Huumekuolemat

Kertomuksia, pohdintoja ja ajatuksia kokemuksista eri tajunnantiloissa.
lixcc
Psykonautti

Re: Huumekuolemat

Post by lixcc » Thu 22 Nov 2012, 21:42

joo juurikin sitä tarkoitin että on komboteltu. Oma käsitys ainakin on että buprenorfiiniin ei voi yksistään kuolla, ellei ole allerginen itse aineelle.
"Elämästä saa ja pitää nauttia joka päivä. Matkustaminen on keino muistaa se." -Riku Rantala.

frapathea

Post by frapathea » Thu 22 Nov 2012, 22:01

lixcc wrote:Oma käsitys ainakin on että buprenorfiiniin ei voi yksistään kuolla, ellei ole allerginen itse aineelle.
Voi teoriassa, mutta vaatii korkeita doseja. Ilmeisesti LD50 rotilla IV 26mg/kg (muita reittejä vielä suurempi; jopa >250mg/kg), ja jos tuota yleensä vedetään milligrammoissa mitattavina määrinä... Toimivan annoksen ja tappavan annoksen ero on kohtalaisen suuri.

maikkum

Post by maikkum » Fri 23 Nov 2012, 10:52

Pohjoisen kotihuudeilta on lähtenyt kolme ystävää, subu+viina+benjot yhdistelmällä. Yks on tapettu velkojen vuoksi, yks hirttäytynyt ja yks ampui itsensä.

Sit sillon ku oli 13-vuotias luokkakaveri tappoi itsensä vetämällä rälläkällä kaulan auki. Tää ny ei liittyny douppiin vaan jeesukseen, ja lestadiolaissukuun, ehkä ne voi romuttaa kuitenkin yhtä huolella kuin huumeet?

Kurimus
Tuppisuu

Post by Kurimus » Fri 23 Nov 2012, 12:12

Yksi rakas vanha ystävä kuoli viime kesänä johonkin myrkky piriin, ja toinen oli neljä päivää teholla siitä.

R.i.p vanha ystäväni. :cry:

Voima
Lepakko

Post by Voima » Fri 23 Nov 2012, 13:15

Kyllähä noita frendei lähtee douppii sellast tasast vauhtii, mut kai sen vaa hyväksyy ku ite käyttää, ett sellast se on.
Astun ulos asunnosta, kastan jalat kuraloskaan, taas uusi päivä mikä ei tuu takas koskaan.

Psychonautilus

Post by Psychonautilus » Fri 23 Nov 2012, 21:11

Toissapäivänä kävi hyvin, hyvin lähellä ettei paras ystäväni olisi kuollut käsiini heroiiniyliannostuksen takia. Kateltiin telkkaria vähän nuokahdellen, mut välissä oli nojatuoli enkä nähny frendiä.

Alko pikkuhiljaa kuulumaan vaan sellaisia korahduksia, kun kaveri haukkoi henkeä, n. 30-60 sek. välein, ja kelasin ettei kaikki oo kunnossa. Kaveri nuokahtelee pitkin seiniä, kopautellen päätä koko ajan ties mihin, ja on yltä päältä hiessä, huulet sinisenä. En tuntenut pulssia, hengitys pysähtyi.

Siihen sitten paniikissa elvyttämään - edes lanssia en tajunnut soittaa, en osannut ajatella yhtään - mut onneks EA-1 on käyty ja suht. tuoreessa muistissa. Nelisen minuuttia tekohengitystä ja painalluksia, ja kaveri havahtui henkiin. Bupreakin olisi jossain ollut mutta kaveri ei jaksanu aikaisemmin etsiä, kun sanoi ettei me sitä tarvita... Enkä alkanut siinä ruveta etsimään.

Vittu miten lähellä kävi. Must tuntuu etten enää ikinä rännää herskaa. Ja jos kuulen frendin puhuvankin siitä, taidan käydä lyömässä lättyyn. Vittu mikä säikähdys - ens kerralla ei ehkä olla niin onnekkaita.

Pen
OD

Post by Pen » Fri 23 Nov 2012, 21:19

Itselläni ei ole kuin yksi kokemus, ja sekin oli puolituttu lähinnä IRC:n puolelta, mitä nyt pari kertaa tavattiin päihteilyn, saunomisen ja chillailun merkeissä. Surullisinta tässä on se, että kaveri hukkui käsittääkseni selvin päin tuossa pari vuotta sitten (en itse ollut paikalla joten en tarkkuudella tiedä)

Mutta on kyllä kova ikävä mahtavia IRC keskusteluja ja niitä pari iltaa mitä yhdessä vietettiin. Levätköön rauhassa. Täälläkin ja varsinkin päihdelinkin puolella käsittääkseni kyseinen henkilö oli aika tunnettu.

VXA
Kameleontti

Post by VXA » Sat 24 Nov 2012, 04:18

Psychonautilus wrote:Toissapäivänä kävi hyvin, hyvin lähellä ettei paras ystäväni olisi kuollut käsiini heroiiniyliannostuksen takia. Kateltiin telkkaria vähän nuokahdellen, mut välissä oli nojatuoli enkä nähny frendiä.

Alko pikkuhiljaa kuulumaan vaan sellaisia korahduksia, kun kaveri haukkoi henkeä, n. 30-60 sek. välein, ja kelasin ettei kaikki oo kunnossa. Kaveri nuokahtelee pitkin seiniä, kopautellen päätä koko ajan ties mihin, ja on yltä päältä hiessä, huulet sinisenä. En tuntenut pulssia, hengitys pysähtyi.

Siihen sitten paniikissa elvyttämään - edes lanssia en tajunnut soittaa, en osannut ajatella yhtään - mut onneks EA-1 on käyty ja suht. tuoreessa muistissa. Nelisen minuuttia tekohengitystä ja painalluksia, ja kaveri havahtui henkiin. Bupreakin olisi jossain ollut mutta kaveri ei jaksanu aikaisemmin etsiä, kun sanoi ettei me sitä tarvita... Enkä alkanut siinä ruveta etsimään.

Vittu miten lähellä kävi. Must tuntuu etten enää ikinä rännää herskaa. Ja jos kuulen frendin puhuvankin siitä, taidan käydä lyömässä lättyyn. Vittu mikä säikähdys - ens kerralla ei ehkä olla niin onnekkaita.
Todella, todella vitun mahtavaa että kaveris selvis. :cheers:

MUTTA selitä mitä sillä buprella ois tehny?
Jos metsään haluat mennä nyt,
niin takuulla pajautat.

Kolme likaista hippiä hiisas näin, piippu kiersi ringissä eteenpäin. Ja koska hatsia oli paljon niin, kutsuivat he messiin yhden pajapään.

Kuoseissa taju ajantajusta heikkenee.

Feya
OD

Post by Feya » Sat 24 Nov 2012, 05:04

VanXskua wrote: Todella, todella vitun mahtavaa että kaveris selvis. :cheers:

Suboxone, jossa on buprea ja naloksonia, auttaa kumoamaan yliannostuksen hengityslaman ja sillä on pelastettu monia henkiä, etenkin heroiini-yliannostuksissa. Naloksonin vahva sitoutuminen μ-opioidireseptoriin lopettaa siis muiden opiaattien toiminnan, ja pelkkää naloksoniinia sisältäviä tuotteita käytetään usein tähän tarkoitukseen varsinkin sairaaloissa, mutta xone on se jota on yleensä normikäyttäjän käden ulottuvissa.

Psychonautilus

Post by Psychonautilus » Sat 24 Nov 2012, 05:49

Feya wrote:
VanXskua wrote: Todella, todella vitun mahtavaa että kaveris selvis. :cheers:

Suboxone, jossa on buprea ja naloksonia, auttaa kumoamaan yliannostuksen hengityslaman ja sillä on pelastettu monia henkiä, etenkin heroiini-yliannostuksissa. Naloksonin vahva sitoutuminen μ-opioidireseptoriin lopettaa siis muiden opiaattien toiminnan, ja pelkkää naloksoniinia sisältäviä tuotteita käytetään usein tähän tarkoitukseen varsinkin sairaaloissa, mutta xone on se jota on yleensä normikäyttäjän käden ulottuvissa.
Jep. Jos täysagonistista on öyskätty, voi sen usein perua lyömällä buprenorfiinia. Edes Suboxonea ei tarvitse käsittääkseni välttämättä olla; naloksoni on "the" vastamyrkky, mutta buprenorfiinilla on sitäkin korkeampi affiniteetti mu-opioidireseptoreita kohtaan, ja sekin syrjäyttää siis suurimman osan muista täysagonisteista.

EDIT: Välittömät reflat siitä saattaa iskeä kun mennään täysagonistista osittaisagonistiin, mutta on se ihmishengen väärti.

Ja tosiaan vitun mahtavaa, että selvittiin säikähdyksellä. Ekaks oli vähän sankari olo, ku pelastin jonku hengen, mut sit ku se kiitti mua siitä, tuumasin et "No mitä muutakaan mä oisin tehny?""

SadPanda
LD50

Post by SadPanda » Wed 23 Oct 2013, 11:24

Ensimmäinen ystävä joka oli tuolloini 2005-2007 yksi parhaimmista ystävistä.. hengailtiin 247 ja tuolloin poltettiin hatsia , syötiin lääkkeitä ja juotiin viinaa isosti, subua myös tämän henkilön kanssa otettiin iv dormicumin kans eka kertaaa (huhhuh siit on aikaa)..
Noh kuitenkin lähettiin juomaan 50km täältä vieraaseen kaupunkiin tai kylään. Meillä oli tuolloin 40kpl 2mg xanoreita (telaketjuja) noh muistan sen ku mentiin sinne ja syötiin niitä telareita, Noh sit sinne ilmesty juuri virosta tullut kaveri jol oli mukana saarenmaa 80% viinaa vai olikohan 60. Noh kumminkin muisti pätkii tosi paljon Siltä illalta käytyyn baareis oltiin ihan sikahumalassa ja sekasi (buprea ei otettu,(ei aina vaadi hengen menoon subu+viina+bentso kombo, pelkkä viina ja rauhottavat riittää :down: :x )

Menin aamulla herättelemään tätä sälliä (ystäväni nukkui mahallaan) Niin potkin sitä muka humoristisesti ylös et nousehan läski ylös, noh käänsin sen ja hän oli ihan sininen. Hyi helvetti et mulla on häntä ikävä..juuri sytytin kynttilän hänen muistolle! Todella ystävä, lämmin sydäminen, oikeudenmukainen, nallekarhu joka oli ystävä paikallaan.. rip. Ikävöiden panda 0/mis ikinä sit oletkin ..

Sitten meni 3v ja lähti toinen ystävä, hänen kans vedeltiin yleensä aina vaan pevekkiä mut sitäkin hauskempaa oli ja tiedettiin ja tunnettiin sen myrkyn merkeissä! Noh se taas meni niin et näin viimisen kerran sitä ku tuli tuomaan mulle pevekkii ja etyyliä,, hän oli aika pahassa jamassa ja tuli sit jotain riitaa.. Noh menee 2vrk kun puhelin soi että se on kuollu .. Hän oli samanlainen pvhörhö ku mä, aina vedossa ja aina vedoilla. Mutta inhimillisyys oli hänellä säilynyt vaikka kiskokin kokoajan sitä. Hän oli vielä nuori 20v kunkuoli, juuri täyttänyt. R.i.p muistoissa aina vetovahtisi panda.

Ja nyt puolitoista vuotta sitten yksi parhaimmista ystävistä (huom ei edes käyttänyt huumeita mutta viinaa hän joi )

Se tapahtui mun asunnolla kun lähdettiin käymään kylässä ja tultiin takas ni oli sit nukkuku pois! Tuolloin aloin liettimään vakavasti et elääkö mussa joku pahuus ku näitä parhsimpka ystäviä kuolee ja aina mä löydän kuolleen ne. Et mikä vittu täs mättää! Hänellä oli ollut keuhkosyöpä nuorempana ja keuhkoissa sillä jotain oli.. Hän oli mua parivuotta vanhempi 30v ja risat.. vanhempi ja viisas mies. Joka oli kans hyvä sydäminen eikä varmasti tehnyt pahaa kellekkään! Ikuisesti myös sinäkin jos näät tän ni minun mielessä! <3

Sitten näitä tutkarikuolemia on 3 ketä tiedän, mutta he eivät olleet niin rakkaita mulle kun nämä edellä mainitut. Mutta hauskaa heidän kanssa oli aina kun näissä douppipiireissä ja meiningeissä nähtiin! Myös heidän toivon olevan paremmassa paikassa nyt. Surullisia asioita. Huh huh!
[17:14] <bong_aqua> oot kyllä kohtuukäytön ruumiillistuma

kuumottelija
Lepakko

Post by kuumottelija » Sat 23 Nov 2013, 17:51

Itse meinannut lähteä kokemattomana (3. x?) Subua 6 mg (osa suoneen), valtava määrä alkoa ja 1500? mg Lyricoita. Bussissa olin vain oksentanut ja lysähtynyt. Onneksi bussissa oli viimeisenä vuorona reilusti väkeä ja kaveri omasi ensiaputaidot. Tästä seurannut aspiraatiokeuhkokuume meinas viedä hengen vol.2.

Nyt tuleekin mietittyä, kuinka monesti sitä tulee jäätyä yksin kotiin hirveissä kuoseissa...

gaia
Kameleontti

Post by gaia » Thu 26 Dec 2013, 19:48

Pakko kai se on nostaa kortensa kekoon tämänkin suhteen. Itseltä on lähtenyt kyllä niin paljon frendejä että oikeen vituttaa. Nopea laskutoimitus on yhdeksän henkilöä 6 vuoden aikana. Osa oman käden kautta ja osa muiden.

Itse tosin olen kyllä meinannut pari kertaa potkaista tyhjää niin mielipuolisen itsetuhoisilla huumekoktaileilla että saa vaan kiittää jotain ylempää että on ylipäänsä vielä elossa. Ensikosketus siihen että meinasi potkaista tyhjää oli kun olin toista kertaa elämässäni ottanut Buprenorfiinia. Siinä oli muutenkin Bromo Dragonflylla valvottu yö takana, jolloin tuon bupren otin. Sitten menin fiksuna poikana vielä ottamaan päälle 10mg xanoria (en siis omannut minkäänlaisia bentsotoleja tähän aikaan) että varmasti tulee uni. No kaveri onneksi heräsi siihen kun oksensin unissani ja henkihän siinä olisi lähtenyt jossei toinen olisi herännyt siihen kakomiseen.
Vai toimiiko?

growy
Kameleontti

Post by growy » Sat 10 May 2014, 13:18

Ei huvittaisi näistä asioista puhua, mutta kannan myös korteni kekoon ; Multa myös tippunut valitettavasti kavereita tähän ikään mennessä ihan vitusti liikaa...
Huumeisiin liittyviä kuolemia taitaa olla 4...
Eka kuoli subu-viina-benzo komboon 19 vuotiaana, yhteisen ystävämme vessaan. Lepää Rauhassa missä ikin sit ootkaan. SKJ 4 Life.
toka meni Oxycontin+Benzo+Lyrica komboon 22-vuotiaana. Lepää Rauhassa, toivottavasti sun on parempi siellä...
Kolmas kuoli Subu + Benzo komboon. 21v. Lepää Rauhassa,
Neljäs ammuttiin kaverinsa asuntoon kun piripää flippas valvomisesta, 21v. Henkilö oli juuri tätä ennen alkanut järjestämään elämäänsä parempaan kuntoon, Facebookissa luki silloin näin " Kiitos teille kaikille jotka ootte seissyt tukena tässä " Kunnostautumisessa", ilman teitä tuskin olisin tähän pystynyt!" Sitten tosta pari päivää ja mulle soitetaan että hänet on ammuttu. Ilman syytä. Lepää Rauhassa.

Ikävöiden kaikkia kuolleita kavereita ja lähimmäisiä, onneks ton enenpää ei oo huumeisiin kuollut mutta niiden " jälkiseurauksiin " kyllä.....
Ulottuvuuksien kuvitteleminen on meille vaikeaa, koska elämme kolmiulotteisessa avaruudessa ja kiidämme ajan mukana eteenpäin.

reseptorit
Karvakuono

Post by reseptorit » Mon 20 Oct 2014, 01:05

LeeviON
Lepakko

Post by LeeviON » Wed 10 Dec 2014, 13:47

reseptorit wrote:http://www.kaleva.fi/uutiset/kotimaa/yk ... va/678208/ siinä meni yks tuttu.
18-vuotias :cry:

Itellä meni viime syksynä enemmänkin tuttu kuin kaveri tai ystävä, mutta 24v ja jätti jälkeensä kaksi muksua ja naisen. :/
zero wrote:mikset saatana menis työhaastatteluu? minä vedän lippuviinan ja kourallisen tennareita ja työkkärii. mikset sinä menisi EDES TYÖHAASTATTELUUN? ET SÄ SITÄ DUUNIA KUMMINKAA SAA!
Not even milk can stop me now!

Blackened
Apteekki

Post by Blackened » Fri 25 Mar 2016, 14:51

Nuoruuden kaveri hakattiin kivellä kuoliaaksi Oulussa monta vuotta sitten. Muistaakseni tutkinnassa oli laskettu yli 50 iskua eripuolille ylävartaloa ja päätä. Ei varsinainen huumekuolema, mutta muistaakseni oli ihan mitätön douppivelka minkä takia tapettiin. Kai tämän voi huumekuolemaksi laskea. Tämän voi modet poistaa jos kokee tämän olevan asian ohi.

Toinen oli ystävän puoliso. Olivat illalla saunoneet ja ottaneet olutta ja siideriä sekä xanoreita "normaalin" määrän, eli ei mitään taju-kankaalle-annosta. Menivät nukkumaan illalla. Aamulla heräsi pelkästään mies, nainen oli kuollut yöllä hengityslamaan.

Kolmas tapaus oli vastaava kuin tämä toinen. Raskaana olevan naisen (tuttavani) isä kuoli yöllä nukkuessaan yliannostukseen/hengityslamaan.

Nämä olivat kaikki tosi paskamaisia juttuja. Ensimmäinen herätti vihaa, mikä vittu ihmisiä vaivaa; tapetaan muutamien kymppien takia... Kaksi jälkimmäistä olivat todella surullisia juttuja, aivan hirveä ajatus että he ovat aamulla heränneet kuolleen puolisonsa, kalman kankean ruumiin vierestä. :/
Cogito, ergo sum

Asystole
Lepakko

Post by Asystole » Fri 08 Apr 2016, 18:11

Ketju oli rankkaa luettavaa. Aina nää koskettaa, vaikkei edes tuntisi tyyppejä. En ehkä vastaisi tähän ketjuun muuten, mutta tulipa taas tänään mietittyä vuonna 2002 kuollutta ystävää. Voi hyvän tähden että voikin olla ikävä edelleen. Kyseinen ystävä ei varsinaisesti huumeisiin kuollut, vaan hyppäsi piripäissään parvekkeelta. Vähän epäselvää on, oliko kyseessä itsemurha vai yllytettiinkö / uhattiinko / painostettiinko häntä. Poliisia tapaus ei kauheasti kiinnostanut. Eihän se ollut heille kuin yhden narkkarin kuolema.

90% tyypeistä, joiden kanssa hengasin 90-luvulla huumeporukoissa on jo haudassa. Huumekuolemia, itsemurhia, tappoja. En välillä oikein tiedä kuulunko onnekkaisiin vai epäonnekkaisiin, kun olen itse yhä elossa.

Yksi rankimmista kokemuksista oli ehkä se, kun omin silmin näin kuinka nuori äijä ampui itseltään aivot pellolle. Siinä mun silmien alla. Viinaa oli juonut ja bensaa impannut. Sijoittuu 90-luvulle tämäkin tapaus. Silloin kovat jätkät veti herskaa ja pikkupojat imppasi. Se oli ajan henki.

Rauha kaikille.
I'd rather be hated for who I am, than loved for who I am not. - Kurt Cobain

erica
Tuppisuu

Post by erica » Sat 21 May 2016, 14:43

:love: Karua luettavaa ketjun kirjoitukset :cry:

Omasta tuttavapiiristä on karsiutunut vuosien varrella liiankin monta hyvää kaveria, pari löytynyt kämpiltänsä elottomana. Yksi hyppäsi junan eteen ja kaksi eri aikaan samalta samalta sillalta, taustalla ilmeisesti liika valvominen/skitsoilu tms.

Omiin käsiin kuoli joskus -90 luvulla kaverin 16-17v. tyttöystävä, joka ilmeisesti oli vetänyt totaali överit alkoa ja ties mitä muuta. Vessan lattialla yritin oksennuksen seassa elvyttää kaverin soittaessa lanssia... Lopulta meni vaan ihan veltoks ja ei auttanu enää mikään. Vieläkin muistan kuinka juttu pyöri pitkään mielessä ja unissa..

Omalle kohdalla pahimmat jutut on sattunu muutama vuosi sitten kun ensin hyvä ystävä kuoli jossain narkkikämpässä ilmeisesti johonkin myrkkypiriin. Tuntui ihan epätodelliselta että kaveri yhtäkkiä on poistunut joukosta kun hetkeä aikaisemmin oli just juteltu ja kaikki oli ok.

Pahin juttu siten viimeisenä on oman miehen kuolema Joulun alla -11. Oli työreissun puolesta reilun 200 kilsan päässä ja puhelimessa just oltiin puhuttu että nukkumaan on menossa ja parin päivän päästä nähdään ja haetaan hänen exältään muksut meille Jouluksi. Olipa sitten viimeinen kerta kun puhuttiin.. Seuraavana päivänä ei saanu mitään yhteyttä ja sieltähän tuo sohvalta hengettömänä löytyi :cry: Ruumiinavauksen perusteella veressä bentsoja, vähän alkoa, mutta määrät ihan kohtuullisia. Oli vaan maksa / munuaiset vanhalla narkilla niin lopussa että se oli kerrasta poikki juttu kun lähdön aika tuli. Muksuille hirvee uutinen ja itekkin olin ihan pihalla monta kuukautta. Ikävä on vieläkin ja tyhjän paikan jätti vuosiksi eteenpäin tällainen odottamaton äkkilähtö .

Levätköön rauhassa J & muut :love:

heihoi
Lepakko

Post by heihoi » Tue 30 Aug 2016, 22:44

Oon todella pahoillani teidän kaikkien menetyksistä, otan osaa :(
Mun mielestä kaikkien käyttäjien tekis hyvää lukea tätä ketjua, että ymmärtää olla varovainen aineiden kanssa. Tai mua ainaki herätteli tää koska olen ite ottanu jotai kertoi melko lähelle näitä annoksia mihin ihmiset on kuollu. Ja jos omasta tuttavapiiristä ei oo kukaa ikinä lähteny, ni varsinki nuoremmilla voi tulla sellanen haavoittumattomuuden harha että ei mihinkää huumeiden edes voi kuolla ja sitte käyttää kaikkee tosi holtittomasti kunnes sitten käykö huonosti.

Kimurantti
Psykonautti

Post by Kimurantti » Sat 03 Sep 2016, 05:37

Joo on kyllä karua luettavaa, mutta näinhän se menee. Osanotot myös kaikille läheisiä menettäneille, itseltä lähti viimeisin kaveri pari vuotta sitten kiikkuun pitkällisen säätämisen jälkeen. Vituttaapi..
The music was new
black polished chrome
And came over the summer
like liquid night.

Chess
Karvakuono

Post by Chess » Wed 26 Oct 2016, 18:04

Voi voi.
Tämä on minulle todella surullinen aihe.
Minulta lähti ensimmäinen ystävä vähän yli 3kuukautta sitten ja hän oli vasta 20vuotias.

Hänen kuolemansa dramaattisuutta ei omalla kohdalla todellakaan vähentänyt se, että me suunniteltiin edellisenä päivänä sitä että muutettaisiin kahestaan asumaan... Oli jo käytännössä varmaa, että me tultaisiin asumaan seuraavat 5-6kk saman katon alla.
Tiedossa oli kyllä, ettei hän kovin pitkäikäinen kaveri ole, kun kirjaimellisesti joka ikinen päivä hän veti kaikkea vuosia.. Mutta hänellä oli menossa asiat parempaan suuntaan..

Onneksi saatiin keskusteltua ja käsiteltyä hänen kuolemaansa hänen ystävien kanssa, joita en tuntenut mutta he tiesivät että olen hänen ystävänsä.

2015 minulla oli vielä kaksi tärkeää ystävää ja kaksi hyvää kaveria, nyt minulla ei ole ainuttakaan ystävää/kaveria.
Minä kuuluin tosi pieneen ystäväpiiriin vielä silloin, jossa oli minun lisäkseni kolme.

He eivät ole kuolleet, mutta he ovat valinneet tien jota en halunnut seurata vierestä.
He siis alkoi ryyppäämään, ja syömään bentsoja joka päivä ja rähisemään. Noh, ei sen enempää avautumisia... Halusin vain vähän purkautua..

Lepää rauhassa, ystävä hyvä.
Elämä on vähänkuin shakkia, pitää miettiä siirtoja ja ottaa huomioon miten se vaikuttaa kaikilla osa-alueilla pelikenttään.
Harvoin menee asiat niinkuin aluksi suunnittelee, pitää myös tietää mitä vastustaja suunnittelee, pitää varoa ansoja sekä kannattaa pohtia erilaisia tapoja reagoida muutokseen pelikentässä, ottaa huomioon mahdolliset riskit, hyödyt ja haitat, ja vasta sitten päättää. Surullista kyllä, vaikka olisi hyväkin pelaaja, voi peli loppua yhden virhesiirron jälkeen hyvin lyhyeen.

klikkikuppi
Psykonautti

Post by klikkikuppi » Sun 05 Mar 2017, 22:50

Otan osaa kaikkien menetyksille! Todellakin otan. Se on aina kamalaa, kun nuori ihminen viedään pois. Ihmisen aika kuolla on siinä 60-100 vuotiaana, ei 21-35 vuotiaana huumeisiin tai muuhun skeidaan. On ystäviä tipahdellut, ja puolituttavia sitäkin enemmän. Erittäin järkyttävää aina. Tai noh, ennen kun oli niin kovaa poikaa ja gangsteria (omassa päässä), että ajatteli niin että noh, niitä menee ja tulee, tätä se gangstalaiffi on. Mutta nykyään vanhempana ja viisaampana miettii, että onneksi ei omalle kohdalle ole käynyt. Tietyt kombotukset mitä kuulen ystävieni ottavan ja lesoilevan niillä, aiheuttaa suurta myötähäpeää, vihaa, pelkoa ja kaikkea sitä. En jaksa edes laskea kuinka monta kymmentä tuttavaa, kaveria tai ystävää on kuollut. 2012-2014 kuoli 12 kaveria ja 15 tuttavaa (tuttavalla tarkoitan sellaista, jonka kanssa jää juttelemaan kun näkee) se oli synkkää aikaa näin jälkikäteen ajateltuna. Mietti vaan, että milloinhan itse tippuu.

Sanoin äidilleni, että en elä yli 30-vuotiaaksi, ja olin ylpeä siitä. (ikää oli se 19-20) Tuntui kai siltä, kun nuo viina tramali lyrica xanori lakka -hengityslamat yms hukkumiskuolemat ja nämä aiheuttivat sellaisen mielikuvan nuoren piripään päähän, että miksi minä ansaitsisin elää.

Edelleen, osanotot kaikille tämän langan veljille, jotka ovat läheisiään tai ketä tahansa menettäneet! Se on raskasta. Todella raskasta! :(

somniferuum
Karvakuono

Post by somniferuum » Wed 06 Sep 2017, 15:38

https://www.aamulehti.fi/uutiset/poliis ... -200374035

Mitähän paskaa siinä on ollut seassa? Aika paska ihminen pitää olla jos laittaa jotain tappavaa jatketta, tuskin lähtömaassa laitettu, vaan vasta Suomeen saapuessa ja vasta ihan alimmalla myyntitasolla, muuten tuota esiintyis enemmänkin koko Suomessa. Taas näkee mitä kieltolaki aiheuttaa, pitäisi saada hollannin malliin käydä testaamassa aineet jossakin paikassa ilman seuraamuksia.

COMPLEX
Psykonautti

Post by COMPLEX » Fri 08 Sep 2017, 20:04

somniferuum wrote:
Wed 06 Sep 2017, 15:38
Taas näkee mitä kieltolaki aiheuttaa, pitäisi saada hollannin malliin käydä testaamassa aineet jossakin paikassa ilman seuraamuksia.
Tätä ollaan muuten yritetty toteuttaa jo jonkin aikaa, tsekkaapa kun kerkeät sellanen ku ''Muunto-hanke''. Tyssäsi hetki sitten huumausainelainsäädäntöön kun työntekijällä ei sais olla hallussa mitään huumeita. Lain pitäisi sisältää haittojen vähentäminen.

Ois kyl tosi jees jos tulis, tällä vois pelastaa ihmishenkiä.
xxxxx.