Brintellix (vortioxetine)

Keskustelua muille alueille sopimattomista kasveista ja yhdisteistä.
SadPanda
LD50

Re: Brintellix (vortioxetine)

Post by SadPanda » Fri 23 Nov 2018, 11:49

Nyt tulee pakollinen tuplapostaus, kun ei voinut editoida enää tuota.

Olen nyt aloittanut kyseisen lääkkeen n. 6kk sitten uudestaan, Mutta annoksen jätin siihen 10mg. Ahdistusta alkoi ilmeentyä niin paljon tuolloin, että en uskalla/halua nostaa tätä ylemmäs.. Kun masennus tällä on taltutettu..

Tuli mieleen tuosta voxran ja tämän lääkkeen yhdistelystä, kun voxra lla on niin korkea se kouristuskynnys ja tämä lääke varmasti lisää sitä.

Huomasin tuossa, kun vetelin aphp, hex-en ja 3fpm.'en kaikkia kerrallaan.. Kuitenkin huomasin, että annoskoot ovat paljon pienempiä tämän lääkkeen kanssa, koska perus 15mg aphp iv alkoi puolessa välissä yökkäyttämään. Tai noh. Saattoi olla, että vanhan pandan eyeball ei ile enää täysin kohdillaan.

Mutta huomasin kuitenkin jo amfetamiinin kohdalla sen, että tämä lääke Vahvistaa suuresti vaikutuksia.. Joten olkaa varovaisia. Eikö tämä kuitenkin jollain tavalla ole "stimulantti" kuitenkin lukee sivustolla, että "serotoninimodulaattori /stimulantti..
[17:14] <bong_aqua> oot kyllä kohtuukäytön ruumiillistuma

puhallus
Karvakuono

Post by puhallus » Fri 30 Nov 2018, 18:07

SadPanda wrote:
Fri 23 Nov 2018, 11:49
Olen nyt aloittanut kyseisen lääkkeen n. 6kk sitten uudestaan
Sopiiko udella miksi lopetit, ja miksi päätit aloittaa uudestaan? Mulla menee 10mg mikä toimi aikansa. Tai tarkkaanottaen en tiedä auttoiko, sillä elämä hymyili muilla tapaa tuolloin (työtä, ihmisiä, liikuntaa). Nyt kaamoksen ja työstressin
myötä masennusoireet rupee olemaan melko rankkoja. Nukun huonommin, paino on noussut. Selailen sipulisaitteja sen sijaan että jaksaisin ees kuunnella musiikkia. Kokeiltiin annoksen nostamista 20 milliin, mutta en kestänyt niitä sivareita. Nyt oon sitten funtsinut lopettamista kokonaan. Yksi syy on se, että haluaisin saada psykedeelit taas toimimaan. Kaipaan afterglowta ja myös microdosetus kiinnostaisi. Toinen syy on libido - tavallaan on kivaa olla lähes haluton, oikeastaan pidän tästä uudesta piirteessä itsessäni - mutta seksi ja läheisyys on kuitenkin melko hyvä mielialalääke.

Vaihtoehtoisesti tekis mieli marssia lääkäriin ja sanoa et määrää voxrat & imovanet kunnes aurinko taas näyttäytyy :rage:

Avaruuskoira
Psykonautti

Post by Avaruuskoira » Sun 23 Dec 2018, 13:42

Tätä lääkettä oon miettiny et vois sopii mulle mitä brintellixistä kuullut kavereilta sekä täälläkin kehuttu. Onko tästä porukalla ollut monilla painonnousuu/turvotusta, kun tost metadonista noussu paino ja turvottaa nii ei kaipais lisää sitä jos tän lääkityksen alottaisin?

Lääkäri täällä kh klinikal on sanonu et laitetaan mulle lääkitykset kuntoon kun löytyy diagnoosei: yleinen ahdistuneisuushäiriö/paniikkihäiriö sekä sos.tilanteiden pelko ja masennuski nii tätä vois ehottaa sille kun joku lääke täytyis saaha korvaamaan bentsot mitä syön ilman respaa ja vielä kuntouttavas oon (varmaan HVH vaihtuu). :doh:

pakko ollu itselääkintää harrastaa ku ahdistus on niin kovaa ollut varsinkin viime aikoina ja en edes bussiin voi mennä ilman bentsoja/lyricaa muuten on aina täydes bussis tullu paniikkikohtaus hiki valuu ja ei saa happee, pitäny aina jäähä heti seuraaval pysäkil pois :|
"All i need is 8ball and 9 to do it"

puhallus
Karvakuono

Post by puhallus » Sun 23 Dec 2018, 14:03

Avaruuskoira wrote:
Sun 23 Dec 2018, 13:42
Onko tästä porukalla ollut monilla painonnousuu/turvotusta, kun tost metadonista noussu paino ja turvottaa nii ei kaipais lisää sitä jos tän lääkityksen alottaisin?
Omasta puolesta voin sanoa että ei tullut ollenkaan. Sivuvaikutukset rajoittuivat pahoinvointiin ensimmäisinä viikkoina ja seksuaalisten halujen laskemiseen/muuttumiseen. Jos haluat painoa mahdollisesti laskevan masennuslääkkeen, niin kannattaa ehdottaa voxraa, mutta (minimaalisen) väärinkäyttöpotentiaalinsa vuoksi sitä ei välttämättä kh-puolelta tipu.

JOHNSSON
Lepakko

Post by JOHNSSON » Thu 03 Jan 2019, 20:29

Hyvältä vaikuttaa. Toinen päivä 5mg annoksella ja ei sivuvaikutuksia kuten ssri lääkkeillä.

SadPanda
LD50

Post by SadPanda » Fri 11 Jan 2019, 11:14

Nykyään ayönyt yli 6kk taas bribtellixiä 10mg annoksella ja tällä kertaa tuntuu,että annostuata ei tartte nostaa. Todellakin oaras mahdolinen apu masennuksee ja sen tuottamiin oireisiiin..mut ei se aina tietty kakkkilla vakuuta samanlailla. Mut itse,kun alotin tän ni alotin 10mg ja 4.päivänä tunsin jl sen saman helpotukse olossa mitä ailloin,kun söin viiimeeksi tätä lääkettä.

Uakon että riippucuus ja kamanhimo aai lopettaa tän!

SadPanda
LD50

Post by SadPanda » Fri 11 Jan 2019, 11:16

Nykyään ayönyt yli 6kk taas bribtellixiä 10mg annoksella ja tällä kertaa tuntuu,että annostuata ei tartte nostaa. Todellakin oaras mahdolinen apu masennuksee ja sen tuottamiin oireisiiin..mut ei se aina tietty kakkkilla vakuuta samanlailla. Mut itse,kun alotin tän ni alotin 10mg ja 4.päivänä tunsin jl sen saman helpotukse olossa mitä ailloin,kun söin viiimeeksi tätä lääkettä.

Uakon että riippuvuus ja kamanhimo sai lopettaa tän!

Sry typot nii röökeissä.

CaptainZ
Lepakko

Post by CaptainZ » Sun 12 May 2019, 22:37

Mitenkäs Brintellixin lopettaminen, jos ei se jostain syystä sovikaan? Käykö luopuminen ihan noin vain, vai seuraako siitä ongelmia? SSRI-lääkkeiden lopettamisesta mulle tuli nimittäin aikanaan aika epämiellyttäviä aivosähköiskuja ja muuta ikävää, josta eivät lääkärit olleet etukäteen maininneet. Brintellixistä lääkärini väitti, että sen lopettamisen ei pitäisi olla erityisen vaikeaa.

Entä Brintellixin ja Voxran yhteiskäyttö? Onko joku harrastanut sellaista lääkärin määräyksestä tai omin luvin? Kokemuksia? Mulle lääkäri kieltäytyi määräämästä molempia, koska kuulemma yhteiskäytöstä ei ole tarpeeksi tietoa. Mutta jollain foorumilla joku kertoi käyttävänsä molempia.

Verkkokeskusteluista päätellen jengi näyttää olevan yleisesti sitä mieltä, että psykedeelit eivät ole hyvä idea Brintellix-kuurilla. Ainakaan tuommoiset serotonergiset, kuten LSD. Eriäviä mielipiteitä?

Harkitsen Brintellixin käyttöönottoa, koska sen on väitetty auttavan sellaisiin ongelmiin, joista itse kärsin. Voxraa olen käyttänyt aiemmin, mutta se vain lisäsi ahdistustani. Lääkärin vaikutuskuvausten perusteella sain kuitenkin sellaisen päähänpiston, että Voxra ja Brintellix yhdessä saattaisivat olla mulle kokeilun arvoinen kombo (mutta ei kenties turvallinen?).
Hei hei mutsi... (Y) ...Mä söin sunkin lääkkeet.