Lääkärikilta Duodecim - Huumeongelman jäljillä

Alue, jolle kuuluu keskustelu lähinnä luonnontieteistä, tutkimuksista ja tieteellisistä löydöistä.
powergrower
Kameleontti

Lääkärikilta Duodecim - Huumeongelman jäljillä

Post by powergrower »

Assumption is the mother of all fuckups.
Kalavale
Apteekki

Post by Kalavale »

Täällähän on jo aiheesta ketju :shock: Vai oliko jossain muualla?
kurz
Psykonautti

Post by kurz »

Harvinaisen hyvää keskustelua tosiaan. Tämä pitää olla takataskussa näytettäväksi jokaiselle käännytettävälle. Hieman tosin ärsytti, kun GHB:stä lyhyesti vaan mainittiin kuinka vaarallista se on. Olisi ollut syytä selittää, että vaarat syntyvät lähinnä alkoholin ja gamman yhteiskäytöstä, juoman tuntemattomasta gammapitoisuudesta ja gamman nauttimisesta vahingossa. Gamman alhainen myrkyllisyys olisi pitänyt mainita.

Kannabiksen ja psykoosin yhteydestä jäi semmoinen kuva, että kannabis lisäisi psykoositapauksia. Minä kun olen aina ajatellut, että suurin osa joilla on psykoosialttius, sairastuvat kuitenkin jossain vaiheessa elämää, miten on? Ei kai kannabiksenkäyttö- ja psykoositilastot korreloi?

Mutta oikean kuvan dokumentti antaa, ja tärkein yllätys mattimeikäläiselle on se, että kannabis ja alkoholi ovat ihan eri sarjassa.
CharlieBigPpotato
Kameleontti

Post by CharlieBigPpotato »

No joo ehkä asiallista keskustelua mutta ei kovin asiantuntevaa minun mielestäni.
If the falling tide can turn and then recover, all alone we must be part of one another
Lasipallo
Moderator

Post by Lasipallo »

CharlieBigPpotato wrote:No joo ehkä asiallista keskustelua mutta ei kovin asiantuntevaa minun mielestäni.
Kyllä. En muista mikä se juttu oli, mutta tuntuivat keksivän asioita sitä mukaa mitä höpöttivät.
They were tattooed from head to foot, and they brandished cutlasses and big clubs with spiked knobs. They shouted ferociously in their native Finnish, and they swung cutlass and club as if berserk, sometimes felling their own men in their fury.
Kalastaja

Post by Kalastaja »

Aika tyhjänpäiväistä puhelua. Luulisi, että olisivat vaivautuneet valmistautumaan vähän paremmin.

Luulevatkohan nuo, että päihteitä käyttävät ainoastaan syrjäytyneet luuserit. Rikosrekisterimerkintääkään ei saa omasta käytöstä.
blah blah blah
Tiedettä lainsäädännön ehdoilla. Pseudotiedettä.

- "Autolla ajo on aika iso ongelma, kun sä oot sellasessa pilvessä sitte."

- "Kaikki on varmasti sitä mieltä, että ei kannata käyttää huumeita."

- "Netistä löytyy kaikki tieto huumeista"