästä Levopidonista. Viimeisin jonka kanssa juttelin, kehui juuri tuota että aamulla paljon parempi olo kuin vanhalla raseemisella. Odotukset ovat korkealla, mutta realistiset. Päivittelen tänne kuulumisia vaihdosta ja fiiliksiä lääkkeestä.

Onko tätä Levopidon hoitoo muualla kuin Tampereen seudun hoitopaikoissa? En oo kuullut ainakaan. Myös muut jos ootte siirtynyt levolle, niin kertokaa ihmeessä kokemuksia.

Lisättäköön vielä: nykyinen raseemisella metkulla annos on mulla 60mg. Eli kun vaihtuu levoon, annos sitä on puolet eli 30mg jonka tarvittaessa voin nostaa 35mg joka siis vastaa 70mg tätä nykyistä.
Velho wrote:

NatiHero
Kameleontti

Post by NatiHero » Mon 25 May 2020, 08:24

DOUBLE POST!

Joo, nyt on 1. Päivä tällä levometadonilla, annos 30mg joka vastaa 60mg raseemista. Nyt vasta nousee pikkuhiljaa, päivitän tähän fiiliksiä miltä tuntuu. Maistuu ihan myrkyltä, hyi helvetti :D tuntuu jotenkin kirkkaammalta tän vaikutus. Puhtaamman tuntuinen. Tuntuu myös jotenkin tehokkaammalta, miten sen nyt sanoiksi pukisi. Ensivaikutelma on tosi positiivinen.

Edittaan tähän miltä tuntuu illalla ja huomenna aamulla. Luulen että hyvin hoitaa hommansa lääkkeenä.

Edit :

Jees eli eilen illalla oli oikein hyvä olla ja aamulla kun heräsin niin oli täysin normaali olo. Kropassa sellainen kevyt tunne, kun ennen oli vähän raskas olo aamulla, johtuen varmaan pienistä refloista. Ainakin viikon vielä tunnustelen fiiliksiä, tarvitseeko nostoa, sellainen fiilis että ei tarvitse :P Olen erittäin tyytyväinen tähän Levopidoniin, jos on mahdollisuus siihen niin suosittelen lämpimästi kokeilemaan. Juurikin se kirkas mieli on ihan uskomattoman hyvä juttu, en edes ollut huomannut sitä sumuisuutta mielessä mitä raseeminen metku teki. Ei se mulla ollut vakava / iso juttu, mutta kyllä tää paremmalta silti tuntuu :up:

Vastaan mielelläni kysymyksiin tästä levometadonista jos joku harkitsee vaihtoa, tai on muuten utelias ;)
Velho wrote:

Kasiko
Apteekki

Post by Kasiko » Tue 26 May 2020, 18:03

Kiitos NatiHero noista kokemuksista. :up:
Kirjota sitte miten on edenny pitemmässä käytössä.
Tuo kirkas olo kuulostaa tosi hyvältä, aika sumussahan tuon raseemisen kanssa välillä on.

On kyllä hieno juttu tuo levometadoni, itekkin vaihdan heti, kun vain mahdollisuus on. Oon kysynyt tuosta levometadonista korvaus hoitoa järjestävältä taholta, niin eivät vielä osanneet sanoa tarkemmin milloin olisi tulossa tänne päin.

dpi
Psykonautti

Post by dpi » Sat 30 May 2020, 12:18

Jännä kyl miten suuret alueelliset erot korvashoidossa Suomessa on.
Itse ainakaan kuullutkaan koko 'Levopidon'ista (levometadon).
Must upeeta että ollaan menty hyvään suuntaan nimenomaa suomessa korvaushoidon saralla.
Ensin tuli Buvidal, ensimmäisenä maailmassa injektiomuotoinen bupre-valmiste, jota itse nyt kovasti olen haluamassa päästä kokeilemaan. Kuullut pelkästään oikeastaan vaan hyvää Buvidalista. Monilta. Ollut ryhmissä jne.
Ainoat huonot kokemukset mitä kantautunut korviini (joskaan ei ensikäden tiedon kautta, eli suoraan asianosaiselta) on ollut, että kun ensimmäisten viikkojen injektiot eivät kanna sitä koko viikkoa, vaan tarvitaan alkuun myös sulatus-muotoista hoitoa.
Eniten hehkutusta on saanut nimenomaa kuukausimuotoinen injektio.

Kertoilen kyllä tästä kokemuksia kun jos tässä luultavasti melko piakkoin jo pääsisin aloittamaan.

Sitten tuo levometadoni. Metadoniahan on haukuttu (ja itsekin kokenut aivan samat oireet) - että ei oikein kanna seuraavaan annokseen asti, sekä järjetön hikoilu, univaikeudet, sumuisuus ym. Yksilöllisiä eroja joitakin. Toisille metadoni sopii, toisille se on "liian vahva" korvaushoitolääke.

Silloin kun pääsin metadonilta Xonelle, vannoin etten enää ikinä tule kaipaamaan metadonissa yhtään mitään.
Mutta kyllähän siinä kaipaa tiettyjä piirteitä.

Mutta ollut Xoneen ihan tyytyväinen.

Eniten tuossa Buvidal-injektiossa kiehtoo se, miten erillätapaa vaikuttaa pelkkä buprenorfiini ilman naloksonia (ollut tutkimus siitä, miten naloksoni saattaisi olla yhteydessä 'anti-reward'-systeemiin. Eli vapaasti suomennettuna palkitsevuusjärjestelmän häiriöihin. Naloksoni siis osana buprea. Ei buprella itsessään tällaista ominaisuutta. Ainakaan en sellaiseen tutkimukseen ole törmännyt.

Toisekseen, tokihan se, ettei enää tarvitsisi ravata klinikalla päivittäin (tietyin kotilääkkein). Vaikkei se nyt sen erityisemmin ole itseäni niin suuresti häirinnyt käydä klinikalla hakemassa lääkettä, niin sanoisin silti, että sillä on ollut negatiivinen vaikutus kaikkeen kuntouttavaan toimintaan. Koska elämä pyörii sen lääkkeenoton ympärillä. (jopa siis kotilääke, sen ottaa aamula hetikun herää.. Lääkekeskeisyys siis).

Odotan maltillisesti paljon Buvidalilta.
Kuullut jo sen verran paljon pelkästään hyvää (ihan niistä ketä ovat olleet Subutexilla, Suboxonella ja Metadonilla, niihin ketä ovat suoraan aloittaneet korvaushoidon injektiolla.
Alkuviikot olen henkisesti valmistautunut etteivät ole helppoja. Ihan jo se, että päivästä jää puuttumaan kontakti kliikkaan. Lääkkeen otto (psykologinen riippuvuus tästä) jne.

Mielenkiinnolla kuulen myös kokemuksia tuosta levometadonista. Vaikka tuskin itse enää aijon siihen suuntaan siirtyä. Bupre on mielestäni juuri täydellinen korvaushoitolääke minulle. Tasainen. Ja itselle melko tärkeä ominaisuus, ettei muiden opioidien oheiskäyttö vain ole mahdollista päivittäisellä bupre-hoidolla. Kyllä se on jättäny varmasti ikuisen jäljen mielenmaailmaan, miten hyvältä ne opioidit tuntuivatkaan.

Metadoni ainakaan ei itsellä vähentänyt tippaakaan oheiskäyttöä (päinvastoin) vaikka kuinka väitetään toisin. Omalla kohdallani halusin aina 'boostailla' VIELÄ paremmaksi olon. Sekä univaikeudet oli sitä luokkaa, että meinasin tulla hulluksi. Ja aamuisin ksanoreita, että jaksoi klinikalta hakea lääkkeensä.
Metadoni piti myös kiinni itseä opioidien käytössä. Uskon että se olisi ollut ainakin omalla kohdallani lopunelämää lääkitys. Paskoista sivuoireista huolimatta.

Uskon että levometadoni tulee mullistamaan myös metadoni-hoidon kokonaan. Yhtälailla kuin uskon että tuo Bupre-injektio hoito tulee mulllistamaan buprenorfiini-hoidon.

Metadonia on käytetty iät ajat. Suboxone etenkin filmimuotoisena oli hyvä välietappi, mutta itseä häiritsee siinä se naloksoni. (vaikka siitäkin kuinka väitetään, että puoliintumisaika olisi tunnin luokkaa t j s p. Niin miten se sitten on mahdollista että se joka kerta seuloissa näkyi ENNEN lääkkeenottoa. (Suurimmat naloksoni pitoisuudet olivat 8+8mg annoksella).

Buvidal on askel takaisin kohti puhdasta buprenorfiini-hoitoa.

Olen jutellt monien 'konkarien' kanssa, eli ihmisten ketä muinoin aloittivat Subutexilla korvaushoidon.
Kuulemma Suboxoneen siirtyminen vei monia raiteiltaan. Ja mistähän syystä. Naloksoni.

Koska myös Buvidal-hoidosta on HYVIN vähän lopulta tietoa netissä, ajattelin että alkuun kirjoittelen jonkinmoista blogia siitä ja siihen siirtymisestä. (Olettaen että se nyt tapahtuu - siirtyminen injektioon, lääkärihän sen lopulta päättää).

Tällähetkellä koen elämäni mielekkäänä, toiveikkaana. Ja ennenkaikkea luottamus myös siihen, että kun aika on, niin aijon myös yrittää joskus bupresta irti. Voi olla että se tulee olemaan lopunelämää hoito. Pienillä, hyvin pienillä annoksilla. Koska suomessa nyt kumminkin melko hyvällä mallilla mielestäni korvaushoito.

Riippuu toki täysin.. Siis täysin. Klinikasta millaisena korvaushoidon kokee. Olin pitkään klinikalla, jossa ajattelin että jos en sieltä ala pikkuhiljaa pääsemään pois, niin päätän päiväni.

Hienointa on nykyisellä klinikallani suhtautuminen bentsoihin. Se on yhä oheiskäyttöä kyllä. Mutta sitä ei tuomita. Eikä pakoteta vieroittautumaaan vastoin tahtoa. Se ei ole estänyt kotilääkkeiden saantia (paitsi sen etten viikon lääkkeitä tule saamaan kerralla, kuin ehkä erillisellä anomuksella).

Tarkoitus olisi yhä päästä bentsoista irti. Se on vain niin perhanan vaikeaa. Kun on ikänsä niitä syönyt, se on pahempi koukku kuin opioidit.
En päihdekäytä bentsoja. Hyvin maltillisesti, ja samaa annosta päivittäin käyttäen. Ainakin siihen pyrin.
Silti se on riesa. Eniten se, kun bentsoja joutuu laittomasti hankkimaan. Ja nyt kun vallitsevan Korona-tilanteen vuoksi hinnatkin nouseet aivan järkyttäviksi.
Luojan kiitos alkaa pikkuhiljaa rajoitukset höllentyä, ja toivonmukaan bentsotilannekin kohentua.
Ainoa toiveeni kun olisi että olisi riittävä määrä itsellä koko vieroituksen ajaksi.
Ettei tarvitsisi säätää, joka lähes poikkeuksetta johtaa aina vain yhä uudelleen siihen, että tulee takapakkia.

Tarkoitus nyt olisi siis aloittaa jonnekin tänne blogia kirjoittamaan sekä Buvidaliin siirtymisestä & bentsoista vieroittautumisesta. Olen tähän asti elämää elänyt, että vain kuolleen ruumiini yli aijon lopettaa bentsot. Mutta jokin on muuttunut. Alkanut uskoa että elämä ilman bentsoja on mahdollista. Kunhan vieroitukseen käyttää riittävästi aikaa ja jaksaa pysyä vieroitussuunnitelmassa. Uskon, että vielä jonakin päivänä voisin olla bentsoista JA bupresta vapaa.

Voi myös olla etten tule vain pääsemään irti.

Yksi riippuvuus kerrallaan.

Yksi askel kerrallaan.

Yksi päivä kerrallaan.

Yksinään täällä pallolla dallailen.

Kaiken teen vain ja ainoastaan itseni vuoksi. en kenenkään mieliksi, enkä etenkään pakotetusti.

Uskon että tiedon jakaminen näinä aikoina on kultaa.
Hienoa että on Psyvault yhä sentään on kumminkin olemassa. Vaikka tänne nyt ei voikaan enää regata jne.
Niin ainakin Vaultti yhä on olemassa :)
Eipä tänne mitään kaaostakaan ole syntynyt. Olen siitä hieman jopa yllättynyt ja myös todella iloinen.

Jotain tässä elämässä sentään olen saavuttanut, ja josta voin olla todella ylpeä.
(Siis ollut alusta asti mukana luomassa..)

Ennen kaikkea, että ihmiset tänne kirjoittelevat yhä.

Tietoa ei maaimassa ole liikaa.
Ja suomi on pieni maa.

Toki on Bluelightit ja Redditit.

Muttei mitään Vaultin veroista 8) :up:

(okei, meni vähän ohi aiheen... korvaushoito, jatkakaa..)

NatiHero: Saanko kysyä missäpäin Suomea tuo levometadoni on nyt siis otettu käyttöön?

Pitää kysellä klinikalta että mikä se täällä etelässä on meininki.
Ei ainakaan omiin korviini ole kulkeutunut edes huhuja tuosta kyseisestä lääkkeestä (Levopidon).
Ihmeessä, päivittele olojasi tänne (eh-heh)

Kiintoisaa. Todella.

Harmillisen vähän suomesta löytyy tietoa näistä uusista lääkkeistä ja kokemuksista.
Ne todella ovat arvokasta materiaalia.
Keep It Unreal.

dpi
Psykonautti

Post by dpi » Sat 30 May 2020, 14:58

Mitä nyt luin tosta (levo)metadonista, niin ilmeisestikin juurikin tämä levo-metadoni olisi vastuussa myy(u)-agonismista, dextrometadoni olisi vastuussa pääasiassa NMDA-antgonismista.

Eli jos miettii, että yksi syy, miksei metadoniin kasva toleranssi samallatapaa kuin perinteisiin täysagonisteihin, on juurikin tuo NMDA-antagonismi vaikutus.

Siksi ollaan melko jännän äärellä.

Sellaisesta muistan lukeneeni kuin LAAM t j s o.. joku metadoni sekin. Mutta aiheutti ilmeisesti sydänhaittoja, ja vedettiin markkinoilta.

Kyllähän noilla selkeesti merkitystä on noilla R- & S- (etc). enantiomereilla ( mikä se suomennos nyt sitten on).

Niin se on itseasiassa kaikessa nyt kun miettii, että raseemisessa tuntuu kaikki jotenkin kumminkin olevan enemmän kaikki kohdillaan, kuin selektiivisesti valittuna vain toinen isomeeri/enantiomeeri (joku muu saa suomentaa näitä)

-- S-ketamiini, vähemmän sivuvaikutuksia, suurempi sitoutuminen dopamiiniin, mutta Rasemminen vie silti kirkkaasti voiton.
D(ex)-amfetamiini - lääkkeenä joo - mutta lopulta tässäkin raseeminen vie voiton. Päihteenä ja lääkkeenä.
(vrt. Adderall)

Noh, otetaan nyt vaikka vielä kannabis mukaan.
THC/CBD... Putsi THC = ??? Putsi CBD= ??? THC+CBD = Ghanja.

Menee tosiaan ohi vähän jo KH-topicin, mutta aloin vain pohtia asiaa.

Monesti toinen isomeeri on se päävaikuttava aine.. ja toinen joko inaktiivinen, tai sitten vaikuttaa ihan muihin asioihin.

Buvidalistakin sanottakoon, että koska se pääsee ohittamaan ensikierron metabolian, oliko se nyt että syntyy vähemmän nor-buprenorfiinia. vai enemmän. en muista. Mutta tälläkin oli farmakologisia vaikutuksia jo itsessään. Että pienempi (tai suurempi) osuus pääsee Buvidalissa muuntautumaan nor-buprenorfiiniksi, jolla katsotaan olevan merkittävän vähäinen sitoutuminen myy-reseptoreihin, lisäten kuitenkin hengityslamaa.

____

Tästä kaikesta syystä nimenomaa käyttäjien kokemukset ovat ne jotka ovat ensiarvoisen tärkeitä. Tieteellisesti tarkasteltuna asiat saadaan näyttämään niin mustavalkoisilta ja (simppeleiltä?) - kun todellisuudessa kaikella on oma tehtävänsä molekyylissä. Mitä pidemmälle lähdetään jalostamaan ja eristämään vain niitä aktiivisia komponentteja, sitä kauemmas spesifimpiin vaikutuksiin päästään. Mutta onko se spesifisyys sitten juuri se tavoiteltavin ominaisuus, vai johtaako se siihen että kadotetaankin jotain olennaista, mitä ei ehkä tulla ajatelleeksi kuin vasta vuosien käytön/kokeilun jälkeen.

Levo-metadonissakin näen suurta potentiaalia korvaushoitolääkkeenä. Mutta se miten se sitten pidemmän ajan kuluessa osottautuu korvaushoitoon soveltuvaksi, jää nähtäväksi. Yksi suurimpia haasteitahan korvaushoitolääkkeessä on TOLERANSSI. Ja jos poistetaan toleranssia hillitsevä puolisko aineesta, ja jäljelle jää puhtaammin myy-agonistiset ominaisuudet omaava opioidi, johon ajanmyötä toleranssi kasvaa. Niin onko se silloin niin pätevä täyttämään korvaushoitolääkkeen kriteerit.

En missään nimessä lynkkaa tässsä mitää ainetta. Ainoastaan pohdin.

Naloksonin lisääminen bupreen teki sen, ettei lääke enää ollutkaan todellisuudessa yhtä tehokas korvaushoitoon. Mutta siihen sopeutuu.

Muistan muinoin älämölön kun siirryttiin Subutexista Suboxoneen, ihmiset olivat hätää kärsimässä, koska ei se ollut enää sama aine. Naloksoni vie jotain hyvin oleellista bupresta.

Onneksi tuo Buvidal hoito tulee olemaan täysin vapaaehtoinen, ja siirtyä saaa koska tahansa takaisin filmeihin jos siltä tuntuu. Siksi uskallan lähteä koekaniiniksi. Koska uskon (muiden kokemuksia) - mutta uskon myös että naloksoni kun jää historiaan, se saattaakin nostaa ihan uudelle levelille koko bupre-hoidon. (se mitä tuossa aijemmin mainitsin tutkimuksesta, jossa todettiin naloksonin mahdollisesti vahingoittavan aivojen palkitsemisjärjestelmää).
Keep It Unreal.

Kasiko
Apteekki

Post by Kasiko » Sat 30 May 2020, 17:02

Ainakin tuo nor-buprenorfiini toimii täys agonistina parissa opiaatti reseptorissa.
Voi tosiaan olla, että se Buvidal vaikuttaa paremmin, jos siinä syntyy enemmän nor-buprenorfiinia buprenorfiinista metabolian kautta. (Tämä on nyt siis ihan mutuilua, kun en käynyt varmistaan tätä asiaa faktaksi.)

dpi
Psykonautti

Post by dpi » Sun 31 May 2020, 00:06

Niinno sit se varmaan just oli noin, että Buvidalista muodostuu kehoon enemmän norbuprenorfiinia, joka taasen saa aikaan (uskoisin) sen et miks jengin siitä puhuu paljon hyvää. Feels better than xone.

Suboxonessa vielä on se naloksoni, joka vielä entisestään vie "mielihyvä" vaikutuksia.

Vaikken väitäkään että bupresta nyt sillain mielihyvää saakkaan pidemmällä tähtäimellä, mut Buvidalin ja Xonen ero on melko valtava. Kun miettii..

En nyt faktoihin asiaa pohjaa mut mitä ymmärtänyt, niin Buvidal on injektiomuotoisena lähempänä iv-subutexia kuin sublingual(tai iv? ) Xonea.

Mutta pysyy tasasena vaikutus (kk injektio).

Et kyllä sillä on paljonkin merkitystä mikä on itelle se tHa korvaushoitolääke.

Odotan jo ihan innolla tota Buvidalin alkamista. Vaikka nyt päätöstä ei vielä olekaan tehty, niin ainakaan mun ei pitäs kauheesti poiketa yleisesti ottaen klinikan muusta populasta jolla se on.

Toivotaan parasta.
Keep It Unreal.

dpi
Psykonautti

Post by dpi » Sun 31 May 2020, 23:53

Buvidal lääkeaineseloste: wrote:Buprenorfiini metaboloituu oksidatiivisesti 14-N-dealkylaation kautta N-desalkyylibuprenorfiiniksi
(kutsutaan myös norbuprenorfiiniksi) sytokromi P450 CYP3A4:n vaikutuksesta sekä kantamolekyylin
ja dealkyloituneen metaboliitin glukurokonjugaation kautta. Norbuprenorfiini on µ-opioidiagonisti,
jolla on heikko luontainen aktiivisuus.

Buvidal-valmisteen antaminen ihon alle johtaa merkitsevästi pienempiin norbuprenorfiinimetaboliitin
pitoisuuksiin plasmassa verrattuna kielen alle annosteltavaan buprenorfiiniin ensikierron metabolian
puuttumisen vuoksi.
Last edited by dpi on Thu 04 Jun 2020, 23:11, edited 1 time in total.
Keep It Unreal.

Kasiko
Apteekki

Post by Kasiko » Thu 04 Jun 2020, 01:00

"Buprenorfiinin aineenvaihduntatuote norbuprenorfiini toimii täysagonistina μ- ja δ-opidireseptoreissa ja osittaisagonistina κ-opioidireseptorissa.[40][41] Toisin kuin buprenorfiinilla, norbuprenorfiinilla on heikko kipua lievittävä vaikutus, mutta hengitystä lamaava vaikutus on kymmenkertainen. Tämä johtuu siitä, että norbuprenorfiini kiinnittyy voimakkaasti P-glykoproteiiniin, mikä vaikeuttaa veri-aivoesteen ylittämistä."

Tämä on wikistä lainattua.
Mutta Buvidalissa siis ei ollu kyse tästä.

Kasiko
Apteekki

Post by Kasiko » Tue 09 Jun 2020, 15:57

NatiHero miten sulla on jatkunu tuo Levopidon lääkitys?
Onko toleranssi kasvanu ja onko kantanu pidempään vai lyhyempään mitä raseeminen metadoni?
Onko muuten ollu minkalainen lääke verrattuna raseemiseen nyt , kun hieman pidempään ollu käytössä?

NatiHero
Kameleontti

Post by NatiHero » Tue 16 Jun 2020, 10:02

Tole ei ole noussut yhtään. Kantaa aamulla juuri riittävästi. MUTTA!

Vanhalla lääkkeellä nukuin paremmin ja yleinen fillis ja tunne lääkkeestä on mulle henk. Koht parempi. Vaihdan takaisin vanhaan raseemiseen ja nostetaan annos 60mg - - > 70mg luulen että riittää just hyvin siihen aamulla 2-3h pitempään vaikuttaa.

Eli todella paljon hyvää Levopidonissä ja suosittelen kaikille metku potilaille edes kokeilla tätä levoa ja tehdä omat havainnot ja pohtia onko parempi kuin raseeminen. Aina voi vaihtaa takasin jos siltä tuntuu. Etenkin jos metku hikoiluttaa tai väsyttää liian paljon, niin tää uus voi olla ratkaisu. Kannattaa ehdottomasti kokeilla miltä tuntuu.

Itselleni vanhassa vara parempi. Oli erittäin kiinnostava kokeilla uusi lääke.

Edit : korjasin typoja
Velho wrote:

Kasiko
Apteekki

Post by Kasiko » Thu 25 Jun 2020, 09:50

NatiHero wrote:
Tue 16 Jun 2020, 10:02
Eli todella paljon hyvää Levopidonissä ja suosittelen kaikille metku potilaille edes kokeilla tätä levoa ja tehdä omat havainnot ja pohtia onko parempi kuin raseeminen. Aina voi vaihtaa takasin jos siltä tuntuu. Etenkin jos metku hikoiluttaa tai väsyttää liian paljon, niin tää uus voi olla ratkaisu. Kannattaa ehdottomasti kokeilla miltä tuntuu.

Itselleni vanhassa vara parempi. Oli erittäin kiinnostava kokeilla uusi lääke.

Edit : korjasin typoja
Kiitos ku laitoit kokemuksia tänne tuosta kokeilusta! :up:

Täytyy kyllä kokeilla tätä vaikka alkoi kyllä mietityttämään kannattaako sittenkään.
Mutta tosiaan tuo, että aina voi vaihtaa takaisin joten eipä siinä mitään menetä.
Muutenkinki ollu tässä korvaushoidossa ja parantumis prosessissa hyväksi kokemani juttu,
että pitää vain kokeilla uusia juttuja eikä vaan kangistua kaavoihin. :up:

xPetu
Psykonautti

Post by xPetu » Tue 30 Jun 2020, 22:20

Meikäl tullu tällänen kokemus metadoni hoidosta ku ollu nyt about 7kk hoidossa et täs parin kuukauden sisällä alkanu väsyttää todella kovasti... Olin yhdessä ryhmässä minkä oli tarkotus "aktivoida" kh potilaita nii siel ku istuttii ja juteltii nii tuntu piti ihan taistella pysyäksee hereillä. Sit itellä on täs hoidossa sellanen "ongelma" ku tuo metadoni kantaa nii pirun hyvin ettei mikää pakko välttis ees joka päivä käyä lääkkeellä... Niin välillä ei huvita lähtee kattoo ihmisten kurttusia nega turpia sinne lääke jonoo jos viuttaa ihan huolella. Aina on seulat jos jää lääke hakematta ja nykyään vaik ois seula puhas nii lähtee 2vk kotilääkkeet... Kummallista et tollasesta rangaistaa... Annos on 60mg...

Mietin et pitäiskö kysyä oisko mahiksia kokeilla sitä levopidonii ku toi väsymys on aika rankkaa...

NatiHero
Kameleontti

Post by NatiHero » Fri 03 Jul 2020, 00:51

Itsellä myös annos 60mg. Tää on mun toinen korvaushoito ollu täs nyt joku 3v. Ensimmäinen hoito oli muutama vuosi aiemmin kun nykyinen alkoi. Sillon myös 60mg ja Huhhuh. Oli kaikki yleiset sivuvaikutukset: järjetön hikoilu, tosi paljon nestepöhöä (esim. Äitini sanoi nähdessään mut, "sun naama on ihan muodoton 0_0") ja myös toi väsymys. Nukuin aina usean tunnin päikkärit ja illalla n. 21:00 aikaan nukahdin väkisin. Ja nukkuessa hengitys oli todella huolestuttavaa sillä ulos hengityksen jälkeen saattoi olla 10+ sekuntia ennen kuin jatkui sisään hengitys.

Outoa että nyt samalla annoksella on kaikki todella hyvin. Sivuoireita ei ole ollut edes alussa, mulla on tosi hyvä fiilis hoidosta ja yritän vähitellen myös vapaa-ajalle kehittää jotain järkevää tekemistä. Nyt on tosin elämäntilanne helvetin vaikee, et arki on pitkälti sitä, että yritän jaksaa päivän kerrallaan. Mut se ei liity tähän :doh:

Saako xPetu kysyä missä kaupungissa oot korvaushoidossa? En tiedä missä kaupungeissa on mahdollisuus Levopidonille. Ite Tampereen edustusta.

Jos sulla on mahdollista päästä kokeilemaan sitä Levopidonia niin suosittelen lämpimästi. Noi oireet mitä kuvailit on just ensimmäisiä mitkä ovat loppuneet levometadoniin vaihtaessa. Olen jutellut jokusen tyypin kanssa joille vaihdettiin Levopidon ja yhden muistan hyvin, puhuu juuri kuinka päässyt noista samoista jutuista eroon.

Levopidon on silleen erikoinen, että sitä ei oikeasti ees huomaa kun se alkaa vaikuttaa. Raseeminen metku ainakin mulla tuntuu selvästi kropassa kun alkaa vaikuttaa, tulee n. Tunnin ajan kestävä pieni hyvän olon tunne. Ei siis todellakaan mikään "oppari fiilis", ei "oloja" vaan kevyt hyvä tunne. Itselläni se pieni tuntemus on tärkeää siinä mielessä, että se riittää mulle, ei ole pakko olla vetämässä koko ajan jotain kamaa. Välillä otan jotain, mut jos vaikka odottaa esim. Poretta ja sitä ei sit saiskaa, nii ei ees vituta. On vaa et "ok, mitä tv:stä tulee". Joskus ennen olisi ollut ihan kilarit ko. Tilanteessa. En vaan jaksa murehtia turhia. Ennen kh vastaava olisi vituttanut todella paljon.

Kaverin pyynnöstä lisään maininnan, että jokainen on yksilö, me ollaan kaikki erilaisia ja jokaisen kroppa toimii omalla tavallaan.

Toivottavasti tästä on jollekin hyötyä, vaikka taisi vähän harhailla aiheesta :mrgreen: Piri toimii ja silleen :up:

Ps. Tosiaan jos joku haluaa kysyä tuosta Levopidonista niin vastaan mielelläni :) 4 viikkoa olin sillä, aluksi tuntui todella paljon paremmalta, mutta n. 2 viikon kohdalla aloin huomata että ei sittenkään ole mun juttu. Olin silti vielä sen pari viikkoa lisää, että pystyin olla varma.
Velho wrote: