5-HTP ja Tryptofaani

Keskustelua muille alueille sopimattomista kasveista ja yhdisteistä.
Anonyymi

Re: 5-HTP ja Tryptofaani

Post by Anonyymi » Thu 30 Oct 2008, 19:16

Mistä sais edullisesti bulkkina 5-HTP- / tryptofaanipulveria? Apteekista ja luontaistuotekaupoista saatavat pillerit ja kapselit on niin tautisen kalliita ettei niihin viitsisi tuhlata vähiä masseja.

Oon niin kädetön etten löydä oma-alotteisesti, sorge ;___;

Mirrorland33
Psykonautti

Post by Mirrorland33 » Wed 19 Nov 2008, 15:01

Anonyymi wrote:Mistä sais edullisesti bulkkina 5-HTP- / tryptofaanipulveria? Apteekista ja luontaistuotekaupoista saatavat pillerit ja kapselit on niin tautisen kalliita ettei niihin viitsisi tuhlata vähiä masseja.

Oon niin kädetön etten löydä oma-alotteisesti, sorge ;___;
Googleta tryptomax.

Jihad
Psykonautti

Post by Jihad » Sun 23 Nov 2008, 02:33

En suosittelisi ottamaan 5-htp:a rutiininomaisesti joka päivä, se voi ajan kanssa heikentää kehon kykyä tuottaa serotoniinia luonnollisesti. Mutta tosiaan toimivaa tavaraa on. Yksi 100mg kapseli pitää vuorokauden hymyn herkässä ja mielialan koholla tylsistyttämättä kuitenkaan positiivisia tunnepiikkejä tai kahlitsematta tajuntaa niin kuin ssri:t kokeiluluontoisten havaintojeni pohjalta tuntuvat tekevän. Kannattaa myös kokeilla ghanjan polttoa vaikutuksen alaisena, ei kuitenkaan liian pian kapselin ottamisen jälkeen tai pilven psykologiset vaikutukset estyvät. Jos ennen nukkumaanmenoa illalla ottaa niin seuraavana iltapäivänä on hyvä aika sytyttää.
"And I asked the mushroom once about the social chaos at the end of history, and the mushroom said 'No worry, bro. This is what it's like when a species departs for hyperspace."
-Terence McKenna

Touchet
Moderator

Post by Touchet » Sun 23 Nov 2008, 05:54

Jihad wrote:En suosittelisi ottamaan 5-htp:a rutiininomaisesti joka päivä, se voi ajan kanssa heikentää kehon kykyä tuottaa serotoniinia luonnollisesti.
5-hydroksytryptofaani on luontainen osa tryptofaanin metaboliaa. Tryptofaania (ja muita välittäjäaineiden esiasteita) saat ruoasta joka päivä. Siksi noita onkin aika järjetöntä vetää kalliina ravintolisävalmisteina, ellei sitten pyri kuluttamaan minimimäärää rasvaa tms.

Hyvä ruoka, parempi mieli.
"Jos ihmismieli on ihmeellisin asia mitä maa päällään kantaa, pyrkimys tutkia narkoottisten ja stimuloivien aineiden psykofysiologisen vaikutuksen syvyyksiä saa tämän ihmeen vaikuttamaan vieläkin suuremmalta."
— Professori Louis Lewin, 1924

Swampthing
Apteekki

Post by Swampthing » Sun 23 Nov 2008, 14:04

"Tryptophan is a routine constituent of most protein-based foods or dietary proteins. It is particularly plentiful in chocolate, oats, bananas, durians, mangoes, dried dates, milk, yogurt, cottage cheese, red meat, eggs, fish, poultry, sesame, chickpeas, sunflower seeds, pumpkin seeds, spirulina, and peanuts. It is also found in turkey at a level typical of poultry in general."

Ei pitäis olla ongelmaa kellään, ei kai edes MAO-I-dieettaavilla (tosin miks ne haluais syödä tätä, vai äh mitä)
Mieli on mukava paikka asua.

dredi
LD50

Post by dredi » Sun 23 Nov 2008, 18:52

Selittäiskö joku fiksumpi mulle miten 5-HTP ylittää veriaivoesteen kun serotoniinikaan ei siihen pysty?
PELASTAKAA PIISKUJÄNIKSET!

Swampthing
Apteekki

Post by Swampthing » Wed 26 Nov 2008, 03:14

dredi wrote:Selittäiskö joku fiksumpi mulle miten 5-HTP ylittää veriaivoesteen kun serotoniinikaan ei siihen pysty?
Eihän se ylitä, se tuhoutuisi mahassa. Se toimii serotoniinin rakennusaineena.
Mieli on mukava paikka asua.

Ahab

Post by Ahab » Fri 28 Nov 2008, 05:08

Jihad wrote:En suosittelisi ottamaan 5-htp:a rutiininomaisesti joka päivä, se voi ajan kanssa heikentää kehon kykyä tuottaa serotoniinia luonnollisesti.
Lähteitä?

http://en.wikipedia.org/wiki/Talk:5-Hydroxytryptophan

Ahab

Post by Ahab » Sat 06 Dec 2008, 04:39

Olen miettinyt tuota 5-htp:tä kun olen sitä tässä taas satunnaisen säännöllisesti syönyt.
Eräs päivä oli tosi paska fiilis heti kun heräsin. Tosi masentunut, alakuloinen ja epämotivoinut. Otin yhden 5-htp kapselin ja 2-3 vartin päästä olo oli mitä mainioin. Kaikki se alakulo ei kuitenkaan ollut täysin aiheetonta vaan liittyy viimeaikaisiin mullistuksiin elämässäni. Tuli jotenkin huijari olo siitä että kapselin syömällä olin taas virne naamalla. Tunne ei ollut sellainen turruttava että ei olisi mitään tuntenut, tunteet vaan ohjautuivat täysin toiseen äärilaitaan. Kun vaikutus hiipuu niin tuntuu jäävään aika neutraalille tasolle, jossa on sitten enemmän itsestä kii mihin päin sitä lähtee viemään.
Välillä tuollainen tulee tottakai ihan tarpeeseen että pystyy käsittelemään asioita monesta näkökulmasta eikä ryve liikaa siinä että voi vittu ku on paskaa. Mutta on tuntunut että ei sitä joka päivä kannata ottaa kun sattuu olemaan vähän mieli maassa koska sille on aina joku syy ja on parempi kohdata se. Ei joka päivä tarvitse olla niin meno päällä tai helvetin tehokkaana.
Tuossa mielessä tryptofaani voi olla parempi ettei se ole ihan niin päräyttävä.

Ahab

Post by Ahab » Sat 06 Dec 2008, 04:45

Swampthing wrote:
dredi wrote:Selittäiskö joku fiksumpi mulle miten 5-HTP ylittää veriaivoesteen kun serotoniinikaan ei siihen pysty?
Eihän se ylitä, se tuhoutuisi mahassa. Se toimii serotoniinin rakennusaineena.
En-wikipediassa muuten on maininta että ylittäisi. Tiedä sitten.
http://en.wikipedia.org/wiki/5-HTP
This reaction occurs both in nervous tissue and in the liver.[3] 5-HTP crosses the blood-brain barrier, while 5-HT does not. Excess 5-HTP, especially when administered with Vitamin B6, is thought to be metabolized and excreted.[4][5]

dwrx
Psykonautti

Post by dwrx » Tue 23 Dec 2008, 17:52

Näin pidemman aikaa kun tullut käytettyä 5-HTP:ta niin tuntuisi olevan liian "tehokkaita" nuo 100 mg:n 5-HTP-kapselit B6:lla ja C-vitamiinilla. Joutuu tiputtaan noin 1/3-1/2 pois kapselista jos ei ole välipäiviä pitänyt, eli muuten tulee pikkaisen väkinäinen olo, pakottaa hieman päätä ja joskus epäkivaa nykimistä lihaksissa ( http://www.5-htp.org.uk/5-htp-side-effects.php ). Välipäiviä on kyllä hyvä pitää, tuntuisi noilla menevän serotoniinitasot tappiin asti todella nopeasti.
I say no to drugs, but they don’t listen.

osu_ja_uppos
Psykonautti

Post by osu_ja_uppos » Wed 24 Dec 2008, 01:57

olen nyt käyttänyt muutamia kertoa 5-HTP pillereitä. Kyllä nuo jotenkin vaikuttaa. Piristää ajatuksia. Hankala sanoa miten lopulta vaikuttaa kun ei itse huomaa isompaa muutosta käyttäytymisessä.

Tryptofaani + B6 vitamiini. Tyhjään mahaan syötynä melko tehokas piriste. Pahan makuista tuo Tryptofaani jauho.

Tryptofaani + B6 vitamiini tuntuu olevan tehokkaampaa, mutta tuo voi johtu että Tryptofaani syödään tyhjään vatsaan. Ehkä 5-HTP olisi yhtä tehokas samalla tavalla nautittuna.

Voin suoritella näitä jos tarvitsee joskus boostia aamuun. Itse en voisi kuvitella käyttäväni joka päivä näitä.

lahke

Post by lahke » Fri 01 Jan 2010, 20:44

ei oo mitään aikaisempia kokemuksia 5-htp:stä mutta kuulostaa todella kiinnostavalta. taidan alottaa tän vuoden 5-htp kuurilla ja katsoa mitä tapahtuu :coool: wtf nää hymiöt on muuttunu :heh:

wiFFy
Karvakuono

Post by wiFFy » Thu 14 Jan 2010, 22:43

Varsin hintavaa tavaraa näytti 5-HTP olevan valmiina kapseleina/pillereinä. Halvin pikaisella selailulla silmään osunut valmiste oli 20g jauhetta hintaan $14.99, eli $0,7495 per gramma.

Onko halvempaa hintaa tullut vastaan?
Tattia takapuoleen.

wiFFy
Karvakuono

Post by wiFFy » Sun 17 Jan 2010, 15:28

Lueskelin bluelightin Harm protection supplements-threadia ja siellä pisti alleviivattu silmään.

"5-HTP
Description: Precursor to Serotonin, increases serotonin levels

Dosage: 100mg x 3 post MDMA usage. Do not take it for more than 5 days in a row without dopamine precursors; otherwise it will cause depletion of dopamine – take with Green Tea"

"L-Dopa
Description: like 5-htp, its a direct precursor to Dopamine, a lot better than tyrosine.

Dosage: Take in morning before food with Green Tea, 200mg. its a good idea if your taking 5-htp at night to have this the following morning for optimal neurotransmitter levels.

Note: DO NOT TAKE for atleast 24 hours after MDMA usage as the excess dopamine may get trapped by SERTS that have been activated by MDMA and cause oxidative stress."

Onko tuon 5-HTP:n käyttäminen ilman L-Dopaa siis vähintäänkin turhaa, tai jopa haitallista?
Tattia takapuoleen.

lahke

Post by lahke » Wed 31 Mar 2010, 08:49

tulipa tossa melkein kaks kuukautta syötyä näitä.. noin 200yksikköä päivässä keskimäärin. joskus enemmän ja joskus ei ollenkaan. kyllä se vaan jotain tekee, vaikka en vieläkää tiedä mitä :d yritin trippailla siinä lääkityksen alaisena, mutta ei oikein tullu mitään. fenetyyliamiineja sai kiskoa miten paljon vaan eikä juurikaan vaikuttanu. 2ct2 vissiin toimii myös lievänä MAOI-estäjänä ja vähän kuumottelin ottaa sitä tuon 5-htp:n kanssa, mut ei käyny pahemmin kuitenkaan.
hmm-mm, kannattaa kokeilla hetki streittailua ja 5-htp:tä o.O

juss111
Lepakko

Post by juss111 » Sun 20 Feb 2011, 17:11

oon nyt ottanu pienen kuurin 5-htp:tä ja on sillä jotain vaikutusta ollu?
ehkä jaksaa olla paljo positiivisempi ja löytyy mielenkiintoa tehdä kaiken näköstä.
ainoa mikä on mietityttäny että onkohan tolla ollu vaikutusta pilvi toleihin?
puolikkaan kapselin ku ottaa ja tunnin päästä polttaa paukut ni tuntuu että tärähtää huolella.
muutenki tuntuu että tolet olis laskenu päivä päivältä vaikka ei se voi olla mahdollista?

Kottonmouth

Post by Kottonmouth » Wed 23 Feb 2011, 19:55

Jos päivällä (12-14) ottais kunnon dosen tätä, ja illalla 21 aikaan heittäis naksuja naamaan, niin eikös tuolla pitäisi olla ainakin vähän boostaava vaikutus?

muhennos
Lepakko

Post by muhennos » Thu 24 Feb 2011, 03:10

^ ite ainakin huomannu jonkinlaista buustia ku otti aamulla 600mg tryptofaania ja illal 1,5 naksuu
diagnoosi: kroonisesti kuoseissa

membrAasi
Tuppisuu

Post by membrAasi » Sun 20 Mar 2011, 02:53

Kasviperäiset konsentraattikapselit joissa n. 30 p-% 5-HTP:tä buustaa itselläni ainakin ja muidenkin kuulemieni kokemusten perusteella huomattavasti mdma -suolaa. Annostuksia en muista, kun viime kerroista on sen verran aikaa.
It is dangerous to be right in matters on which the established authorities are wrong -Voltaire

Hz0
Apteekki

Post by Hz0 » Sat 02 Apr 2011, 06:02

Pari viikkoa vanha topic mut menköön:

otin tässä 1 - 2.4 välisenä iltana ja yönä suht runsaasti methylonea, nyt tuntuu että vaikutukset alkavat hiljaksiin laantua ja laskut alkaa mutta vähän arveluttaa alkaako sitten heräämisen jälkeen perus serotoniinivajarit. Eli pitäisikö vitamiinien lisäksi käydä ostamassa tuota 5-HTP:tä?

otin pari ataraxia (vanha allergialääke, tosi väsyttävä) jos ne auttais. bentsoja ei oo.
<@ferox> mä en pysty kuvittelemaan toista kanavaa, jonka puheenaiheet vaihtelee kvanttifysiikasta s-marketin ryöstämiseen

MantaRay

Post by MantaRay » Tue 12 Jul 2011, 22:52

Itse olen syönyt koko talven läpi 1-2 100mg 5-HTP kapselia per päivä ja nyt kesällä madamen jälkihoitona 1-2 100mg kapselia/päivä muutaman päivän aina jälkeen päin. Talvella sillon kyllä huomasin kuinka paljon tuo auttaa :D Viikon kun olin tota kuurittanut b-vitamiini kompleksi valmisteen kanssa niin voin vannoa, että mieliala kohosi aivan tappiin loppu talveksi.
Muistakaa toki, että ku syötte 5-htp:tä, jos teillä on puutetta b3 vitamiinista (niasiini), muuttuu osa 5-htp:sta niasiiniksi ennemmin kuin serotoniiniksi. Nyt on jenkeistä tulossa täydennystä eräältä suurelta lisäravinne tukulta. B-kompleksi tabuja 250 kpl(jokainen sisältää 100 microgrammaa kaikkia b-vitamiineja), tyrosiinia(muista vahvuutta) ja 5-htp:tä(100mg per kapseli).
Tarkoitus olisi kombottaa näitä kaikkia kolmea ja katsoa miten vaikuttaa mielialaan. Ainiin ja DMAE:a tilasin myös :) http://en.wikipedia.org/wiki/Dimethylethanolamine .
Mutta sanoisin, että aivan must have aminohappo tämä 5-htp ainakin MDMA come downeihin jos niistä kärsii. Nappaa vaikka yhden kapselin laskujen jälkeen ja toisen aamulla kun herää b-vitamiini poretabletin kanssa.

MantaRay

Post by MantaRay » Tue 12 Jul 2011, 22:54

Kottonmouth wrote:Jos päivällä (12-14) ottais kunnon dosen tätä, ja illalla 21 aikaan heittäis naksuja naamaan, niin eikös tuolla pitäisi olla ainakin vähän boostaava vaikutus?
Joo, pitää itsekkin tyypauttaa ensi sessioiden yhteydessä. Bluelightissa oli jotain jupinaa sitten siitä, että jos nauttii 5-htp ja MDMA samaan syssyyn voi 5-htp jostakin syystä (en tiedä mistä) heikentää MDMA:n vaikutusta.

doof
Kameleontti

Post by doof » Tue 12 Jul 2011, 23:34

Apteekista hain trypto-tabsei ja mulle 2tabua per päivä, joka suositeltiin, on liikaa (440mg yht.). Sydämen lyönti tuntuu koko kehossa ja välillä huippaa, joka o aika inhottavaa. Ensimmäisenä pvnä otin ton 2kpl, seuraavana 1kpl ja taidan viel tiputtaa puolikkaaseen.. Siitä en ole varma et johtuiko noi oireet tryptofaanista vai tabsien muista aineista, joita en nyt kännykällä jaksa alkaa naputtelemaan.

Dreamer
Psykonautti

Post by Dreamer » Fri 15 Jul 2011, 03:50

jNas wrote:Apteekista hain trypto-tabsei ja mulle 2tabua per päivä, joka suositeltiin, on liikaa (440mg yht.). Sydämen lyönti tuntuu koko kehossa ja välillä huippaa, joka o aika inhottavaa. Ensimmäisenä pvnä otin ton 2kpl, seuraavana 1kpl ja taidan viel tiputtaa puolikkaaseen.. Siitä en ole varma et johtuiko noi oireet tryptofaanista vai tabsien muista aineista, joita en nyt kännykällä jaksa alkaa naputtelemaan.
outoa. Itse en huomaa kyllä mitään vaikutuksia tryptofaanilla itseeni. 5-HTP tekisi mieli koittaa

MantaRay

Post by MantaRay » Fri 15 Jul 2011, 19:16

Dreamer wrote:
jNas wrote:Apteekista hain trypto-tabsei ja mulle 2tabua per päivä, joka suositeltiin, on liikaa (440mg yht.). Sydämen lyönti tuntuu koko kehossa ja välillä huippaa, joka o aika inhottavaa. Ensimmäisenä pvnä otin ton 2kpl, seuraavana 1kpl ja taidan viel tiputtaa puolikkaaseen.. Siitä en ole varma et johtuiko noi oireet tryptofaanista vai tabsien muista aineista, joita en nyt kännykällä jaksa alkaa naputtelemaan.
outoa. Itse en huomaa kyllä mitään vaikutuksia tryptofaanilla itseeni. 5-HTP tekisi mieli koittaa
Kokeile B-vitamiini valmisteen kanssa tai sitten voi myös olla, että sulla on serotoniinit aika tapissa jo valmiiksi. Muutenkin monilla saattaa mennä muutamia viikkoja ennen kuin huomaa, että "perhana ku on positiivinen olo tänään". Itsellä kävi juuri näin. Kuuritin 5-htp:tä 100-200mg per päivä noin 2 viikkoa ennen kuin vaikutukset saattoi huomata.

Dreamer
Psykonautti

Post by Dreamer » Sat 16 Jul 2011, 14:45

Epru0 wrote:
Dreamer wrote:
Kokeile B-vitamiini valmisteen kanssa tai sitten voi myös olla, että sulla on serotoniinit aika tapissa jo valmiiksi. Muutenkin monilla saattaa mennä muutamia viikkoja ennen kuin huomaa, että "perhana ku on positiivinen olo tänään". Itsellä kävi juuri näin. Kuuritin 5-htp:tä 100-200mg per päivä noin 2 viikkoa ennen kuin vaikutukset saattoi huomata.
oon yrittäny b-vitamiinin, sinkin, magnesiumin, c-vitamiinin ja muiden kanssa. Olen myös koittanu pitkinä jaksoina jollon en huomannu mitään.
alunperinhän ostin tota et sais boostittua mielialaa ja sit sais vähän värikkäämpiä unia. päinvastanen vaikutus uniin tolla mulle

SahkoinenVelho
Kameleontti

Post by SahkoinenVelho » Sat 16 Jul 2011, 15:29

"Värikkäämpiä" unia joo... Jos erehtyy ottaa kapselin illalla niin en nuku läheskään niin sikeesti kuin normaalisti(pirteenä heräilyä yöllä + paljon aikasemmin herää aamulla), ja unet on jotain ihan älytöntä. Seuraavana päivänä saattaa hirvittää vähän kun edellisyönä on oman isän kanssa tehnyt jonkun ihmisen valkosista pään sisälmyksistä ruokaa joka näyttää spermalta(ensin tietty tapettu se ihminen). Ja vastaavaa settiä. Onneks ei aina käy noin mut kuitenkin toi vaikuttaa tosiaan uniin :D Joskus ihan hyvä työkalu jopa jos pitää herätä aikasin ja on myöhä niin illalla kapseli ja herääminen on paljon helpompaa.

MantaRay

Post by MantaRay » Tue 19 Jul 2011, 01:16

Nii juu unista ja omasta nauttimisajasta... Itse tykkään napata sen yhen 5-htp kapselin aamulla ja yleensä se jääkin sitten siihen. Olen myös kokeillut ottaa iltaisin tai aamu 1 + ilta 1. Joskus illalla nautittuna vienyt sen yön unet sen tien...
Nykyisin kun kuuritan tätä 100mg / päivä, uneni ovat saaneet aivan uudenlaisia ulottuvuuksia :D siis tyyliin valehtelematta näen unia jotka muistan jälkeen päin/vielä aamulla noin 3-5 kertaa viikossa ! Unet myös tuntuvat paljon realistisimmilta. Pitäisi varmaan alkaa tekemään näitä niin sanottuja totuustestejä jotta voisi alkaa nauttia valveunista. Tosiaan nukun paljon paremmin myös yleisestiottaen.

5-htp=>Serotoniini=>Serotoniini muuntuu käpyrauhasessa melatoniiniksi

Dreamer
Psykonautti

Post by Dreamer » Tue 19 Jul 2011, 13:49

Epru0 wrote:Nii juu unista ja omasta nauttimisajasta... Itse tykkään napata sen yhen 5-htp kapselin aamulla ja yleensä se jääkin sitten siihen. Olen myös kokeillut ottaa iltaisin tai aamu 1 + ilta 1. Joskus illalla nautittuna vienyt sen yön unet sen tien...
Nykyisin kun kuuritan tätä 100mg / päivä, uneni ovat saaneet aivan uudenlaisia ulottuvuuksia :D siis tyyliin valehtelematta näen unia jotka muistan jälkeen päin/vielä aamulla noin 3-5 kertaa viikossa ! Unet myös tuntuvat paljon realistisimmilta. Pitäisi varmaan alkaa tekemään näitä niin sanottuja totuustestejä jotta voisi alkaa nauttia valveunista. Tosiaan nukun paljon paremmin myös yleisestiottaen.

5-htp=>Serotoniini=>Serotoniini muuntuu käpyrauhasessa melatoniiniksi
vois itekkin tuota 5-htp koittaa. kun on masennusta ollu ja muutenki noista lucideista kiinnostunu