Ganjasta paha trippi?

Kertomuksia, pohdintoja ja ajatuksia kokemuksista eri tajunnantiloissa.
rapsuttaja
Tuppisuu

Ganjasta paha trippi?

Post by rapsuttaja » Sat 27 Jul 2013, 12:30

Olin juhannuksen jälkeen saanut kaveriltani vahvaa kukkaa 1,5-2,0g ja kaveri sanoi että aika vahvaa on, pidä hauskaa. Olin polttanu ganjaa sitä ennen jotain 0.25g ja siitä tuli vaan sellanen pieni jumitus, euforia sekä naurukohtaukset. Ganjasta väi vibat, että tosi kevyet olot tulee, ei mene yhtään sekaisin ja on kontrolli itestään.

Nyt sitten olikin vahvaa kukkaa kyseessä. Poltin bongista tupakin seassa 0,1g, pidin keuhkoissa n.10s ja sit lisää hittii. otin noin 5 hitit ja kaveri otti 7-9. Sitten huomasin että pää rupesi nykimään ja sanoin että nyt nousee. Lähettiin kävelemään uimarannalle päin ja silloin kolahti kunnolla. Näkökenttä nytkähti jotennkin oudosti taaksepäin, ja jäi tunne että ohjailin itseäni. Ohjailu onnistui kuitenkin hyvin mutta en pitäny siitä lainkaan. Sitten istuin rantakalliolle. Painovoima rupesi heittämään häränpyllyä. Myös alkoi pyörryttämään ihan kunnolla (ei niinkun kännissä että se vetää siksakkia) vaan samalla tavalla kun jossain huvipuiston laitteessa. Mutta epämääräisesti ja ennustamattomasti. En tykkää pyörryttämisestä yhtään, ja saatan joutua normaaliolotilassakin helposti paniikkiin. No sitten alkoi pelottamaan ihan kunnolla: "Entäs jos tämä ei lopukkaan?" "Kyllä tämä loppuu, mutta siihen kuluu aikaa?" "Entä jos tapankin itseni?" "En haluu tappaa itteeni, en haluu, en haluu, en haluu!!!!!" Sitten tuli sellanen paniikki, että pakko lähtee kävelemään eteenpäin. Kävelin reippaasti noin 30m ja sitten huomasin etten jaksa pidemmälle. Käännyin ympäri ja sitten tuli ensimmäinen pohdinta, pohdiskellessa syvällisiä kävelin eteenpäin ja huomasin olevani järvessä. "Mitäs vittuu mie täällä teen?" Taisi olla eka asia mitä sanoin koko aikana. Kaveri nauroi ja sanoi: "Miks Pete on tollane puhelias ja sie Jare oot iha omissa maailmoissas?" Uin nopeasti takaisin rantaan, en ollut uskaltanut aikaisemmin uida koskapelkäsin etten osaa.

Kaverit päätti että nyt lähetään kaupunkiin. Siinä vaiheessa rupesin jo juttelemaan jotain. Huomasin että lähimuisti on alle 5s. Joten jatkoin jutut loppuun arvaamalla että mistähän mahdoin juuri puhua. Ajaettiin pyörällä yhtä pitkää mäkeä alas, tuntui jotenkin kun olisin ollut sellainen ratapyöräiliä. Se oli ensimmäinen siisti kokemus olojen aikana. Koko matkan kaupunkiin, uppouduin omiin ajatuksiini. Kelailin fysiikan ja kieliopin asioita, keksimpä jonkun teoriankin, jota en muista, enkä kyllä muistanut sillonkaan. alkupään matkasta muistan mutta loppu on hämärän peitossa. En muista asioita itseni kautta vaan ihan kun joku olisi kertonut tarinan jostain toisesta. Muistan että näin kallea, mutta en muista "kuvaa" hänestä. Olot kestivät yhteensä 6 tuntia.

Seuraavat puolitoista viikkoa pelotti ja kuumotti oudosti, ja oli jotenkin irrationaalinen olo, ajatukset ei kestäny kasassa ja oli jotenkin irrationaalinen olo. Seuraavan kerran poltin ehkä viikko-2 edellisen kerran jälkeen. Poltin paljon vähemmän kun viime kerralla ja olot oli erittäin miellyttävät. Ulospäinsuuntautuneet ja humoristiset ajatukset, jotka ei ollu kuitenkaan kovin vahvoja. Haluaisin ulospäinsuuntautuneet, ajatukset virtaamaan laittavat ja rauhalliset olot. En mitään tuollaista jotka aiheuttaa henkistä pahoinvointia. Oliko vaan set ja setting huono (väsymys, kuumotus, vitutus) vai mikä on? Tänään olisi tarkoitus nauttia kukkaa, toivottavasti olot on positiiviset ja muutenkin hyvät.

magiclymagical
Apteekki

Re: Ganjasta paha trippi?

Post by magiclymagical » Sat 27 Jul 2013, 13:42

Tästä saa kuvan ettet oo kauheesti hiisaillut?

Varmaan vaan poltit vähä liikaa pienellä tolella ja suht kokemattomana pajapäänä. Sillon varsinkin voi miedotki huumekset yllättää.
Koita ens kerralla jos tulee samanlaista hyvää polttoa vastaan ni ottaa vaikka jointista ja piipusta, on vähä smoothimpaa eikä nouse nii rajusti.
Mun ajatukset on vaan mun ajatuksii, sul on vapaus miettii omia.

rapsuttaja
Tuppisuu

Post by rapsuttaja » Sat 27 Jul 2013, 14:37

Joo en oo kauheesti pajautellu, nyt menossa 4 kerta pilvessä, kukkaa vielä jälellä 1g ja otin piipusta. Nyt tossissaa miellyttävän smoothia ei mitää psykedeelistä. Ja samaa kukkaa ku viimeksi.

wRRa
Moderator

Post by wRRa » Wed 07 Aug 2013, 01:23

Musta on hirveetä vähättelyä se, kun kaikki selittää pajarin olevan hirveen mieto. Ainakin mä henkilökohtasesti oon saanu ehk kuumottavimmat douppikokemukseni just pajarista... Tai on se ainakin top3 salvian ja dmt:n jälkeen.

Rapsuttajan postaus kuulostaa kyllä tosi tutulta, mulla tulee lähes aina pajarista tollanen olo ja siks en nykyään välitäkään oikein hiisailla. Toisaalta luulen että tää johtuu varmaan mun minimaalisista toleransseista ja siitä, että pajauttelin ennen päivittäin enkä vieläkään osaa arvioida mikä on mulle sopivasti kun menen ihan pihalle samasta määrästä joka tuskin pärisi päivittäiskäyttäjänä.

Lisäks mulla voinee johtuu myös sekakäytöst: ku on ottanu jotain muuta alle, ei osaa arvioida polttamaansa määrää, ja polttaa helposti överit (näillä toleilla ainakin).

Mut jos sulla jatkuu pidemmän aikaa (sanotaan nyt vaikka kuukaus yhtämittasesti) tollanen dissosiaatiohäiriötä muistuttava olotila pajarin jälkeen niin en suosittele enää pajauttelemaan. Se on ihan normaalia, että tollasen voimakkaan kokemuksen jälkeen epärealistinen olo voi viikon tai pari olla. Lisäks kandee muistaa et savuissa on turha kuumotella sitä, palauduks sä koskaan ennalles :D Koska daa, oot sillon savuissa, et läheskään normaali. Sit jos et vielä sen viikon tai kahdenkaan jälkeen tunnu olevan maanpinnalla niin voi jo vähän huolestua :D

Kellon kattelu voi myös jeesailla, sillä siitä näät suunnilleen, missä vaiheessa vaikutukset on menossa. Intensiivisimmässä vaiheessa on tosiaan ihan turha kuumotella et olotila jäis jotenkin päälle, ei se jää :D
"The Emperor... wants to conquer outer space. Yoda... wants to explore inner space, and that is the fundamental difference between the good and the bad side of the force."

frapathea

Post by frapathea » Wed 07 Aug 2013, 12:13

wRRa wrote:Musta on hirveetä vähättelyä se, kun kaikki selittää pajarin olevan hirveen mieto. Ainakin mä henkilökohtasesti oon saanu ehk kuumottavimmat douppikokemukseni just pajarista... Tai on se ainakin top3 salvian ja dmt:n jälkeen.
Samaa mieltä. Taustalla on varmaan se, että se on joskus ollut paljon miedompaa, mutta nykyisten pitkälle jalostettujen turbolajikkeiden kanssa ei kyllä voi enää luottaa siihen, että joiperosta alkaa kikatuttamaan ja iskee pienet mässyt. Tässä tarinassa saattoi tietenkin osansa pelata käyttäjän kokemattomuus, mutta oon mä kyllä ainakin saanut itteni pilvellä ihan saatanan sekaisin vielä monen vuoden ahkeran käytönkin jälkeen.

Verrattuna salviaan ja DMT:iin pilvisekavuus on oikeastaan ollut verrattain rankempaa – ei pelkästään sen keston vuoksi, vaan siksikin, että voimakkaina tunnettujen dissojen tai deelien kohdalla voimakkaita tiloja osaa odottaa. Pilven kanssa se tulee aina yhtä yllärinä.

wRRa
Moderator

Post by wRRa » Wed 07 Aug 2013, 12:56

frapathea wrote:Verrattuna salviaan ja DMT:iin pilvisekavuus on oikeastaan ollut verrattain rankempaa – ei pelkästään sen keston vuoksi, vaan siksikin, että voimakkaina tunnettujen dissojen tai deelien kohdalla voimakkaita tiloja osaa odottaa. Pilven kanssa se tulee aina yhtä yllärinä.
Tää on kyllä hyvä pointti, että pilveltä ei osaa välttämättä odottaa niin voimakasta sekavuustilaa kuin siitä voi tulla. Sekin jo alkaa helposti kuumottaa, kun ajattelee, että eihän näin miedosta päihteestä pitäisi näin sekaisin olla.

Itse koin ensimmäiset oikeasti sekavat ja ahdistavat pilvikokemukseni vasta monien vuosien käytön jälkeen. En tiedä onko suhtautumiseni ollut ennen erilainen vai enkö vaan yksinkertaisesti ole polttanut niin paljoa kerralla, paha sanoa.
"The Emperor... wants to conquer outer space. Yoda... wants to explore inner space, and that is the fundamental difference between the good and the bad side of the force."

magiclymagical
Apteekki

Post by magiclymagical » Thu 08 Aug 2013, 10:48

Niin no tuo mieto huumehan on melko liukuva käsite. Joillekin ei vaan sovi koskaan. Mut mikä on mun mielestä harmittavan yleistä on juuri se ettei osata hakea sitä omaa annosta yleensä, koska: "tää on mieto huume."
Siis todella, todella monella on mun mielestä kyse siitä jossei paukusta tykkää, että polttaa vaan yksinkertasesti liikaa. Miksi? No se on varmaa vaa niin helppoa. :D Ja tää on mun mielestä se hatsin ainoa "vaarallisuus" se että se on mietoa, ja sitä voi hiisata pitkään, ja sitä ei helposti miellä ongelmaksi. Ja kyllä siihenkin vois ottaa sellasen vähän samanlaisen suhtautumisen ko vaikka deeleihin siinä mielessä, että moni vahva pajari pistää miettiin asioita jne, mikä voi ahdistaa ja vaikka mitä.

On muuten jännä mite päivittäiskäytöllä kaikki negatiiviset sivuvaikutukset vähenee, ihan omasta puolestani puhun.

rapsuttaja
Tuppisuu

Post by rapsuttaja » Sat 10 Aug 2013, 23:19

Tosissaanki tuo lajike on muka indikaa, kaveri kerto että samasta lajista oli ruvenny kaikki näyttämään piirretyltä, itellä ainut "psykedeelinen" kokemus oli just tuo painovoiman sekoilu sun muut, muuten olin vaan ihan omissa ajatuksissani. Voiko miten paljo vaikuttaa se että olin tosi väsynyt polttamishetkellä?

magiclymagical
Apteekki

Post by magiclymagical » Sun 11 Aug 2013, 13:45

Kaikki voi vaikuttaa kaikkeen, ja vaikuttaakin. Varsinki sellasten päihteiden ku kannabis ja psykedeelit kanssa. Indican kyl pitäis olla iha relax tavaraa ja semmosta omii maailmoihi uppoutumista noi kärjistetystä, ja enemmänki sativasta tulee sitä tuota sähinää ja trippaavampaa oloo.

wRRa
Moderator

Post by wRRa » Wed 04 Sep 2013, 20:09

magiclymagical wrote:On muuten jännä mite päivittäiskäytöllä kaikki negatiiviset sivuvaikutukset vähenee, ihan omasta puolestani puhun.
No niin vähenee kyllä ne positiivisetkin sivuvaikutukset.... :D

magiclymagical
Apteekki

Post by magiclymagical » Fri 06 Sep 2013, 21:11

wRRa wrote:
magiclymagical wrote:On muuten jännä mite päivittäiskäytöllä kaikki negatiiviset sivuvaikutukset vähenee, ihan omasta puolestani puhun.
No niin vähenee kyllä ne positiivisetkin sivuvaikutukset.... :D

Joo lopulta jos jatkaa kokoajan, mut pitää tauottaa. :D

wRRa
Moderator

Post by wRRa » Sat 21 Sep 2013, 01:57

Mutta siis, ihan seriously, oon monien pajauttelevien frendien kanssa jutellut tästä aiheesta. Heistä iso osa on ollut sitä mieltä, että pilven vaikutukset ovat paljon mukavampia, kun polttaa joka päivä. Jos on ollut taukoa takana, on saattanut tulla jopa vainottavia ja pelottavia kokemuksia yllättävän pienistäkin määristä.

Toisaalta joidenkin mielestä se "tripauttava vaikutus" on just jees, ja päivittäiskäyttö kyllä vie sitäkin pois.

Noh, pilvi ei kuulu mun suosikkeihin. Musta on aika paska aine jos pitää käyttää joka päivä että vaikutukset ois kivoja :D Näin siis mulla ainakin.

magiclymagical
Apteekki

Post by magiclymagical » Sat 21 Sep 2013, 22:16

wRRa wrote:
Noh, pilvi ei kuulu mun suosikkeihin. Musta on aika paska aine jos pitää käyttää joka päivä että vaikutukset ois kivoja :D Näin siis mulla ainakin.
Siis jos käyttäisit itse pilveä niin joutuisit käyttämään sitä päivittäin että ois kivat vaikutukset?

Omalta osalta pajarissa eniten kiehtoo sen monikäyttöisyys. Vaikutusta voi säätää myös tauoilla ja/tai boostivilla aineksilla.
Nyt on kyl kovat tolet taas tullu, tauko vois olla paikallaan, sais ehkä vähä sitä trippaavampaaki oloo tulla välillä.

Unforgivible
Karvakuono

Post by Unforgivible » Sun 22 Sep 2013, 00:04

wRRa wrote:Mutta siis, ihan seriously, oon monien pajauttelevien frendien kanssa jutellut tästä aiheesta. Heistä iso osa on ollut sitä mieltä, että pilven vaikutukset ovat paljon mukavampia, kun polttaa joka päivä. Jos on ollut taukoa takana, on saattanut tulla jopa vainottavia ja pelottavia kokemuksia yllättävän pienistäkin määristä.
Pidin tossa vuoden tauon poltosta, (poltin joka päivä) ku alko tulemaan huonot vibat joka kerta jos ei iha älytöntä määrää polttanu. Nykyään ihan mukava poltella taas vaikka päivittäin no problem, tiiä siitä missä tuli vika viimeks, ei voi toleistakaan kiinni olla kun pienel dosel järkyttävät kuumotukset, isoil taas normi rento paukku fiilis :D

Mut joo ganja on hieno päihde niille ketkä siitä tykkää, annostelu vain oikein ja chill out :)
Mihin sitä menis möyryy?

kuumottelija
Lepakko

Post by kuumottelija » Thu 12 Jun 2014, 21:03

Olon perusteella melkoisen psykedeelinen :mrgreen: