Visuaaleja selvinpäin

Kertomuksia, pohdintoja ja ajatuksia kokemuksista eri tajunnantiloissa.
taikapoika
Psykonautti

Re: Visuaaleja selvinpäin

Post by taikapoika » Fri 29 Apr 2011, 20:28

Presidentijoe wrote:Vaikken ole koskaan psykedeeleihin, saatika mihinkään vakavaan koskenutkaan, ihan luonnontuotteissa on pysytty, nään välillä lähes läpinäkyvän pötkön pomppimassa silmissä. varsinkin jos tuijottaa sinistä taivasta..... tiiä tuosta mut välillä häiritsee vähä :D
tuosta ei kannata huolestua, niitä näkee kaikki.. Taisi johtua sikiövaiheessa tapahtuvasta silmien kehittymisestä josta jää verkkokalvoon kellumaan jotain suonia :D
ken itsestään luo eläimen, jättää taakseen tuskan ihmisen..

Televisio
Psykonautti

Post by Televisio » Fri 06 May 2011, 17:57

Mulla lähinnä pinnat värisee tai tärisee, jälkikuvia jää tosi herkästi.
Toi kesäinen lämpöväreily näyttää aika villiltä nykyään.

Presidentijoe
Karvakuono

Post by Presidentijoe » Sun 08 May 2011, 03:52

taikapoika wrote:
Presidentijoe wrote:Vaikken ole koskaan psykedeeleihin, saatika mihinkään vakavaan koskenutkaan, ihan luonnontuotteissa on pysytty, nään välillä lähes läpinäkyvän pötkön pomppimassa silmissä. varsinkin jos tuijottaa sinistä taivasta..... tiiä tuosta mut välillä häiritsee vähä :D
tuosta ei kannata huolestua, niitä näkee kaikki.. Taisi johtua sikiövaiheessa tapahtuvasta silmien kehittymisestä josta jää verkkokalvoon kellumaan jotain suonia :D

Okei, kiitti, hienoo. En kerenny pelästyä onneks mut tulipaha selväks :S

STRN
Psykonautti

Post by STRN » Thu 12 May 2011, 11:44

En nyt tiedä onko se visuaali jos näkee kaiken sellasena ihan kun pelais jotain peliä tietokoneella joka lagii aivan mahdottomasti :D Lapsesta asti ollu tommosia. Ehkä asia liittyy jollain tavalla siihen että koneella tulee vietettyä suht paljon aikaa.
4:20pm

dazerc

Post by dazerc » Wed 18 May 2011, 14:19

Presidentijoe wrote:
taikapoika wrote:

Itsekkin olen tuota miettinyt ja aikasemmin ollut siinä uskossa että oon vahingoittanu silmiäni jotenkin... Hyvä että tääki tuli selväks :P

VoodooPeople
Karvakuono

Post by VoodooPeople » Sun 03 Jul 2011, 14:18

dazerc wrote:
Presidentijoe wrote:
taikapoika wrote: tuosta ei kannata huolestua, niitä näkee kaikki.. Taisi johtua sikiövaiheessa tapahtuvasta silmien kehittymisestä josta jää verkkokalvoon kellumaan jotain suonia :D

Itsekkin olen tuota miettinyt ja aikasemmin ollut siinä uskossa että oon vahingoittanu silmiäni jotenkin... Hyvä että tääki tuli selväks :P
Jaa tälläsiä?

Image

Kyseessä lasiaissamentuma eikä tosiaan mitenkään harvinainen tai hazardi ilmiö.

Mulla on korkeintaan tapa katsoa ympärilleni muuttunut deelireissujen jälkeen, mitään varsinaisia visuaaleja en oo nähny varmaa ikinä selvinpäin. Tosin sitten ystävälleni jolla on about sama käyttöhistoria kuin mulla on tullut muutamia fläsäreitä jos niitä voi sillai kutsua. Just täs lähiaikoina oli kuulema alkanut maa aaltoilemaan ja välillä näkyy silmäkulmis olematonta liikettä ja jtn hahmoi. Ei kuulema haittaa elämää..
Tällä ystävälläni on näkö huonompi kuin mulla, mietin et voiskohan se liittyy jotenki siihen? Hänelle tulee muutenki enempi visui jos ollaan kahdestaan kikkailemas..

testeri420
OD

Post by testeri420 » Fri 12 Aug 2011, 16:12

Kyllä niitä alkaa näkemään ja ei tartte valvoo kun se 24 tuntia. Ja siitä mitä enemmän selvinpäin valvoo sitä enemmän niitä näkee.. Mutta jos valvon kemikaalien voimalla niitä näkee huolella paljon enemmän.
Tämä voi johtua siitä että niitä kemikaaleja on tosissaan tullu otettua aivan älyttömiä määriä,nipsuja&porsketta varmaa eniten... Oon huomannu että kaikki kemikaalit mitä elämäsi aikana otat kerääntyvät takaraivoon ja alkavat vapautua sieltä mitä enemmän valvot.. Ainakin tässä tapauksessa...
En kadu mitään mitä olen tehnyt. Kadun vain sitä mitä en ole vielä kerennyt tekemään.
onlydeadfishgo with the flow..
"The water bong is so smooth that you dont realize how high youre getting, until its too late..." -Bubbles
Music is a saint.

trollol
Kameleontti

Post by trollol » Fri 16 Mar 2012, 13:08

Itse ainakin näen helposti visuaaleja selvinkin päin, tyyliin ensimmäisen psekedeeli-kokeilun (2c-e) jälkeen alkanut huomaamaan.
Yleisin on se, että kun lukee kirjaa/jotakin tekstiä, ne rivit alkaa vähän aaltoilemaan ja kirjaimet irtoamaan paperista.
Kyllä niitä vähän aina on, niihin ei vaan jaksa kiinnittää huomiota.

Ja totta, väsymys voimistaa niiden näkemistä.
Pillereitä jos otan monta on elämä kuin unta

Soppaluu
Lepakko

Post by Soppaluu » Sat 17 Mar 2012, 21:35

Heh. Ite nappasin ganjaa ja tuli näitä. Nyt yli vuoden ollu tälleen et koko näkökenttä välkkyy. Näkyy tommosia vihreitä kuvioita joissa liikkuu punasia palloja. Kuulin tosin ääniäkin, ne sentään lähtivät. Välillä kans huomaa tommosen 'naaman' joka muodostuu kuvioista.
Tosin, kun pienenä suljin silmät niin näin noita samaisia kuvioita.

testeri420
OD

Post by testeri420 » Thu 22 Mar 2012, 20:51

Soppaluu wrote:Heh. Ite nappasin ganjaa ja tuli näitä. Nyt yli vuoden ollu tälleen et koko näkökenttä välkkyy. Näkyy tommosia vihreitä kuvioita joissa liikkuu punasia palloja. Kuulin tosin ääniäkin, ne sentään lähtivät. Välillä kans huomaa tommosen 'naaman' joka muodostuu kuvioista.
Tosin, kun pienenä suljin silmät niin näin noita samaisia kuvioita.
Jah.
Meitsi saa sen naamakuvion aina ja joka paikasta että nou hätä 8)
En kadu mitään mitä olen tehnyt. Kadun vain sitä mitä en ole vielä kerennyt tekemään.
"The water bong is so smooth that you dont realize how high youre getting, until its too late..." -Bubbles
Music is a saint.

Feya
OD

Post by Feya » Thu 22 Mar 2012, 23:16

Oon huomannut, että noita visuaaleja näkyy selvinpäin vain sitä enemmän, mita enemmän psykedeelejä käytän. Niitä on nyt tullut käytettyä säännöllisesti (2-10 kertaa kuukaudessa) 1½ vuotta.

Ensimmäisten salvia kokeilujeni jälkeen en huomannut mitään muutoksia näkökentässäni, mutta salvia toimiikin enemmän dissosiatiivin tavoin. Vasta koitettuani 2C-C:tä, 2C-E:tä ja LSD:tä pienen ajanjakson sisällä aloin huomata, miten myös selvinpäin paikat väreilivät punaisen, sinisen ja vihreän värin muodossa.

Nykyään olen jo tottunut siihen, miten esineet liikehtivät lievästi ja kaikissa pinnoissa muodostuu heikohkoja värikkäitä kuvioita.

Olisi mielenkiintoista tietää, että onko asialla jotain tekemistä serotoniini reseptorien toiminnan muuttumisen kanssa ja vähentyvätkö tai loppuvatko visuaalit selvinpäin, jos psykedeelien käytön lopettaa pitkäksi aikaa.

testeri420
OD

Post by testeri420 » Fri 23 Mar 2012, 00:51

Feya wrote:Oon huomannut, että noita visuaaleja näkyy selvinpäin vain sitä enemmän, mita enemmän psykedeelejä käytän. Niitä on nyt tullut käytettyä säännöllisesti (2-10 kertaa kuukaudessa) 1½ vuotta.

Ensimmäisten salvia kokeilujeni jälkeen en huomannut mitään muutoksia näkökentässäni, mutta salvia toimiikin enemmän dissosiatiivin tavoin. Vasta koitettuani 2C-C:tä, 2C-E:tä ja LSD:tä pienen ajanjakson sisällä aloin huomata, miten myös selvinpäin paikat väreilivät punaisen, sinisen ja vihreän värin muodossa.

Nykyään olen jo tottunut siihen, miten esineet liikehtivät lievästi ja kaikissa pinnoissa muodostuu heikohkoja värikkäitä kuvioita.

Olisi mielenkiintoista tietää, että onko asialla jotain tekemistä serotoniini reseptorien toiminnan muuttumisen kanssa ja vähentyvätkö tai loppuvatko visuaalit selvinpäin, jos psykedeelien käytön lopettaa pitkäksi aikaa.
Olin vuoden tuossa täysin selvinpäin. 2010 vuosi ei mitään. paitsi damissa kävin elokuussa.
JA joo just tuo meininki on meikällä ku vähä enempi valvoo ja ne voi kestää sen puol minuuttii- puolisen tuntia... Mut siin vaihees huolestun ehkä? Jos ne ei mee ohi.
Sillei onhan se iha kivaa ja nii ku ei o "normaali" elämä mut tekee tästä kaikesta pashasta mukavamman minulle näin tämä. Jos valvon näen halluja enemmän mitä selvinpäin. Ja näin sinä aikana halluja(fläsäreitä) miksi niitä nyt kutsutaan ja sit alkaa paikat liikkuu itekseen. Taikka tulee vaa sellanen olo että ois vetäny jotai iha ihme ainetta mut ei oikee osaa sanoo mitä se niiku on... Jotai hassua mömmöö.. Ja sit se vaa menee ohitte. Ehkä muute elämä ois hiukan tylsempi ilman sitä. Mut nyt mä unohin mistä olin kertomassa.

Edit.
Joo ja sit sellane hassu juttu että pupillit saattaa lamputtaa aivan älyttömästi vaik ois selvinpäin noitte juttuje takia mist tos ^^ kerroin.. Cool beans...
Music is a saint.

psychiCNoob
Moderator

Post by psychiCNoob » Fri 23 Mar 2012, 17:57

Mullakin on selvinpäin pieniä visuaaleja aina silloin tällöin. Aika usein se on jokin pyörre, teksti vaihtaa paikkaa kun lukee foorumia :P...

Parhaiten erottuvan visuaalin oon saanu, kun heränny vastaamaa kaverille kesken syvän unen. Siis isoympyrä jonka sisällä on eri ympyröitä, muita geometrisiä kuvioita ja geometria vastasi samaa kuin tripillä. :) varmaan johtuu kyllä aivojen erittämistä aineista unen aikana, mutta kuitenkin. :D
Life = The Trip

Soppaluu
Lepakko

Post by Soppaluu » Mon 09 Apr 2012, 18:50

Nähnyt näitä koko elämäni. Lapsenakin. Deelejä en ole koskaan vetänyt. Kannabiksenkäytön jälkeen huomaa näitä paljon enemmän ja useammin. Pitäisi varmaan lopettaa käyttö. Huhhuh...

rissu
Karvakuono

Post by rissu » Thu 17 May 2012, 03:49

Tuossa kun ollut noita pitempiä putkia psykedeelien kans (n. 50 kertaa ~4kk eli välipäiviäkin vietetty. Eikä varmaa varsinaisesti putkeksi voi sanoa, muttanniii) huomaa, että mm. 2ce 20mg+ ja 4-aco-dmt 25mg+ annoksilla aiheuttaa seuraavina päivinä sellaista asvaltin "pixelöitymistä" ja ajoneuvon ratissa pelkästä maasta voi olla hankala arvioida etäisyyksiä kun "asvaltti hengittelee" pituus suunnassa.
Hankala selittää, mutta varmaan peruskauraa :D.

Rapulassa alkanut myös tulemaan noita geometrisia kuvioita tapeteille ja verhoihin, mutta en koe sitä milläänlailla negatiivisena! :)

kekkulikale
Karvakuono

Post by kekkulikale » Tue 29 Jul 2014, 02:12

Jotain lieviä visuaaleja näkyy joskus selvinpäin, enemmän jos on väsynyt (kuten kaikilla varmaan). CEVit on välillä ihan hauskoja seurattavia, ennemminkin epämääräisiä kuvioita (ei mitään geometriaa tai hahmoja), mutta visuaaleja kuitenkin. Muutaman kerran on tullut punttisalilla näkökenttään hetkeksi sellaisia epämääräisesti lenteleviä pisteitä, vähän niinkuin tulikärpäsiä tai jotain. Näitä siis vain kovan fyysisen rasituksen jälkeen, mitä lie mahtavat olla... Jollain muulla ollut tällaisia?
Hauska näitä visuja on kuitenkin seurailla kun eivät mitään haittaa elämään tee.

Luulen että suurin osa näistä visuaaleista johtuu juurikin muistijäljistä joita syntyy trippaillessa :left:

KarstaFari

Post by KarstaFari » Tue 29 Jul 2014, 12:49

kekkulikale wrote:Jotain lieviä visuaaleja näkyy joskus selvinpäin, enemmän jos on väsynyt (kuten kaikilla varmaan). CEVit on välillä ihan hauskoja seurattavia, ennemminkin epämääräisiä kuvioita (ei mitään geometriaa tai hahmoja), mutta visuaaleja kuitenkin. Muutaman kerran on tullut punttisalilla näkökenttään hetkeksi sellaisia epämääräisesti lenteleviä pisteitä, vähän niinkuin tulikärpäsiä tai jotain. Näitä siis vain kovan fyysisen rasituksen jälkeen, mitä lie mahtavat olla... Jollain muulla ollut tällaisia?
Hauska näitä visuja on kuitenkin seurailla kun eivät mitään haittaa elämään tee.

Luulen että suurin osa näistä visuaaleista johtuu juurikin muistijäljistä joita syntyy trippaillessa :left:
"Tähtiä" lentelee/vilkkuu silmissä, kyllä. Itellä tulee aika usein jos katsoo olkapään ylitse kun paikat jumissa tjsp.. Taisiis, liikaa käännän päätä niin vilkkuu noita pisteitä n. 5s ajan. Eräs ajoittaisesta migreenistä kärsivä ystäväni on sanonut että hänelle tulee noita usein juuri ennen migreenikohtausta, tiedä sitten.. :roll:

Bronco
Karvakuono

Post by Bronco » Thu 31 Jul 2014, 18:46

Samaistuin.

Monesti hiekkakentillä tai muilla tasaisilla pinnoilla, tosiaan lähinnä vaan maaperässä näkyy kuviointia, jota itse kutsun "verhoiluksi"; monesti fraktaaleita ja samanlaista tekstiä, mitä lukee 60- ja 70-lukujen hippilevyjen kansissa. Sitä tekstiä en tosin osaa tulkita, vaikka kuinka yritän. Olen huomannut että paukuissa ne näkee aivan selvästi ja selvinpäin silloin tällöin (voi olla, etten usein vain kiinnitä huomiota niihin). Lisäksi olen huomannut sattumanvaraisesti lojuvien keppien ja luontokappaleiden muodostavan jonkinlaisen järjestelmän ikään kuin se olisi tarkoitus.

Olen erittäin useasti nähnyt CEV:ejä nukkumaan mennessäni. Luulen pitäväni silmiä auki ja selaavani esimerkiksi kännykkää tai vain katselevani jotakin pintaa, mikä toisinaan liikehtii. Vaikka edellisestä happotripistä olisi monta kuukautta. Nyt edellisestä kerrasta on parisen viikkoa, ja tänään puolenpäivän aikoihin krapulassa tapahtui settiä mikä sai minut kelaamaan tätä threadia ja tulin lueskelemaan. Katselin täysin hereillä, silmät auki lakanaa, joka hengitti aivan kuten esimerkiksi sienissä. Katselin sänkyni puista osaa johon muodostui ikään kuin ohuita madon lailla liikkuvia koukeroita. Lakana hehkui välillä keltaisena ja liikkui edelleen jos sitä katsoi hieman pidempään. Tämä oli hyvin mietoa, mutta selkeästi psykedeelien kaltaisia visuja.

Myöhemmin luennolla tapahtui -next level shiet-. Pidin silmiä kiinni ja kuuntelin luennoitsijan puhetta. Luulin polttavani tupakkaa, ja ketään se ei näyttänyt kiinnostavan. Poltin sitä hetken, kunnes tajusin silmäni olevankin kiinni ja avasin ne, katselin ympäriile ja puheen sorina jatkui samana edelleen. Jotain muutakin näin vielä saman luennon aikana, mutta en muista sitä enää, sillä olin ilmeisesti siinä vaiheessa jo puoliksi unessa.

Ei lainkaan pelottavaa, kiehtovaa lähinnä. En itse anna näiden efektien haitata elämääni, sillä ei ne vaikuta ajatteluuni tai järjen juoksuuni mitenkään. Silti ne kyllä puhuttavat. ;)
I couldn't be a royal. It's like living in a supersonic goldfish bowl.
- Ozzy Osbourne

mömmelö
Tuppisuu

Post by mömmelö » Wed 27 Aug 2014, 04:06

emppu80 wrote:Onko kenellekkään muulle jäänyt jonkin asteisia visuaaleja esim lsd:n käytön seurauksena jotka näkivät selvinpäin esim. maastossa tai asfaltilla? Itsellelläni ne tuli lsd trippien jälkeen, jotka näkyvät asfaltilla geometrisinä kuvioina, ja hiekkanen maasto jossa on risuja ja muuta esim. lehtiä näkyy jotenkin siten että jokaisella kappaleella on siinä joku tarkoitus olla siinä kohtaa, eli maaston kappaleiden väliin pisteestä pisteeseen muodostuu jonkillainen geometrinen kuvio yhtälö.
Mielestäni näitä visuaalisia efektejä näkee ihan normaalisti, ne vain jäävät tajunnan suodattamiksi. Luultavasti et vain ole huomannut niitä ennen psykedeelien käyttöä. Suurimmaksi osaksi ne liittyvät aistien normaaliin hälyyn, minkä vaan suodattaa normaalisti pois tajunnasta.

Itse olen aina ihmetellyt sitä juttua, että tietynlaiset kuviot tuntuvat väreilevän oudosti. Esimerkiksi tietynlaiset katukiveykset voivat ikään kuin aaltoilla. Ja ne ovat tehneet sitä vuosikausia ennen kuin olen kokeillut psykedeelejä. Ja tracereita voi nähdä pimeässä kunhan valvoo tarpeeksi kauan. Mutta tietenkin tuollaiseen kiinnittää paljon enemmän huomiota sen jälkeen kun on kokeillut psykedeelejä ja nähnyt ne aistiefektit suodattamattomina.

VXA
Kameleontti

Post by VXA » Mon 29 Sep 2014, 21:00

mömmelö wrote:
Mielestäni näitä visuaalisia efektejä näkee ihan normaalisti, ne vain jäävät tajunnan suodattamiksi.
Mä en ite tekis tommosia oletuksia ilmiön luonteesta vaikka sun omat aivot aina oiski luonu tavallista enemmän vääristyneen mallin objektiivisen todellisuuden oletetusta luonteesta. Onksulla muita perusteluita suhteelliselle uskomuksellesi?

Lähinnä mä näen paljon johdonmukaisempana ja todennäköisempänä että nää selvinpäin esiintyvät visuaalit on oikeasti kehittynyt nimenomaan deelien käytön seurauksena eikä niitä ole suurin osa ennen tätä kyennyt yhtä vahvana havainnoimaan kun ne ei ole niillä ennen ollut yhtä vahvoja.

Tuskin esim. PHPD:stä kärsivät/nauttivat ovat aina nähneet tracereitä, mutta eivät vaan ole tajunneet sitä... kyl ne huomaa, kyl ne huomaa...
Jos metsään haluat mennä nyt,
niin takuulla pajautat.

Kolme likaista hippiä hiisas näin, piippu kiersi ringissä eteenpäin. Ja koska hatsia oli paljon niin, kutsuivat he messiin yhden pajapään.

Kuoseissa taju ajantajusta heikkenee.