Rohtovirmajuuri, Valeriana officinalis

Keskustelua muille alueille sopimattomista kasveista ja yhdisteistä.
testeri420
OD

Rohtovirmajuuri, Valeriana officinalis

Post by testeri420 » Sun 05 Feb 2012, 16:31

Mietin tässä kun kaverivainaa tätä aina keitteli.
Ja kun en sitä koskaan sitten vaivautunut ottamaan selville että mitenkä tämä kaveri sen keitoksen teki.
Mutta voin sanoa että jestas sentään miten potki vanhalla narkillakin tämä virmajuuritee.
Kokovartalo rentoutus,luntti olo ja rauhallinen.. Todella hyvä luonnon lääke.
Saattaa auttaa kipuun mutta takuuvarmasti antaa unen ja rentouttaa. JA 100% luonnontuote.

Voiko joku kertoa keittelyohjeen jos tietää joku? Kiitos.

Edit.
"Muinaisegyptiläiset, joiden pyhän eläimen virmajuuri sai näin valtaansa, kunnioittivat kasvia suuresti. Virmajuurirohto vaikuttaa ihmisiinkin, mutta päinvastoin kuin kissoihin eli rauhoittavasti. Tätä vaikutusta on käytetty niin levottoman mielen, sydämen kuin mahankin tyynnyttämiseen. Aikojen kuluessa virmajuurta on käytetty melkeinpä kaikkiin mahdollisiin vaivoihin – kasvin suomalainen nimikin sisältää yhden hoitokohteen, virman eli epilepsian, kaatumataudin. "
En kadu mitään mitä olen tehnyt. Kadun vain sitä mitä en ole vielä kerennyt tekemään.
onlydeadfishgo with the flow..
"The water bong is so smooth that you dont realize how high youre getting, until its too late..." -Bubbles
Music is a saint.

Dreamer
Psykonautti

Re: Rohtovirmajuuri, Valeriana officinalis

Post by Dreamer » Sun 05 Feb 2012, 20:07

no enpä ole ihmeellisyyksiä huomannut kun tota napsinut. 1 kapseli sisältää 500mg Valeriana officinalis (root)
annostus vaihdellu tosta 500mg-3000mg. Unta kyllä saa helposti kun tota nauttii.
E: Niin ja teetähän en ole keitellyt, vaan noita kapseleita nauttinut. Mahtaaka nauttimistavalla sitten olla eroa?

testeri420
OD

Post by testeri420 » Mon 06 Feb 2012, 00:08

Dreamer wrote:no enpä ole ihmeellisyyksiä huomannut kun tota napsinut. 1 kapseli sisältää 500mg Valeriana officinalis (root)
annostus vaihdellu tosta 500mg-3000mg. Unta kyllä saa helposti kun tota nauttii.
E: Niin ja teetähän en ole keitellyt, vaan noita kapseleita nauttinut. Mahtaaka nauttimistavalla sitten olla eroa?
Tarkotin nyt tässä sitä kasvia.. Tiiätkö, kasvaa järven rannalla taikka kosteassa paikassa.. Kerätään juurta siitä ja keitetään.
Toimii ihan täysin erillailla ku joku ihme pilleri. Keitteleppä sellasta juuriteetä ja tuu sitte kertoo mielipitees kyseisestä aineesta..
Pitäs vaa saaha tietää että paljon niitä juuria keitetään. Jostain ku luin että 30g sitä juurta keittää nii auttaa mahakipuun/rentouttaa..
Mutta ku tää kaverivainaa tunnetusti heitti kaiken iha överiks niin sen keittämä tee veti niin letkuks meikäläisen ainakin että huh.
Pitäis vähän niinku tietää tästä annostelusta ja silleen.

Kerran se keräs ilmeisesti väärää juurta, jotain tyylii samannäköstä kasvia ja sillä meinas sydän pysähtyä... Vai keittiköhän se liian tujua siitä teestä.
EN muista mutta sen takia tän topicin tein että tulis tietoo lisää tästä oikeesti tosissaan letkeestä yrtistä.
Mun mielestä hakkas se litra tätä teetä diapamit mennen tullen.
En kadu mitään mitä olen tehnyt. Kadun vain sitä mitä en ole vielä kerennyt tekemään.
"The water bong is so smooth that you dont realize how high youre getting, until its too late..." -Bubbles
Music is a saint.

horna
Kameleontti

Post by horna » Sat 11 Feb 2012, 02:38

Saattaa olla ihan luonnosta poimuttuna tehokkaampaa. Itse ostin tätä Virosta pillereinä. Jotain venäläisiä ja todella edullisia. Luultavasti ihan sitä itseän, koska apteekista ostettu, mutta eipä suuretkaan annokset paljon vaikuta.
Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings. Drugs just flies you. Choose!

testeri420
OD

Post by testeri420 » Sat 11 Feb 2012, 02:47

horna wrote:Saattaa olla ihan luonnosta poimuttuna tehokkaampaa. Itse ostin tätä Virosta pillereinä. Jotain venäläisiä ja todella edullisia. Luultavasti ihan sitä itseän, koska apteekista ostettu, mutta eipä suuretkaan annokset paljon vaikuta.
Keitäppä sitä juurta nii muuttuu mielipide ;)
Music is a saint.

Dreamer
Psykonautti

Post by Dreamer » Sat 11 Feb 2012, 16:43

testeri420 wrote:
horna wrote:Saattaa olla ihan luonnosta poimuttuna tehokkaampaa. Itse ostin tätä Virosta pillereinä. Jotain venäläisiä ja todella edullisia. Luultavasti ihan sitä itseän, koska apteekista ostettu, mutta eipä suuretkaan annokset paljon vaikuta.
Keitäppä sitä juurta nii muuttuu mielipide ;)
pitää keitellä sit kesällä. Tarvis vaa vähä tosiaa annostusta tietää, ettei itteään mee ja tapa.
joskus suomen kasveista keitelly teetä, ja yhden kerran iski anafylaksia. Se jälkee on tullu tehtyä
aina vähä tutkimuksia ennenku alkaa testailee.

Neste
OD

Post by Neste » Sun 12 Feb 2012, 02:17

Ilmeisesti GABA vaikutteinen eli ns. luonnon oma bentso :) Pikaisella googletuksella löytyi jotain juttua maksatoksisuudesta jatkuvalla käytöllä.
If the doors of perception were cleansed every thing would appear to man as it is, infinite -William Blake

bom
Lepakko

Post by bom » Mon 13 Feb 2012, 10:35

Virmajuurtahan kasvaa villinä siellä täällä. Joskus kaverin kanssa kerättiin ja keitettiin aika summassa niistä juurista teetä. Aika semmonen maanläheinen ja väkevä maku muistaakseni. Joskus se taisi toimiakin.
"Life is like stepping into a boat that is about to sail out to sea and sink." —Shunryu Suzuki

Baikonur
Kameleontti

Post by Baikonur » Thu 19 Apr 2012, 00:11

Olen nyt yrittänyt vaihtaa jatkuvaa voimakasta unilääkitystäni valeriaanaan. Hyvin on onnistunut tähän asti, vasta pari päivää kokeillut. :) Unettaa mielestäni samalla tavoin kuin esimerkiksi Atarax, ei mitään yhtäkkistä nukahtamista eikä muistinmenetyksiä, vaan alkaa väsyttää ja täytyy mennä sänkyyn lepäilemään, että nukahtaisi. Pelkkä Atarax ei tosin itselläni oikein toimi, mutta tämä auttaa hyvin. Olen käyttänyt tätä niin, että olen hauduttanut kuivattua juurta teeksi rooibosteen joukossa. Rooiboksenkin pitäisi jonkin verran auttaa nukahtamista. Olen hankkinut molempia ekokaupoista. Olen kuullut aika monelta, että heillä on ollut tätä kapselimuodossa, eikä ole vaikuttanut mitään. Kissat muuten villintyvät valeriaanan hajusta ja mausta. :p

Luulisin, että vaikka tätä käyttäisikin jatkuvasti, on se kuitenkin terveellisempi ja miellyttävämpi kuin varsinaiset unilääkkeet. Päivisin ja aamuisin on ainakin ollut vähän virkeämpi olo eikä tosiaan tule muistinmenetyksiä niin kuin bentsoilla ja z-lääkkeillä. Kalliimmaksi tietysti tulee kuin unilääkkeet apteekista.
"Never thought that a street drug would be what we need."

Infitialis
Apteekki

Post by Infitialis » Thu 19 Apr 2012, 01:09

Baikonur wrote:Kalliimmaksi tietysti tulee kuin unilääkkeet apteekista.
Image

yleisyys (prosenttifrekvenssi välillä 0-100) yhden km2:n ruuduissa
Parhaat karstat on pohjalla.

Baikonur
Kameleontti

Post by Baikonur » Thu 19 Apr 2012, 09:41

Infitialis wrote:
Baikonur wrote:Kalliimmaksi tietysti tulee kuin unilääkkeet apteekista.
yleisyys (prosenttifrekvenssi välillä 0-100) yhden km2:n ruuduissa
:oops:

Vähän nolottaa tällaisena ekoihmisenä ja kotinoitana myöntää, mutta ei tullut mieleen, että tuo olisi noin yleinen. Oma yrttienkeruuni on rajoittunut lähinnä vadelmanlehtien keräämiseen teeksi. Tuota on kyllä pakko lähteä etsimään jossain vaiheessa! Saakohan muuten kasvien juuria kerätä ihan vapaasti jokamiehenoikeuden puitteissa, vai onko siihen joku oma sääntönsä...

Infitialis
Apteekki

Post by Infitialis » Fri 20 Apr 2012, 13:40

Baikonur wrote: Saakohan muuten kasvien juuria kerätä ihan vapaasti jokamiehenoikeuden puitteissa, vai onko siihen joku oma sääntönsä...
Lääkelain mukaan rohdoskasveja saa kuka tahansa vapaasti myydä ja ostaa, kunhan kasvi on kasvanut luonnonvaraisena.

Tän nojalta tuntuis luonnottamalta ettei saisi kerätä.
Parhaat karstat on pohjalla.

C0H0

Post by C0H0 » Fri 20 Apr 2012, 20:52

Valeriaana on aliarviotu rohdoskasvi. Nuo Apteekin myymät valeriaanatabletit eivät oikein toimi, mutta esim. valeriaanauute tippoina on melko toimivaa kuin myös juurista keitetty tee. Kyllä tämä rauhoittaa ja muistuttaa hieman diatsepaamia.

seesee
Lepakko

Post by seesee » Fri 20 Apr 2012, 21:17

Tästä olisi kiva jos saisi vaikka vähän tunnistusvinkkiäkin? Tai ainakni tietoa että onko joitain muita kasveja jotka muistuttaa tätä, ja että onko kuinka vaarallista tai vaaratonta jos erehtyy. Aika helpostitunnistettavan näköinenhän tuo muuten kyllä on. Ja tosiaan hienoa olisi jos joku osaisi kertoa jotain tarkempaa valmistusinfoa. Ja annostuksesta jotain
Siis tottakai tyhmä saa olla..
Mut ei noin vitu aivokuollu
- puslu

Baikonur
Kameleontti

Post by Baikonur » Sat 21 Apr 2012, 17:57

seesee wrote:Tästä olisi kiva jos saisi vaikka vähän tunnistusvinkkiäkin? Tai ainakni tietoa että onko joitain muita kasveja jotka muistuttaa tätä, ja että onko kuinka vaarallista tai vaaratonta jos erehtyy. Aika helpostitunnistettavan näköinenhän tuo muuten kyllä on. Ja tosiaan hienoa olisi jos joku osaisi kertoa jotain tarkempaa valmistusinfoa. Ja annostuksesta jotain
Luulisi, että ihan perinteisistä luonnonyrttikirjoista löytyisi vinkkejä keräilyyn. Kirjastosta löytyy. Itsekin pitäisi tietoa etsiä. :) Valmistus on aika helppoa jos on kuivaa juurta: haudutat kuin tavallisen teen, jonkun muun teen joukkoon jos haluat enemmän/miellyttävämpää makua. Itse olen käyttänyt n. 2tl juurta/3 kupillista teetä, mutta tuon vahvuus varmasti vaihtelee enkä usko että on kovin helppoa yliannostaa.

Madmike
Lepakko

Post by Madmike » Sun 29 Apr 2012, 14:30

Madmike on fiktiivinen hahmo, jonka kirjoitukset ovat syntyneet tyhjästä, eikä niitä voi liittää todelliseen henkilöön.

testeri420
OD

Post by testeri420 » Sun 06 May 2012, 06:35

seesee wrote:Tästä olisi kiva jos saisi vaikka vähän tunnistusvinkkiäkin? Tai ainakni tietoa että onko joitain muita kasveja jotka muistuttaa tätä, ja että onko kuinka vaarallista tai vaaratonta jos erehtyy. Aika helpostitunnistettavan näköinenhän tuo muuten kyllä on. Ja tosiaan hienoa olisi jos joku osaisi kertoa jotain tarkempaa valmistusinfoa. Ja annostuksesta jotain
Annostelusta muistelen tälläistä lukeneeni että 35g kuivaa juurta keitetään ja se jeesii mahakipuun vai mihkälieneekään.
Mutta tää mitä mun kaverivainaa keitteli oli väriltään aivan ruskeaa.
Ja todellakin aika lailla diapamimainen olo siitä tuli kun joi sen litkun pois. En muista yhtään että oliko pahan makuista vaiko eikö...
Mutta kuitenkin. Meikäläistä kiinnostais kovasti tämä.
Ei muutaku lisää infoo tänne tästä kiitos.
Music is a saint.

tRip
Me Gusta

Post by tRip » Sun 06 May 2012, 14:01

http://www.yrttitarha.fi/kanta/rohtovirmajuuri/ wrote:Rohtovirmajuuri on eteläinen rantojen, puronvarsien ja kosteiden niittyjen monivuotinen kasvi.
keskikesällä aukeavat kukat ovat väriltään vaaleanpunaiset tai valkoiset.

Virmajuurella on hyvin tyypillinen tuoksu, joka johtuu sen sisältämästä isovaleriaanahaposta. Tuoksu muistuttaa jalkahien hajua (samaa yhdistettä on myös jalkahiessä), mutta kollikissojen mielestä haju on lumoava. Se saa kissat piehtaroimaan valeriaanakasvustossa kiimamaisessa hurmoksessa.

Rohtovirmajuuren voi sekoittaa helposti samannäköiseen lehtovirmajuureen (Valeriana sambucifolia), joka kasvaa koko Suomessa ollen kuitenkin yleinen vain lounais- ja länsiosissa maata. Paras erottava tuntomerkki on lehtien sivulehdyköiden lukumäärä: rohtovirmajuurella lehdykkäpareja on 7-13 ja lehtovirmajuurella 3-6. Lehtovirmajuuri kasvattaa pinta- ja maarönsyjä, kun taas rohtovirmajuuri on rönsytön.
kuva.jpg
Tullut kesäisin poimittua kaislikon läheisyydestä.. saaristomerellä.
Keep it unreal.

Cannabist
Psykonautti

Post by Cannabist » Mon 07 May 2012, 18:36

Sitä on kuulemma perinteisesti käytetty rauhottavana silleen, et uutosta tehdään aamulla kupillinen 7-8 grammasta ja sitä litkitään muutama rkl kerrallaan. Ja toi 8g on kuivaa juurta n.1rkl.

Touchet
Moderator

Post by Touchet » Mon 07 May 2012, 20:12

Valeriaanaa saa ostettua myös Ruohonjuuren ja Runsaudensarven tyyppisistä luontaistuoteliikkeistä.

Itse olen doussaillut 6-12 grammaa ja toimivuus on vaikuttanut melko vaihtelevalta.
"Jos ihmismieli on ihmeellisin asia mitä maa päällään kantaa, pyrkimys tutkia narkoottisten ja stimuloivien aineiden psykofysiologisen vaikutuksen syvyyksiä saa tämän ihmeen vaikuttamaan vieläkin suuremmalta."
— Professori Louis Lewin, 1924

testeri420
OD

Post by testeri420 » Mon 07 May 2012, 22:00

Mistäköhä kaivelin ton 35g juurta? Aika tarkka tieto ois mut nää toiste annokset ois vähä järkevämpiä omiin verrattuna...
Olikoha tuo justiisa se kaato annos minkä ku otti ni oli melkei veltto...
Mutta on otettava huomioon että mun pää huijaa mua usein.
Ni ei saa noteerata tota 35g ku kaverillaki kerra melkei pumppu junttas kii ku väärää kasvia keitteli.
Music is a saint.

Touchet
Moderator

Post by Touchet » Mon 07 May 2012, 22:35

testeri420 wrote:Mistäköhä kaivelin ton 35g juurta? Aika tarkka tieto ois mut nää toiste annokset ois vähä järkevämpiä omiin verrattuna...
Ni ei saa noteerata tota 35g ku kaverillaki kerra melkei pumppu junttas kii ku väärää kasvia keitteli.
No, aiemmin rinnastit vaikutukset diatsepaamiin - joka musta on melko voimakas sedatiivi ja relaksantti. Omat kokemukset valeriaanasta eivät yllä aivan tuolle tasolle, joten pitäisin hyvinkin todennäköisenä, että käyttämäsi määrät ovat olleet huomattavasti suurempia.
"Jos ihmismieli on ihmeellisin asia mitä maa päällään kantaa, pyrkimys tutkia narkoottisten ja stimuloivien aineiden psykofysiologisen vaikutuksen syvyyksiä saa tämän ihmeen vaikuttamaan vieläkin suuremmalta."

Cannabist
Psykonautti

Post by Cannabist » Tue 08 May 2012, 15:34

"Osa rohtovirmajuuren vaikutuksista alkaa näkyä heti, mutta kokonaisvaikutus ilmenee hitaasti, vasta 5-7 päivän kuluttua hoidon aloittamisesta, minkä jälkeen se on melko vakaa."

Unihäiriöpotilaille:
"Ehkä paras tapa käyttää on pureskella sen juurta (1-2g) 3-4 minuutin ajan, minkä jälkeen juodaan lämmintä vettä. Näin saadaan myös aromaterapeuttinen vaikutus, joka lisää kasvin kokonaisvaikutusta."

Vaikuttaa mm. sydämen ja aivokuoren toimintaan, lisää rauhottavien ja kipulääkkeiden tehoa ja vähentää lihaskouristusta, poistaa ilmavaivoja ja lisää sappinesteen eritystä.

Lähde näille: Kasvilääkintä-opas, ISBN: 951-0-21192-3

testeri420
OD

Post by testeri420 » Wed 09 May 2012, 19:15

Touchet wrote:
testeri420 wrote:Mistäköhä kaivelin ton 35g juurta? Aika tarkka tieto ois mut nää toiste annokset ois vähä järkevämpiä omiin verrattuna...
No, aiemmin rinnastit vaikutukset diatsepaamiin - joka musta on melko voimakas sedatiivi ja relaksantti. Omat kokemukset valeriaanasta eivät yllä aivan tuolle tasolle, joten pitäisin hyvinkin todennäköisenä, että käyttämäsi määrät ovat olleet huomattavasti suurempia.
Jeh.
Tän mun kaverin keittämät liemet ku join nii se kopsahti heti päähän ja oloa jos pitäis johonki verrata nii diapam o suht lähellä.

Eniten harmittaa tuo ku ei mitää hajua kuin paljon sitä on siinä puole litran lekassa ollu.
Totaalisen ruskeeta väriltään se oli aina. En tiiä muista annostuksista ku en oo vähempää sitä juonu.
Eka kerran meinannu edes uskoo että se voi toimii nii hyvin ku olin sitä apteeki valeriaanaa ottanu.
Mut joutu vaihtaa mielipiteensä.
Music is a saint.

Touchet
Moderator

Post by Touchet » Thu 10 May 2012, 00:01

testeri420 wrote:Eniten harmittaa tuo ku ei mitää hajua kuin paljon sitä on siinä puole litran lekassa ollu.
Totaalisen ruskeeta väriltään se oli aina. En tiiä muista annostuksista ku en oo vähempää sitä juonu.
Oliko se neste siis (astiaan asetettuna) niin sakeaa, ettei nähnyt läpi?

Mun valeriaanakeitokset on vahvasti ruskeanharmaita, mutta kuitenkin läpikuultavia. Ja yleensä nesteen määrä on ollut pari kupillista eli 2+2 dl.

Voisin kyllä joku päivä uskaltautua keittämään 20 grammaa juurta puoleen litraan nestettä. Eiköhän sen kuitenkin esimerkiksi hunajan ja kerman kanssa saa alas.

testeri420
OD

Post by testeri420 » Fri 11 May 2012, 05:27

"Oliko se neste siis (astiaan asetettuna) niin sakeaa, ettei nähnyt läpi?"

Mietin mietin mutten saanut mieleeni että näkikö siitä läpi vaiko eikö? Saattoi olla että oli niin rusehtavaa ettei läpi nähnyt.
Saattoi olla että just ja just näky läpi taikka läpi näky sakeasti...prkle mitä arpomista...
Tästäkään ole ihan varma tosin että vannomaan en mene.
Muistikuvatkin ovat niinkin pitkältä ajalta, noin 5 vuotta takaperin.
Mutta sen muistan että puolen litran leka vai litran leka niin ruumis valahti aivan rennoksi ja rentoutti ihan loistavasti etten sanoisi.
Makukaan ollut siinä teessä paha.
Sitäkään en kyllä tiedä että kuivasiko ne vaiko keitti suorilta just kun oli käyny keräilemässä ne...
Mitenköhän tälläinen asia tuohon vaikuttaa?

Mutta sitä juurta suunnittelin keräillä tuolta missä sitä kasvaakaan.
Sitä kuivais ja sit keittään niin eiköhän se sillä selviä sitten.
Meinasin itte alkaa keräämään tätä juurta, yritys ois tässä lopettaa nuo pentsot ja kattoo oisko tosta juuresta apua.
Jos on niin loistava homma, ilmanen lääke eikä nii elimistöä kuormittava.
Music is a saint.

Madmike
Lepakko

Post by Madmike » Fri 11 May 2012, 14:45

Olisi apua jos joku pystyisi ottamaan valokuvia tästä luontaisessa ympäristössä. Helpottaisi etsimistä.
Madmike on fiktiivinen hahmo, jonka kirjoitukset ovat syntyneet tyhjästä, eikä niitä voi liittää todelliseen henkilöön.

Harold
Kameleontti

Post by Harold » Wed 20 Jun 2012, 17:44

Hot to make herbal Tinctures

http://www.youtube.com/watch?v=4dloPF1QDuw

tässä vielä esimerkkinä Rohtovirmajuurta käytössä. suosittelen tuon tekemistä :) helpompi käyttää ja säilyy vaikka vuosia!
hyvästi jää, et koskaan minua täällä enää nää

Psychonautilus

Post by Psychonautilus » Mon 25 Jun 2012, 08:35

Itse olen tilannut ekstraktia ja syönyt gelatiinikapseleissa. Vaikutus on mielestäni enemmän anksiolyyttinen kuin sedatiivinen, mutta tiedä vaikka olisi oikeasti toisin päin, ja 'psyykkinen rauhoittuminen' on puoliksi keskittymistä ja puoliksi plaseboa.
Olen kuitenkin huomannut tästä olevan hyötyä bentsorefloihin - jos on pahat niin sehän nyt on selvää että tää auttaa aika lailla yhtä paljon kuin laastari peukalossa, mutta kunhan pahimmat olot jäi pois niin valeriaanasta oli ainakin minulle suurta hyötyä varsinkin unensaannissa. Yksi inhottavimmista vieroitusoireista mitä saan pitkäaikaisen bentsokäytön jälkeen on ns. "brain zap" - vähän kuin puolen-kahden minuutin välein poksahtaisi takaraivossa sulake, josta lähtee sitten sähköisku ja paineaalto suoraan ulospäin, hyvin kivuliaasti mm. korvien kautta. Tuntuu suunnilleen siltä että saisi pienen sähköshokin tai avokämmenestä ympäri korvia tasaisin väliajoin.

Kuten voitte ehkä kuvitella, tuo tekee nukahtamisesta aika pitkälti mahdotonta - pitää vetää jotain vahvempaa sedatiivia, juua esim. kännit tai polttaa vitusti savua - ellei ole ollut jo kahta yötä valveilla noiden saatanan teknisten vikojen takia; siinä tapauksessa sitä yleensä vaan sammuu jossain vaiheessa. Univelkainen nyt sammuu muutenkin aika helposti; jos en ole nukkunut yhtään pariin-kolmeen yöhön ja oon vielä sattunut liikuskelemaan jossain, niin sitä voi yleensä vetää vaikka nokat piriä, tajuta et Ei vittu miks mä ton tein, nukkumaan piti mennä - ja kylmän viileesti mennä vaan maate ja nukahtaa saman tien.
Mut kun reflat siirtyi tuskan puolelta ärsyttävään ja piinaavaan, valeriaana toimi paremmin (tai skenaario kokonaisuutena - valeriaanan ottaminen) kuin olisin osannut odottaa. Brain zapit hävisivät melko tehokkaasti, ja sain nukuttua lähes terveenlaisia yöunia.

^Gangsteri^
Lepakko

Post by ^Gangsteri^ » Sun 15 Sep 2013, 20:42

Ohhoh. Sain hankittua apteekin myymiä Dormiplant-tabletteja. 3 tablettia kerralla napsittua ne tuottivat selvästi bentsomaisen vaikutuksen. En ole bentsoja käyttänyt vuoteen, joten olisikohan siinä vastaus. Mutta ei selvästikkään ollut placeboefekti. Vanha tuttu bentsoefektihän sieltä pulpahti esiin. Pitääpäs alkaa tutkia tätä enemmän, jos kerta suosituksissa sanotaan että vasta 4-5:nä päivänä vaikutukset alkavat tulla paremmin esiin ...
Omistan nimittäin 40 tablettia kyseistä rohtoa. :o Kyllähän tietenkin voi hyvinkin asiaan vaikuttaa se että käytän muita sedatiiveja samaan aikaan: buprenorfiinia sekä gabapentiinia.

Mutta vaikutus jäi 3:lla tbulla tonne jonnekki 2mg - 5mg, Diapamia, maastoon. :D

EDIT: Aika jännä ku kerranki jostain näistä no niimpäniinjoo jutuista sai jotain selvästi irtikin. Täytyyhän se popsia nuo loputki 36 nappia säännöllisesti vaikka joka aamu 3 nappia, jos ne alkais vaikka skulaan enemmänki... Odotellen fenibuttia (ei voi tietenkään verrata), mikä saattaa kolahtaa postiluukusta minä hetkenä hyvänsä...
Lesson number one: Don't underestimate the other guy's greed!
Lesson number two: Don't get high on your own supply.