Kokemuksia poliisin toiminnasta

Kertomuksia, pohdintoja ja ajatuksia kokemuksista eri tajunnantiloissa.
mauseri
LD50

Kokemuksia poliisin toiminnasta

Post by mauseri » Fri 19 Sep 2008, 16:19

niitähän riittäis.. mut, ekana mieleeni tulee seuraava asia: kaveri soitti illalla et tuu kaupunki x, jos saat tonnin kasaan niin saat 3 isoo. sanoin et soitan tunnin päästä. en saanut mitään aikaseks joten soitin ja kerroin tilanteen, hän sanoi vain: et ei se mitään tuu silti. no pelipaikalla sain itselle n.5g ja 5g jollekkin pellelle vietäväks. jossain vaiheessa päästiin suuntaamaan kotia kohti (vauhti oli n.90%, joten jäätiin hieman jumittamaan sinne kaupunki x) ajettuamme n.100 km huoltoasema näkyi horisontissa ja samalla loppui bensa autosta, työnnettiin auto asemalle ja aloin tankata, yht äkkiä 5 kyttäautoo hyökkäs siihen ja n.10 kyttää osotti meitä aseilla. LIIKKUMATTA, KÄDET NÄKYVIIN! sit laitokselle ja seuraavana päivänä pois. ne löys sen toisen 5g pussin, mut ei toista HAH HAH SIAT! jälkeenpäin selvisi että mun puhelin oli ollut kuuntelussa silloin, eli ne luuli et oon hakemassa 3 kiloo tai heikkiä..vittu..tuli nyt mieleen et jos se oiskin antanu mulle vaikka 3 heikkii ni ois ollu linnareissu heti eessä..puhumattakaan kolmesta kilosta..huh huh..ton vois laittaa hyvän tuurin piikkiin.

sit koominen kokemus: ajoin pöllityllä autolla ja kytät tuli vastaan, käänty ympäri ja löi pillit päälle. ajoin yhdelle vanhan sahan alueelle, missä on paljon pikkuteitä. ajettiin auto yhden tien päähän parkkiin ja lähdettiin juoksemaan/kävelemään metsään.n. 5 min siitä kuului HELVETIN KOVAA: kuljettaja! ulos autosta, kädet näkyvillä..voi vittu että naurettiin kun kelattiin et siellä ne idiootit tähtäilee tyhjää autoo..

sit vielä "Vauhdikas" kokemus: ajoin 1000 kuutioisella katupyörällä karkuun jotain siviiliTurboSuperCorollaa, katoin kyyryssä mittarii ja näytti 220kmh, väänsin kaasun pohjaan ja silti se vitun super auto pysy ihan perässä(linnassa jälkeenpäin tuli joku urpo selittää et ei se niitten siviiliauto kulje ku 200kmh, ihmeellisesti papereisessa luki että viimeisen 5 minuutin aikana keskituntinopeus oli 205 kmh ja auto oli kokoajan ihan peräs..aiemmin olin heittänyt pois pirit ja kypärällä yritin osua siihen autoon, (olin valvonu n. viikon) eli olin ihan poreissa sillon. sit meinasin ajaa ulos n. 200kmh vauhdissa ja aattelin et ei tän takii kannata kuolla, joten pysähdyin.sit siihen tuli joku moottoripyöräpoliisi tsuumaileen mua taskulampulla ja kysy et onko reflat ku kadet tärisee?no ei siinä mitään,kolme päivää kiinni ja kotietsintä jossa löyty n.20 kummallista kasvia natikan alta, onneks kerkesin sanoo kavereille et jemmaa mun 7.65 mutkan takkaan tuhkan sekaan
ei vittu tästä tuu mitaan ku oon niin dexmeissä..HAHAAA olen DEXMIKUNKKU!POLVISTUKAA!!!!
"Hampaita ei tarvita, metaa ja baariin"

Ahab

Re: Kokemuksia poliisin toiminnasta

Post by Ahab » Fri 19 Sep 2008, 20:31

Kriminaali sä oot.

Tofupekoni
Kameleontti

Post by Tofupekoni » Fri 19 Sep 2008, 20:46

Ahab wrote:Kriminaali sä oot.
Eipäs tuomita muiden tekemisiä sen mukaan, miten laki rajoittaa meidän vapauksia! On tietysti moraalisesti vääriä tekoja olemassa, mutta lakihan ei tunnetusti moraalia katso. Talousrikollinen istuu n. 30 kertaa pidemmän ajan, ku raiskaaja, joka on mahd. tuhonnut toisen ihmisen psyyken loppu elämäksi.

En edes mainitse "huume" -lakien tyhmyyttä. Koska ne sinä tiedät varmasti jo etukäteen.

Ei kyl ollu tarkotus tarttuu tohon yhteen lauseeseen näin hanakasti, mut mulla ei oo tapana ottaa sanojani takaisin, ainakaan enään. Yritän olla rehellinen itselleni ja olla häpeämättä mitä sanon tai teen, kunhan se on oikein. Vaikka voisin poistaa viestin, eikä kukaan tietäisi. Mut mä tietäisin, eikä muulla ole niin väliä...

Vaikka kaikella muulla, ku mulla on ihan vitusti väliä!

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :lol: :lol: :lol: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
With a bit of luck, his life was ruined forever. Always thinking that just behind some narrow door in all of his favorite bars, men in red woolen shirts are getting incredible kicks from things he'll never know.

mauseri
LD50

Post by mauseri » Fri 19 Sep 2008, 21:48

siis olin.nyt on jo 3v ilman rikoksia takana

Ahab

Post by Ahab » Sat 20 Sep 2008, 01:53

mauser1911 wrote:
Ehkä olen kuitenkin aistivinani jonkinlaista omilla sekoiluilla kerskailua. Voin toki olla väärässä mutta en voinut olla huomauttamatta. Ensimmäinen viestini ei kuitenkaan tainnut osua harhaan koska myönnät sen itsekkin. Enkä tarkoittanut tuota mitenkään lain kannalta vaan nuo ei todellakaan vaikuta fiksuilta teoilta missään suhteessa.
Anyway hyvä että olet parantanut tapasi.

tRip
Me Gusta

Post by tRip » Sat 20 Sep 2008, 12:39

everyone can ch a n g e.

Mulla iskee aina joku ihme sävähdys kun nään poliisin.. Se voi olla kuumotus, atipatia tai sympatia.. en tiedä.
Keep it unreal.

mauseri
LD50

Post by mauseri » Sat 20 Sep 2008, 12:45

Ahab wrote:
mauser1911 wrote:
Ehkä olen kuitenkin aistivinani jonkinlaista omilla sekoiluilla kerskailua. Voin toki olla väärässä mutta en voinut olla huomauttamatta. Ensimmäinen viestini ei kuitenkaan tainnut osua harhaan koska myönnät sen itsekkin. Enkä tarkoittanut tuota mitenkään lain kannalta vaan nuo ei todellakaan vaikuta fiksuilta teoilta missään suhteessa.
Anyway hyvä että olet parantanut tapasi.
olet väärässä,ei ne oo mitään kerskailua vaan nuoruudessa tehtyjä typeryyksiä.

Tyhmä Kansalainen
Lepakko

Post by Tyhmä Kansalainen » Sat 20 Sep 2008, 22:08

Tästä foorumista tuskinpa löytyy yhtään, joka ei olisi tehnyt jotakin laitonta eikö totta? Kriminaaleja tässä kaikki ollaan... Pahoja huumeiden käyttäjiä, narkkareita, etc ja silleen...
Mauser1911, Kerro vain lisää jos juttua piisaa... En tiedä olenko outo, mutta tykkään lueskella ja jutustella kaikenmaailman "konnien" kanssa... Noh se taisikin käydä selväksi tuolla varastamisketjussa, että vaikka en itse varastele, murhaile, näpistele sun muuta niin kaikki jutut ja kokemukset näihin liittyen kiinnostaa ja löytyyhän sitä tietotaitoa itseltänikin enenemissä määrin... Paljon enemmän nykyisin kuin kirjoitellessani tuonne toiseen topikkiin.

Mutta mutta... Ulkona iltaisin ja öisin liikkuessani törmään hirveän usein poliiseihin. Suurin osa ajasta kaikki menee hyvin vaikkakin olenkin muutaman kerran "rikospaikalle" eksynyt väärään aikaan. Helkkarin kuumottelevaa, kun tietää olevansa ainoana paikalla ja poliisit lähtevät seuraamaan ja tsekkaavat miten meikäpoika reagoi tilanteeseen. Se on silkkaa psykologiaa... Katsovat miten käyttäydyn, olenko epäilyttävä ja silleen. Lähdenkö karkuun vai olenko tietämätön asioista... Joskus olen nähnyt tapahtumia joskus en. Niin paljon on epämielyttäviä kokemuksia, että en enää kerro mitä olen voinut nähdä.

Onhan näitä tapahtunut ihmeellisyyksiä... Tuossa erään kerran olin vähän syrjemmässä tehdasalueella autossa parkissa. Siinä sitten poliisit törmäsi paikalle ja huomasivat, että joku istuu autossa. Ei muutako kiersivät kerran ympäri, kiersivät toisen kerran, sitten tulivat kohdalle kolmannen kerran ja pysähtyivät vierelle.
Meikä jätti epämääräisyydet taskusta pois ja peitin näkyvistä, nappasin tupakan palamaan ja hypähdin ratista pois. Erittäin kuiva poliisi tuli käskyttämään, puhalluttamaan, tarkistamaan henkkareita ja muuta vastaavaa... Ihmetteli ilmeisesti mitä teen ehkäpä kolmen aikaa yöllä keskellä ei mitään. No mitään ei ongelmina, eivät sen enempää kiinnostuneet, jättivät rauhaan eivätkä edes illanjatkoja sanoneet. Lähtivät autolla kieriskelemään ympäri aluetta aina välillä pöllähtäen katsomaan olenko vielä paikoillani. Mainittakoot, että rikosrekisteri on tyhjä, ylinopeussakkojakaan en ole saanut enkä parkkisakkoja. Koskaan en ole mitään näpistänyt ja luottotiedot kunnossa. Mutta kun ne pirulaiset eivät silti pidä naamasta... :?

Kerran taas olin ajamassa ja menossa pihalle hakemaan kavereita kyytiin. Siinä tien pätkällä oli ajokielto yöllä, mutta pihaanajo sallittu. Poliisi pysäytti, puhallutti ja alkoi armoton vittuilu, "onko sulla edes ajokorttia?" no hymyillen kaivoin kortin, joka syynnättiin. Sitten alkoi seuraava napina. "Tiedätkö mikä merkki tuolla on?" olin ihan ulapalla, että mitä hän mahtaa tarkoittaa ja veikkasin, että oliskohan siellä vaikkapa kolmio jossakin kohtaa... Sain kuunnella sitten miten ajoin huolimattomasti ja ties mikä oli vialla ja en taida olla edes turvallinen kuski kun en merkkejä huomaa... Ajokieltohan siellä on ja sakot pitäisi saada.
-"No eikö se pihaanajo oo sallittu sen merkin mukaan? Mä oon menossa tohon sun autos takana olevaan pihaan... siellä ne kaveritkin jo morjestelee jos näet." :D :D :lol: jumalauta mikä poliisi! Ei myöntänyt virhettään... sakko muuttui suulliseksi varoitukseksi, mutta puhutteli ja veetuili vielä muutaman minuutin miten mun pitäisi olla tarkkana ratin takana. Alkoi jo hermot palamaan ja se kuului äänestä läpi kenties jo pikkuisen... Poliisi taisi hokasta, että nyt kohta palaa proppu. Olisi voinut yllyttää, mutta lopetti veetuilun ja laski menemään sitten. parempi niin... se rekisteri on vielä toistaiseksi edelleen puhdas.

Tossa noita huonoja muistoja syviä. Lisääkin on tietenkin tuollaista seurailua, tsekkailua ja muuta kommentointia, mutta ehkä myöhemmin lisää. Kyllähän niitä hyviäkin muistoja on muutamat kertynyt. 8) Vaikkakin yleensä sitä onkin joko epäiltynä jostakin tai väärässä paikassa väärään aikaan, kun poliiseihin törmää... Ne muut kerrat (kolme ehkäpä) ovat menneet nätisti ja huumorilla jutustellen. :mrgreen:

Poliisia en enää osaa pitää auktoriteettinä, jona sitä vielä esim vuosi sitten pidin sinisilmäisenä. Pakkohan se on isoa miestä julmemmin käskyttää ja varovasti epäillä, että auktoriteetti säilyisi, mutta kun sitä ei ole enää pätkääkään... Hymyily ja kilttinä oleminen on vain pakollinen paha, jotta pääsee nopeiten tilanteesta eroon. :x

Haarukka
Tuppisuu

Post by Haarukka » Sun 21 Sep 2008, 20:07

Onhan mullakin noita kokemuksia poliiseista aina ala-aste iästä asti. Tein ehkä virheen jo sillon kun aloin pottaa röökiä liian nuorena ja esitin hirveen kovaa. valistuksissa oli pakko aina kysyä kaikista huumeista kaikkea mikä ikinä päähän juolahti. siitähän nää mut sit muistaakin aina. Joskus 6 luokalla oltiin kaiffarin kanssa tehty jotain hölmöö. meitä etsi ehkä 3 partioo joista 1 partiolla pari koiraa mukana... mentiin johki latoon piiloon toisen ne löys ja ite selvisin säikähdyksellä. lähin eteneen kun huomasin tilanteen rauhottuneen olin himaanpäin menossa kun vitun 4 partioo pöllähtää paikalle. kysyvät vaan mihin oon matkalla ja en kerenny ees vastaan ku joku niist itte vastas että putkaan...
Mitään en tunnustanu, maksuja tuli mutta lain mukaan niitäkään ei tarvinnu maksaa kun ei ollu mitään todisteita.

Sit joskus huonon psyykeen + kannabiksen liikakäytön vaikutuksesta olen ollut vitun hauras päänikanssa ja väkisin yrittänyt pitää kaikkea kasassa keskittyen kasvatteluun ja siitä sitten ilmeisesti pitäny liikaa ääntä. lopputulos kotietsintä ja n.5 kukkivaa pois ja kamat varikkoon + 180 e sakkoa.

Aamulla 5 aikaan keskel viikkoo on tullu ajeltua 60 alueella 86. tie oli tyhjä ja olin jo myöhäs töistä. tie oli suora näkyvyys selkeä. No lähtivät jostain mutkasta perään ja kehtas sanoo liikenteevaarantamiseksi vaikka liikkeellä ei ollu ketään muita kun minä. 120e sakkoo

Kännis on tullu apinoitua useemminkin joskus painitaan kaverin kans keskustassa ihan huvinkin vuoksi että päästään vittuilemaan smurffeille. joskus toki oon ollu liian yli aktiivisella tuulella ja tullu jotain rimpuiltua ja päätäräävittyä lopputuloksena = Pamppua, raudat ja putka . Syyte poliisin väkivaltaisesta vastustamisesta.

ja ompa ne joskus pysäyttäny mut ja kaverin kun oli viel puhdas rekisteri meil oli muovipussis 45cm bongi ja kummalkin varmaan joku 5 kukkaa. molemmat ihan pollys. ei muutakun putkaan vaatteet pois tarkastukseen ja kyykyyn ylös kyykkyyn ylös. parituntii ihan jääs ilman vaatteita joku toi kamppeet takas ja kysy vaan onko hyvä pilvi? naureskeli ja päästi himaan nukkuun.

Nyt en jaksa enempää kirjotella.

Happotatti
Apteekki

Post by Happotatti » Mon 22 Sep 2008, 00:04

Joskus kun olin 14, oltiin kaverin kanssa vähän viinaa kiskottu. Potkiskeltiin katulamppuja sammuksiin.
Yhtäkkiä kaveri huutaa, "kytät!" . karkuun ja aidantaakse piiloon.
Maija ajaa aidan ohi ja kuulen kuinka se kääntyy kiertääkseen korttelin uudestaan.
Hyppään siis aidan toiselle puolelle etteivät ne näkisi kun menevät oiselta puolelta ohi.
näen että maija pysähtyy rivitaloalueen keskelle (sen jonka aidan puolin ja toisin olin hyppinyt).
Menin vähän kauemmaksi aidasta ja menin kuusen alle makaan.
Toinen kyttä kävelee n.1m päästä vierestä ohi taskulampun kanssa,eikä huomannut.
Ajattelin että jospa se syynäis jonku muun reitin kautta pois, sitten kauempana oleva poliisi osoitti takulampulla mua kohti.
Kyttä ottaa niskasta kiinni, nakkaa maha edellä aidan päälle ja nostaa vielä jalatkin yli.
Sitten veivät maijan taakse työvalon alle ja käskivät tyhjentää taskut.
Taskssa avainketju ja jakoavain, sekä koulun myöhästymislappu josta kaivoi mun nimet ylös.
Sitten nurkan taakse kyselemään jakoavaimesta, ketjusta, kaverista, jostain sen kaverista, jostain sen kaverin autosta jota me kuulemma oltiin potkittu, uhaten väkivaltaisesti lyövänsä maglitellä naamaan (enkä kertonu mitään). Siitä asemalle jossa valistettiin, kuinka mua nussittaisiin perseeseen vankilassa jos en muuta elämääni.
Valehdeltaisko, että kaikki ois kohta ihan vitun hyvin?

mauseri
LD50

Post by mauseri » Mon 22 Sep 2008, 00:18

Happotatti wrote:Siitä asemalle jossa valistettiin, kuinka mua nussittaisiin perseeseen vankilassa jos en muuta elämääni.
eka kerta ku mut vangittiin ni 1,5kk olin kyttiksellä ja samat vitun kysymykset joka päivä:paljonko oot ostanu x:ltä pirii ynm. 6 eri kyttää kokeili "murtaa" mua eri taktiikoilla, paras oli se ku yks rupes raivoomaan ja sano et taidetaan laittaa sut sinne vankilaan tutkariks jos et ala puhuu, siellä saattaa sit tulla semmonen sellikaveri joka herättelee öisin:) ei vittu..repesin nauruun ja pyysin takas selliin. sillai ne kokeilee ensikertalaisia. KIISTÄ AINA, paitsi jos sioilla on selvä näyttö sua ja VAIN SUA kohtaan, niin sillon voi myöntää pikkuasioita, joista tulis kuitenkin tuomio. esim:autovarkaus, silminnäkiä, sormenjäljet..miks oisin 3 päivää kii ku pääs heti pois ku myönti? paitsi periaatteesta:) monet tutut ei myönnä vaikka jäis tyyliin savuava ase kädessä kiinni:)

Tyhmä Kansalainen
Lepakko

Post by Tyhmä Kansalainen » Mon 22 Sep 2008, 01:20

Ei koskaan saa myöntää... Sillä menee vaikeamman kaavan kautta, mutta... Eräs tapaus meni siten, että poliisilla oli valvontakameran tallennekuvaa tekijästä ja epäilty, joka oli sama kuin tallenteessa oleva henkilö... Ainoa vain, että poliisit eivät kyenneet tunnistamaan kameran kuvan henkilöä häneksi, joka oli kuulustelupöydän takana.
Kokeilivat sitten kepillä jäätä, osu ja uppos ja jätkä tunnusti olevansa kyseinen tyyppi... paskat sille kaverille.

Oon kyllä kuullut juttua, että kokeilevat tuolla tavalla kepillä jäätä ja voivat väittää kavereittesi esim jo tunnustaneen sun muuta. Kaikki voi olla täyttä paskapuhetta. Sen takia mielestäni muita ei narauteta, eikä mitään myönnetä, koska voi olla, että se "varma ja pitävä näyttö" onkin vain heikon jään koputtelua ja ilman tunnustustasi sinua ei kyetäkään liittämään mihinkään... Tosin mitä olen useimmiten jutustellut niin hommat kaatuvat yleensä siihen, että joku porukasta hajoaa ja tunnustaa... Hyvät ja luotettavat kaverit ja pieni joukko on siis se paras.

Oon ollut jengissä mukana, joka tyhjensi mm koulun käytävillä takkeja, imppasivat bensaa ynnä muuta... Se oli asia, johon otettiin pari sälliä mukaan ja luottamus pelasi. Yksikään ei kerro kellekään eikä tunnusta mitään. Rehtori ei ole ehkäpä sama asia kuin poliisi, mutta kerran kaverimme rikkoi koulusta käsienpesualtaan. Olimme ainoat noin viiden hengen ryhmä käytävällä. Äkkiä sopimus: "Se oli jo tommottiin kun me tulimme ja kukaan ei tunnusta muuta" :lol: Jokainen sälli meni yksitellen naama virneessä hymyillen rehtorin kansliaan, jossa oli luokanvalvoja, kyseisen koululuokan viereinen opettaja, joka meidät siitä vierestä löysi ja rehtori.
Jokaiselle sanottiin, että kerro kuka teki sen ja sua ei syytetä mistään, et joudu korvaamaan mitään etkä saa jälkkäriä ja arvata saattaa, että luottamus pelitti ja kaverin sana pitää... Ei meitä saatu kiinni siitä. Eikä meitä saatu kiinni muutamasta luokanovesta, jotka meni rikki eikä meitä saatu kiinni muutamasta palo-ovesta etc etc... Mä olin vain vahtimies, väijy... varoittaja. Muut tekivät likaisen homman. Mua ei koskaan syytetty mistään enkä niinä muutamina kertoina myöntänyt mitään kenestäkään, kun käry meinasi käydä ja epäilys osui meidän kohdalle.
Joskus kun jotakin tapahtui siten, että vuotta nuoremmat sällit näkivät mitä tapahtui niin heidät peloiteltiin hiljaiseksi. Kukaan heistä ei uskaltanut meidän "pahisporukan" edessä tai lähettyvillä kertoa mitään. Kävelimme oven taakse, jossa silminnäkijöiden kuulustelu tapahtui ja oven toisella puolella nassikka tiesi, että mikäli kertoo niin huonosti käy. Siitä tyyppi tunkastiin ovesta meidän keskellemme takaisin "leikkimään" pihalle. Jos luottamus ei pelitä niin uhkailu pelittää.

Ei mitään suuria asioita, mutta jokainen aloittaa pienestä. Oppii säännöt ja tavat. Yksi asia on, että pitää osata käyttäytyä normaalisti. Muistan tarinan hampun käyttäjästä, jota poliisit lähtivät varjostamaan ja hiilostamaan perässä ajaen. Tämä hampuusi teki mutkan matkaan, poliisi seurasi. Sitten hän teki toisen mutkan, poliisi seurasi edelleen ja tiesi, että kaveri käyttäytyy "hämysti"... Tyyppi otettiin kiinni ja taskut tyhjäksi.
Itseäni on hiillostettu ajamalla kävelyvauhtia vierelläni ja poliisit ovat partioineet aluetta ja katselleet mitä naamoja liikkuu, kun mulla on ollut muovipussillinen kivoja sieniä juuri poimittuna matkassa mukana. Vaikka en pidäkään tuosta hiillostamisesta niin normaalilla käyttäytymisellä vain röyhkeästi kassi kädessä kävellen ohi pääsee paljon paremmin, kuin yrittämällä muuttaa suuntaa, rikkoa rytmiä ja sulavaa sekasortoa tekemällä liian teräviä kääntymisiä. Hampuusi jäi ehkä kiinni kuumotellessaan, mutta minä en. :D

Noniin... Tarinoita kaukaisesta menneestä ja rikollista ehkäpä. Juttua riittäisi tältäkin saralta, mutta se menisi enemmän sitten sinne opettamisen puolelle kuin tarinoinnin. Juttua on aina mukava kuunella, että "miten porukka pääsi pakoon" tai "miten mikäkin toteutettiin", mutta tämä ei liene oikea paikka sille, joten suljen tämän pussukan tällä kertaa. Tarinat ja eteenkin taktiikka ja tekniikka on pirun hienoa ja jännää. :lol:
Ei tässä linnaan olla menossa, mutta jos jotakin tapahtuisi niin menisin kyllä omien sanojeni mukaan syyttömänä linnaan kuten ne muutkin. :lol: Sille on omat syynsä istua kolme päivää vaikka päivän jälkeenkin pääsisi pois. Varmat tapaukset tietenkin asia erikseen... Nimenomaan, kun sut saadaan suoraan auton ratista kiinni niin voidaan myöntää, että taidettiin ottaa jonkun toisen auto, mutta mitään muuta ei siltikään vielä tunnusteta.
Oon katellut miten nuoret kollit juovuspäissään juoksevat karkuun nähdessään poliisit tai hyppivät pusikkoon piiloon ja heti kymmenen sekunnin jälkeen huutavat lujaa "joko ne menivät?" ja nostavat päänsä esille. :mrgreen: Siitä on vielä pitkä matka ammattilaiseksi monessakin asiassa.

Dexma
Moderator

Post by Dexma » Mon 22 Sep 2008, 17:11

Tämä threadi on oikeasti hauskaa lukea... ei tässä mun mielestä mitään omakehua ole, aivan hauskaa luettavaa...

"poliisi on virhe, poliisi on virhe lallaalalalaa..."
tRip wrote:
Muistakaa et jokainen haskattu elämä on vähän sääli, koska potentiaalia meissä on ihan widusti,!

mauseri
LD50

Post by mauseri » Mon 22 Sep 2008, 17:20

Dexma wrote:Tämä threadi on oikeasti hauskaa lukea... ei tässä mun mielestä mitään omakehua ole, aivan hauskaa luettavaa...
"
sitä juuri hain kun dexmi päissään keksin tän. mun mielestä omat tekoni ovat kaikki tyhmiä, piripäissään tehtyä sekoilua, jotka mieluusti oisin jättänyt tekemättä. vihaan poliiseita sydämmeni pohjasta ja ajattelin että jakaisimme täällä jotain tapahtumia, kertoisimme vaikka omista tyhmistä teoista, kunhan muistaa sen että kertoo vain vanhentuneista tai jo kiinni jääneistä jutuista:D
uskon kuitenkin että täällä olioilla on monella kokemusta sikojen toimista.

Nexus
Psykonautti

Post by Nexus » Mon 22 Sep 2008, 23:53

Lisää juttuja ! Erittäin hyvää ajanvietettä lukea : D Itselläni kokemus, kaveri ajoi kännissä ja kyydissä 7 ihmistä itseni mukaanlukien. Ajettiin kolari ja kaikki lähtivät omille teilleen, itse lähdin kuskin kanssa ja putkaanhan meidät napattiin. Aluksi ja koko ajan minua syytettii että olen ajanut vaikka sanoin etten ollut ja piponikin oli auton etupenkillä pelkääjän puolella, kaikki muutkin auton kyydissä olleet poimittiin jostain kyytiin ja kaikille sama juttu. Kaikkia syytettiin ajamisesta ja sanottiin että muut ovat tunnustaneet ajaneesi xD Sitten kaveri tympäänty kun muita syytettiin ja tunnusti :D Itse olin n. 8h putkassa ja sinne en enään ikinä halua, erittäin karu mesta..
You Live Just Once

mauseri
LD50

Post by mauseri » Tue 23 Sep 2008, 06:22

Nexus wrote:Lisää juttuja ! Itse olin n. 8h putkassa ja sinne en enään ikinä halua, erittäin karu mesta..
joo, mut kelaa jos joudut oleen sen 8h sijaan kuukauden-kaksi siinä vitun kopissa. eka kerralla olin n. kuukauden tai puolitoista, arvatkaa monena yönä ne sammutti ne vitun halogeenivalot? KAHTENA! vittu et oli kiva nukkuu joku tyynyliina naamalla, ja putkan "kirjastostakin" tuli luettua kaikki kirjat/lehdet, mukaan lukien jotain tyttöjen hevoskirjoja:) ainut mihin en koskenut oli joku ahtisaaren kirja..tarinoita mulla riittää, postailen niitä tänne kun on semmonen fiilis. oon ollut poliisien kanssa tekemisissä kymmeniä kertoja, oikeudessa ehkä n.10 kertaa ja linnassa yhteensä n. 3,5v neljällä reissulla. mut sen vielä sanon et kytät tosiaankin kusettaa ja rajusti juuri sillai et sanoo: kaveris myönti et sä teit sen, varsinkin sillon jos ne tietää et se kaveri teki sen eikä kumpikaan puhu. sillon monet kokemattomat hermostuu ja kertoo totuuden. kyllä niillä pelleillä kikkoja piisaa, on itekin tullut opittua kantapään kautta monta asiaa. esim: kerran kytät tuli hakeen mut, ja ajattelin järkevästi piri/imovaani pöhnässä että pääsen äkkii pois jos oon suht.koht avoin. mulla oli oikeesti syy, miks piti päästä pois.(ois kussut n.5000 markan juttu) joten kerroin heille että olen käyttänyt vuoden amfetamiinia n. gramman viikossa (g päivässä ois ollu lähempänä totuutta:) ,sit tulikin kuukausien päästä syyte 50g hallussapidosta. minkä sille enää mahto ku olin jo myöntänyt käyttäneeni sen verran, en vaan siinä kuullustelussa ajatellut että ne laskee ne yhteen ja löy syytteen niskaan.

Tyhmä Kansalainen
Lepakko

Post by Tyhmä Kansalainen » Tue 23 Sep 2008, 07:08

Mä ite en oo koskaan pahemmin poliisien kanssa joutunut yhteyksiin... mitä nyt pari kertaa hiillostettu ja sen semmosta pientä vain, mutta tuosta kertomisesta ja myöntämisestä tuli yksi opetus mieleen.

Muistan tarinan, jossa oli rento ja hyvä poliisi ja hamppuveikko sitten ajatteli, että kyllä hänelle voi kertoa... Oli jäänyt tyyliin kiinni siitä, että yksi hamppu natikan alla tai muuta "elämää suurempaa". :lol: Oli myöntänyt tälle poliisille polttaneensa kolme vuotta viikottain ja kasvattaneensa saman ajan. :shock:
En muista mitä oli tuomiota tullut (Ei kai sentään vankilaa), mutta verrataan sitä, että "mä oon aloittelija, tää on eka kasvi, jonka oon koskaan kasvanut enkä oo edes polttanut koskaan" versus "Mä oon kolme vuotta kasvatellut ja viikottain poltellut säänöllisesti"... Kummastako lienee tulee kovemmat rapsut? ;)

Sama juttu tässä kuin tuossa autovertauksessani... Jos sillä hetkellä ei ole kannabista elimistössä enää ja pystyy antamaan puhtaat testit ja kaapista löytyy aurinko niin et ole koskaan poltellut ja kyseessä oli ensikasvatus siinä tapauksessa. Jos sua voidaan syyttää yhdestä asiasta vain niin on turha myöntää useampaa mennyttä asiaa.

Tietenkin vielä huumejutskista puhuttaessa et ole koskaan antanut kaverillesi, et edes maistiaisia vaan kaikki on omaan käyttöön ja käyttö on tapahtunut omien neljän seinän sisällä. Muuta on turha myöntää, kuin se mistä on jäänyt kiinni.

Ite en enää kasvattele tätä nykyään mitään laittomia puskia ja kaikki rikokset toki on jo vanhentuneita tai kiinnijäätyjä, joista viittitään puhua. Suurin osa tuttaville tapahtuneita ja niistä oppia otettu vielä kaiken lisäksi. Kasveja en ole käyttänyt nyt ainakaan vuoteen jos ei pää ja muisti ole lahonnut... Pitkään aikaan jokatapauksessa. Ainoa päihdeprojekti, joka on tulilla tällä hetkellä on tuo kotiviinitynnyri tuossa tietokoneen vieressä aromeita laskemassa. :)

Sen vaan sanon, että jos kasvattelu tapahtuu yhteisessä asunnossa jonkun toisen kanssa niin kummankin on turha myöntää mitään ja saada syytettä.
Stealth kasvatus toisen vaatekaappiin ja toinen on täysin tietämätön asiasta... Joskus on mennyt tuttavilla läpi, että toisen puoliso ei tietäisi kasvatuksesta mitään...
Toisinaan on mennyt läpi, että tietää, mutta ei ole halunnut niin lähituttavaa käräyttää (Lakihan tunsi jonkin kohdan, että vaikka normaalisti rikoksesta pitäisi ilmoittaa, niin katsotaan ettei nyt sentään pienistä jutuista puolison tartte käräyttää.)
ja tietenkin toisinaan molemmat ovat saaneet kasvatuksesta sakot ja vielä pahimmassa tapauksessa koko kasvi on punnittu huhujen mukaan varsineen päivineen ja luultavasti märkänä. Tästä saatava yhteissumma... sanotaan vaikkapa 100 grammaa on se summa, josta kummallekin on tullut syyte... Sitähän ei katsota, että se käytetään puoliksi.
Vaikka näistä jutuista voikin joutua sen kolme päivää istumaan ja saamaan paskaa niskaan niin se on parempi, kuin tunnustaa ja saada enemmän paskaa niskaan.

Oon kuullut juttua, että ennenvanhaan olisi tehty (hahaah! kokemuksia poliisin toiminnasta kohta täyttyy seuraavaksi, eli olkaapa tarkkana:) että kolmen päivän jälkeen, jonka jälkeen näistä pienistä omista kasvatuksista on pakko päästää vapaaksi on tyypi annettu kävellä parkkipaikalle asti jopa, jonka jälkeen tyyppi on ollut vapaalla jalalla ja tyyppi olisi otettu samasta jutusta uudelleen kiinni kolmeksi päiväksi. Näin ollen tulee yhteen putkeen 6 päivää istumista... Vielä löytyy kohtalaisen nuortakin porukkaa *köh köh* omasta mielestäni nuorta porukkaa, jotka puhuvat, että tällä tavalla on joskus toimittu, mutta nykyisin kuulema eivät enää tee tuota... Onneksemme.

Samaten tuo lamppujen päällä pitäminen putkassa menee kuulemani ja huhujen mukaan kidutuksen puolelle. Yöksi pitäisi saada valot kiinni. Oon joskus ennenkin kuullut, että valoja ovat pitäneet päällä ja toisinaan ovat kuulemani mukaan kasvissyöjille, jotka ovat ilmoittaneet olevansa kasvissyöjiä antaneet makkaraperunat selliin... Jos ruoka ei ole maistunut niin ei ole maistunut.
Tuo on semmosta ilkeätä toimintaa, jota kuulemani mukaan joskus tapahtuu... Ei se oo ihmiselle oikeudenmukaista ja reilua kohtelua... oli sitten turkistarhaiskun tekijä, hampun polttelija, narkkari tai murhamiesi.

Niin tuosta kuulustelusta vielä ja poliisien tavasta huijata ihmisiä... Kun oon sanonut ettei pidä myöntää mitään niin jos olet epäiltynä niin voit huijata etkä tee rikosta. Voit myöskin olla hiljaa etkä tee rikosta. RIkollisenhan katsotaan periaatteessa aina laskettelevan pientä luikuria. Jos olet todistamassa niin sinullahan on periaatteessa pakko vastata kysymyksiin totuudenmukaisesti. Tästä löytyy taas porsaanreikä. Aika peruskauraa olettaisin näiden olevan kaikille, mutta heitetään nyt tähän jospa jollekulle se olisi uutta. Kun et oo syytettynä vaan kuultavana mitä nämä poliisien hurjat kuulustelutilanteet ovatkaan niin sun ei tartte kertoa mitään minkä pelkäät aiheuttavan ongelmia tai syytteitä itsellesi tai lähiomaisillesi... Sehän oli se pykälä tai sääntö, ettei lakikaan katso, että lähisukulaista tarttis käräyttää... Oli asia mikä tahansa niin siihen vedoten vain hiljaa ("Herra poliisi. En voi vastata kysymykseenne, koska pelkään siihen vastaamisesta koituvan ongelmia joko minulle tai lähisukulaisilleni").... Niin minä tekisin. Ei ole mun tehtäväni käräyttää ketään.
Mä oon ajatellut vähän niin, että se on parempi mikäli ei tiedä liikaa (ja vaikka tietäisi) niin olla kertomatta edes sitä luikuria ja antaa heidän puhua sitten niin paljon palturia, joita syytetään... Eipähän mene sitten kertomukset ristiin vahingossakaan... tietenkin parasta olisi se, että koko porukalla on yhteinen valhe keksittynä, jossa pysytään yrittivät poliisit sitten miten kertoa, että "sun tapaistes ei kannata pudottaa sitten vankilassa saippuaa lattialle tai tulee perse helläksi" juttuja. :mrgreen:

Aukikco
Moderator

Post by Aukikco » Thu 25 Sep 2008, 19:04

Nexus wrote:Itse olin n. 8h putkassa ja sinne en enään ikinä halua, erittäin karu mesta..
Musta pudu oli kyllä aika mielenkiintonen kokemus, päädyin sinne erään talonvaltausskenaarion kautta, koettuani myös jonkinmoista poliisiväkivaltaa. Yleisolotila oli kuitenkin ennen kaikkea hilpeä, jotenkin sitä suhtautu suurella huvittuneisuudella siihen miten helvetin vakavasti osa kytistä otti koko jutun. Megainen poliisioperaatio, helikoptereita ja kaikkea, vittu miten tehokasta.

Ja putkassa nyt oli vaan mielenkiintoista - aikaa rentoutua, joogailla, ja sitten se oikeestaan jo olikin ohi.

Kyllähän osa poliisisedistä todellakin on tosi urpoja. Mutta niin on ihmisistä yleensäkin. En mä jaksa tollasten takia mitään yleistä poliisivihaa lietsoa.

mauseri
LD50

Post by mauseri » Thu 25 Sep 2008, 19:36

Aukikco wrote:
Nexus wrote:Itse olin n. 8h putkassa ja sinne en enään ikinä halua, erittäin karu mesta..
Musta pudu oli kyllä aika mielenkiintonen kokemus, päädyin sinne erään talonvaltausskenaarion kautta, koettuani myös jonkinmoista poliisiväkivaltaa. Yleisolotila oli kuitenkin ennen kaikkea hilpeä, jotenkin sitä suhtautu suurella huvittuneisuudella siihen miten helvetin vakavasti osa kytistä otti koko jutun. Megainen poliisioperaatio, helikoptereita ja kaikkea, vittu miten tehokasta.

Ja putkassa nyt oli vaan mielenkiintoista - aikaa rentoutua, joogailla, ja sitten se oikeestaan jo olikin ohi.

Kyllähän osa poliisisedistä todellakin on tosi urpoja. Mutta niin on ihmisistä yleensäkin. En mä jaksa tollasten takia mitään yleistä poliisivihaa lietsoa.
siis helikoptereita talonvaltaus jutussa? ootko tosissaan? jos oot niin kyllä poliisi osaa käyttää rahaa järkevästi.. joo ja oot oikeessa että ei kaikki poliisit oo kusipäitä, niitähän on varmaan yhtä paljon vaikka siivoojissa. mut siivoojien kanssa mulla ei oo ollut ongelmia (paitsi mutsini, heh heh), poliisien kanssa taas on, siitä "poliisi vihani" kai johtuu.

Aukikco
Moderator

Post by Aukikco » Thu 25 Sep 2008, 19:48

mauser1911 wrote:siis helikoptereita talonvaltaus jutussa? ootko tosissaan?
Jooh, laskeutuivat viereisen ison hallin katolle ja rynnäköivät kohti huonetta johon jengi oli lukittautunut, jonka jälkeen murskasivat jollain MEGA SÄHKÖ TURPO LEKALLA seinän sekuntien kuluessa. Jotenkin täysin ylimitoitettu ja naurettava meininki, mutta olihan se helvetin intensiivinen kokemus toki.

mauseri
LD50

Post by mauseri » Thu 25 Sep 2008, 19:50

Aukikco wrote:
mauser1911 wrote:siis helikoptereita talonvaltaus jutussa? ootko tosissaan?
Jooh, laskeutuivat viereisen ison hallin katolle ja rynnäköivät kohti huonetta johon jengi oli lukittautunut, jonka jälkeen murskasivat jollain MEGA SÄHKÖ TURPO LEKALLA seinän sekuntien kuluessa. Jotenkin täysin ylimitoitettu ja naurettava meininki, mutta olihan se helvetin intensiivinen kokemus toki.
heh heh, ei vittu! repesin taas täysin kun luin ton. siis on ne URPOJA! oisin varmaan kuollut nauruun jos oisin ollu paikalla.

Tyhmä Kansalainen
Lepakko

Post by Tyhmä Kansalainen » Thu 25 Sep 2008, 22:42

Mä en ollut paikalla, mutta voin vahvistaa tuon luotettavasta lähteestä kuultuna, että eräässä talonvaltaustapauksessa todellakin käytettiin helikoptereita/helikopteria. Mielelläni kuulisin itse tapauksesta enemmän tietäviltä, koska jutusta olen kuullut ohikävelijältä mitä hän on nähnyt ja kävihän asiaa hieman kommentoimassa poliisihenkilökin, joka paikalla oli ollut, mutta luonollisesti häntä koskee vaitiolovelvollisuus ja hän kertoili vain lähinnä omia mielipiteitään. ;)

Oottekos huomanneet, että poliisi tykkää nykyisin leffameiningistä ja tehdä noita ylimitoitettuja operaatioita? Näyttää ikäänkuin tavalliselle pulliaiselle sitä mahtiaan ja valtaansa. Ei siinä mitään. Varmasti on hieno kokemus, kun pääsee ulkomaiden tyyliseen mellakkaan mukaan... Toisaalta ulkomailla poliiseilla on järeämmät ja siistimmät lelut käytössä. :lol: painball pippuripallot, ne 5 litran pippurisumuttimet.... Kunnon kyynelkaasut ja ne yli metriset kepakot. :D

Ymmärrän myös tietenkin, että niin pitkään kun ei ole välttämättä kunnon tietoa uhasta ja esim eri nesteitä tai aineita on saatettu tai huhuttu heiteltyn poliisien niskaan ja epätieto on suurta niin silloin myös operaatio pitää "ylimitoittaa" ja mennä sen turvallisimman kaavan kautta.... Ja kun sen tekee näyttävästi ja suurella arsenaalilla tai vastaavalla niin se pelottaa paskat ulos osasta porukasta, provosoi osaa ja mallikansalaiselle antaa sitä turvallista kuvaa, että kyllä meilläkin osataan. :D
En muista nyt kuuluiko tähän tapaukseen tuolaisia yllättäviä muuttujia, mutta eipähän kait pollarit sitä riskiä halua ottaa mikäli sellainen on.

Aukikco
Moderator

Post by Aukikco » Thu 25 Sep 2008, 22:43

Tyhmä Kansalainen wrote:Mielelläni kuulisin itse tapauksesta enemmän tietäviltä
No mitä haluat tietää?

Nexus
Psykonautti

Post by Nexus » Thu 25 Sep 2008, 23:51

mauser1911 wrote:
Nexus wrote:Lisää juttuja ! Itse olin n. 8h putkassa ja sinne en enään ikinä halua, erittäin karu mesta..
joo, mut kelaa jos joudut oleen sen 8h sijaan kuukauden-kaksi siinä vitun kopissa. eka kerralla olin n. kuukauden tai puolitoista,.
Hajottais kyl vitusti olla noin kauan.. Koska se 8h:kin tuntui ikuisuudelta.. :shock:
You Live Just Once

mauseri
LD50

Post by mauseri » Fri 26 Sep 2008, 03:00

Nexus wrote:
mauser1911 wrote:
joo, mut kelaa jos joudut oleen sen 8h sijaan kuukauden-kaksi siinä vitun kopissa. eka kerralla olin n. kuukauden tai puolitoista,.
Hajottais kyl vitusti olla noin kauan.. Koska se 8h:kin tuntui ikuisuudelta.. :shock:
kyllä siihenkin tottuu..

Ahab

Post by Ahab » Fri 26 Sep 2008, 14:25

Tyhmä Kansalainen wrote:Tästä foorumista tuskinpa löytyy yhtään, joka ei olisi tehnyt jotakin laitonta eikö totta? Kriminaaleja tässä kaikki ollaan... Pahoja huumeiden käyttäjiä, narkkareita, etc ja silleen...
No mun mielestä joku huumeiden käyttö on vähän eri asia kuin ampuma-aseet, auto- ja tiesmitkävarkaudet, takaa-ajot ja liikenteessä sekoileminen ties missä kuoseissa. Lain rikkominen huumeiden käytön kohdalla on mielestäni perusteltua mutta lain rikkominen näissä muissa asioissa ei mielestäni ole.
Miks ei voi käyttää huumeita kiltisti?
Noi aseläpät vois ainakin jättää muualle(eikä tämä ole edes ainoa ketju jossa niitä on mainittu) kun miettii Kauhajokea, http://www.yle.fi/uutiset/24h/id102677.html tota uutista ja sitä miten poliisi on käyttänyt esim. lapsipornosensuria muiden kuin lapsipornosivujen blokkaamiseen. Helposti ylettävät toimensa tänne jos saavat verukkeiksi tollaista elämäntaparikollisuutta.

Tyhmä Kansalainen
Lepakko

Post by Tyhmä Kansalainen » Sun 28 Sep 2008, 00:35

Ahab wrote:
Tyhmä Kansalainen wrote:Tästä foorumista tuskinpa löytyy yhtään, joka ei olisi tehnyt jotakin laitonta eikö totta? Kriminaaleja tässä kaikki ollaan... Pahoja huumeiden käyttäjiä, narkkareita, etc ja silleen...
No mun mielestä joku huumeiden käyttö on vähän eri asia kuin ampuma-aseet, auto- ja tiesmitkävarkaudet, takaa-ajot ja liikenteessä sekoileminen ties missä kuoseissa. Lain rikkominen huumeiden käytön kohdalla on mielestäni perusteltua mutta lain rikkominen näissä muissa asioissa ei mielestäni ole.
Miks ei voi käyttää huumeita kiltisti?
Noi aseläpät vois ainakin jättää muualle(eikä tämä ole edes ainoa ketju jossa niitä on mainittu) kun miettii Kauhajokea, http://www.yle.fi/uutiset/24h/id102677.html tota uutista ja sitä miten poliisi on käyttänyt esim. lapsipornosensuria muiden kuin lapsipornosivujen blokkaamiseen. Helposti ylettävät toimensa tänne jos saavat verukkeiksi tollaista elämäntaparikollisuutta.
Onhan niitä erilaisia rikoksia ja eri rikoksiin suhtaudutaan eri tavalla. Ei kukaan karkkivarkautta ja raiskausta aseta samalle viivalle (ainakaan toivottavasti). Yhdistävä tekijä niiltä kuitenkin löytyy eli kummatkin ovat rikollista puuhaa... ja toisaalta huumeiden käyttö nähdään vielä niin mörkönä tavan kansalaisten silmissä, että tällaiset sivustot lienevät erittäin provosoivaa ja pöyristyttävää vaikka miten asiallisella tasolla keskustelu yritettäisiin pitää. Tietenkin sitä suuremmalla syyllä sitä imagoa ja kuvaa pitäisi parantaa ettei ihan silmiin ekana pomppaisi rivikansalaiselle keskustelut "Yskänlääkkeestä huumeen erottelu" ja vieressä komeilisi keskustelu "Miten autoradiot saa irti autosta?"

Uskallan väittää, että tällä hetkellä maamme huumeidenkäyttäjistä suurin osa käyttää huumehita aivan kiltisti. Se on ollut mielestäni pitkään jo se tietty linjaus. Tietenkin osa porukasta aina liittää siihen kaiken rikollisen ja pahistoiminnan mukaan ja pitävät esim hamputtelua kovana ja hienona asiana. Ja aina löytyy heitä, jotka eivät jaksa välittää ja varastavat kaljaa lähisiwasta... stereotypinen narkkikuva. ;) Mutta uskallan väittää, että tiedon levitessä on laittomista päihdeaineista tullut myös sitä alkoholin korviketta... Viikolla opiskellaan ja viikonloppuna vähän irtaannutaan arjesta. Se onkin hieno suuntaus! ;)

Siltikin pidän hieman moralisointia hassuna edelleen, että porukat käyttelee ties mitä aineita ja ties miten usein ja tämän jälkeen ei saisi puhua mitä tyhmää on tullut tehtyä, mistä on jääty kiinni ja miten ne seikat ovat vaikuttaneet suhtautumiseesi poliisiin jne...
Kuten sanoin, että mä oon ollut päihdevapaa jo pitkään ja tällaisena tulenkin pysyttelemään. En halua turhia ongelmia itselleni mistään laittomasta toiminnasta. Mun suurin huolenaiheeni tämän poliisin osalta on, että mä olen aina uskonut kykeneväni luottamaan poliisiin, mutta nykyisin en ole enää varma asiasta. Tähän vaikuttaa monetkin seikat tietenkin. Ei se pelkkä veetuilu ja yli-ihmisen rooli mitä jotkut vetävät (Tämä on tietenkin minun kantani. Kukaan ei voi tietää miten itse olen käyttäytynyt vaikka vakuutankin olleeni kohtelias ja kiltti), mutta poliisien lakirikkomuksistakin uutisoidaan nykyisin ja eteenkin viimeaikoina ne ovat olleet näkyvillä ja se kaikki tuohon yli-ihmisen roolin päälle laskee luottamustani entisestään.
Määrärahat ovat niin olemattoman pieniä, että vaikka halua ja intoa olisikin puuttua ja auttaa, niin resursseja ja joukkoja siihen ei välttämättä olekaan ja sitten saa vain tylyä vastausta päällensä.

Moralisointia voi suorittaa aina tietenkin moneen suuntaan, mutta jos olisi alkoholistien palsta niin pitäisin sitä vähintäänkin ihmeellisenä, että nousuhumalasta saisi puhua, mutta ei laskuhumalasta... puhumattakaan siitä, että krapulasta puhuminen toisi bannit ihmisille. Saisi puhua työntekemisestä, mutta ei siitä, että jotkut varastavat sitä alkoholia kaupasta jne.
En nyt tarkoita, että väkivaltarikokset, ryöstelyt ja päihteily olisivat sidoksissa toisiinsa, että "käytät tupakkaa, käytät kohta viinaa, ja kohta hamppua, kohta tykität suoneen ja varastat" vaan tarkoitan sitä, että osalla varmasti on tullut lieveilmiöinä muutakin toimintaa pelkän päihteilyn vierelle ja niin pitkään kun olemme jokainen oma yksilö niin mahtuu mukaan varkaita, murhamiehiä, kukkahattutätejä, pelikonsolinörttejä jne. Se kaikki ja kaikesta puhuminen on vain elämää.

Jos poliisit lukevat näitä keskusteluita ja pohtivat mitä sivustoja pitää poistaa niin ainakin itselläni on omasta mielestäni puhtaat paperit, kuten esim mauserilla (Näin esimerkkeinä, koska meistä kumpikin lienee selvästi tuonut esille, että entinen elämä on entistä elämää ja tiedon hankkiminen on vain tietoa?). Itse olen selittänyt sen jossakin päin, että myrkyt ja yrttilääkintä mua kiinnosti ja siinä sivulla sitten joskus opin myöskin päihdyttävät käyttötavat... hyvin pitkälti teoreettisella tasolla mentäessä. Samalla tavalla kaikki rikollinen tietotaito ja oppi kiinnostaa vaikka mulla ei ole koskaan aikomustakaan tehdä mitään rikollista. Se on vain niin pirun mielenkiintoista oppia miten huijaukset ja muut vastaavat toimivat. Ja olenpahan alkanut spottailemaan nykyisin myymälävarkaita ja muita kusetusyrityksiäkin helpommin. Tästä on siis aivan rehellisellä tasolla liikkuessakin hyötyä!
Olen siis fanaattinen tiedonkerääjä, joka tuntitolkulla voi lukea myrkkyjen valmistuksesta, pontikan keitosta, pankkirosvoudesta ja pommien tekemisistä, mutta mulla ei ole mitään intoa lähteä testaamaan niitä käytännön tasolla.
Samaten Mauser on sanonut, että kaikki on ollutta ja mennyttä sekoilua. Eikö historiasta saa puhua? Kuitenkin mikäli tämäkin sivusto menisi linkkuun poliisien toimesta niin todennäköisesti se menisi jo aihepiirinsä takia ilman tarkempaa tunnustelua. Ja mikäli suurempaa lueskelua tapahtuisi niin täällä ei nähtävästi kukaan ole avustamassa toisiaan kuin korkeintaan huumausainerikokseen... Itse tieto ja tiedon levittäminen ei ole rikos. Porukka tosin voi puhua miten ovat tehneet huumausainerikoksen tai rohkasta ja yllyttää toista tekemään huumausainerikoksen.

Niin pitkään kun täällä ei yllytetä ketään ja porukat eivät ihan rehellisesti puhu ellei ole jäänyt kiinni tai rikos ole vanhentunut niin tieto itsessään ei ole millään tavalla laitonta tai sen pitäisi tuoda onglemia kirjoittajalleen. :mrgreen: Eikö se jo rikkoisi sananvapauttakin vastaan mikäli sivustot suljettaisiin pelkästään sen takia, että ne sisälsivät tietoa sellaiseen materiaaliin, jota kuka tahansa kykenee kirjastosta lainaamaan tai kirjana ostamaan kirjakaupasta?
Ja toisaalta niin pitkään, kun täällä avustetaan tai yllytetään toisia rikokseen... Oli se sitten vaikka miten pieni käyttörikos niin eiköhän ne voi sivustot sen takia kiinni laittaa jos siltä tuntuu? Toisaalta tietenkin tällaista sivustoa seuraamalla ja auki pitämällä voisi olla suurikin hyöty siihen nähden, että porukka juttelee täällä avoimesti omista löydöistään ja keksinnöistään ja näin ollen poliisit kykenisivät pysymään uutuuksien jäljillä ja tietämään missä mennään. Eli perusteluita miksi epäilyttäväkin sivusto, josta ei ole välitöntä hengenvaaraa toisille voi olla joissakin tapauksissa parempi pitää auki, kuin sulkea kyllä löytyy. Vaikka poliisit eivät kirjoittelisikaan täällä niin ei se estä heitä lukemasta. ;) Vaikkakin miten hassulta tuntuukin ajatus, että joku saisi palkan siitä, että lukee "Kirjoita tänne kuha oot kuoseis" keskusteluja, jotka ovat täyttä... :lol:

Tuohon uutiseen niin mielestäni poliisille tulisi ehdottomasti antaa enemmän oikeuksia tietyissä rajoissa, kunhan ei aletan rikkomaan ihmisten perusoikeuksia ja nosteta sitä poliisia aivan yli-ihmisen asemaan. Tuntuu jotenkin hassulta, etä poliisi ei saisi tiedustella nettisivuilta ja soluttautua sinne...

Mutta jos ei aiheesta enempää. Mun mielestäni tietenkin mikäli ylläpitäjät eivät halua tämän kaltaista keskustelua tänne siitä mitä porukat ovat tehneet muutakin kuin kasvattaneet kukkia niin silloin siihen voisi heittää jonkin säännön, että "Älä puhu rikollisesta toiminnasta tai tehdyistä rikoksista!", jonka jälkeen vain bannia kaikille, jotka tätä rikkovat ja keskustelut lukkoon... Tosin olen silloinkin tasapuolisuuden puolestapuhuja, että samalla tavalla levitetään vain tietoa huumeista, mutta kaikenmoiset kokemukset olisivat kiellettyjä puhua tietenkin, koska muutkin rikolliset kokemukset olisivat kiellettyjä puhua. Miksi sallia huumeista puhuminen, joita todennäköisesti suurinosa käyttää täällä, mutta kieltää puhumasta jostakin rikollisesta, jota ei enää edes tehdä kyseisten henkilöiden toimesta? Loppujen lopuksi täältä löytyy paljon tieliikennelain rikkojia, ilman valoa polkupyöräileviä, myymälävarkaita, narkkeja ym... Täällä sitä moralisoidaan toista ja pyhistellään itteään. :roll:

(Tietenkin on erityyppisiä rikoksia ja toiset suhtautuvat enemmän kauhuissaan tiettyihin rikoksiin, kun taas toisille se ei ole mitään ja sävy on vähättelevää. Mutta siltikin edelleen... Jos tietentahtoen rikkoo lakia pienessä asiassa kuten moni tekee, niin mielestäni siinä samalla hyväksytään tietty rikollinen toiminta ja silloin pitäisi ymmärtää, että tietyissä tilanteissa jotkut saattavat tehdä muutakin rikollista toimintaa. Edelleen sanon, että näistä olisi mielenkiintoista puhua, että mitä porukat ovat tehneet, miksi ja miten, mutta mikäli ylläpito kieltää tämän niin sitten mielestäni kielletään reilusti. Natsitoimintaa saa harrastaa ja silloin se keskustelu löytää tiensä vain muualle missä sitä ei kielletä. ;) )
Aukikco wrote:No mitä haluat tietää?
Mua kiinnostaisi hieman vain tietää, että mitä porukat teki tai mitä huhua on liikkunut, että poliisit lähtivät oikein helikoptereilla paikalle esim? Oliko heillä syytä olettaa oikeasti, että sellainen operaatio voi olla tarpeen.
Samaten olen kuullut huhuja, että kyseisessä tapauksessa "aktivistit" sitä selittivät, että he olivat kunnostaneet paikkoja ja pistäneet hienoksi, että sääli kun talo menetettiin... Kuulema olivat saaneet lähinnä vain pöytäliinan paikoilleen sekä iskeneet töhrityt pahvit ikkunoihin ja se siitä kunnostamisesta mitä selittivät. Oliko kenties oikeasti tehty jotakin enemmänkin tämän paikan suhteen, jota ei vain heti huomattu?
Sitten vielä joku huhuili, että porukat olisivat ottaneet vain yhden huoneen, jonne paskoivat nurkkaan... Liekö tämäkin taas provosointia "aktivisteja" vastaan vai onko tämä kenties ollut "aktivistien" käsitys siitä paikkojen puhtaanapidosta ja kunnostamisesta? :razz:

( Huh tästä tulee taas paljon puuroa niskaan varmaan, mutta en vain oikein kykene käsittämään sitä pelkoa, että sivustot suljettaisiin mikäli joku kertoo menneestä elämästään.)

Aukikco
Moderator

Post by Aukikco » Wed 01 Oct 2008, 09:53

Tyhmä Kansalainen wrote:Mua kiinnostaisi hieman vain tietää, että mitä porukat teki tai mitä huhua on liikkunut, että poliisit lähtivät oikein helikoptereilla paikalle esim? Oliko heillä syytä olettaa oikeasti, että sellainen operaatio voi olla tarpeen.
Varmasti voi olla syytä olettaa jos päättää että pitää olla syytä olettaa. Musta se tuntui täysin ylimitoitetulta, vähän ku smash asem -mielenosoituksen toiminta. Tulee sellainen fiilis, että tärkein motiivi noin rautakätiseen toimintaan on "näyttää, mihin suomalainen poliisiorganisaatio pystyy", ehkäpä pelottaa aktivisteja, että nyt ollaan kovalla kädellä toiminnassa.

Ite kuitenkin tällaisista huolimatta luotan suomalaiseen virkavaltaan siinä mielessä, etten pidä hirveän todennäköisenä ainakaan tässä vaiheessa että joutuisi minkään täysin kammottavan väkivallanteon kohteeksi poliisin toimesta. Se ei jotenkin istu ainakaan tämänhetkiseen suomikulttuuriin. Asia voi toki muuttua. Ja stevarit ovat tietysti asia erikseen...
Samaten olen kuullut huhuja, että kyseisessä tapauksessa "aktivistit" sitä selittivät, että he olivat kunnostaneet paikkoja ja pistäneet hienoksi, että sääli kun talo menetettiin... Kuulema olivat saaneet lähinnä vain pöytäliinan paikoilleen sekä iskeneet töhrityt pahvit ikkunoihin ja se siitä kunnostamisesta mitä selittivät.
No eikö tässä nyt ole aika selvää että puhuja on halunnut olla näkemättä mitään positiivista ja siksi rynttää koko toiminnan naurettavan näköiseksi? Onkohan kyseinen puhuja muuten käynyt squateilla ennen ja jälkeen mainitun kunnostamisen?

Kyllä kaikilla pidempään olleilla valtauksilla on tehty paljon töitä mestojen viihtyvyyden eteen.
Sitten vielä joku huhuili, että porukat olisivat ottaneet vain yhden huoneen, jonne paskoivat nurkkaan... Liekö tämäkin taas provosointia "aktivisteja" vastaan vai onko tämä kenties ollut "aktivistien" käsitys siitä paikkojen puhtaanapidosta ja kunnostamisesta?
Tulee mieleen sana "propaganda".

Jos nyt telakkakadun squatista puhutaan, jossa siis toi em. helikopterointi tapahtu, niin toki siellä oli ulostamiseen oma huoneensa, kysehän on vessasta. Nurkkiin ei kuitenkaan paskottu, vaan joku oli kyhännyt hienon tee-se-itse-huussin. Tietysti tääkin on jollekin kermaperseille liikaa, mutta se taas on heidän oma ongelmansa :)

Tyhmä Kansalainen
Lepakko

Post by Tyhmä Kansalainen » Thu 02 Oct 2008, 04:05

Jep tämän tyylistä vastausta halusinkin kuulla. Kiitos paljon Aukikco!

Unohdan taas vaihteeksi tuon, propaganda sanan ja jätän omat mielipiteeni, kuulopuheeni ja kommenttini itse talonvaltauksista, niiden järkevyydestä ja motiiveista pois, koska yksinkertaisesti ymmärrän niitä tavallaan, mutta samaan aikaan olen osaltani ymmärtämättä niitä. Toisaalta oma tietouteni näistä valtaustapauksistakin on niin puutteellista, että en senkään takia halua ottaa mitään kantaa niihin. En mä vielä mikään ikäloppu ole... Nuori aikuinen vasta, mutta tuntuu, että olen elänyt niin eri maailmoissa, kuin mitä moni, että sitä on paljon poissa kärryiltä.
Sen sijaan puutun tuohon poliisin toimintaan mielummin... Tai no sen verran voin ottaa puheeksi, että haluatko kertoa miten noita taloja on kunnostettu, joita on vallattu? Tietenkin mikäli talo on toiminut pitkään vallattuna niin väkisinhän sitä ehostetaan, mutta miten nopeasti kunnostus aloitetaan ja minkä tyyppisiä toimenpiteitä se sisältää?
Ja tuo kotitekoinen huussikin kiinnostaa itseäni. Miten jätteen hävitys on hoidettu niissä? Tai onko sitä hoidettu ollenkaan? Ämpäri/muovipussi linjaa, josta vain kiikutetaan pihalle? (Niin tämä on taas sitä minua itseäni... Muut haluavat kuulla, että taloa on kunnostettu ja itse haluan kuulla lähinnä, että onko esim vuotavia kattoja paikattu / lattioita uusittu ja sen semmoista...)
Entäs oliko poliiseilla mitänä syytä olettaa, että heidän toimensa eivät olisi olleet ylimitoitettuja? Oliko joku ihminen tai taho esim uhkaillut tai vastaavaa?

Mutta niihin poliiseihin puuttuakseni.
Ehdottomasti viime aikoina ollaan menty erittäin jenkkimallilla täällä! Se johtunee osittain varmaankin siitä, että se kansa on menettänyt luottamustaan poliisiin ja siihen, että poliisit eivät puutu asioihin, joihin heidän haluttaisiin puuttua. Näin ollen, kun kovistellaan vähän niin "tavan kansalaiset" ovat tyytyväisiä, koska "kyllä meidänkin poliiseista on johonkin ja voimavaraa löytyy!!" :roll: Samalla siinä "vähän yritellään palauttaa nuorisoa ruotuun ja näyttää, että kuka määrää täällä..."
Osaan ymmärtää kyllä sen näyttämisen tarpeen ja motiivit mitkä siihen ajaa, mutta sen voisi kyllä tehdä paljon järkevämmälläkin tavalla.
Sitten vielä viime vuosien teema on ollut se "isoveli valvoo" ja uskon, että osittain näillä ylikorostetuilla iskuilla pyritään näyttämään, että isoveli auttaa, toimii, puuttuu ja on hyödyllinen... Ne määrärahat kun tosissaan on poljettu aika alas.

Nyt taas viimekertaisen kouluammuskelun jälkeen on sätitty, että mikä poliiseilla mätti ja tähän oli ehtinyt interpolikin jo lausuntonsa antamaan, että ihan hyvin ne pojat toimi.... Sitten taas sitä "epäonnistumisen" makua pestään pois tekemällä jotakin ylimitoitettua, jolla haetaan sitä kansan luottamusta ja turvallisuuden tunnetta takaisin.

Itse en anna sitä luottamusta, koska vaikka mä en mitään varastelusta ja sensemmoisesta rikollisuudesta tiedä ja miten poliisit siellä yliampuvat ja tekevät, niin väkivallasta tiedän sen sijaan turhankin paljon... Kökkö juttu on siinä, että poliisi puuttuu vasta, kun tapahtuu tai on tapahtunut (Yleensä vasta, kun on tapahtunut). Pelkkä, että kohta tapahtuu ei paljon hetkauta heidän korviaan yleisesti ottaen, koska silloin vielä mitään rikollista ei ole tapahtunut johon voitaisiin puuttua.
Yleensä sitä on kummatkin osapuolet olleet ottamatta ollenkaan poliisiin yhteyttä, koska oma väkivalta, uhkailu ynnä muu toiminta toimii paljon paremmin, kuin poliisit ja sen jälkeen siinä on jo omakin lehmä ojassa eikä halua ottaa yhteyttä poliiseihin.

Itse aikoinaan myös olin ottamatta yhteyttä poliiseihin ja olen sopeutunut siihen tapaan, että hommat hoidetaan itse kotiin (Mulle ei edes tullut poliisit mieleen, koska hätä oli juuri käsillä eikä poliiseille aikaa. Itse piti itseään auttaa. Se kymmenen minuuttia poliisi on väkisinkin myöhässä... tai maalla kuten meillä se nopeasti paikalla tarkoitti 40 minuuttia... Siinä ehtii tilanne olemaan jo ohi ja nokka verillä ja silmä poskella. Olenpahan todistanut miten eräs väkivaltainen kaveri oli tullut ikkunalasista läpi ja poliisit pääsivät yli 2h päästä vasta paikalle... Silloin olin vasta itse lapsi ja voin sanoa, että se 2h oli aika helvettiä!) Tämän jälkeen olen nähnyt paljon tuttavapiirissä miten ne kuvitelmat romuttuvat, kun jotakin tapahtuu tai meinaa oikeasti tapahtua ja juostaan poliiseille turviin, niin poliisit vain tuuppasevat selästä takaisin ja toivottavat onnea matkaan.
Olenpahan itsekin joskus käskenyt porukkaa poliisin juttusille, koska olen puhtaasti uskonut, että "no nyt viimeistään niiden on pakko tehdä jotakin..." Esimerkiksi kerran eräällä ystävällä oli vanhempiensa velkojen takia "hieman" ongelmia isojen poikien kanssa... Poliisit kaiken vakuuttelun jälkeen ainoana turvana myönsivät luvan pippurisumutteelle... Muistinko mainita, että pyssyjäkin niissä piireissä liikkui ja vakava vahingoittaminen ellei jopa tappaminen oli uhkana. Kyllä sen poliisitkin tietävät, että ei siinä sumute niin paljon auta vaikka tyhjää parempi onkin, mutta kun ei muuta voida tehdä niin ei voida. :shock: Omankädenoikeus on se muotisana näissä jutuissa. Hyvät ystävät ovat myöskin kultaa...

Onneksi tietenkin tämän tapaiset jutut ovat harvinaisempia. Mutta toisaalta sen takia nimenomaan se syökin sitä poliisin uskottavuutta niin loistavasti! Mitään laitonta ei itse saisi tehdä, lain antamilla keinoilla ei oikein pärjää ja poliisi ei voi puuttua vielä juuri sillä hetkellä, kun poliisista olisi eniten apua. :? Se ei luottamusta paranna. Poliisiin ollaan niin harvoin yhteydessä ja kynnys soittaa on kohtalainen monelle. Sen jälkeen, kun se kynnys on mennyt rikki niin se tosissaan alentaa luottamusta ettei mitään tapahdu ja olla heti kissojen ja koirien kanssa paikalla.
Tietenkin mikäli mennään ja otetaan se laki omiin käsiin niin sillä saadaan erittäin kovia tuloksia aikaiseksi. Itse teini-iässä niin tein... Niistä on jo yli se 10v aikaa niin voin sanoa rehellisesti pistäneeni porukkaa turpaan ja kainalosauvoille. Tuli muutaman kerran katseltua puukkoa väärältä puolelta ja totuttua siihen tuntemukseen....
Näin myöhemmin ajateltuna olisi ollut ehkä järkevintä pistää poliiseja kehiin ja ottaa itsekin muutama syyte niskaan, mutta tyhmä kun olen...

Pakko muuten sanoa, että vaikka poliiseihin ollaan yritetty ottaa juuri väkivallan takia yhteyttä, niin koskaan en ole väkivallan takia joutunut ongelmiin poliisin kanssa. Eli niistä ei ole kokemuksia kertoa. Ja ihan hyvä se on lopulta, että en ole saanut poliisien toimesta sitä "väkivaltarikollinen" merkkiä otsaani. Vaikka mä en enää joudukaan väkivaltaa käyttämään selviytyäkseni niin kyllä sen huomaa, että se pään aukomisen kynnys takaisinpäin ja uhkaavaan tilanteeseen väkivaltaisesti reagoimisen kynnys on erittäin vähäinen.

Tietenkin taas pakko sanoa, että siihen nähden, että paljonko poliiseja on tässäkin paikkakunnassa niin he saavat loistavaa työtään tehtyä! Eli jotakin hyvääkin löytyy siitä välttämättömästä pahasta ja olen tyytyväinen, että mokomukset ajeskelevat tuolla pihalla vaikkakin se aina vattanpohjasta ottaa omalla tavallaan, kun joutuu valvovan silmän alle. Sitä tavallaan ei kunnioita, mutta heidän työtään ymmärtää ja arvostaa.

mauseri
LD50

Post by mauseri » Thu 02 Oct 2008, 22:10

pakko laittaa tää tänne:

Tämä on niin uskomattoman hauska juttu, pakko kirjoittaa tänne lainaten Alibi-lehteä vapaasti

"Pelkistäen Äänekosken poliisilaitoksella tapahtui seuraavaa: Poliisi söi pullia, tuli humalaan ja ajeli tokkurassa miten sattui, kunnes törmäsi Suolahden poliislaitoksen autotallin oveen.
Että tuli pullista humalaan?
Eräs Sukevan keskusvankilassa istuva vankeusvanki oli haastettu käräjille, minkä vuoksi hänet oli tuotu Äänekosken poliisiputkaan odottamaan jutun käsittelyä. Mies pyysi tyttöystäväänsä tulemaan tapaamaan poliisilaitokselle. Mukaan piti ottaman kahvia ja vähän pullaa. Leivontaohjeet oli annettu tarkasti etukäteen.
Sukevan mies odotti kahvia ja pullaa turhaan, sillä Äänekosken poliisilaitoksella ollut komisario kielsi jyrkästi kaikkien elintarvikkeiden viemisen vangille. Asiasta nousi melkoinen rähäkkä, jolloin pullat joutuivat lopulta roskakoriin.
Paikall oli kuitenkin sellaisen kotikasvatuksen saanut virkamies, jonka mielestä leipäviljaa ei pitänyt tuhlata mokomalla tavalla.
Pullapussi jäi pöydälle ja pieni välikohtaus unohtui iltapäivän kuluessa. Kun tuli kahviaika, pullat olivat kuin tarjottimella. Parempi ne oli syödä kuin heittää roskien mukana kaatopaikalle."

"Kaksi konstaapelia hakeutui terveyskeskukseen huomattuaan, ettei kaikki ole kohdallaan (pullan syömisen jälkeen). Kolmas pullia syönyt sen sijaan päätti lähteä poliisin autolla Suolahteen. Matkaa oli kymmenisen kilometriä, minkä aikana ylikonstaapelin olotila syveni ja ajosta ei ollut tulla mitään.
Auto pääsi perille, mutta Suolahden poliisiasemalla se jysähti takapihalla autotallin ovea päin.
Ulos astui hoiperteleva ja omituisen oloinen ylikonstaapeli, joka työkavereiden toimesta ohjattiin terveyskeskukseen.
Aavistukset vaivojen alkuperästä kävivät nopeasti oikeiksi ja surkuhupainen soppa oli valmis."

"Mikä makupala lehdille! Ja kadunmiehille... Kansaa nauratti kovasti, mutta poliisimiehet kiristelivät otsaansa. Että pitikin sattua..."

HAH HAH HAA! tehkää piripullia ja viekää ne tutkareille että siat toimii nopeemmin :D