Neidonhiuspuu (Ginkgo biloba)

Keskustelua muille alueille sopimattomista kasveista ja yhdisteistä.
Travel
Psykonautti

Neidonhiuspuu (Ginkgo biloba)

Post by Travel » Fri 20 Feb 2015, 23:14

Onko kellään tietoa kyseisestä kasvista?

Itse laittelin tossa pari päivää sitten multiin ja odottelen kasvamista, Siemeniä pidetään hyvänä niasiinin eli B3-vitamiinin, proteiinin ja tärkkelyksen lähteenä. Voi käyttää myös ruoan valmistukseen. Neidonhiuspuu on Kiinan perinteisessä lääkinnässä runsaasti käytetty lääkekasvi.

Itellä kiinnosti enimmäkseen että vaikuttaa unettomuuteen ja masennuksen lievittämiseen.

Ajattelin Bonsai puuksi tehä tollasen projektin. Olis kiva tietää onko kellään kokemuksia. Laittelen kuvia ku vihriää alkaa ruukusta näkymään :)

http://fi.wikipedia.org/wiki/Neidonhiuspuu
Kaikki mitä kirjoitan, on vain oman pääni sisäistä fiktiota, jossa todellisuus on kaukaa haettua.

Patterson
Lepakko

Re: Neidonhiuspuu (Ginkgo biloba)

Post by Patterson » Sat 11 Apr 2015, 08:39

Travel wrote:Onko kellään tietoa kyseisestä kasvista?

Itse laittelin tossa pari päivää sitten multiin ja odottelen kasvamista, Siemeniä pidetään hyvänä niasiinin eli B3-vitamiinin, proteiinin ja tärkkelyksen lähteenä. Voi käyttää myös ruoan valmistukseen. Neidonhiuspuu on Kiinan perinteisessä lääkinnässä runsaasti käytetty lääkekasvi.

Itellä kiinnosti enimmäkseen että vaikuttaa unettomuuteen ja masennuksen lievittämiseen.

Ajattelin Bonsai puuksi tehä tollasen projektin. Olis kiva tietää onko kellään kokemuksia. Laittelen kuvia ku vihriää alkaa ruukusta näkymään :)

http://fi.wikipedia.org/wiki/Neidonhiuspuu
Tehostaa ääreis- ja aivoverenkiertoa + on geneerinen "pitkän iän" kasvi.

Yhden pullon litkin uutetta kun asiakkaalla oli tukkoutunut pipetti ja halusi palauttaa, puhutaan että auttais korvien soimiseen, mutta itse en siihen ainakaan huomannut suurta efektiä.

Bonsaipuu on varmaan aika haasteellinen jos siitä haluaa kasvimateriaalia käyttöön ottaa, taitaa kasvaa aika pirun hitaasti :D
Saatana elää ja voi hyvin.