Kestotoleranssit

Kertomuksia, pohdintoja ja ajatuksia kokemuksista eri tajunnantiloissa.
Rolanderos
Karvakuono

Kestotoleranssit

Post by Rolanderos » Wed 01 Feb 2017, 18:48

Tästä aiheesta saa varmasti kasaan paljon erilaisia kokemuksia, koska toleranssit kehittyvät jokaiselle eritavalla - ainakin joskus 8)

Voisin avata vaikkapa bentsoilla tätä lirpaketta. Olin syönyt 4-5 vuotta päivittäin rivoja(2mg) ja lopetin ne suoraan seinään. Pidin 8kk tauon kaikista PKV-lääkkeistä, myös huumeista.

Näin lähes joka yö unia, että lääkäri uusi minulle vaikka mitä reseptejä ja muista vastaavia bentsoihin liittyviä unia. Ehkä 6kk jälkeen olin jo siinä mallilla, että potenttiaalia saattaisi löytyä lopettamaan rivat kokonaan.

Kuitenkin kun tuo 8kk täyttyi, en voinut vastustaa kiusausta uusia reseptiä, koska kuvittelin toleranssien tippuneen sinne kauas kauas ensimmäisiin bentsokokeiluihin asti.

Pettymys oli sanoin kuvaamaton. Ahdistuksen ne kyllä poistivat tehokkaasti, mutta se toinen puoli, eli euforia yms. olivat tyysti kadonneet :shock:

Voikohan toleransseja jollain konstilla palauttaa nolliin, vai eikö tuo 8kk ollut tarpeeksi pitkä aika?

Keskustelkaa, jakakaa tietoa, väitelkää :D Asia on vakava!

Masis
Psykonautti

Re: Kestotoleranssit

Post by Masis » Thu 06 Apr 2017, 15:01

Ainakin opiaattien kohdalla itsellä sama homma, siinä missä ennen 150 milligrammaakin kodeiinia riitti tuottamaan oikein hyvän olon niin nykyään ei tule kun pettymys, vaikka ei olisi kolmeen kuukauteen mitään opiaatteja ottanut. Ero on kuin päivä ja yö vaikka varsinaista toleranssia ei ole, en ole enää vain opioidinaiivi. Eli tuskinpa koskaan tulee sitä samaa oloa saamaan kuin ensimmäisillä kerroilla samalla annoksella, vaikka uskonnollisesti odottaisi 20 vuotta. Ilmeisesti myös se toleranssi kasvaa nopeammin jos on aiemminkin ollut riippuvainen kyseisestä substanssista jota ottaa. Erään täälläkin postailevan henkilön mukaan hänellä on kestotolea sen verran, että 2mg bupreakaan ei tuo juuri minkäänlaista oloa.

Toisaalta eipä sitä saa enää samanlaista ihanaa nousuhumalaa kuin silloin teininä kun joi ensimmäistä kertaa pussikaljaa kavereiden kanssa vaikka miten koittaisi. Sinällään aika ikävä ilmiö

Sidney
Lepakko

Post by Sidney » Thu 06 Apr 2017, 15:32

Jos bentsot poistavat ahdistuksen tehokkaasti, niin eikö ne silloin aja täysin asiansa?

zerk
Moderator

Post by zerk » Fri 07 Apr 2017, 03:41

Sidney wrote:Jos bentsot poistavat ahdistuksen tehokkaasti, niin eikö ne silloin aja täysin asiansa?
Tätä mietin itsekin.

Noin yleisesti olen oppinut sen, että opioiditoleranssia voi kyllä laskea tauoilla, mutta kun käytön aloittaa uudelleen niin se nousee varsin nopeasti aikaisemmalle tasolle. Se on myös tullut koettua, että jos toleranssia haluaa laskea merkittävissä määrin, vaatii se pitkää taukoa - vähintään useita kuukausia.

Kun aikoinaan lopetin opateen ja olin muistaakseni puolisen vuotta ilman opioideja, käyttäen metoksetamiinia kipulääkkeenä, huomasin toleranssin silti pysyneen varsin kovana. Otin luullakseni ~4kk tauon jälkeen yksittäisen 300mg annoksen kodeiinia, eikä siitä edelleenkään ollut kamalasti iloa. Tuntuu siltä, että kun opioiditoleranssi kasvaa kerran niin isoksi ettei kodeiini enää toimi, niin sille saa sanoa hyvästit ellei käytä boostereita, tosin jostain syystä kodeiinin ja tramadolin yhdistelmä on tästä huolimatta kohtuullinen. Buprenorfiini sen sijaan toimi tauon jälkeen yllättävän hyvin kipulääkkeenä. Siitä sai irti myös viihteellisiä vaikutuksia, mutta ne loppuivat varsin nopeasti.

Tsolpideemin vaikutuksiin olen muodostanut jonkinlaisen täydellisen kestotoleranssin; vuoden-parin päivittäisen käytön jälkeen en enää saanut minkäänlaisia vaikutuksia järkevillä annoksilla. Suurilla annoksilla sain aikaan sekavuutta ja delirium-tilan. Teho unilääkkeenä katosi täydellisesti, eikä se ole yli viiden vuoden jälkeenkään palannut. Kokeilin asiaa vähän aikaa sitten, eikä tilanne ollut muuttunut, joskaan en kovin suurta annosta halunnut syödä välttääkseni sekavuustilan.
^^@_

anarchy
Psykonautti

Post by anarchy » Tue 15 Aug 2017, 16:33

budia näin kymmenen vuotta hiisaillessa ei paljoo tolebreikit enää auta. pitää kai tutustua noihin extracteihin.. :roll:
NYHC